وب سایت مای رند - مرکز خرید و فروش سیم کارت
ثبت نام ورود
خرید سیم کارت رند از شهر سیم
بلاگ | اخبار اپراتورها

کلاهبرداران اینترنتی را دریابید؛ این یک هشدار از طرف سامانه همتا است!

انتشار ۱۳۹۹/۸/۲۰ . ۱۴۷۷ بازدید

به تازگی برای افراد مختلف پیام‌هایی ارسال شده است با عنوان اینکه جهت قطع نشدن تلفن همراه خود می بایست هزینه ای را پرداخت نمایند. و این باعث شده تعدادی از کاربران به لینکی که از طریق پیامک برایشان ارسال می شود، و مشابه سامانه است ورود پیدا کنند و به صفحه ای که  موجب دریافت مشخصات آنها و انتقال به درگاه‌های پرداخت وارد میشوند. 

به همین دلیل است که کانال رسمی آموزش و اطلاع رسانی ثبت تلفن همراه به کاربران این هشدار را داده که این روش از ترفندهای کلاهبرداران اینترنتی است و این افراد سودجو برای اینکه به حساب بانکی کاربران دسترسی پیدا کنند دست به چنین اقداماتی می‌زنند. بنابراین خوب است در صورت بروز اتفاقاتی از این قبیل، در سریعترین زمان ممکن توسط بخش گزارش مردمی درگاه اینترنتی پلیس فتا به آدرس cyberpolice.ir گزارش شود.

 سامانه همتا

 

کلاهبرداران اینترنتی در سامانه همتا

خوب است بدانید در صورتی که پیامکی از سوی سامانه گفته شده برای شما ارسال شد، با عنوان اینکه برای جلوگیری از قطع گوشی باید مبلغی را پرداخت کنید کاملا کذب است و در این رابطه سایت رسمی این سامانه hamta.ntsw.ir است پاسخگو بوده و هیچ مبلغی را برای انجام چنین فرایندهایی از شما دریافت نمی کند. 

کلاهبرداران اینترنتی با ایجاد و راه اندازی سایت‌های فیک و جعلی که مشابه سایت های اصلی است؛ اقدام به ربودن اطلاعات افراد کرده و با سوء استفاده‌هایی که از آنها می‌کنند موجب بی اعتمادی و اعتراض کاربران شده که این شیوه اصطلاحا فیشینگ نام دارد. در واقع فیشینگ هنگامی رخ می‌دهد که کلاهبرداران اینترنتی به اطلاعات شخصی کاربران و قربانیان دسترسی پیدا میکنند. 

از طریق اطلاعات وارد شده توسط کاربران در صفحات جعلی حساب‌های بانکی قربانیان خالی می‌شود. برای در امان ماندن از حساب‌های سایبری، باید موارد امنیتی را رعایت کنیم، بعد از دریافت ایمیل از هر فردی مخصوصا وقتی نمی شناسیم باز نکنیم. روی هر گونه لینک‌هایی که برایمان ارسال میشود کلیک نکنیم. این موجب میشود که کمی محافظه کارتر بوده و آدرس‌های سایت را بطور دقیق چک نماییم.

کلاهبرداران اینترنتی در سامانه همتا

 

ویژگی‌های همتا را بشناسید تا به کلاهبرداران اینترنتی رکب بزنید:

 رحمان زارعیان گفت: کاربران باید حتما دقت کنند که هرگونه اطلاع‌رسانی در زمینه طرح ثبت تلفن همراه، از طریق سرشماره پیامکی HAMTA (با حروف بزرگ) انجام خواهد شد. و در صورت ارسال هرگونه آدرسی برای شما، از ورود بر لینکهای موجود در آن خودداری نمایید. برای رسیدگی به هرگونه شکایت از کلاهبرداران اینترنتی میتوانید با مراکز پشتیبانی و پاسخگویی سامانه همتا به شماره ۰۹۶۳۶۶ از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب در ۷ روز هفته  می توانید مطرح کنید تا راهنمایی‌های لازم ارائه شود و به ثبت شکایت شما بپردازند.

از طرفی شما باید قبل از اقدام به هرگونه پرداخت وجه از اعتبار درگاه پرداخت اطمینان حاصل کرده و به ویژگی‌های ابتدایی این سامانه  که در زیر گفته می شود توجه کنید:

  1. اگر قصد پرداخت اینترنتی را دارید برای مطلع شدن از درگاه‌ها میتوانید به تارنمای کاشف به آدرس kashef.ir مراجعه نمایید.
  2. سایت رسمی hamta.ntsw.ir و سایت اطلاع‌رسانی hamtainfo.ntsw.ir است و دامنه دیگری ندارد.لازم به ذکر است، این سامانه  برای انجام فرآیندهای خود وجهی دریافت نکرده و انجام تمامی فرایندها رایگان است.
  3. عبارت https و همچنین علامت تأیید سرویس‌دهنده (معمولاً به‌ صورت قفل سبز رنگ) است که در قسمت اول آدرس درگاه پرداخت وجود دارد.
  4. باید به این نکته نیز توجه داشته باشید که درگاه‌های پرداخت باید شامل زیر دامنه‌های شاپرک (shaparak.i) باشد و در صورت مشاهده هرگونه پسوند دامنه جز ir. نباید اقدام به واریز وجه کنید.
روش کار با سامانه همتا

راهنمای انتقال مالکیت سیم کارت همراه اول، ایرانسل و رایتل

انتقال مالکیت سیم کارت به صورت غیر حضوری امکان پذیر است؟

سامانه همتا را بیشتر بشناسیم

سامانه هوشمند مدیریت تجهیزات ارتباطی همان سامانه همتا است که راه اندازی این سامانه با همکاری ارگان‌های دولتی (وزارت صنعت، ستاد مبارزه با قاچاق کالا، گمرک، وزارت ارتباطات و در نهایت اپراتورهای مخابراتی کشور) انجام شده؛ بنابراین با کاربردی بودن آن باعث استقبال زیادی از سوی افرادی که در این حوزه کاری هستند شده است. 

به صورت کلی این سامانه یک ابزار برای ثبت موبایل و رجیستر کردن آن است، پس بهتر است بگوییم که این طرح در جهت جلوگیری از فعالیت کلاهبرداران اینترنتی، قاچاق و خرید و فروش موبایل در حال فعالیت بوده و با توسعه روز به روز آن شاهد تغییرات بزرگی در زمینه گوشی های موبایل بوده ایم. اگر بخواهید از این سامانه استفاده کنید با استفاده از چند روش مانند اپلیکیشن، وب سایت، کد USSD، و در آخر پیامک، به روشی که در اینجا برای شما آموزش داده ایم که می‌توانید این کار را انجام دهید. ثبت گوشی در این سامانه الزام شده تا بتواند قابل استفاده باشد.

نکته بسیار مهم برای ثبت گوشی در این سامانه نداشتن تفاوت بین گوشی‌های کارکرده یا نو است این سامانه به گوشی موبایل شما هویت می‌دهد و با ثبت گوشی در این سیستم آنلاین از سرقتی یا قاچاق بودن گوشی اطمینان حاصل میکنید.

آدرس سامانه همتا

 

تفاوتی ندارد که شما گوشی موبایل نو داشته باشید یا اینکه قرار است از یک گوشی دست دوم استفاده کنید. باید بدانید که با ثبت گوشی در همتا در حقیقت به گوشی موبایل خود هویت می بخشید و به این سیستم آنلاین یکپارچه اعلام می‌کنید که گوشی موبایل شما سرقتی و یا قاچاق نیست! وقتی میخواهید اصالت یک گوشی را چک نمایید بعد از استفاده از روشهای موجود نتیجه نهایی به شما اعلام میشود که شامل چندین گزینه میباشد(قانونی، غیرقانونی، ورود از مناطق آزاد و...) اگر پیام غیر قانونی بودن برای شما ارسال شود بعد از گذشت 30 روز از روشن کردن آن خدمات مخابراتی گوشی قطع خواهد شد. 

درصورت استفاده از گوشی‌های کارکرده می بایست تغییر مالکیت صورت بگیرد، مانند شیوه‌ای که در سیمکارت‌های کارکرده انجام می شود که معمولا باید به نمایندگی های فروش سیمکارت که معتبرند مراجعه کرد.

راهکار خلاصی از شر کلاهبرداران اینترنتی

کلاهبرداران اینترنتی مثل سایر مشاغل به دلیل اینکه همیشه خود را آپدیت  و بروز میکنند و باید متناسب با شرایط روز پیش بروند، دست به سوءاستفاده از مردم می زنند و معمولا با مناسبت‌های مختلف که در پیش است، باعث درگیر کردن احساسات مردم و رسیدن به مقصود خود میشوند. البته بعد از ایجاد و شکل گیری رمز پویا تعداد کثیری از موارد تخلف و کلاهبرداری ها به حداقل رسید. در ادامه مطلب برای اینکه از دست کلاهبرداران اینترنتی  خیالی آسوده‌تر داشته باشید باید راهکاری انجام دیهد که خالی از لطف نیست و بی تاثیر نبوده؛ شما هم میتوانید آن را امتحان نمایید.

پیام های ارزش افزوده؛ پیام‌هایی هستند که مخاطب را به واسطه روش‌های مختلف تحریک کرده و برای هر فرد تعداد متفاوت ارسال میشود؛ امکان دارد یک نفر در یک روز 10 پیام دریافت نماید و دیگری تعدادی کمتر. این پیامها نزدیک به چندین سال است که در حوزه بازاریابی وارد شده و تبلیغات متعدد از جمله تور کیش یا سفر های مسافرتی و با قالب های خرید و فروش املاک و تخفیف‌های مختلف را دربرمی گرفت و از آنجایی که مدتی بعد با ثبت شکایات میلیونی مردم در دادگستری همراه باشد. 

رهایی از شر کلاهبرداران اینترنتی

البته این کار آنچنان هم ثمر بخش نبوده و با ترفندهای جدید و شیوه‌های کنجکاوی برای مردم بوجود آورده اند، باعث ایجاد مزاحمت‌های همیشگی‌شان شده و اینطور شد که سامانه 195 وارد عمل شد و کمی از این مشکلات را برطرف نمود. با راه اندازی سامانه 195 که موجب رسیدگی به پیام‌های ارزش افزوده است خیلی از شکایات ثبت شده و بیش از 300 هزار سیم کارت متخلف مسدود شده‌اند.

و نکته‌ی دیگر اینکه با ارسال پیامک رایگان به شماره 8007 میتوان فهمید که در طی سال‌های اخیر چه میزان هزینه بابت این پیامهای تبلیغاتی متحمل شده‌اند. حتی می‌توانید با شماره گیری #800* از شر این پیام‌های مزاحم و تبلیغاتی بیش از حد تا حدودی جلوگیری کنید. در نهایت باید بدانید که فقط با شیوه پیامکی جیب مردم خالی نمی‌شود بلکه ترفندهای بکار گرفته شده توسط کلاهبرداران اینترنتی خیلی بروزتر بوده و از شبکه های اجتماعی دیگر هم برای رسیدن به هدفشان استفاده های بسیاری می کنند.

شما تاکنون از سامانه همتا برای ثبت گوشی خود استفاده کرده‌اید؟ برای خلاصی از دست پیامهای مشکوک و یا تبلیغاتی چه راهکارهایی را در پیش گرفته اید؟

مطالب مرتبط
آنتن BTS چیست و نقطه زنی سیم کارت چگونه انجام می‌شود؟
بلاگ | دنیای فناوری
آنتن BTS چیست و نقطه زنی سیم کارت چگونه انجام می‌شود؟
آنتن های BTS مجموعه ای از تجهیزات مخابراتی هستند که در مخابرات بی سیم، ارتباط مشترک با شبکه را فراهم می‌کند. این نوع از آنتن ها در مناطقی...
معرفی انواع باتری تلفن همراه و راهکارهایی برای افزایش عمر باتری
بلاگ | بازار موبایل
معرفی انواع باتری تلفن همراه و راهکارهایی برای افزایش عمر باتری
امروزه با پیشرفت تکنولوژی، انواع و اقسام جدیدی از باتری ها نیز به وجود آمده اند که هر کدام ویژگی های خاص خودشان را دارند. اسمارت فون ها...
بهترین گوشی های سال 2020
بلاگ | بازار موبایل
بهترین گوشی های سال 2020
در حال حاضر، گوشی های هوشمندی وجود دارند که از مابقی تلفن های همراه یک سر و گردن بالاتر هستند. در این مقاله قصد داریم به بررسی 10 مورد از...
سامسونگ گلکسی A42، ارزان قیمت اما 5G !!
بلاگ | بازار موبایل
سامسونگ گلکسی A42، ارزان قیمت اما 5G !!
سامسونگ در 11 نوامبر 2020 (21 آذر 1399) از سامسونگ گلکسی A42 رونمایی کرد. این گوشی با توجه به قیمت پایین خود و بهره مندی از تکنولوژی 5G...
تعداد 0 نظر ثبت شده است
امتیاز کلی
0
0
0
0
0
شما چه امتیازی به "این مطلب" می دهید؟

اولین نفری باشید که نظر میدهید.
x
مای رند
قیمت گذاری سیم کارت
ثبت درخواست