وب سایت مای رند - مرکز خرید و فروش سیم کارت
ثبت نام ورود
خرید سیم کارت رند از شهر سیم
بلاگ | تکنولوژی

پاور بانک ها چگونه عمل می کنند؟

انتشار ۱۳۹۸/۱۲/۱۸ . بروز رسانی ۱۳۹۹/۲/۶ ۱۲:۲۷ . ۲۵۳۵ بازدید

برای همه ما پیش آمده که در سفر و یا محل کار و یا هر جای دیگری زمان هایی با خالی شدن شارژ گوشی مواجه شده ایم به طوری که شارژر در دسترس نیست و به طور کلی همه ارتباطمان را با جهان از دست داده ایم! دیگر نه می توان تماس گرفت، درخواست تاکسی اینترنتی کرد، قبوض را پرداخت، به شبکه های اجتماعی سر زد و نه هیچ کار دیگری که همواره از گوشی خود انتظار داشته ایم، در واقع دستمان در پوست گردو می ماند! 

چه شد که پاوربانک به وجود آمد؟

سال ها پیش که پاور بانک ها اختراع نشده بودند خیلی ها در چنین شرایطی با خود می گفتند کاش یک باطری اضافه تر داشتیم تا در این مواقع از آن استفاده می کردیم. ایده اتصال و تجهیز تلفن های همراه به سلول های خورشیدی هم شکست خورد و مشکل شارژ تلفن های همراه هیچ گاه حل نشد، تا اینکه پاور بانک ها به بازار عرضه شدند.

نسخه های ابتدایی پاور بانک ها بسیار حجیم و قطور بودند بنابراین اقبال زیادی به این نوع باطری های همراه نشان داده نشد ولی با گذشت زمان، کم کم پاور بانک های جیبی و کوچک تر به بازار آمدند و توانستند جای خود را بین مشتریان باز کنند. حالا دیگر این روز ها اکثر افرادی که قصد مسافرت دارند و می خواهند به مناطقی بروند که ممکن است برق وجود نداشته باشند، یک پاور بانک مناسب با خود همراه دارند تا تلفن همراهشان خاموش نشود. پاور بانک ها اکنون به یک جز جدایی نا پذیر از تلفن های هممراه بدل شده اند و بسیاری از کاربران تلفن های همراه هوشمند، هنگام خرید گوشی اقدام به خرید یک پاور بانک هم می کنند تا در شرایط اضطراری از آن استفاده کنند.

اجزای داخلی پاوربانک

 

طرز عملکرد پاور بانک ها چگونه است؟

عملکرد پاور بانک چندان پیچیده نیست، این وسیله تشکیل شده از یک باطری خاص که در مداری مختص به خود فشرده شده است و با ذخیره انرژی الکتریکی در زمانی که از آن درخواست این انرژی صورت بگیرد، آن را در اختیار مدار قرار می دهد. پاور بانک ها نه فقط برای موبایل های هوشمند بلکه برای همه گجت ها و ابزارهایی که دارای پورت مناسب باشند که اغلب یو اس بی است، به کار می آید. مثلا می توانید با استفاده از پاوربانک، مودم های جیبی ، پلیر ها، تبلت ها و ... را شارژ کرده و از آن استفاده نمایید.

پاور بانک از چه اجزایی ساخته شده؟

همه پاور بانک ها یک ورودی برای شارژ شدن دارند! این وسیله باطری بی نهایت ندارد و همواره پس از مدتی استفاده نیاز به شارژ شدن پیدا می کنند تا بتواند با یک باطری پر و شش دانگ از گجت شما در مواقع ضروری پشتیبانی کند. ورودی شارژ پاور بانک ها به طور معمول یک سوکت مینی یو اس بی می باشد که از طریق آن انرژی الکتریکی را دریافت می کند.

در خروجی پاور بانک هم همانطور که اشاره شد، یک پورت یو اس بی را شاهد هستیم که ولتاژ خارج شده از پاور بانک را هدایت می کند. در برخی پاور بانک ها با یک چراغ فلش و البته دکمه پاور هم روبرو هستیم؛ دکمه پاور می تواند پاور بانک را خاموش و روشن کند و از طرفی چراغ فلش هم می تواند به عنوان یک چراغ قوه به کار بیایید و هم با روشن کردن آن از پر یا خالی بودن پاوربانک اطمینان حاصل کرد.

ظرفیت پاوربانک

 

ظرفیت پاور بانک ها چقدر واقعی است؟

در خصوص میزان واقعی بودن ظرفیت های ارائه شده توسط شرکت ها نمی توان به طور قطعی سخن گفت، گاهی این ظرفیت ها اسمی است و عملا پاور بانک به میزانی که بر روی جعبه و یا بدنه نوشته شده است شارژ دهی ندارند و نمی توانند مثلا با ظرفیت 15000 میلی آمپری یک گوشی با باطری 1500 را 10 بار شارژ کنند! بلکه شاید در همان شارژ اول پاور بانک به طور کامل تخلیه شود؛ این مسئله به میزان کیفیت پاور بانک و شرکت ارائه دهنده بستگی دارد که از چه قطعاتی در ساخت استفاده کرده باشد.

پاور بانک تا چه زمانی شارژ نگه می دارد؟

همه باطری ها در طول زمان و با گذشت مدتی، شارژ خود را از دست می دهند و به دی شارژ می شوند، این مسئله در خصوص باطری های مخلتف صدق می کند و مختص به باطری پاور بانک و گوشی و ... نیست. اما یک پاور بانک مناسب و با کیفیت شارژ خود را برای مدتی نسبتا طولانی نگه می دارد و می تواند شارژ خود را حتی تا 6 ماه هم بدون کم شدن ذره ای از ظرفیت تکمیل شده نگه دارد.

اما در خصوص باطری های با کیفیت پایین تر این زمان به کمتر از یک ماه یا حتی دو هفته کاهش پیدا می کند و مثلا فرد دو هفته پس از شارژ کردن پاور بانک ناگهان در لحظه استفاده با یک پاور بانک خالی از شارژ مواجه می شود که این مسئله می تواند مشکلات فراوانی ایجاد کند.

ظرفیت بانک ها

 

البته این مسئله را باید اشاره کرد که در مورد شارژ پاوربانک ها و میزان نگهداری آن، عوامل محیطی بسیاری می توانند تاثیر گذار باشند و حفظ شارژ گوشی را تحت تاثیر خود قرار دهند. مثلا حفظ شارژ پاور بانک در درجه حرارت های مختلف و محیط های گوناگون می تواند متفاوت باشد یا اگر حرارت محیط بالا برود و یا رطوبت وجود داشته می تواند منجر به دی شارژ شدن دستگاه طی مدت زمان کوتاهی گردد حتی اگر پاور بانک از یک مارک مرغوب و با کیفیت بوده و نگه داری شارژ آن بالا باشد.

پاور بانک چندبار دستگاه را شارژ می کند؟

به طور کلی میزانی که پاوربانک بتواند دستگاه شما را شارژ کند، به ظرفیت آن بستگی دارد و این چیزی فراتر از این مسئله نیست؛ با توجه به ظرفیت باطری گوشی و یا گجت مورد استفاده و البته ظرفیت پاور بانک می توان خیلی ساده و با یک محاسبه کوتاه می توان متوجه شد که یک پاور بانک در حالی که به طور کامل شارژ شده باشد چندبار می تواند گجت مورد استفاده شما را تحت حمایت خود قرار داده و شارژ کند.

تعداد 0 نظر ثبت شده است
امتیاز کلی
0
0
0
0
0
شما چه امتیازی به "این مطلب" می دهید؟

اولین نفری باشید که نظر میدهید.
x
مای رند
قیمت گذاری سیم کارت
ثبت درخواست