وب سایت مای رند - مرکز خرید و فروش سیم کارت
ثبت نام ورود
خرید سیم کارت رند از شهر سیم
بلاگ | بازار موبایل

بهترین مقایسه گوشی گلکسی A72 با گلکسی A52

انتشار ۱۴۰۰/۳/۲۲ . بروز رسانی ۱۴۰۰/۳/۲۲ ۱۸:۲۸ . ۲۸۰۶ بازدید

مقایسه گوشی گلکسی A72 با گلکسی A52 از گوشی های میان رده ی سامسونگ ، بسیار جذاب خواهد بود. زیرا هر دو میان رده سامسونگ در بازار موبایل طرفداران به خصوص خود را دارند. در این مقاله مقایسه ای جامع و کامل بهترین گوشی های سامسونگ سری A می پردازیم .  

مقایسه گوشی گلکسی A72 با گلکسی A52 از نظر شباهت و متفاوت بودن

 

مقایسه گوشی گلکسی A72 با گلکسی A52 از نظر شباهت و متفاوت بودن  

به طور کلی هر یک از میان رده های سامسونگ مشخصات فنی خود را دارد. به عنوان نمونه گلکسی A72نسبت به A51 از بسیاری جهات برتری دارد، ولی این تفاوت‌ها در گلکسی A72 و گلکسی A52 به حداقل رسیده و جزء اختلاف در سایز و چیدمان دوربین و البته قیمت تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند. بنابراین توجه به مزایا و اولویت ها و نیازهای شما میتواند گام مهمی در انتخاب مناسب بین این دو مدل گلکسی باشد.  

مقایسه گوشی گلکسی A72 با گلکسی A52 از نظر دوربین

دوربین اصلی هر دو گوشی ۶۴ مگاپیکسل و لنز اولتراواید نیز در هر دو گوشی ۱۲ مگاپیکسل است. دوربین گلکسی A72 سنسور تشخیص عمق ندارد ولی سنسور تشخیص عمق ۵ مگاپیکسلی از مزایای دوربین گلکسی A52 است. لنز ماکرو ۵ مگاپیکسلی و دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی از ویژگیهای هر دو گلکسی است.  از دیگر تفاوتهای دوربین گلکسی  A72دارا بودن لنز تله‌فوتوی ۸ مگاپیکسلی است. در حالی که دوربین گوشی A52 لنز تله فوتو ندارد. در حقیقت سامسونگ در یک حرکت انقلابی، مدل ۷۲ را به لنز تله‌فوتو ۸ مگاپیکسلی مجهز کرد. با توجه به اینکه این نوع از لنزها به کاربر اجازه می دهد تا سه برابر بدون افت جزئیات روی سوژه زوم اپتیکال داشته باشد. همچنین زوم 30 برابری هنگام عکاسی برای شما بسیار کارآمد خواهد بود. وجود لرزش­گیر اپتیکال هم در حین فیلم‌برداری به ‌شدت مفید است. بنابراین امکان ضبط ویدیوهایی روان و بدون لرزش برای کاربران فراهم‌ می گردد. توجه داشته باشید که این آپشن جذاب تا قبل از این تنها یک آپشن برای گوشی‌های پرچمدار و رده بالا محسوب می‌شدند. نقد و بررسی گوشی های گلکسی m51 با A71 از دیگر مقاله های منتشر شده ما می باشد.  

مقایسه گوشی گلکسی A72 با گلکسی A52 از نظر دوربی

 

تفاوتها و شباهتهای عکاسی با دوربین گلکسی  A72 و گلکسی A52

مقایسه گوشی گلکسی A72 با گلکسی A52با توجه به اینکه لنز اصلی، کاملا" مشابه هم هستند، تصاویر ثبت شده شفاف و واضح‌ بوده و از نظر نمایش رنگ بسیار عالی هستند. حتی میتوان گفت مدل ۷۲ کمی طبیعی‌تر عمل می‌کند و به طور کلی در عکس‌های گرفته شده با هر دو گوشی تنالیته قرمز آزار دهنده به هیچ عنوان وجود ندارد. همانطور که در بالا ذکر شد مدل ۷۲ سامسونگ سنسور تشخیص عمق ندارد، ولی شما می توانید به راحتی لنز تله را دقیق روی سوژه زوم ‌کنید و عکس پرتره بگیرید. حتی میتوان گفت که پرتره‌های با این سبک گاهی از پرتره‌هایی که با لنز اختصاصی سنجش عمق گرفته می‌شوند طبیعی‌تر و زیباتر هستند. خیالتان راحت شما می توانید ماجراجویی در دنیای اجسام و گل و گیاه را شروع کنید و از عکاسی با موبایل در هر دو گوشی لذت ببرید.

تفاوتها و شباهتهای دوربین گلکسی A72 و A52

با توجه به مقایسه گوشی گلکسی A72 با گلکسی A52، از نظر دوربین دو گوشی کاملا" مشابه هم هستند. تنها تفاوت در وجود لنز تله فوتو ۸ مگاپیکسلی در A72 است. به طور کلی هر دو گوشی از نظر کیفیت تصویر‌برداری قابل قبول و مناسب بوده و دقت رنگ در آن‌ها بالا است. بنابراین تفاوت مهم بین دو گوشی در این زمینه، در کیفیت زوم است به دلیل وجود لنز تله فوتو در A72 بوده ، که در این قسمت برتری با گوشی گران‌قیمت‌تر است.

مقایسه گوشی گلکسی A72 با گلکسی A52  از نظر قدرت

مدل چیپست هر دو گوشی Snapdragon 720G است. پردازنده گرافیکیAdreno 618 ، رابط کاربری One UI 3.1 و سیستم عامل اندروید11 از ویژگیهای مشترک هر دو گوشی است.  از نظر حافظه هر دو گوشی دارای تنوع مناسبی هستند.  نسخه ی ۴G گلکسی A52 در 4 مدل زیر ارایه شده است: ۴ گیگابایت رم با ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی، ۶ گیگابایت رم با ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی، ۸ گیگابایت رم با ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی، ۸ گیگابایت رم با ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی و نسخه ی ۵G گلکسی A52 نیز در3 مدل زیر عرضه شده است: ۶ گیگابایت رم با ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی، ۸ گیگابایت رم با ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی، ۸ گیگابایت رم با ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی همچنین گلکسی A72 نیز در سه مدل با رم های متفاوت می باشند: ۶ گیگابایت رم با ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی، ۸ گیگابایت رم با ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی و ۸ گیگابایت رم با ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی.  

 

بررسی و مقایسه گوشی گلگسی A72 با گلکسی A52

 

 

در بازی قدرت گلکسی A72 برنده است یا گلکسی A52؟

در نهایت شرکت سامسونگ برای هر دو گوشی از یک تراشه استفاده کرده است. همچنین چیپست اختصاصی اگزینوس‌ برای گوشی ها استفاده نشده است. در واقع سامسونگ برای عقب نماندن از رقبای چینی خود با صرف هزینه بیشتر، هر دو گوشی را به چیپست آمریکایی کوالکام مدل اسنپدراگون ۷۲۰G مجهز کرده است. توجه داشته باشید که این تراشه به عنوان یکی از محبوب‌ترین‌ تراشه‌های میان‌رده است. شرکت سامسونگ این تراشه را در گوشی‌های زیادی استفاده کرده و امتحان خود را در تست‌های گیم به خوبی پس داده است. بنابراین هر دو مدل گوشی برای گیمرها انتخاب فوق العاده ای خواهند بود.  

مقایسه کیفیت صفحه نمایش گلکسی  A72 و گلکسی A52  

نوع نمایشگر هر دو گوشی  Super AMOLED است. سایز نمایشگر گلکسی A72 ، ۶.۷ اینچ و سایز نمایشگر گلکسی سامسونگ A52، ۶.۵ اینچ است. هر دو نمایشگر گلکسی ها رزولوشن ۲۴۰۰ × ۱۰۸۰ پیکسل را برای شما به ارمغان می آورند. از نظر روشنایی هم کیفیت کاملا" برابری دارند. تنها تفاوت در تراکم پیکسلی است. تراکم پیکسلی در گلکسی  A72 به میزان ۳۹۴ پیکسل در هر اینچ و در A52 برابر با ۴۰۷ پیکسل در هر اینچ است.  

از نظر کیفیت صفحه نمایش گلکسی  A72را انتخاب کنیم یا گلکسی A52؟

اگر شما هم از طرفداران موبایل و تکنولوژی هستید، خبر خوش این است که کیفیت نمایشگرهای سامسونگ همیشه زبان زد خاص و عام بوده است. بنابراین هر دو گوشی میان رده ی گلکسی A72 و A52 پنل سوپرآمولد دارند، هر دو گوشی با نمایشگرهای سریع و روان مورد پسند کاربران بیشماری هستند. روشنایی تصویر هم به گونه ای است که با با هر دو گوشی می‌توانید زیر نور آفتاب بدون مشکل کار کنید و از یک نمایشگر فوق روشن لذت ببرید. تنها تفاوت جزئی در سایز نمایشگر بوده A72 که کمی بزرگتر از گلکسی A52 است.گوشی ارزان سامسونگ یکی از بهترین گوشی های سال2021 به شمار می رود.

مقایسه طراحی گلکسی  A72 و گلکسی A52  

در زمینه طراحی هر یک از دو گوشی دارای ویژگیهای منحصر بفرد خود هستند. ابعاد گلکسی A72، ۸.۴ × ۷۷.۴ × ۱۶۵ میلی‌متر و ابعاد گلکسی A52، ۸.۴ × ۷۵.۱ × ۱۵۹.۹ میلی‌متر است. از نظر وزن نیز گلکسی A72 دارای وزن ۲۰۳ گرم بوده و وزن گلکسی A52 به میزان ۱۸۹ گرم است. جایگاه سنسور اثر انگشت برای هر دو گوشی در زیر نمایشگر قرار دارد. هر دو گوشی برای کارت حافظه درگاه اختصاصی ندارند. درگاه کارت حافظه برای آنها مشترک با سیم کارت می باشد. دارا بودن صدای استریو و گواهی ضدآب IP67 (قرار گرفتن به میزان نیم ساعت در عمق یک متر ) از ویژگیهای مشترک هر دو گلکسی است.  

در طراحی برتری با گلکسی A72 است یا A52؟

با مقایسه A72 با A52 از نظر طراحی میتوان گفت که شرکت سامسونگ وقت و هزینه زیادی صرف طراحی آنها نکرده و از نظر طراحی چندان منحصر بفرد نمی باشند. هر دو گوشی دارای ظاهری یکسان بوده و شرکت سامسونگ با در نظر گرفتن صدای استریو، ظاهر نه چندان زیبای آن‌ها را جبران کرده است. سنسور اثر انگشت نیز در هر دو گوشی در قسمت زیر نمایشگر قرار گرفته است. این مسئله باعث می شود که کاربران حس خوبی از کار کردن با گوشی های گلکسی داشته باشند. همچنین با سرعت بیشتری می توانند قفل نمایشگر را باز کنند.

طراحی گلکسی A72 را می پسندید یا A52؟

در بخش طراحی هر دو گوشی شرکت سامسونگ بعد از مدت‌ها تغییرات اساسی را به وجود آورده است. در نهایت  این تغییرات منجر به طراحی فوق العاده و خوش دست شدن این دو گلکسی میان‌رده شده است. در هر دو گوشی پلاستیک مناسبی برای جنس پنل پشتی دو گجت استفاده شده است. استفاده از این پلاستیک جدید همراه با فریم پلاستیکی باعث شده تا این دو مدل برخلاف دیگر گوشی های هوشمند موجود که از پنل پشتی و فریم پلاستیکی بهره می‌برند، خوش دست‌تر شوند. از جمله ویژگیهای دیگر طراحی آنها میتوان به وجود یک ماژول دوربین چهارگانه در پنل پشتی هر دو دستگاه اشاره کرد که در کنار این ماژول‌های دوربین یک فلش LED قرار گرفته است. با توجه به اینکه این پنل دارای بیرون زدگی بسیار کمی است،  بنابراین در استفاده‌های روزانه برای شما آزار دهنده نیست. همچنین در قسمت زیر این دو دستگاه جک 3.5 میلی‌متر، میکروفون، اسپیکر (بلندگو) و درگاه USB-C قرار گرفته است.آیا می دانستید گلکسی  A72 و گلکسی A52  از پر فروش ترین گوشی های سال 2021 می باشند.  

مقایسه باتری گلکسی  A72 و گلکسی A52  

باتری گوشی گلکسی  a72 دارای ظرفیت ۵۰۰۰ میلی‌آمپر و ظرفیت باتری گلکسی a52 به میزان ۴۵۰۰ میلی‌آمپر است.  هر دو گوشی فست شارژ ۲۵ واتی دارند که میزان شارژ طی نیم ساعت، ۵۰ درصد است.  

باتری گلکسی  A72 یا گلکسی A52، مشابه یا متفاوت ؟ در عمل همیشه کاربرها از طول عمر و سرعت شارژ باتری گوشی‌های سامسونگ راضی بوده‌اند. تنها تفاوت A72 و A52  از نظر باتری این است که مدل ۷۲ دارای ظرفیت ۵۰۰۰ میلی‌آمپر بوده و A52 از ظرفیت ۴۵۰۰ میلی آمپری برخوردار است. بنابریان میتوان گفت در این قسمت ، برتری کامل با A72 است. زیرا ظرفیت باتری این گوشی بسیار بیشتر از مدل ارزان‌قیمت‌تر است. همچنین با توجه به اینکه A52 به نمایشگر ۱۲۰ هرتز مجهز است. این مسئله باعث می شود تا شارژ گوشی بیشتر خالی شود و از این نظر دو گوشی متفاوت باشند. همچنین با وجود اینکه هر دو مدل شارژ ۲۵ وات را پشتیبانی می‌کنند درون جعبه، شارژر ۱۵ واتی قرار داده شده است.

تفاوت و شباهت های گلکسی A72 با گلکسی A52 سامسونگ

هر دو گوشی سامسونگ دارای ویژگی‌های بسیار جذابی هستند که قطعا می‌توانند کاربران زیادی را به خود جذب کنند. اما سوال اساسی این است که تفاوت این دو مدل در چیست؟ بیشتر تفاوت ظاهری میان این دو مدل در ابعاد آنها خلاصه می شود، نمایشگر گلکسی A72 سامسونگ کمی بزرگتر از مدل A52 ، است. هر دو گوشی در رنگ‌های مشکی ، سفید، یاسی ، آبی و یاسی عرضه شده اند.  

 

تفاوت و شباهت های گلکسی A72 با گلکسی A52 سامسونگ

 

گلکسی A72 را انتخاب کنم یا گلکسی A52؟

جدا از ابعاد نمایشگر در دو دستگاه ، تفاوت میزان نرخ نوسازی دو دستگاه نیز به عنوان یکی دیگر از تفاوتها است. نسخه‌ی  G 5 گوشی گلکسی A52 ، دارای نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی است و گوشی A72 ، با نمایشگر ۹۰ هرتزی و مدل ساده A52 نیز ۹۰ هرتزی ارائه شده است. بنابراین با در نظر گرفتن تفاوت نرخ نوسازی و تفاوت در ابعاد میتوانید با توجه به سلیقه خود یکی از دو مدل را انتخاب نمائید. نکته دیگر اینکه به طور کلی به دلیل ابعاد کوچک‌تر اما رزولوشن ثابت (۲۴۰۰*۱۸۰۰) ، تراکم پیکسلی در A52 بیشتر و ۴۰۷PPI  است. درگلکسی  A72 ، این میزان  ۳۹۴ PPI بوده که این میزان تفاوت بسیار ناچیز است.  

مقایسه سخت افزار و عملکرد گلکسی  a72 و گلکسی a52  

هر دو مدل گلکسی که بدون ویژگی ۵G معرفی شدند دارای تراشه‌ی ۷۲۰G هستند وعملکرد یکسانی دارند. با این حال، مدل A52 5G پردازنده‌ی نسبتا قوی‌تری از A72 دارد. از نظر میزان رم نیز هر دو گوشی در دو مدل ۶ یا ۸ گیگابایت عرضه شده اند.

مقایسه گوشی گلکسی A72 با گلکسی A52  از نظر قیمت

به طور کلی قیمت گوشی‌های سامسونگ نسبت به سایر رقبای چینی همیشه بیشتر بوده است. شما برای خرید A72 که کمی بزرگتر بوده، دارای لنز تله‌فوتو و باتری حجیم‌ترست باید حدود ۱۰۰ یورو بیشتر پرداخت کنید. بنابراین قیمت گوشی A72 بیشتر از گلکسی A52 است. به طور کلی با در نظر قیمت و تفاوتهای هر دو مدل گوشی میتوان گفت که ارزش خرید a52 به نسبت بالاتر از گلکسی A72 است.  

مقایسه گوشی گلکسی A72 با گلکسی A52  از نظر قیمت

 

مدل برتر کدام است؟ گلکسی A72 یا A52؟

در هر دو مدل از لنز اصلی 46 مگاپیکسل استفاده شده است و تفاوت‌ آن‌ها تنها در استفاده از لنز تله‌فوتو است.  سامسونگ در مدل 72 به جای سنسور تشخیص عمق از لنز تله‌فوتو با قدرت زوم 3 برابری استفاده کرده، که این لنز در A52 وجود ندارد. هر دو گوشی دارای چیپست آمریکایی کوالکام مدل اسنپدراگون 720G  هستند. این تراشه یکی از محبوب‌ترین‌ تراشه‌های میان‌رده بوده و امتحان خود را در تست‌های گیم به خوبی پس داده است. مدل A72 با دارا بودن ظرفیت 5000 میلی‌آمپر و مدل  A52با ظرفیت 4500 دارای تفاوت اندکی در ظرفیت باتری هستند. دارا بودن فست شارژ 25 واتی با میزان شارژ 50 درصد در طی مدت نیم ساعت از ویژگیهای مشترک هر دو گوشی است. به این نکته توجه داشته باشید که باتری هر دو مدل تا یک روز کامل دوام می‌آورد، اما جای تعجب نیست که مدل 72 چند ساعتی بیشتر از باتری نگهداری کند. با در نظر گرفتن این تفاوتها انتخاب مدل برتر برای شما به راحتی امکان پذیر است.  

در مقایسه گوشی گلکسی A72 با گلکسی A52کدام یک بهتر هستند؟

اگر باز هم در انتخاب مردد هستید و هنوز نتوانستید بین این دو مدل یکی را انتخاب کنید، نگران نباشید. این جمع بندی انتخاب شما را آسان خواهد کرد. به طور کلی مهم ترین تفاوت این دو گوشی در ابعاد، صفحه نمایش، پردازنده و دوربین آنها است. بنابراین شما می توانید با در نظر گرفتن اولویت خود بهترین انتخاب را انجام دهید.  جواب ما این است که اگر وجود اختلاف ناچیز در ابعاد نمایشگر و دارا بودن زوم  اپتیکال ۳ برابری دوربین A72 برای شما در اولویت نیست، حتما نسخه ی ۵G گوشی A52 را انتخاب کنید. این مدل هم سبک تر و خوش دست تر است و هم پردازنده ی قوی تر و قیمت پایین تری دارد. با توجه به این ویژگیها انتخاب گلکسی A52 کاملا" منطقی به نظر می رسد.

در مقایسه گوشی گلکسی A72 با گلکسی A52کدام یک بهتر هستند؟

 

مزایای گلکسی A52 در مقابل نقاط قوت گلکسی  A72

از مزایای هر دو مدل گلکسی، میتوان به طراحی مینیمالیستی با مقاومت بیشتر مقابل آب و دارا بودن گواهی  IP67 اشاره کرد. همچنین نمایشگرهای AMOLED  بسیار روشن بوده و دارای نرخ نوسازی ۹۰ و ۱۲۰ هرتز هستند. شارژدهی بسیار خوب و اسپیکرهای استریو با صدای شفاف‌ و رسا نیز از نقاط قوت هر دو گوشی است. دوربین‌های هر دو گوشی عملکرد مناسبی در طول روز و شب دارند. دوربین گلکسی A72 به لطف وجود دوربین تله‌فوتو از بزرگنمایی مناسبی برخوردار است. امکان فیلم‌برداری 4K با تمام دوربین‌های هر دو مدل گلکسی سامسونگ وجود دارد. شرکت سامسونگ امکان پشتیبانی نرم‌افزاری سه‌ساله و امنیتی چهارساله را برای این دو گوشی هوشمند خود فراهم کرده است.  

بررسی و مقایسه گوشی گلگسی A72 با گلکسی A52

در این مقاله تمامی مشخصات سخت افزاری، نرم افزاری و طراحی هر دو گوشی گلکسی سامسونگ را با جزئیات کامل بررسی کردیم، همانطور که متوجه شدید در بیشتر بخش‌ها این دو دستگاه دارای مشخصات برابری هستند، تنها گوشی گلکسی A72 در بخش باتری دارای برتری نسبت به A52 است. البته این موضوع به معنی بهتر بودن Galaxy A52 نسبت به Galaxy A72 نیست. شما می توانید با در نظر گرفتن سلیقه و اولویت خود بهترین انتخاب را داشته باشید.  به نظر شما گلکسی سامسونگA52  بهتر است یا گلکسی سامسونگ A72 ؟ میان رده محبوب تر کدام است؟ گلکسی A52 یا A72؟ بی‌صبرانه منتظر نظرات شما در بخش کامنت هستیم. آیا می دانید یکی از بهترین مراکز فروش گوشی موبایل و وسایل جانبی در ایران کجاست؟

در بازی قدرت گلکسی A72 برنده است یا گلکسی A52؟

 

تعداد 0 نظر ثبت شده است
امتیاز کلی
0
0
0
0
0
شما چه امتیازی به "این مطلب" می دهید؟

اولین نفری باشید که نظر میدهید.
x
مای رند
قیمت گذاری سیم کارت
ثبت درخواست