وب سایت مای رند - مرکز خرید و فروش سیم کارت
ثبت نام ورود
خرید سیم کارت رند از شهر سیم
بلاگ | اخبار اپراتورها

همه چیز درباره خدمات مبتنی بر محتوا و پیامک های تبلیغاتی

انتشار ۱۳۹۹/۳/۲۴ . بروز رسانی ۱۳۹۹/۳/۲۵ ۰۹:۵۲ . ۱۴۰۶۶ بازدید

خدمات محتوایی یا خدمات مبتنی بر محتوا یا سرویس ارزش افزوده یا VAS مجموعه ای از خدمات غیر پیامکی و خدمات پیامکی جانبی اپراتورهای MCI و Irancell یا همان اپراتور همراه اول و اپراتور ایرانسل می گویند که برخی از سرویس های غیر حیاتی را به مشترکین خود ارائه میدهند. تمامی خدمات مبتنی بر محتوا هزینه دار بوده و هیچ کدام به صورت رایگان ارائه نمی شوند البته هزینه خدمات مختلف با یکدیگر متفاوت بوده و به طورمعمول هزینه هر پیامک از 50 تومان شروع میشود و امکان دارد تا چند هزار تومان برای برخی از سرویسها برسد. منظور از خدمات مبتنی بر محتوا، سرویس‌های اطلاع رسانی، خبری، ورزشی، مذهبی، اپلیکیشن‌ها، پیشخوان، سرگرمی و موارد مشابه می باشد.

خدمات مبتنی بر محتوا

 

پیامک های تبلیغاتی یکی از مرسوم ترین خدمات مبتنی بر محتوا

پیامک‌های تبلیغاتی گونه ای از سرویس تبلیغاتی بر بستر موبایل است که در آن از بستر پیامک برای مشترکین، محتوای تبلیغاتی ارسال می گردد. همچنین از این طریق نیز سازمانها، موسسات، شرکتها و ... می توانند با مخاطبان خود ارتباط دو سویه برقرار نمایند پیامک های تبلیغاتی؛ از جمله مشکلاتی است که  بسیاری از کاربران از آن شکایت می کنند.

اگر یک پیامک تبلیغاتی از سیم کارت ناشناس دریافت کردید، حتماً با شماره 195 تماس بگیرید و این شماره را گزارش کنید. این کار هیچ هزینه‌ای برای شما ندارد کاملا رایگان است. به علاوه، و با توجه به تدابیر امنیتی  سیم‌کارت بلافاصله توسط سیستم هوشمند بررسی و مسدود می‌شود. متخلف هم شناسایی شده و در نهایت قانون مرتبط با ارسال پیامک مزاحم اعمال می‌شود.

پیامک های تبلیغاتی

 

پیامک های اطلاع رسانی گونه دوم خدمات مبتنی بر محتوا

عده ای تمامی پیامک ها را تبلیغاتی می نامند، ولی این در حالی است که برخی از پیامک ها جهت اطلاع رسانی به مخاطب ارسال می شود و هیچ مبلغی را از شارژ موجود در گوشی شما کسر نخواهد کرد. از جمله پیامک های اطلاع رسانی را می توان در موارد زیر خلاصه نمود:

  1. پیامک های قضایی
  2. پیامک های تراکنش بانکی
  3. پیامک های پلیسی و انتظامی
  4. پیامک های اپراتور ها
  5. پیامک های دولتی و حکومتی
  6. پیامک های رگولاتوری (سازمان تنظیم  مقررات رادیویی و مانند آن)
sms

سیم کارت اقساطی

شما هم درسایت مای رند میتونید 912داشته باشین...

 

ارائه خدمات مبتنی بر محتوا به ایرانسلی‌ها

مشترکان اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران، از این پس در صورت تمایل به استفاده از خدمات مبتنی بر محتوا، لازم است تا حساب ویژۀ این خدمات را شارژ کنند. این تغییر از تاریخ  19 خرداد ماه 1399 اعمال شده و بر اساس مصوبۀ سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ( رگولاتوری) است. تمامی مشترکان از تاریخ مشخص شده ی‌توانند از خدمات مبتنی بر محتوای ایرانسل استفاده کنند، البته این موضوع در صورتی امکان پذیر است که به بخش اعتبار محتوا در اپلیکیشن «ایرانسل من» مراجعه کرده و یا با شماره‌گیری کد دستوری #11*555*بستۀ ویژۀ محتوایی را خریداری کرده باشند. ایرانسل برای مشترکان خود بسته‌های اعتباری 10 هزار تا 100 هزار ریالی در نظر گرفته تا از راه‌های گفته شده  در صورت داشتن تمایل بتوانند؛ حساب اعتبار محتوای خود را افزایش دهند. که البته این امکان در صورت نبود اعتبار کافی در حساب ویژۀ خدمات محتوایی، برای مخاطبان وجود ندارد، اما فهرست خدمات مبتنی بر محتوای قبلی برای آنها قابل مشاهده است تا در صورت خرید بستۀ محتوایی، بتوانند خدمات دلخواه خود را از فهرست موجود انتخاب و استفاده کنند.

 ایرانسلی‌ها

 

نحوه قطع خدمات مبتنی بر محتوا ایرانسل

ایرانسل به عنوان اپراتور پیشرو در کسب رضایت مشتری با هدف ارتقای شفافیت در ارائۀ خدمات مبتنی بر محتوا، این امکان را فراهم کرده که از طریق شماره‌گیری کد دستوری #800*، خدمات مبتنی بر محتوای فعال روی حساب خود را مشاهده و با اختیار خود در صورت لزوم، آنها را غیرفعال کنند. صرف اطلاع بیشتر از غیر فعال کردن سرویس دریافت پیام های تبلیغاتی با ارسال عدد 2 به شماره 5005 می توانید این سرویس را غیر فعال کرده و یا با خط ایرانسل خود با شماره 700 تماس گرفته و پس از ارتباط با اپراتور درخواست خود برای عدم دریافت پیامک تبلیغاتی را اعلام نمایید.

بسته‌های اعتباری ویژه محتوا در قیمت‌های مختلف ارائه شده‌اند و از طریق حساب سیم‌کارت، پرداخت بانکی و کیف پول آپ (تنها از طریق ایرانسل‌من) آنها را خریداری کنید و یا اعتبار حساب خود را افزایش دهید. این سرویس در حال حاضر تنها برای مشترکان اعتباری فعال است و در آینده امکان استفاده از آن برای مشترکان دائمی نیز فراهم خواهد شد. 

 قطع خدمات مبتنی بر محتوا ایرانسل

 

روشهای برای حذف پیامک های تبلیغاتی ایرانسلی ها

 الف) با شماره ایرانسل خود می توانید با  شماره 700 تماس بگیرید و درخواست حذف پیامک های تبلیغاتی را ثبت کنید.

ب) با خط غیر ایرانسلی میتوانید با شماره 0937000000 تماس گرفته وبا مرکز تماس ایرانسل ارتباط برقرار کرده و درخواستتان را  ثبت کنید.

ج) همچنین با ارسال عدد 2 به شماره 5005 می توانید پیامک های تبلیغاتی را لغو نمایید. ویا بلعکس درصورت درخواست اتصال مجدد عدد 1 را به 5005 ارسال کنید.

حذف پیامک های تبلیغاتی ایرانسلی ها

 

ارائه خدمات مبتنی بر محتوا همراه اول 

برخی مشترکان همراه اول درباره مبالغی که تحت عنوان خدمات مبنی بر محتوا در قبوض تلفن همراهشان درج شده اظهار بی‌اطلاعی می‌کنند و در خیلی از موارد اظهار میکنند که نمیدانند چرا  بعد از خرید مبلغ شارژ بعد از مدت کوتاهی و حتی با وجود اینکه از آن استفاده ای هم نمی کنند به اصطلاح شارژ خریداری شده؛ خورده میشود. اپراتورهای تلفن همراه باید در مورد تمامی خدمات ارزش افزوده محتوائی پیامکی، قبل از شروع ارائه خدمات، از طریق یک پیامک در مورد ارائه خدمات از مشترک سوال کند و تا مشترکین با اطلاع و آمادگی و درصورت تمایل بسته های پیشنهادی را رد یا قبول نمایند. در موارد زیادی مشاهده شده که در شبکه های اجتماعی پیام هایی با مضامین دعوت به عضویت در سرویسها با متن‌های فریبنده و جذاب مانند شرکت در قرعه‌کشی، شما برنده شدید، شارژ رایگان و ... ارسال می‌شود که در آنها هیچ اشاره‌ای به عضویت و محاسبه هزینه نشده و در حال حاضر تعداد بسیار زیادی از مشترکین به این صورت برای دریافت خدمات عضو شده‌ و در نتیجه مبالغی در قبوض تلفن همراهشان درج و محاسبه می‌شود که از آن‌ها  بی‌اطلاع هستند.

همراه اول

 

خط کجاست

با استفاده از این امکان میتونید از موقعیت جغرافیایی خطت مطلغ بشی...

نظارت رگولاتوری بر پیامک های تبلیغاتی همراه اول، ایرانسل و رایتل

طبق اعلام ارتباطات رادیویی (رگولاتوری)، نحوه ارسال پیامک‌های مربوط به خدمات در حال حاضر به گونه‌ای است که هزینه و روش لغو عضویت آن در هر پیامک ارسالی درج می‌شود اما در برخی برنامه‌های رادیوئی و تلویزیونی داخلی و خارجی، سایت‌های اینترنتی و سایر رسانه‌ها با تبلیغات کاذب و گمراه‌کننده مشترکین را به ارسال کد عضویت به سرشماره‌های مورد نظر تشویق می‌کنند که ممکن است از آن برای عضویت ناخواسته مشترکین استفاده شود و در آن صورت است که بدون رضایت مشترکین مبالغ بالا از شارژ آنها کاسته میشود و تا غیرفعال کردن آن بسته ادامه دار خواهد بود مگر اینکه گوشی خود را شارژ نکرده باشید؛ آنجا دیگر تلاششان را به پایان رسانده اید. به گفته مسئولان سازمان تنظیم مقررات رادیویی در اجرای مصوبه ۱۴۷ کمیسیون تنظیم مقررات رادیویی، حوزه نظارت و اعمال مقررات رگولاتوری در مورد نحوه عضویت مشترکین تلفن همراه در سرویسهای خدمات مبتنی بر محتوا حساسیت ویژه‌ای دارد و درصورت مشاهده هرگونه عضویت ناخواسته مشترکین در اینگونه سرویسها پیگیریهای لازم را انجام می‌دهد.

 مشترکین تلفن همراه

 

نحوه حذف پیامک های تبلیغاتی همراه اول

مشترکین  همیشگی همراه اول می توانند با ارسال پیامک خالی به شماره ۸۰۰ و یا شماره گیری کد #۸۰۰* (ستاره هشتصد مربع)، سرویسهای محتوایی فعال خود را مشاهده و در صورت تمایل نسبت به قطع آنها اقدام کنند. همچنین در این سامانه امکان قطع و وصل کردن پیامک های تبلیغاتی نیز در نظر گرفته شده است.

بنابر اعلام اپراتور اول تلفن همراه، تمامی سرویس های خدمات پیامکی همراه اول با ارسال کد معرفه یا فعالسازی آن سرویس، به شماره کوتاه شرکت ارائه دهنده آن سرویس (شرکت های ارائه دهنده سرویس های خدمات پیامکی و شماره های کوتاه آنها در بخش شرکت های همکار آمده اند) فعال می شوند. به این ترتیب یکی از کدهای فعال‌سازی فارسی و یا لاتین درج شده در جدول به شماره کوتاه شرکت ارائه دهنده آن سرویس ارسال شده که برای فعال‌سازی سرویس در نظر گرفته شده از جانب خودتان است. 

 حذف پیامک های تبلیغاتی همراه اول

به طور مثال برای روشن تر کردن مطلب و فهم بیشتر؛ با ارسال کد فعال‌سازی ام بی ای(کد فعالسازی فارسی) و یا MBA (کد فعال‌سازی لاتین)به سرشماره 2030 میتوانید عضو سرویس مدیریت موفق شوید. همچنین مشترکان برای آگاهی از خدمات هر یک از شماره‌های کوتاه باید یک پیامک خالی به آن شماره ارسال کنند و لیست تمامی سرویس های تعریف شده بر روی آن شماره به رایگان قابل دریافت می‌شود.

کافیست مشترکان همراه اولی، برای غیرفعال سازی هر یک از سرویس‌های فعال خود؛ کد غیرفعال‌سازی فارسی و یا لاتین آن سرویس (ترکیب کد معرفه فارسی سرویس با کلمه خاموش و یا کد معرفه لاتین سرویس با کلمه OFF) را برای شماره کوتاه شرکت ارائه دهنده آن سرویس ارسال کنند.

مشترکین همراه اول برای عدم دریافت و قطع پیامک های تبلیغاتی همراه اول از طریق یکی از روش های زیر اقدام نمایند.

  • فرستادن عدد یک به 8999
  • با شماره گیری کد دستوری *8999#
  • با شماره گیری کد دستوری *800#
  • تماس گرفتن با مرکز اطلاع رسانی 9990
 قطع پیامک های تبلیغاتی

 

ارائه خدمات مبتنی بر محتوا رایتل

اولین قدم استفاده از نرم افزار رایتل من است. به سادگی و با استفاده از منوی “مدیریت خدمات پیامکی انبوه و ارزش افزوده” فعال ‌سازی و غیرفعال سازی پیامک انبوه و ارزش افزوده را مدیریت کنید. در ادامه نیز اگر به اپلیکیشن رایتل من دسترسی ندارید، می توانید از طریق شماره گیری کد دستوری #800* و یا #195* و یا ارسال یک پیامک خالی به شماره 800 و یا 195  به راحتی اقدام به غیرفعال کردن دریافت پیامک های تبلیغاتی و خدمات مبتنی بر محتوا نمایید.

 رایتل

دسته بندی:

مطالب مرتبط
نحوه پرداخت بدهی خط 0912
بلاگ | خدمات سیم کارت
نحوه پرداخت بدهی خط 0912
امروزه با پیشرفت تکنولوژی شما می توانید به راحتی توسط امکاناتی مانند سامانه‌ های الکترونیکی، تلفن بانک، کدهای دستوری و یا اپلیکیشن های پرداخت...
مقایسه بهترین ساعت هوشمند سیم کارت خور در بازار
بلاگ | لوازم جانبی
مقایسه بهترین ساعت هوشمند سیم کارت خور در بازار
امروزه ساعت های هوشمند سیم کارت خور یا واچ فون، یکی از محبوب ترین گجت ها و فناوری های جدید و مدرن است. این ساعت به دلیل کاربردهای فراوانی...
مزایا و معایب گوشی های دو سیم کارت
بلاگ | سیم کارت
مزایا و معایب گوشی های دو سیم کارت
در این نوشته چیز هایی که باعث به وجود آمدن ذهنیت غلط در مورد این نوع گوشی ها شد و حقیقت در مورد گوشی دو سیم کارت و مزایا و معایب بررسی می...
بررسی جامع انواع سیم کارت رند با پیش شماره 0912
بلاگ | سیم کارت
بررسی جامع انواع سیم کارت رند با پیش شماره 0912
جالب است بدانید در دوران قدیم سیم کارت های رند جذاب و منحصر به فرد بودند. این موضوع باعث شده سیم کارت های رند از دیگر سیم کارت ها جدا شوند...
تعداد 2 نظر ثبت شده است
امتیاز کلی 4
1
0
1
0
0
شما چه امتیازی به "این مطلب" می دهید؟

  1. syy***@gmail.com

    سلام بنده دوتا خط ایرانسل دارم هربار که شارژمیزنم فوری ازحسابم مبلغی کسر میکنه پیام میاد بدهی داشتی در صورتی که هیچ شارژ اظطراری یا چیزی نمیگیرم چطور میتونم این سرویس و لغو کنم ممنون ازلطفتون

  2. گوشی تلفن همراه یک وسیله برای بهبود زندگی شخصی و آسایش و امنیت بیشتر است نه وسیله ای برای سودجویی شرکتهای مخابراتی؛حتی به نظر میرسد گوشی تلفن برای تبلیغات هم مناسب نیست چون آرامش اشخاص را بر هم میزند مگه پول چقدر ارزش دارد که برای تبلیغات و سودجویی اعصاب و آرامش مردم را بر هم بزنید این روش سودجویی قطعا حرام است و نارضایتی مردم را به همراه دارد بهتر است وزارت اختلاطات و فن آوری افتضاحات هر چه زودتر و فوری این قاءله را تمام کند این پولهای حرام که با به هم ریختن اعصاب و آرامش مردم به جیب میزنید خوردن ندارد و دامنگیرتان خواهد شد یه ذره فرهنگتان را بالا ببرید سودجویان حرامخور تبلیغات که همیشه جنبه اطلاع رسانی و آگاهی بخشی ندارد

x
مای رند
قیمت گذاری سیم کارت
ثبت درخواست