وب سایت مای رند - مرکز خرید و فروش سیم کارت
ثبت نام ورود
خرید سیم کارت رند از شهر سیم
بلاگ | خدمات سیم کارت

جامع‌ترین راهنمای سوزاندن سیم کارت [تمام اپراتور ها]

انتشار ۱۳۹۹/۱۲/۱۹ . بروز رسانی ۱۳۹۹/۱۲/۱۹ ۱۰:۳۶ . ۷۵۵۷۳ بازدید

سوزاندن یا مسدود کردن سیم کارت دلایل متعددی دارد. برای مثال هنگام مفقودی، سوزاندن سیم کارت باید از اولین اقدامات مالک باشد. چرا که درصورت انجام هرگونه سواستفاده از سیم کارت گمشده صاحب سیم کارت مسئول است و در صورت وقوع جرم به عنوان گناهکار شناخته می‌شود.

ممکن است بدون اینکه خودتان خبر داشته باشید، سیم کارتی به نام شما ثبت شده باشد. سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی جهت دانستن تعداد سیم کارت های ثبت شده به نام شما امکان بررسی آنلاین و تلفنی را برای شما فراهم آورده است که برای انجام این کار می‌توانید از یکی از روش‌های زیر اقدام کنید: 

  • ارسال کد ملی به شماره 3000504901 یا 3000150
  • استفاده از سامانه اینترنتی mobilecount.cra.ir

در نظر داشته باشید که با استفاده از روش‌های ذکر شده تنها به تعداد سرویس‌های ثبت شده به نام شما دسترسی خواهید داشت و جهت داشتن اطلاعات کامل خدمات ثبتی، باید از طریق اپراتور خود اقدام فرمایید.

 

سوزاندن سیم کارت ایرانسل

 

از دیگر دلایل سوزاندن سیم کارت می‌توان به وجود نقص در مدارک شناسایی مالک سیم کارت، اشتباه وارد کردن رمز پین و در نهایت پوک سیم کارت به شکل متوالی و استفاده نکردن از سیم کارت برای مدت طولانی اشاره کرد که مورد آخر باعث تعلیق دائمی خط خواهد شد. همچنین ممکن است سیم کارت به دلیل آسیب‌های فیزیکی و یا اشتباه وارد کردن پین و کد پوک غیرفعال شود که در این صورت باید به سراغ سیم کارت جدید رفت تا شماره ما سلب امتیاز نشود.

آموزش سوزاندن سیم کارت همراه اول

اولین اپراتور ایران یعنی همراه اول برای سوزاندن سیم کارت روش‌های مختلفی را برای کاربران خود در نظر گرفته است. در صورتی که زمانی به خرید سیم کارت همراه اول پرداخته بودید و هم‌اکنون قصد سوزاندن خط خود را دارید، ادامه مطلب را با دقت بخوانید. شما عزیزان می‌توانید به صورت حضوری و غیرحضوری سیم کارت مفقود شده یا غیرقابل استفاده خود را مسدود کنید.

سوزاندن سیم کارت همراه اول به صورت حضوری

برای مسدود کردن سیم کارت به روش حضوری می‌توانید از طریق یکی از روش‌های زیر اقدام کنید:

  1. به یکی از دفاتر پیشخوان مراجعه کنید.
  2. به یکی از نمایندگی‌های همراه اول در سراسر کشور بروید.
  3. به صورت حضوری به ادارات مشترکین استان‌ها مراجعه کنید.
  4. با استفاده از مراکز تلفن ثابت که از ارائه‌دهندگان خدمات خاص همراه اول است سیم کارت را مسدود کنید.

خط رند 0912 کد 111

رندترین و خوش قیمت ترین سیم کارت های 0912 همراه اول با کد 111 را در فروشگاه مای رند به صورت آنلاین خریداری نمایید.

 

مسدود كردن سيم كارت همراه اول غیر حضوری

 

همچنین برای مسدود کردن سیم کارت حضور مالک یا وکیل قانونی وی الزامی است. همچنین مالک سیم کارت یا وکیل ایشان باید فرم درخواست مسدودی را تکمیل و امضا کند. اصل و تصویر کارت ملی باید ارائه شود و در صورت مراجعه وکیل، اصل وكالتنامه دارای اعتبار و تصوير آن باید عرضه شود. در نهایت ارائه اصل قبض پرداختی آخرین دوره قبل از مسدود شدن سیم کارت لازم است.

در نظر داشته باشید که در صورت اعتباری بودن سیم کارت مورد نظر شما، خط برای همیشه مسدود خواهد شد و قابلیت استفاده از آن از بین خواهد رفت. اما اگر سیم کارت شما دائمی باشد، خط شما به مدت 20 روز مسدود خواهد بود و شما ملزم به دریافت سیم کارت جدید در این مهلت می‌باشید، هزینه سوزاندن سیم کارت و صدور دوباره آن از اعتبار سیم کارت شما کسر خواهد شد.

 

دانلود نرم افزار سوزاندن سیم کارت

 

سوزاندن سیم کارت همراه اول به صورت غیرحضوری

اگر مراجعه حضوری برای شما امکان‌پذیر نیست، پیشنهاد می‌کنیم برای مسدود کردن سیم کارت به یکی از روش‌های غیرحضوری اتکا کنید:

  • تماس تلفنی
  • سامانه اینترنتی
  • اپلیکیشن همراه من

برای غیرفعال سازی سیم کارت اعتباری به صورت تلفنی می‌توانید با تلفن گویا همراه اول با شماره 444 تماس بگیرید. پس از برقراری تماس و انتخاب درخواست برای سوزاندن سیم کارت، شما ملزم به وارد کردن کد PUK2 سیم کارت هستید. یکی دیگر از راهکارهای موجود برای قطع کردن خط همراه اول استفاده از کد USSD با شماره #2*131* می‌باشد.

 

چگونه یک سیم کارت همراه اول را بسوزانیم

 

همچنین برای مسدود کردن سیم کارت می‌توانید با خطوط دائمی و اعتباری همراه اول با شماره 9990 تماس گرفته و با دیگر خطوط با شماره 09129990 تماس حاصل فرمایید. برای غیرفعال کردن سیم کارت پس از وارد کردن شماره خود، با انتخاب عدد 3 (خدمات غیرحضوری) و سپس انتخاب عدد 1 و در نهایت وارد کردن رمز دوم سیم کارت و احراز هویت خود سیم کارت همراه اول خود را به صورت غیرحضوری مسدود کنید. 

تماس رایگان با پشتیبانی همراه اول از طریق 9990

برای آشنایی بیشتر با پشتیبانی همراه اول روی لینک بالا کلیک کنید.

مسدود کردن سیم کارت همراه اول با استفاده از اینترنت

جهت سوزاندن سیم کارت همراه اول خود به صورت آنلاین  باید از طریق مرورگر اینترنتی خود وارد سایت همراه اول شده و با انتخاب آیکون همراه من در سمت چپ نوار بالایی سایت وارد سامانه خدمات آنلاین (E-care) شوید. فراموش نکنید که باید از قبل در این بستر اینترنتی ثبت‌نام کرده باشید. بعد از ثبت‌نام با وارد کردن شماره تلفن همراه اول خود و رمز عبور انتخاب شده در هنگام ثبت نام، از خدمات غیرحضوری همراه اول بهره‌مند شوید.

 

میخوام سیمکارتمو بسوزونم چیکار کنم

 

با استفاده از برنامه موبایلی همراه من، می‌توانید در نوار پایینی اپلیکیشن قسمت خدمات من را مشاهده کنید. با ورود به این بخش لیستی از خدمات روبه‌روی شما قرار می‌گیرد که در میان آنها گزینه قطع و وصل خط مشخص است. با لمس کردن گزینه مربوطه و با وارد کردن رمز دوم سیم کارت خود می‌توانید درخواست خود برای سوزاندن سیم کارت به صورت غیرحضوری را ثبت نمایید.

هزینه قطع و صدور دوباره خط همراه اول با مشترکین این اپراتور می‌باشد.

نکات مهم در خصوص قطع سیم کارت همراه اول

در نظر داشته باشید که با استفاده از روش‌های بالا سیم کارت شما تنها به مدت 3 ماه مسدود خواهد بود و پس از آن سیم کارت شما سلب امتیاز خواهد شد. بهتر است در صورت نیاز به سیم کارت، با مراجعه به دفاتر مشخص‌شده از سوی همراه اول اقدام به دریافت سیم کارت جدید فرمایید تا سیم کارت خود را به طور دائمی از دست ندهید.

اگر مشترک سیم کارت دائمی همراه اول باشید و سیم کارت خود را بسوزانید، شما یا وکیل قانونی شما تنها به مدت 20 روز فرصت دارید تا برای دریافت سیم کارت جدید اقدام کنید. در صورت عدم مراجعه، سیم کارت از حالت قطعی و مسدودی خارج می‌شود.

اگر قادر به مراجعه حضوری نباشید، بستگان درجه یک یعنی پدر، مادر، برادر، خواهر و همسر شما می‌توانند با رجوع به یکی از دفاتر خدمات ارتباطی، اداره‌های مربوط به مشترکین و یا مراکز خدمات تلفن‌ثابت (مخصوص تهران) و با ارائه مدارک مورد نیاز شامل اصل و تصویر شناسنامه صاحب سیم کارت و مراجعه کننده یا همان اقوام درجه اول، نسبت به رفع مسدودی سیم کارت اقدام کنند.

 

سوزاندن سیم کارت ایرانسل با اینترنت

 

اگر تابحال سیم کارت خود را در دفتر خدمات ارتباطی قطع کرده‌اید تنها با مراجعه به همان دفتر می‌توانید سیم کارت خود را تعویض فرمایید. در صورت مسدود کردن سیم کارت در یکی از شهرها، می‌توانید سیم کارت جدید خود را در ادارات مشترکین مراکز استان‌ها در سراسر کشور دریافت کنید.

اگر با استفاده از خدمات غیرحضوری همراه اول اقدام به سوزاندن سیم کارت کرده‌اید می‌توانید با مراجعه به یکی از دفاتر خدمات ارتباطی و با ارائه اصل و تصویر کارت ملی و آخرین قبض پرداختی،‌ از سیم کارت جدید بهره‌مند شوید. خوب است بدانید که در صورت استفاده از سیم کارت اعتباری، صدور سیم کارت جدید پس از سوزاندن سیم کارت قبلی به طور آنی انجام می‌شود.

 

سوزاندن سیم کارت ایرانسل

 

چگونگی مسدود کردن سیم کارت ایرانسل

اما برای مسدود کردن سیم کارت ایرانسل روش‌های غیر حضوری تعداد بیشتری نسبت به اپراتور قبلی دارد. البته این روش‌های هنگامی کاربرد دارد که افراد بخواهند به شکل یک‌طرفه سیم کارت خود را مسدود کنند و برای سلب امتیاز کامل باید به مراکز خدمات ایرانسل مراجعه کنند. سوزاندن یک طرفه سیم کارت هنگامی کاربرد دارد که سیم کارت خود را گم کرده‌اید و یا سیم کارت شما مورد سرقت قرار گرفته است.

چرا سیم کارت ایرانسل من مسدود شده است؟

اگر به هر دلیلی موفق به پرداخت قبض خود در مهلت معین نشده‌اید، خط تلفن همراه شما به طور خودکار به حالت «تعلیق یک طرفه» در خواهد آمد. در این حالت تنها قادر به دریافت تماس و پیامک خواهید بود ولی نمی‌توانید با کسی تماس برقرار کنید، پیامک بزنید و یا از اینترنت استفاده کنید. اگر 57 روز از تعلیق یک طرفه گذشت و همچنان موفق نشدید قبض خود را بپردازید، خط شما به حالت «تعلیق کامل» (دو طرفه) درمی‌آید. در این حالت علاوه بر این که قادر به برقراری تماس، ارسال پیامک و یا استفاده از اینترنت نخواهید بود، امکان دریافت تماس و یا پیامک را هم نخواهید داشت. اگر 12 ماه پس از دریافت صورتحساب همچنان موفق به پرداخت آن نشدید، خط شما به طور کامل سلب امتیاز خواهد شد.

 

سوزاندن سیم کارت ایرانسل بدون پوکه

 

چگونه سیم کارت ایرانسل خود را به شکل غیر حضوری بسوزانیم؟

 جهت سوزاندن آنلاین سیم کارت خود سه راه پیش روی شما قرار گرفته است:

  1. کاربران می‌توانند از طریق پشتیبان آنلاین سایت ایرانسل که در گوشه سمت چپ در پایین سایت قرار گرفته درخواست خود برای غیرفعال کردن سیم کارت را ثبت کنند. پشتیبانی ایرانسل پس از بررسی درخواست شما اقدامات لازم برای مسدودی یک طرفه خط را انجام خواهد داد.
  2. روش دیگر سوزاندن سیم کارت ایرانسل استفاده از اپلیکیشن ایرانسل من است. برای مسدود کردن یک طرفه سیم کارت از طریق این برنامه ابتدا وارد آن شوید. سپس در برنامه ایرانسل من این مسیر را دنبال کنید : صفحه اصلی > منو کشویی بالا سمت راست > گزینه خدمات سیم کارت > تب مسدودیت و رفع مسدودیت و سپس با وارد کردن اطلاعات خواسته شده، سیم کارت خود را به شکل یک طرفه بسوزانید.
  3. استفاده از سامانه اینترنتی مدیریت حساب ایرانسل با نام ایرانسل من که در وبسایت این اپراتور قرار گرفته است. اگر برای اولین بار وارد این سامانه می‌شوید برنده 50 گیگابایت اینترنت هدیه خواهید شد.

درصورت استفاده از هر یک روش‌های ذکر شده، ارائه کد سیم کارت که روی آن نوشته شده است الزامی می‌باشد.

 

سوزاندن سیم کارت ایرانسل انلاین

 

کد سوزاندن سیم کارت ایرانسل به صورت غیرحضوری

همچنین ایرانسل برای کاربرانی که نمی‌توانند به اینترنت دسترسی داشته باشند هم تمهیداتی اندیشیده است. جهت سوزاندن سیم کارت خود می‌توانید با شماره‌ 700 از خطوط ایرانسل و با شماره‌ تلفن‌ 09377000000 و از سایر خطوط تماس گرفته و به ترتیب زیر عمل کنید:

  • انتخاب زبان مورد نظر (در صورت نیاز به استفاده از زبان انگلیسی عدد 2 را وارد کنید)
  • وارد کردن عدد 1 جهت اعمال درخواست بر سیم کارت فعلی
  • اگر می‌خواهید درخواست خود را بر سیم کارت دیگر اعمال کنید، عدد 2 را وارد کرده و سپس شماره مورد نظر خود را وارد کنید
  • وارد کردن عدد 0 جهت ارتباط با پشتیبانی ایرانسل
  • ثبت درخواست برای مسدود کردن سیم کارت

هزینه مسدود کردن سیم کارت 2500 تومان می‌باشد.

 

گم شدن پوکه سیم کارت ایرانسل

 

البته سامانه اختصاصی جهت تعلیق و رفع تعلیق سیم کارت ایرانسل با شماره 7033 برای تماس از طریق خطوط ایرانسل و 09377033000 برای تماس از سایر خطوط برای کاربران فراهم شده است که با تماس با این سامانه می‌توانید درخواست خود را ثبت نمایید. لازم به ذکر است که حضور مالک سیم کارت و اطلاعات شناسایی مالک هنگام ثبت درخواست مسدود کردن سیم کارت به صورت تلفنی لازم است.

آموزش سوزاندن سیم کارت ایرانسل به صورت حضوری

در صورت درخواست جهت انتقال امتیاز خط خود به ایرانسل (سلب امتیاز شدن خط) می‌توانید با به همراه داشتن شماره ایرانسل و مدرک شناسایی (کارت ملی) خود به یکی از مراکز خدمات ایرانسل مراجعه نمایید، پس از کامل کردن فرم ثبت درخواست مسدود کردن سیم کارت ایرانسل، باید فرم را به یکی از دفاتر اسناد رسمی تحویل داده تا امضا و اثر انگشت گواهی شود.

 

سوزاندن سیم کارت ایرانسل حضوری

 

بعد از دریافت گواهی فرم را به همان مرکزی که فرم را تحویل گرفته‌اید ارجاع داده و اپراتور سیم کارت های مورد نظر شما را سلب مالکیت می کند. در صورت درخواست مسدودیت سیم کارت هزینه دریافت می شود. سلب امتیاز در بازه 3 هفته‌ای انجام خواهد شد. با مراجعه به سایت ایرانسل و ورود به بخش مراکز خدمات، می‌توانید لیست مراکز خدمات ایرانسل را دریافت کنید.

روش های سوزاندن سیم کارت رایتل

نوبت به سومین اپراتور لیست می‌رسد. رایتل که تحت مالکیت شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی است، اولین اپراتوری بود که نسل سوم اینترنت را برای مردم ایران به ارمغان آورد. شعار رایتل در ابتدا «زندگی در دستان شما» بود و هم‌اکنون این شعار به «رایتل، همراه هوشمند» تغییر یافته است. جالب است بدانید که کلمه رایتل از دو بخش رای به معنای خرد، هوش و اندیشه و تل تشکیل شده است.

 

سوزاندن سیم کارت رایتل

 

برای سوزاندن سیم کارت رایتل چه کنیم؟

اولین راهکار تماس با مرکز خدمات مشترکین رایتل با شماره 200 از خطوط رایتل است. اگر خط رایتل ندارید، می‌توانید از سایر خطوط و با شماره 09202000000 تماس حاصل فرمایید. در صورت تماس با شماره مرکز رایتل با خطوط دیگر کلید * را بفشارید و با انتخاب عدد 9 با پشتیبان رایتل ارتباط برقرار کرده و درخواست خود جهت سوزاندن سیم کارت را مطرح کنید. همچنین در صورت تماس با خطوط رایتلی شماره مد نظر خود برای مسدود کردن را وارد کرده و کلید # را وارد کنید.

همچنین اگر سامانه اینترنتی مدیریت سیم کارت رایتل خود را فعال کرده باشید امکان ثبت درخواست از طریق این سامانه نیز برای شما فعال است. جهت استفاده از این سامانه به آدرس my.rightel.ir مراجعه کرده و گزینه ورود به سامانه رایتل من را انتخاب کنید. اگر برای اولین بار وارد این سامانه می‌شوید باید با وارد کردن اطلاعات مالک سیم کارت هویت صاحب سیم کارت را احراز کرده و سپس وارد سامانه شوید. بعد از وارد شدن، از نوار بالا گزینه مدیریت سیم کارت ها را انتخاب کرده و سپس وارد بخش اعلام مسدودی سیم کارت شوید. در این بخش علت درخواست سوزاندن سیم کارت را مشخص کرده و موارد گفته شده را تایید می‌کنید.

 

چطور سیم کارت رایتل رو بسوزونم

 

مسدود کردن سیم کارت با رایتل من

یکی دیگر از روش‌های سوزاندن سیم کارت رایتل استفاده از برنامه موبایل «رایتل من» است. با نصب این برنامه و ورود به آن، در صفحه اصلی یک منوی سه خطی را مشاهده می‌کنید. با لمس این منو و انتخاب گزینه اعلام مسدودی سیم کارت وارد بخش سوزاندن سیم کارت می‌شوید. کافی است دلیل خود جهت مسدود کردن سیم کارت را اعلام کنید و با شرایط توافق‌نامه موافقت کنید.

در نهایت اگر قصد بازپس گرفتن یا صدور مجدد سیم کارت سوخته خود را دارید با مراجعه به سایت رایتل و مشاهده آدرس نمایندگان می‌توانید به تمامی فروشگاه‌های رایتل و همچنین برخی نمایندگان فروش و خدمات مراجعه فرمایید تا سیم کارت مسدود شده خود را دوباره دریافت کنید.

 

کد سوزاندن سیم کارت رایتل

 

نکات مربوط به مسدود کردن سیم کارت رایتل

در صورت مراجعه حضوری جهت مسدود کردن سیم کارت رایتل لازم است فرد متقاضی یا وکیل قانونی مالک سیم کارت حضور داشته باشد. همچنین در صورت حقوقی بودن سیم کارت، حضور نماینده مشترک حقوقی الزامی است. مدارک مورد نیز برای سوزاندن سیم کارت به شرح زیر است:

  • اصل کارت ملی یا شناسنامه‌ -که کد ملی داشته باشد- مالک، وکیل و یا نماینده مشترک حقوقی
  • در صورت مراجعه وکیل قانونی؛ اصل تصویر وکالتنامه
  • ارائه پوکه سیم کارت

چنانچه قطعه فیزیکی سیم کارت وجود دارد، ارائه آن اجباری است.

 

کد سوزاندن سیم کارت همراه اول

 

در صورت مسدود شدن یک طرفه یا دو طرفه سیم کارت دائمی به‌ علت عدم پرداخت صورت‌حساب، تعویض سیم کارت تنها پس از پرداخت کردن قبض میان‌دوره ممکن خواهد بود. همچنین اگر سیم کارت اعتباری شما به خاطر پایان اعتبار زمانی یا ریالی شارژ مسدود شود، پس از شارژ دوباره از طریق یکی از راه‌های موجود (سایت رایتل، فروشگاه‌های رایتل و...) قابلیت تعویض را کسب می‌کند.

اگر سیم کارت شما از بدهی پیشین برخوردار باشد توانایی مسدود کردن سیم کارت را نخواهید داشت. اگر ظرف مدت 20 روز پس از مسدود کردن سیم کارت اقدام به رفع قطعی نکنید، سیم کارت شما به حالت اولیه باز خواهد گشت.

روش های سوزاندن سیم کارت شاتل

شاتل موبایل آخرین اپراتور معرفی شده در کشور می‌باشد که با ارائه خدمات ارزان قیمت در حوزه اینترنت آزاد توانست وارد بازار رقابت شود و عرضه اندام کند. این اپراتور روش‌های متعددی برای مسدود کردن سیم کارت برای کاربران را در نظر گرفته است.

درمورد شاتل موبایل بیشتر بدانید...

با کلیک روی لینک بالا اطلاعات کاملی درباره این اپراتور نوپا به‌دست آورید‍!

غیرفعال کردن سیم کارت شاتل به صورت غیرحضوری

همانند دیگر اپراتورها، شاتل برای مشترکین خود امکان برخورداری از خدمات آنلاین و تلفنی را فراهم آورده است. شرط استفاده از خدمات آنلاین شاتل، ثبت‌نام است که با وارد کردن اطلاعات سیم کارت امکان‌پذیر خواهد بود. پس از ثبت‌نام و نصب برنامه موبایل «شاتل من» از قسمت خدمات، درخواست مسدود کردن سیم کارت شا��ل خود را مطرح کنید. درصورتی که امکان نصب این برنامه را ندارید جای نگرانی نیست! با استفاده از سامانه اینترنتی شاتل موبایل من که در سایت شاتل قرار گرفته می‌توانید جهت مسدود کردن سیم کارت خود اقدام کنید.

 

فعال سازی مجدد سیم کارت شاتل موبایل

 

روش دیگر مسدود کردن سیم کارت شاتل، تماس با شماره 09981000000 یا همان مرکز پشتیبانی مشترکین شاتل است. پس از تماس و ارتباط با پشتیبان شاتل، قادرید سیم کارت خود را مسدود کنید و بعدا به شکل حضور جهت بازدریافت آن اقدام کنید.

مسدود کردن سیم کارت شاتل موبایل به صورت حضوری

شاتل با دایر کردن مراکز خدمات مشتریان متعدد در بیشتر نقاط کشور توانسته پشتیبانی خوبی را برای کاربران خود فراهم کند. یکی از خدماتی که در این مراکز ارائه می‌شود، سوزاندن سیم کارت است. جهت سوزاندن سیم کارت شاتل خود باید با ارائه مدارک شناسایی مالک خط به یکی از مراکز خدمات شاتل موبایل (امور مشترکین)  مراجعه فرمایید.

نمایندگی‌های مجاز شاتل موبایل از تعداد بالاتری نسبت به مراکز خدمات برخوردار است و یافتن و مراجعه به آن‌ها آسان‌تر از روش قبل خواهد بود. با در دست داشتن مدارک شناسایی به یکی از این نمایندگی‌ها رفته و درخواست خود جهت سوزاندن سیم کارت را مطرح نمایید.

 

رفع مسدود شدن سیم کارت شاتل موبایل

 

نکات مهم درباره سوزاندن سیم کارت و رفع مسدودیت سیم کارت شاتل موبایل

شما تنها زمانی می‌توانید سیم کارت خود را با استفاده از سامانه اینترنتی شاتل من و برنامه شاتل موبایل من رفع مسدودیت کنید که خودتان سیم کارت را سوزانده باشید و درصورتی که شاتل موبایل به خاطر مشکلات حقوقی، نقص مدارک، بدهی و… سیم کارت شما را مسدود کند باید به شکل حضوری به یکی از نمایندگی‌های مجاز شاتل مراجعه کنید.

سیم کارت مسدود شده تنها به مدت 30 روز به درخواست مشترک شاتل مسدود خواهد ماند و پس از گذشت این مدت، خط به طور خودکار متصل خواهد شد. در صورت تمایل به ماندگاری بیشتر مسدودیت سیم کارت، مشترک باید بار دیگر جهت سوزاندن سیم کارت خود اقدام کند.

 

هزینه سوزاندن سیم کارت شاتل موبایل

 

هزینه سوزاندن سیم کارت به درخواست مالک خط 2500 تومان می‌باشد و هزینه صدور مجدد سیم کارت در صورت مفقود شدن آن 7000 تومان است. لازم به ذکر است اطلاعات سیم کارت قبلی مانند مخاطبین و پیام‌های ذخیره شده در سیم کارت جدید وجود نخواهد داشت. البته هنگام تعویض سیم کارت هیچ تغییری در اطلاعات حساب مشترک و تعرفه و همچنین بسته‌های فعال مشترک اعمال نخواهد شد و از این بابت جای نگرانی نیست.

آموزش سوزاندن سیم کارت تالیا

با اینکه تالیا اولین سیم کارت اعتباری کشور بود اما نتوانست مانند دیگر رقبا به موفقیت برسد. با این حال، آموزش مسدود کردن سیم کارت این اپراتور را برای شما آماده کرده‌ایم:

 

جامع‌ترین راهنمای سوزاندن سیم کارت [تمام اپراتور ها]

 

برای مسدود کردن سیم کارت تالیا خود ابتدا باید با مراکز خدمات مشتریان تالیا به شماره 999 از خطوط تالیا و از سایر خطوط با شماره‌های 09329990000 و 88535273-021 تماس حاصل فرموده و درخواست خود جهت قطع کردن سیم کارت را مطرح فرمایید.

 البته در تماسی که با این اپراتور برقرار کرده بودیم و درخواست سوزاندن سیم کارت را داشتیم با پاسخ «سیستم مسدود کردن سیم کارت فعلا قطعه» مواجه شدیم! پشتیبان تالیا در ادامه گفت:«اگه سیستم قطع نباشه می‌تونید از همین جا اقدام کنید ولی برای اینکه کامل سیم کارت تحت مالکیت شما نباشه باید به صورت حضوری به مراکز خدمات تشریف ببرید»

 

مسدود کردن سیم کارت تالیا

 

سوزاندن سیم کارت با روش‌های آنلاین مانند سامانه مدیریت حساب نیز امکان‌پذیر نیست و مشتریان باید با مدارک شناسایی و سند مالکیت سیم کارت به یکی از مراکز خدمات مشترکین تالیا مراجعه کنند. درهرصورت امیدواریم وضعیت اپراتور تالیا بهبود پیدا کند و مشترکین تالیا بتوانند از خدمات بیشتری بهره‌مند شوند.

چطور سیم کارت سامانتل را بسوزانیم؟

سامانتل یا به بیان ساده‌تر، اپراتور بانک سامان، اپراتوری MVNO است که اکنون خدمات گسترده‌ای را به مشترکین خود عرضه می‌کند. با این که هنوز ایراداتی مانند عدم پاسخ‌گویی به موقع پشتیبان تلفنی وجود دارد، اما نمی‌توان از دیگر سرویس‌های این اپراتور چشم‌پوشی کرد.

سیم کارت سامانتل

برای آشنایی کامل با این اپراتور نوپا، وارد صفحه لینک آبی رنگ شوید!

 

سوزاندن سیم کارت سامانتل

 

اما برای سوزاندن سیم کارت سامانتل، چه راه‌هایی وجود دارد؟ تنها راهی که سایت سامانتل به آن اشاره کرده است، مراجعه حضوری به دفاتر امور مشترکین این اپراتور است. در نظر داشته باشید که مالک برای مسدود کردن سیم کارت، باید کارت ملی خود را به همراه داشته باشد. البته دفاتر خدماتی سامانتل، خدمات زیر را نیز ارائه می‌نمایند:

  1. خرید، تعویض، تغییر مالکیت و صدور سند سیم کارت
  2. ویرایش و تکمیل اطلاعات مورد نیاز در سند سیم کارت
  3. سوزاندن، انصراف از مسدودی و دریافت دوباره سیم کارت سرقتی و گم شده
  4. اصلاح کارت شارژ مخدوش شده

آموزش سوزاندن سیم کارت آپتل

این اپراتور هم متعلق به آپ است و بیشتر خدمات آن، از طریق اپلیکشن آپ قابل دریافت است. اما برای سوزاندن سیم کارت و دریافت سرویس‌های بیشتر، باید با شماره‌های پشتیبانی این اپراتور تماس بگیرید و یا به صورت حضوری، به دفاتر امور مشترکین با نمایندگی آپتل مراجعه فرمایید. مثلا برای انتقال مالکیت شماره آپتلی خود، باید به همراه مدارک شناسایی خود و مالک جدید سیم کارت، به دفاتر مذکور رفته و درخواست خود را مطرح نمایید.

اما برای سوزاندن سیم کارت، کافی است به بخش پشتیبانی وبسایت آپتل مراجعه کنید و درخواست سلب امتیاز سیم کارت را ثبت و سپس پیگیری کنید. در صورتی که خط شما مفقود و یا دزدیده شده، لطفا با شماره 100 از خطوط آپتل و 09991100000 از دیگر خطوط تماس حاصل فرمایید.

به نظر شما کدام اپراتور بهترین خدمات مشترکین را ارائه می‌کند؟

مطالب مرتبط
فعال سازی رومینگ ایرانسل در خارج از کشور
بلاگ | خدمات سیم کارت
فعال سازی رومینگ ایرانسل در خارج از کشور
جهت قصد داریم در ادامه شما را با نحوه فعال سازی رومینگ ایرانسل آشنا کنیم تا شما بتوانید بدون هیچ دغدغه ای و به راحتی به خارج از کشور سفر...
نحوه پرداخت بدهی خط 0912
بلاگ | خدمات سیم کارت
نحوه پرداخت بدهی خط 0912
امروزه با پیشرفت تکنولوژی شما می توانید به راحتی توسط امکاناتی مانند سامانه‌ های الکترونیکی، تلفن بانک، کدهای دستوری و یا اپلیکیشن های پرداخت...
مقایسه بهترین ساعت هوشمند سیم کارت خور در بازار
بلاگ | لوازم جانبی
مقایسه بهترین ساعت هوشمند سیم کارت خور در بازار
امروزه ساعت های هوشمند سیم کارت خور یا واچ فون، یکی از محبوب ترین گجت ها و فناوری های جدید و مدرن است. این ساعت به دلیل کاربردهای فراوانی...
مزایا و معایب گوشی های دو سیم کارت
بلاگ | سیم کارت
مزایا و معایب گوشی های دو سیم کارت
در این نوشته چیز هایی که باعث به وجود آمدن ذهنیت غلط در مورد این نوع گوشی ها شد و حقیقت در مورد گوشی دو سیم کارت و مزایا و معایب بررسی می...
تعداد 5 نظر ثبت شده است
امتیاز کلی 4.2
2
2
1
0
0
شما چه امتیازی به "این مطلب" می دهید؟

  1. سلام وقتی ما سیم کارت دائمی رو بسوزونیم چقدر طول میکشه سیم کارت جدید به دستمون برسه و فعال بشه؟

    پاسخ :

    همراه عزیز مای رند، سلام وقت بخیر. شما می‌توانید همان روزی که سیم کارت خود را سوزانده‌اید، اقدام به دریافت مجدد آن کنید.

  2. سلام خسته نباشید. مخاستم ببینم که الان 3 تا خط به نامم هست الان مخام بسوزونمشون کلا. بعد اینکه سیم کارت ها کلا از نامم برداشته میشن داخل سیستم یا ن فقط میسوزن

    پاسخ :

    سلام همراه گرامی مای رند، وقت بخیر. شما می‌توانید با مراجعه به یکی از دفاتر خدمات امور مشترکین اپراتور خود (به همراه مدارک شناسایی) اقدام به سوزاندن سیم کارت نمایید. حتما به پشتیبان اپراتور خود اعلام کنید که قصد شما، سلب مالکیت سیم کارت است.

  3. باسلام.میخواستم سیم کارتی براداداشم ثبت نام کنم که یکی از گزینه هاش این بود که سیم کارت داره یافاقدسیم کارته؟چون نداره سیم کارت منم گزینه فاقدسیمکارتوانتخاب کردم وبعداینکه کدملی وواردکردم نوشت برااین کدملی دریکی ازاپراتوراشماره ثبت شده است!چجوری بفهمیم کدوم اپراتوره وچجوری بسوزونیمش؟

    پاسخ :

    سلام همراه گرامی مای رند، وقت بخیر. همانطور که در ابتدای مطلب گفته شد، می‌توانید با ارسال کد ملی برادر خود به سامانه پیامکی 3000504901 جزئیات بیشتری درباره تعداد خط و اپراتور سیم کارت دریافت نمایید.

  4. سلام و خسته نباشید خدمت شما، در صورت قطع سیم کارت همراه اول اعتباری شامل طرح ۲۰ روزه نمیشه؟ یعنی بعد از گذشت ۳ ماه سلب امتیاز خواهد شد؟

    پاسخ :

    سلام وقت بخیر لطفا با پشتیبانی اپراتور همراه اول ۹۹۹۰ تماس حاصل فرمایید.

  5. توضیحات در مورد سیم کارت شاتل کم بود

    پاسخ :

    با عرض سلام و وقت بخیر، درصورت کامل‌تر شدن راهنمای سایت شاتل موبایل، این مطلب بروزرسانی خواهد شد.

x
مای رند
قیمت گذاری سیم کارت
ثبت درخواست