وب سایت مای رند - مرکز خرید و فروش سیم کارت
ثبت نام ورود
خرید سیم کارت رند از شهر سیم
بلاگ | اخبار اپراتورها

راهنمای جامع خرید سیم کارت گرجستان

انتشار ۱۳۹۸/۹/۲۳ . بروز رسانی ۱۳۹۹/۴/۱۶ ۱۵:۵۸ . ۳۷۲۲ بازدید

حفظ ارتباط با دوستان و عزیزان در کشور خارجی و تماس با آن ها که در داخل کشور هستند همیشه یکی از دغدغه های مردمی است که به کشورهای خارجی سفر می کنند. بسیاری از افراد از رومینگ سیم کارت خود بهره می برند. اما برخی به خاطر هزینه و یا مشکلات آنتن دهی ترجیح می دهند که از سیم کارت های کشور مقصد استفاده کنند. گرجستان نیز که به عنوان یکی از مقاصد گردشگری ایرانیان به شمار می رود، جزو کشورهایی است که به دلایل مختلف مردم ترجیح می دهند که از سیم کارت گرجستان به جای سیم کارت های خود و رومینگ استفاده کنند.

 

خرید سیم کارت گرجستان

سفر به کشور های خارجی طی سال های اخیر و قبل از تورم و گرانی ارز، رشد زیادی داشت. بسیاری از مردم کشور های همسایه را برای سفر های خود انتخاب می کردند تا با سفر به یک کشور خارجی با آن آشنا شوند. عمده مردم مقصد سفر های خارجی خود را کشور های نزدیکی برمی گزیدند که یا از بُعد مسافتی چندان دور نباشد و یا نیازی به اخذ ویزا برای ورود به آن کشور نباشد. به این ترتیب کشور هایی نظیر ترکیه، گرجستان و ... انتخاب های نخست مردم برای سفر های خارجی بود.

گرجستان یکی از مقاصد مهم گردشگران ایرانی است که هر ساله پذیرای تعداد زیادی از ایرانی هایی است که به این کشور سفر می کنند. این کشور از آن دست کشورهایی است که از لحاظ جغرافیایی و فرهنگی شرایط ویژه ای دارد و تفلیس به عنوان پایتخت گرجستان یکی از شهر های گردشگر پذیر جهان است که برای دیدن جاذبه های خاص آن مانند بناهای تاریخی و طبیعتی زیبا به آن جا سفر می کنند.

بسیاری این سوال را مطرح می سازند که آیا اساسا خرید سیم کارت های گرجی کار ساده ای است یا با بروکراسی های معمول اداری همراه خواهد بود؟ پاسخ به این سوال را باید اینگونه داد که اگر شما مسافر این کشور باشید و به صورت هوایی به گرجستان سفر کرده باشید، فقط با ارائه پاسپورت می توانید یک سیم کارت گرجستان بخرید و آن را فعال و به راحتی استفاده کنید. پس به طور کلی مسئله بروکراسی های رایج در کشور خودمان چندان تقارنی با گرجستان ندارد.

سیم کارت گرجستان

 

انواع سیم کارت گرجستان

گرجستان از جمله کشورهایی است که تعداد سیم کارت های فعال در آن چندان زیاد نیست. این کشور در حال حاضر سه اپراتور مهم و فعال دارد که بر اساس نیاز، مشتری می تواند یکی از آن ها را برای استفاده خود خریداری نماید.

در این گزارش هر سه اپراتور مهم و برتر گرجی را مورد بررسی قرار داده و اندکی در مورد آن ها می نویسیم.

 

مگتی کام، برترین اپراتور سیم کارت گرجستان

اولین اپراتوری که باید بررسی کنیم، مگتی کام است. این اپراتور در سال 2015 کار خود را آغاز کرد و عمده فعالیتش را روی ارائه اینترنت های همراه با سرعت 4G متمرکز کرده است. بسیاری بر این اعتقادند که اگر قصد طبیعت گردی در گرجستان را دارید سیم کارت های مگتی کام، انتخاب مناسب تر و بهتری است. زیرا مناطق پوشش دهی مگتی کام درصد بالایی از کشور گرجستان را در بر می گیرد که از این نظر می تواند مشکلات آنتن دهی و دسترسی به خدمات را به حداقل رسانده و یک مکالمه با کیفیت یا اینترنت پایدار با سرعت مناسب را به مشترک ارائه دهد. مگتی کام در حوزه اینترنت نیز حرف های زیادی برای گفتن در کشور گرجستان دارد و توانسته به عنوان ارائه دهنده اینترنت پر سرعت با پوشش دهی بالا نام خود را مطرح کند.

 

بی لاین، اپراتور خارجی سیم کارت گرجستان

بی لاین نام اپراتور دیگر فعال در کشور گرجستان است. بی لاین اپراتوری است که توسط سرمایه گذاران خارجی اداره می شود. روس ها طی سال های اخیر با سرمایه گذاری در بازار سیم کارت گرجستان توانسته اند یک اپراتور در این کشور راه اندازی کنند. البته چندان در رقابت با اپراتوری مانند مگتی کام نتوانسته موفق عمل کند و بازار این کشور را به دست بگیرد. بی لاین اپراتوری است که بیشتر در زمینه اینترنت فعالیت دارد و البته به دلیل پوشش دهی کمتر نسبت به سایر رقبا از اقبال کمتری توسط مشتریان و بومیان منطقه برخوردار است. هرچند این پوشش کماین سیم کارت به گونه ای نیست که مشکلی برای کاربر ایجاد شود بلکه می تواند در مناطق خارج شهر موجب قطعی ارتباط شود.

 

ژئوسل، مدرن ترین اپراتور سیم کارت

ژئوسل اپراتور سومی است که مورد بررسی قرار می دهیم. این اپراتور که زمان زیادی نیز از فعالیتش نگذشته توانسته طی کمتر از دو سال سهم بالایی از بازار گرجستان را تصاحب نمایید. در این مدت کوتاه با ارائه خدمات مناسب مشترکان زیادی را به مجموعه خود اضافه کند. این شرکت به افرادی که از طریق آسمان به گرجستان سفر می کنند یا به وسیله تور های گردشگری قدم بر تفلیس یا سایر شهرهای این کشور می کنند، سیم کارت گرجستان خود را ارائه می کند که حاوی 30 دقیقه مکالمه درون شبکه رایگان هستند. همچنین می توانید با دریافت این سیم کارت گرجستان به صورت نامحدود پیامک رد و بدل کنید. البته از 2 گیگابایت اینترنت نیز لذت ببرید. البته این هدایای ویژه، فقط 15 روز فعال هستند که می توان گفت نیاز یک مسافر را به خوبی پاسخ می دهد.

خرید سیم کارت گرجستان

 

سیم کارت گرجستان را از کجا تهیه کنیم؟

همانطور که بالاتر نیز اشاره کردیم به محض ورود به گرجستان، در صورتی که از طریق سفر هوایی به این کشور سفر کرده باشید، در محل فرودگاه امکان تهیه سیم کارت گرجستان به صورت توریستی وجود دارد. این سیم کارت ها رایگان هستند و تنها لازمه خرید ارائه گذرنامه معتبر است. پس از ارائه پاسپورت، سیم کارت گرجستان یکی از سه اپراتوری که در مورد آن نوشته ایم، را تحویل خواهید گرفت که بسته به انتخاب خودتان می تواند متفاوت باشد. اما اگر در فرودگاه فراموش کردید یا مشکلی پیش آمد که نتوانستید سیم کارت تهیه کنید، نگران نباشید؛ مراکزی در سطح شهر های گرجستان وجود دارند که می توانند به شما ارائه خدمات داده و سیم کارت گرجستان توریستی را در اختیارتان قرار دهند.

 

شارژ سیم کارت گرجستان با اپلیکیشن

سیم کارت گرجستان توریستی که در اختیارتان قرار می گیرند، سیم کارت های اعتباری هستند. لذا احتمالا نیاز است حداقل یک بار سیم کارت گرجستان دریافتی خودتان را شارژ کرده و اعتبار آن را افزایش دهید. اگر در حین سفر شارژ سیم کارتتان تمام شد نگران نباشید. ابتدا بهتر است پس از دریافت سیم کارت، اپلیکیشن مربوط به اپراتور خود را به سرعت روی گوشی نصب کنید.

مثلا اگر از کاربران ژئوسل هستید، اپلیکیشن رسمی اپراتور را روی گوشی نصب نمایید. این کار موجب می شود تا در زمان های مختلف و ضروری در صورتی که شارژ سیم کارت تمام شد به راحتی از طریق اپلیکیشن آن را شارژ کرده و به ادامه استفاده خود از خدمات سیم کارت بپردازید. نکته اینجاست که برای استفاده از اپلکیشن و خرید شارژ از طریق آن، نیاز است که حتما کارت های بانکی بین المللی ویزا یا مستر داشته باشید و از طریق آن ها در اپلکیشن شارژ بخرید.

 

شارژ سیم کارت گرجستان با پی باکس

اما در صورتی که از جمله افرادی هستید که دسترسی به این کارت ها ندارید یا حتی در وضعیتی قرار دارید که به اینترنت نیز متصل نیستید، کافی است به یکی از وسیله های پی باکس موجود در سطح شهر مراجعه کنید. در این دستگاه ها می توانید پول نقد را به دستگاه تحویل دهید و با وارد کردن شماره سیم کارت گرجستان که در اختیار دارید به سادگی و پس از چند مرحله کوتاه، سیم کارت خود را به میزان مبلغ واردی شارژ کنید .

پس از شارژ موفق سیم کارت یک پیامک به زبان گرجی برای خطی که آن را شارژ کرده اید ارسال می شود که نشان از افزایش اعتبار شما دارد. هرچند ممکن است این پیامک را نیز دریافت نکنید، لذا بهتر است اپلکیشن مربوط به اپراتور ارائه دهنده سیم کارت را داشته باشید که بتوانید به صورت لحظه ای میزان اعتبار سیم کارت و باقی مانده بسته های خریداری شده تان را چک کنید و در صورت نیاز نسبت به افزایش آن اقدام نمایید.

شارژ سیم کارت گرجستان

 

هزینه ارتباط با ایران از گرجستان

به طور کلی هزینه های تماس در گرجستان نرخ بالاتری نسبت به ایران دارد و حتی مکالمات داخلی این کشور نیز هزینه کمی ندارد. شاید این نیز از تبعات کاهش ارزش ریال باشد. اما در حال حاضر هر دقیقه مکالمه در داخل گرجستان و اپراتور های خود این کشور چیزی در حدود 350 تومان هزینه دارد که نسبت به ایران رقم بسیار بالایی به حساب می آید.

اما ارتباط با ایران نیز هزینه زیادی برای گردشگران در پی خواهد داشت.

 

هزینه ارتباط همراه اول، ایرانسل و رایتل با گرجستان

مکالمه همراه اول با مگتی کام برای هر دقیقه دو هزار و پانصد تومان هزینه دارد. در مورد این هزینه باید گفت که مهم نیست که چه کسی برقرار کننده تماس است. اگر دریافت کننده یا صادر کننده تماس باشید این مبلغ از شارژ سیم کارت کسر می شود. هر پیامک بین همراه اول و مگتی کام نیز 500 تومان هزینه دارد که نسبت به سایر اپراتور ها تقریبا به صرفه ترین نوع مکالمه و پیام کوتاه، بین همراه اول و مگتی کام برقرار می شود.

ایرانسل و مگتی کام نیز برای هر دقیقه مکالمه 10 هزار تومان خرج روی دست طرفین تماس می گذارند. همچنین هر پیام کوتاه نیز دو هزار تومان هزینه خواهد داشت. اما اینترنت با هزینه ای سرسام آور محاسبه می شود که اساسا استفاده از اینترنت بدون خرید بسته اینترنتی را در این کشور غیر اقتصادی می سازد.

نکته در مورد هزینه های تماس در گرجستان این است که هزینه رومینگ نیز کم نیست. یعنی اگر سیم کارت های خودتان یعنی ایرانسل، همراه اول و رایتل را با خود به گرجستان ببرید و بخواهید از خدمات رومینگ آن ها نیز استفاده کنید نه تنها هزینه کمتری پرداخت نمی کنید بلکه ممکن است در بسیاری از موارد هزینه های مکالمه شما بدون خرید سیم کارت گرجستان بسیار بالا رفته و رومینگ را به یک اقدام کم صرفه تبدیل کند.

هزینه سیم کارت گرجستان

 

نکاتی که باید در زمان خرید سیم کارت گرجستان به آن توجه داشت

همانطور که اشاره شد، سیم کارت گرجستان قیمت کمی دارد و به طور کلی علی رغم خدمات نسبتا گرانی که ارائه می دهند، اصل سیم کارت گران نیست و می توان با 10 هزار تومان هم یک سیم کارت خرید. همچنان که می توان سیم کارت های رایگان توریستی نیز دریافت کرد. در حالی که در خدمات دریافتی هیچ تفاوتی با سیم کارت های پولی نخواهند داشت.

بهتر است فورا و پس از خرید سیم کارت گرجستان، شماره تلفن خود را در جای مطمئنی یاد داشت کنید و یا در گوشی تلفن همراه خود ذخیره کنید زیرا برای خرید شارژ مدام به شماره تلفن نیاز خواهید داشت و پیدا کردن آن نیز می تواند کمی دشوار شود! پس به محض خرید سیم کارت، شماره آن را در جایی که در دسترس باشد ذخیره نمایید.

توصیه ما برای خرید سیم کارت های مگتی کام گرجستان ویژه طبیعت گردی را جدی بگیرید و بدانید که با توجه به این که این اپراتور بالاترین پوشش دهی را در گرجستان دارد، بهترین گزینه است. سیم کارت گرجستان مگتیکام در زمان هایی که راه را گم می کنید یا نیاز به تماس با شخص یا اشخاصی دارید به خوبی می تواند مشکل و نیاز شما را مرتفع سازد.

 

بسته های اینترنت سیم کارت گرجستان

اگر مصرف اینترنت بالایی دارید، کاملا توصیه می کنیم که حتما از بسته های اینترنت سیم کارت گرجستان خود استفاده نمایید.و برای مدت زمانی که در این کشور اقامت دارید و با توجه به حجم مصرفی تان، بسته اینترنت تهیه نمایید. زیرا هزینه استفاده آزاد از اینترنت در گرجستان به قدری بالاست که می تواند در چند ثانیه تمام شارژ سیم کارت گرجستان شما را به صفر نزدیک کند.

پس از این که سیم کارت گرجستان خریدید و مشخص شد که از سیم کارت کدام اپراتور استفاده می کنید، اپلیکیشن رسمی آن را نصب نمایید و از آن بهره ببرید. زیرا این اپلیکیشن ها کاربردی هستند و می توانند مشکلات بسیاری را حل کنند.

سعی کنید در زمان خرید سیم کارت گرجستان، از سه اپراتور معرفی شده سیم کارت مورد نیازتان را تهیه کنید. زیرا این سه اپراتور در واقع اپراتور های اصلی گرجستان بوده و از نظر پوشش دهی و خدمات قابل ارائه شرایط بسیار بهتری نسبت به سایر اپراتور های فرعی دارند که مشتریان کمتری را در جمع مشترکین خود می بینند.

مطالب مرتبط
نحوه پرداخت بدهی خط 0912
بلاگ | خدمات سیم کارت
نحوه پرداخت بدهی خط 0912
امروزه با پیشرفت تکنولوژی شما می توانید به راحتی توسط امکاناتی مانند سامانه‌ های الکترونیکی، تلفن بانک، کدهای دستوری و یا اپلیکیشن های پرداخت...
مقایسه بهترین ساعت هوشمند سیم کارت خور در بازار
بلاگ | لوازم جانبی
مقایسه بهترین ساعت هوشمند سیم کارت خور در بازار
امروزه ساعت های هوشمند سیم کارت خور یا واچ فون، یکی از محبوب ترین گجت ها و فناوری های جدید و مدرن است. این ساعت به دلیل کاربردهای فراوانی...
مزایا و معایب گوشی های دو سیم کارت
بلاگ | سیم کارت
مزایا و معایب گوشی های دو سیم کارت
در این نوشته چیز هایی که باعث به وجود آمدن ذهنیت غلط در مورد این نوع گوشی ها شد و حقیقت در مورد گوشی دو سیم کارت و مزایا و معایب بررسی می...
بررسی جامع انواع سیم کارت رند با پیش شماره 0912
بلاگ | سیم کارت
بررسی جامع انواع سیم کارت رند با پیش شماره 0912
جالب است بدانید در دوران قدیم سیم کارت های رند جذاب و منحصر به فرد بودند. این موضوع باعث شده سیم کارت های رند از دیگر سیم کارت ها جدا شوند...
تعداد 1 نظر ثبت شده است
امتیاز کلی 5
1
0
0
0
0
شما چه امتیازی به "این مطلب" می دهید؟

x
مای رند
قیمت گذاری سیم کارت
ثبت درخواست