وب سایت مای رند - مرکز خرید و فروش سیم کارت
ثبت نام ورود
خرید سیم کارت رند از شهر سیم
بلاگ | اخبار اپراتورها

تعداد 1500 روستای جدید از اینترنت پرسرعت همراه اول بهره مند شدند

انتشار ۱۳۹۹/۲/۲۹ . بروز رسانی ۱۳۹۹/۲/۲۹ ۱۳:۰۲ . ۱۴۴۵ بازدید

به مناسبت روز جهانی ارتباطات، پروژه وسیع اتصال روستاهای ایران به اینترنت پرسرعت همراه اول به عنوان گسترده ترین اپراتور همراه ملی با حضور معاون اول رییس جمهور بهره برداری شد. شرکت ارتباطات سیار ایران اعلام نموده است، آیین «بهره‌برداری از اتصال روستاها به اینترنت پرسرعت همراه اول» با حضور آقای اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری ایران، دکتر محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، مدیران استان ها، مسئولان همراه اول و برخی از مسئولان و متولیان بخش مخابرات به صورت ویدئو کنفرانس برگزار گشت.

اینترنت روستایی همراه اول

عملکرد همراه اول در ارائه اینترنت به روستاها

بزرگترین اپراتور سیم کارت ایران، از شروع سال 1398 با بهره برداری از 279 سایت جدید، تعداد 655 روستا را زیر پوشش سرویس های ارتباطی مبتنی بر نسل‌های نوین تلفن همراه قرار داده است؛ البته تکنولوژی 381 سایت در 1407 روستا در همان تایم مذکور، به نسل‌های 3 یا 4 ارتقاء داده شده است. در نتیجه می توان گفت در یک سال گذشته، 1587 روستا با میزان جمعیتی حدود 1.3 میلیون نفر، از سرویس های اینترنت پرسرعت همراه اول بهره‌مند گشته اند.

مقدار پیشرفت این طرح ها در شکل USO (طرح خدمات عمومی اجباری روستایی) برای سال پیش رو، بهره برداری از 39 سایت در 58 روستا و همچنین ارتقاء 17 سایت در 42 روستا می باشد. اپراتور نخست با در اختیار داشتن بیش از نیمی از سهم بازار مخابرات کشور، توانسته تاکنون در 4142 روستا نسل چهار، در 5707 روستا نسل سه و در 44968 روستای ایران پوشش نسل دو راه اندازی نماید.

سرمایه‌گذاری‌های انجام شده در بخش تجهیز روستاها و مناطق کمتر برخوردار کشور از محل USO، سبب گشته که بزرگترین اپراتور سیمکارت ایران ، 86 درصد جمعیت روستاها را تحت چتر خدمات بهینه خود قرار دهد و وسیع ترین شبکه را در زمینه ارتباطات سیار ایجاد نماید.

سیم کارت 4g همراه اول

همراه اول به دنبال تحقق رویای دیجیتال برای تمام مردم است

در این مراسم از سایت نسل 4 روستای سیدان در حومه شهرستان درمیان در استان خراسان جنوبی از طریق ویدئو کنفرانس بهره برداری شد. آقای مرتضی طاهری‌ بخش معاون فنی و توسعه شرکت همراه اول در این برنامه اظهار داشت که با شعار تحقق رویای دیجیتال برای همه ایرانیان، طرح های بزرگی را شروع کرده ایم که بخشی از آنها امروز افتتاح می‌گردد و طرح های زیرساختی چشمگیری در آینده نزدیک بهره‌برداری خواهند شد.

وی افزود: وزیر محترم ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید زیادی بر گسترش دسترسی قشر روستایی ایران به اینترنت پرسرعت داشتند و در این زمینه از محل اعتبارات USO و با پشتیبانی سهامداران اپراتور همراه اول، اقدام به افزایش ظرفیت در روستاهای کشور برای استفاده روستاییان عزیزمان از پتانسیل‌های موجود در این شبکه نمودیم.

تلاش پیوسته و شبانه روزی همراه اول برای افزایش ظرفیت اینترنت همراه

طاهری بخش، معاون فنی همراه اول ادامه داد: در طول سال گذشته ارتقاء دسترسی 1407 روستا و ایجاد دسترسی جدید برای 655 روستا به شبکه اینترنت پرسرعت نسل چهارم شرکت همراه اول انجام شده که مراسم افتتاح آن به صورت نمادین در روستای سیدان خراسان جنوبی برگزار گشت.

سیم کارت روستایی همراه اول

معاون توسعه همراه اول با تأکید بر این نکته که 26 ماه است وی و همکاران فنی و شبکه به دلایلی از جمله سیل نوروز 1398 و کرونای نوروز 1399 به مرخصی نرفته‌اند و تمام تمرکزشان بر توسعه و حفظ پایداری شبکه ارتباطی کشور بوده است، اذعان نمود: وضعیت و شرایط بحرانی موجود باعث شد تا مقدار مصرف شبکه ارتباطی هر روزه گسترش یابد، تا حدی که مصرف برخی اپلیکیشن‌های ایرانی تا 1000 درصد و متوسط مصرف کاربران از این اپلیکیشن‌ها نیز 500 درصد رشد داشته است. در نتیجه همراه اول تمام تلاش خود را کرده تا شبکه‌ای پایدار با سرعت دسترسی مناسب برای ایرانیان فراهم آورد و با افتتاح بالغ بر 520 میلیارد تومانی امروز، در مجموع طی سه سال اخیر 4200 روستا از خدمات اینترنت پرسرعت همراه برخوردار شده‌اند.

تقدیر از اقدامات وسیع همراه اول جهت توسعه اینترنت روستایی

جناب محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز در این مراسم با تاکید بر فرمان پنج ماده‌ای مقام معظم رهبری برای تسریع و تکمیل زیرساخت شبکه ملی اطلاعات، اعلام داشت: در این راستای این مهم، مراکز داده همراه اول که با هزینه 800 میلیارد تومانی و با هدف ایجاد زیرساخت‌های ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان‌های غربی و شمال غربی کشور و تهران طراحی و پیاده‌سازی شده است، به زودی رونمایی می گردد.

وزیر ارتباطات ضمن قدردانی از اپراتور سیم کارت همراه اول که از بهمن سال گذشته مجاهدانه تلاش نمود تا طرح های امروز (وصل شدن روستاها به اینترنت پرسرعت) را در زمان کوتاهی و با سرعت بالا به سرانجام برساند، تصریح نمود: تا الان 93 درصد روستاهای بالای 20 خانوار کشور زیر پوشش تلفن همراه و اینترنت همراه قرار گرفته‌ که در راستای تحقق عدالت اجتماعی، این مقدار تا انتهای سال 99 به 100 درصد می رسد.

اینترنت پر سرعت روستایی همراه اول

معاون اول رییس‌جمهور از آذری جهرمی و همراه اول قدردانی نمود

آقای اسحاق جهانگیری معاون اول رییس‌جمهور هم در ادامه با اشاره به این نکته که اقدامات شایسته‌ای در دولت به خصوص در قسمت ارتباطات و فناوری اطلاعات انجام گشته است، بیان داشت: یکی از اصلی ترین این کارها، گسترش اینترنت پرسرعت تلفن همراه در روستاهاست که امروز از آقای آذری جهرمی و اپراتور سیم کارت همراه اول بابت تلاش در این مورد تشکر نموده و همچنین روز جهانی ارتباطات را نیز به فعالین این بخش تبریک عرض می‌نمایم.

همراه اول و اینترنت روستایی

طرح خدمات عمومی اجباری روستایی یا به اختصار USO، در راستای ارائه خدمات دسترسی به اینترنت پرسرعت در روستاهای سراسر ایران با کارفرمایی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تعریف گشته است.

اپراتور نخست به عنوان پیشتاز و پیشرو ایجاد بسترهای دیجیتال در حوزه ICT و با شعار «تحقق رویای دیجیتال»، ضمن فراهم نمودن زیرساخت لازم برای سرویس‌های جدید و دیجیتال در شبکه ملی اطلاعات، بیشترین مقدار اتصال روستاهای کشور به فناوری‌های نوین ارتباطی را برای کاهش سطح اختلافی میان شهر و روستا، فراهم کرده تا از این راه قدمی اجرایی در جهت پیشرفت و ارتقای اقتصادی ایران زمین برداشته باشد.

سیم کارت همراه اول و اینترنت روستایی

شرکت ارتباطات سیار ایران در حال حاضر بیش از 69 میلیون مشترک سیم کارت با ضریب نفوذ 84 درصد در ایران داشته و ارتباطات رومینگ بین‌الملل آن نیز با 270 اپراتور در 112 کشور دنیا در حال سرویس دهی است.

اپراتور نخست نیز همچنین بر اساس اعلام سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی کشور، در عین در اختیار داشتن بیشترین مقدار پوشش جمعیتی شهرها و روستاها، تا پایان سال 98 بالغ بر 82 هزار کیلومتر از جاده‌ های بین شهری و روستایی را نیز زیر پشتیبانی سرویس ارتباطی خود داشته و به همین علت مرجع مکالمات رومینگ ملی نیز می باشد.

مطابق با اعلام این اپراتور، همراه اول به عنوان بزرگترین اپراتور سیم کارت و تلفن همراه کشور، همواره سعی نموده با تاکید بر مسئولیت اجتماعی خود، زمینه‌ساز عدالت و توسعه فراگیر در ایران باشد و به همین دلیل در مواجهه با بحران‌های سالهای گذشته، با تکیه بر پوشش گسترده شبکه خود، همیشه طرح‌های تشویقی و تخفیفی مختص زمان را ارائه داده تا در نفس گیر ترین شرایط بتواند همراه مردم عزیز ایران باشد.

مطالب مرتبط
فروش سیم کارت همراه اول در قالب توکن NFT
بلاگ | اخبار اپراتورها
فروش سیم کارت همراه اول در قالب توکن NFT
شرکت همراه اول اولین اپراتور ایران دو سیم کارت را به صورت نمادین در قالب توکن NFT در سامانه به نام بی تا ققنوس منتشر کرد. اپراتور همراه...
چگونه می توان نسبت به قطع پیامک های تبلیغاتی همراه اول اقدام کرد؟
بلاگ | خدمات سیم کارت
چگونه می توان نسبت به قطع پیامک های تبلیغاتی همراه اول اقدام کرد؟
در این نوشته قصد داریم قطع پیامک های تبلیغاتی همراه اول را به مشترکین این اپراتور آموزش دهیم. می توانید با چند روش آسان پیامک تبلیغاتی را...
بررسی سیم کارت تاریخ تولدی
بلاگ | خدمات سیم کارت
بررسی سیم کارت تاریخ تولدی
درخواست خرید سیم کارت تاریخ تولدی در میان کاربران به قدری زیاد است که در میان سیم کارت های رند ردیفی به نام سیم کارت تاریخ تولدی وجود دارد...
بررسی تعویض سیم کارت همراه اول ، ایرانسل ، رایتل
بلاگ | اخبار اپراتورها
بررسی تعویض سیم کارت همراه اول ، ایرانسل ، رایتل
در این نوشته به صورت کامل شرایط تعویض سیم کارت همراه اول و هزینه تعویض سیم کارت را مورد بررسی قرار می دهیم. آیا می دانید استعلام سیم کارت...
تعداد 0 نظر ثبت شده است
امتیاز کلی
0
0
0
0
0
شما چه امتیازی به "این مطلب" می دهید؟

اولین نفری باشید که نظر میدهید.
x
مای رند
قیمت گذاری سیم کارت
ثبت درخواست