وب سایت مای رند - مرکز خرید و فروش سیم کارت
ثبت نام ورود
خرید سیم کارت رند از شهر سیم
بلاگ | نرم افزار

تلگرام وب چیست؟ چه مزایا و معایبی نسبت به اپلیکیشن آن دارد؟

انتشار ۱۳۹۹/۱۲/۱۸ . ۶۳۶۹ بازدید

تلگرام وب، نسخه‌ای از پیام رسان تلگرام است که بر روی مرورگر کار می‌کند. در ادامه مطلب، بیشتر درباره این نسخه خواهیم گفت. از آنجایی که امروزه، داشتن یک تلفن همراه هوشمند مثل گذشته یک رویا نیست، بیشتر افراد، حداقل یک تلفن هوشمند دارند. کاربران می‌توانند به کمک این گوشی‌ها، در شبکه‌های اجتماعی مختلف فعالیت داشته باشند یا انواع پیام‌رسان‌های داخلی و خارجی را بر روی آن نصب کنند. 

یکی از پیام رسان‌های محبوب، تلگرام است. این پیام رسان، با تمام سیستم عامل‌های اندروید، ویندوزفون، iOS، مک، ویندوز و لینوکس سازگار بوده و نسخه اپلیکیشن مخصوص آنها را ارائه کرده است.

با اینکه تلگرام در کشور فیلتر شده است، اما هنوز هستند کسانی که از آن برای ارسال پیام، گفتگو، تماس و… استفاده می‌کنند. این پیام رسان در آخرین بروزرسانی‌های خود، امکاناتی از قبیل:

  • قرار دادن چت‌ها، گروه‌ها و کانال‌های خود در فولدرهای جداگانه.
  • آرشیو چت‌های دلخواه.
  • ارسال کامنت برای پست‌های مورد علاقه خود.
  • امکان قرار دادن پروفایل متحرک.
  • برقراری تماس ویدئویی با دوستان.
  • پیدا کردن حساب‌های نزدیک بدون نیاز به داشتن شماره یا آیدی آنها را به کاربران خود ارائه کرده‌ است.

اندروید 11

ویژگی‌های جدید این نسخه از سیستم عامل اندروید چیست؟

تلگرام وب چیست؟ 

بیشتر کاربران تلگرام، اپلیکیشن آن را بر روی گوشی یا کامپیوتر خود نصب کرده‌اند و شاید کمتر کسی باشد که از تلگرام وب استفاده کند. وب تلگرام، نسخه‌ای از برنامه تلگرام است که کاربران برای استفاده از آن تنها به یک مرورگر و اینترنت نیاز دارید. البته در ایران در کنار مرورگر و اینترنت به یک فیلترشکن هم احتیاج دارید. در نتیجه نیازی نیست که تلگرام را روی کامپیوتر یا لپ‌تاپ خود نصب کنید و به راحتی می‌توانید به حساب کاربری خود دسترسی پیدا کنید.

 

تلگرام وب سایت

 

چگونه به تلگرام وب وارد شویم؟

برای ورود، پس از روشن کردن وی پی ان، آدرس web.telegram.org را در مرورگر خود وارد کرده و لینک اول را انتخاب کنید. بهتر است برای ورود، از مرورگر کروم، استفاده کنید. در غیر این صورت، امکان اجرای آن بر روی فایر فاکس و Opera هم وجود دارد. 

در صفحه‌ی پیش‌رو، نام کشور را به ایران تغییر دهید. سپس شماره تلفن خود را وارد کنید. در نهایت روی گزینه Next ضربه بزنید. البته فراموش نکنید که شماره خود را بدون صفر ابتدای آن وارد کنید.

 

ورود به تلگرام خودم

 

در مرحله بعدی، باید کد تاییدی که به شماره موبایل شما ارسال شده، در قسمت مشخص شده وارد کنید. این نکته را فراموش نکنید، اگر در دستگاه دیگری، تلگرام را نصب دارید، کد تایید به اپلیکیشن ارسال می‌شود. در سومین گام از ورود به تلگرام وب، کد وارد شده توسط تلگرام بررسی می‌شود تا در صورت اشتباه بودن، آن را اعلام کند. اما اگر کد وارد شده صحیح باشد شما می‌توانید وارد حساب خود شوید.

همچنین شما می‌توانید از یک اکانت، به طور همزمان، در دستگاه‌های مختلف استفاده کنید. در اینجا باید به دو نکته توجه کنید:

  1. تلگرام وب فقط برای نسخه اصلی این پیام رسان قابل استفاده است. در نتیجه نمی‌توانید شبیه اپلیکیشن آن، از نسخه‌های فرعی برای دسترسی به اکانت خود استفاده کنید.
  2. همانطور که گفتیم، چون تلگرام وب یک اپ نیست پس نمی‌توانید آن را دانلود کنید. بلکه برای استفاده از آن باید از مرورگر دستگاه خود کمک بگیرید.

به نظر شما، آیا وب تلگرام مزیت‌ها و معایبی دارد؟ این نقاط مثبت و منفی چه می‌توانند باشند؟ 

 

تلگرام اصلی

 

معایب تلگرام وب چیست؟

یکی از عیب‌های تلگرام وب این است که روش رمزگذاری پیام‌ها در آن متفاوت از نسخه اپلیکیشن است، در نتیجه امنیت آن نسبت به اپ ضعیف‌تر است. یعنی امکان ایجاد سکرت چت وجود ندارد، چون شما نمی‌دانید فرد مقابل از چه VPN استفاده می‌کند یا چه افزونه‌ای در مرورگر خود دارد. 

دیلیت اکانت تلگرام

اگر می‌خواهید اکانت تلگرام خود را حذف کنید، مطلب بالا را بخوانید.

مشکل دوم، نداشتن برخی قابلیت‌های نسخه تلگرام اصلی است. برای مثال نمی‌توانید در آن از استیکرهای متحرک یا dark theme استفاده کنید. البته ممکن است که این قابلیت‌ها ، بعدا به آن اضافه شود. از ویژگی‌های مثبت برنامه تلگرام، ساختن کانال‌های مختلف سرگرمی، طنز و… است. متاسفانه این قابلیت در نسخه وب این پیام رسان وجود ندارد. همچنین شما امکان برقراری تماس تصویری هم ندارید.

موضوع دیگر، درباره ذخیره فایل‌های دانلود شده است. اگر فایلی را در تلگرام وب باز کنید، در اپ تلگرامی که روی گوشی شما نصب شده، ذخیره نخواهد شد. در نتیجه فایل مورد نظر را فقط در دستگاهی که با آن به وب تلگرام ورود کرده‌اید، می‌توانید ببینید. در نتیجه بهتر است زمان‌هایی که برای انجام کار فوری به تلگرام نیاز دارید از نسخه وب آن استفاده کنید.

چطور مشکل waiting for connection را در نسخه وب رفع کنیم؟ گاهی اوقات ممکن است خطای عدم اتصال یا انتظار برای اتصال را مشاهده کنید. این اتفاق، معمولا در مرورگر فایر فاکس اتفاق می‌افتد. در بیشتر موارد، با رفرش کردن صفحه، یعنی فشردن کلید F5 می‌توان مشکل را حل کرد. در غیر این صورت، تلگرام دچار نقص فنی شده و کاری از دست شما بر نمی‌آید.

 

راه اندازی تلگرام وب

 

وب تلگرام چه ویژگی‌های مثبتی دارد؟

اگر سیستم شما از حافظه کافی برای نصب برنامه تلگرام برخوردار نباشد، به راحتی می‌توانید به نسخه وب ورود کرده و وارد حساب خود شوید. حتی ممکن است به کامپیوتر خود دسترسی نداشته باشید اما باید به فردی در تلگرام پیام دهید یا فایلی را دریافت کنید، در این صورت می‌توانید روی لپ‌تاپ یا کامپیوتر شخص دیگری، کار خود را انجام دهید.

مزیت بعدی این است که می‌توانید به تمام اطلاعات تلگرام اصلی خود دسترسی داشته باشید. همچنین اگر گوشی شما ساده و فقط دارای یک مرورگر باشد، باز هم محدودیتی ندارید با همان مرورگر و یک شبکه اینترنت وارد اکانت خود شوید.

همانطور که گفتیم، برای ورود به وب تلگرام هم به یک فیلتر شکن نیاز دارید، البته به جز فیلتر شکن می‌توانید از پروکسی‌های رایگان یا پولی برای ورود به متصل شدن به تلگرام استفاده کنید. فراموش نکنید که حتما پس از اینکه کار خود را در تلگرام وب انجام دادید، بلافاصله از اکانت خود خارج شوید. یعنی روی گزینه خروج (Log out) ضربه بزنید. جزئیات خروج را می‌توانید در ادامه بخوانید:

  1. روی آیکون منویی که در سمت چپ و بالای صفحه قرار دارد ضربه بزنید.
  2. گزینه تنظیمات (Setting) را انتخاب کنید.
  3. منویی به شما نمایش داده می‌شود، در قسمت پایین این منو، گزینه Log out قرار دارد. روی آن کلیک کرده و تایید آن را هم انجام دهید تا با موفقیت از حساب خود خارج شوید.

در صورتی که از اکانت خود خارج نشوید، ممکن است فرد دیگری به حساب شما دسترسی پیدا کند. به ویژه اگر از سیستم شخصی خود ورود نکرده باشید.

 

ورود به تلگرام با گوگل

 

افزونه Telegram، افزونه‌ی ویژه مرورگرهای کرومیوم

این افزونه، مشابه نسخه وب تلگرام عمل می‌کند. برای دریافت این افزونه، ابتدا عبارت "دانلود افزونه تلگرام از کروم وب استور" را در مرورگر کروم سرچ کنید. سپس روی اولین لینک کلیک کنید.

در مرحله بعد، گزینه Add to Chrome را انتخاب کنید. در نهایت، این افزونه به عنوان برنامه‌ای نصب شده به مرورگر شما اضافه می‌شود. در نهایت می‌توانید به جای نسخه وب تلگرام، از این افزونه استفاده کنید.

در این مطلب، تلگرام وب را به شما معرفی کرده و از مزایا و معایب آن صحبت کردیم. در حالت کلی، این نسخه در کنار خوبی‌هایی که دارد از نظر امنیت پایین‌تر، نسبت به نسخه اپلیکیشن می‌تواند مشکل آفرین باشد. اگر جزو افرادی هستید که امنیت اطلاعات و پیام‌ها برای شما، بیش از حد مهم است، پس بهتر است به سراغ استفاده از این نسخه تلگرام نروید. 

آیا شما با نسخه تحت وب تلگرام آشنایی دارید؟ انتخاب شما در استفاده از کدام مدل است، اپلیکیشن یا نسخه وب؟

مطالب مرتبط
همه چیز درباره اپلیکیشن پیشواز هوشمند ایرانسل
بلاگ | خدمات سیم کارت
همه چیز درباره اپلیکیشن پیشواز هوشمند ایرانسل
در این مقاله تمام نکات کاربردی درباره اپلیکیشن پیشواز هوشمند ایرانسل را برای شما عزیزان ارائه کرده ایم. آیا می دانید اپلیکیشن ایرانسل من...
تشخیص بیماری کرونا به وسیله گوشی موبایل و اپلیکیشن
بلاگ | دنیای فناوری
تشخیص بیماری کرونا به وسیله گوشی موبایل و اپلیکیشن
امروز دانشمندان به دنبال راهی آسان برای تشخیص کرونا هستند. در این مقاله به بررسی تشخیص بیماری کرونا به وسیله گوشی های هوشمند می پردازیم...
از عزیزان خود محافظت کنید! [آموزش جامع بکاپ گیری از مخاطبین]
بلاگ | اپلیکیشن
از عزیزان خود محافظت کنید! [آموزش جامع بکاپ گیری از مخاطبین]
از دست دادن مخاطبین ذخیره شده در تلفن همراه، همیشه زجر آور است! اما‌ آیا راهی برای جلوگیری از این مشکل وجود دارد؟ جواب مثبت است! امروزه...
معرفی + آموزش فعال سازی و استفاده از ترفندهای گوشی شیائومی
بلاگ | نرم افزار
معرفی + آموزش فعال سازی و استفاده از ترفندهای گوشی شیائومی
اگر شما هم برای خرید گوشی، برند شیائومی را انتخاب کرده‌اید یا قصد خرید یک موبایل از این شرکت را دارید بدون شک ادامه مطلب شما را هیجان زده...
تعداد 0 نظر ثبت شده است
امتیاز کلی
0
0
0
0
0
شما چه امتیازی به "این مطلب" می دهید؟

اولین نفری باشید که نظر میدهید.
x
مای رند
قیمت گذاری سیم کارت
ثبت درخواست