وب سایت مای رند - مرکز خرید و فروش سیم کارت
ثبت نام ورود
خرید سیم کارت رند از شهر سیم
بلاگ | بازار موبایل

بررسی سامسونگ گلکسی A12، میان رده قدرتمند سامسونگ

انتشار ۱۴۰۰/۱/۲۲ . ۴۲۶۱۴ بازدید

سامسونگ در اواخر سال 2020 میلادی، از سامسونگ گلکسی A12 رونمایی کرد. سامسونگ گلکسی A12 میان رده قدرتمند سامسونگ که در اوایل سال 2021 عرضه شد از باتری قدرتمند 5000 میلی آمپری، دوربین 4 گانه و حافظه داخلی 128 گیگابایت بهره مند است. اما گوشی جدید سامسونگ چه ویژگی های دیگری دارد؟ آیا خرید سامسونگ گلکسی a12 انتخاب عاقلانه ای است؟ با ما همراه باشید. 

طراحی سامسونگ گلکسی A12

سامسونگ گلکسی A12 در بخش طراحی اندکی با برادران پیشینه خود تفاوت دارد، اما همانطور که گفته شد این تفاوت ها بسیار اندک هستند؛ برای مثال دوربین های سامسونگ گلکسی a12 در یک مربع قرار داده شده اند که این طراحی در تا به حال در گوشی های سامسونگ دیده نشده بود. 

جنس قاب پشت و فریم این گوشی از پلاستیک می‌باشد که این مسئله جدیدی نیست و سامسونگ برای تمامی گوشی های ارزان قیمت و میان رده خود از قاب پشت و فریم پلاستیکی استفاده کرده است. در قاب پشت این گوشی سنسور اثر انگشتی مشاهده نمی‌شود اما این بدان معنا نیست که این گوشی فاقد سنسور اثر انگشت می‌باشد! سنسور اثر انگشت سامسونگ گلکسی a12 در در بخش کناری آن می‌باشد؛ در واقع، دکمه پاور و سنسور اثر انگشت این گوشی مشترک می‌باشد که این امر باعث می‌شود عملکرد سنسور اثر انگشت این گوشی بسیار سریع باشد.

همچنین لازم به ذکر است که حسگر اثر انگشت گلکسی a12 بسیار در دسترس بوده و کار کردن با آن بسیار آسان می باشد.

 

قیمت گوشی سامسونگ گلکسی a12

 

 یکی از نکات منفی طراحی سامسونگ گلکسی a12 می‌توانیم به نحوه قرارگیری دوربین جلو‌ی آن اشاره کنیم، با توجه به اینکه اکثر گوشی های همرده A12 از حفره روی صفحه نمایش استفاده می‌کنند؛ سامسونگ برای دوربین جلوی A12 از طراحی ناچ استفاده کرده است. البته لازم به ذکر است نمی‌توان به این موضوع به چشم یک نقطه ضعف نگاه کرد.

اگر بخش پایین صفحه نمایش را نادیده بگیریم، سامسونگ گلکسی a12 دارای حاشیه های بسیار کمی در صفحه نمایش می‌باشد که این موضوع برای یک گوشی میان رده گزینه خوبی می‌باشد. یکی از مهم ترین نقاط ضعف در طراحی سامسونگ گلکسی a12 وزن بالا آن می‌باشد،‌ گلکسی a12 حدود 205 گرم وزن دارد که تا کمی سنگین است اما می‌توان گفت وزن بالای این گوشی به خاطر سخت افزار قدرتمندش می‌باشد.

همانطور که گفته شد، جنس بدنه سامسونگ گلکسی a12 از پلاستیک می‌باشد، پلاستیکی بودن قاب پشت این گوشی باعث می‌شود که اثر انگشت به راحتی جذب آن شود و همواره نیاز به تمیز کردن داشته باشد. اما اگر جزو دسته افرادی هستید که از قاب برای محافظت از گوشی خود استفاده می‌کنید دیگر چنین مشکلی نخواهید داشت.

کدام قاب موبایل از بقیه بهتر است؟

اگر به دنبال خرید قاب برای محافظت از خرید گوشی خود هستید این مطلب را از دست ندهید.

صفحه نمایش سامسونگ گلکسی a12

سامسونگ برای صفحه نمایش گلکسی a12 از یک نمایشگر 6.5 اینچی از نوع IPS با رزولوشن 720 * 1600 استفاده کرده است. علت استفاده سامسونگ از صفحه نمایش IPS به جای سوپر آمولد در گلکسی a12 کاهش قیمت آن می‌باشد،‌ سامسونگ در اکثر گوشی های میان رده خود برای پایین کردن قیمت از صفحه نمایش های IPS و TFT استفاده می‌کند. البته باید به این نکته نیز اشاره کنیم که صفحه نمایش گلکسی a12 با وجود اینکه از جنس IPS می‌باشد اما کیفیت آنچنان پایینی ندارد و به نوعی قابل قبول است.

 

قیمت گوشی سامسونگ a12 دیجی کالا

 

همانطور که گفته شد، نمایشگر a12 سامسونگ 6.5 اینچ می‌باشد که این خبر خوبی برای علاقه مندان به صفحه نمایش های بزرگ است، چرا که سایز صفحه نمایش این گوشی به گونه‌ای است که می‌توان از آن برای تماشای فیلم و انجام بازی استفاده کرد.

سخت افزار سامسونگ گلکسی A12 

میان رده جدید سامسونگ به تراشه مدیاتک MT 6765 هلیو P35 مجهز می‌باشد که یک تراشه 12 نانومتری محسوب می‌شود. این تراشه در کنار پردازنده گرافیکی PowerVR GE8320، قدرت خوبی از خود در زمینه پردازش بازی‌ها و انجام کارهای نسبتا سنگین به نمایش می‌گذارد.

سامسونگ گلکسی a12 دارای رم و حافظه های داخلی متنوعی است که انتخاب و خرید را برای کاربران راحت کرده است و می‌توان بسته به استفاده و نیاز،‌ حافظه داخلی و رم مورد نظر را خریداری کرد. این گوشی دارای حافظه داخلی های 32، 64 و 128 می‌باشد و همچنین از 3، 4 و 6 گیگابایت رم بهره مند است. 

اما اگر جزو دسته افرادی هستید که با گوشی خود کارهای سنگین انجام می‌دهند پیشنهاد ما به شما خرید رام 6 به همراه 128 گیگابایت حافظه داخلی می‌باشد. چرا که این مدل از دستگاه تا حد زیادی می‌تواند نیاز شما را برآورده کند.

همانطور که پیشتر گفته شد، این گوشی دارای حسگر اثر انگشت در قسمت پاور می‌باشد که این سنسور نسبت به سنسور های روی صفحه نمایش، بسیار قوی تر است. خوشبختانه این گوشی دارای جک 3.5 می‌باشد و به راحتی می‌توان از هدفون ها و هندزفری های موجود در بازار استفاده کرد.

دوربین سامسونگ گلکسی a12

یکی از نکات مثبت سامسونگ گلکسی a12 دوربین آن می‌باشد، این گوشی با قیمتی پایینی که دارد، دارای دوربین های فوق العاده ای می‌باشد. سنسور اصلی این گوشی 48 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.0، سنسور اولترا واید 5 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.2 و زاویه پوششی در حدود 115 درجه،‌ سنسورهای ماکرو و سنجش عمق که هر دو آن ها 2 مگاپیکسل هستند دوربین های 4 گانه سامسونگ گلکسی a12 را تشکیل می‌دهند.

 

مشخصات سامسونگ a12

 

همانطور که گفته شد، تمامی این دوربین ها در یک قاب مربع شکل قرار گرفته اند،‌ همچنین در زیر این قاب، یک فلش LED قرار دارد.

ارزان ترین گوشی های سامسونگ در سال 2020

اگر به دنبال خرید گوشی های سامسونگ با قیمت کم هستید این مطلب را از دست ندهید.

در بخش جلوی گوشی، یک دوربین 8 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.2 در یک ناچ قرار گرفته است که یک دوربین کاملا معمولی می‌باشد و نمی‌توان از آن انتظار ثبت عکس های با کیفیتی را داشت. اما برای یک گوشی میان رده با قیمت پایین گزینه خوبی است.

نرم افزار و امنیت سامسونگ گلکسی A12

یکی از مهم ترین بخش های گوشی که در استفاده از گوشی بیشتر از هر چیز دیگری با آن سروکار داریم رابط کاربری است. سامسونگ گلکسی A12 از رابط کاربری One ui 2.5 به همراه اندروید 10 استفاده می‌کند که تجربه شیرین و دلنشینی را به کاربر در استفاده از این گوشی منتقل می‌کند. همچنین پیش بینی می‌شود که اندروید 11 نیز روی این گوشی نصب شود و سامسونگ در آینده بروزرسانی مربوط به این موضوع برای A12 عرضه کند.

باتری سامسونگ گلکسی a12

یکی از مهم ترین دلایل معروفیت گلکسی a12 باتری قدرتمند آن است؛‌ همانطور که گفته شد، سامسونگ گلکسی a12 به باتری 5000 میلی آمپری مجهز می‌باشد که این باتری برای یک گوشی میان رده بسیار مناسب می‌باشد. این باتری با استفاده از شارژر سریع 15 وات که در جعبه این گوشی قرار دارد شارژ می‌شود. پیش بینی می‌شود که این a12 با استفاده از این شارژ نسبتا قدرتمند، در حدود 1 ساعت به شارژ کامل برسد. 

 

قیمت گوشی سامسونگ a12

 

نگاهی کلی به گلکسی A12

اگر بخواهیم نگاهی اجمالی به این گوشی داشته باشیم باید بگوییم که این گوشی دارای صفحه نمایش 6.5 اینچی از نوع IPS با رزولوشن 720 * 1600 می‌باشد که یک صفحه نمایش بزرگ محسوب می‌شود. همچنین A12 دارای 3، 4 و 6 گیگابایت رم به همراه 32،‌ 64 و 128 گیگابایت حافظه داخلی است که کاربر می‌تواند به نسبت نیاز خود گوشی میزان رم و حافظه داخلی را انتخاب کند. سامسونگ گلکسی a12 به دوربین 4 گانه مجهز است که دوربین اصلی 48 مگاپیکسل،‌ سنسور اولترا واید 5 مگاپیکسل، سنسور ماکرو و سنجش عمق 2 مگاپیکسل می‌باشد. همچنین این گوشی دارای باتری 5000 میلی آمپری با شارژ سریع 15 وات می‌باشد. همچنین لازم به ذکر است که این گوشی در رنگ های قرمز، آبی، سفید و مشکی عرضه شده است که تنوع رنگ هم یکی از ویژگی های مهم این گوشی می‌باشد. این گوشی هم اکنون با قیمتی در حدود 4 میلیون و 500 هزار تومن به فروش می‌رسد.

 

اتصالات

شبکه بی‌سیمWi-Fi 802.11 b/g/n, Wi-Fi Direct, هات اسپات
بلوتوث5.0, A2DP, LE
GPS بله، با A-GPS، GLONASS، GALILEO، BDS
NFCدارد (بسته به بازار و منطقه)
USB USB Type-C 2.0

باتری

باتری باتری غیرقابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت 5000 میلی آمپر 
شارژرشارژ سریع 15 وات

بدنه

ابعاد 164 در 75.8 در 8.9 میلی‌متر
وزن 205 گرم
متریالقسمت جلو شیشه ‌ای، بدنه پشت پشت پلاستیکی، فریم پلاستیکی
سیم کارت تک سیم‌کارته (نانو-سیم) یا دو سیم‌کارته (نانو-سیم، همزمان یکی فعال (dual stand-by))

پلتفرم

سیستم‌عامل اندروید 10 به همراه one ui 2.5
تراشه Mediatek MT6765 Helio P35 (دوازده نانومتری)
پردازشگر مرکزی هشت هسته‌ای (چهار هسته‌ی 2.35 گیگاهرتز Cortex-A53 و چهار هسته‌ی 1.8 گیگاهرتز Cortex-A53)
پردازنده گرافیکیPowerVR GE8320

حافظه

درگاه حافظهمیکرو اس دیXC (اسلات اختصاصی)
حافظه داخلی 32، 64 و 128 گیگابایت 
رم3، 4 و 6 گیگابایت

دوربین

اصلی

 48 مگاپیکسل (لنز واید، فوکوس خودکار، f/2.0)

5 مگاپیکسل (لنز اولتراواید با پوشش 115 درجه، f/2.2)

2 مگاپیکسل (لنز ماکرو، f/2.4)

2 مگاپیکسل (سنسور تشخیص عمق تصویر، f/2.4)

ویژگی‌هافلش LED, پانوراما, تصویربرداری HDR
فیلم‌برداریفیلم برداری 1080p با سرعت 30 فریم در ثانیه
سلفی8 مگاپیکسل, f/2.2
فیلم‌برداری سلفیفیلم برداری 1080p با سرعت 30 فریم در ثانیه

شبکه

فناوریGSM / HSPA / LTE

قابلیت ها

حسگرها حسگر اثرانگشت (کنار گوشی)

نمایشگر

نوعPLS IPS
ابعاد6.5 اینچ (~83.4% نسبت نمایشگر به بدنه)
وضوح تصویر720x1600 پیکسل, 20:9 نسبت (~264 ppi تراکم)
نرخ تازه سازینامشخص

صدا

جک ۳.۵ میلی‌متریدارد
محل قرار گیری اسپیکردر لبه ی پایینی

 

بررسی سامسونگ گلکسی a12

 

به نظر شما سامسونگ گلکسی A12 عنوان بهترین میان رده سامسونگ را به خود اختصاص دهد؟ آیا قصد خرید این گوشی را دارید؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط
معرفی اقدامات لازم پس از سرقت گوشی موبایل
بلاگ | اخبار اپراتورها
معرفی اقدامات لازم پس از سرقت گوشی موبایل
امروزه سرقت تلفن همراه به یکی از از دغدغه های افراد تبدیل شده است. متاسفانه به دلیل شرایط اقتصادی کنونی کشور، برخی افراد برای گذراندن زندگی...
معرفی ۱۵ نکته طلایی برای کاهش مصرف اینترنت گوشی
بلاگ | دنیای فناوری
معرفی ۱۵ نکته طلایی برای کاهش مصرف اینترنت گوشی
امروزه استفاده از شبکه های اجتماعی مختلف مانند واتساپ، اینستاگرام و پلتفرم های ویدیویی مانند یوتیوب، آپارات و ... وجب افزایش مصرف اینترنت...
مزایا و معایب گوشی های دو سیم کارت
بلاگ | سیم کارت
مزایا و معایب گوشی های دو سیم کارت
در این نوشته چیز هایی که باعث به وجود آمدن ذهنیت غلط در مورد این نوع گوشی ها شد و حقیقت در مورد گوشی دو سیم کارت و مزایا و معایب بررسی می...
راهنمایی خرید گوشی در سال 2021
بلاگ | بازار موبایل
راهنمایی خرید گوشی در سال 2021
آیا می دانید در زمان خرید گوشی در سال 2021 چه نکاتی را بیشتر توجه کنیم؟ برای این که با توجه به بودجه خود تصمیم بگیرید کدام گوشی برای شما...
تعداد 6 نظر ثبت شده است
امتیاز کلی 4.7
4
2
0
0
0
شما چه امتیازی به "این مطلب" می دهید؟

  1. Km2***@gmale.com

    سنسور جیراسکوب داره یا نه لطفا جواب بدید

  2. من خریدمش خیلی خوبه یکمی ال سی دیش بی کیفیت هست ولی به بقیه امکاناتش ارزش داره،اگه اهل بازی با دسته برای کال یا پابجی هستید اینو بگم که دوربین نمیزاره گوشی روی دسته خوب سوار بشه تنها ایرادش همینه

  3. ممنون از اطلاعات خوبتون عالی بود

    پاسخ :

    همراه گرامی مای رند، سلام وقت بخیر. از اظهار لطف شما سپاس‌گزاریم. 💛🧡

  4. عالی من دارم

  5. خیلی خوبه میخوام بگیرمممم

x
مای رند
قیمت گذاری سیم کارت
ثبت درخواست