وب سایت مای رند - مرکز خرید و فروش سیم کارت
ثبت نام ورود
خرید سیم کارت رند از شهر سیم
بلاگ | دنیای فناوری

چطور گوشی را با یک گوشی دیگر شارژ کنیم؟

انتشار ۱۳۹۹/۱۲/۱۳ . بروز رسانی ۱۳۹۹/۱۲/۱۳ ۱۶:۳۱ . ۴۹۱۰۹ بازدید

از مهمترین مشکلاتی که ممکن است در طول سفرها و یا حتی روزهای عادی برای هر یک از ما رخ دهد، به پایان رسیدن شارژ گوشی می‌باشد که می‌تواند برای هر یک از ما زجر آور باشد و برای حل آن به دنبال پریز برق در سطح شهر خواهیم بود.

اگر سیم کارت شما اعتباری است، می‌دانید که می‌‌توانید در چنین مواقعی از دیگر کاربران آن سرویس، اعتبار دریافت کنید و یا اعتبار منتقل کنید. همانطور که از حدس میزنید می‌توانید گوشی خود نیز را با گوشی دیگر شارژ کنید.

3 روش  برای انتقال شارژ از گوشی به گوشی دیگر

  1. انتقال شارژ توسط کابل otg
  2. انتقال شارژ توسط کابل usb
  3. انتقال شارژ به صورت بیسیم
نرم افزار انتقال شارژ باتری

 

کابل otg چیست؟ 

USB On-The-Go که به اختصار به آن USB OTG هم گفته می‌شود، امکان اتصال فلش مموری به گوشی اندرویدی را برای کاربران این دستگاه‌ها به ارمغان می‌آورد. اغلب کاربران دستگاه‌های اندرویدی از قابلیت OTG به منظور تماشا ویدیوها و یا تصاویر ذخیره شده در فلش مموری خود استفاده می‌کنند.

در واقع شما می‌توانید با استفاده از این قابلیت بدون نیاز به کارت حافظه جانبی، فضای ذخیره‌سازی دستگاه خود را افزایش دهید. انتقال فایل بین گوشی و فلش مموری از دیگر کاربردهای جالب کابل OTG به شمار می‌رود.

اگر به خاطر داشته باشید چندی پیش در مقاله‌ای با عنوان "آموزش اتصال فلش به گوشی اندرویدی" به آموزش اتصال فلش به گوشی اندرویدی از طریق OTG پرداختیم.

کابل مذکور شامل ویژگی‌های جالب دیگری هم می‌شود که بسیاری از کاربران از آن‌ها مطلع نیستند. از این رو قصد داریم در ادامه این مقاله 10 کاربرد جالب کابل OTG را خدمتتان معرفی کنیم.

شارژ گوشی توسط کابل otg و usb

یکی از محبوب‌ترین قابلیت‌‌ها و کاربرد جالب کابل OTG مربوط به امکان شارژ گوشی توسط یک گوشی دیگر می‌شود. به همین دلیل تنها کافیست تا دو گوشی را از طریق کابل OTG و شارژر به یکدیگر متصل نمایید.

به این ترتیب گوشی که به عنوان Host یا میزبان USB عمل می‌کند، قادر به شارژ گوشی دیگر خواهد بود.

توجه داشته باشید که جهت استفاده از این ترفند نیاز است تا دستگاه میزبان، میزان باتری بالاتری نسبت به دستگاهی که قصد شارژ آن را دارید، داشته باشید.

افزایش سرعت گوشی های اندروید و آیفون

جهت آموزش ترفندهای ساده برای افزایش سرعت گوشی خود به این صفحه مراجعه کنید.

همان گونه که می دانید باتری گوشی ها با میزان ولتاژهای متفاوت شارژ می‌‌شوند و استفاده از این روش قطع به یقین از ولتاژ پایین‌تری برخوردار است که نتیجه استفاده مدام از این روش ، تخریب باتری هر دو موبایل است. بنابراین توصیه می‌شود این روش را تنها در مواقع ضروری انجام دهید.

همچنین توجه داشته باشید که این فرایند تا زمانی که شارژ باتری هر دو گوشی مساوی شود ، انجام خواهد شد. از این رو زمانی که میزان شارژ دو باتری مساوی شدند ، آنها را از یکدیگر جدا کنید. 

 

چگونه شارژ باتری را انتقال دهیم

 

نکته: یکی از گوشی ها  ‌باید حتما از قابلیت  OTG پشتیبانی کند. (پیشنهاد می‌کنیم این روش میان دو دستگاه مجهز به سیستم‌ عامل اندروید استفاده شود).

  1. ـ یک کابل OTG تهیه کنید.
  2. ـ  کابل یو‌.اس‌.بی مربوط به شارژ تلفن‌همراه یا تبلت فردی را که قرار است از او شارژ بگیرید را آماده کنید (در بیشتر موارد کابل ‌هایی که یک سر آنها یو‌.اس‌.بی و سر دیگر میکرو یو‌.اس‌.بی است عمومیت دارند و بیشتر دستگاه ‌های هوشمند از آنها پشتیبانی می‌ کنند).
  3. ـ کابل‌ ها را به یکدیگر وصل  کنید و کابل OTG  را به دستگاه خود (دستگاهی که از  otg پشتیبانی می ‌کند) و کابل شارژ دستگاه دوم  را نیز به همان دستگاه وصل  کنید.

شارژ گوشی با گوشی دیگر توسط روش بی‌‌سیم معکوس

قابلیتی که در جدیدترین گوشی های اندرویدی باب شده است شارژ بیسیم معکوس می‌‌باشد، این قابلیت یعنی یک گوشی تبدیل به پاور بانک شده و گوشی دیگر را شارژ می‌کند این عمل به صورت  بیسیم انجام شده، که برای استفاده از آن حتما باید گوشی شما از این امکان پشتیبانی کند.

 

کابل otg هواوی

 

شارژ معکوس یا همون (reverse charging) ویژگی است که به شما این امکان را می‌دهد که از تلفن خود برای شارژ دستگاه‌‌های دیگر مانند تلفن‌های هوشمند، ساعت‌‌های هوشمند و باندهای هوشمندی که از شارژ بی‌‌سیم پشتیبانی می‌کنند، استفاده کنید. برای اینکه بتوانید آن‌ها را به صورت بی سیم شارژ نمایید، دستگاه شما باید از پروتکل شارژ بیسیم qi پشتیبانی کند.

روش شارژ بی سیم این گونه است که انرژی از طریق القای الکترومغناطیسی به دستگاه گیرنده منتقل می‌شود. در ماه های اخیر، قابلیت دیگری سر زبان‌‌ها افتاده که شارژ بی‌‌سیم معکوس نامیده می شود. اما بسیاری از افراد تفاوت بین شارژ بی سیم و شارژ بی سیم معکوس را نمی دانند.

شارژ اضطراری همراه اول

برای اطلاع از دریافت شارژ اضطراری برای خط خود روی عبارت رنگی بالا کلیک کنید.

اگر بخواهیم خیلی شفاف شروع کنیم شارژ بی سیم، با شارژ بیسیم معکوس هیچ فرقی ندارد. شارژ بیسیم معکوس گوشی هوشمند را به یک شارژر تبدیل می‌کند که می توانید بقیه دستگاه‌ها را با آن شارژ کنید و نیازی به کابل هم نیست.

هیچ محدودیتی برای آنچه که از طریق این تکنولوژی قابل شارژ عرضه می‌شود ، وجود ندارد . اگر گوشی هوشمند، هدست، موس یا هر وسیله جانبی دیگر آن با استاندارد شارژ بی سیم Qi سازگار باشد، می توانید از طریق دستگاه های مجهز به شارژ بی سیم معکوس، برق را با خیال راحت دریافت کنید.

این قابلیت اولین بار روی گوشی هواوی Mate 20 Pro قرار گرفت. با فاصله کوتاهی سامسونگ هم دست به کار شده و Galaxy S10 را به این فناوری جذاب مجهز کرد.

سپس هواوی P30 Pro از آن بهره جست. روند کنونی بازار گوشی های پرچمدار نشان می‌دهد که در ادامه سال 2019 گوشی های بیشتری به این فهرست اضافه شوند.

شارژ بیسیم معکوس آنقدرها هم سریع نیست. در واقع یک راه حل برای مواقع اضطراری برای دستگاه های دیگری است، که باتری شان نفس های آخر را می کشد.

 به طور مثال وقتی دوستتان به شارژ نیاز دارد و پاوربانک یا شارژر همراهش نیست یا زمانی که می خواهید لوازم جانبی خود را شارژ کنید ( مثل ایرپاد آیفون یا گلکسی Buds ) قدر شارژ بی سیم معکوس را می دانید!

با وجود پیشرفت سریع تکنولوژی شارژ سریع  با کابل، در سال های اخیر و رسیدن شدت جریان آن به نهایتا 50w در برخی مدل های خاص (مثلا شارژر Super VOOC) ، حداکثر ولتاژ قابل دسترسی برای شارژ کردن در شارژ بی سیم 20w می باشد. این موضوع در بیشتر شارژر های بی سیم موجود در بازار کمتر از این عدد بوده و حتی از 10w هم فراتر نمی رود. مثلا اگر یک شارژر Super VOOC یک باتری 3000 میلی آمپری را در 30 دقیقه شارژ کند. با یک شارژر بی سیم همان باتری را 2 ساعت باید در شارژ بگذارید تا پر شود.

شارژ بیسیم معکوس از سویی استاندارد های مرسوم شارژ را ندارد و از سوی دیگر می توان گفت در گوشی های سامسونگ و هواوی حداقل چندان سریع نیست. Mate 20 Pro می تواند شدت 2.5 تا 3 ولت را ارسال کند در حالی که گلکسی اس 10 در حالت معکوس تا شدت 4w می تواند شارژ بگیرد. فرق اصلی این روش شارژ کردن با شارژ با کابل، این است که دستگاه ارسال کننده شارژ در شارژ بی سیم معکوس، همیشه محدود به ظرفیت باتری خودش است.

باید در نظر بگیرید که شارژ معکوس بی سیم قدرت کمتری نسبت به شارژ سیمی دارد و ممکن است شارژ دستگاه هایی که ظرفیت بزرگی دارند، بیشتر طول بکشد. بنابراین این قابلیت فقط در شرایط اضطراری که شما دسترسی به کابل و پاور بانک ندارید خیلی به شما کمک خواهد کرد. در غیر این صورت، استفاده از شارژ مستقیم، سریع تر و منطقی تر خواهد بود.

 

شارژ گوشی با کابل aux

 

معرفی گوشی‌ هایی با قابلیت شارژ بیسیم معکوس

گوشی سامسونگ گلگسی ‌s10 ،s10+ و s10e

در طی اولین رویداد unpacked در سال ۲۰۱۹ سامسونگ سه گوشی هوشمند جدید را در خانواده گلکسی S10  معرفی کرد که قادر به شارژ کردن سایر دستگاه‌های بی سیم بودند.

این گوشی ها S10 ، S10+ (پلاس) و S10e هستند. شرکت کره ای سازنده، گلکسی Buds را عرضه کرده که همانطور که قبلا اشاره شد با این دستگاه ها قابلیت شارژ شدن دارد.

 

کابل otg هاب usb با قابلیت شارژ

 

گوشی هوآوی p30 پرو

شرکت چینی سازنده، پرچمدار جدید خود که انتهای مارس سال جاری میلادی عرضه شده را هم به فناوری شارژ بی سیم معکوس مجهز کرده است. پی 30 پرو از جهاتی شبیه به میت 20 پرو می باشد.

این گوشی به کیفیت بالای عکاسی اش شهره شده و به قولی به عنوان سلطان عکاسی گوشی های هوشمند حال حاضر شناخته می شود.

گوشی هوآوی mate 20 pro

هواوی نخستین شرکتی بود که وارد این بازار شد. میت 20 پرو با استفاده از استاندارد Qi می تواند بدون سیم بقیه دستگاه ها را شارژ کند. این گوشی اکتبر 2018 عرضه شده و دارای باتری 4200 میلی آمپری می باشد.

این ظرفیت به اندازه ای است که مثلا شما می توانید یک هدفون بی سیم را با خیال راحت، با گوشی هواوی Mate 20 Pro خود بی سیم شارژ کنید.

بنابراین به اندازه کافی  می‌تواند به طور کامل شارژ یک هدست بی سیم و نگه داشته و تا شب بدون هیچ گونه مشکلی می باشد.

نکته قابل توجه در قابلیت شارژ بی سیم معکوس گوشی های هواوی میت 20  پرو این است که به محض فعال سازی این  گزینه و ویژگی باید از آن استفاده نمود، در غیر این صورت گوشی به طور اتوماتیک آن را غیر فعال می کند.

 

برنامه شارژ گوشی با بلوتوث

 

چگونه از شارژ معکوس بیسیم استفاده کنیم

  1. به تنظیمات باتری رفته و شارژ معکوس بیسیم را فعال کنید.
  2. مطمئن شوید دستگاهی که می‌خواهید شارژ شود روشن باشد.
  3. هیچ کارت تراشه‌‌ای مانند مترو یا بانکی یا اشیای فلزی مانند سکه را بین تلفن و دستگاه‌‌ی که می‌خواهید شارژ کنید قرار ندهید.
  4. دستگاهی را که می‌خواهید شارژ کنید در مرکز درب پشت تلفن قرار دهید.
خرید کابل otg چند کاره

 

2 نکته مهم:

1- وقتی میزان باتری تلفن شما کمتر از 20% باشد و آن به شارژر وصل نباشد، دستگاه دیگر شارژ نمی‌شود و شارژ معکوس بیسیم به طور خودکار غیر فعال می‌شود.

2- فقط می‌توانید از تلفن خود برای شارژ همزمان یک دستگاه به صورت بی سیم استفاده نمایید.

شما در مواقع ضروری چگونه گوشی خود را شارژ می‌کنید؟

مطالب مرتبط
بررسی ساعت هوشمند هواوی 2021
بلاگ | لوازم جانبی
بررسی ساعت هوشمند هواوی 2021
هواوی ساعت هوشمند در سال 2021 معرفی کرد یکی از جذاب ترین خبرها از برند هواوی است.اگر میخواهید در مورد این خبر که هواوی ساعت هوشمند در سال...
بررسی لوازم جانبی اورجینال سامسونگ
بلاگ | لوازم جانبی
بررسی لوازم جانبی اورجینال سامسونگ
لوازم جانبی اورجینال سامسونگ به عنوان یکی از دغدغه های اصلی برای کاربران این برند از گوشی های هوشمند است. با توجه به این دغدغه ی کاربران...
بررسی جامع گوشی های سری m سامسونگ
بلاگ | بازار موبایل
بررسی جامع گوشی های سری m سامسونگ
آیا می دانستید شرکت سامسونگ یکی از بزرگ ترین سازنده گوشی های هوشمند در جهان می باشد، گوشی سامسونگ نخست در سال 1938 میلادی تاسیس شد. آن زمان...
 بررسی گوشی ها ی دو طرفه شرکت  اوپو  ، شیائومی ، هوآوی
بلاگ | بازار موبایل
بررسی گوشی ها ی دو طرفه شرکت اوپو ، شیائومی ، هوآوی
شرکت چینی اوپو بعد از ثبت گوشی روال شدنی OPPO X 2021 تصمیم گرفت حق ثبت اختراع گوشی منحصر به فردی با نمایشگر دو طرفه Wrap-Around که می تواند...
تعداد 0 نظر ثبت شده است
امتیاز کلی
0
0
0
0
0
شما چه امتیازی به "این مطلب" می دهید؟

اولین نفری باشید که نظر میدهید.
x
مای رند
قیمت گذاری سیم کارت
ثبت درخواست