وب سایت مای رند - مرکز خرید و فروش سیم کارت
ثبت نام ورود
خرید سیم کارت رند از شهر سیم
بلاگ | دنیای فناوری

اندروید 11 شما را حیرت زده می کند! + بررسی جامع

انتشار ۱۳۹۹/۱۲/۱۱ . بروز رسانی ۱۴۰۳/۱/۱۰ ۰۵:۱۱ . ۱۲۵۸۳۱ بازدید

یک آپدیت خوب شامل تغییراتی است که استفاده از آنها لذت بخش بوده و موجب آسایش کاربران شود. امروز به این خواهیم پرداخت که آیا اندروید 11 یا همان اندروید Q می تواند دل کاربران خود را به دست بیاورد؟

اولین نسخه پیش نمایش Android 11 مخصوص توسعه دهندگان در اواسط فوریه معرفی شد. دومین پیش نمایش ماه مارس معرفی گشته و 23 آوریل شاهد انتشار پیش نمایش سوم بودیم. سپس، در ششمین روز ماه مه میلادی، گوگل چهارمین پیش نمایش غافلگیر کننده اندروید 11 را به نمایش درآورد.

در حالی که نسخه مخصوص برنامه نویسان اندروید 11 از ماه فوریه در دسترس آنهاست، هم اکنون کاربران می توانند با دانلود نسخه بتا، آخرین نسخه سیستم عامل اندروید را تجربه کنند.

 

اندروید 11

 

پرسش های متداول کاربران در مورد اندروید 11

  • اندروید 11 چیست؟ جدیدترین سیستم عامل اندروید.
  • چه زمانی به طور رسمی منتشر می شود؟ احتمالا مهر و آبان 1399، حداقل برای گوشی های پیکسل گوگل.
  • برای دانلود آن چقدر باید هزینه کرد؟ اندروید همیشه رایگان بود و اندروید 11 هم از این قضیه مستثنا نیست.

دانلود اندروید 11

اما برای دانلود و نصب اندروید 11 باید چه اقداماتی انجام داد؟ گوگل 3 راه برای ما ایجاد کرده است تا بتوانیم طعم یازدهمین نسخه اندروید را بچشیم. راه اول تنها زمانی کاربرد دارد که شما صاحب یک گوشی پیکسل (موبایل های ساخت گوگل) باشید. با دارا بودن این موبایل و وارد شدن به برنامه بتای گوگل، جزو اولین‌هایی باشید که از اندروید 11 استفاده می‌کنید. راه دیگر استفاده از شبیه‌سازهای اندروید است که از اندروید 11 پشتیبانی می‌کنند. در نهایت می‌توانید اندروید 11 را با استفاده از Build GSI روی دستگاه‌های دارای قابلیت فعال سازی Treble تست کنید.

ویژگی های جدید اندروید 11

اندروید 11 نسبت به نسخه های قبلی خود تغییرات جذابی را ارئه داده است و از ویژگی های جدیدی پشتیبانی می کند.

در این فیلم که به تازگی گوگل منتشر کرده است، با خارق‌العاده‌ترین ویژگی‌های اندروید یازده آشنا می‌شوید:

 

 

فیلمبرداری از صفحه

(Native screen recording)

گوگل در تلاش است با افزودن یک ضبط کننده صفحه نمایش داخلی به اندروید، این نیاز جدی کاربران را رفع کند، و ما بالاخره در اندروید 11 شاهد این قابلیت بودیم. کاربران می توانند در اولین پیش نمایش اندروید 11 از ضبط کننده صفحه استفاده کنند، اما ضبط صفحه در نسخه ویژه توسعه دهندگان از کیفیت و لطافت بیشتری برخوردار است.

نادیده گرفتن اعلانات هنگام فیلمبرداری

( Muting notifications during video capturing)

یکی از بدترین اتفاقات هنگام فیلمبرداری از سوژه مورد علاقه مان پدیدار شدن نوتیفیکیشن ها یا همان اعلانات است که این مشکل آزار دهنده در Android 11 برطرف شده است. یعنی با داشتن اندروید یازده می توانید به آسانی اعلانات هنگام فیلمبرداری را غیرفعال تا چیزی مزاحم شما نشود.

 

اپدیت اندروید

 

افزایش حساسیت به لمس

(Increase touch sensitivity)

احتمالا شما هم از آن دسته افرادی باشید که از محافظ صفحه استفاده می کنند. خبر خوش این است که گوگل با اضافه کردن گزینه "افزایش حساسیت لمسی" به منوی تنظیمات، به شما این امکان را می دهد که حساسیت صفحه لمسی خود را افزایش دهید. در نتیجه می توانید با مشکل لمس نشدن صفحه خداحافظی کنید.

تاریخچه اعلان های اندروید 11

(Notification History)

قبل از انتشار اندروید 11 ممکن بود با پاک کردن یک اعلان آن را برای همیشه از دست بدهید، حتی ثبت اعلان در اندروید 10 برای کاربران پنهان شده است. اما دومین نسخه مخصوص توسعه دهندگان وجود این امکان را تایید کرد. از نظر من این قابلیت کاملا کاربردیست، شما چه فکر می کنید؟

لغو کردن خودکار مجوزهای برنامه ها

(Auto revoke app permissions)

سومین ورژن اختصاصی توسعه دهندگان اندروید 11، گزینه جدیدی را معرفی کرد که مجوزهای برنامه هایی را که برای مدت طولانی استفاده نشده اند را به طور خودکار باطل می کند، مجوز هایی مانند: استفاده از دوربین، اطلاع از مکان و موارد دیگر. اگر فکر می کنید قرار نیست برای مدتی طولانی از برنامه ای استفاده کنید می توانید این گزینه را به طور دستی فعال کنید.

قابلیت های ارتقا یا تغییر یافته اندروید 11

منوی پاور بازسازی شده

(Revamped power menu)

این منو کاملا بازسازی شده است و هم اکنون با استفاده از آن می توانید به سرعت به موارد ذیل دسترسی داشته باشید:

  • کنترل های مخصوص خانه هوشمند
  • کیف پول الکترونیکی گوگل
  • تنظیمات نیرو

 

امکانات اندروید 11

 

منوی نمای کلی و کلید های میانبر اسکرین شات

(Revamped overview menu, screenshot shortcuts)

در سومین نسخه پیش نمایش مخصوص توسعه دهندگان اندروید 11 ، گوگل تغییرات بزرگی را در بخش منوی نمای کلی یا همان صفحه برنامه های اخیر ایجاد کرد. علاوه بر این تغییرات، امکان دسترسی به کشو برنامه ها از این منوی کاربردی حذف شده است.

حالت انتخاب متن جدید در منوی نمای کلی

(New text selection mode in overview menu)

در پیش نمایش شماره چهار اختصاصی برنامه نویسان اندروید 11 ،گوگل یک دکمه برای انتخاب متن را به منوی نمای کلی اضافه کرد. با کلیک بر روی این گزینه شما می توانید متن را به سرعت در داخل یک برنامه انتخاب کرده و آن را در برنامه دیگر جایگذاری کنید.

پخش کننده های رسانه در تنظیمات سریع

(Media players now head to quick settings)

اگر در تلفن همراه خود به موسیقی گوش می دهید، احتمالا می دانید که پخش کننده های رسانه معمولا در قسمت نوتیفیکیشن ها قرار می گیرند. اما قرار است در Android 11، پخش کننده به قسمت تنظیمات سریع منتقل شود و چند ابزار دیگر از جمله امکان انتخاب آسان دستگاه خروجی صدا به آن اضافه گردد. به هر حال در اولین نسخه بتا این ویژگی خاموش است.

 

تغییرات نسخه 11 اندروید

 

ژست های حرکتی بیشتر برای حرکت به عقب

(More granular back gesture tweaking)

ژست های حرکتی برای رفتن به عقب و باز کردن منو های همبرگری (سه خطی) شبیه به هم بود، بنابراین گاهی اوقات به عقب رفتن می توانست کمی ناامید کننده باشد، خوشبختانه، در Android 11 شاهد اضافه شدن دو لغزنده هستیم که به ما اجازه می دهد حساسیت ژست عقب رفتن را کنترل کنیم، یکی برای سمت چپ و دیگری برای سمت راست صفحه نمایش. باتوجه به وجود یک لغزنده حساس در اندروید 10، این تغییر یک تابلوی خوش آمد گویی به اندروید 11 محسوب می شود.

فعال سازی حالت هواپیما بلوتوث را قطع نمی کند

(Airplane mode doesn’t kill Bluetooth)

در نسخه های قبلی اندروید، روشن کردن حالت هواپیما باعث خاموشی بلوتوث در تلفن همراه می شد، که این خاموشی بیهوده و بی معنا بود. چرا که اگر فردی می خواست هنگام روشن بودن حالت هواپیما از هدفون بلوتوثی استفاده کند مجبور بود که دوباره بلوتوث را روشن کند. خوشبختانه به لطف اندروید 11 این مشکل دیگر به وجود نخواهد آمد.

خرید سیم کارت رند اقساطی

در فروشگاه مای رند می توانید سیم کارت رند مد نظر خود را به صورت اقساطی و بدون نیاز به سفته و ضامن، آنلاین خریداری نمایید.

سنجاق کردن برنامه ها در منوی اشتراک گذاری

(App pinning in the share menu)

تا قبل از نسخه دهم اندروید، شما این امکان را داشتید که برنامه های متداول خود را در برگه اشتراک گذاری پین کنید، اما این گزینه در اندروید 10 حذف شد. با آمدن اندروید 11، این قابلیت دوباره به موبایل شما باز خواهد گشت.
برای استفاده از تشخیص چهره پیکسل 4 باید چشمانتان را باز کنید (Pixel 4 Face Unlock will require you to open your eyes):
حال که حرف از پیکسل 4 شد، به نظر می آید که در اندروید 11 کاربران باید با چشمان باز به دوربین سلفی خیره شوند تا تلفن هوشمند شان باز شود. گوگل با این کار از طرفی امنیت فیس آنلاک را افزایش داده و از طرف دیگر ��رعت تشخیص چهره را کاهش داده است.

 

دانلود اندروید 11

 

اعلان های پیشرفته مکالمات در اندروید 11

(Enhanced notification shade conversations)

هنگامی که اس ام اسی را دریافت می کنید، می توانید آخرین پیام را در قسمت اعلان های خود، در زیر برگه مکالمات جدید مشاهده کنید. به کمک این ویژگی نه تنها می توانید موضوعات بیشتری را مشاهده کنید، بلکه راه های بهتری برای نوشتن پیام های خود خواهید داشت، از جمله این راه ها، میتوان به ارسال پیام های تصویری از همان بخش اعلانات اشاره کرد. به لطف ظاهر تجدید نظر شده بخش اعلان ها، این قسمت بسیار سازمان یافته تر به نظر می رسد.

قابلیت های دسترسی به صدا ارتقا یافته

(Upgraded Voice Access capabilities)

تا قبل از آخرین نسخه اندروید، برای انجام دستورات صوتی می توانستید با شماره گذاری دستورات و گفتن اعداد مربوط به آنها از این قابلیت استفاده کنید. اما هم اکنون، اندروید 11 می تواند آنچه که در صفحه نمایش شما وجود دارد را بخواند و با گوش کردن به صدای شما هنگام گفتن اسم عملکرد یا برنامه، نیاز شما را تشخیص دهد، برای مثال با فعال سازی این ویژگی می توانید با گفتن کلمه اینستاگرام، این اپلیکیشن را به راحتی باز کنید.

حباب های مکالمه اندروید 11

(Conversation bubbles)

در واقع این ویژگی در اندروید 10 راه اندازی شده بود. با این وجود، گوگل آن را در قالب ویژگی های Android 11 معرفی کرده است ،این اتفاق باعث می شود که فکر ما سمت این موضوع برود که گوگل قصد دارد سخت گیری های بیشتری برای توسعه دهندگان نرم افزاری اعمال کند تا آنها از این قابلیت بیشتر استفاده کنند.

 

Android 11 چه امکاناتی دارد؟

 

حالت تاریک با آگاهی از متن

(Context-aware dark mode)

کاربران بالاخره در اندروید ده حالت تاریک گسترده سیستم یا همان دارک مود را تجربه کردند. اما هم اکنون با آمدن اندروید یازده قابلیتی جدید به این ویژگی اضافه شده است: فعال یا غیر فعال کردن خودکار حالت تاریک بسته به زمان روز. البته اگر کاربر اسمارت فون هایی مانند سامسونگ باشید مطلع هستید که این ویژگی چیز جدیدی نیست. در هر صورت این ویژگی به هسته اصلی اندروید هم اضافه شد.

مجوز دادن به برنامه ها ارتقا یافته است

(Enhanced one-time permissions)

اگر از اندروید ده استفاده کرده باشید می دانید که می توانید به برنامه ها فقط در هنگام باز بودن آنها مجوز استفاده از اطلاعات مکانی، دوربین، میکروفون و… را بدهید، از این پس با استفاده از android 11 سیستم عامل می تواند فقط یک بار مجوز اپلیکیشن ها را تایید کند و سپس به طور خودکار آن مجوزها را لغو کند.

 

آپدیت اندروید 11 برای گوشی

 

اندروید 11 چه قابلیت های احتمالی خواهد داشت؟

کارشناسان و کاربران برای Android 11 امکانات و آپشن هایی را پیش بینی کرده اند از جمله:

اسکرین شات های پیمایشی (Scrolling screenshots)

این ویژگی در اولین بتا android 11 فعال نیست، اما به نظر می رسد Google بالاخره پس از مدت ها انتظار پشتیبانی از عکسبرداری از صفحه پیمایشی را برای آخرین ورژن اندروید به ارمغان خواهد آورد.

شارژ بی سیم معکوس برای پیکسل 5 (Reverse wireless charging for Pixel 5)

در تنظیمات Android 11، یک ویژگی به اسم اشتراک گذاری باتری پیدا خواهید کرد. وجود این گزینه در تنظیمات می تواند به معنای آن باشد که گوگل در حال آماده سازی قابلیت شارژ وایرلس معکوس برای تلفن همراه پیکسل 5 است.

تغییر رنگ آیکون های تنظیمات سریع (Multi-colored Quick Settings icons)

به نظر می رسد که در این نسخه از اندروید می توانید رنگ نمادهای تنظیمات سریع را تغییر دهید. این قابلیت احتمالا نشان دهنده این است که یا گوگل می خواهد ایجاد رابط کاربری مخصوص کاربران را به خود آنها بسپارد. اگر این ویژگی اضافه شد می توان گفت که شما کاربران میتوانند موبایل اندرویدی خود را از بیخ و بن شخصی سازی کنند!

 

ظاهر Android 11

 

چه امکاناتی را از اندروید 11 انتظار داریم؟

در این قسمت به ویژگی هایی خواهیم پرداخت که هنوز در جدیدترین سیستم عامل اندروید وجود ندارد اما، ما می خواهیم در Android 11 شاهد آن باشیم.

1. جایگزین جدیدی برای اشتراک فایل NFC

با وجود قابلیت Android Beam، تلفن های همراه می توانستند فایل های مختلف را با استفاده از NFC به اشتراک بگذارند. تنها کاری که کاربران برای به اشتراک گذاشتن پرونده ها باید انجام می دادند این بود که، تلفن ها را به هم وصل کنند، اما این ویژگی اکنون وجود ندارد.

وجود گزینه ای برای اشتراک گذاری عکس ها، فیلم ها، موسیقی و فایل های دیگر فقط با قرار دادن تلفن ها در پشت یکدیگر بسیار مفید است. نکته حائز اهمیت این است که در حال حاضر استفاده از یک برنامه خاص برای انتقال فایل می تواند بسیار عذاب آور باشد. برای این نیاز بزرگ، آی او اس اپل AirDrop را در خود جای داده که برای آن معادلی در اندروید وجود ندارد.

 

ویژگی های اندروید 11

 

2. حالت تاریک در اندروید 11 بهبود یافته

اگر مثل من عاشق حالت تاریک یا همان دارک مود باشید، احتمالا یکی از خواسته های شما از اندروید یازده بهبود یافتن حالت تاریک است. این قابلیت در اندروید ده وجود دارد اما فعال سازی آن مشکلات فراوانی را به همراه می آورد. نباید فراموش کرد که بسیاری از اپلیکیشن ها، حتی برنامه های اصلی گوگل هم به طور کامل از حالت تاریک پشتیبانی نمی کنند، بنابراین با روشن کردن حالت تاریک در تلفن همراه خود، اغلب شاهد رفتن از حالت روشن به تاریک و بالعکس خواهید بود.

همچنین، در برخی برنامه هایی که حالت تاریک دارند مشاهده شده که فقط رنگ پس زمینه تغییر می کند، در نتیجه متن نامرئی شده و قابل خواندن نمی باشد. برای مثال، قسمت سرچ گوگل دارای این مشکل عجیب است.

3. حباب های چت بیشتر

یکی از خواسته های کاربران، قابل استفاده شدن این قابلیت برای تمامی اپلیکیشن های پیام رسانی است. یعنی هم اکنون حباب های چت فقط برای برنامه پیام رسانی و Google Hangouts فعال است و شما نمی توانید از این حباب ها برای چت کردن همزمان با برنامه های چت دیگر استفاده نمایید. در Android 11  این مهم برطرف شده است.

 

نصب اندروید 11

 

اموجی های اندروید 11؛ 117 مورد تازه و بهبود موارد قبلی!

همه ما عاشق اموجی ها هستیمو این صورتک‌های بامزه که هنگام چت کردن می‌توانند پنجره‌ای باشند به سوی احساسات ما. امروز به بررسی اموجی‌هایی می‌پردازیم که قرار است به اندروید یازده اضافه شوند و همین حالا در آخرین نسخه کیبورد گوگل یا همان GBoard قابل دسترسی‌اند.

همانند سال های گذشته، بسیاری از شکلک‌های جدید از چندین ماه گذشته برای آزمایش‌کنندگان نسخه بتا Android 11 قابل دسترسی بوده است. البته هر نسخه بتا با نسخه قبلی خود تفاوت‌هایی داشته است که این تفاوت‌ها حتی در تعداد و تغییرات اموجی‌ها نیز مشخص است.

 

لیست اپدیت اندروید 11

 

علاوه بر اضافه شدن 117 مورد اموجی، بیش از 2000 شکلک که قبلا در اندروید وجود داشتند تغییر یافته‌اند. این تغییرات آنچنان گسترده و زیاد هستند که از سال 2017 و اندروید 8 بزرگترین تغییر اموجی های گوگل محسوب می‌شوند. این تغییرات اولین بار در ماه ژوئیه در روز جهانی شکلک اعلام شد. جالب است بدانید اپل نیز در این روز تعدادی اموجی جدید معرفی کرد که به سرعت محبوب شدند. باید دید که آیا این اموجی‌ها هم می‌توانند به مذاق کاربران خوش بیایند؟

در فیلم زیر، به 117 اموجی کاملا جدید و مربوط به سال 2020 اشاره شده است، فرصت تماشا کردن آن را از دست ندهید:

 

 

گوگل با درنظر گرفتن محبوبیت بالای دارک مود، تصمیم به اضافه کردن تعداد زیادی اموجی و تغییرات گسترده اموجی‌های قبلی گرفت. برای مشاهده تغییرات کامل اموجی های اندروید 11 می‌توانید به این لینک مراجعه فرمایید:

لیست تغییرات و اضافات اموجی ها اندروید 11 در سال 2020

همچنین به برخی از اموجی‌های اضافه شده در اندروید ١١ اشاره می‌کنیم:

سنگ، چوب، کلبه، وانت باربری، اسکیت رولر، گربه سیاه، بوفالوی آمریکایی، ماموت، سگ آبی، خرس قطبی، پر، سوسک، مگس، کرم، گیاه درون گلدان و…

در نهایت با اضافه شدن امکان تغییر رنگ پوست گسترده در اموجی‌های انسانی، به عدد بزرگ 3304 اموجی می‌رسیم.

 

اموجی جدید

 

ایستراگ اندروید 11

آخرین بخش از این راهنما، به ایستراگ یا راز مخفی اندروید ١١ اختصاص یافته است. تقریبا هر نسخه اندروید از یک ایستراگ برخوردار بوده است. ایستراگ android 11 هم به محض عرضه شدن نسخه بتا آن کشف شد. احتمالا به خاطر داشته باشید که در اندروید 10، پس از درست کردن حرف Q با عدد 1 و 0 به جدولی پیچیده دست پیدا می‌کردید.

اما ایستراگ اندروید یازده مانند اندروید 7 این امکان را به شما می‌دهد که صاحب یک حیوان خانگی (گربه) شده و از آن نگهداری کنید! ممکن است این کار به نظر شما کمی عجیب باشد اما با کمی وقت گذراندن با حیوان خود از آن لذت می‌برید! دیگر تعریف بس است، اگر خودتان می‌خواهید این تجربه عجیب و دوست داشتنی را کسب کنید، راهنمای زیر را مطالعه کرده و سپس فیلم آموزشی را تماشا کنید.

 

android 11 easter egg

 

آموزش پیدا کردن ایستراگ اندروید 11 

ابتدا وارد برنامه تنظیمات (Settings) شوید. سپس به بخش درباره تلفن (About Phone) در انتهای تنظیمات مراجعه کنید. سپس روی گزینه نسخه اندروید (Android Version) کلیک کنید. حال روی قسمتی از صفحه با مضمون (نسخه اندروید: 11 / Android Version: 11) پشت سر هم چندین بار کلیک کنید. اگر همه مراحل را به درستی طی کرده باشید، لوگو اندروید یازده که شبیه به شماره‌گیر تلفن‌های قدیمی است، پدیدار می‌شود.

انگشت خود را روی شماره اولین نقطه تلفن از بالا سمت راست گذاشته و به آرامی آن را برخلاف جهت عقربه‌های ساعت بچرخانید. احتمالا نمی‌توانید به عدد 11 برسید. برای موفقیت باید 3 بار این کار را انجام دهید تا بالاخره شماره 11 برای شما به نمایش در بیاید.

برخی از کاربران موفقیت خود پس از 3 بار چرخاندن را گزارش کرده‌اند. اگر موفق نشدید باز هم تلاش کنید. اگر بتوانید به عدد 11 برسید، در پایین صفحه برای لحظاتی اموجی گربه به شما نشان د��ده می‌شود که نشانه موفقیت است.

 

ایستراگ اندروید 11

 

نوبت به مراقبت از گربه می‌رسد. گربه شما در منو کنترل خانه هوشمند جا خوش کرده که برای دسترسی به آن باید دکمه پاور (خاموش/روشن) که در کناره‌های موبایل قرار گرفته را برای مدتی نسبتا طولانی بفشارید. در این منو می‌توانید به بخش مراقبت از گربه دسترسی و با گربه خود تعامل داشته باشید.

 البته اگر منو کنترل خانه هوشمند را دستخوش تغییرات کرده‌اید بخش ذکر شده به شما نشان داده نمی‌شود. بنابراین برای اضافه کردن تنظیمات مربوط به گربه باید کنترل‌های دیگری اضافه کنید. جهت اضافه کردن این کنترل‌ها روی (See Other Apps) کلیک کنید تا ابزار مدیریت بخش نگهداری از حیوان خانگی اندرویدی خود را فعال کنید.

اگر صبر داشته باشید ممکن است سر و کله گربه‌های دیگر هم به گوشی شما پیدا شود. همچنین می‌توانید برای گربه‌های خود اسم مشخصی تعیین کنید.

 

 

اندروید یازده برای گوشی تاشو

تعداد گوشی‌های با سیستم عامل اندروید روز به روز بیشتر می‌شود و عرصه رقابت آنها سخت‌تر. تمامی کمپانی‌های موبایل در تلاش‌اند تا بهترین  برای  یکی از پیشرفت‌های چشمگیر دستگاه‌های اندرویدی در سال اخیر، صفحه نمایش آنها بود که عمدتا با نرخ تازه‌سازی بالا (90 و 120 هرتز) عرضه می‌شدند. از دیگر پیشرفت‌های مربوط به نمایشگر، می‌توان به گوشی‌های تاشو اشاره کرد. سامسونگ زد فلیپ، موتورولا ریزر، گلکسی فولد، هواوی میت ایکس و… یکی از یکی بهتر شدند و همچنان نیز درحال توسعه این تکنولوژی نوپا هستند.

طراحی دستگاه‌های تاشو هم‌اکنون به یکی از ترند های طراحی در سال 2020 تبدیل شده است که بسیاری از شرکت‌ها به آن روی آورده‌اند تا از قافله عقب نمانند. اما حالا نوبت گوگل است که نرم‌افزار و بستر مورد نیاز گوشی‌های تاشو را فراهم کند تا کاربران بتوانند تجربه‌ای خاص و به یاد ماندنی از این نوع موبایل را داشته باشند. اما گوگل در فرایند ساخت اندروید 11 باید چگونه بهترین تجربه کاربری را به ارمغان بیاورد؟

 

Android 11 release date

 

گوگل با اضافه کردن حسگر «تشخیص زاویه لولا» به Android 11 به توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌ها این امکان را می‌دهد تا اپلیکیشن خود را بر اساس ساختار گوشی‌های هوشمند تاشو بسازند. یعنی عملکرد نرم‌افزار با تغییر حالت گوشی عوض شود. به لطف این حسگر تجربه استفاده شما از هر اپلیکیشن منحصر به فرد می‌شود و می‌توانید به بهترین شکل از گوشی‌های تاشدنی استفاده کنید. برای مثال رابط کاربری اپلیکیشن تماس تصویری گوگل (Google Duo) هنگام استفاده در حالت باز، بسته و نیمه باز تغییر می‌کند.

همچنین گوگل به برنامه‌نویسان اندرویدی این امکان را داده است تا با توجه به نیاز برنامه، نرخ تازه‌سازی صفحه یا همان رفرش ریت را به مقدار مورد نظر خود تغییر دهند تا کاربران از بهترین تجربه برخوردار شوند.

 

تاریخ عرضه اندروید 11

 

فناوری 5G در اندروید یازده

فایو جی کار خود را در سال 2019 شروع کرد و موج اصلی استفاده از آن در سال 2020 اتفاق افتاد. هم‌اکنون بسیاری از پرچمداران مانند گلکسی نوت 20، سونی اکسپریا 1 مارک 2 و… از این فناوری پشتیبانی می‌کنند. البته برخی گوشی‌های میان رده، مانند وان پلاس نورد هم از آن بهره می‌برند تا تمامی اقشار جامعه لذت سرعت بالا را تجربه نمایند.

اما واکنش android به این فناوری چه بود؟ گوگل برای بهبود کارایی این فناوری برای گوشی‌های پشتیبانی کننده، «Dynamic Meterdness API» را معرفی کرد. به کمک این تکنولوژی، گوشی اندرویدی شما از تمام قدرتی که اینترنت 5g به ارمغان می‌آورد بهره برده و اجازه می‌دهد تصاویر و ویدیوهای مختلف را با بالاترین کیفیت ممکن تماشا کنید. همچنین به سرعت شما هنگام بازی کردن بازی‌های آنلاین نیز افزوده می‌شود. بنابراین اگر گیمر هستید و لگ امان شما را بریده، تبریک ما را پذیرا باشید!

برای بهترین تجربه android 11 کدام گوشی را بخریم؟

چه بخواهید جزء اولین نفراتی باشید که اندروید یازده را تجربه می‌کنند و چه به دنبال این باشید که اندروید 11 را به گونه‌ای که گوگل می‌خواهد تجربه می‌کنید، گوشی گوگل پیکسل 4a برای شما ساخته شده است. این موبایل جدیدترین مدل پیکسل است که قیمتی مناسب و دوربینی حرفه‌ای دارد.

 

اندروید 11 برای سامسونگ

 

آخرین محصول گوگل تا به امروز می‌تواند بهترین تجربه اندروید خالص را به شما هدیه کند. این گوشی با قیمت پایین خود می‌تواند دل جیب شما را هم ببرد! گوگل تمام تلاش خود را کرده تا شکست‌های قبلی خود را کنار بگذارد و دوباره نظر کاربران را به خود جلب کند. دوربین خارق‌العاده، صفحه نمایش با کیفیت OLED، عملکرد خوب، عمر باتری بالا و موارد بسیار دیگری در این تلفن همراه جای گرفته‌اند.

سیم کارت رند 912

رندترین و خوش قیمت ترین سیم کارت های همراه اول 912 در فروشگاه مای رند...

 البته طراحی گوشی تکراری و خسته‌کننده است اما اگر علاقه‌مند به استفاده از گوشی با یک دست هستید، عاشق طراحی خارجی پیکسل 4a می‌شوید! همچنین نرخ تازه‌سازی صفحه نمایش 90 هرتز نیست و نمی توانید از شارژ بی‌سیم استفاده کنید، اما اگر به دنبال تلفن همراه اندرویدی با بالاترین کیفیت در پایین‌ترین قیمت می‌گردید، به سراغ برندهای دیگر نروید، گوگل در خدمت شما است!

اندروید 11 را نصب کنیم یا نه؟

هم اکنون، با منتشر شدن اولین نسخه بتا اندروید 11، می توانیم به درک کاملی از شکل کلی android 11 برسیم.

قبل از شروع باید گفت که نصب کردن نسخه بتا اندروید یازده احتمالا عامل پشیمانی خواهد بود، پس لطفا تا زمان انتشار رسمی آن را روی تلفن همراه خود نصب نکنید. چرا که در نسخه بتا اشکالات و باگ های زیادی وجود خواهد داشت و بسیاری از ویژگی های جدید، حتی به چشم شما هم نمی آیند. البته چند ویژگی جدید بسیار کاربردی و قابل مشاهده مانند فیلمبرداری از صفحه موبایل، حباب های چت، سوابق اطلاعیه ها (Notifications) و موارد دیگر وجود دارد که قابل توجه هستند.

 

اندروید 11 برای شیائومی

 

اندروید ۱۱ برای شیائومی؛ MiUi 12 بازی را عوض می‌کند!

MIUI با بیش از 400 میلیون کاربر در سراسر دنیا همچنان یکی از محبوب ترین رابط کاربری های اندروید است. شیائومی در هند رتبه اول تولید موبایل را کسب کرده و فقط در این کشور بیش از 100 میلیون کاربر MIUI دارد. 

کمپانی چینی مورد بحث در سال‌های اخیر کارهای زیادی در زمینه بهبود رابط کاربری تلفن‌های هوشمند همراه خود نکرده، اما بالاخره قرار است طلسم خوب نبودن miui با انتشار جدیدترین نسخه آن شکسته شود.

با آمدن می یو آی 12، شیائومی می‌تواند در عرصه رابط کاربری با دیگر رقبای سرسخت اندرویدی خود مانند وان‌پلاس و سامسونگ مقابله کند.

MIUI 12 تنها شش ماه پس از معرفی MIUI 11 به نمایش گذاشته شد. با توجه به این نکته، شیائومی شایسته تقدیر است. چرا که تنها در 6 ماه توانست آپدیت عظیم و جذابی برای کاربران خود فراهم کند.

 

تغییرات می یو آی 12

 

بروزرسانی پایدار می یو آی 12 هم‌اکنون در بیشتر گوشی های شیائومی و زیر مجموعه‌های آن مانند ردمی و پوکو در ماه‌های اخیر منتشر شده است و در هفته‌ها و ماه‌های آتی می‌توان انتظار دریافت آپدیت بر پایه اندروید ۱۱ برای تمامی دستگاه‌های سازگار شیائومی را داشت.

با اینکه از انتشار MIUI 11 تنها شش ماه گذشته است، شیائومی توانسته چند ویژگی جدید و مهم به MIUI 12 اضافه کند تا انتخاب محصولات موبایل شیائومی برای کاربران معقولانه‌تر به نظر برسد. اکنون گوشی شیائومی شما با استفاده مناسب از ROM بهینه‌تر عمل می‌کند.

همچنین تغییر شکل کلی ظاهر رابط کاربری به موبایل های شیائومی جلوه زیباتری بخشیده است. در نتیجه انیمیشن ها با سرعت بیشتر و نرم‌تر حرکت می‌کنند و عناصر بصری مدرن‌تر هستند. به طور کلی نسخه دوازدهم رابط کاربری شیائومی منسجم‌تر به نظر می‌رسد.

اما چه ویژگی‌هایی قرار است به miui 12 -که نسخه شخصی‌سازی شده شیائومی از اندروید ۱۱ است- اضافه شود؟

اولین تغییر مهم در اندروید ۱۱ شیائومی؛ امنیت بیشتر

شیائومی به خاطر سیاست جمع‌آوری اطلاعات و داده‌های کاربران در حالت ناشناس مرورگر مورد توجه و تنفر بسیاری قرار گرفت. به همین خاطر توسعه‌دهندگان miui 12 تصمیم به تغییر وضعیت در مرورگر خود گرفته‌اند.

با این امکان جدید می یو آی 12 کاربران می‌توانند اجازه دریافت اطلاعات از طریق مرورگر را ندهند. در کنار این تغییر، آخرین رابط کاربری شیائومی می‌تواند به شما نشان دهد چه برنامه‌ای در حال استفاده از کدام بخش از گوشی شما است.

کدام برنامه از دوربین استفاده می‌کند؟ کدام از میکروفون و کدام یک مکان شما؟ با miui 12 به پاسخ این سوالات می‌رسید.

بخش حریم خصوصی دارای دو بخش است: آمار و مدیریت. بخش آمار به شما یک دید کلی از همه برنامه‌هایی را می‌دهد که در روز از کدام اجزای گوشی استفاده کرده‌اند.

این بخش مهم، اطلاعاتی از قبیل داده‌های مربوط به موقعیت مکانی، مخاطبین، سابقه تماس، ضبط صدا و فضای ذخیره‌سازی را به نمایش می‌گذارد.

 

امکانات می یو آی 12

 

همچنین می توانید گزینه «All Apps» را انتخاب کنید تا نگاهی دقیق‌تر به همه برنامه‌هایی که باز کرده‌اید یا برنامه‌هایی که با روشن کردن گوشی به طور خودکار باز می‌شوند، بیاندازید.

این ویژگی جدید شیائومی گزارشی جامع از رفتارهای اپلیکیشن در تلفن همراه را به شما ارائه می‌دهد و یک روش خارق‌العاده برای پیدا کردن برنامه‌هایی است که دسترسی‌های مختلف را در اختیار دارند.

همچنین می‌توانید هشداری تنظیم کنید تا هنگام استفاده یک برنامه از دسترسی خاص، نام آن برنامه و دسترسی آن در بخش اعلانات به شما نمایش داده شود.

اندروید ۱۱ در شیائومی قابلیت جدیدی با نام  «اشتراک‌گذاری امن» دارد که با فعال کردن آن، اطلاعات مربوط به مکان و دیگر داده‌ها -هنگام اشتراک گذاری عکس- به طور خودکار پاک می‌شوند.

ابزارهای جدید مخصوص بهبود وضعیت حریم خصوصی در یافتن برنامه‌های مجوز دار به شما کمک‌های فراوانی خواهد کرد. این ابزارها تغییر بزرگی محسوب می‌شوند و بسیار خوشحالیم که شیائومی بالاخره به کاربران خود امکان بازرسی و مدیریت دسترسی‌ها را داده است.

در می یو آی 12 مرکز کنترل خود را دارید!

یکی از تغییرات مهم و قابل انتظار در شمایل رابط کاربری MIUI 12، حضور مرکز کنترل جدید بود. همانطور که از نام آن مشخص است، عملکرد آن به مرکز کنترل موجود در سیستم عامل آیفون (iOS) شباهت بسیاری دارد.

دقیقا همین موضوع یکی از ایرادات وارده به miui 12 بود. نرم‌افزار موبایل های شیائومی ترکیبی متوسط از اندروید و iOS است و بستگی به سلیقه شما، ممکن است به مذاق شما خوش نیاید.

می‌توانید هر کجا و هر زمان که نیاز داشتید این مرکز را احضار کنید و با استفاده از یک نوار تنظیم روشنایی صفحه، گزینه‌هایی برای روشن / خاموش کردن Wi-Fi، بلوتوث، داده تلفن همراه -و موارد دیگر که به دلخواه شما قابل تغییر هستند-، به مدیریت فرایندهای مختلف دستگاه خود بپردازید.

با اینکه طراحی و کاربرد این بخش با Control Center آی او اس یکسان است، اما حداقل شیائومی به شما امکان شخصی‌سازی را داده که به لطف آن می‌توانید موقعیت نوارها و گزینه‌های مختلف را تغییر دهید.

 

آپدیت می یو آی 12

 

با توجه به اینکه مرکز کنترل فضای زیادی را اشغال می‌کند، ‌هم‌اکنون اعلان‌ها صفحه مخصوص به خود را دارند. کافی است تا دست خود را از بالا به پایین صفحه بکشید تا شاهد نوتیفیکشن‌های خود باشید.

اگر همیشه کاربر اندروید بوده‌اید، این ویژگی ممکن است آزاردهنده به نظر برسد و با خود بگویید: چرا اعلانات و تنظیمات از هم جدا هستند؟ ما نیز با شما هم عقیده هستیم. البته کاربران آیفون مشکلی با این موضوع نخواهند داشت و اتفاقا آن را بیشتر دوست می‌دارند.

اگر طرفدار سبک جدید می یو آی 12 نیستید، نیاز به نگرانی نیست.  شما می‌توانید به راحتی از تنظیمات گوشی، مرکز کنترل قدیمی -که در نسخه قبلی miui شاهد آن بودیم- را فعال کنید. برای نمایش اعلانات هم می‌توانید از سبک مخصوص شیائومی یا گوگل -به انتخاب خودتان- یکی را انتخاب کرده و لذت بیشتری از شخصی‌سازی موبایل خود ببرید.

والپیپرهای کهکشانی miui 12 جذاب‌تر از والپیپرهای اندروید ۱۱ هستند!

یک دیگر از ویژگی‌های جدید و هیجان‌انگیز MiUI 12، تصاویر زمینه پویا است. اگر از اپلیکیشن تصاویر زمینه گوگل استفاده کرده باشید، ممکن است بپرسید که تصاویر پویای شیائومی چه تفاوتی با گوگل دارند؟ در واقع پاسخ بسیار ساده است؛ می یو آی 12 تصاویر پویاتر و زنده‌تری برای شما به ارمغان می‌آورد.

برای پس زمینه های زنده باید بین تصاویر زمین و مریخ یکی را انتخاب کنید و پس از آن، هر وقت که صفحه را روشن می‌کنید یک انیمیشن چرخان از سیاره انتخاب شده به نمایش در خواهد آمد.

 

والپیپر miui 12

 

والپیپرهای چرخان شیائومی خلاقانه هستند و باز کردن قفل موبایل را جذاب‌تر می‌کنند! شاید دیدن انیمیشن نمایش داده شده برای شما آنقدر جذاب باشد که چندین بار پشت سر هم گوشی را خاموش و روشن کنید!

بررسی می یو آی 12 -که بر پایه اندروید 11 است- ادامه دارد... باز هم به مای رند سر بزنید!

اندروید 11 برای چه گوشی هایی عرضه خواهد شد؟

لیست زیر احتمالی است و درصورت تغییر آپدیت میشود.

اندروید 11 برای گوشی های گوگل:

 آخرین نسخه اندروید، طبق معمول اول برای گوشی‌های گوگل عرضه می‌شود. در ادامه، گوشی‌های آپدیت شده گوگل به نسخه آخر اندروید را مشاهده می‌نمایید.

Pixel 2 - Pixel 2 XL - Pixel 3 - Pixel 3 XL - Pixel 3a - Pixel 3a XL - Pixel 4 - Pixel 4 XL - Pixel 4a

اندروید 11 برای  سری موبایل های نوکیا:

 به لطف حضور رابط کاربری اندروید One، گوشی‌های نوکیا هم به سرعت آخرین آپدیت‌های نرم‌افزاری را برای مدل‌های خود عرضه می‌کند. 

Nokia 9 PureView  - Nokia 8.3 - Nokia 8.1  - Nokia 7.2 - Nokia 6.2 - Nokia 5.3 - Nokia 4.2 - Nokia 3.2 - Nokia 3.1 Plus - Nokia 2.3 - Nokia 2.2 - Nokia 1.3 - Nokia 1 Plus - Nokia 2.4 - Nokia 3.4 - Nokia 8.3 5G

گوشی های وان پلاس که از اندروید 11 پشتیبانی میکنند:


وان‌پلاس هم‌اکنون رابط کاربری اختصاص خود موسوم به Oxygen OS 11 را برای پرچمداران خود، یعنی وان پلاس 8 و وان پلاس 8 پرو عرضه کرده است. خریداران این دو مدل، اکنون می‌توانند تجربه جذابی از اندروید 11 داشته باشند.

OnePlus Nord - OnePlus 8 Pro - OnePlus 8 - OnePlus 7T Pro - OnePlus 7T - OnePlus 7 Pro - OnePlus 7 - OnePlus 6T

اندروید 11 برای ردمی و شیائومی:

 Redmi K30 Pro - Redmi K30 - Redmi K30 5G - Redmi K30 Racing Edition - Redmi K30i 5G - Redmi 10X Pro - Redmi 10X 5G - Redmi 10X 4G - Redmi Note 9 Redmi Note 9 Pro  Max - Redmi Note 9 Pro - Redmi Note 9s - Redmi 9 - Redmi 9C - Redmi 9A - Redmi K20 Pro - Redmi K20

Xiaomi Mi 10 - Xiaomi Mi 10 Pro - Mi 10 Youth Edition - Mi CC 9 Pro - Mi Note 10 - Mi Note 10 Pro - Mi Note 10 Lite - Mi 10 Lite 5G - Mi 9 - Mi 9 Pro 5G - Mi 9 SE - Mi CC 9 - Mi 9 Lite - Mi CC 9 Meitu Edition - Mi A3 - Mi 9T Pro - Mi 9T

اندروید 11 برای موبایل‌های اوپو:

F17 Pro - Reno 4 series - F11 series - A9 - A92 - A72 - A52 - Reno 10X Zoom - Reno 3 Pro 5G - Reno 2 series - A91 - F15 - Original Reno series - Reno Z series - A5 (2020) - A9 

اندروید 11 برای گوشی های سامسونگ:

 - Galaxy Note 20 Ultra - Galaxy Note 20 - Galaxy S20 Ultra 5G - Galaxy S20 Ultra - Galaxy S20+ 5G - Galaxy S20+ -  Galaxy S20 5G - Galaxy S20 - Galaxy S10 5G - Galaxy S10+  Galaxy S10 - Galaxy S10e - Galaxy S10 Lite - Galaxy Z Fold 2 5G - Galaxy Z Fold 2 - Galaxy Z Flip 5G - Galaxy Z Flip - Galaxy Fold 5G - Galaxy Fold - Galaxy Note 20 Ultra 5G Galaxy Note 20 Ultra - Galaxy Note 20 5G - Galaxy Note 20 - Galaxy Note 10+ - 5G Galaxy Note 10+ - Galaxy Note 10 5G - Galaxy Note 10 - Galaxy Note 10 Lite - Galaxy A Quantum - Galaxy A90 5G - Galaxy A71 5G - Galaxy A71 - Galaxy A51 5G - Galaxy A51 - Galaxy A41 - Galaxy A31 - Galaxy A21s - Galaxy A21 - Galaxy A11 - Galaxy A01 - Galaxy Tab S7+ 5G - Galaxy Tab S7+ - Galaxy Tab S7 5G - Galaxy Tab S7 - Galaxy Tab S6 5G - Galaxy Tab S6 - Galaxy Tab S6 Lite - 

آیا شما هم می توانید گوشی خود را به اندروید 11 آپدیت کنید؟ در قسمت نظرات مدل گوشی خود را بنویسید و در اسرع وقت پاسخ خود را دریافت کنید!

مطالب مرتبط
معرفی اقدامات لازم پس از سرقت گوشی موبایل
بلاگ | اخبار اپراتورها
معرفی اقدامات لازم پس از سرقت گوشی موبایل
امروزه سرقت تلفن همراه به یکی از از دغدغه های افراد تبدیل شده است. متاسفانه به دلیل شرایط اقتصادی کنونی کشور، برخی افراد برای گذراندن زندگی...
معرفی ۱۵ نکته طلایی برای کاهش مصرف اینترنت گوشی
بلاگ | دنیای فناوری
معرفی ۱۵ نکته طلایی برای کاهش مصرف اینترنت گوشی
امروزه استفاده از شبکه های اجتماعی مختلف مانند واتساپ، اینستاگرام و پلتفرم های ویدیویی مانند یوتیوب، آپارات و ... وجب افزایش مصرف اینترنت...
مزایا و معایب گوشی های دو سیم کارت
بلاگ | سیم کارت
مزایا و معایب گوشی های دو سیم کارت
در این نوشته چیز هایی که باعث به وجود آمدن ذهنیت غلط در مورد این نوع گوشی ها شد و حقیقت در مورد گوشی دو سیم کارت و مزایا و معایب بررسی می...
راهنمایی خرید گوشی در سال 2021
بلاگ | بازار موبایل
راهنمایی خرید گوشی در سال 2021
آیا می دانید در زمان خرید گوشی در سال 2021 چه نکاتی را بیشتر توجه کنیم؟ برای این که با توجه به بودجه خود تصمیم بگیرید کدام گوشی برای شما...
تعداد 166 نظر ثبت شده است
امتیاز کلی 4.7
129
25
7
4
1
شما چه امتیازی به "این مطلب" می دهید؟

  1. سامسونگ آ ۱۱

  2. سلام خسته نباشی,گوشی,من سامسونگ گلکسی A60هست ایا اندروید ۱۱ برای گوشی من میاد لطفا جواب بدید برام مهم است

  3. اندروید گوشیم رو ۱۱ کردم ولی در قسمت اس ام اس که همیشه دوسیم کارت را نمایش میداد الان فقط یه سیم کارت میاره و برای تغییر سیم کارت باید برم تو تنظیمات اصلی گوشی برای درست شدنش چه باید بکنم؟؟؟؟

  4. سلام گوشی من a31 هست و ماه مه در سال ۱۴۰۰ برای گوشی های a31 اندروید ۱۱ میاد آماده باشین

  5. سلام برای گوشی a30 s کی اندروید ۱۱ میاد ؟؟

  6. بعد از آپدیت به ۱۱ مصرف باتری زیاد شده.دلیلش چی میتونه باشه؟؟؟

  7. گوشی من a51 از اول اندروید ۱۰ بود بروز کردم ۱۱ شده الان ولی فرق زیادی نداره اما خب سرعت تشخیص چهره و اثر انگشت برای قفل صفحه خیلی بالا رفته و تغیرات جزعی مثل نوار وضعیت و شکل بعضی از برنامه های اصلی گوشی👌

  8. سلام ببخشید من تازه اندروید ۱۱ رو آپدیت کردم رو گوشی a51 ام ولی گوشیم دچار مشکل شده ،میخوام وارد ماشین حساب بشم از برنامه میپره بیرون یا قسمت ضبط صدا گوشی و قسمت نوت گوشی هم به همین شکل باید چیکار کنم؟؟؟؟؟

  9. گوشی من a51 هست به اندروید ۱۱ اپدیت کردم فوق العاده شده هم سرعت هم امکانات

x
مای رند
قیمت گذاری سیم کارت
ثبت درخواست