وب سایت مای رند - مرکز خرید و فروش سیم کارت
ثبت نام ورود
خرید سیم کارت رند از شهر سیم
بلاگ | بازار موبایل

کی موبایل بخریم؟

انتشار ۱۳۹۹/۳/۱۱ . بروز رسانی ۱۳۹۹/۵/۳۰ ۱۶:۳۱ . ۴۴۳۱ بازدید

رئیس اتحادیه صنف دستگاه‌های مخابراتی و ارتباطی با برشمردن دلایل گرانی گوشی در وضعیت بازار موبایل گفت: امسال به دلیل قطع واردات تلفن همراه، شاهد کمبود گوشی و در نهایت افزایش قیمت‌ها هستیم.

بازار تلفن همراه

 

گزارش اتحادیه در مورد وضعیت بازار موبایل

مهدی محبی افزوده است: به دلیل شیوع ویروس کرونا از بهمن ماه سال گذشته در کشور‌های همسایه و کشور خودمان و تعطیلی کسب و کارها و همچنین برنامه‌های آموزشی که وزارت آموزش و پرورش برای ادامه روند آموزش با نام "شاد" در کشور ارائه کرده است؛ استفاده از گوشی در کشور به شدت بالا رفته است و این باعث کمبود گوشی تلفن همراه در کشور شده است. نیاز کشور ماهیانه یک و نیم میلیون گوشی بود که در ماه‌های فروردین و اردیبهشت امسال فقط 700 هزار گوشی به کشور وارد شده که خودش یک و نیم میلیون کسری دارد.

رئیس اتحادیه صنف دستگاه‌های مخابراتی و ارتباطی افزود: بانک مرکزی باید برای جبران این کمبود وارد این بازار شود و از این صنف حمایت و ارز مورد نیاز واردات گوشی را تامین کند تا وارد کنندگان این امکان را داشته باشند گوشی به اندازه کافی وارد بازار کنند.آمار شرکت‌های واردکننده در حال حاضر حاکی از آن است که حدود 500 هزار گوشی در گمرک و انبار‌ها وجود دارد واگر بانک مرکزی کمک کند؛ براحتی میتوان این گوشی‌ها را ترخیص کرد.

وضعیت بازار موبایل

هدفون مخصوص کودکت تهیه کن...

اگه رو فرزندت حساسی و نمیخوای دچار مشکلات شنیداری بشه، هدفون مناسب رِنج سنی براش تهیه کن!  

 

وضعیت بازار موبایل و نوید ارزان شدن آن

تقاضا برای استفاده از موبایل افزایش داشته است و همین عامل باعث کاهش جزئی قیمت آن، در وضعیت بازار موبایل شده است. حدود 3 ماه است شاهد افزایش قیمت موبایل در بازار هستیم، همین امر باعث کاهش تقاضا در بازار شده است. زمانی که سری به بازار موبایل بزنیم دیگر از گوشی‌های کمتر از ۲ میلیون تومان خبری نیست. قیمت گوشی تلفن همراه در روزهای اخیر افزایش قابل توجهی داشته و ارزان‌ترین موبایل‌هایی که در بازار وجود دارند، از حداقل حقوق کارگری هم گران‌تر هستند.

افزایش بی سروصدا قیمت موبایل از قبل عید باعث شد تا تقاضا برای این محصول کم شود. این افزایش قیمت نوعی شوک بود. یکی از متقاضیان خرید گوشی ادعا دارد که قبل از عید قصد خرید تلفن همراهی با قیمت ۸ میلیون تومان را داشته است که پس از عید قیمت همان کالا به ۱۲ میلیون افزایش داشته است. 

به گفته کارشناسان، دلیل عمده افزایش قیمت موبایل به نوسانات نرخ ارز و بحث واردات برمی گردد. اگرچه قیمت گوشی تلفن همراه در بازار به صورت حبابی در حال افزایش است، اما تا زمانی که واردات آن سرعت نگیرد و عرضه و تقاضا همخوانی نداشته باشد، احتمال بالا رفتن قیمت موبایل وجود دارد.

موبایل و نرخ ارز

 

 بازار موبایل در سرازیری قیمت 

ابراهیم درستی رئیس اتحادیه فروشندگان تلفن همراه با بیان اینکه وضعیت بازار موبایل راکد است، گفت: به دلیل اینکه گوشی تولید داخل نداریم و این کالا با قیمت ارز وارد کشور می شود، در نتیجه قیمت این کالا بستگی شدید به قیمت ارز دارد و در حال حاضر همچنان شاهد افزایش قیمت ارز در جهان هستیم. به دلیل تقاضا بالا در چند ماه اخیر برای استفاده از موبایل؛ کاهش جزئی قیمت موبایل در بازار  را شاهد بوده ایم. 

 رئیس اتحادیه فروشندگان تشریح کرد: امیدواریم با تغییراتی که در وزارت صمت صورت گرفته است،گره گشایی برای این بازار باشد و به ثبات نسبی برسد. با افزایش قیمت موبایل، مغازه داران آسیب های فراوانی دیده اند و در گذشته امورات خود را نسبت به حال حاضر بهتر می گذراندند. پیش بینی می شود هفته آینده مقداری  وضعیت بازار موبایل به آرامش خواهد رسید و قیمت ها مشخص خواهد شد.  در واقع بازار نیاز به ثبات دارد تا مردم قدرت خرید شان افزایش یابد. 

افزایش قیمت موبایل

 

میدونی سیمکارتت چقد می ارزه؟!!!

اگه میخوای سیمکارتتو بفروشی ولی قیمت واقعیشو نمیدونی، تا کلاه بزرگی سرت نرفته قبل از فروش رو لینک بالا کلیک کن!

 

قیمت بازار موبایل؛ سرگردان در تب دلار

پژمان احمدی یکی از فروشندگان موبایل در خصوص این بازار، گفت: هر ساله در نزدیکی شب عید شاهد افزایش تقاضای موبایل در بازار بودیم که امسال این میزان به نصف رسید. پاساژها از قبل عید تعطیل شدند و همین عامل باعث افت تقاضا در بازار شد. بعد از تعطیلات نوروزی و با بازگشایی پاساژها، مقداری تقاضا وجود داشت اما به شدت شاهد افزایش قیمت ها بودیم و همین عامل باعث کاهش تقاضا در بازار شد. عرضه و تقاضا در بازار باعث نوسانات قیمت موبایل می شود که اکنون تقاضا برای خرید موبایل زیاد است به همین دلیل قیمت تلفن همراه روند صعودی را دارد. هم اکنون حدود یک هفته ای می شود که شاهد کاهش قیمت موبایل بودیم و پیش بینی می شود که این کالا به قیمت نسبی برسد. در حال حاضر به شدت بازار آرامی را پشت سر می‌گذاریم، اما امید است که در هفته های آینده  این مشکل برطرف شده و شاهد رونق این صنف باشیم.

نوسانات بازار موبایل

 

تاریخچه جستجوی اینستاگرامت رو به کلی نابود کن!

اگه میخوای کسی متوجه نشه تو اینستاگرام دنبال چی بودی رو لینک بالا کلیک کن. ما راهنماییت میکنیم....

 

 کرونا + از هم گسستگی زنجیره تامین و عرضه تلفن همراه 

رضا دیهیمی، نايب‌ رئیس انجمن واردکنندگان موبایل، تبلت و تجهیزات جانبی، ضمن اشاره به از هم گسستگی زنجیره تامین و عرضه تلفن همراه در کشور، در مورد تاثیر بحران کرونا بر اقتصاد صنف تلفن همراه گفت: متاسفانه از اوایل اسفند که رشد شیوع بیماری کرونا در ایران آغاز شد، مشکلاتی برای این صنف بوجود آمد. نخستین تاثیرات شیوع کرونا در صنف موبایل شامل حال، حلقه‌ اول این زنجیره یعنی واردکنندگان شد.

این رئیس مسئول افزود: خوب است بدانید در این لحظه که با هم گفت‌وگو می‌کنیم هیچ باری از دبی به ایران نمی‌رسد زیرا راه‌های دبی و عراق (اربیل) به ایران بسته شده و پرواز و در نتیجه کارگویی صورت نمی‌گیرد. به‌عبارتی نخستین مشکل آن است که وارد کنندگان امکان ارسال کالا به ایران را ندارند. در ادامه در خصوص واردکنندگان موبایل با توجه به افزایش جهانی وضعیت  این بازار به دلیل شیوع کرونا گفت: کروناویروس همزمان با شروع سال نوی میلادی ۲۰۲۰ در چین و سپس کشورهای دیگر شیوع پیدا کرد. در نتیجه کارخانه‌های برندهای بزرگ از قبیل اپل و سامسونگ در چین به تعطیلی کشیده شد و با توجه به همزمانی با سال نو کمبود کالا در دبی و هنگ کنگ و... باعث افزایش قیمت کالا در سراسر جهان شد. معضل بزرگ این است که زمانی برای پایان این بحران تعیین نشده و البته ما امیدواریم هرچه سریع‌تر اوضاع به سامان برسد.اما نباید از این موضوع هم غافل شویم که در این دوران بسیاری از کسب و کارها آسیب دیده اند و باید از هم اکنون چاره ای برای حل مشکل آنها در پسا کرونا بیاندیشیم. در این میان باید منتظر ماند تا قیمت ارز به یک ثبات نسبی برسد و مرتبط با آن واردات موبایل تعیین و تکلیف شود لذا اینگونه شاهد کاهش قیمت تلفن همراه در بازار موبایل خواهیم بود.

بحران کرونا و عرضه و تقاضا موبایل

 

گزارش انجمن واردکنندگان موبایل در مورد بازار موبایل

 در چند ماه اخیر وضعیت بازار موبایل و تلفن همراه از التهاب افتاده با مشکلی بزرگتر روبرو شده که تبعات آن نه تنها برای تاجران قانونی دردسرساز شده بلکه در کوتاه مدت مصرف کنندگان را نیز با مشکلات عدیده‌ای مواجه خواهد کرد.

امیر اسحاقی دبیر انجمن واردکنندگان موبایل در این باره گفت: در روزهای اخیر گزارشات متعددی از فعالان بازار با موضوع توزیع گسترده موبایل‌های قاچاق دریافت کرده ایم. بر همین اساس تحقیقاتی صورت گرفت که نشان داد موبایل‌های مدنظر با سوء استفاده از کد اقامت اتباع خارجی به تعداد بسیار زیادی رجیستر شده و در سطح بازار توزیع شده است. وی ادامه داد: با توجه به کاهش واردات قانونی به دلیل عدم تخصیص ارز، در هفته‌های اخیر شاهد سوء استفاده قاچاقچیان و سوداگران از این خلا بوده‌ایم. این افراد مقدار قابل توجهی تلفن همراه را به صورت قاچاق به کشور وارد کرده و با استفاده از کد اقامت اتباع خارجی این موبایل‌ها را رجیستر کرده‌اند. حتی در برخی موارد سودجویان توانسته‌اند تا با یک کد اقامتی چندین موبایل را رجیستر کنند.

دبیر انجمن وارد کنندگان گفت: در صورتی که مسئولان ذیربط به سرعت چاره‌ای برای این سوء استفاده گسترده نیاندیشند، به زودی شاهد سیل عظیمی از موبایل‌های قاچاق در بازار خواهیم بود که منجر به ضرر و زیان تاجران قانونی که سال ها سرمایه و توان خود را صرف واردات موبایل کرده اند، خواهد شد. از سویی با توجه به اینکه موبایل‌های قاچاق موجود در بازار بدون گارانتی می‌باشند، به زودی با موج بزرگی از نارضایتی مصرف کنندگان روبرو می‌شویم.

رجیستری موبایل

وی یادآور شد: به گفته برخی از فعالان بازار این موبایل‌های قاچاق با استفاده از کد اقامت اتباع خارجی و با دریافت مبلغی بین ۲۵ تا ۱۰۰ هزارتومان رجیستر می‌شوند.

در این اطلاعیه خطاب به واردکنندگان آمده است:

به اطلاع کاربران محترم می‌رساند پیرو سیاست‌های جدید بانک مرکزی و وزارت صنعت، معدن و تجارت، از این پس به منظور واردات کالای تلفن همراه، تنها ارز حاصل از صادرات تخصیص داده خواهد شد.

محل تامین ارز برای ثبت‌سفارش‌هایی که شامل کالای تلفن همراه باشند (شماره تعرفه‌های ۸۵۱۷۱۲۱۰ و ۸۵۱۷۱۲۲۰) بایستی تنها از محل صادرات انتخاب شده باشد. در غیر این صورت پرونده در هنگام استعلام ضوابط، ردپیش‌ فاکتور خواهد شد.

مطالب مرتبط
آنتن BTS چیست و نقطه زنی سیم کارت چگونه انجام می‌شود؟
بلاگ | دنیای فناوری
آنتن BTS چیست و نقطه زنی سیم کارت چگونه انجام می‌شود؟
آنتن های BTS مجموعه ای از تجهیزات مخابراتی هستند که در مخابرات بی سیم، ارتباط مشترک با شبکه را فراهم می‌کند. این نوع از آنتن ها در مناطقی...
معرفی انواع باتری تلفن همراه و راهکارهایی برای افزایش عمر باتری
بلاگ | بازار موبایل
معرفی انواع باتری تلفن همراه و راهکارهایی برای افزایش عمر باتری
امروزه با پیشرفت تکنولوژی، انواع و اقسام جدیدی از باتری ها نیز به وجود آمده اند که هر کدام ویژگی های خاص خودشان را دارند. اسمارت فون ها...
بهترین گوشی های سال 2020
بلاگ | بازار موبایل
بهترین گوشی های سال 2020
در حال حاضر، گوشی های هوشمندی وجود دارند که از مابقی تلفن های همراه یک سر و گردن بالاتر هستند. در این مقاله قصد داریم به بررسی 10 مورد از...
سامسونگ گلکسی A42، ارزان قیمت اما 5G !!
بلاگ | بازار موبایل
سامسونگ گلکسی A42، ارزان قیمت اما 5G !!
سامسونگ در 11 نوامبر 2020 (21 آذر 1399) از سامسونگ گلکسی A42 رونمایی کرد. این گوشی با توجه به قیمت پایین خود و بهره مندی از تکنولوژی 5G...
تعداد 11 نظر ثبت شده است
امتیاز کلی 4
7
0
2
1
1
شما چه امتیازی به "این مطلب" می دهید؟

  1. دولت تدبیر و امید همینه گرونتر میشه ولی ارزونتر نمیشه اگه یادتون باشه سه سال پیش همین a10sتازه اومده بود قیمتش هم تهش یک میلیون بود ترامپ که اومد رو کار از گیجی روحانی استفاده کرد و رید تو مملکت ما البته برای کشور خودش هم سودی نداشت ولی اون عوضی (ترامپ) وقتی دستور ترور سردار سلیمانی رو داد رهبر باید دستور قتل ترامپ رو امضا میکرد نه موشک زدن تو پایگاه عین الاسد اون سرباز هایی که ضربه مغزی شدن برای ترامپ اهمیتی نداشتن تازه اگه ترامپ رو میکشتیم انگار یه سوسک کثیف رو از روی زمین برداشتیم و دنیا هم پشتمون بود اما اونها یه فرشته از میون ما برداشتن و اون سوسک (ترامپ معروف به گاو زرد )مدام تو بیانیه هاش از به دست آوردن دستاوردی بزرگ در کشتن سردار سلیمانی حرف میزنه وما کاری باهاش نداریم واقعا چرا؟

  2. قبلا مردم وام میرفتن که خونه و زمین بخرند حالا با این دولت ما به جایی رسیدیم که برای خرید یه گوشی باید از صد جا وام بگیریم من نمیدونم فایده کلید آقای روحانی چی بود واقعا

  3. تورو خدا ارزون کنید . به خدا خسته شدیم . هر روز میرم قیمت گوشی رو چک می کنم ولی همونه اصلا تغیر کاهشی وجود نداره. تورو خداااااااااااااااااااااااااااا ارزون کنید

  4. تروخدااا گوشیرو ارزون کنید واقعا خسته شدم امسال دانشگاه دارم گوشی ندارم،سه تا بچه ایم هرسه تا ک نمیتونیم از یه گوشی استفاده کنیم

  5. واقعا برای منکه دانش اموزم و واقعا لازم دارم خیلی سخته من برای جمع کردن پول برای خرید گوشی ۴۰۰تا تک تومنی کار میکنم و واقعا خریدش خیلی مشکله

  6. به امید ارزان شدن موبایل

  7. من میخواستم گوشی بخرم چند ماه پیش قبل از گرونی ولی نشد حالا که تصمیم داستم بخرم قیمت هارو دیدم که چقدر گرون شده و نشد گوشی بخرم

  8. لطفاً گوشی را ارزان کنید

    پاسخ :

    بله ما هم دوست داریم قیمت گوشی مناسب و واقعی باشد

  9. خدایا یااین سکانس زندگیمون بزن ۵سال عقب یا همه چیز یکجانابودبشه دارم دیونه میشم ازاین قیمت گوشی ها

  10. مطلب خوبی بود من ک امیدوارم ارزان بشه چون هدفم تو این تابستون این شده پولم ندارم میخوام جمع کنم البته برای من خیلی سخت خواهد بود (:

x
مای رند
قیمت گذاری سیم کارت
ثبت درخواست