وب سایت مای رند - مرکز خرید و فروش سیم کارت
ثبت نام ورود
خرید سیم کارت رند از شهر سیم
بلاگ | اخبار اپراتورها

چطور پبامک های تبلیغاتی اپراتورها را لغو کنیم؟

انتشار ۱۳۹۹/۱۲/۱۱ . بروز رسانی ۱۳۹۹/۱۲/۱۱ ۱۵:۳۰ . ۱۳۴۲ بازدید

امروزه مهم ترین روش های تبلیغات، فرستادن پیام کوتاه به گوشی های تلفن همراه است. این نوع تبلیغات با توجه به قیمت مناسب، بسیار رایج شده است.

همه ی ما روزانه تعدادی پیامک تبلیغاتی دریافت می‌کنیم. که گاها این پیامک‌ها از طریق خود اپراتورها ارسال می‌شود و در بعضی موارد شاهد پیامک های تبلیغاتی از طرف ارگان‌ها و تجارت‌ها دیگرهستیم.

اما در طرف دیگر، برخی از کاربران تلفن همراه از این تبلیغات خسته شده اند. در این مطلب قصد داریم راه حل‌هایی برای لغوپیامک‌های تبلیغاتی آزاردهنده به شما ارائه دهیم.

لغو پیامک‌های تبلیغاتی همراه اول

برای اینکه بتوانیم پیامک‌ های تبلیغاتی همراه اول را لغو کنیم و مطلع شویم که برای تایید کدام تبلیغات از حسابمان مبلغ مشخصی کسر می‌شود. ابتدا باید بدانیم کدام سرویس‌ها برای سیم کارت ما فعال است، سپس مواردی که لازم نمی‌دانیم را غیر فعال کنیم.

برای اطلاع از سرویس‌های فعال همراه اول کافیست کد #800* را شماره گیری کنید، این کد اطلاعاتی شامل موارد زیر است:

  • خدمات فعال
  • قطع خدمات محتوایی
  • قطع تبلیغات
  • تبلیغ از خط شخصی
  • وصل پیامک تبلیغاتی
  • استعلام هویت

 

غیر فعال سازی پیامک های پولی تبلیغاتی

 

خدمات محتوایی چیست؟

خدمات بر پایه محتوا یعنی اپراتور همراه اول انواع خدمات محتوایی مثل مسابقه، منابع آموزشی، موارد بهداشتی، سلامتی، سرگرمی، تفریحی و غیره ارائه و در قبال آن هزینه‌ای دریافت می‌کند که اساسا باید خود شخص با اطلاعات کامل از هزینه دریافت اینگونه پیام‌ ها آن‌‌ها را فعال نماید.

 دلیل ارسال پیامک های تبلیغاتی چیست؟

  • اطلاع رسانی‌های مهم
  • دسترسی آسان به افراد
  • ارتباط مستقیم با مشتریان
  • اطلاع رسانی تخفیفات و پیشنهادات

تبدیل سیم کارت اعتباری به دائمی ایرانسل

برای آموزش چگونگی تبدیل سیم کارت اعتباری ایرانسل به دائمی روی لینک بالا کلیک کنید.

روش‌‌های لغو پیامک های تبلیغاتی همراه اول

نکته: پیامک های اطلاع رسانی اپراتور و سرویس‌های پایه و باند پهن همراه اول، جزو پیامک تبلیغاتی محسوب نمی‌شوند. در صورت قطع سرویس پیامک تبلیغاتی، مشترکین این نوع پیام‌ها را دریافت خواهند نمود.

نکته: برخی مشترکین به واسطه عضویت در باشگاهی خاص یا ارائه شماره خود به فروشگاه‌ها از این نوع پیامک‌ های تبلیغاتی دریافت می‌کنند که در این مورد هم اپراتور دخالتی ندارد.

  1. ارسال عدد 1 به 8999: مشترکین همراه اول می‌توانند با ارسال عدد 1 به سرشماره 8999، نسبت به لغو سرویس پیام تبلیغاتی اقدام نمایند.
  2. شماره گیری کد دستوری #8999*: یکی دیگر از راه حل‌های لغو پیامک تبلیغاتی همراه اول این است از بخش شماره گیری تلفن همراه خود این کد دستوری را شماره گیری نمایند. پس از آن درخواستی بر اساس لغو سرویس‌های تبلیغاتی برای اپراتور ارسال می‌شود و نتیجه آن حداکثر تا 24 ساعت بعد خدمت شما اعلام می‌گردد.
  3. تماس با شماره 9990: اگر شما هم از پیام‌ های تبلیغاتی همراه اول خسته شده‌اید و برایتان مشکل ساز شده پیشنهاد می‌شود در صورتی که روش‌های بالا کارساز نبود، در اولین فرصت با شماره تلفن 9990 تماس بگیرید و مشکل پیامک‌ های تبلیغاتی را اپراتور شرکت در میان بگذارید.
  4. اپلیکیشن همراه من: با دانلود و نصب برنامه همراه من رو تلفن همراه خود می‌توانید مدیریت بهتری روی سیم کارت خود داشته باشید.

 

حذف پیام های تبلیغاتی ایرانسل

 

لغو پیامک های تبلیغاتی ایرانسل

بعضی از پیامک های تبلیغاتی که در شبانه روز به گوشی‌ها ارسال می‌شوند، دارای مطالبی غیر واقعی و با محتوای جعلی می‌باشند، و بیشتر مزاحمت ایجاد می‌کنند تا اطلاع رسانی و تبلیغات.

برخی از این پیامک ها نیز با ارائه اطلاعات نادرست ما را ترغیب می‌کنند که در مسابقات پیامکی شرکت کنیم که اینگونه پیامک ها می‌توانند سرقت اطلاعات مالی و شخصی ما را نیز به همراه داشته باشند.

  1. ارسال عدد 2 به 5115: مشترکین ایرانسل در صورت عدم تمایل به دریافت پیامک های اطلاع رسانی خدمات و سرویس‌های ایرانسل می‌توانند با ارسال عدد 2 به سرشماره 5115 این سرویس را لغو کنند.
  2. سامانه 8282: زمانی که یکی از طرح‌های پیامکی ایرانسل را فعال کرده‌اید، این پیامک ها از اعتبار شما کسر می‌کند. برای غیر فعال کردن این پیامک ها مراحل زیر را اجرا کنید:
  • با خط خود یک پیامک به 131 فرستاده تا رمز ورود به ویترین ایرانسل برای شما ارسال شود.
  • وارد سایت (vitrin.irancell.ir) شده و گزینه ورود به سیستم را بزنید، در بخش شناسه کاربری شماره موبایل و سپس در کادر مخصوص رمز عبور دریافتی را وارد کنید.
  • در مرحله آخر به سرویس مبتنی بر پیام کوتاه رفته و در قسمت شارژ خودکار-بسته‌های من همه طرح‌هایی که فعال کردید لغو اشتراک کنید.
  • تماس با پشتیبانی: برای ارتباط با پشتیبانی اپراتور ایرانسل کافیست با شماره 700 تماس بگیرید و به اپراتور درخواست لغو سرویس پیامک تبلیغاتی ایرانسل را بدهید.
  • اپلیکیشن ایرانسل من: یکی دیگر از زوش‌هایی که می‌توانید از طریق آن به غیرفعالسازی سرویس پیامک تبلیغاتی ایرانسل اقدام کرد استفاده از اپلیکیشن ایرانسل من است.
  • کد دستوری #5006*: علاوه بر روش‌های بالا می‌توانید با شماره گیری کد دستوری #5006* گروه پیامک‌ های تبلیغاتی دریافتی از اپراتور ایرانسل را لغو نمایید.

نکته: لطفا این موضوع را در نظر داشته باشید تمام روش‌های گفته شده برای لغو آن دسته از پیام های تبلیغاتی که با پیش شماره 1000،2000،3000،5000 و 021 هستند، استفاده می‌گردد. برای لغو سایر پیام های تبلیغاتی باید از کدهای دیگری استفاده نمایید.

نکته: توجه داشته باشید با قطع پیامک تبلیغاتی ایرانسل پیام های اطلاع رسانی حذف نمی‌گردنند.

نکته: توجه داشته باشید هزینه ارسال پیامک کاملا رایگان است و هزینه‌ای نخواهد داشت.

 

حذف پیام های تبلیغاتی همراه اول

 

لغو پیامک های تبلیغاتی رایتل

تمامی مشترکین رایتل جهت مدیریت خدمات پیامک های تبلیغاتی انبوه و ارزش افزوده، از روش‌های زیر اقدام کنند:

  • استفاده از اپلیکیشن رایتل من: در برنامه رایتل من و با استفاده از منوی مدیریت خدمات پیامکی انبوه و ارزش افزوده، مشاهده و مدیریت فعالسازی و غیرفعالسازی خدمات پیامکی امکان پذیر است.

اگر به اپلیکیشن رایتل من دسترسی ندارید، در ادامه روش‌های دیگری را به شما آموزش می‌دهیم که برای هر سه اپراتور رایتل، ایرانسل و همراه اول کاربرد دارد.

لغو پیامک های تبلیغاتی برای کلیه اپراتورها

برای لغو پیامک های تبلیغاتی، تمامی اپراتورها از یک کد مشترک را پشتیبانی می‌کنند که با استفاده از این کد شما می‌توانید تمام پیامک های تبلیغاتی و پیامک های مبتنی بر محتوا را لغو کرده و از دریافت آن جلوگیری نمایید.

کد دستوری #800* را در گوشی خود شماره گیری نمایید. در پاسخ منویی دریافت خواهید کرد که شامل 3 گزینه زیر می باشد:

  • مشاهده سرویس‌های فعال
  • قطع خدمات مبتنی بر محتوا
  • قطع پیامک تبلیغاتی

گزینه اول و دوم؛ برای شما سرویس‌هایی که مبنی بر محتوا هستند را نمایش می‌دهند. این همان سرویس‌هایی است که به ازای دریافت پیامک از اعتبار خط شما کسر می‌شود.

گزینه سوم؛ برای قطع پیامک های تبلیغاتی که اکثر از مرکز پیام ها مانند(1000 و 2000) و از این قبیل شماره‌ها دریافت نخواهید کرد.

نکته: طبق گفته اپراتورها نباید این عمل خللی در دریافت پیامک های بانکی داشته باشد.

 

حذف پیامک تبلیغاتی ایرانسل 7575

 

انواع پیامک تبلیغاتی

  1. پیامک های تبلیغاتی : این دسته از پیامک‌ها هدفی جز تبلیغات و خدمت‌رسانی ندارند. هیچ هزینه‌ای هم از شما کم نمی‌کنند. م��لاً پیامک‌های حاوی کد تخفیف یا حراج‌های فصلی جز اس ام اس‌های تبلیغاتی هستند.
  2. پیامک های خدماتی : این دسته از پیامک‌های تبلیغاتی، همان پیامک‌هایی هستند که از بانک یا یک آژانس هواپیمایی دریافت می‌کنید. این پیامک‌ها برای اطلاع‌رسانی و ارائه خدماتی هستند. شما نمی‌توانید به هیچ‌وجه آنها را لغو کنید. اما معمولاً شامل تخفیف، پیشنهاد و … هم نمی‌شوند.
  3. پیامک های ارزش افزوده یا VAS : این پیامک‌ها، در ازای ارائه محتوا به شما، هزینه کم می‌کنند. به زبان ساده‎‌تر همه هزینه‌ها با شماست و در صورتی که مایل باشید تا به طور مرتب محتوای ارائه شده، برای شما ارسال شود؛ پول هر پیامک روی قبض تلفن همراهتان اضافه می‌شود و یا از شارژ موبایلتان کم می‌شود. (به پیامک‌های VAS، خدمات مبتنی بر محتوا هم می‌گویند. خدمات ارزش افزوده علاوه بر این که خدمات و اطلاعات بسیار زیادی در اختیار مشترکین قرار می‌دهد، اما گاهی اوقات با تبلیغات کاذب و گمراه‌کننده ممکن است مبالغ بالایی را به کاربران تحمیل کند.

سیم کارت دانشجویی

برای اطلاع از خدمات سیم کارت های دانشجویی روی عبارت رنگی ضربه بزنید.

برای مثال، اپراتورهای تلفن همراه کشور به مشتریان خود سرویس‌های پیامکی مختلفی را ارائه می‌دهند که به نام خدمات ارزش افزوده شناخته می‌شوند. مشتری با این خدمات می‌تواند در جریان اخبار روز قرار بگیرند، در بازی‌ها و مسابقات مختلف پیامکی شرکت کند و حتی پیامک‌های آموزشی بخواند. شکی نیست که چنین خدماتی می‌تواند به مشتری کمک کند تا هرچه سریع‌تر به اطلاعات مفید دسترسی داشته باشد. مثلا سرویس ارزش افزوده ای در ایران، خدمات بسیار مفیدی به بانوان باردار می دهد و با توجه به زمان و ماه بارداری، پیامک های آموزشی ارسال می کند تا مشترکان این سرویس با آسودگی خاطر این دوران را سپری کنند.

آخرین راه برای لغو پیامک های تبلیغاتی

مشکل زمانی شروع شد که مزاحمت از طریق پیامک‌های سیم‌کارت رواج پیدا کرد؛ چرا که حتی با لغو پیامک‌های تبلیغاتی هم نمی‌توانید جلوی این سیم‌کارت‌ها را بگیرید. به همین منظور، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، یک راه دیگر را پیش پای ما گذاشت.

اگر یک پیامک تبلیغاتی از سیم کارت دریافت کردید، حتماً با شماره 195 تماس بگیرید و این شماره را گزارش کنید. این کار هیچ هزینه‌ای برای شما ندارد. به علاوه، سیم‌کارت بلافاصله توسط سیستم هوشمند بررسی و مسدود می‌شود. متخلف هم شناسایی شده و در نهایت قانون مرتبط با ارسال پیامک مزاحم اعمال می‌شود.

 

کد ارسالی برای لغو پیامک تبلیغاتی

 

اپلیکیشن‌های ارزش افزوده یا VAS

نکته دیگری که حتما باید بدانید این است که بعضی از اپلیکیشن‌ها هم VAS به حساب می‌آیند. یعنی بعد از اینکه این اپلیکیشن را روی گوشی خودتان نصب کردید، به ازای هر روز مبلغی از روی شارژ شما کم یا به قبض تلفن‌تان اضافه می‌شود

این اپلیکیشن‌ها باید اطلاع بدهند که قرار است از شما هزینه بگیرند؛ اما مشکل بزرگی که معمولاً وجود دارد این است که این دست از APP‌ها، در کوهی از متن و نوشته، این موضوع را مخفی می‌کنند تا شما متوجه آن نشوید.

پس لطفاً هنگام نصب اپلیکیشن‌ها، اول مطمئن شوید که ارزش افزوده نیستند و قرار نیست پولی بدون اطلاع شما کم شود.

آیا شما هم وادار به شکایت از پیامک های تبلیغاتی شده‌اید؟

مطالب مرتبط
فعال سازی رومینگ ایرانسل در خارج از کشور
بلاگ | خدمات سیم کارت
فعال سازی رومینگ ایرانسل در خارج از کشور
جهت قصد داریم در ادامه شما را با نحوه فعال سازی رومینگ ایرانسل آشنا کنیم تا شما بتوانید بدون هیچ دغدغه ای و به راحتی به خارج از کشور سفر...
فروش سیم کارت همراه اول در قالب توکن NFT
بلاگ | اخبار اپراتورها
فروش سیم کارت همراه اول در قالب توکن NFT
شرکت همراه اول اولین اپراتور ایران دو سیم کارت را به صورت نمادین در قالب توکن NFT در سامانه به نام بی تا ققنوس منتشر کرد. اپراتور همراه...
چگونه سیم کارت هدیه ایرانسل دریافت کنیم؟
بلاگ | خدمات سیم کارت
چگونه سیم کارت هدیه ایرانسل دریافت کنیم؟
یکی از سوالات رایجی است که کاربران ایرانسل همیشه دوست دارند اطلاعات جامع و کاملی در مورد آن داشته باشند. اپراتور ایرانسل کد دستوری اینترنت...
همه چیز درباره اپلیکیشن پیشواز هوشمند ایرانسل
بلاگ | خدمات سیم کارت
همه چیز درباره اپلیکیشن پیشواز هوشمند ایرانسل
در این مقاله تمام نکات کاربردی درباره اپلیکیشن پیشواز هوشمند ایرانسل را برای شما عزیزان ارائه کرده ایم. آیا می دانید اپلیکیشن ایرانسل من...
تعداد 0 نظر ثبت شده است
امتیاز کلی
0
0
0
0
0
شما چه امتیازی به "این مطلب" می دهید؟

اولین نفری باشید که نظر میدهید.
x
مای رند
قیمت گذاری سیم کارت
ثبت درخواست