وب سایت مای رند - مرکز خرید و فروش سیم کارت
ثبت نام ورود
خرید سیم کارت رند از شهر سیم
بلاگ | بازار موبایل

بررسی هواوی p40 و هواوی p40 پرو؛ کدام یک عملکرد بهتری دارد؟

انتشار ۱۴۰۰/۱/۱۹ . ۲۰۸۹ بازدید

هواوی P40 و هواوی P40 Pro دو گوشی پرچمدار شرکت هواوی هستند که در 26 مارس 2020 معرفی شدند. البته در کنار این دو گوشی، هواوی P40 Pro Plus نیز وجود دارد. هواوی P40 ارزان ترین کوچک ترین عضو این خانواده سه نفره است که صفحه نمایشی 6.1 اینچی دارد. دو برادر بزرگتر یعنی P40 Pro و P40 Pro Plus دارای صفحه نمایش 6.58 اینچی هستند. در این مقاله هدف ما بررسی دو گوشی P40 و P40 Pro است و گوشی P40 Pro Plus  را در مقاله ای جداگانه به طور مفصل بررسی کرده ایم. البته هواوی P40 و P40 Pro از نظر ظاهری تفاوتی با یکدیگر ندارند ولی عضو دیگر این خانواده در ظاهر با این دو مدل متفاوت است.

تحریم گوگل علیه شرکت هواوی قطعا شرایط را برای فروش گوشی های هواوی سخت می‌کند. علاوه بر این همه گیری ویروس کرونا نیز به روند راکد بازار افزوده است. تعریف های زیادی از دوربین گوشی های P40 شده است اما باید ببینیم در واقعیت چه چیزی نصیب ما خواهد شد!

در ادامه این مقاله قصد داریم به بررسی دو گوشی P40 و P40 Pro بپردازیم. اما اگر علاقه دارید که درباره عضو دیگر این خانواده هم بدانید، شما را به خواندن مقاله مای رند دعوت می‌کنم.

بررسی هواوی P40 پرو پلاس

هر آنچه که باید درباره گوشی P40 پرو پلاس، پرچمدار امسال هواوی بدانید!

 

 

هواوی p40

 

طراحی P40 و P40 پرو

خب ابتدا به سراغ P40 برویم. اعضای خانواده P40 از نظر طراحی تقریبا شبیه یکدیگر هستند. شاید فقط مدل پرو پلاس دارای تفاوت هایی در ساخت و طراحی باشد. P40 ضد آب نیست اما در برابر گرد و غبار و نور شدید، مقاوم است. همین بهتر از هیچی است. با این حال توقع می‌رفت که این گوشی ضد آب باشد و بتواند حتی یک عمق کم در برابر آب مقاومت داشته باشد.

با اینکه P40 دارای نمایشگر OLED با اندازه نسبتا بزرگ 6.1 اینچی است اما می‌توان آن را جمع و جور و خوش دست دانست. طراحی عالی این گوشی باعث شده که بتوانید با یک دست با آن کار کنید. صفحه نمایش هواوی P40 دارای وضوح 1080 پیکسل است که می‌تواند کیفیت عالی ای به شما ارائه دهد. تراکم پیکسلی این گوشی حدود 422 پیکسل در اینچ است. البته این به لطف صفحه نمایش کوچکتر نسبت به اعضای دیگر خانواده است!

نکته دیگر درباره P40 نرخ نوسازی 60 هرتزی است. نرخ نوسازی 60 هرتزی تنها گزینه برای P40 است و هواوی گزینه 90 هرتزی و 120 هرتزی را برای این گوشی لحاظ نکرده است که شاید بتوان آن را به نوعی نکته منفی محسوب کرد.سنسور اثر انگشت در هواوی P40‌ به شدت سریع و آسان کار می‌کند. البته دقت این حسگر افزایش یافته و در عین حال سریعتر هم شده.

 

هواوی پی 40

 

در اطراف هواوی P40 از قاب فلزی استفاده شده. در پشت گوشی هم می‌توانید ماژول مربوط به دوربین ها را مشاهده نمایید. این گوشی دارای 3 دوربین است که به نحو زیبایی در پشت گوشی تعبیه شده اند. در اطراف گوشی هم می‌توانید دکمه ها مربوط به تنظیم بلندی صدا و دکمه پاور را مشاهده نمایید. البته در اطراف گوشی درگاه حافظه جانبی و سیمکارت و بلندگو ها نیز دیده می‌شوند. در کل طراحی P40 بسیار زیبا است، مخصوصا اگر از رنگ های روشن آن استفاده نمایید.

هواوی P40 فقط 174 گرم وزن دارد که می‌توان آن را بسیار سبک و جیبی دانست. این گوشی حدود 11 گرم از آیفون 11 سبک تر است. خوش دستی و سبکی و زیبایی در این گوشی همگی در کنار هم، P40 را به یکی از چشم نواز ترین پرچمداران تبدیل کرده است.

حالا به سراغ بررسی طراحی و ساخت هواوی P40 پرو می‌رویم. این گوشی هم مانند برادران خود، در ظاهر بسیار زیبا به نظر می‌رسد. P40 پرو بر خلاف P40 درای مقاومت IP68 است یعنی این گوشی ضد آب نیز هست. P40‌ پرو تا عمق 1.5 متری و در مدت زمان نیم ساعت توانایی مقاومت در زیر آب را دارد. لبه های هر دو گوشی P40 و P40 پرو دارای منحنی است اما این منحنی به اندازه نمونه های قبلی تیز نیست. همین نکته برای خیلی از دوستداران گوشی های منحنی، نکته ای مثبت محسوب می‌شود.

هواوی P40 پرو دارای صفحه نمایش OLED 6.58 اینچی است و وضوح آن 1200 در  2640 پیکسل است. تراکم پیکسلی در این گوشی حدودا 441 پیکسل در اینچ است که نسبت به P40، بهتر است. در این گوشی نیازی نیست که وضوح صفحه را کاهش دهید تا نرخ نوسازی بهتری داشته باشید!

 

هواوی p40 پرو

 

در جلوی گوشی می‌توانید شکافی را در صفحه نمایش مشاهده کنید که این شکاف مخصوص دوربین سلفی گوشی است. درباره اسپیکر های هر دو گوشی P40 و P40 پرو باید بگوییم که این گوشی ها می‌توانند از نظر پخش صوت شما را راضی کنند. فراموش نکنید که هر دوی این گوشی های پرچمداران هواوی هستند!

در جلوی هواوی P40‌پرو سنسور اثر انگشت تعبیه شده است که البته با چشم غیر مسلح نمی‌توانید این سنسور را ببینید. اما نکته مهم این است که در این گوشی هم سنسور اثر انگشت نسبت به گوشی های قبلی هواوی پیشرفت خوبی داشته است. این گوشی نسبت به P30 پرو، 30 درصد سرعت بیشتری در تشخیص اثر انگشت دارد.

در پشت P40 پرو می‌توانید ماژول مربوط به دوربین ها را مشاهده نمایید که شامل 3 دوربین است. هر سه این دوربین به شکل زیبایی در کنار یکدیگر قرار گرفته اند که البته هواوی هم به آن می‌بالد! دکمه های مربوط به تنظیم بلندی صدا و پاور در سمت راست گوشی تعبیه شده اند. در قسمت پایین گوشی نیز درگاه حافظه جانبی و سیمکارت و پورت USB قرار دارند. به لطف طراحی مناسب این گوشی ها، به راحتی می‌توانید آنها را در جیب  خودتان قرار دهید.

هواوی P40 پرو نیز خوش دست و زیبا است، مخصوصا اگر رنگ های روشن و براق آن را در دستتان بگیرید!

 

هواوی p40 pro

 

صفحه نمایش هواوی P40 و P40 پرو

هواوی P40 دارای یک صفحه نمایش OLED با رزولوشن 1080 پیکسل است. صفحه نمایش P40 برخلاف مدل های پرو، فقط دارای نرخ نوسازی 60 هرتزی است و احتمالا این مورد یکی از مهم ترین تفاوت های P40 پرو و P40 باشد. دقیق تر  بخواهیم بگوییم، صفحه نمایش P40 دارای وضوح 1080 در 2340 پیکسل است و تراکم پیکسلی در این گوشی حدود 422 پیکسل در اینچ است.

اما هواوی P40 پرو دارای نرخ نوسازی 90 هرتزی است. در واقع این گوشی اولین گوشی با صفحه نمایش OLED و نرخ نوسازی 90 هرتزی است. صفحه نمایش به طور کلی دارای وضوح بسیار خوبی است و قطعا کاربر این گوشی را راضی می‌کند. 

 

Huawei p40 pro

 

طول عمر باتری P40 و P40‌ پرو 

هواوی P40 دارای یک باتری لیتیوم پلیمری 3800 میلی آمپری است. P40 دارای فست شارژ نیز هست و یک شارژر 22.5 واتی برای اینکار منظور شده است که می‌تواند در عرض نیم ساعت، ظرفیت باتری را به 60 درصد برساند و در عرض یک ساعت می‌تواند گوشی را تا 90 درصد شارژ کند. این عدد از نظر رقابتی خوب است ولی بهترین نیست! بر خلاف مدل ها پرو، P40 از شارژ بی سیم پشتیبانی نمی‌کند.

 در تست های انجام شده حدود 16 ساعت می‌توانید با این گوشی به وبگردی بپردازید یا بیش از 18 ساعت مشغول تماشای فیلم شوید. حدود 22 ساعت نیز می‌توانید از طریق اینترنت 3G مشغول مکالمه صوتی شوید. هر چند در قسمت مکالمه صوتی از طریق 3G توقع بیشتری داشتیم ولی با این حال عملکرد باتری این گوشی عالی است.

هواوی P40 پرو دارای یک باتری لیتیوم پلیمری 4200 میلی آمپری است. باتری هر دو گوشی غیر قابل تعویض هستند. P40 پرو دارای فست شارژ هم هست و برای همین یک شارژر 40 واتی برای آن تعبیه شده است. این شارژ می‌تواند در عرض نیم ساعت ظرفیت باتری را به 80 درصد برساند و فقط 50 دقیقه طول می‌کشد تا گوشی به طور کامل شارژ شود.

هواوی P40 پرو برخلاف P40 از شارژ بی سیم پشتیبانی می‌کند. حتی این گوشی قابلیت شارژ معکوس نیز دارد و از طریق آن می‌توانید ساعت هوشمند یا هدفون ها بی سیم را شارژ نمایید. P40 پرو نیز در تست باتری موفق بوده است. تا حدود 15 ساعت می‌توانید با این گوشی به وبگردی بپردازید یا حدود 18 ساعت به تماشای فیلم بپردازید. بیش از 22 ساعت نیز می‌توانید با استفاده از این گوشی از طریق اینترنت 3G مکالمه صوتی داشته باشید. زمان های گفته شده برای نرخ نوسازی 60 هرتزی و 90 هرتزی تفاوتی ندارند، برای همین هیچ جای نگرانی ای نیست.

البته برای مکالمه صوتی از طریق اینترنت 3G برای هر دو گوشی توقع بیشتری داشتیم، اما در کل باتری هر دو گوشی عالی کار می‌کند.
 

p40 pro

 

سیستم عامل و رابط کاربری هواوی P40 و P40 پرو 

هر دو گوشی هواوی  P40 و P40 پرو دارای رابط کاربری EMUI 10.1 هستند که مبتنی بر اندروید 10 طراحی شده است. هیچ یک از سرویس های گوگل روی این دو گوشی نصب نیستند اما شرکت هواوی تلاش کرده تا با ارائه برنامه های جایگزین خود، جای خالی آنها را پر کند.

هر دو گوشی هم دارای حسگر اثر انگشت هستند و هم از قابلیت تشخیص چهره پشتیبانی می‌کنند. حسگر اثر انگشت خانواده P40 به طرز شگفت انگیزی سریع کار می‌کند و البته در عین حال دارای دقت عمل بالایی است. اما بهتر از آن سیستم تشخیص چهره P40 و P40 پرو است که معمولا حتی سریعتر از حسگر اثر انگشت کار می‌کند! این گوشی ها دارای قابلیت Multitasking نیز هستند و شما می‌توانید به طور همزمان چند برنامه را اجرا کنید. 

رابط کاربری علاوه بر زیبایی، ساده هم هست و بعد از مدتی می‌توانید به راحتی با آن ارتباط برقرار کنید. برنامه های پیش فرض هواوی نیز کار کردن با گوشی را برای شما آسان تر خواهند کرد. حتی ممکن است اگر از این گوشی استفاده نمایید بعد از مدتی سرویس های گوگل را فراموش کنید!

البته برخی از برنامه های گوگل مانند Google Maps یا Chrome را می‌توانید روی گوشی نصب کنید اما بقیه برنامه های گوگل نصب شدن شان ناممکن یا سخت است. خود شرکت هواوی نیز کاربران خود را به نصب برنامه های گوگل تشویق نمی‌کند. اتفاقا شاید این بهترین فرصت برای هواوی است تا برنامه های خودش را به جای برنامه های گوگل به کاربران ارائه دهد و بتواند مزاج طرفداران خود را تغییر دهد.

هواوی به طور پیش فرض از یکی از محبوب ترین موتورهای جستجوگر اروپایی استفاده می‌کند. موتور جستجوی Qwant به عنوان موتور جستجوی پیش فرض روی این گوشی قرار دارد تا شاید بتواند جایگزینی برای موتور جستجوی گوگل باشد. البته بعید است کاربران دست از گوگل بکشند و سراغ موتور جستجوی دیگری بروند! 

گوشی هواوی Y9 2019

بررسی تخصصی گوشی هواوی Y9 2019 را در مای رند بخوانید!

 

Huawei p40

 

عملکرد هواوی P40 و P40 پرو

هر دو گوشی P40 و P40‌ پرو با پردازنده Kirin 990 5G کار می‌کنند. هر دو گوشی از پردازنده گرافیکی Mali-G76 MP16 استفاده می‌کنند. پردازنده این گوشی ها در تست ها، پیشرفت بهتری نسبت به پردازنده Snapdragon 855  داشته اند و همین موضوع یکی از نقاط قوت مدل های P40 است.

هواوی P40 دارای عملکرد بسیار عالی ای است. علاوه بر این سیستم مدیریت حرارت می‌تواند به خوبی داغی گوشی را کنترل کند و برای کاربر هیچ مشکلی از این بابت پیش نخواهد آمد. در هواوی  P40 پرو علاوه بر اینکه نرخ نوسازی 90 هرتزی می‌توانید داشته باشید، سرعت بالا و عملکرد عالی گوشی نیز، به کیفیت این گوشی افزوده اند. به نوعی می‌توان گفت P40 پرو در زمینه عملکرد بهتر از این نمی‌توانست باشد!

دوربین های هواوی P40 و P40‌ پرو

ابتدا به سراغ دوربین های هواوی P40 می‌رویم. P40 دارای سه دوربین اصلی است که یکی از آنها 50 مگاپیکسل، یکی 16 مگاپیکسل و دیگری 8 مگاپیکسل رزولوشن دارد. دوربین سلفی P40 نیز 32 مگاپیکسلی است. دوربین P40 دارای قابلیت فوکوس خودکار است که این قابلیت می‌تواند به ثبت جزئیات عکس کمک شایانی کند. فوکوس خودکار همچنین کار را برای عکاسان آسان تر می‌کند. چه به دنبال عکاسی معمولی باشید، و چه دنبال عکاسی حرفه ای، قابلیت فوکوس خودکار قطعا به کارتان خواهد آمد. البته دوربین سلفی P40 دارای قابلیت فوکوس خودکار نیست ولی در مدل های پرو دوربین سلفی نیز این قابلیت را دارد.

دوربین ها دیگر، به دوربین 50 مگاپیکسلی کمک می‌کنند تا تصاویر با کیفیت بهتر، جزئیات بیشتر و افق دید وسیع تری ثبت شوند. دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی نیز می‌تواند تصاویر عالی ای برای شما ثبت کند. در کنار دوربین سلفی یک دوربین IR نیز وجود دارد که مخصوص سیستم تشخیص چهره است. 

دوربین هر دو گوشی P40 و P40‌ پرو توسط هوش مصنوعی تقویت شده اند. هوش مصنوعی می‌تواند به بهتر شدن کیفیت تصاویر کمک کند. عکس های گرفته شده با دوربین P40 می‌توانند به خوبی کیفیت عالی دوربین های این گوشی را به ما نشان دهند.

 

گوشی p40

 

حالا به سراغ بررسی دوربین های هواوی P40 پرو می‌رویم. P40 پرو دارای سه دوربین اصلی با رزولوشن های 50، 40 و 12 مگاپیکسلی است. دوربین سلفی P40 پرو نیز 32 مگاپیکسل است. در واقع دوربین سلفی P40 و P40 پرو یکسان هستند اما فقط یک تفاوت وجود دارد و آن هم فوکوس خودکار است. در P40‌ پرو دوربین سلفی دارای قابلیت فوکوس خودکار است ولی دوربین سلفی P40 فاقد این قابلیت است.

قبل تر گفتیم که P40 پرو قابلیت فوکوس خودکار دارد که می‌تواند به کاربران برای تهیه عکس های بهتر، کمک کند. هوش مصنوعی استفاده شده در برنامه دوربین هر دو گوشی به کاربران کمک می‌کنند تا تصاویری با کیفیت تر و با دقت تر ثبت نمایند.

در کل دوربین هر دو گوشی در حالت های متفاوت، به خوبی عمل می‌کند و می‌توان تقریبا آنها را عالی دانست. دوربین های خانواده P40 قطعا کاربران خود را راضی خواهند کرد.

 

گوشی p40 pro

 

بررسی نهایی هواوی P40 و P40 پرو

هواوی P40 یک پرچمدار موفق است که از همه لحاظ قابلیت های خوبی دارد. از زیبایی گرفته تا عملکرد گوشی و از دوربین گرفته تا کیفیت صفحه نمایش، همگی عالی کار شده اند. البته ما دوست داشتیم که هر سه گوشی خانواده P40 ضد آب باشند و هر سه مدل دارای نرخ نوسازی 90 هرتزی نیز می‌بودند. با این حال هر سه گوشی از فناوری 5G پشتیبانی می‌کنند. البته به راحتی می‌توان فهمید که گوشی P40 برای رقابت با دیگر پرچمداران طراحی نشده است و هواوی مدل های پرو را برای رقابت کرده انتخاب کرده است. 

هواوی P40 در زمان عرضه قیمت 800 یورویی داشت و P40‌ پرو دارای قیمت 1000 یورویی بود. علت تفاوت قیمت در این دو گوشی واضح است. اگر نظر من را بخواهید، به شما پیشنهاد می‌دهم در صورتی که توانایی مالی کافی را دارید، P40 پرو یا P40 پرو پلاس را تهیه نمایید.

با اینکه هواوی تلاش کرده با برنامه های خودش جای خالی خدمات گوگل را پر کند، اما جای خالی سرویس های گوگل هنوز به طور واضحی حس می‌‌شوند. همین نکته می‌تواند تاثیرات منفی ای بر روی بازار هدف شرکت هواوی بگذارد.

ابتدا به بررسی نقاط قوت و ضعف هواوی P40 می‌پردازیم.

نقاط قوت هواوی P40 :

  1. بدنه ای مقاوم و زیبا
  2. صفحه نمایش OLED که عالی کار می‌کند
  3. کیفیت خوب به عنوان یک پرچمدار
  4. عمر باتری خوب و شارژ سریع
  5. کیفیت عالی تصاویر در طول شبانه روز
  6. سلفی خوب و قابلیت های عالی برای ضبط فیلم از طریق دوربین سلفی
  7. کیفیت عالی 1080 پیکسل و صفحه نمایش تمام صفحه
  8. قابلیت اتصال همه جانبه (اگر چه P40 جک 3.5 میلی متری ندارد)

نقاط ضعف هواوی P40 :

  1. هواوی P40 گران است ولی خیلی از قابلیت های مدل های پرو را ندارد
  2. فقط رم های Nano برای حافظه جانبی قابل استفاده هستند
  3. فاقد شارژ بی سیم
  4. فیلم برداری در حالت شب پیشرفت چشمگیری نداشته است
  5. سرویس های گوگل روی گوشی نصب نیستند و برخی از آنها به هیچ عنوان نصب نخواهند شد

 

گوشی p40 پرو

 

حالا به سراغ نقاط قوت و ضعف هواوی P40 پرو می‌رویم.

نقاط قوت هواوی P40 پرو :

  1. طراحی منحنی زیبا و بدنه ضد آب
  2. صفحه نمایش OLED با وضوح بالا و نرخ نوسازی 90 هرتزی
  3. عملکرد عالی به عنوان یک پرچمدار
  4. عمر باتری خوب و قابلیت فست شارژ
  5. کیفیت عالی تصاویر در طول شبانه روز
  6. قابلیت اتصال همه جانبه (اگرچه این گوشی فاقد جک 3.5 میلی متری است)

نقاط ضعف هواوی P40 پرو :

  1. هیچ یک از سرویس های گوگل روی گوشی نصب نیستند و اگر بخواهید فقط می‌توانید مواردی از آنها را خودتان نصب کنید.
  2. عکس برداری در حالت شب پیشرفت چشمگیری نداشته است.

 

بررسی p40 و p40 pro

 

در کل می‌توان گفت که هر دو گوشی هواوی P40 و P40 پرو عملکرد عالی ای دارند. اما قطعا P40 پرو بهتر از P40 کار خواهد کرد چرا که قابلیت های بیشتری از P40 دارد. چنانچه از این گوشی ها استفاده می‌کنید یا قبلا استفاده کرده اید خوشحال می‌شویم تا نظرات و تجربیات شما درباره این گوشی ها را بدانیم.

در آخر مشخصات دو گوشی هواوی p40 و p40 پرو را بررسی می‌کنیم.

اتصالات

شبکه بی‌سیم Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac، دو بانده، Wi-Fi Direct، هات‌اسپات
بلوتوث5.1، A2DP، LE
GPSدارد، با دو بانده A-GPS، GLONASS، BDS، GALILEO، QZSS
NFCدارد
USB3.1، Type-C 1.0 کانکتور ریورسبل

باتری

باتری باتری غیرقابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت 3800 میلی آمپر ساعت (هواوی p40)/  باتری غیر قابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت 4200 میلی آمپر ساعت (هواوی p40 پرو)
شارژر

شارژ سریع 22.5 وات (هواوی p40)/

شارژ سریع 40 وات شارژ سریع بی‌سیم 27 واتی شارژ بی‌سیم معکوس (هواوی p40 پرو)

بدنه

ابعاد148.9 در 71.1 در 8.5 میلی‌متر (هواوی p40)/ 158.2 در 72.6 در 8.95 میلی‌متر (هواوی p40 پرو)
وزن175 گرم (هواوی p40)/ 209 گرم (هواوی p40 پرو)
متریالجلوی شیشه‌ای (Aluminosilicate glass)، پشت شیشه‌ای (Aluminosilicate glass)، فریم آلومینیومی
سیم کارتتک سیم‌کارته (Nano-SIM/eSIM) یا دو سیم‌کارته‌ی هیبریدی (نانو-سیم، همزمان یکی فعال (dual stand-by))

پلتفرم

سیستم‌عاملاندروید 10.0/ فاقد سرویس‌های گوگل/ EMUI 10.1
تراشهKirin 990 (هفت نانومتر پلاس)
پردازشگر مرکزی 8 هسته‌ای (دو هسته‌ی 2.86 گیگاهرتز Cortex-A76 و دو هسته‌ی 2.09 گیگاهرتز Cortex-A76 و چهار هسته‌ی 1.86 گیگاهرتز Cortex-A55)
پردازنده گرافیکیMali-G76 MP16

حافظه

درگاه حافظه NM (نانو مموری)، تا 256 گیگابایت (استفاده‌ از شیار دوم سیم‌کارت)
حافظه داخلی 128 گیگابایت (هواوی p40)
 128 گیگابایت، 256 گیگابایت و 512 گیگابایت
رم8 گیگابایت 

دوربین

اصلی( هواوی p40)

  50 مگاپیکسل (لنز واید 23 میلی‌متری، لرزشگیر اپتیکال چندمحوری ، 1/1.28 اینچ سایز سنسور، 1.22 میکرومتر سایز پیکسل، فوکوس خودکار با تشخیص فاز، f/1.9)

8 مگاپیکسل (لنز 80 میلی‌متری تله‌فوتو، لرزشگیر اپتیکال تصویر، فوکوس خودکار با تشخیص فاز، زوم اپتیکال 3 برابری، f/2.4)

16 مگاپیکسل (لنز اولتراواید 17 میلی‌متری، فوکوس خودکار، f/2.2)

اصلی (هواوی p40 پرو)

 50 مگاپیکسل (لنز واید، f/1.9، فوکوس خودکار با تشخیص فاز، لرزشگیر اپتیکال تصویر)

12 مگاپیکسل (پریسکوپ، لنز 125 میلی‌متر تله‌فوتو، فوکوس خودکار با تشخیص فاز، لرزش‌گیر اپتیکال تصویر، زوم اپتیکال 5 برابر، f/3.4)

40 مگاپیکسل (لنز 18 میلی‌متری فوق‌عریض، 1/1.54 اینچ، f/1.8، فوکوس خودکار با تشخیص فاز)

TOF 3D (تشخیص عمق تصویر)

ویژگی‌ها بهره‌مندی از لنزهای لایکا، فلش LED، پانوراما، HDR
فیلم‌برداری4K@30/60fps، 1080p@30/60fps، 720p@960fps; لرزشگیر الکترونیکی تصویر-ژیروسکوپی
سلفی

 32 مگاپیکسل (لنز واید 26 میلی‌متری، 1/2.8 اینچ سایز سنسور، 0.8 میکرومتر سایز پیکسل، f/2.0)

IR TOF 3D (استفاده به عنوان سنسور بایومتریک تشخیص چهره)

فیلم‌برداری سلفی

4K@30/60fps، 1080p@30/60fps (هواوی p40)

 2160p@60/60fps (هواوی p40 پرو)

شبکه

فناوری

GSM / HSPA / LTE (هواوی p40)

GSM / HSPA / LTE / 5G (هواوی p40 پرو)

قابلیت ها

حسگرهاحسگر مادون قرمز برای تشخیص چهره، حسگر اثرانگشت (زیر نمایشگر، اپتیکال)، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، سنسور مجاورت، قطب‌نما، طیف رنگ

نمایشگر

نوعOLED لمسی خازنی، 16 میلیون رنگ
ابعاد6.1 اینچ (~86.3% نسبت نمایشگر به بدنه) (هواوی p40)
6.58 اینچ (~91.6% نسبت نمایشگر به بدنه) (هواوی p40 پرو)
وضوح تصویر

 1080 در 2340 پیکسل (هواوی p40)

 1200 در 2640 پیکسل (هواوی p40 پرو)

رفرش ریت نرخ تازه‌سازی تصویر 90 هرتزی

صدا

جک ۳.۵ میلی‌متریندارد

به نظر شما هواوی بدون سرویس های گوگل نیز موفق خواهد بود؟

مطالب مرتبط
معرفی اقدامات لازم پس از سرقت گوشی موبایل
بلاگ | اخبار اپراتورها
معرفی اقدامات لازم پس از سرقت گوشی موبایل
امروزه سرقت تلفن همراه به یکی از از دغدغه های افراد تبدیل شده است. متاسفانه به دلیل شرایط اقتصادی کنونی کشور، برخی افراد برای گذراندن زندگی...
معرفی ۱۵ نکته طلایی برای کاهش مصرف اینترنت گوشی
بلاگ | دنیای فناوری
معرفی ۱۵ نکته طلایی برای کاهش مصرف اینترنت گوشی
امروزه استفاده از شبکه های اجتماعی مختلف مانند واتساپ، اینستاگرام و پلتفرم های ویدیویی مانند یوتیوب، آپارات و ... وجب افزایش مصرف اینترنت...
مزایا و معایب گوشی های دو سیم کارت
بلاگ | سیم کارت
مزایا و معایب گوشی های دو سیم کارت
در این نوشته چیز هایی که باعث به وجود آمدن ذهنیت غلط در مورد این نوع گوشی ها شد و حقیقت در مورد گوشی دو سیم کارت و مزایا و معایب بررسی می...
راهنمایی خرید گوشی در سال 2021
بلاگ | بازار موبایل
راهنمایی خرید گوشی در سال 2021
آیا می دانید در زمان خرید گوشی در سال 2021 چه نکاتی را بیشتر توجه کنیم؟ برای این که با توجه به بودجه خود تصمیم بگیرید کدام گوشی برای شما...
تعداد 0 نظر ثبت شده است
امتیاز کلی
0
0
0
0
0
شما چه امتیازی به "این مطلب" می دهید؟

اولین نفری باشید که نظر میدهید.
x
مای رند
قیمت گذاری سیم کارت
ثبت درخواست