وب سایت مای رند - مرکز خرید و فروش سیم کارت
ثبت نام ورود
خرید سیم کارت رند از شهر سیم
بلاگ | لوازم جانبی

مادربرد ای روس Z690 Xtreme WaterForce

انتشار ۱۴۰۰/۹/۲۰ . بروز رسانی ۱۴۰۰/۹/۲۰ ۱۴:۳۲ . ۶۸۲ بازدید

مادربرد ای روس Z690 Xtreme WaterForce به عنوان یکی از محصولات منحصر بفرد در بازار است. این محصول با طراحی منحصر به فرد و جذاب به ‌صورت محدود تولید می‌شود و قرار است فقط ۲۰۰ دستگاه از آن به بازار بیاید. در این مقاله می خواهیم به بررسی مادربرد ای روس Z690 Xtreme WaterForce بپردازیم. آیا می دانید برای خرید لوازم جانبی و اکسسوری موبایل چه نکاتی را باید بدانیم؟

 

مادربرد ای روس Z690 Xtreme WaterForce

 

مادربرد ای روس Z690 Xtreme WaterForce 

آئوروس Z690 Xtreme WaterForceدر واقع یک گام فراتر از سری Xtreme است زیرا مونوبلاکی دارد که VRAM ،CPU و PCH را پوشش می‌دهد. در واقع مادربرد ای روس Z690 Xtreme WaterForce به عنوان گران‌ترین مدل Z690 محسوب می شود. طراحی VRAM در این مادربرد شامل ۲۰ عدد VCore، یک VCCGT و دو VCCAUX است. همچنین در ساخت این مادربرد از خازن‌های پلیمر تانتال استفاده شده است تا راندمان بالاتر و ولتاژ کمتری داشته باشد و در عین حال این قابلیت را داشته باشد که بتواند دما را مدیریت کند.

طراحی مادربرد ای روس Z690 Xtreme WaterForce 

طراحی مادربرد ای روس Z690 Xtreme WaterForce به گونه ای است که برای پشتیبانی از DDR5-8000 در حالت دو کاناله قابل استفاده است. طراحی حافظه در این نوع مادربرد شامل DDR5 SMD DIMM بوده و مسیریابی حافظه آن به‌صورت Shielded است.  طراحی مادربرد ای روس Z690 Xtreme WaterForce   به صورتی است که همه نویزها و تداخلات الکتریکی را برای افزایش بهره‌وری به میزان حداقل می‌رساند. نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که این دستگاه برای مدیریت ولتاژ حافظه‌های DDR5 دارای دو حالت است: حالت اول حالتی است که به عنوان حالت ایمن نامیده می شود و ولتاژ را روی ۱.۱ ولت قفل می‌کند. در حالت دوم که به نام برنامه‌ریزی شناخته می شود، کنترل ولتاژ DDR5 آزاد می‌شود. قابلیت DDR5 Auto Booster به عنوان یکی از ویژگیهای منحصر بفردی است که با یک کلیک امکان افزایش نرخ انتقال اطلاعات از ۴۸۰۰ مگابیت بر ثانیه به ۵۰۰۰ مگابیت بر ثانیه را برای شما فراهم می‌کند. طراحی مادربرد ای روس Z690 Xtreme WaterForce در بخش مدیریت دما طوری طراحی شده است که هیت سینکی با پوشش نانوکربن دارد و ۱۰ درصد بهتر از هیت سینک‌های استاندارد عمل می‌کند. آیا می دانید برای خرید لوازم جانبی اصل چه نکاتی را باید بدانیم؟ انتخاب و خرید لوازم جانبی اصلی از خرید گوشی موبایل گاهی سخت تر می باشد. برای اصل بودن لوازم جانبی به فاکتور ها دقت کنید.

 

طراحی مادربرد ای روس Z690 Xtreme WaterForce

 

ویژگی های مادربرد ای روس Z690 Xtreme WaterForce

مادربرد ای روس Z690 Xtreme WaterForce از دو شکاف PCIe 5.0، چهار شکاف PCIe 4.0، چهار درگاه USB 3.2 و تاندربولت ۴ و USB-C پشتیبانی می‌کند. این محصول قابلیت هایی شامل WiFi 6E و درگاه ۱۰ گیگابیت اترنت LAN Aquantia دارد. برند Aorus به طور رسمی از تصاویر مادربرد پرچمدار Z690 Xtreme WaterForce گیگابایت خود رونمایی کرد که دارای امکانات بی نظیر و قیمتی تقریبی بیش از 2000 دلار است. 

AORUS Z690 Xtreme WaterForce در واقع نمونه پرچمداری است که از نمونه Xtreme نیز بهتر است. تفاوت اصلی Z690 Xtreme WaterForce به دلیل وجود یک مونوبلاک برای پردازنده مرکزی، مدار تغذیه و چیپست در WaterForce است. طراحی این بُرد بسیار جذاب و خارق العاده است ولی تولید آن بسیار محدود می‌باشد.

ویژگی های منحصر بفرد مادربرد ای روس Z690 Xtreme WaterForce

  1. طراحی VRM دیجیتالی دارای 20 فاز برای VCore (پاور استیج 105 آمپری)، 1 فاز VCCGT (پاور استیج 105 آمپری) و 2 فاز VCCAUX (پاور استیج 70 آمپری) 
  2. دارای خازن‌های پلیمر تانتالیومی برای بهره وری بالا و ولتاژ پایین 
  3. مشخصات حافظه مادربرد ای روس Z690 Xtreme WaterForce به گونه‌ای است که تا فرکانس 8000 مگاهرتز DDR5 را در حالت دو کاناله پشتیبانی می نماید. 
  4. طراحی جدید Xtreme Memory در بُردهای Z690 به همراه برخی قابلیت‌ها مانند مسیر محافظت شده حافظه منجر به کارایی بالاتری برای آن شده است.
  5. دارای قابلیت جدیدی با نام DDR5 Auto Booster که به شکل اتوماتیک و تنها با یک کلیک در بایوس فرکانس را از 4800 به 5000 افزایش می‌دهد و از سرعت بالاتری برخوردار است.
  6. قابلیت خنک کنندگی از قابلیت های منحصر بفرد مادربرد ای روس Z690 Xtreme WaterForce است. سری Z690 این بخش را با Fins Array III پیشرفت داده است. هیت سینک جدید برای مادربرد ای روس دو برابر سطح بیشتری به ازای هر تغیه هیت سینک ارائه می‌دهد. خود هیت سینک نیز از پوشش نانوکربن بهره می‌برد و 10 درصد خنک‌تر از طراحی استاندارد است.
  7. در زیر هیت سینک عظیم نیز از Direct-Touch Heatpipe II استفاده شده است که شامل لوله‌های ناقل حرارت 8 میلی متری می‌باشد. برای هیت سینک اسلات M.2 نیز به روز رسانی مهمی با نام M.2 Thermal Guard Xtreme است که کارایی را افزایش خواهد داد.
  8.   PCI Express Gen 5.0 دارای دو اسلات Gen 5.0 با حالت x8 / x8 ارائه می‌دهد. این اسلات‌ها با یک SMD Iron Claw همراه هستند و سیگنال دهی را بهبود می‌دهند. همچنین چهار اسلات PCIe Gen 4.0 x4 با پشتیبانی از تاندربولت 4، پورت‌های 20 گیگابیتی USB 3.2 Gen 2×2 و هِدِرهای USB Type C برای پنل جلو است که در تمام بُردهای Z690 تعبیه شده است.

 

ویژگی های منحصر بفرد مادربرد ای روس Z690 Xtreme WaterForce

 

غول‌های Z690 در غالب GIGABYTE Z690 AORUS ها وارد بازارهای جهانی شده اند 

شرکت گیگابایت 4 مادربرد حرفه ای و رده بالای Z690را معرفی کرده است. نکته مهمی که به آن توجه داشته باشید این است که زبان طراحی گیگابایت در تمامی مادربردهای جدید به وضوح قابل لمس است. مادربردهای گیمینگ Z690 AORUS اولین محصولات با چیپست Z690 هستند. سری Z690 AORUS گیگابایت با طراحی حداکثر 20+1+2 فاز دیجیتال قدرت VRM با هر فاز تا 105 آمپر و طراحی هیت سینک Fins-Array III را بهبود داده است. 

مادربردهای جدید گیگابایت 

Z690 AORUS XTREME

Z690 AORUS MASTER

Z690 AORUS PRO

تمامی این مادربردها دارای پشتیبانی از حافظه های رم DDR5 هستند و از گذرگاه PCI-E 5.0 پشتیبانی می کنند. GIGABYTE Z690 AORUS XTREME و GIGABYTE Z690 AORUS MASTER با استفاده از خنک کننده های LN2 موفق به ثبت رکورد 8 گیگاهرتز برای پردازنده Intel Core i9-12900k شده اند و دارای انبوهی از ویژگی های جدید گیگابایت از جمله فناوری Thermal Guard III، Smart Fan 6، Intel WiFi 6E 802.11ax، طراحی هیت سینک Fins-Array III، استفاده از چوک های رده بالای تغذیه با توان 105 آمپر، سامانه مجتمع SMD ضد تداخل برای اورکلاک دقیق حافظه رم و… می باشند.

قابلیت های غول‌های Z690

مادربردهای GIGABYTE Z690 AORUS دارای سیستم صوتی نسبتا حرفه ای هستند. این سیستم صوتی شامل خازن های صوتی استودیویی WIMA FKP2 و ESS SABRE HiFi ES9280A به همراه پشتیبانی از استاندارد DTS:X Ultra است. با استفاده از ESSential HEX USB DAC سیستم صوتی این مادربرد می تواند کانال های چپ و راست صدا را به صورت جداگانه پردازش نماید. این سیستم صوتی تا 40 کیلوهرتز را در خروجی ارائه می دهد. نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که تمرکز گیگابایت در مادربردهای جدید Z690 بر روی ویژگی های اصلی قرار گرفته است. این مادربردها دارای فناوری DDR5 Auto Booster هستند و می توانند از رم های DDR5 با فرکانس های 4800 تا 5200 مگاهرتز پشتیبانی کنند. همچنین مدار تغذیه آنها با خنک کننده قدرتمندتر و پدهای حرارتی LAIRD 9 W/Mk تجهیز شده است. مدار چاپی 6 لایه با 2 انس مس بیشتر نیز برای اورکلاک و تثبیت فرکانس ها و بدون تداخل طراحی شده است، برای خرید مادر برد های اصلی به مراکز فروش گوشی و لوازم جانبی مراجعه کنید.

 

قابلیت های غول‌های Z690

 

مقایسه مادربرد ای روس Z690 Xtreme WaterForce با مادربردهای سری 8 گیگابایت

در این قسمت مقایسه کاملی از مادربرد ای روس Z690 Xtreme WaterForce با مادربردهای سری 8 گیگابایت را برای شما عزیزان ارائه می دهیم. 

ویژگی های مادربردهای سری 8 گیگابایت

  1. پشتیبانی از پردازنده های نسل چهارم Coreاینتل
  2. فن آوری انحصاری Ultra Durable 4 PLUS گیگابایت
  3. فن آوری UEFI DualBIOS گیگابایت
  4. سوکت پردازنده با 15 میکرون روکش طلا
  5. پشتیبانی از چند پردازنده گرافیکی
  6. دارای خازن های تمام جامد
  7. بهره گیری از فن آوری On/Off Charge گیگابایت برای ابزارهای USB
  8. دارای درگاه شبکه LAN اینتل با ایمنی بالا در برابر تخلیه الکتریسیته ساکن
  9. دارای قطعاتی با قابلیت عبور جریان بسیار زیاد در مدار تغذیه دیجیتالی
  10. دارای  فن آوری های ارتقاء کارایی از طریق قابلیت کشینگ (caching)
  11. دارای امکانات صوتی حرفه ای و انحصاری 
  12. بهره گیری از شبکه پیشرفته و شارژ سریع ابزارهای جانبی
  13. این مادربرد در کارایی، خنک کنندگی، بازدهی و طول عمر مادربرد دارای ویژگیهای منحصربفردی است

14- مادربردهای گیگابایت مجهز به فن آوری DualBIOS هستند، این فن آوری که از یکی از مهم ترین اجزای کامپیوتر شما؛ یعنی "بایوس" محافظت می کند. با این فن آوری، روی مادربرد شما یک بایوس اصلی و یک بایوس پشتیبان قرار گرفته تا شما کاربران عزیز در برابر خرابی های بایوس به دلایل آلودگی ویروسی، خرابی سخت افزاری، تنظیمات اورکلاکینگ اشتباه و یا قطعی ناگهانی برق در هنگام بروز رسانی خیالتان کاملاراحت باشد.

15- مادربرد های سری B75 گیگابایت مجموعه ای از چندین فن آوری هستند که مدیریت زیرساختار فن آوری اطلاعات مشاغل کوچک را به طور وسیعی بهبود می بخشند و کنترل آن را ساده می سازند. 

16- هدف اصلی مجموعه فناوری مادربرد های سری B75 گیگابایت شامل موضوعاتی مانند امنیت، فایل های پشتیبان و افزایش بهره وری و سطح کاری است.

17- به طور کلی مادربردهای سری 8 گیگابایت سطح امنیت و حفاظت از رایانه شما کاربران عزیز را ارتقاء می بخشد و ایمنی پیشرفته ای در برابر ESD (تخلیه بار الکترو استاتیک) برای درگاه های USB و Ethernet LAN فراهم می کند. هرکدام از درگاه های USB و LAN مجهز به یک فیلتر امنیتی هستند که از تخلیه ناگهانی بار الکترو استاتیک، امواج الکتریکی و یا حتی جرقه زدن جلوگیری می کنند.

18- بر روی مادربردهای سری 8 گیگابایت هر درگاه USB یک فاز مخصوص به خود را دارد، تا با خراب شدن یکی از فازها برای دیگر درگاه ها مشکلی به وجود نیاید.

 

  مقایسه مادربرد ای روس Z690 Xtreme WaterForce با مادربردهای سری 8 گیگابایت

 

نکات مهم در خرید مادربرد

بررسی مادربرد ای روس Z690 Xtreme WaterForce برای کاربران و علاقه مندان این برند معتبر و با سابقه بسیار جذاب است. کاربرانی که تجربه کار با مادربردهای این برند را دارند. صد در صد علاقه مند هستند تا هر چه بیشتر در مورد ای روس Z690 Xtreme WaterForce بدانند. ما در این مقاله سعی کردیم به بررسی بررسی مادربرد ای روس Z690 Xtreme WaterForce با جزئیات کامل برای شما کاربران عزیز بپردازیم. به این نکته مهم توجه داشته باشید کهمادربرد ای روس Z690 Xtreme WaterForce میتواند برای شما منحصر بفرد و جذاب باشد. توصیه ما به شما کاربران عزیز این است که با توجه به اولویت ها و نیازهای خود مادربرد ای روس Z690 Xtreme WaterForce را انتخاب کنید. اگر تجربه کار با مادربرد ای روس Z690 Xtreme WaterForce را دارید لطفا" در قسمت کامنت و نظرات آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید. 

 

تعداد 0 نظر ثبت شده است
امتیاز کلی
0
0
0
0
0
شما چه امتیازی به "این مطلب" می دهید؟

اولین نفری باشید که نظر میدهید.
x
مای رند
قیمت گذاری سیم کارت
ثبت درخواست