وب سایت مای رند - مرکز خرید و فروش سیم کارت
ثبت نام ورود
خرید سیم کارت رند از شهر سیم
بلاگ | خدمات سیم کارت

راهنمای کامل رفع مسدود شدن سیم کارت شما

انتشار ۱۴۰۰/۷/۲۸ . بروز رسانی ۱۴۰۰/۷/۲۸ ۱۴:۲۴ . ۵۹۳۶۵ بازدید

سیم کارت قفل شده چگونه باز می شود این سوال به عنوان یکی از پر تکرار ترین سوالها برای کاربران سیم کارتهای همراه اول، ایرانسل و رایتل است.  اگر شما میخواهید در مورد رفع مسدودی سیم کارت ایرانسل ، همراه اول ، رایتل اطلاعات جامع و کاملی داشته باشید، تا پایان مقاله همراه ما باشید. در این مطلب تمامی مطالب مربوط به رفع مسدودیسیم کارت های قفل شده را برای شما عزیزان ارائه خواهیم داد. 

 

راهنمای کامل رفع مسدود شدن سیم کارت شما

 

راهنمای کامل رفع مسدود شدن سیم کارت ایرانسل

همه ما می دانیم که ایرانسل به عنوان دومین اپراتور کشور توانسته از آغاز فعالیت خود، کاربران بسیار زیادی را جذب خود کند. ایرانسل خدمات متنوع و جذابی مانند ارائه سرویس اینترنت همراه با بیشترین سرعت باند پهن، اینترنت نسل چهار ثابت و .... را به کاربران خود رائه می دهد تا به بهترین شکل ممکن رضایت مشتریان خود را جلب نماید. نکته مهم دیگری که باید به آن توجه داشته باشید این است که انواع گوشی هوشمند در دنیای دیجیتال امروز تبدیل به یکی از ضروری ترین وسایل ارتباطی در میان افراد شده است به گونه ای که زندگی بسیاری از ما بدون این تکنولوژی مختل می گردد. با توجه به اینکه استفاده از تلفن همراه بدون داشتن سیم کارت و دسترسی به اینترنت، کاربردی برای شما ندارد. بنابراین مهم ترین نکته ای که در هنگام خرید سیم کارت باید به آن همیشه توجه داشته باشید این است که یک سیم کارت سالم و بدون نقص را خریداری کنید که در شرایط مختلف بتوانید از سرویس های آن استفاده کنید. اما در برخی از موارد ممکن است که سیمکارت شما دچار مشکلاتی مانند مسدودی و قطعی های به ظاهر بی دلیل شود. در این قسمت تمامی اطلاعات لازم در مورد رفع مسدود شدن سیم کارت ایرانسل را برای شما عزیزان شرح می دهیم.

 

دلایل مسدود شدن سیم کارت ایرانسل

  1. ارسال پیامک های تبلیغاتی

ارسال پیامک های تبلیغاتی انبوه از خطوط  به عنوان یکی از عواملی است که باعث مسدود شدن سیم کارت ایرانسل می شود. شما  برای خلاص شدن از مزاحمت های این گونه پیامک ها، شماره های تبلیغاتی را در تلفن همراه خود مسدود می کنید. از طرفی صاحبان مشاغل تصمیم به ارسال پیامک های تبلیغاتی از طریق شماره سیم کارت ایرانسل می کنند و همین امر باعث زیر پا گذاشتن قوانین اپراتور می گردد. توجه داشته باشید که بی توجهی کسب و کارها نسبت به این مسئله سبب شده است که سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اقدادم به مسدود کردن سیم کارت ایرانسل شما کند. بنابراین، سیمکارت ایرانسل شما غیر قابل استفاده می شود. در صورت مزاحمت های تبلیغاتی و شکایات مشترکین، افرادی که از  شماره ایرانسل اقدام به ارسال پیامک های تبلیغاتی کرده اند، از طریق مراجع قانونی مورد پیگرد قانونی قرار می گیرند. توصیه ما به شما این است که از طریق خطوط ایرانسل پیامک های تبلیغاتی را به هیچ عنوان ارسال نکنید. 

سوال مهم این است که اگر به دلیل ارسال پیامک های تبلیغاتی سیم کارت ایرانسل شما مسدود شود، آیا قابل رفع است و چه راهکاری دارد؟ با پاسخ این سوال در ادامه مقاله همراه ما باشید. 

 

ابتدا باید بدانید که روش های مجاز اپراتور ایرانسل برای پرداخت بدهی کدام است؟

 

ابتدا باید بدانید که روش های مجاز اپراتور ایرانسل برای پرداخت بدهی کدام است؟

ایرانسل در سایت خود irancell.ir چهار روش را برای پرداخت قبوض بدهی سیمکارت معرفی کرده که شما به عنوان کاربر می تواند با استفاده از آنها، بدهی خود را پرداخت کنید.

پرداخت بدهی به صورت آنلاین 

در روش پرداخت آنلاین شما نیاز به رمز اینترنتی (رمز پویا) دارید و به راحتی می توانید قبض خود را با استفاده از این روش پرداخت کنید. شما می توانید با استفاده از تلفن همراه و  با وارد کردن شماره تلفنی که می خواهید قبض آن را پرداخت کنید به صفحه ای منتقل شوید که میزان بدهی را می بینید و به راحتی این بدهی را پرداخت کرده و خط خود را رفع مسدودیت کنید. همچنین از طریق روش پرداخت با شناسه و با دریافت کد شناسه از سامانه می توانید شماره تلفن همراه ایرانسلی خود را به سرشماره 2121 پیامک کرده و  کد شناسه ای را از طرف سامانه در یافت کنید و  با وارد کردن شناسه دریافتی به صفحه پرداخت قبض منتقل شوید. از دیگر روش های پرداخت آنلاین پرداخت بدهی با استفاده از کد دستوری #7* است. 

پرداخت بدهی با استفاده از کد های دستوری

ایرانسل به منظور پرداخت قبوض به روش کدهای دستوری، کد #7* را معرفی کرده و از طریق آن شما عزیزان به عنوان کاربران ایرانسل می توانید با شماره گیری این کد و با استفاده از کارت بانکی و رمز دوم پویا و یا ایستا اقدام به پرداخت قبض سیم کارت دائمی ایرانسل خود کنید .

پرداخت بدهی با شارژ خودکار

پرداخت بدهی با شارژ خودکار به عنوان یکی از روش هایی است که ایرانسل برای پرداخت بدهی معرفی کرده است. شما به عنوان کاربر می توانید اگر در یکی از سه بانک منتخب ایرانسل حساب داشته باشید این روش را فعال کنید تا قبوض به صورت اتوماتیک و خودکار پرداخت شوند. توجه داشته باشید که این بانک ها شامل: بانک ملی، بانک سامان و بانک ملت هستند و با مراجعه به صفحات بانکداری الکترونیکی هرکدام از این بانک ها، شارژ خودکار سیم کارت ایرانسل خود را می توانید فعال کنید.

پرداخت بدهی با استفاده از اپلیکیشن ایرانسل من

پرداخت بدهی با استفاده از اپلیکیشن ایرانسل من یک روش کاربردی برای پرداخت بدهی کاربران سیم کارت دائمی است. شما به عنوان کاربر ایرانسل می توانید با نصب این برنامه کاربردی و استفاده از بخش های مختلف آن، اقدام به پرداخت قبوض سیم کارت ایرانسل خود با داشتن یک کارت بانکی و رمز دوم پویا و یا ایستا نمائید.

عدم تکمیل مدارک

عدم تکمیل مدارک یکی دیگر از علل مسدود شدن سیمکارت ایرانسل شما است. توجه داشته باشید که از جمله دلایل شایع مسدودی سیم کارت اعتباری ایرانسل نیز همین علت است. بنابراین اگر مدارک و اطلاعات هویتی شما به صورت ناقص در سیستم ایرانسل ثبت شده ، سیم کارت شما به زودی مسدود می شود. در این خصوص، اپراتورها موظف هستند که سیم کارت داری اطلاعات ناقص را مسدود کنند. اما قبل از مسدودی سیم کارت، چندین بار اطلاعیه ای در مورد تکمیل مدارک برای کاربر به صورت پیامک ارسال می شود تا شما به عنوان مالک سیم کارت نسبت به تکمیل آنها اقدام کنید. اگر شما نسبت به این پیامک ها بی توجه باشید، اپراتور شماره سیم کارت را از دسترس خارج و آن را مسدود می کند. در طی سال های اخیر، اپراتور ایرانسل، سیم کارت های بسیاری را مسدود کرده است زیرا تعداد زیادی از آنها دچار نقص مدارک بوده و هویت مالکان آنها احراز نشده است.

 

روش های رفع مسدودی سیم کارت ایرانسل به دلیل عدم تکمیل مدارک

 

روش های رفع مسدودی سیم کارت ایرانسل به دلیل عدم تکمیل مدارک

به طور کلی ایرانسل روش هایی را برای رفع نقص های مدارک و اطلاعات هویتی برای شما عزیزان به عنوان کاربران ایرانسل ارائه کرده است تا شما بتوانید در اسرع وقت آنها را تکمیل و سیم کارت خود را از حالت مسدودی خارج نمائید.

  1. استفاده از کدهای دستوری برای رفع مسدودی سیم کارت اعتباری ایرانسل. کافیست کد دستوری #5*130* را گرفته و برای سیم کارت دائمی خود کد دستوری  #5*140* را شماره گیری کنید. توجه داشته باشید که مسدودشدن سیمکارت ایرانسل تنها به دلیل عدم تکمیل مدارک نیست. در برخی مواقع دلایل دیگری نیز وجود دارند که منجر به ایجاد مشکلاتی برای اطلاعات هویتی شما شده و شما را با چالش رو به رو می کند. به طور مثال ممکن است مدارک ارائه شده توسط شما مخدوش شده باشد و اپراتور ایرانسل مدارک شما را تائید نکرده باشد. همچنین اگر هنگام آپلود کردن مدارک هویتی خود، مشکلاتی از قبیل قطع و وصل شدن اینترنت برای شما پیش آمده باشد و مدارک شما به صورت ناقص آپلود شده باشند هم سیم کارت ایرانسل شما مسدود می گردد. زیرا سیم کارت شما دچار مشکلات اطلاعات نقص هویت مالک شده است و تائید مجدد هویت مالک سیمکارت نیز نیاز به بررسی بیشتری دارد. در نتیجه تا زمانی که اطلاعات شما تکمیل نشود و مورد تائید اپراتور قرار نگیرد، سیم کارت شما مسدود خواهد شد.

سوال مهمی که در این قسمت برای کاربران پیش بیاید این است که بعد از ارسال مدارک و اطلاعات چه کار کنیم؟

توجه داشته باشید که اگر سیم کارت ایرانسل شما به دلیل ناقص بودن مدارک مسدود شده است ، کافیست بعد از ارسال آنها مورد تائید اپراتور قرار بگیرید. پس از تائید سیم کارت شما وصل می شود و به راحتی از حالت مسدودی خارج می گردد. اگر بعد از مدت کوتاهی همچنان سیم کارت شما متصل نشده بود می توانید از خطوط ایرانسل با شماره 700 و یا از سایر خطوط مانند سیم کارت همراه اول و یا تلفن ثابت با شماره 09377000000 تماس گرفته و پیگیری نمائید.  اگر به دلایلی که ذکر شد سیم کارت شما مسدود شده و برای شما مشکلات حقوقی مسدود شدن سیم کارت به وجود آورده است. میتوانید از مشاوران حقوقی آنلاین کمک بگیرید.

سوال مهمی که در این قسمت برای کاربران پیش بیاید این است که بعد از ارسال مدارک و اطلاعات چه کار کنیم؟

 

رایج ترین علت های مسدود شدن خط ایرانسل ، همراه اول و رایتل:

  1. دارا بودن نقص در مدارک شناسایی صاحب خط
  2. وارد کردن اشتباه رمز شارژ یا پوک کد سیم کارت به صورت مکرر
  3. درخواست دادن خود مالک خط برای مسدودسازی خط و تماس های ورودی و خروجی
  4. سوختن و غیرفعال کردن سیم کارت توسط مالک آن
  5. استفاده نکردن طولانی مدت از خط 

رفع مسدودی سیم کارت با مراجعه حضوری مالک خط به دفاتر پیشخوان 

کاربران عزیز توجه داشته باشید که برای باز کردن قفل، مسدودی و تعلیق سیم کارت بهترین راه حل مراجعه به دفاتر پیشخوان و یا نمایندگی های رسمی ایرانسل ، همراه اول و رایتل است. شما برای انجام اینکار نیاز یه حضور مالک و ارائه مدارک و مشخصاتی مانند: کارت ملی و.. دارید.

رفع مسدودی سیم کارت با دریافت سیم کارت جدید

یکی از علت های قفل شدن سیم کارت ایرانسل ، همراه اول و… سوختن سیم کارت میباشد ، باطل و مسدود شدن سیم کارت به علت هایی نظیر دریافت سیم کارت جدید ، وارد کردن Puk code اشتباه و.. میباشد ، شما میتوانید با مراجعه به دفاتر پیشخوان یا نمایندگی های مجاز اپراتور مورد نظر اقدام به سوازندن سیم کارت قبلی و دریافت فوری سیم کارت جدید کنید.

حل مشکل مسدود شدن سیم کارت با گذشت مدت زمان معین

اگر شما هم از کاربران سیم کارت های اعتباری اپراتورهای ایرانسل ، همراه اول و رایتل هستید. توجه داشته باشید که با ارسال رمز شارژ به صورت اشتباه، سیم کارت شما به حالت تعلیق و قفل میرود و امکان وارد کردن شارژ جدید برای شما دیگر وجود نخواهد داشت . در این مواقع معمولا بعد از گذشت زمان معین ( ۱۲ تا ۲۴ ساعت) سیم کارت شما مجددا قابلیت ارسال رمز را خواهد داشت. بنابراین شما میتوانید از طریق اینترنت اقدام به شارژ مستقیم خط خود برای حل این موضوع کنید و اگر پس از گذشت زمان مقرر همچنان در شماره گیری و ارسال پیام با مشکل مواجه هستید لازم است که با بخش پشتیبانی خدمات اپراتور خود تماس بگیرید تا مشکل را بررسی و حل کنند.

حل مشکل مسدود شدن سیم کارت خط ایرانسل با شماره گیری ۰۹۳۷۷۰۰۰۰۰۰ یا  ۷۰۰

جهت فعال سازی سیم کارت ایرانسل غیر فعال شده علاوه بر مراجعه حضوری به دفاتر پیشخوان میتوانید با بخش پشتیبانی ایرانسل تماس بگیرید و بعد از برقراری ارتباط با اپراتور توسط شماره ۰۹۳۷۷۰۰۰۰۰۰ و برای خطوط ایرانسل ۷۰۰ مراحل رفع مسدودی خط و خروج از لیست سیاه ایرانسل را بر طبق دستور العمل های راهنما ایرانسل و اعلام مشخصات مالک خط طی کنید.

 

رایج ترین علت های مسدود شدن خط ایرانسل ، همراه اول و رایتل:

 

حل مشکل مسدود شدن سیم کارت خط ایرانسل از طریق تماس با شماره ۹۹۹۰ یا ۰۹۱۲۹۹۹۰

اگر شما از مشترکین خطوط دائمی یا اعتباری اپراتور همراه اول هستید برای رفع مسدودی سیم کارت خود میتوانید با پشتیبانی همراه اول توسط شماره ۹۹۹۰ از خطوط همراه اول و یا شماره  ۰۹۱۲۹۹۹۰ از سایر خطوط تماس بگیرید و مراحل رفع انسداد سیم کارت خود را با ارائه مشخصات طی کنید. توجه  داشته باشید که فرآیند رفع مسدود خط همراه اول ممکن است چند ساعت تا یک روز طول بکشد.

حل مشکل مسدود شدن سیم کارت خط رایتل با تماس با ۰۹۲۰۲۰۰۰۰۰۰ یا ۲۰۰

اگر شما از مشترکین اپراتور رایتل هستید میتوانید جهت رفع مشکلات خط و فعال سازی سیم کارت مسدود شده رایتل با بخش پشتیبانی رایتل توسط شماره ۲۰۰ از خطوط رایتل و یا شماره ۰۹۲۰۲۰۰۰۰۰۰ از سایر خطوط تماس بگیرید و مراحل رفع انسداد سیم کارت رایتل را با ارائه مدارک لازم طی کنید.

رفع تعلیق سیم کارت شما با استفاده از حساب اینترنتی

اگر مدارک و مشخصات شما برای سیم کارت به صورت ناقص ثبت شده و یا ناموجود میباشد و این موضوع باعث مسدود شدن سیم کارت شما شده است شما به راحتی میتوانید از طریق بخش کنترل حساب اینترنتی اپراتور خود اقدام به تکمیل مشخصات فردی و رفع مسدود شدن سیم کارت همراه اول ، ایرانسل و رایتل خود کنید. 

مسدود شدن سیم کارت های همراه اول 

با توجه به اینکه همراه اول سال ها به عنوان اپراتور نخست در کشور فعالیت می کند. با ارائه خدمات گوناگون توانسته است که مشترکان بسیاری را به خود جلب کند. به طور کلی همراه اول در میزان مشترکان سیم کارت همچنان بی رقیب است. در خصوص سیم کارت های دائمی نیز با اختلاف بسیار نسبت به دیگر اپراتورها و با قدرت به کار خود ادامه می دهد. بنابراین اکثر مصرف کنندگان و مشترکان سیم کارت های دائمی، از مشتریان همراه اول هستند و این اپراتور توانسته در این خصوص بسیار موفق عمل کند. در بعضی مواقع به طور ناگهان و در ظاهر بی دلیل سیم کارت همراه اول شما مسدود می شود و شما سرگردان از دلیل مسئله به دنبال راه حل و رفع مسدودی سیم کارت همراه اول خود هستید. در این قسمت میخواهیم دلایل مسدود شدن سیم کارت های همراه اول را به طور کامل توضیح دهیم و در ادامه به بررسی راه حل های رفع انسداد این سیم کارت ها برای شما عزیزان بپردازیم. 

  1. ارسال پیامک تبلیغاتی

یکی از دلایلی که ممکن است سیم کارت همراه اول  شما با مسدودی مواجه شود مسئله ارسال پیام کوتاه های تبلیغاتی است. توجه داشته باشید که برخی افراد سودجو اقدام به ارسال پیام کوتاه های تبلیغاتی با استفاده از سیم کارت های معمولی و شماره این سیم کارت ها می کنند که به سرعت و پس از ارسال پیام کوتاه تبلیغاتی سیم کارت همراه اول مسدود می شود. حتی ممکن است در طی ارسال پیام های تبلیغاتی، فرد با مشکلات حقوقی و قضایی نیز مواجه شود و پای ارسال کننده این پیام های مزاحم به دادسرا نیز باز شود.

 

مسدود شدن سیم کارت های همراه اول

 

رفع مسدودی سیم کارت همراه اول به دلیل ارسال پیامک تبلیغاتی

برای رفع مسدودی سیم کارت همراه اول که دلیل آن پیام های کوتاه تبلیغاتی است شما به عنوان صاحب سیم کارت همراه اول (یعنی کسی که سیم کارت به نام اوست) باید با در دست داشتن کارت شناسایی و مدارک معتبر به دفاتر پیشخوان یا نمایندگی های اپراتور مراجعه کرده و نسبت به رفع مسدودی و فعال سازی مجدد سیم کارت خود اقدام نمائید.

مراحل رفع مسدودی سیم کارت همراه اول به دلیل ارسال پیامک تبلیغاتی 

شما می توانید با مراجعه به به دفاتر پیشخوان یا نمایندگی های اپراتور این مشکل را حل کنید. در صورتی که برای خط شما که دچار قطعی شده شاکی خصوصی وجود داشته باشد کار سخت خواهد شد. در اینصورت شما برای حل این مشکل باید رضایت شاکی خصوصی را جلب کنید که این مسئله نیز با بروکراسی اداری همراه خواهد بود.

رفع مسدودی سیم کارت همراه اول به دلیل عدم تکمیل مدارک

یکی از دلایل مسدود شدن سیم کارت همراه اول به دلیل عدم تکمیل مدارک است که می تواند موجب قطع شدن سیم کارت شود. استفاده از مدارک مخدوش و یا مشکل دار در هنگام ثبت نام خرید سیم کارت می تواند موجب شود که اپراتور نسبت به مالکیت سیم کارت و صاحب سیم کارت دچار تردید شود. در بعضی مواقع مدارکی که ارائه می شود دچار نقص است بنابراین اپراتور سیم کارت همراه اول را مسدود می‌نماید. نکته مهمی که به آن توجه داشته باشید این است که عدم مشخص بودن مالک سیم کارت می تواند مشکلات بسیار زیادی ایجاد کند و به همین خاطر اپراتور ها در تعیین مالک سیم کارت بسیار سخت گیر هستند .طبق قوانین اپراتورها، سیم کارتی نباید بدون صاحب مورد استفاده قرار گیرد.

 

رفع مسدودی سیم کارت همراه اول به دلیل عدم تکمیل مدارک

 

آیا سیم کارت همراه اول شما مسدود شده است؟

توجه داشته باشید که مسدودی سیم کارت همراه اول به دلیل نقص مدارک میتواند ناشی از سخت گیری ها از سوی دستگاه قضایی باشد که اپراتور ها را ملزم به تعیین تکلیف سیم کارت های بدون هویت یا با هویت مشکل دار می کند. به طور مثال حالتی را در نظر بگیرید که یک فرد با شماره ای مشخص برای شما مزاحمت های متعددی ایجاد کند، مثلا" پیام بفرستد یا زنگ بزند و مشکلاتی از این دست ایجاد کند. به راحتی شما می توانید از چنین فردی شکایت کنید. ولی ماجرا وقتی پیچیده می شود که صاحب سیم کارت وجود خارجی نداشته باشد و یا صاحبی برای سیم کارت به ثبت نرسیده باشد. در این حالت شکایت از یک فرد مجهول الهویه می تواند مشکلات فراوان حقوقی و کیفری را ایجاد نماید. در حالیکه مالک سیم کارت و مشخصات آن مشخص باشد شاکی می تواند به راحتی از سیم کارت مزاحم اقامه دعوی کند و صاحب سیم کارت را به محکمه بکشاند. به همین دلیل است که رگلاتوری و البته اپراتور ها نسبت به تعیین تکلیف سیم کارت های بی هویت سخت گیرانه عمل می کنند. 

استعلام سیم کارت چیست؟

آیا می دانستید چند راه آسان برای استعلام سیم کارت وجود دارد؟ در سامانه استعلام سیم کارت تعداد سرویس های مخابرانی در سیستم ثبت شده به شما نمایش می دهد. نتیجه به دست آمده از استعلام سیم کارت به خط پیامک می گردد. در این مقاله تمامی نکات مربوط به رفع مسدودی سیم کارت و باز کردن قفل آن را برای شما عزیزان ارائه کردیم. توصیه ما به شما بررسی علت مسدود شدن سیم کارت است .  اگر تجربه مسدودی سیم کارت خود را دارید، با ما و دیگر کاربران عزیز این تجربه را به اشتراک بگذارید. توصیه شما به دیگر کاربرانی که سیم کارت آنها مسدود شده است چیست؟ بی‌صبرانه منتظر نظرات شما در بخش کامنت هستیم. حتما تجربه خود را با ما و دیگران در بخش نظرات به اشتراک بگذارید. 

 

تعداد 1 نظر ثبت شده است
امتیاز کلی 5
1
0
0
0
0
شما چه امتیازی به "این مطلب" می دهید؟

  1. ati***@gmail.com

    سلام سیمکارت من مسدود شد من به سیمکارت خود کد انداختم و سیمکادت من به طور دایمی مسدود شد من چطور کنم کی سیمکارت خود را باز کنم

x
مای رند
قیمت گذاری سیم کارت
ثبت درخواست