وب سایت مای رند - مرکز خرید و فروش سیم کارت
ثبت نام ورود
خرید سیم کارت رند از شهر سیم
بلاگ | لوازم جانبی

بايدها و نبايدهای خرید یک پاوربانک خوب چیست؟ + لیست بهترین پاور بانک های ایران

انتشار ۱۳۹۹/۹/۲۰ . بروز رسانی ۱۳۹۹/۹/۲۰ ۱۰:۳۷ . ۳۶۷۳ بازدید

در سال‌های گذشته افراد می‌توانستند با یک بار شارژ تلفن همراه خود، چندین روز از آن استفاده کنند اما امروزه دغدغه اتمام شارژ باتری تلفن همراه ، می‌تواند ذهن آنها را مشغول کند.

فعالیت مداوم با تلفن همراه آن هم به‌واسطه انجام بازی‌های آنلاین، حضور شبکه‌های اجتماعی مختلف، سرویس‌های اینترنتی و... کاربران آنها را مجبور کرده تا بیشتر وقت خود را آنلاین باشند که این باعث شده باتری تلفن‌های هوشمند بسیار سریع به اتمام برسد.

پیش از اینکه تلفن‌های همراه به اندازه امروز جزو ابزار‌های پر استفاده قرار بگیرند، دلیلی برای اینکه افراد باتری‌های سنگین را با خود حمل کنند وجود نداشت، اما در جهان پیشرفته امروز بیشتر کاربران ترجیح می‌دهند قطعه‌ای بزرگتر و سنگین‌تر از تلفن همراه خود را حمل کنند تا تلفن هوشمند آنها بیشتر روشن بماند.

تماشای وضعیتی که در آن تلفن همراه، تبلت و یا هر وسیله‌ی هوشمند شما شارژ کمی دارد، درحالیکه به پریز برق دسترسی ندارید موقعیت استرس‌آوری است.

پاوربانک چیست؟

پاوربانک یا همان شارژر همراه، نوعی باتری یدک است که در صورت اتمام شارژ باتری تلفن همراه می‌توان به کمک آن تلفن را مجدد شارژ کرد که در طراحی‌های متفاوت تولید و به بازار عرضه میشود.

 

 پاوربانک چیست

 

با توجه به اينكه شرکت‌های سازنده موبایل می‌کوشند با تکنولوژی‌های جدید، زمان شارژدهی باتری محصولات خود را افزایش دهند، اما همچنان این مشکل باقی مانده و پاوربانک‌ها وسیله‌ای کاربردی محسوب می‌شوند که نه تنها خرید آنها کاهش نیافته بلکه بازار پررونقی دارند.

انواع پاوربانک

پاوربانک‌ها انواع مختلفی دارند، اما می‌توان گفت عملکرد آنها تا حدی مشابه یکدیگر است و از نظر کاربرد و فناوری بکار رفته در تولید، به 4 دسته زیر تقسیم می‌شوند:

پاوربانک موبایل و تبلت

بیشتر کاربران به دلیل انجام بازی‌های آنلاین، تماشای فیلم، شنیدن موسیقی، حضور در شبکه‌های اجتماعی و… پیوسته به تلفن هوشمند و تبلت خود نیاز دارند. همین موضوع باعث شده تا شارژ این دستگاه‌ها سریع‌تر از حد معمول تمام شود.

این موضوع وقتی نگران کننده است که به شارژر دیوایس خود یا پریز برق دسترسی نداشته باشید. از آنجایی که موبایل و تبلت از ابزارهای ضروری در زندگی امروزه افراد محسوب می‌شوند، در این شرایط شارژر‌های همراه می‌توانند مشکل را حل کنند. 

داشتن یک شارژر همراه مناسب برای تامین شارژ باتری آنها یکی از دغدغه‌های کاربران است.

این دسته با توجه به گوشی‌های هوشمند و متناسب با ویژگی‌های آنها در ظرفیت‌های مختلف و میزان جریان و ولتاژ متناسب طراحی شده‌اند. باید در نظر داشته باشید که با این مدل‌ها نمی‌توان لپ تاپ شارژ کرد.

پاوربانک لپ تاپ

همان‌طور که از نامشان مشخص است، این دسته مخصوص لپ تاپ است. اولین نکته در خرید این مدل ظرفیت آن است . طبیعتاً شارژر‌های همراهی که ولتاژ پایین دارند نمی‌توانند شارژ مورد نیاز لپ تاپ را تامین کنند.

دومین نکته قابل توجه ولتاژ و جریان خروجی است. شما نمی‌توانید از هر پاوربانکی برای شارژ لپ‌تاپ استفاده کنید. یعنی اجازه استفاده از مدل‌هایی را دارید که ظرفیت بالایی داشته و خروجی آنها پایین نباشد.

پورت AC، اولین نشانه پاوربانک لپ‌تاپ 

در صورتی که دستگاه شما مجهز به پورت AC است مطمئن باشید که می‌توانید از آن برای شارژ لپ‌تاپ خود استفاده کنید.توجه کنید که این درگاه خروجی فقط برای شارژ لپ‌تاپ بوده و اصلاً برای شارژ گوشی از آن استفاده نکنید.

 

پاوربانک لپ تاپ

 

هنگام خرید شارژر همراه لپ‌تاپ باید به تعداد پورت‌ها توجه کنید. پیشنهاد می‌کنیم در صورتیکه دو لپ‌تاپ دارید مدلی را انتخاب کنید که بیشتر از یک درگاه دارد.

فراموش نکنید که میزان ظرفیت و برند عوامل تاثیرگذار بر قیمت است. این به معنی نیست که حتما مدلی با ظرفیت بالا و تعداد پورت‌های بیشتر بخرید، تنها کافیست که بسته به نیاز شخصی، تناسب بین این دو عامل را رعایت کنید.

پاوربانک خورشیدی

شارژرهای خورشیدی (سولار) به طبیعت آسیب نرسانده و امکان شارژ به کمک انرژی خورشیدی را دارا هستند. این دسته چون از انرژی‌های تجدید پذیر استفاده می‌کنند، از محصولات دوستدار محیط زیست به حساب می‌آیند.

 این نوع مناسب افرادی است که زمان زیادی از شبانه روز را در سفر بوده و به برق شهری دسترسی ندارند. همان‌طور که از نام این دسته پیداست، نور خورشید عامل مهم در کارایی این مدل دارد.

 

پاوربانک خورشیدی

 

یک پاوربانک خورشیدی معمولا دارای دو پنل 6 ولتی است که مستقیما به باتری آن وصل است که از آن برای ذخیره انرژی تولید‌ شده استفاده می‌شود.البته باید بدانید که این سیستم در فصل‌های سرد میزان انرژی کمتری را تولید می‌کند.

از معایب این دستگاه می‌تواند به موارد زیر اشاره کرد:

  • معمولاً قیمت بالایی دارند
  • به فضای باز برای استفاده نیاز دارند
  • هنگام شب به منبع انرژی دیگری نیاز دارند

پاوربانک هوشمند

شارژری است که دارای قابلیت فیت شارژ (Fit Charge) است . به کمک این تکنولوژی دستگاه ولتاژ متناسب با گوشی شما را تشخیص می‌دهد. در این نوع، جریان و ولتاژ خروجی، متناسب با نیاز باتری دستگاه تنظیم می‌شود.

شارژر همراه هوشمند جریان برق را بدون کاهش یا افزایش ولتاژ به دستگاهی که در حال شارژ است، می‌رساند. اغلب پاوربانک‌های موجود در بازار هنگام رسیدن شارژ به مقدار حداقل، دچار افت جریان می‌شوند، که می‌تواند به دستگاه آسیب بزند. همچنین ایمنی این دسته نسبت به سایرین بیشتر است.

خوشبختانه باتری‌های پشتیبان و قابل حمل که قابلیت شارژ تلفن همراه شما را داشته باشند کم نیستند و در هر اندازه، ظرفیت و دامنه قیمتی موجودند.

 

خرید پاوربانک ارزان

 

حتی برخی از آنها به امکاناتی مانند شارژ سریع ، شارژ بی سیم ، کابل های داخلی ، آداپتورهای برق متناوب ، چراغ قوه های LED مجهز هستند.

با توجه به تنوع انتخاب‌ها برای خرید، بسیاری از خریداران هنگام خرید این دستگاه دچار سردرگمی می‌شوند. پس بهتر است که پیش از خرید به چند نکته توجه کنید.

ظرفیت

اولین نکته مربوط به ظرفیت پاوربانک است که با واحد میلی‌آمپر‌ساعت (mAh) مشخص می‌شود.مدل‌هایی که به راحتی در جیب شما قرار می گیرند به طور معمول برای یک یا دو بار شارژ کامل تلفن مناسب هستند.

در واقع این ظرفیت است که به کاربر می‌گوید چند بار می‌تواند با آن باتری دستگاه خود را شارژ کند. باید توجه کنید که ظرفیت واقعی این دیوایس‌ها معمولا کمتر از میزان رسمی آنها است.

ظرفیت اسمی و ظرفیت واقعی

یکی از سوالاتی که اغلب برای کاربران ایجاد می‌شود این است که چرا ظرفیت پاوربانکی که خریده‌اند کمتر است؟ نکته مهم این است که این ظرفیت در عمل چیزی متفاوت از مشخصات درج شده روی محصول است. این دستگاه دارای دو ظرفیت اسمی و ظرفیت واقعی است.

 

بهترین پاوربانک

 

برای مثال طبق ظرفیت اسمی، یک شارژر 10000 میلی آمپر ساعتی باید بتواند یک موبایل با باتری 2000 میلی‌آمپرساعتی را 5 بار شارژ کند اما در عمل فقط 3 بار میتوان این کار را انجام داد.

برند‌های تولید کننده شارژر همراه

اگر جزو کاربرانی هستید که در روز استفاده زیادی از شارژر همراه دارید به شما توصیه می‌کنیم به سراغ برند‌های معتبر در این حوزه همچون شیائومی، سامسونگ، انکر، انرجایزر،ADATA، Silicon Power بروید که در کنار خرید یک محصول باکیفیت همراه با بازدهی بهتر و عمر طولانی‌تر، از خدمات پس از فروش مناسب هم برخوردار شوید.

شیائومی می 10 اولترا

بررسی تخصصی پرچم‌دار سال 2020 شرکت شیائومی

 البته خرید از برند‌های مشهور در این حوزه اگرچه هزینه‌ی خرید را افزایش می‌دهد اما از نظر کیفیت بالا، کارایی مناسب و عدم بروز حادثه اطمینان خواهید داشت.

برترین پاوربانک‌های بازار

در ادامه مدل‌هایی از بهترین پاوربانک‌های بازار را بررسی می‌کنیم. توجه داشته باشید که واژه «بهترین» نسبی بوده و به نوع استفاده و نیاز شما بستگی دارد. پس حتما به این نکته توجه کنید.

شیائومی Redmi PB100LZM

همان‌طور که گفته شد شیائومی یکی از برند‌های مطرح تولید‌کننده‌ی پاوربانک در دنیا است.تولیدات این شرکت از نظر قیمت، کارایی مناسب و طول عمر بالا موجب محبوبیت این برند در میان کاربران شده است.

در ادامه‌‌ی معرفی برترین مدل‌های موجود در بازار ایران، به چند مدل از شرکت شیائومی هم اشاره خواهیم کرد.

یکی از این نمونه‌ها، شارژر همراه شیائومی مدل Redmi PB100 LZM است. از مشخصات این مدل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ابعاد: 15.1*73.6*150.5
  • وزن: 240 گرم
  • محدوده ظرفیت 10 تا 15 هزار میلی‌آمپر‌ساعت (البته ظرفیت اسمی این مدل 10000mAh است که به دلیل تولید گرما در زمان انتقال اصطلاحا هدر رفته و با ظرفیت واقعی دستگاه متفاوت است)
  • نوع باتری لیتیوم-یونی
  • ولتاژ ورودی این مدل 5.0 ولت و ولتاژ خروجی آن 5.1 ولت
  • تعداد درگاه خروجی 2 عدد
  • شدت جریان ورودی آن 2.1 آمپر و شدت جریان خروجی 2.4، 2.5 و 3 آمپر
  • سازگاری با تمامی دستگاه‌های دیجیتال قابل حمل 5 ولت همچون گوشی، تبلت، دوربین‌های فیلم‌برداری و عکس‌برداری و...
  • قابلیت‌های ویژه‌ای چون امکان شارژ سریع پاوربانک، شارژ ایمن، مقاومت در برابر ضربه و ...
  • قیمت حدودی 2250000 ریال

این پاوربانک میزان شارژ باتری را با نشانگر LED نمایش می‌دهد. به کمک Redmi PB100LZM می‌توانید تبلت خود را هم شارژ کنید. این محصول امکان شارژ سریع موبایل را داشته و قابلیت تخصیص هوشمند شدت جریان خروجی را دارد.

 

پاوربانک شیائومی 10000

 

این دستگاه دارای دو پورت خروجی USB است و به کمک سیستم شارژ هوشمند می‌تواند دو دستگاه را همزمان شارژدهی کند. از ویژگی‌های مثبت این مدل دارا بودن سیستم محافظت در برابر نوسانات برق، تغییرات دما و... است.

همچنین قابلیت محافظت در برابر افزایش شارژ، ولتاژ، حرارت، اتصال کوتاه، ضربه و شدت جریان است. این شارژر همراه دارای قابلیت IQ است که به کمک آن می‌توانید جریان ورودی و خروجی را کنترل کنید.

برخورداری این مدل از پورت ورودی دوگانه USB-C و Micro USB کمک کرده تا این پاوربانک به فناوری شارژ سریع مجهز باشد. همچنین می‌تواند باتری خودش را هم با سرعت بالا شارژ کند.

جنس این پاوربانک از پلاستیک ABS بوده و با وجود جذابیت کم آن نسبت به رویه‌های فلزی و آلومینیومی، کمک کرده تا وزن آن کمتر باشد. با تمامی این ویژگی‌ها، Redmi PB100LZM یک انتخاب مناسب برای افراد خواهد بود.

شیائومی Redmi PB200LZM

مشخصه‌های این مدل عبارتند از:

  • ابعاد: 150.5*73.6*27.3
  • وزن: 470 گرم
  • محدوده ظرفیت: بیشتر از 15 هزار میلی‌آمپر‌ساعت (ظرفیت اسمی 2000mAh )
  • نوع باتری: لیتیوم یونی
  • میزان ولتاژ ورودی و خروجی 5.1 ولت
  • شدت جریان ورودی 2.1 آمپر و شدت جریان خروجی 1.5، 2.0، 2.4 و 3.1 آمپر
  • دارای 2 درگاه خروجی
  • نحوه‎‌ی نمایش میزان شارژ باتری با نشانگر LED
  • قابلیت محافظت در برابر اتصال کوتاه، ضربه، حرارت و...
  • قیمت حدودی: 4250000 ریال

این مدل قادر است iphoneXS را 4.8 بار شارژ کند. سبک و قابل حمل بوده و به راحتی می‌توان تلفن همراه یا هر دستگاه هوشمند را با آن شارژ کرد.

گوشی 5G

با نسل جدید گوشی‌های هوشمند عرضه شده به بازار جهانی آشنا شوید

Redmi PB200LZM همانند مدل قبل دارای سیستم محافظ در برابر نوسانات برق، تغییرات دما و ... است.

 

پاوربانک شیائومی 20000

 

متاسفانه این مدل از فناوری شارژ سریع کوالکام و Power Delivery پشتیبانی نمی‌کند. به کمک سیستم شارژ هوشمند این محصول می‌توانید به طور همزمان دو دستگاه را شارژ کنید، زیرا این سیستم می‌تواند ورودی مناسب را برای هر دستگاه در نظر بگیرد.

مجهز بودن به دو درگاه ورودی Micro USB , Type-C موجب شده تا این پاوربانک توانایی سازگاری با همه گجت‌های هوشمند را داشته باشد.

به طور کلی این محصول می‌تواند یک انتخاب مناسب برای خرید باشد.

شارژر همراه ای دیتا مدل T10000

مشخصات این مدل شامل موارد زیر است:

  • ابعاد: 15*67*135.5
  • وزن 217 گرم
  • محدوده ظرفیت 5 تا 10 هزار میلی‌آمپر‌ساعت (ظرفیت اسمی 10000mAh )
  • نوع باتری لیتیوم پلیمری
  • ولتاژ ورودی و خروجی 5.0 ولت
  • شدت جریان ورودی و خروجی 2.0 آمپر
  • تعداد درگاه خروجی 2 عدد
  • دارای قابلیت شارژ ایمن
  • مجهز به الگوی پوششی جهت مقاومت در برابر سر خوردن و مقاوم در برابر لکه
  • توانایی شارژ دو دستگاه به‌صورت همزمان
  • قیمت حدودی: 2850000 ریال

این محصول دارای دو درگاه خروجی USB بوده و در برابر اثر انگشت و لکه مقاوم است. روش نمایش میزان شارژ باتری به کمک نشانگر LED است.

متاسفانه این مدل قابلیت پشتیبانی از فناوری شارژ سریع کوالکام و Power Delivery را ندارد. ویژگی مثبت این مدل برخورداری از باتری لیتیوم پلیمری است. 

این پاوربانک بسیار سبک بوده و دارای روکش مقاوم و بدنه‌ی مقاوم در برابر حریق است. از آنجایی که جریان خروجی از این مدل 2.0 آمپر است؛ می‌توان به راحتی یک تبلت را به کمک آن شارژ کرد.

 

قیمت پاوربانک سامسونگ ۲۰۰۰۰

 

باتری این مدل از نوع لیتیوم پلیمری است. باتری‌های لیتیوم پلیمری نسبت به باتری‌های لیتیوم یونی سبک‌تر بوده و عمر طولانی‌تری دارند. این مدل به دلیل ظاهر خوب و خوش‌دستی که دارد می‌تواند پیشنهاد خوبی برای خرید باشد. 

سیلیکون پاور مدل C200 

از مشخصه‌های این مدل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ابعاد: 141*65*24 میلی متر
  • وزن: 320 گرم
  • محدوده ظرفیت: بیش از 15 هزار میلی‌آمپر‌ساعت (ظرفیت اسمی 20000mAh)
  • مجهز به باتری لیتیوم پلیمری
  • ولتاژ ورودی 5.0 ولت
  • شدت جریان ورودی 2.0 و شدت جریان خروجی 1.0 و 2.1 آمپر
  • مجهز به دو درگاه خروجی
  • دارای قابلیت مدیریت هوشمند شارژ و فناوری Aipower
  • نحوه نمایش میزان شارژ باتری با نشانگر LED
  • قیمت حدودی: 3450000 ریال

C200 از محصولات کمپانی Silicon Power است که ظاهری شیک و ساده دارد و می‌تواند نظر آن دسته از کاربران را که علاقه‌مند به طراحی ساده هستند، به خود جلب کند.

 

پاوربانک سامسونگ 30000

 

این شارژر همراه دارای دو درگاه USB بوده و می‌تواند دو دستگاه را به صورت همزمان شارژ کند. به کمک این محصول می‌توانید گوشی، تبلت و سایر گجت‌های خود را شارژ کنید.

البته این نکته فراموش نشود که طول عمر باتری این مدل چون از نوع لیتیوم پلیمری است نسبت به باتری‌های لیتیوم یونی بیشتر است.

شارژر همراه انرجایزر مدل UE20009

این پاوربانک دارای ویژگی‌های زیر است:

  • ابعاد: 149*69*28 میلی متر
  • وزن: 416 گرم
  • محدوده ظرفیت: بیش از 15هزار میلی‌آمپر‌ساعت (ظرفیت اسمی 20000mAh)
  • نوع باتری لیتیوم پلیمری
  • ولتاژ ورودی و خروجی 5.0 ولت
  • شدت جریان ورودی 2.0 و شدت جریان خروجی 2.1 آمپر
  • مجهز به دو درگاه خروجی
  • امکان شارژ تبلت و نیز شارژ کردن سریع‌تر موبایل
  • قیمت حدودی: 4200000 ریال

این محصول، ساخت شرکت Energizer (انرجایزر) بوده و توانایی شارژ تلفن همراه یا سایر دستگاه‌های شما را تا 6 بار دارد.

ورودی دوگانه این شارژر همراه به شما این امکان را می‌دهد تا از طریق USB-C یا میکرو USB و به انتخاب خود دستگاه را شارژ کنید.

 

پاوربانک انرجایزر

 

این محصول انرجایزر دارای دو پورت خروجی USB، یک پورت تایپ C و یک درگاه ورودی میکرو است. به کمک قابلیت Energizer Power Safe انرژی ورودی و خروجی دیوایس بررسی شده و در برابر اتصال کوتاه و اضافه بار روی دستگاه مقاومت ایجاد می‌کند.

ویژگی خوب این مدل این است که ‌می‌توانید آن را با سایرین به اشتراک بگذارید؛ چون دارای درگاه خروجی دوگانه USB-A است که می‌توان دو دستگاه را به‌صورت همزمان شارژ کرد.

سیلیکون پاور مدل S200

بد نیست مشخصات این مدل را با هم بررسی کنیم:

  • ابعاد: 160*80*20 میلی متر
  • وزن: 414 گرم
  • محدوده ظرفیت: بیش از 15هزار میلی‌آمپر‌ساعت (ظرفیت اسمی 20000mAh)
  • ولتاژ ورودی و خروجی 5.0 ولت
  • شدت جریان ورودی 2.0 و شدت جریان خروجی 1.0 و 2.1 آمپر
  • توانایی سازگاری با انواع تلفنهای همراه، موزیک پلیر و ...
  • قیمت حدودی: 4950000 ریال

این پاوربانک اگرچه از فناوری شارژ سریع QC و Power Delivery پشتیبانی نمی‌کند؛ اما می‌تواند با شدت جریان خروجی خود که بیشتر از 2.0 آمپر است تلفن همراهتان را سریع‌تر شارژ کند.

 

بهترین پاوربانک

 

دارا بودن این دستگاه از دو پورت خروجی این امکان را به شما می‌دهد تا دو دستگاه را به صورت همزمان شارژ کنید. این مدل چهار نشانگر LED دارد که میزان شارژ باقی‌مانده را نشان می‌دهد.

این محصول، سبک با ابعادی کوچک و ظاهری زیبا در دو رنگ سفید و مشکی موجود است. وزن کمتر این مدل نسبت به سایر مدل‌هابه دلیل وجود باتری لیتیوم پلیمری است که در ساخت آن بکار رفته است. S200 هم یکی از مدل‌هایی است که از ویژگی شارژ ایمن برخوردار است.

شیائومی PLM18ZM

یکی از پرطرفدارترین و البته اصلی‌ترین مدل‌های پاوربانک شرکت شیائومی، سری Mi Power Bank است؛ که هرساله نسخه جدیدی از آن روانه‌ی بازار می‌شود. مدل سوم آن Xiaomi Mi PowerBank 3 یا همان Mi PLM18ZM نامگذاری شده است؛ که با بعضی از ویژگی‌ها آن آشنا می‌شویم:

  • ابعاد: 150*70*20 میلی متر
  • وزن: 350 گرم
  • محدوده ظرفیت: بیش از 15 هزار میلی‌آمپر‌ساعت (ظرفیت اسمی 20000mAh)
  • شدت جریان خروجی 3.0 آمپر
  • تعداد درگاه خروجی 3 عدد
  • نحوه نمایش میزان شارژ باتری به کمک نشانگر LED
  • از قابلیت‌های ویژه این مدل تکنولوژی Quick Charge 3.0 است.
  • از فناوری شارژ سریع کوالکام (QC)و فناوری شارژ سریع Power Delivery (PD)پشتیبانی می‌کند.
  • قیمت حدودی: 5850000 ریال

این مدل دو پورت خروجی USB دارد که هر‌کدام جریان 2 آمپر و ولتاژ 5 ولت را پشتیبانی می‌کند. البته این پورت‌ها می‌توانند دستگاه‌های شما را با توان 18 وات شارژ کنند. 

 

پاوربانک شیائومی 10000

 

ویژگی منحصر‌بفرد این دستگاه قرار داشتن تراشه هوشمند در داخل آن است که این اطمینان را به کاربر می‌دهد جریان بیش از حد به دستگاه در حال شارژ منتقل نخواهد‌شد.

زیرا این تراشه توان مورد نیاز را تشخیص داده و می‌تواند تا حداکثر 5 وات توان و 2 آمپر جریان خروجی را تامین کند. شیائومی علاوه بر پورت micro USB یک پورت Type-C هم برای شارژ روی آن قرار داده شده است. 

توانایی پشتیبانی از فناوری شارژ سریع از ویژگی‌های مثبت این شارژر همراه است که در هر سه درگاه قرار داده شده است. البته می‌توانید با دو بار فشردن کلید دستگاه، ولتاژ را کم کرده و ساعت هوشمند یا هندزفری خود را به راحتی و بدون نگرانی شارژ کنید.

شیائومی PLM13ZM

از مشخصه‌های این مدل می‌توان موارد زیر را نام برد:

  • ابعاد: 15.3*73.9*147.8 میلی متر
  • وزن: 450 گرم
  • محدوده ظرفیت: 5 تا 10 هزار میلی‌آمپر‌ساعت (ظرفیت اسمی 10000mAh)
  • نوع باتری لیتیوم پلیمری
  • ولتاژ ورودی و خروجی 5.0 ولت
  • شدت جریان ورودی 2.1 و شدت جریان خروجی 2.4 و 2.5 آمپر
  • نحوه میزان نمایش باتری با استفاده از نشانگر LED
  • سازگاری با انواع تلفن‌های همراه، دوربین دیجیتال و ...
  • قیمت حدودی 3980000 ریال

این مدل از قابلیت شارژ سریع کوالکام برخوردار بوده و دارای بدنه‌ی ضد حریق از جنس آلیاژ آلومینیوم است. همچنین 9 لایه محافظ برای جلوگیری از ولتاژ بیش از اندازه، جلوگیری از اتصال کوتاه و مقاومت در برابر دما و... دارد.

 

پاوربانک شیائومی 20000

 

این محصول مجهز به دو درگاه خروجی یو اس بی است که می‌تواند دیوایس‌های شما را به طور جداگانه و با توان 18 وات شارژ کند. قرار گیری یک تراشه هوشمند در این مدل موجب شده تا هنگام اتصال دستگاه خود به آن نگرانی از بابت انتقال بیش از حد جریان نداشته باشید. زیرا توانایی تشخیص توان مورد نیاز هر دستگاه را دارد.

شارژر همراه آکی مدل PB-XN10

ویژگی‌های این مدل به صورت زیر است :

  • ابعاد: 125*70*15 میلی متر
  • وزن: 200 گرم
  • محدوده ظرفیت: 5 تا 10 هزار میلی‌آمپر‌ساعت (ظرفیت اسمی 10000mAh)
  • نوع باتری لیتیوم پلیمری
  • میزان ولتاژ ورودی و خروجی 5.0 ولت
  • شدت جریان ورودی 2.1 و شدت جریان خروجی 3.0 آمپر
  • مجهز به دو درگاه خروجی
  • از قابلیت‌های آن مدیریت هوشمند شارژ و تکنولوژی هوشمند کنترل جریان AiPower است.
  • بدنه‌ی ضد‌خش و ضد حرارت ABS
  • قیمت حدودی 4990000 ریال

دارا بودن تکنولوژی هوشمند AiPower موجب شده است تا این مدل بیهنه‌ترین حالت شارژ را به باتری تلفن همراه انتقال دهد.

 

پاوربانک o2+

 

این دستگاه تنها 15 میلی‌متر ضخامت داشته و بدنه ضد‌ خش و حرارت دارد. این محصول یک درگاه ورودی، خروجی و یک پورت ورودی/خروجی USB-C دارد. به کمک درگاه‌های ورودی می‌توانید از سریعترین و پرقدرت ترین حالت شارژر همراه خود استفاده کنید.

وگر X105

از خصوصیات این مدل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ابعاد: 120*50*23 میلی متر
  • وزن: 175 گرم
  • محدوده ظرفیت: 10 تا 15 هزار میلی‌آمپر‌ساعت (ظرفیت اسمی 10000mAh)
  • نوع باتری لیتیوم پلیمری
  • مقدار ولتاژ ورودی و خروجی 5.0 ولت
  • شدت جریان ورودی و خروجی 2.0 آمپر
  • جنس بدنه از پلاستیک پلی کربنات بوده و در برابر ضربه مقاوم است.
  • قیمت حدودی: 3250000 ریال

این شارژر ابعاد مناسبی داشته و به راحتی می‌توان آن را در کیف قرار داد و حمل کرد. جنس بدنه آن از پلاستیک پلی کربنات بوده و قابلیت تحمل ضربات و فشار را به صورت محدود دارد.

مقاومت بالای این بدنه می‌تواند از مدارها و باتری‌های داخل دستگاه در برابر ضربه محافظت کند. علاوه بر این استفاده از این بدنه در کنار استفاده از باتری لیتیوم پلیمری موجب کاهش محسوس وزن آن شده است. 

ویژگی مثبت این مدل برخورداری از باتری لیتیوم پلیمری است. عملکرد باتری‌های لیتیوم یونی در دمای 20 تا 60 درجه مطلوب است اما باتری‌های پلیمری قابلیت پوشش طیف بیشتری از دما را دارند.

علاوه بر این در دمای بسیار پایین هم می‌تواند کارایی خود را داشته باشد.

 

مدیریت هوشمند شارژ در پاوربانک

 

وزن باتری‌های پلیمری سبک‌تر بوده و در کاهش وزن و قیمت موثر است.

در کنار درگاه‌های شارژ یک چراغ قوه ا واتی تعبیه شده که می‌توانید در تاریکی از آن استفاده کنید. برای شروع عملیات شارژ کافی است شارژر همراه را از طریق یکی از پورت‌های micro USB یا Type-C به گجت هوشمند خود متصل کنید.

این دستگاه قادر است حین عملیات شارژ کردن اولویت دستگاه‌های متصل را تشخیص داده و سپس آنها را شارژ کند. مدارهای این شارژر در برابر انواع نوسانات، افزایش دما، تخلیه شارژ، شارژ بیش از اندازه و… ایمن است.

در این مطلب سعی کردیم شما را در انتخاب و خرید یک پاوربانک راهنمایی کنیم. همچنین 10 مدل از مدل‌های موجود در بازار را معرفی کردیم تا بتوانید خرید مناسبی داشته باشید.

به نظر شما بهترین پاوربانک‌های موجود در بازار کدامند؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط
بررسی جامع لوازم جانبی شیائومی
بلاگ | دنیای فناوری
بررسی جامع لوازم جانبی شیائومی
خرید لوازم جانبی شیائومی بخاطر تنوع بسیار محصولات ، ممکن است باعث شود در هنگام خرید دچار سردرگمی شوید. هم اکنون در ایران گوشی های شیائومی...
بررسی لوازم جانبی اورجینال سامسونگ
بلاگ | لوازم جانبی
بررسی لوازم جانبی اورجینال سامسونگ
لوازم جانبی اورجینال سامسونگ به عنوان یکی از دغدغه های اصلی برای کاربران این برند از گوشی های هوشمند است. با توجه به این دغدغه ی کاربران...
ویژگی های لوازم جانبی اورجینال ایفون
بلاگ | لوازم جانبی
ویژگی های لوازم جانبی اورجینال ایفون
جالب است بدانید بسیاری از لوازم فیک و تقلبی با قیمت گران به جای لوازم جانبی اورجینال اپل در مراکز خرید گوشی و لوازم جانبی فروخته شده اند...
 نکات مهم برای خرید لوازم جانبی اصل
بلاگ | لوازم جانبی
نکات مهم برای خرید لوازم جانبی اصل
انتخاب و خرید لوازم جانبی اصلی از خرید گوشی موبایل گاهی سخت تر می باشد. برای اصل بودن لوازم جانبی به فاکتور ها دقت کنید. برای خرید لوازم...
تعداد 0 نظر ثبت شده است
امتیاز کلی
0
0
0
0
0
شما چه امتیازی به "این مطلب" می دهید؟

اولین نفری باشید که نظر میدهید.
x
مای رند
قیمت گذاری سیم کارت
ثبت درخواست