وب سایت مای رند - مرکز خرید و فروش سیم کارت
ثبت نام ورود
خرید سیم کارت رند از شهر سیم
بلاگ | اپلیکیشن

از عزیزان خود محافظت کنید! [آموزش جامع بکاپ گیری از مخاطبین]

انتشار ۱۴۰۰/۲/۲ . ۱۱۰۳ بازدید

از دست دادن مخاطبین ذخیره شده در تلفن همراه، همیشه زجر آور است! اما‌ آیا راهی برای جلوگیری از این مشکل وجود دارد؟ جواب مثبت است! امروزه راه های مختلفی وجود دارد تا مخاطبین خودتان را برای همیشه ذخیره نمایید. ممکن است تلفن همراه شما دچار مشکلی شود و مجبور به انجام ریست فکتوری شوید. بعد از انجام ریست فکتوری همه اطلاعات موجود در حافظه گوشی پاک خواهند شد! یعنی لیست مخاطبین شما نیز از دست خواهد رفت. 

بهترین راه ، بکاپ گیری از لیست مخاطبین است. اگر شما از لیست مخاطبین بکاپ بگیرید، حتی اگر مخاطبین شما حذف شوند، مجددا می‌توانید آن ها را به گوشی تان برگردانید. برای بکاپ گیری راه های مختلفی وجود دارد. برای مثال می‌توانید از گوگل استفاده کنید و اطلاعات خودتان را در گوگل ذخیره نمایید. راه دیگر استفاده از اپلیکیشن های مخصوص بکاپ گیری است. این اپلیکیشن ها با اتصال به اینترنت می‌توانند تمامی مخاطبین شما را در فضای ابری ذخیره نمایند. 

هر وقتی که به لیست مخاطبین نیازی داشته باشید، به راحتی به آنها دسترسی خواهید داشت. در ادامه این مقاله قصد داریم به معرفی راه های بکاپ گیری از مخاطبین بپردازیم. با ما همراه باشید!

 

بکاپ از مخاطبین

 

بکاپ گیری از مخاطبین با استفاده از گوگل!

چنانچه از گوشی های اندرویدی استفاده می‌کنید، باید بدانید که هر زمانی که بخواهید می‌‌توانید به گوگل متصل شوید و همه مخاطبین خودتان را در آنجا ذخیره نمایید. اگر مخاطبین خودتان را در سیمکارت ذخیره کرده باشید شاید با مشکل خاصی مواجه نشوید! مشکل اصلی ما زمانی است که مخاطبین در حافظه داخلی گوشی ذخیره شده باشند. اما نگران نباشید، گوگل راه حل شماست!

برای بکاپ گیری از مخاطبین در گوگل، مراحل زیر را انجام دهید:

  1. وارد لیست مخاطبین خود شوید.
  2. بر روی گزینه سه خطی بالا سمت چپ ضربه بزنید.
  3. در منوی نمایان شده بر روی گزینه Settings بزنید.
  4. بر روی گزینه Export کلیک کنید.
  5. نام مورد نظر برای فایل را انتخاب نمایید و سپس گزینه Save را بزنید.

این مراحل برای بکاپ گیری از مخاطبین بودند. توجه داشته باشید که این موارد فقط مربوط به گوشی های اندرویدی است. در حین انجام این مراحل باید به اینترنت متصل باشید. حالا مخاطبین شما در گوگل ذخیره شده اند. اما اگر بخواهیم از آنها استفاده کنیم باید چه کار کنیم؟ 

 

بکاپ از کانتکت

 

برای دریافت لیست مخاطبین ذخیره شده در گوگل باید مراحل زیر را انجام دهید:

  1. وارد لیست مخاطبین گوشی اندرویدی خود شوید.
  2. بر روی گزینه سه خطی بالا سمت چپ ضربه بزنید.
  3. وارد گزینه Settings شوید.
  4. وارد گزینه Import شوید.
  5. گزینه Google را انتخاب نمایید.
  6. فایل مد نظرتان را انتخاب نمایید( نام فایلی که مخاطبین در آن ذخیره شده بودند را خودتان قبلا انتخاب کرده اید)
  7. حالا صبر کنید تا بارگیری کامل شود.
  8. در آخر تمامی مخاطبینی که در گوگل ذخیره کرده بودید، وارد حافظه داخلی گوشی شما می‌شوند.

هر بار که می‌خواهید از مخاطبین خودتان بکاپ بگیرید باید مراحل بکاپ گیری را انجام دهید. ممکن است برخی از گوشی های قدیمی تر از اندروید 9 برای بکاپ گیری از طریق گوگل دچار مشکل شوند. اصلا نگران نباشید! راه های دیگری هم برای بکاپ گیری وجود دارد!

بکاپ گیری از پیامک ها 
آموزش کامل بکاپ گیری از پیامک های تلفن همراه را در مای رند ببینید!

معرفی بهترین اپلیکیشن های بکاپ گیری از مخاطبین

امروزه بکاپ گیری از مخاطبین به یک کار ضروری تبدیل شده است. اگر برای گوشی شما مقدور است، بهترین راه بکاپ گیری از طریق گوگل است. اما ممکن است به هر دلیلی دوست نداشته باشید که اطلاعات خودتان را در گوگل ذخیره نمایید. برخی از افراد به گوگل سوء ظن دارند و گوگل را امن نمی‌دانند! اگر شما هم جزو این دسته هستید، بهتر است از اپلیکیشن های بکاپ گیری استفاده نمایید.

البته باید بدانید برخی از این اپلیکیشن ها نیز از فضای ابری گوگل برای ذخیره اطلاعات شما استفاده می‌کنند. در ادامه بهترین اپلیکیشن های بکاپ گیری از مخاطبین را به شما معرفی خواهیم کرد.

 

بکاپ گیری مخاطبین

 

اپلیکیشن Buggy Backup Pro 

اپلیکیشن Buggy Backup Pro یکی از بهترین برنامه ها برای بکاپ گیری از مخاطبین است. این اپلیکیشن مخصوص سیستم عامل اندروید طراحی شده و کاملا رایگان عرضه شده.

 با استفاده از این برنامه می‌توانید از انواع فایل های ذخیره شده در گوشی تان، بکاپ بگیرید. بکاپ گیری از مخاطبین صرفا یکی از گزینه های این برنامه است. با استفاده از این برنامه می‌توانید از عکس ها، فیلم ها، مخاطبین، فایل های نصبی و حتی پیامک ها بکاپ بگیرید. 

برای بکاپ گیری از مخاطبین گزینه بکاپ گیری خودکار وجود دارد. با فعال کردن این گزینه، اپلیکیشن به صورت خودکار از لیست مخاطبین شما بکاپ خواهد گرفت. برای استفاده از این برنامه کافی است نام Buggy Backup Pro را در گوگل سرچ نمایید و برنامه را دانلود و نصب کنید. 

چنانچه این برنامه را نصب کردید حتما اعلانات مربوط را جدی بگیرید. گاها برخی از افراد به اعلانات این اپلیکیشن توجه کافی نکرده اند و به همین ترتیب تمامی اطلاعات ذخیره شده خود را از دست داده اند. با اینکه Buggy Backup Pro به خوبی برخی دیگر از اپلیکیشن ها نیست ولی همچنان برای کاربران عادی مناسب است. 

اپلیکیشن Backup Your Mobile

برنامه Backup Your Mobile بیشتر مخصوص افرادی است که نیازی به قابلیت های زیادی ندارند! این اپلیکیشن هم رایگان است ولی برنامه دارای تبلیغات است که البته مشکل خاصی نیست. این اپلیکیشن هم برای گوشی های اندرویدی طراحی شده است. این برنامه می‌تواند از مواردی مختلفی مانند مخاطبین، پیامک ها، برنامه های نصبی و تنظیمات سیستم بکاپ بگیرد. 

رابط کاربری Backup Your Mobile کمی قدیمی به نظر می‌رسد ولی زیاد با رابط کاربری کاری نداریم! فرایند بکاپ گیری فقط چند دقیقه به طول می‌انجامد که این برنامه هم به خوبی نیاز ما را برطرف خواهد کرد. برای استفاده از این برنامه کافی است نام آن را در گوگل سرچ نمایید و Backup Your Mobile را دانلود و نصب کنید.

برنامه رابط کاربری بسیار ساده ای دارد و به راحتی می‌توانید کار با آن را یاد بگیرید. شاید نتوان Backup Your Mobile به خوبی دیگر برنامه های بکاپ گیری که رایگان نیستند، دانست. ولی برای کاربران عادی کافی خواهد بود. 

 

بازیابی مخاطبین

 

اپلیکیشن Contacts Sync 

اپلیکیشن Contacts Sync به شما اجازه می‌دهد تا از مخاطبین خود بکاپ بگیرید. این برنامه برای گوشی های آیفون است و فقط می‌تواند از مخاطبین بکاپ بگیرد. در ابتدا باید فقط یک حساب کاربری ایجاد نمایید و سپس می‌توانید از این برنامه استفاده کنید. برنامه رایگان است ولی اگر بخواهید آن را ارتقا دهید باید هزینه ای پرداخت کنید. 

در نسخه رایگان فقط تا 1000 مخاطب را می‌توان ذخیره کرد. اگر بخواهید تعداد بیشتری را ذخیره کنید باید از نسخه پولی استفاده نمایید. رابط کاربری برنامه قدیمی و زشت طراحی شده ولی کار با آن بسیار ساده است. در کل Contacts Sync برای کاربران عادی مناسب است و نیاز شما را تا حدودی برطرف خواهد کرد. 

برای استفاده از این برنامه کافی است نام Contacts Sync را در گوگل جستجو نمایید و برنامه را دانلود و نصب کنید. 

 

اپلیکیشن بکاپ گیری از مخاطبین

 

اپلیکیشن Recover - Data Recovery and Backup 

برنامه Recover - Data Recovery and Backup یکی از بهترین برنامه های بکاپ گیری از مخاطبین است. این برنامه برای گوشی های آیفون طراحی شده است و کاملا رایگان است. برنامه فقط برای بکاپ گیری از مخاطبین است و فایل دیگری را نمی‌توانید ذخیره نمایید. 

یکی از مزایای این اپلیکیشن سرعت بالای آن در بکاپ گیری است. در کمتر از 5 دقیقه از تمامی مخاطبین شما بکاپ گرفته می‌شود. رابط کاربری برنامه بسیار زیبا و آسان است و برای کار با آن به مشکل خاصی بر نخواهید خورد. می‌توانید از ایمیل یا فضای ابری برای ذخیره مخاطبین استفاده نمایید. 

برای استفاده از فضای ابری 3 گزینه دارید که به دلخواه می‌توانید یکی از آنها را انتخاب نمایید. این سه فضای ابری Dropbox، google drive  و Onedrive هستند. با استفاده از این برنامه حتی می‌توانید مخاطبین خودتان را از یک گوشی آیفون به گوشی آیفون دیگر انتقال دهید. فقط کافی است Recover - Data Recovery and Backup را بر روی هر دو گوشی نصب نمایید.

اپلیکیشن Helium - App Sync and Backup

برنامه Helium - App Sync and Backup یکی از بهترین برنامه ها برای بکاپ گیری از گوشی های اندرویدی است. برنامه ویژگی های بسیار زیادی دارد که آن را به یک برنامه منحصر به فرد تبدیل می‌کند. اگر به دنبال یک برنامه پیشرفته برای بکاپ گیری می‌گردید، پیشنهاد اول ما Helium - App Sync and Backup است. 

این برنامه رایگان است اما اگر بخواهید از قابلیت های بیشتری استفاده کنید، باید برنامه را ارتقا دهید. برای ارتقا هم باید هزینه ای پرداخت نمایید. نسخه رایگان هم به اندازه کافی می‌تواند کار شما را راه بیندازد. برنامه در نسخه رایگان تبلیغات به شما نشان می‌دهد که البته مشکل چندان شدیدی نیست!

برای استفاده از برنامه کافی است نام آن را در گوگل سرچ نمایید و آن را دانلود و نصب کنید. رابط کاربری اپلیکیشن شاید در ابتدا برای شما نا‌‌آشنا باشد ولی بعد از مدتی به آن عادت خواهید کرد. 

 

بکاپ گرفتن از گوشی اندروید

 

اپلیکیشن Super Backup : SMS & Contacts 

برنامه Super Backup : SMS & Contacts یکی از برنامه های مناسب برای بکاپ گیری از مخاطبین و پیامک های گوشی های اندرویدی است. همچنین با استفاده از این برنامه می‌توانید محتوای بکاپ گیری را به ایمیل خودتان نیز ارسال نمایید. سرعت بکاپ گیری این اپلیکیشن بسیار سریع است. 

همچنین می‌توانید برای بکاپ گیری 6 بازه زمانی متفاوت تعیین کنید. البته نسخه پولی این برنامه قابلیت های بیشتری دارد. اما اگر کاربر عادی هستید، نسخه رایگان هم کارتان را راه خواهد انداخت. 

اپلیکیشن truBackup - Mobile Backup

یکی دیگر از اپلیکیشن های خوب برای بکاپ گیری از تلفن همراه، truBackup - Mobile Backup است. این برنامه می‌تواند از انواع فایل ها بکاپ بگیرد. البته از فایل های نصبی نمی‌توانید بکاپ بگیرید. برنامه به سرعت بکاپ گیری را انجام می‌دهد و استفاده از آن هم بسیار آسان است.

اطلاعات مورد نظرتان را می‌توانید در فضای ابری ذخیره نمایید. حتی می‌توانید از کارت SD نیز بکاپ بگیرید. اپلیکیشن truBackup - Mobile Backup رایگان است ولی برای استفاده از قابلیت های بیشتر می‌توانید نسخه پیشرفته را تهیه نمایید. برای نسخه پیشرفته باید هزینه ای را پرداخت نمایید. 

 

بکاپ گیری از گوشی آیفون

 

در آخر از شما می‌خواهیم چنانچه تجربه استفاده از اپلیکیشن های بکاپ گیری را دارید، نظرات خودتان را با ما به اشتراک بگذارید. 

به نظر شما بهترین اپلیکیشن برای تهیه بکاپ از لیست مخاطبین تلفن همراه کدام است؟

مطالب مرتبط
همه چیز درباره اپلیکیشن پیشواز هوشمند ایرانسل
بلاگ | خدمات سیم کارت
همه چیز درباره اپلیکیشن پیشواز هوشمند ایرانسل
در این مقاله تمام نکات کاربردی درباره اپلیکیشن پیشواز هوشمند ایرانسل را برای شما عزیزان ارائه کرده ایم. آیا می دانید اپلیکیشن ایرانسل من...
معرفی امکانات اندروید ۱۲ و اینکه چه گوشی هایی اندروید ۱۲ رو دریافت می کنند؟
بلاگ | دنیای فناوری
معرفی امکانات اندروید ۱۲ و اینکه چه گوشی هایی اندروید ۱۲ رو دریافت می کنند؟
به طور کلی روند شرکت گوگل به این صورت است که برای هر نسخه اندروید از یک نام به عنوان کد داخلی آن استفاده می‌کند. برای اندروید ۱۰ نام Quince...
تشخیص بیماری کرونا به وسیله گوشی موبایل و اپلیکیشن
بلاگ | دنیای فناوری
تشخیص بیماری کرونا به وسیله گوشی موبایل و اپلیکیشن
امروز دانشمندان به دنبال راهی آسان برای تشخیص کرونا هستند. در این مقاله به بررسی تشخیص بیماری کرونا به وسیله گوشی های هوشمند می پردازیم...
آموزش تماس گروهی با استفاده از سیمکارت و اپلیکیشن
بلاگ | اپلیکیشن
آموزش تماس گروهی با استفاده از سیمکارت و اپلیکیشن
تماس گروهی در این ایام کمک زیادی به همه ما کرده است! از برگزاری کنفرانس ها گرفته تا مهم ترین جلسات را می‌توان از طریق تماس گروهی برگزار...
تعداد 0 نظر ثبت شده است
امتیاز کلی
0
0
0
0
0
شما چه امتیازی به "این مطلب" می دهید؟

اولین نفری باشید که نظر میدهید.
x
مای رند
قیمت گذاری سیم کارت
ثبت درخواست