وب سایت مای رند - مرکز خرید و فروش سیم کارت
ثبت نام ورود
خرید سیم کارت رند از شهر سیم
بلاگ | دنیای فناوری

هواوی آنر بند 6؛ اولین مچ بند هوشمند تمام صفحه دنیا!

انتشار ۱۳۹۹/۱۲/۲۳ . ۱۰۱۳۵ بازدید

احتمالا شما نیز نام مچ بند های هوشمند را شنیده باشید اما ندانید که این گجت هوشمند چه قابلیت ها و امکاناتی دارد. در تاریخ 13 آبان 1399 شرکت هواوی از جدیدترین مچ بند خود، یعنی آنر بند 6 (honor band 6)رونمایی کرده است. به گفته شرکت هواوی این اولین مچ بند هوشمند تمام صفحه است. همین موضوع شاید باعث شده تا از نظر ظاهری آنر بند 6 با ساعت های هوشمند شباهت زیادی داشته باشد. اما باید بدانید که در واقعیت ساعت های هوشمند با مچ بند های هوشمند تفاوت دارند. در ادامه علاوه بر بررسی تفاوت ساعت های هوشمند و مچ بند های هوشمند، به بررسی honor band 6 نیز خواهیم پرداخت.

 

آنر بند 6

 

مچ بند هوشمند چیست؟

مچ بند های هوشمند ابزارهایی برای سنجش شاخصه های بدنی هستند. برای مثال ضربان قلب، محاسبه مقدار کالری سوزانده شده و شمارش تعداد قدم های شما را اندازه می‌گیرند. البته مچ بند هایی که برای ورزشکاران حرفه ای طراحی شده اند علاوه بر قابلیت های نامبرده شده، قابلیت های اضافی دیگری نیز دارند. در کل مچ بند های هوشمند با استفاده از سنسور های خود، مواردی که به میزان سلامت شما مربوط می‌شوند را می‌سنجدند. البته این تمام قابلیت های مچ بند هوشمند نیست. مچ بند های هوشمند می‌توانند به عنوان  ساعت هم عمل کنند و زمان را به شما نمایش دهند. علاوه بر این مچ بند های هوشمند این قابلیت را دارند که به تلفن همراه شما متصل شوند و در صورت دریافت تماس یا پیامک شما را مطلع نمایند.

اما تفاوت اصلی مچ بند هوشمند و ساعت هوشمند در نوع عملکرد آنهاست. مچ بند های هوشمند برای سنجش معیار های سلامتی و مواردی شبیه به آن طراحی شده اند. اما ساعت های هوشمند دارای قابلیت های بیشتری هستند. ساعت های هوشمند معمولا دارای صفحه نمایش هستند اما در مقابل مچ بند های هوشمند معمولا صفحه نمایش کوچک تر و باریک تری دارند. اما این قضیه درباره مچ بند آنر بند 6 صدق نمی‌کند. 

آنر بند 6 دارای صفحه نمایش 1.47 اینچی است که موجب شده تا از نظر ظاهری بسیار شبیه به ساعت های هوشمند به نظر برسد. 

ساعت های هوشمند قابلیت اتصال به تلفن همراه را دارند که شما می‌توانید از تماس ها و پیامک های دریافتی خودتان از طریق ساعت هوشمند مطلع شوید. در برخی از ساعت های هوشمند امکان مکالمه یا استفاده از سیم کارت نیز وجود دارد. در کل باید بگوییم که ساعت های هوشمند قابلیت های بیشتری نسبت به مچ بند های هوشمند دارند. اما گویا آنر بند 6 قصد دارد تا مرز میان ساعت هوشمند و مچ بند هوشمند را از میان بردارد.

 

هواوی آنر بند 6

 

مچ بند هوشمند آنر بند 6 

مچ بند آنر بند 6 همانطور که گفتیم از نظر ظاهری بسیار شباهت به ساعت های هوشمند دارد. آنر بند 6 دارای یک صفحه نمایش 1.47 اینچی AMOLED است و وضوح صفحه  ۱۹۴ در ۳۶۸ و دارای شیشه 2.5D می‌باشد. مچ بند آنر 6 از نظر ظاهری با مدل های قبلی خود متفاوت است و از مچ بند آنر بند 5 نیز صفحه نمایش بزرگتری دارد. همانطور که گفتیم مچ بند ها هوشمند طراحی شده اند تا معیار های سلامتی انسان را با استفاده از سنسور های خود بسنجند. آنر بند 6 نیز همینطور است. این مچ بند مجهز به سنسور هایی برای تشخیص ضربان قلب، میزان اکسیژن خون و حسگر مخصوص سلامت بانوان است. هواوی آنر بند 6 علاوه بر پیشرفت در ظاهر و صفحه نمایش، در حسگر های مخصوص به سلامتی نیز پیشرفت هایی داشته. آنر بند 6 از چهارمین نسل فناوری نمایش ضربان قلب یعنی  Huawei TreSeen 4.0 بهره می‌برد. همچنین این مچ بند هوشمند هواوی، دارای قابلیت مخصوصی برای بانوان است و به بانوان این اجازه را می‌دهد تا زمان عادت ماهانه خود را ردیابی کنند.

آنر بند 6 دارای فناوری نظارت بر خواب نیز است. فناوری نظارت بر خواب هنگامی که شما خواب هستید وضعیت کلی بدن شما را زیر نظر می‌گیرد. هواوی در آنر بند 6 از فناوری Huawei TruSleep 2.0 برای سنجش وضعیت هنگام خواب استفاده کرده و برای سنجش فشار خون نیز از فناوری TruRelax استفاده شده است.

از دیگر قابلیت های آنر بند 6 این است که می‌تواند همزمان 10 مورد از فعالیت های بدنی شما را زیر نظر بگیرد و اطلاعات مربوط به هر کدام را ثبت کند.

از دیگر نکات آنر بند 6 ضد آب بودن آن است. این مچ بند هوشمند تا عمق 50 متری و به مدت 10 دقیقه زیر آب می‌تواند دوام بیاورد. 

 

مچ بند هوشمند آنر بند 6

 

ابعاد آنر بند 6،  43 در 25.4 در 11.45 میلی‌متر است و وزن آن بدون احتساب دستبند، 18 گرم است. 

هواوی آنر بند 6 را در دو نوع متفاوت عرضه کرده است. نوع اول دارای فناوری NFC و نوع دوم فاقد NFC است. همین موضوع باعث شده تا قیمت این دو نوع با یکدیگر متفاوت باشد.

آنر بند 6 دارای یک باتری 180 میلی آمپری است که در صورتی که آن را کامل شارژ کنید تا 14 روز می‌تواند کار کند. 5 دقیقه شارژ برای آنر بند 6 کافی است تا 2 روز برایتان کار کند. این مچ بند مجهز به فناوری شارژ سریع است و حتی از شارژ سریع مغناطیسی نیز پشتیبانی می‌کند. آنر بند 6 دارای فناوری بلوتوث نیز هست که به شما این امکان را می‌دهد تا گوشی خود را به آن متصل کنید. آنر بند 6 شما را از نوتیفیکیشن هایتان مطلع می‌سازد و شما می‌توانید پخش موسیقی را از طریق آنر بند 6 مدیریت کنید. علاوه بر این موارد، کاربران آنر بند 6 می‌توانند با نصب اپلیکیشن این مچ بند بر روی تلفن همراه خود از قابلیت های دیگری نیز بهره ببرند و واچ فیس های زیادی را روی آن نصب کنند.

آنر بند 6 در دو مدل متفاوت و سه رنگ متفاوت عرضه شده است. سه رنگ خاصی که این مچ بند دارد عبارت اند از خاکستری مرغ دریایی، مشکی شهاب‌سنگ و نارنجی مرجانی. البته این رنگ ها صرفا برای بند آنر بند 6 استفاده شده و در تمامی موارد بدنه مشکی رنگ است.

قیمت آنر بند 6 در زمان عرضه برای مدل استاندارد 37 دلار و برای مدلی که به فناوری NFC مجهز شده 43 دلار می‌باشد.

گوشی های آنر

معرفی 13 گوشی برتر آنر به همراه بررسی مشخصات آنها

 

مچ بند هوشمند هواوی آنر بند 6

 

آنر بند 6 رقیب جدی شیائومی می بند 5

می‌توان گفت آنر بند 6 که اخیرا توسط هواوی معرفی شده است جدی ترین رقیب مچ بند هوشمند شیائومی می بند 5 است. شیائومی می بند 5 در 22 خرداد سال 1399 عرضه شد که یعنی قدیمی تر از آنر بند 6 است. اما این دو مچ بند که رقیب یکدیگر هستند چه تفاوت هایی با هم دارند؟

می بند 5 دارای صفحه نمایش 1.1 اینچی AMOLED است که در مقابل صفحه نمایش آنر بند 6 کوچکتر است. همچنین رزولوشن صفحه نمایش می بند 5 ، 294 در 126 پیکسل است. البته شاید بتوان گفت که از نظر قابلیتی ، آنر بند 6 و می بند 5 تفاوت چندانی نداشته باشند و هر دو برای سنجش معیار های سلامتی انسان طراحی شده اند.

می بند 5 مانند رقیب خود آنر بند 6 ضد آب است و تا عمق 50 متری زیر آب می‌تواند دوام بیاورد. می بند 5 دارای یک باتری 125 میلی آمپری است که با یکبار شارژ می‌تواند تا 14 روز برای شما کار کند. مقایسه این دو مچ بند هوشمند از نظر باتری می‌تواند کمی سخت باشد. شاید می بند 5 دارای ظرفیت باتری کمتری باشد اما همچنان مانند آنر بند 6 تا 14 روز می‌تواند برای شما کار کند. 

می بند 5 نیز دارای یک اپلیکیشن اختصاصی است که می‌توانید آن را بر روی گوشی خود نصب کنید و والپیپر های این مچ بند را تغییر دهید. علاوه بر این، با استفاده از اپلیکیشن اختصاصی می بند 5 می‌توانید از قابلیت های دیگری نیز استفاده نمایید. 

از نظر قابلیت های مربوط به معیار های سلامتی هر دوی این دستبند ها از موارد مشابهی پشتیبانی می‌کنند. بررسی وضعیت بدن در خواب، بررسی اختصاصی سلامت بانوان، سنجش میزان اکسیژن خون و بررسی ضربان قلب از قابلیت هایی است که هر دو مچ بند هوشمند آنر بند 6 و می بند 5 پشتیبانی می‌کنند.

 

آنر بند 6

                                                                                                                                  

از آنجایی که آنر بند 6 جوان تر است و در حال حاضر در بازار های ایران عرضه نشده است، شاید نتوان ایرادات آن را به طور منصفانه بررسی کرد. اما می بند 5 در حال حاضر در بازار های ایران موجود است و کاربران برخی از ایرادات آن را ذکر کرده اند.

شیائومی می بند 5 دارای یک اپلیکیشن اختصاصی است اما تنها ایرادی که شاید برای شما آزاردهنده باشد عدم دسترسی به تاریخچه فعالیت های بدنی است. در حالی که مچ بند های مشابه این امکان را به شما می‌هند تا فعالیت های بدنی خودتان را ثبت کنید و بعدا در  تاریخچه اپلیکیشن آن ها را مشاهده نمایید.

البته این موضوع ممکن است در آپدیت های بعدی حل شود. با این حال شیائومی می بند 5 یکی از رضایت بخش ترین مچ بند های هوشمند است. قیمت شیائومی می بند 5 در زمان عرضه چیزی حدود 40 الی 45 دلار بوده است که البته کمی گران تر از آنر بند 6 به نظر می‌رسد. اگر تمایل دارید تا راجع به شیائومی می بند 5 بیشتر بدانید مقاله مای رند را بخوانید.

از آنجا که هواوی آنر بند 6 هنوز در بازارهای ایران موجود نیست، از شما می‌خواهیم در صورت خرید این مچ بند هوشمند تجربیات و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

به نظر شما آنر بند 6 می‌تواند موفق تر از شیائومی می بند 5 عمل کند؟

مطالب مرتبط
آنتن BTS چیست و نقطه زنی سیم کارت چگونه انجام می‌شود؟
بلاگ | دنیای فناوری
آنتن BTS چیست و نقطه زنی سیم کارت چگونه انجام می‌شود؟
آنتن های BTS مجموعه ای از تجهیزات مخابراتی هستند که در مخابرات بی سیم، ارتباط مشترک با شبکه را فراهم می‌کند. این نوع از آنتن ها در مناطقی...
معرفی انواع باتری تلفن همراه و راهکارهایی برای افزایش عمر باتری
بلاگ | بازار موبایل
معرفی انواع باتری تلفن همراه و راهکارهایی برای افزایش عمر باتری
امروزه با پیشرفت تکنولوژی، انواع و اقسام جدیدی از باتری ها نیز به وجود آمده اند که هر کدام ویژگی های خاص خودشان را دارند. اسمارت فون ها...
بهترین گوشی های سال 2020
بلاگ | بازار موبایل
بهترین گوشی های سال 2020
در حال حاضر، گوشی های هوشمندی وجود دارند که از مابقی تلفن های همراه یک سر و گردن بالاتر هستند. در این مقاله قصد داریم به بررسی 10 مورد از...
سامسونگ گلکسی A42، ارزان قیمت اما 5G !!
بلاگ | بازار موبایل
سامسونگ گلکسی A42، ارزان قیمت اما 5G !!
سامسونگ در 11 نوامبر 2020 (21 آذر 1399) از سامسونگ گلکسی A42 رونمایی کرد. این گوشی با توجه به قیمت پایین خود و بهره مندی از تکنولوژی 5G...
تعداد 1 نظر ثبت شده است
امتیاز کلی 5
1
0
0
0
0
شما چه امتیازی به "این مطلب" می دهید؟

  1. با اینکه کامل نیست ولی بخاطر جسارت و بیطرف بودن بالاترین امتیاز

    پاسخ :

    سلام همراه عزیز مای رند، وقت بخیر. با سپاس از اعتماد و اظهار لطف شما به مجموعه مای رند💛🧡

x
مای رند
قیمت گذاری سیم کارت
ثبت درخواست