وب سایت مای رند - مرکز خرید و فروش سیم کارت
ثبت نام ورود
خرید سیم کارت رند از شهر سیم
بلاگ | اخبار اپراتورها

تفاوت سیم کارت TD - LTE با سیم کارت 4G

انتشار ۱۴۰۰/۴/۱۹ . بروز رسانی ۱۴۰۰/۴/۱۹ ۱۱:۵۵ . ۲۳۶۲۶ بازدید

تفاوت سیم کارت TD - LTE با سیم کارت 4G امروزه به عنوان یکی از مهمترین دغدغه ها برای کاربران گوشی های هوشمند و اینترنت است.  احتمالا تفاوت سیم کارت TD - LTE با سیم کارت 4G در ذهن شما شامل موارد زیادی و فاکتورهای گوناگونی خواهد بود. سرعت اینترنت 5G با  4G کدام یک بیشتر است.اگر میخواهید همه چیز را درباره تفاوت تفاوت سیم کارت TD - LTE با سیم کارت 4G بدانید تا پایان این مقاله با ما همراه باشید. همچنین دیگر موارد تکمیلی در مقایسه سیم کارت TD - LTE با سیم کارت 4G را برای شما عزیزان ارائه خواهیم داد.  

 

  همه چیز درباره تفاوت سیم کارت TD - LTE با سیم کارت 4G

 

همه چیز درباره تفاوت سیم کارت TD - LTE با سیم کارت 4G  

بعد از ورود اینترنت TD-LTE به ایران، کاربران زیادی به فکر استفاده از سیم‌کارت‌های TD-LTE روی گوشی‌های تلفن همراه خود افتادند. نکته مهمی که در این زمینه مطرح بود شبهات و سوالات زیاد کاربران در مورد تفاوت سیم‌کارت‌های معمولی یا FDD با سیم‌کارت‌های TDD بودند. همچنین با توجه به اینکه امروزه استفاده از سیم کارتهای 4G در میان کاربران گوشی های همراه گسترش زیادی یافته است. تفاوت سیم کارت TD-LTE با سیم کارت 4G از سوالات پر تکرار در این حوزه است. شاید بتوان گفت که اولین سوال برای همه ما مطرح است که :

آیا امکان استفاده از سیم‌کارت‌ TD-LTE  بر روی گوشی‌های موبایل وجود دارد؟  

امکان استفاده از سیم‌کارت‌های TD-LTE روی گوشی‌های تلفن همراه و اسمارت‌فون‌ها یا دستگاه‌های سیم‌کارت‌خور شما وجود ندارد. در حقیقت سیم‌کارت‌های TD-LTE قابلیت تماس تلفنی، پیامک و حتی اینترنت دیتا روی گوشی تلفن همراه شما را ندارند. شما تنها می توانید با استفاده از مودم‌های TD-LTE از بسته اینترنت فعال شده روی این سیم کارت های ارزان استفاده کنید. بنابراین میتوان گفت که در نگاه اول تفاوت عمده این سیم کارت ها با سیم کارت 4G برای ما کاربران مشخص گردید.  

 

تفاوت سیم کارت TD-LTE با سیم کارت 4G در یک نگاه  

به طور کلی فناوری TD-LTE به عنوان نسل چهارم شبکه‌های موبایل یا  4G محسوب می شود. برای درک بهتر تفاوت میان سیم‌کارت‌های معمولی و سیم کارت TD-LTE باید این نکته مهم را در نظر بگیرید که سیم کارت های معمولی و گوشی‌های تلفن همراه از باندهای ۱ تا ۳۱ شبکه‌های LTE که برای ارتباطات FDD هستند پشتیبانی می کنند. این در حالی است که برای ارتباطات TD-LTE باندهای ۳۳ و ۳۴ تا ۵۳ اختصاص داده شده  است و بیشتر سرویس‌های آن روی باندهای ۳۴ و ۴۲ قرار دارند. در این میان باند ۳۴ به فرکانس ۲۱۰۰ مگاهرتز و باند ۴۲ به فرکانس ۳۵۰۰ مگاهرتز اختصاص داده شده است.  

تفاوت سیم کارت TD-LTE با سیم کارت 4G در یک نگاه

 

تکنولوژی TD-LTE در مقابل 4G

امروزه LTE  در حقیقت به عنوان سریع ترین شبکه ی مخابراتی در دنیا محسوب می شود. این شبکه به دو صورت FDD و TDD پیاده سازی می گردد. نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که 90 درصد تجهیزات در پیاده سازی شبکه های TDD و FDD کاملا با هم مشابه هستند. با توجه به اینکه  TD-LTE نوعی از شبکه ی LTE است. در کشور عزیز ما ایران نیز این شبکه توسط هر سه اپراتور همراه اول، رایتل و ایرانسل پیاده سازی شده و پشتیبانی می شود. بنابراین اکثر عمده مودم های موجود در بازار ایران از تکنولوژی های FDD و TDD پشتیبانی می کنند. به طور کلی میتوان گفت که سرعت قابل دستیابی در این تکنولوژی ها در حالت دانلود معادل 150 مگابیت بر ثانیه و برای آپلود معادل با 50 مگابیت بر ثانیه است. نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که این اعداد به صورت تئوری و نظری هستند. در کشور ما به صورت عملی میزان سرعت به مراتب پایین تر از این مقدار است.  

تفاوت های TD-LTE و 4G برای شما به عنوان یک کاربر

1- شما برای اتصال به TDD نیازی به استفاده از یک سیم کارت جداگانه ندارید. به راحتی می توانید از سیم کارت هایUSIM استفاده کنید.  

2-   4G به معنای نسل چهارم شبکه‌های موبایل بوده و در واقع چهارمین نسل از فناوری‌های ارتباط موبایل محسوب می شود. در حالی که LTE (Long Term Evolution) یک نسل از شبکه‌های موبایل به حساب نمی آید.

3- در ایران سیم‌کارت‌های مختص مودم‌های اینترنت ثابت TD-LTE در حال حاضر بدون نیاز به خرید مودم TD-LTE  نیز عرضه می‌شوند. این سیم کارت‌ها در تمامی مودم‌های TD-LTE قابل استفاده بوده و مشترکان می‌توانند از اینترنت پرسرعت ثابت (TD-LTE) استفاده کنند.

4- در ایران برای این سیم کارتها پوشش دهی گسترده ای در تمامی مراکز استان‌ها وجود دارد. سرعت بالا ، امکان استفاده شما از بسته‌هایی با حجم‌های بالا و متنوع و مقرون به صرفه در مقایسه با سیم کارت‌های اینترنت همراه، از مزایای فوق العاده این سیم‌کارت‌ها محسوب می شوند.  

فناوری LTE به عنوان یک استاندار و نسل جدا از شبکه های موبایل محسوب نمی شود و زیر مجموعه ای از 4G است. برای استفاده از G4 شما نیاز به یک گوشی هوشمند و سیم کارت مجهز به 4G دارید. در حالی که  LTE یک نسخه پیشرفت تر از 4G محسوب می شود. LTE دارای سرعت بیشتر و کیفیت بهتری است.  

تفاوت TD-LTE با 4G از نظر نیاز به سیم کارت و تلفن همراه  

به طور کلی اولین و بزرگترین تفاوت این است که    4G نیاز به سیم‌کارت و تلفن همراه دارد ولی  TD-LTE یک سرویس مبتنی بر تلفن همراه نیست.  TD-LTE دارای سرعت دانلود بسیار بالا بوده و برای کاربرانی که نیاز به اینترنت فوق سریع دارند، بسیار مفید است. همچنین در TD-LTE با توجه به اینکه بر روی لینک های دانلود کار شده است بنابراین از سرعت دانلود بسیار بالایی برخوردار است.  

تفاوت TD - LTE با 4G از نظر سرعت و قیمت

شما به عنوان کاربر وقتی که می خواهید یک سرویس را انتخاب نمائید، توجه به سرعت آن مهمترین و اصلی ترین گزینه برای شما است. سرعت  TD-LTE از 4G بسیار بیشتر است. تفاوت TD - LTE با 4G  از نظر سرعت با توجه به این که سرعت  4Gبه آنتن دهی موبایل وابسته است، باید بررسی شود. همچنین در سرعت 4G  سرویسی است که اپراتورهای مختلف عرضه می کنند.

مودم های TD-LTE از نظر قیمتی ارزان تر بوده و خرید آنها مقرون صرفه تر است. این در حالی است که بسته های اینترنتی TD-LTE در مقایسه با 4G  گران تر هستند. همچنین برای استفاده از اینترنتTD-LTE  نیاز است که شما پول بیشتری پرداخت نمائید. با توجه به اینکه این سرویس از سرعت بالایی برخوردار است شما حجم بالایی نیاز خواهید داشت اما در سرویس 4G  شما می توانید از بسته هایی با حجم کمتر نیز استفاده کنید.

 

تفاوت TD - LTE با 4G  از نظر جابه جایی و از نظر تحت پوشش

4G یک اینترنت موبایل و TD-LTE یک اینترنت ثابت محسوب می شود. سیم کارتهای G4 و TD-LTE نیز با توجه به ویژگیهای هر یک از این شبکه ها متفاوت هستند.  اگر شما دائماً در سفر هستید، بهترین انتخاب برای شما اینترنت 4G است. زیرا TD-LTE در شهرها و نقاط دورافتاده عملا برای شما کار نمی کند. بنابراین اگر می خواهید به مناطق کوهستانی، دریا و یا کویر سفر کنید اینترنت 4G بهترین انتخاب برای شماست.

پوشش دهی 4G در اکثر نقاط ایران وجود دارد. همچنین اکثر شهرهای بزرگ ایران مانند تهران، ری، کرج، مشهد، کیش، ارومیه، قم، اهواز، گرگان، شیراز، بندرعباس، بوشهر، رشت و شهر لواسان تحت اینترنت TD-LTE هستند.  

 

تفاوت td LTE با 4G از نظر محدوده تحت پوشش

 

ویژگیهای TD-LTE

همانطور که گفتیم شما برای استفاده از اینترنت TD-LTE نیازی به استفاده از سیم کارت TD-LTE ندارید. در نتیجه زمانی که شما به اینترنت خط موبایل خود متصل می شوید شارژ باتری گوشی شما زودتر تمام خواهد شد. استفاده از مودم TD-LTE در صرفه جویی مصرف باتری گوشی هوشمند شما بسیار کمک خواهد کرد. همچنین برای اینکه بتوانید از این سرویس استفاده کنید نیازی به خط تلفن ثابت و پورت خالی نیست. شما با استفاده از مودم و سیم کارت TD-LTE  می توانید به اینترنت TD-LTE به راحتی متصل شوید. از دیگر ویژگیهای اینترنت TD-LTE پایداری بالا و پینگ پایین آن است که به راحتی برای شما امکان دانلود و استفاده از بازی های آنلاین را در هر مکان و زمانی فراهم می کند. سامانه استعلام سیم کارت چیست؟  

 

TD-LTE را انتخاب کنیم یا 4G؟

اگر شما می خواهید برای خانه یا محیط کار خود یک اینترنت مناسب انتخاب کنید. شاید اولین سوال شما در مورد سرعت آن باشد. شک نکنید که فناوری TD-LTE در حال حاضر بهترین برای شما خواهد بود. همانطور که گفته شد شما برای استفاده از این فناوری نیازی به سیم کارت  TD-LTE ندارید. همانطور که همه ما کاربران همیشگی اینترنت می دانیم بعد از دوران اینترنت Dial-Up، استفاده از سرویس‌های اینترنت ADSL گسترش زیادی پیدا کردند. اما با افزایش کاربران این سرویس به تدریج اشکالات و به نوعی محدودیت‌های آن‌ آشکار گردید. از مشکلات این نوع سرویس میتوان به مواردی مانند: نبودن پورت به منظور تخصیص سرویس و یا وابستگی سرویس شما به خط تلفن ثابت اشاره کرد.  

آیا برتری با TD-LTE است؟

زمانی که شبکه‌های تلفن همراه گسترش یافتند. هدف اصلی و در حقیقت افزایش تمرکز آن‌ها بر ارائه خدمات مناسب تر به کاربران بود. از جمله این خدمات میتوان به دسترسی به اینترنت پر سرعت و مطمئن اشاره کرد. در نتیجه این تمرکز بر روی سرعت و اعتماد بیشتر، شبکه‌های  3G به 4G  تغییر پیدا کردند. سیم کارتهای 4G به منظور استفاده از اینترنت نسل چهارم گسترش زیادی یافت. بعد از عبور از این سیر حرکت تکنولوژی به فناوری LTE رسیدیم .LTE  که مخفف Long Term Evolution است، به عنوان استانداردی است که 3 GPP یا ‏3rd Generation Partnership Project  به‌عنوان یک راه‌کار به منظور بهبود و افزایش سرعت ارتباطات دیتا در نظر گرفته و بر روی آن متمرکز است. تعویض رایگان سیم کارت از 3G به4G  چگونه است؟

 

فناوری TD-LTE با سیم کارت TD-LTE یا بدون سیم کارت TD-LTE ؟

به طور کلی LTE به منظور برقراری ارتباط دو طرفه از تکنیک های زیر استفاده می کند. این تکنیک ها شامل:  تکنیک FDD ‏(Frequency Division Duplexing) همراه با دو باند فرکانس جداگانه برای ارسال  و دریافت اطلاعات و TDD ‏(Time Division Duplexing)  همراه با یک باند فرکانس به منظور ارسال و دریافت اطلاعات است. به طور کلی شما برای استفاده از این اینترنت پر سرعت و متمایز لزوما نیازی به استفاده از سیم کارت TD-LTE ندارید. شما می توانید از راه های ارتباطی مختلف که یکی از آنها استفاده از سیم کارت TD-LTE است از این فناوری استفاده کنید.

 

فناوری TD-LTE با سیم کارت TD-LTE یا بدون سیم کارت TD-LTE ؟

 

چگونگی عملکرد TD-LTE

همانطور که در قسمت قبل توضیح داده شد. به کار بردن تقسیم زمانی طیف فرکانس، به فناوری TD-LTE این امکان را می دهد که بر اساس نیاز، زمان اختصاص ‌یافته به هر یک از جریان‌های ارسال و دریافت اطلاعات را کنترل نماید. در نتیجه، قابلیت مدیریت پویای اختصاص ظرفیت برای انتقال اطلاعات شما با استفاده از این فناوری فراهم است. بنابراین خبر خوش این است که وقتی از یک طیف فرکانسی واحد استفاده شده و این ظرفیت به شکلی کاملا" پویا تخصیص داده می شود، فناوری TD-LTE می تواند یک گزینه‌ ی فوق‌العاده و مقرون به‌صرفه برای کاربران باشد. این فناوری پهنای باند بیشتر و مورد تقاضای کاربران را همراه با ترافیک بیشتر به راحتی پاسخ می دهد. در نتیجه برای شما به عنوان کاربر TD-LTE فوق العاده خواهد بود.  

چرا انتخاب کاربران TD-LTE است؟  

افزایش ظرفیت برای انتقال اطلاعات این فناوری امکان منتقل کردن نرخ بالای داده را فراهم می کند.

کاهش هزینه برای کاربران اینترنت یکی از ویژگیهای مهم فناوری TD-LTE است. زیرا معماری این فناوری ساده بوده و امکان پیاده‌سازی و بهره‌گیری را به صورت سریع‌تر، آسان‌تر و کم‌هزینه‌تر فراهم می کند.

طیف فرکانس TD-LTE  کاملا انعطاف پذیر است. این فناوری بر روی طیف‌های فرکانسی متعدد کار کرده و قابلیت رساندن پهنای باند به ٢٠٠ مگاهرتز را دارد. با توجه به اندازه بزرگ بلوک‌های طیف فرکانس امکان جابه‌جایی آسان‌تر، دستیابی به ظرفیت بیشتر و نرخ انتقال بالاتر برای کاربران این نوع شبکه فراهم است.

با استفاده از این فناوری تجربه کاربری شما در مقایسه با 4G کاملا بهتر خواهد بود. با توجه به اینکه پهنای باند براساس نیاز کاربر تخصیص می یابد در نتیجه این فناوری تجربه کاربری بهتری را برای شما فراهم می کند.  

با در نظر مزایای ذکر شده برای TD-LTE میتوان به راحتی به این نتیجه رسید که این فناوری تمامی رقبای خود را پشت سر می گذارد. همچنین سهولت راه‌اندازی، سرعت بالای دسترسی و هزینه‌های مقرون به‌ صرفه و قابل‌ مقایسه باعث شده تا بسیاری کاربران TD-LTE را انتخاب کنند. بهر حال تکنولوژی روز به روز در حال بهبود سرعت و افزایش خدمات است تا بتواندنیازهای کاربران را در این حوزه پاسخگو باشد.  

سیم کارت 4G

شما با تعویض سیم کارت خود به یوسیم میتوانید از اینترنت پرسرعت  4G و 4.5G استفاده کنید. همچنین داشتن گوشی با قابلیت پشتیبانی از شبکه 4G  یا LTE برای کاربران ضروری است. شما باید با سیم کارت 4G خود در محدوده پوشش شبکه  4G / 4.5G قرار بگیرید تا بتوانید از خدمات و سرویس های آن استفاده کنید. شما باید بعد از قرار دادن سیم کارت 4G تنظیمات گوشی خود را در حالت شبکه در وضعیت 4G یا همان LTE قرار دهید.  

شما به سیم کارت TD - LTE نیاز دارید یا سیم کارت 4G؟

به طور کلی بین انتخاب سرویس اینترنت دو سیم کارت  4G و TD LTE باید این نکته مهم را در نظر بگیرید که اولی اینترنت همراه و دومی اینترنت ثابت نامیده می شود. بنابراین شما می توانید به راحتی از اینترنت سیم کارت 4G  استفاده کنید ولی این کار در طولانی مدت موجب افزایش هزینه های شما خواهد شد. زیرا بسته هایی که روی سیم کارت TD LTE  کار می کنند، دارای قیمت پایین تری هستند. این بسته ها بر روی سیم کارت اینترنت همراه شما کار نمی کنند و برای استفاده از آنها لاز م است که حتما از سیم کارتی که اینترنت ثابت را پشتیبانی می کند، استفاده نمائید. بنابراین اگر شما برای دریافت اینترنت از سیم کارت 4G  استفاده می کنید دقیقا تمام شرایطی که بر روی گوشی هوشمند خود دارید را بر روی مودم و سیم کارت 4G خود نیز خواهید داشت.  بنابراین با در نظر گرفتن مزایا و تفاوت های سیم کارت TD - LTE و سیم کارت 4G  به راحتی میتوانید انتخاب مناسب خود را داشته باشید. ناگفته نماند که شما به عنوان کاربری که به طور همیشگی از اینترنت استفاده می کنید باید تفاوت های انتخاب بین این دو سیم کارت را در طولانی مدت نیز به طور کامل بررسی نمائید.  

 

شما به سیم کارت TD - LTE نیاز دارید یا سیم کارت 4G؟

 

تفاوت سیم کارت TD - LTE با سیم کارت 4G

در این مقاله تمامی نکات مربوط به تفاوت سیم کارت TD - LTE با سیم کارت 4G را برای شما عزیزان ارائه کردیم. تلاش کردیم تا با مثالهای روشن و قابل درک تفاوت سیم کارت TD - LTE با سیم کارت 4G  را برای شما کاربران عزیز بیان کنیم. توصیه ما به شما انتخاب مناسب سیم کارت، اتصال و شبکه اینترنت با توجه به نیازها و اولویت های خود است.  اگر تجربه استفاده از سیم کارت TD - LTE و سیم کارت 4G را دارید، با ما و دیگر کاربران عزیز این تجربه را به اشتراک بگذارید. از نظر شما به عنوان یک کاربر سیم کارت TD - LTE با سیم کارت 4G چه تفاوت هایی دارند؟ آیا تفاوت های محسوسی بین سیم کارت TD - LTE با سیم کارت 4G را در تجربیات کاربری خود مشاهده کرده اید؟ شما کدام سیم کارت را انتخاب خواهید کرد؟ و چرا؟ سیم کارت TD - LTE با سیم کارت 4G ؟ بی‌صبرانه منتظر نظرات شما در بخش کامنت هستیم.

 

تعداد 5 نظر ثبت شده است
امتیاز کلی 4.8
4
1
0
0
0
شما چه امتیازی به "این مطلب" می دهید؟

  1. rez***@gmail.com

    سلام من مودم lte دارم و از سیم‌کارت‌های همراه اول و ایرانسل پشتیبانی می‌کنه ولی خب امکان خرید بسته‌های حجیم رو ندارم آیا می‌شه مودم رو از lte به td-lte تبدیل کرد؟

  2. jav***@gmail.com

    بسیار عالی ممنون از زحماتتون... ⭐⭐⭐⭐⭐

  3. ممنون از مطالب،عالی بود

  4. مطالب عالی

x
مای رند
قیمت گذاری سیم کارت
ثبت درخواست