وب سایت مای رند - مرکز خرید و فروش سیم کارت
ثبت نام ورود
خرید سیم کارت رند از شهر سیم
بلاگ | اخبار اپراتورها

سیم کارت دیتا همراه اول ، ایرانسل ، رایتل و شاتل موبایل

انتشار ۱۳۹۸/۷/۱۳ . بروز رسانی ۱۳۹۹/۸/۳ ۱۲:۵۳ . ۷۹۹۲۴ بازدید

به طور کلی سیم کارت ها انواع مختلفی دارند که بسته به نوع خاصشان، خدمات مختلفی را ارائه می کنند. سیم کارت های معمولی، پیامک و دیتا از جمله سیم کارت های خاصی هستند که در حال حاضر در کشور ما توسط اپراتورهای مختلف به فروش می رسند. ما در این مطلب به طور مفصل می خواهیم سیم کارت های دیتا را بررسی کنیم. از ویژگی های آن بگوییم و مزایا و اطلاعات سیم کارت های دیتا در اپراتور همراه اول، ایرانسل، رایتل و شاتل موبایل را کاملا توضیح دهیم.


مراکز فروش سیم کارت دیتا


همراه اول با اینکه به عنوان اپراتور اول شناخته می شود اما در زمینه سیم کارت دیتا کمی دیرتر از رقبا به صحنه آمد. این اپراتور با افتتاح شبکه 3G کم کم به سمت بهره برداری از سیم کارت های اعتباری پیش رفت. برای خرید سیم کارت های دیتا مخصوص همراه اول کافی است به مراکز و دفاتر فروش این اپراتور در سطح شهر مراجعه نمایید.

لازم به ذکر است که این سیم کارت ها اساسا امکان برقراری تماس را ندارند و صرفا برای ارسال و دریافت پیامک و یا استفاده از اینترنت به کار می آیند.

ایرانسل نیز سیم کارت دیتای خود را تحت عنوان سیم کارت پیام رسان به مشترکین عرضه می کند. این سیم کارت ها مختص ارسال پیامک، پیام های چند رسانه ای یا همان MMS و همچنین اینترنت هستند در واقع همه شرایط سیم کارت های دیگر را دارند به جز مکالمه. 

 

سیم کارت دیتا چیست

 

اپراتور دوم، سیم کارت های پیام رسان خود را از طریق حضوری به فروش می رساند؛ یعنی اساسا فروش غیر حضوری و اینترنتی برای این نوع از سیم کارت های خود ندارد. به این ترتیب برای خرید سیم کارت های دیتا باید به مراکز فروش و خدمات و یا نمایندگی های مجاز ایرانسل مراجعه نمایید . 

ایرانسل مدعی است که در مورد اینترنت همراه، تعرفه های به صرفه تری برای سیم کارت های دیتای خود وضع کرده است و البته این سیم کارت ها را در دو نوع اعتباری و دائمی به فروش می رساند که در مورد سیم کارت های اعتباری تعرفه ها کمی بالاتر است.

رایتل که پیشگام در زمینه سیم کارت های دیتا به شمار می رود تنها اپراتوری است که این سیم کارت ها را به صورت غیرحضوری نیز در سایت خود عرضه کرده است. اپراتور سوم، این سیم کارت ها را با پیش شماره 0921 و مناسب دسترسی به اینترنت پر سرعت به فروش می رساند. 

 

سیم کارت دیتا ایرانسل


تفاوت سیم کارت دیتا و اعتباری

همانطور که در بالا اشاره کردیم، عمده تفاوت سیم کارت دیتا و اعتباری در خدماتی است که به مشترک ارائه می دهند، یعنی سیم کارت های دیتا صرفا امکان مکالمه را ندارند و سایر خدماتی که از سیم کارت معمولی می توانید بگیرید را دارا هستند. البته جهت رفع این مسئله و ترغیب بیشتر مشترکین به استفاده از این نوع سیم کارت ها، تعرفه آن کمی هم با سیم کارت های معمولی متفاوت محاسبه می گردد.

 

بهترین سیم کارت دیتا

اساسا انتخاب بهترین، بین سیم کارت ها کار سختی است. زیرا با توجه به پوشش شبکه هر سیم کارت در یک نقطه از شهر، کیفیت متفاوتی با دیگر اپراتور ها داشته و ممکن است خدمات بهتر یا بدتری ارائه دهد. بصورت کلی بهتر است سیم کارت دیتا را با توجه به پوشش محل استفاده، خریداری نمایید. اما بصورت کلی می توان اذعان کرد که ایرانسل در مورد پوشش مناطق مختلف کشور و ارائه اینترنت های پر سرعت قوی تر از سایر رقبا عمل می کند.

 

سیم کارت دیتا همراه اول

 

همه چیز در مورد سیم کارت دیتا همراه اول

بسیاری از کاربران سیم کارت ها و مشتریان اپراتور های مختلف، همواره نیاز های مختلفی را از اپراتور خود طلب می کنند و انتظار دارند که این نیاز ها توسط اپراتور مرتفع شود؛ تنوع در خدمات یکی از مهم ترین ویژگی هایی است که اپراتور ها با استفاده از آن کاربران را ترغیب به خرید از خود می کنند. سیم کارت های مختلف گاه محدود به یک نوع خدمت می شوند. یعنی سیم کارت هایی که فقط یک کارایی دارد و البته بسیاری از مشتریان هستند که به دنبال سیم کارت های این چنینی می گردند تا بتوانند بنا به نیاز خود از سیم کارت مورد نظر استفاده کنند. در این مطلب سیم کارت دیتا همراه اول را معرفی نموده و ویژگی های آن را بیان می کنیم.

سیم کارت های دیتا نوعی از سیم کارت ها هستند که کارایی و استفاده خاص داشته و مشتریان خود را دارند. این سیم کارت ها اساسا صرفا برای افرادی تهیه می شود که می خواهند فقط و فقط از دیتا و تبادل داده سیم کارت خود استفاده کنند یعنی معمولا هیچ کدام از اپراتور ها برای استفاده، سیم کارت های دیتا را مجهز به قابلیت هایی نظیر ارسال و دریافت پیامک و یا مکالمه های صوتی و ... نمی کنند و فقط می توان با آن دیتا رد و بدل کرد. 

خط رند 0912

اگر برای توسعه کسب و کارتان نیاز به سیم کارت رند 0912 دارید می توانید از فروشگاه مای رند، بهترین سیم کارت ها را انتخاب کنید.

سیم کارت دیتا همراه اول چیست؟

همراه اول به عنوان اپراتور اول کشور و دارنده بیشترین مشترک در بین اپراتورهای مختلف کشورمان، طی سال های اخیر همواره سعی داشته تا در فضای رقابتی فعالیت کرده و نسبت به سایر رقبا عقب تر نماند و بتواند مانند آنها خدمات جدیدی به کاربران خود ارائه دهد. یکی از این خدمات جدید را می توان سیم کارت دیتا برشمارد که اپراتور نخست کشور، آن را ارائه کرده و به فروش می رساند که می تواند مورد استفاده بسیاری از افراد قرار گرفته و مشکلشان را حل کند.

 

تفاوت سیم کارت دیتا و اعتباری ایرانسل

 

ویژگی های سیم کارت دیتا همراه اول

با توجه به گستردگی پوشش خدمات دیتا همراه اول در سراسر کشور و همچنین پوشش دهی نسل چهار و سوم اینترنت همراه در بیش از 180 شهر ایران، سیم کارت های دیتای همراه اول برای افرادی که بیشترین استفاده را از فضای مجازی داشته و بیش از مکالمه و پیام کوتاه یا سایر استفاده های سیم کارت، از دیتای آن استفاده می کنند می تواند یک گزینه بسیار مناسب و کارآمد باشد. اما مزایا و ویژگی های سیم کارت دیتا همراه اول چیست؟

 

سیم کارت دیتا همراه اول فقط سرویس اینترنت ارائه می دهد؟

سیم کارت های دیتای همراه اول همان طور که بالا تر نیز اشاره کردیم، مانند سایر اپراتورهای کشور یک ویژگی مشترک و اساسی دارند و آن این است که به هیچ عنوان فرد نمی تواند با استفاده از این نوع سیم کارت به انجام مکالمه بپردازد، همان طور که از نامش نیز پیداست، سیم کارت های دیتا فقط مختص دیتا هستند و استفاده دیگری ندارند. اما برعکس برخی اپراتور ها، سیم کارت های دیتای همراه اول قابلیت ارسال و دریافت پیام های کوتاه را نیز دارند که می تواند در برخی مواقع و موارد حلال مشکلات کاربر باشد و وی را از داشتن سیم کارت های اضافه تر بی نیاز کند به طوری که با استفاده از همان سیم کارت دیتای مورد استفاده بتواند نیازهای ارتباطی روزمره خود را برطرف ساخته و از آن به خوبی بهره ببرد.

 

بسته سیم کارت دیتا ایرانسل

 

نسل اینترنت سیم کارت دیتا چیست؟

سیم کارت های دیتای همراه اول در حال حاضر به فروش می رسد که از آخرین نسل اینترنت همراه به کار گرفته شده در کشور یعنی 4.5 G پشتیبانی می کند و می توان از آن در همه مودم های جیبی و سایر دستگاه هایی که با استفاده از سیم کارت می توانند به وب دسترسی داشته باشند و به شبکه متصل شوند، استفاده نمود.

 

سیم کارت دیتا در چه مناطقی پوشش دارد؟

این نوع سیم کارت ها رومینگ ملی را در خود فعال دارند و می توان از آن استفاده کرد. این سیم کارت ها در قطع های مختلف ارائه می شود که می تواند در همه دستگاه ها قابل استفاده باشد یعنی در انواع تبلت، گوشی، مودم و... قابلیت آن را دارد که مورد استفاده قرار بگیرد. همچنین این سیم کارت قابلیت این را دارد که در مناطقی که پوشش دهی مناسبی وجود ندارد به شبکه ادج یا جی پی آر اس متصل شده و هرچند با سرعت کم، اما بتواند به وب دسترسی داشته باشد.

 

بسته های سیم کارت دیتا ایرانسل

 

محدودیت های سیم کارت دیتا همراه اول

یکی از ویژگی های مهم دیگر سیم کارت های دیتای اپراتور نخست این است که این نوع سیم کارت ها در حال حاضر به هیچ عنوان قابلیت تبدیل به سیم کارت دیگری را ندارند و نمی توان از آن برای استفاده از سایر خدمات سیم کارتی استفاده کرد؛ یعنی به طور کلی سیم کارت دیتا قابلیت این را ندارد که حتی با تبدیل شدن، بتوان با آن به مکالمه پرداخت.

به این ترتیب اگر می خواهید با سیم کارت خود مکالمه هم داشته باشید و بتوانید از کلیه خدمات معمول و متداول سیم کارت ها استفاده کنید، بهتر آن است که سیم کارت های معمولی را تهیه کرده و از آن برای مکالمه، ارسال و دریافت پیام کوتاه و اینترنت همراه بهره ببرید. زیرا سیم کارت دیتا تا ابد مختص دیتا باقی می ماند مگر این که سیاست های اپراتور ها تغییر پیدا کرده و در آینده با در نظر گرفتن گزینه هایی در تنظیمات سیم کارت، بتوانند آن را از حال صرف دیتا بودن خارج کرده و مکالمه و سایر خدمات را نیز به آن اضافه کنند پس توصیه می کنیم در هنگام خرید و تهیه این نوع سیم کارت ها دقت کافی را لحاظ نمایید.

 

خرید سیم کارت دیتا ایرانسل برای مودم

 

چرا باید سیم کارت دیتا همراه اول تهیه کنیم؟

سیم کارت های دیتای همراه اول به خاطر ویژگی هایی که در بالا نیز به آن اشاره شد مثل پوشش دهی مناسب و سرعت قابل قبول در بین سایر اپراتور های ایرانی می تواند گزینه بهتری برای انتخاب باشد به شکلی که از نظر پوشش دهی و سرعت بتواند شما را نسبت به سایر اپراتور ها و سایر سیم کارت های مختلف بی نیاز کند. هرچند ممکن است گاهی سیم کارت های اپراتور های دوم و سوم از آنتن دهی بهتر و بیشتر و البته سرعت بالاتری در برخی نقاط برخوردار باشند.

اما به هر شکل تفاوت چندان زیادی بین سیم کارت های ایرانسل و همراه اول نمی توان قائل شد. زیرا هر دو از پوشش دهی و سرعت تقریبا مشابهی برخوردار هستند و به خاطر وجود رقابت بالا بین این دو اپراتور و البته اپراتور سوم، همواره در حال بهبود خدمات دهی خود به کاربران می باشند که به این ترتیب می توان امیدوار بود که وضعیت اینترنت در کشور هر روز بهتر از روز های قبل باشد.

این روزها دیگر برای دریافت اینترنت با سرعت بیش از سرعت پایه یعنی 128 کیلوبیت بر ثانیه نیازی به ارائه مدارکی مانند کارت دانشجویی، گواهی اشتغال به تحصیل، پروانه وکالت، کارت خبرنگاری، جواز کسب و ... نیست و هر کسی می تواند به راحتی به بالاترین سرعت های اینترنت قابل ارائه در کشور دست پیدا کند و این ها همه مرهون همین فضای رقابتی بین اپراتور هاست که توانسته فضای وب و اینترنت کشور را تا حد بسیار زیادی رشد داده و بهبود ببخشد.

 

 بسته اینترنت سیم کارت دیتا ایرانسل

 

تفاوت سیم کارت دیتا و سیم کارت اعتباری همراه اول

سیم کارت های دیتا و اعتباری به طور کلی متفاوت از هم هستند، سیم کارت های دیتا همانطور که از نامش مشخص است ویژه تبادل دیتا است و سایر خدمات متداول سیم کارت های معمولی را در خود ندارد. اما سیم کارت های اعتباری تقریبا همه خدمات سیم کارت های دائمی را در خود گنجانده اند و می تواند از آن به راحتی برای مکالمه و رومینگ و ... استفاده کرد. اما سیم کارت های دیتا همانطور که در بالا نیز اشاره شده خدمات محدود تری دارند و تمرکز اصلی آن روی خدمات تبادل دیتا قرار داده شده تا بتواند سرویس دهی بهتری در این زمینه داشته و خود را صرف سایر خدمات نکند و بهترین بهره وری را داشته باشد.

 

نحوه خرید و استفاده از سیم کارت دیتا همراه اول

سیم کارت های دیتا همراه اول در حال حاضر صرفا در مراکز فروش و دفاتر همراه اول در سطح شهره قابل ارائه هستند و متاسفانه جایی برای خرید سیم کارت های دیتا این اپراتور در سایت آن قرار داده نشده و فعلا این امکان وجود ندارد به شیوه اینترنتی نسبت به خرید سیم کارت دیتای همراه اول اقدام کرد. به همین منظور با مراجعه به دفاتر این اپراتور و در دست داشتن کارت شناسایی معتبر می توانید سیم کارت دیتا همراه اول را خریداری و از آن استفاده نمایید. سیم کارت های دیتای همراه اول در خود یک بسته هدیه اینترنت دارند که حدود یک گیگ را شامل می شود و کاربر می تواند از آن استفاده کند و پس از آن نیز می تواند بسته های مختلف بر حسب نیاز خود را تهیه و استفاده نماید.

پس از خرید سیم کارت هایی با چندین مدل برش به شما تحویل داده می شود که می توانید از آن به سادگی در انواع دستگاه ها مانند گوشی، تبلت، مودم وای فای و روتر استفاده کنید و به راحتی در مناطقی که تحت پوشش نسل چهارم اینترنت هستند از سرعت بالا بهره ببرید و در مناطقی نیز که سرعت اینترنت چندان بالا نیست از سایر نسل های اینترنت مانند نسل سوم و دوم استفاده کنید. به این ترتیب بهترین بازدهی را خواهید داشت.

 

سیم کارت دیتا همراه اول

 

نحوه شارژ سیم کارت دیتا همراه اول

برای خرید شارژ سیم کارت های دیتا همراه اول می توانید مانند سایر سیم کارت های اعتباری این اپراتور عمل کنید که پیش از این گزارش های مفصلی از روش های خرید شارژ و افزایش اعتبار سیم کارت های اعتباری نگارش کرده ایم. اما روش های ذیل پرطرفدارتر هستند.

استفاده از برنامه همراه من

برای خرید شارژ سیم کارت های دیتا همراه اول می توانید مانند سایر سیم کارت های اعتباری این اپراتور عمل کنید که پیش از این گزارش های مفصلی از روش های خرید شارژ و افزایش اعتبار سیم کارت های اعتباری نگارش کرده ایم. یکی از راه های خرید شارژ برای سیم کارت های این چنینی برنامه پر کاربرد همراه من است که می توانید با نصب آن از آخرین وضعیت بسته خود مطلع شوید، شارژ بخرید و یا بسته های گوناگون اینترنت تهیه کرده و از آن استفاده کنید.

همراه من برنامه معتبر و رسمی همراه اول است که می توانید آن را از سایت رسمی همراه اول یا اپ استور های گوناگون و قابل اطمینان دانلود کرده و استفاده نمایید. همراه من علاوه بر امکاناتی نظیر خرید شارژ و افزایش اعتبار و اطلاع از آخرین وضعیت بسته های فعال و خریداری شده روی سیم کارت، امکانات فراوان دیگری دارد که در گزارش های گوناگون به آن پرداخته ایم و در مورد آن نوشته ایم.

 

نحوه خرید سیم کارت دیتا

 

شارژ سیم کارت دیتا از سایت همراه اول

اما روش دیگری برای خرید شارژ و یا خرید بسته اینترنتی نیز وجود دارد که آن کد های دستوری است. از طریق کد های دستوری می توان با گرفتن چند شماره و وارد کرد کد های مربوط به خرید بسته هایی خاص و استفاده از آن، بسته های جدیدی تهیه کرد و از آن در سیم کارت دیتا استفاده کرد.

همچنین سایت همراه اول نیز قابلیت این را دارد که بتوان از طریق آن شارژ خرید و یا بسته اینترنتی تهیه کرد. به همین منظور باید وارد سایت همراه اول شده و به پرتال آن ورود کنید. نکته مهم در خصوص خرید شارژ و استفاده از روش های غیر حضوری و اینترنتی خرید شارژ این است که همه این موارد با رمز دوم قابل انجام است و نیاز به داشتن رمز دوم ایستا و یا پویا دارید تا بتوانید از طریق روش های یاد شده سیم کارت خود را شارژ کرده یا بسته جدیدی خریداری نمایید.

 

نکته مهم در مورد سیم کارت دیتا همراه اول

نکته مهم و پایانی نیز این است که نسبت به خرید بسته های اینترنتی حساسیت داشته باشید. زیرا پایان بسته اینترنتی می تواند هزینه بسیاری را برای شما در پی داشته باشد زیرا استفاده آزاد از اینترنت با هزینه های سرسام آوری روبرو خواهد بود که اصلا به صرفه نیست و توصیه نمی شود به همین خاطر بهتر آن است که از بسته های اینترنتی استفاده نمایید.

 

در مورد سیم کارت دیتا بیشتر بدانیم

 

در مورد سیم کارت دیتا بیشتر بدانیم!

با ظهور تلفن های همراه هوشمند و استفاده از آن که هر روز بیشتر از روز قبل می شود و رو به رشد قرار دارد، استفاده از اینترنت های همراه نیز به همان میزان رشد داشت و کم کم بسیاری از مردم از اینترنت ADSL خانگی و کابل های لن دور شده و به سمت استفاده از اینترنت گوشی شان حرکت کردند.

 همین عوامل موجب شد که اینترنت همراه هر روز بیشتر از دیروز کیفیت به مراتب بهتری را برای کاربران به همراه داشته باشد و سرعت و پایداری آن  بهبود یابد. به همین خاطر است که مدت هاست ارائه دهندگان سیم کارت ها نیز همواره سعی می کنند کیفیت بهتری را در اینترنت همراه خود به کاربر ارائه دهند تا تجربه های بهتری داشته باشند.

اما بسیاری از مردم و کاربران عادی و یا تجاری هم هستند که از سیم کارت ها فقط برای وب گردی و یا دانلود و آپلود استفاده می کنند و محدوده مصرف آن ها به تبادیل دیتا خلاصه می شود. به همین دلیل است که اپراتور ها کم کم یکی پس از دیگری به ارائه سیم کارت های مختص دیتا با نامی بر گرفته از کاربری آن یعنی سیم کارت دیتا اقدام کرده اند که با استقبال خوبی روبرو شده است.

به هر حال برخی می خواهند از سیم کارت خود در مودم و ... استفاده کنند و اساسا نیازی به مکالمه با آن ندارند بنابر این به دنبال سیم کارتی می گردند که تمرکز خود را روی تبالد دیتا گذاشته باشد و بتوانند بازدهی بالاتری در هنگام مصرف دیتای آن داشته باشند و به سرعت با کیفیت و بالاتری دسترسی داشته باشند از طرفی پایداری ارتباط مناسب تری را تجربه کنند.

 

سیم کارت دیتا ایرانسل چیست؟

 

سیم کارت دیتا ایرانسل چیست؟

ایرانسل به عنوان دومین اپراتور متولد شده در کشور، همواره سعی دارد که در فضای رقابتی موجود میان سیم کارت ها، خدمات بروز تر و مناسب تری ارائه دهد که بتواند در فضای کنونی دوام بیاورد. به همین خاطر این اپراتور اقدام به ارائه سیم کارت های دیتا نیز کرده تا نیاز مخاطبان به این نوع سیم کارت را نیز بر طرف کرده و بتواند آن ها را از سیم کارت های دیگر بی نیاز کند؛ به نوعی بازی را ببرد و بتواند مشتریان بیشتری به خود جلب نماید.

سیم کارت رند ایرانسل

برای خرید یک سیم کارت رند اما قیمت مناسب، می توانید از فروشگاه مای رند اقدام نمایید.

سیم کارت پیام رسان ایرانسل چیست؟

اپراتور دوم نام تجاری سیم کارت های دیتای خود را سیم کارت پیام رسان نهاده است که نشان دهنده این است که این سیم کارت ها قابلیت ارسال  و دریافت پیام نیز دارند. سیم کارت های پیام رسان ایرانسل، سیم کارت هایی هستند که به هیچ عنوان قابلیت مکالمه را ندارند و می تواند از آن ها صرفا برای دریافت و ارسال پیام کوتاه، پیام های چند رسانه ای یا MMS و همچنین تبادل دیتا و اتصال به اینترنت بهره ببرد.

ایرانسل حتی در معرفی این سیم کارت نیز توضیح کوتاهی داده و فقط نوشته است که این سیم کارت ها اساسا به چه دردی می خورد و چه کاربرد هایی دارند.

سیم کارت پیام رسان ایرانسل چیست؟

 

نحوه خرید و استفاده از سیم کارت دیتا ایرانسل

اپراتور دوم نیز همچون اپراتور اول، تا لحظه نگارش این گزارش، هیچ گونه راهی برای خرید سیم کارت های پیام رسان خود در سایت و یا به طور کلی فضای مجازی در نظر نگرفته است. به همین خاطر خرید سیم کارت های پیام رسان اپراتور دوم، محدود به مراجعه به مراکز فروش و خدمات ایرانسل و همچنین نمایندگی های مجاز این اپراتور در سر تا سر کشور می باشد.

 برای اطلاع از مراکز فروش و خدمات ایرانسل و یا نمایندگی های مجاز آن می توانید به سایت ایرانسل مراجعه کنید و از آن جا به لیست کامل شعب و مراکز معرفی شده دسترسی داشته باشید.

 

نحوه خرید و استفاده از سیم کارت دیتا ایرانسل

 

نکته مهم در خرید سیم کارت دیتا ایرانسل

نکته ای که باید در مورد سیم کارت های پیام رسان یا همان دیتای ایرانسل اشراه کرد این است که سیم کارت های پیام رسان در دو نوع دائمی و اعتباری عرضه می شود که در هر دو نوع به هیچ وجه امکان مکالمه فراهم نیست.

پس اگر می خواهید در آینده از سیم کارت خود برای مکالمه هم استفاده کنید یا حتی در همین لحظه احتمال این را می دهید که بخواهید مکالمه هم داشته باشید، این سیم کارت مناسب شما نیست و بهتر است از سیم کارت های دیگر این اپراتور یا اپراتور های دیگر استفاده کنید زیرا گزینه و آپشنی برای فعال سازی مکالمه روی این نوع سیم کارت ها تا این لحظه توسط اپراتور قرار داده نشده و به نوعی کاملا تک کاره هستند.

 

قیمت سیم کارت دیتا ایرانسل

قیمت سیم کارت دیتا ایرانسل در حال حاضر 12 هزار تومان است و به نظر می رسد با توجه به اطلاعات موجود در سایت ایرانسل،  فعلا اپراتور دوم صرفا به فروش نوع اعتباری این سیم کارت اقدام می کند و سیم کارت های دائمی پیام رسان به فروش نمی رسد. اعتبار اولیه این سیم کارت ها هزار تومان است و قیمت نهایی آن برای خریدار 13 هزار تومان تمام می شود.

 

قیمت سیم کارت دیتا ایرانسل

 

تعرفه سیم کارت پیام رسان ایرانسل

در سایت ایرانسل تعرفه کامل خدمات و هزینه آن در جدولی آورده شده است که در آن اینترنت همراه برای سیم کارت های اعتباری 0.06 برای هر کیلو بایت است و در سیم کارت های دائمی این مبلغ به 0.04 کاهش پیدا می کند. پیام چند رسانه ای نیز در سیم کارت های پیام رسان ایرانلسل 19.9 تومان برای هر پیام کوتاه چند رسانه ای است. پیام کوتاه فارسی نیز تفاوتی با سیم کارت های دیگر نمی کند و در حال حاضر 10.6 تومان برای هر پیام کوتاه فارسی از مشترک دریافت می شود که در پیام کوتاه های به زبان انگلیسی و ... این تعرفه به 26.4 تومان افزایش پیدا می کند.

 

نحوه شارژ سیم کارت دیتا ایرانسل

سیم کارت های پیام رسان در شارژ شدن تفاوتی با سیم کارت های اعتباری ندارند و کاربر می تواند به همان روش های معمول که یک سیم کارت اعتباری را شارژ می کند نیز سیم کارت پیام رسان خود را شارژ کند که مهم ترین و رایج ترین روش ها در حال حاضر استفاده از اپلیکیشن ایرانسل من، کارت شارژ و یا استفاده از کد های دستوری است که می تواند به راحتی با مبالغ مختلف سیم کارت را شارژ و از آن استفاده کرد.

 

نحوه شارژ سیم کارت دیتا ایرانسل

 

چرا باید از سیم کارت دیتا استفاده کرد؟

استفاده از دیتا هر روز در کشور ما گسترش بیشتری می یابد و افراد بسیاری هستند که از اینترنت و دیتا برای رفع مشکلات و انجام امور روزمره خود استفاده می کنند. با افزایش شتاب حرکت کشور به سمت الکترونیکی شدن امور و همچنین بخش های خاص دولتی و بانک ها و... نیاز به اینترنت نیز به همان نسبت بیشتر می شود که لازمه آن تدبیری مناسب برای پاسخ دهی به نیاز های بازار کشور است.

 سال ها پیش بود که قرار بود اپراتوری به عنوان یک اپراتور متمرکز بر دیتا در کشور آغاز به کار کند و بیشترین خدمات خود را معطوف به دیتا کرده و اینترنت با سرعت مناسب تری نسبت به سایر اپراتور ها ارائه دهد. اما این اپراتور مدتی پس از شروع به کار درگیر حواشی شد که تقریبا نفس آن را گرفت.

 

سیم کارت دیتا رایتل چیست؟

رایتل طی سال های فعالیت خود اما همچنان سعی کرده که در زمینه دیتا و اینترنت همراه پیشتاز باشد هرچند با توجه به سبقه و قدرت دو اپراتور دیگر یعنی همراه اول و ایرانسل کار برای رایتل بسیار مشکل است و این اپراتور برای رسیدن به جایگاه دو رقیب خود کار سختی در پیش دارد.

با توجه به اقبال زیاد مشترکان به استفاده از سیم کارت و تلفن همراه برای اتصال به اینترنت و وبگردی و یا انجام امور بانکی و ... رایتل نیز مانند سایر اپراتور ها سیم کارت های مخصوص دیتا را تولید و به فروش می رساند تا بتواند نیاز روز افزون مخاطبان و مشترکان خود به اینترنت همراه را پوشش دهد و آن ها را راضی نگه  دارد.

سیم کارت های دیتا رایتل که با همین نام نیز به فروش می رسد، فقط مختص تبادل و انتقال دیتاست و البته در خود قابلیت ارسال و دریافت پیام کوتاه را نیز دارد که از این جهت بی شباهت به سایر اپراتور ها نیست و عملکردی مشابه آن ها دارد.

این نوع از سیم کارت های اپراتور سوم قابلیت استفاده از تلفن همراه، تبلت، مودم دانگل و به طور کلی همه دستگاه هایی که از طریق سیم کارت بتوانند به اینترنت متصل شوند را دارد.

 

سیم کارت دیتا رایتل چیست؟

 

مزایای سیم کارت دیتا رایتل

ویژگی مهم سیم کارت های دیتا در همه اپراتور ها، بسته های اینترنتی است که خاص این سیم کارت ها ارائه می شود و فرد می تواند با مراجعه به سایت و یا اپلیکیشن رایتل، نسبت به خرید و تهیه این بسته ها اقدام نماید.

به ادعای برخی مصرف کنندگان سیم کارت های دیتا، این نوع از سیم کارت ها می توانند سرعت بیشتری نسبت به سایر سیم کارت ها ارائه دهند و از این نظر می توانند کارایی و عملکرد بهتری نسبت به سایر سیم کارت ها داشته باشند و همین موضوع دلیلی برای استفاده از این نوع سیم کارت هاست.

 

ویژگی سیمکارت دیتا رایتل

سیمکارت های دیتای رایتل با پیش شماره 0921 به فروش می رسند که همانطور که بالاتر نیز اشاره کردیم ویژگی های آن محدود به ارسال و دریافت پیام کوتاه و انتقال داده و البته پیام های چند رسانه ای یا همان ام ام اس محدود می شود. سیم کارت های دیتای رایتل به هیچ عنوان امکان مکالمه ندارند و این سیم کارت ها به طور کلی در آینده نیز نمی توانند قابلیت مکالمه را به قابلیت های خود اضافه کنند و اساسا راهی نیز برای آن پیش بینی نشده است.

طبق چیزی که رایتل در سایت خود متذکر شده است، سیم کارت های دیتای رایتل با قطع های مختلفی ارائه می شود که قابلیت استفاده در انواع مدم های دانگل و رای فای را دارند و در انواع تبلت ها، کامپیوتر های شخصی و همچنین سایر دستگاه ها و ابزارهای استاندارد با قابلیت اتصال به شبکه را برخوردار می باشد.

 

امکانات سیم کارت دیتا رایتل

 

امکانات سیم کارت دیتا رایتل

استفاده از نسل چهارم اینترنت رایتل در سیم کارت های دیتا به سادگی مقدور است و به هیچ عنوان نیازی به تنظیمات خاص و یا تعویض سیم کارت ندارد و صرفا با قرار گرفتن در محدوده پوشش دهی نسل چهارم اینرتنت همراه یا همان 4G می توانید از اینترنت پر سرعت آن حتی در حین حرکت نیز بهره ببرید.

نکته بعدی این است که استفاده از خدمات اپراتور سوم صرفا در مناطقی قابل انجام است که پوشش دهی این اپراتور را در بر بگیرد، به این ترتیب در مناطقی که پوشش دهی رایتل وجود ندارد کلیه خدمات تحت پوشش رومینگ ملی قرار گرفته و طابق تعرفه های معمول محاسبه می شود.

سیم کارت های دیتا هم از این قابلیت برخوردار هستند و این مسئله شامل آن ها نیز می شود به این ترتیب سیم کارت های دیتا نیز در مناطقی که تحت پوشش دهی خدمات رایتل قرار ندارند، از رومینگ ملی استفاده کرده و خدما ارائه می دهند.

همانطور که بالا نیز اشاره کردیم، سیم کارت های دیتای رایتل و سایر سیم کارت های این اپراتور در قطع های مختلفی به فروش می رسند که شامل قطع عادی ، قطع نانو، دو پانچ و سه پانچ است که این مسئله موجب می شود که بتوان به سادگی از آن ها در هر ابزار و دستگاهی که نیاز است با توجه به قطع دستگاه از سیم کارت بهره برد.

 

نحوه خرید سیم کارت دیتا رایتل چگونه است؟

 

نحوه خرید سیم کارت دیتا رایتل چگونه است؟

سیم کارت دیتای رایتل برعکس دو اپراتور اصلی دیگر که پیش از این در گزارش هایی به هر دوی آن ها پرداخته ایم، قابلیت خرید به صورت حضوری و غیر حضوری را دارد. برای خرید حضوری سیم کارت های رایتل می توانید به شعب و فروشگاه های منتخب و رسمی این اپراتور مراجعه کرده و نسبت به خرید سیم کارت دیتا اقدام نمایید.

 همچنین در وب سایت رسمی رایتل نیز بخشی برای خرید غیر حضوری سیم کارت رایتل پیش بینی شده که می توانید مانند سیم کارت های عادی از قسمت خرید سیم کارت دیتا، اقدام به خرید غیر حضوری کرده و سیم کارت خود را درب منزل یا محل کار و یا هر آدرس دیگری که ذکر کنید تحویل بگیرید.

 بنابر این خرید سیم کارت های دیتای اپراتور سوم نسبت به دو اپراتور دیگر یعنی همراه اول و ایرانسل کمی ساده تر است و راحت تر مشتری می تواند برای خرید این سیم کارت ها و استفاده از آن اقدام نموده و دسترسی راحت تری داشته باشد.

 

 سیم کارت دیتا شاتل موبایل

اپراتور شاتل موبایل با تقویت پوشش خود و فروش سیم کارت های هوشمند، سیم کارتی به عنوان سیم کارت دیتا به مشتریان خود ارائه نمی‌دهد. اما سیم کارت های هوشمند شاتل موبایل موقعیت دستگاه را تحلیل و به صورت خودکار بهترین سیگنال را از نزدیک‌ترین پایگاه انتن دهی به مشترک خود ارائه میدهند. اگر قصد خرید سیمکارت از این اپراتور را دارید به راحتی بعد از تهیه این سیم کارت میتوانید به پوشش فناوری های 4G/LTE و 4.5G دسترسی داشته باشید.

چرا از شاتل موبایل بخریم؟

اپراتور شاتل موبایل توانسته خدمات خوبی برای کسانی که مشترک خود هستند فراهم کند. از این خدمات میتوان به پوشش سراسری 3G و 4G با آنتن دهی هوشمند، مقرون به صرفه ترین تعرفه‌های پایه و بسته‌ها، انتقال باقی مانده حجم اینترنت به دوره بعد، ارزانترین تعرفه مصرف آزاد اینترنت کشور، اشتراک رایگان نماوا، بازی و سرگرمی رایگان، با پیش شماره 0998 و کد یک،  پیشنهادات جذاب روزانه و… اشاره کرد. در کل این اپراتور گزینه خوبی برای افرادیست که به اینترنت پرسرعت در همه جا و با پشتیبانی خوب به همراه تعرفه های به صرفه علاقه دارند، می‌باشد.

 

مطالب مرتبط
نحوه پرداخت بدهی خط 0912
بلاگ | خدمات سیم کارت
نحوه پرداخت بدهی خط 0912
امروزه با پیشرفت تکنولوژی شما می توانید به راحتی توسط امکاناتی مانند سامانه‌ های الکترونیکی، تلفن بانک، کدهای دستوری و یا اپلیکیشن های پرداخت...
مقایسه بهترین ساعت هوشمند سیم کارت خور در بازار
بلاگ | لوازم جانبی
مقایسه بهترین ساعت هوشمند سیم کارت خور در بازار
امروزه ساعت های هوشمند سیم کارت خور یا واچ فون، یکی از محبوب ترین گجت ها و فناوری های جدید و مدرن است. این ساعت به دلیل کاربردهای فراوانی...
مزایا و معایب گوشی های دو سیم کارت
بلاگ | سیم کارت
مزایا و معایب گوشی های دو سیم کارت
در این نوشته چیز هایی که باعث به وجود آمدن ذهنیت غلط در مورد این نوع گوشی ها شد و حقیقت در مورد گوشی دو سیم کارت و مزایا و معایب بررسی می...
بررسی جامع انواع سیم کارت رند با پیش شماره 0912
بلاگ | سیم کارت
بررسی جامع انواع سیم کارت رند با پیش شماره 0912
جالب است بدانید در دوران قدیم سیم کارت های رند جذاب و منحصر به فرد بودند. این موضوع باعث شده سیم کارت های رند از دیگر سیم کارت ها جدا شوند...
تعداد 8 نظر ثبت شده است
امتیاز کلی 4.5
6
1
0
1
0
شما چه امتیازی به "این مطلب" می دهید؟

  1. mor***@yahoo.com

    مطالب عالیومفیدوآموزنده بود البته سوالی که دارم آیاامکان تبدیل سیمکارت دایمی رایتل به سیمکارت دیتا وجود داره؟ یاترفندی که تماسها وپیامک رو غیرفعال وفقط از نت استفاده کرد

  2. ممنون، بسیار عالی بود

    پاسخ :

    سلام همراه عزیز مای رند، وقت بخیر. رضایت شما عامل خرسندی ما است. با سپاس از اعتماد و اظهار لطف شما به مجموعه مای رند. ❤️

  3. آنتن دهی همراه اول خوبه ولی سرعت نتش چنگی بدل نمیزنه اما ایرانسل سرعت نتش خوبه ولی مناطق پوشش دهی نتش اصلا خوب نیست

  4. با سلام و احترام. من الان ( ۲۴ مهر ۹۹ ) با مشاور خرید ایرانسل صحبت کردم. گفت : اصلا همچین سیمکارتی (دیتا ) نداریم !!

  5. با سلام میشه لطفا بگید چطور میتونم سیم کارت دیتا بخرم

  6. مرسی بالاخره یکی توضیح داد

  7. مفید بود خیلی ممنون 👌🙏

  8. باعرض سلام ممنون بابت توضیحات زیباتون ممنون میشم که راهنمایی کنید از چه طریقی میشه فهمید که کدام اپراتور انتن دهی بهتری دارد در منطقه مون

x
مای رند
قیمت گذاری سیم کارت
ثبت درخواست