وب سایت مای رند - مرکز خرید و فروش سیم کارت
ثبت نام ورود
خرید سیم کارت رند از شهر سیم
بلاگ | اخبار اپراتورها

لغو تمدید خودکار بسته اینترنت همراه اول ، ایرانسل و رایتل

انتشار ۱۳۹۸/۷/۷ . بروز رسانی ۱۳۹۹/۸/۴ ۱۰:۳۵ . ۱۹۴۰۲۶ بازدید

خرید بسته های اینترنتی همیشه راه های ساده ای دارد، اما گاهی همین بسته های اینترنتی که به سادگی خریداری می شوند می توانند مایه عذاب مشترکین شوند. به این صورت که هر بار تمدید خودکار شان از شارژتان کاسته می شود؛ اما اگر مشترک دائمی باشید اوضاع حتی بدتر از این هم می تواند پیش برود. به طوری که روی قبض سیم کارت یک رقم عجیب و غریب ببینید که علت آن هم تمدید های چندین باره بسته اینترنت بوده است.

لغو تمدید خودکار بسته اینترنت همراه اول

مشترکان دائمی سیم کارت ها عمدتا عضو خانواده همراه اول هستند و تجربه ناخوشایند یک قبض با صفر های زیاد، گاه گریبان آن ها را گرفته که علتش هم تمدیدهای ناخواسته بسته های اینترنت بوده است. خود اپراتور در صورت کافی بودن شارژ یا دائمی بودن سیم کارت، به صورت خودکار بسته های شما را تمدید می‌کند. همراه اول اما برای رفع این دغدغه و مشکل، راه های مختلفی در نظر گرفته است که در ادامه با هم بررسی می‌کنیم.

استفاده از کد دستوری (USSD)

اولین و راحت ترین روش استفاده از کد دستوری است. شماره گیری کد دستوری #8*1*100* راه حل خلاصی از تمدید اشتراک بسته های همراه اول است. پس از این که کد دستوری مذکور را شماره گیری کردید، گزینه‌ تایید را انتخاب کرده و ارسال کنید. نتیجه لغو خودکار بسته اینترنت شما به صورت پیامک ارسال میشود. 

 

لغو تمدید خودکار بسته اینترنت همراه اول ، ایرانسل و رایتل

استفاده از اپلیکیشن همراه من

اپلیکیشن همراه من برای کاربران همراه اول طراحی شده تا به آسانی بتوانند حساب خود را مدیریت کنند. یکی از مشکلات رایج بین کاربران اینترنت همراه، این است که بعد از تمام شدن بسته اینترنت همراه، اینترنت به قیمت آزاد برایشان محاسبه می‌شود. برای اینکه اینترنت آزاد سیم کارت خود را غیر فعال کنید کافی است وارد اپلیکیشن همراه من شده، و در قسمت پایین تب خدمات من را انتخاب کنید. سپس وارد قسمت قطع و وصل تعرفه آزاد شوید. حالا می توانید اینترنت آزاد خود را فعال یا غیرفعال کنید.

اما مشکل متداول دیگر، تمدید خودکار بسته های اینترنت همراه است. برای حل این شکل هم کافی است وارد اپلیکیشن همراه من شوید و بسته های فعال خودتان را چک کنید. در همین قسمت می‌توانید از تمدید خودکار بسته ها جلوگیری کنید و تمدید خودکار را غیر فعال کنید. 

 

همراه من

 

تماس با پشتیبانی همراه اول

یکی دیگر از راه های لغو تمدید خودکار بسته هایتان، تماس با شماره 9990 است. شما می‌توانید با پشتیبانی ارتباط برقرار کنید سپس از اپراتور درخواست کنید که تمدید خودکار بسته هایتان را غیر فعال کند. آخرین راه برای غیر فعال کردن تمدید خودکار، شارژ نکردن حسابتان است. اگر سیم کارت شما اعتباری است، اگر حسابتان به اندازه قیمت بسته، شارژ نداشته باشد، بسته فعال نخواهد شد. 

نکاتی درباره خرید بسته اینترنتی

قبل از خرید بسته حتما این مقاله را بخوانید!

​آموزش نحوه لغو تمدید خودکار بسته اینترنتی ایرانسل

اپراتور دوم هم که عمده مشترکین خود را افرادی می بیند که از خطوط اعتباری استفاده می کنند نیز گاه چنین شکایاتی را در بین مشتریان خود می بیند که از تمدید خودکار بسته های اینترنتی رضایت ندارند و همواره به دنبال خلاصی از این مشکل هستند. ایرانسل نیز راه حل هایی برای این مشکلات در نظر گرفته است. 

استفاده از کد دستوری

اولین و ساده ترین راه برای غیرفعال کردن تمدید خودکار استفاده از کد دستوری است. ایرانسل کد دستوری 9#*5*555*را به همین موضوع اختصاص داده است. وقتی این کد را شماره گیری می کنید، تمامی بسته هایی که در لحظه روی خط شما فعال هستند به نمایش در خواهد آمد. برای لغو تمدید خودکار بسته های ایرانسل، می توانید هر بسته را که می خواهید دیگر به صورت خودکار تمدید نشود را انتخاب و به سادگی تمدید خودکار آن را حذف کنید.
 

لغو تمدید خودکار بسته اینترنت همراه اول ، ایرانسل و رایتل

استفاده از اپلیکیشن ایرانسل من

البته ایرانسل راه جایگزینی هم به مشترکینش پیشنهاد می دهد تا در صورتی که کدهای دستوری در دسترس نبودند، بتوانید از آن استفاده کنید. اپلیکیشن ایرانسل من می تواند در کنار کد دستوری مذکور مشکل شما را به طور کامل برطرف سازد. ابتدا وارد اپلیکیشن شده و قسمت حساب را باز کنید. در این فیلد، بالای صفحه خرید بسته افزایشی را می بینید. روی آن کلیک کرده و پس از آن نیز در قسمت بسته های اینترنتی روی بسته های افزایشی فعال با تمدید خودکار کلیک کنید و وارد آن شوید. در این مرحله است که بسته هایی که فعال بوده و قابلیت تمدید خودکار را دارند خواهید دید. به راحتی می توانید تمدید خودکار آن را لغو کنید.

ویدیو آموزش لغو تمدید خودکار بسته اینترنت همراه اول و ایرانسل

می‌توانید برخی از  روش های ذکر شده را به طور خلاصه در این ویدئو مشاهده نمایید.

 

 

تمدید خودکار بسته اینترنتی رایتل

تاکنون گزارشی از تمدید خودکار  بسته های اینترنتی رایتل دریافت نشده. یعنی اینکه این اپراتور بسته های شما را تمدید نخواهد کرد. اما مشکلی که باقی می‌ماند این است که بعد از اتمام بسته شما، اینترنت به صورت آزاد برای شما محاسبه می‌شود. اگر از اتمام بسته خود اطلاع نداشته باشید، اینترنت آزاد با قیمت بسیار بالاتر از شارژ حساب شما استفاده می‌کند و با سرعت زیادی شارژ شما را به اتمام می‌رساند. چنانچه مشکلاتی از این قبیل برایتان پیش آمد می‌توانید از پشتیبانی رایتل کمک بگیرید. برای برقراری ارتباط با پشتیبانی رایتل از طریق سیم کارت رایتل خود با شماره 200 تماس بگیرید و یا با استفاده از خطوط دیگر با شماره  09202000000 تماس حاصل فرمایید. راه دیگر برای برطرف کردن مشکلات سیم کارت های رایتل استفاده از اپلیکیشن رایتل من است. از طریق این اپلیکیشن می‌توانید حساب خودتان را به طور کامل مدیریت کنید.

بسته های اینترنتی ارزان

چه بسته هایی ارزان تر و به صرفه تر اند؟

لغو تمدید خودکار بسته های اینترنتی سیم کارت های مجازی

سیم کارت های مجازی نیز امکان تمدید خودکار بسته های اینترنتی را دارند. به همین جهت ممکن است با با تمدید خودکار در اپراتور های مجازی نیز دچار مشکل شوید. راهکار های مدیریت حساب برای اپراتور های مجازی را در ادامه بررسی می کنیم.

سیم کارت مجازی شاتل موبایل

البته ممکن است در اپراتور های مجازی دارای امکان تمدید خودکار بسته های اینترنتی نباشند. با این حال اینترنت آزاد با هزینه های گران تر در این اپراتور هم وجود دارد که ممکن است گاها شما به طور ناخواسته از اینترنت آزاد استفاده کنید و بعدا با اتمام شارژتان متوجه این امر شده باشید. چنانچه برای شما در این زمینه مشکلی پیش آمد می توانید به اپلیکیشن شاتل موبایل مراجعه کنید و یا با شماره گیری  ۰۹۹۸۱۰۰۰۰۰۰ با پشتیبانی شاتل موبایل ارتباط برقرار کنید. 

 

شاتل موبایل

 

سیم کارت مجازی آرین تل

مانند هر اپراتور دیگری، اپراتور آرین تل نیز ممکن است به صورت خودکار بسته های شما را فعال کند. چنانچه مشکلی برای شما پیش آمد بهترین راه مراجعه به سایت آرین تل است. راه دیگر تماس گیری با پشتیبانی اپراتور آرین تل است ؛ بدین منظور  می توانید از طریق سیم کارت آرین تل خود با شماره 800 و یا از  طریق دیگر خطوط با شماره 09998800000 تماس حاصل فرمایید.

سیم کارت مجازی آذرتل 

از دیگر سیم کارت های مجازی تازه وارد، آذرتل است. این اپراتور خود را اپراتور سراسری ترک زبانان ایران معرفی می کند. طبق معمول تعرفه های اینترنت آزاد در این اپراتور هم گران تر از  خرید بسته است بدین منظور باید مراقب باشید که اگر بسته شما به اتمام رسید، از اینترنت آزاد استفاده نکنید. حتی ممکن است بسته اینترنتی ای که قبلا فعال کرده اید مجددا به صورت خودکار فعال شود. در صورتی که هر گونه مشکلی برای شما پیش آمد می توانید به سایت شرکت آذرتل مراجعه نمایید و در  قسمت پشتیبانی مشکل خودتان را مطرح کنید.

سیم کارت مجازی آپتل

آپتل یکی دیگر از سیمکارت های مجازی تازه وارد است. حین استفاده از اینترنت های این اپراتور هم ممکن است برای شما مشکلاتی به وجود بیاید. آپتل از طریق سایت خود امکان مدیریت حساب را برای تمامی مشترکین خود فراهم کرده. کافی است به سایت آپتل مراجعه کنید و در قسمت مدیریت حساب ثبت نام کنید. 

با این حال اگر مجددا برای شما مشکلی پیش آمد می توانید با از طریق سیمکارت آپتل خود با شماره 100 و یا از طریق دیگر خطوط با شماره 000 00 11 0999 تماس حاصل فرمایید و از کارشناس پشتیبانی تقاضای حل مشکلتان را بکنید.

سیم کارت مجازی لوتوس تل

از اپراتور های مجازی تازه وارد دیگر لوتوس تل است. لوتوس تل علاوه بر خدمات سیم کارتی، خدمات اینترنت ثابت نیز ارائه می دهد. ممکن است شما حین استفاده از اینترنت لوتوس تل با مشکلاتی مانند تمدید خودکار بسته اینترنتی یا استفاده از اینترنت آزاد بدون اطلاع قبلی مواجه شوید. برای رفع این مشکلات لوتوس تل راه هایی را برای مشترکین خود ایجاد کرده است. چنانچه مشکلی برای شما پیش آمد می توانید به سایت شرکت لوتوس تل مراجعه نمایید. برای مدیریت حساب خود حتی می توانید از اپلیکیشن اندرویدی لوتوس تل استفاده کنید. برای دریافت این اپلیکیشن به سایت این اپراتور مراجعه نمایید. در آخر اگر مشکل شما حل نشد می توانید با شماره گیری 02122661955 با پشتیبانی لوتوس تل ارتباط برقرار کنید. 

نکته مهم در لغو تمدید خودکار بسته های اینترنت

هرچند در این نوشتار روش های حذف تمدید خودکار بسته های اینترنت دو اپراتور اول را بررسی کردیم، اما استفاده از لغو تمدید خودکار بسته های اینترنتی هم می تواند عواقب بسیاری داشته باشد! مثلا شما بدون اینکه متوجه پایان یافتن مهلت استفاده یا حجم بسته خود باشید در حال گشت و گذار در فضای مجازی هستید و یا اقدام به دانلود فیلم و سریال می کنید! در چنین شرایطی اینترنت آزاد برای شما منظور می گردد که باید منتظر پایان یافتن ناگهانی اعتبارتان و یا حتی در شرایط بدتر یک قبض چند صد هزار تومانی در پایان دوره باشید! پس در حذف تمدید خودکار بسته های اینترنتی تان حتما دقت و توجه کافی را داشته باشید تا به مشکلاتی از این دست برخورد نکنید. البته راه هایی هم برای غیر فعال کردن اینترنت آزاد وجود دارد که به آن اشاره هایی کردیم. چنانچه مجددا مشکلات شما حل نشد، می‌توانید با پشتیبانی اپراتور خودتان ارتباط برقرار کنید و مشکل خودتان را با کارشناس پشتیبانی در میان بگذارید.

مطالب مرتبط
نحوه پرداخت بدهی خط 0912
بلاگ | خدمات سیم کارت
نحوه پرداخت بدهی خط 0912
امروزه با پیشرفت تکنولوژی شما می توانید به راحتی توسط امکاناتی مانند سامانه‌ های الکترونیکی، تلفن بانک، کدهای دستوری و یا اپلیکیشن های پرداخت...
مقایسه بهترین ساعت هوشمند سیم کارت خور در بازار
بلاگ | لوازم جانبی
مقایسه بهترین ساعت هوشمند سیم کارت خور در بازار
امروزه ساعت های هوشمند سیم کارت خور یا واچ فون، یکی از محبوب ترین گجت ها و فناوری های جدید و مدرن است. این ساعت به دلیل کاربردهای فراوانی...
مزایا و معایب گوشی های دو سیم کارت
بلاگ | سیم کارت
مزایا و معایب گوشی های دو سیم کارت
در این نوشته چیز هایی که باعث به وجود آمدن ذهنیت غلط در مورد این نوع گوشی ها شد و حقیقت در مورد گوشی دو سیم کارت و مزایا و معایب بررسی می...
بررسی جامع انواع سیم کارت رند با پیش شماره 0912
بلاگ | سیم کارت
بررسی جامع انواع سیم کارت رند با پیش شماره 0912
جالب است بدانید در دوران قدیم سیم کارت های رند جذاب و منحصر به فرد بودند. این موضوع باعث شده سیم کارت های رند از دیگر سیم کارت ها جدا شوند...
تعداد 9 نظر ثبت شده است
امتیاز کلی 3.6
5
0
1
1
2
شما چه امتیازی به "این مطلب" می دهید؟

  1. سلام الان خط من قط شده و نمیشه کد دستوری گرفت برای لغو تمدید چیکار کنم حتی تو همراه منم نمیشه

  2. سلام من یک بسته سی روزه دو تا هفت صبح ایرانسل گرفتم الان پشیمون شدم میخوام لغوش کنم باید چکار کنم

  3. اینترنت اضطراری و چطوری باید کنسل کنیم ؟؟

  4. برای ایرانسل این کد کار نمیکنه

  5. ایرانسل من قطع شده

  6. یاشاسین بونی یازان

  7. In code baraye irancell *555*5*9# hast

x
مای رند
قیمت گذاری سیم کارت
ثبت درخواست