وب سایت مای رند - مرکز خرید و فروش سیم کارت
ثبت نام ورود
خرید سیم کارت رند از شهر سیم
بلاگ | بازار موبایل

گوشی های اوپو فایند ایکس و فایند ایکس 2؛ ناشناخته ولی عالی

انتشار ۱۴۰۰/۱/۲۲ . ۱۸۶۱ بازدید

شرکت اوپو یک شرکت چینی است که در حوزه اسمارت فون ها و سایر تجهیزات الکترونیکی فعالیت می‌کند. با گذشت زمان پای محصولات این شرکت به ایران نیز باز شده و توانسته طرفدارانی نیز در ایران پیدا کند.البته هنوز گوشی های این شرکت برای خیلی از مردم ناشناخته است. اما این موضوع ارتباطی به کیفیت ساخت این گوشی ها ندارد. دو تا معروف ترین گوشی های شرکت اوپو، گوشی اوپو فایند ایکس و گوشی اوپو فایند ایکس 2 است.

البته اوپو فایند ایکس (oppo find x) نسبت به اوپو فایند ایکس 2 (oppo find x2) قدیمی تر است. اولی در سال 2018 عرضه شده اما دومی در سال 2022 معرفی و عرضه شده است. گوشی دوم سری فایند ایکس قطعا نسبت به سری اول آن تغییرات رو به جلویی داشته.برای مثال اندازه صفحه نمایش اوپو فایند ایکس بزرگتر شده و کیفیت دوربین ها و خیلی از موارد دیگر ارتقا یافته است. البته این موارد فقط دو مورد از تغییرات این سری از شرکت اوپو هستند و تغییرات زیاد دیگری نیز وجود دارد.

البته باید به این موضوع هم اشاره کنیم که ممکن است پیدا کردن گوشی های شرکت اوپو در ایران کمی کار دشواری باشد. اما با توجه به پیشرفت روز افزون این شرکت، می‌توان برای اوپو آینده درخشانی تصور کرد.ظاهر زیبای این گوشی ها می‌تواند آن را تبدیل به یکی از رقبای اصلی گوشی های پرچمدار تبدیل کند. البته اوپو فایند یکی دیگر از ویژگی های گوشی های پرچمدار را دارد و آن گران بودن است! اوپو فایند ایکس 2 با توجه به عملکرد خوب اش می‌تواند رقیب گوشی هایی مانند S20 و حتی iphone 12 باشد.

در ادامه این مقاله قصد داریم هر دو گوشی اوپو فایند ایکس (oppo find x) و فایند ایکس دو (oppo find x2) را بررسی کنیم. با ما همراه باشید.

 

اوپو فایند ایکس

 

طراحی ظاهری 

اوپو فایند ایکس و اوپو فایند ایکس دو هر دو طراحی زیبایی دارند. صفحه نمایش تمام صفحه بزرگ آنها خیره کننده است. اما همانطور که گفتیم اندازه صفحه نمایش اوپو فایند ایکس 2 (oppo find x2) بزرگتر از اوپو فایند ایکس است. اوپو فایند ایکس دارای صفحه نمایش 6.42 اینچی است که نسبت نمایشگر به بدنه آن حدود 87 درصد است. اما اوپو فایند ایکس 2 دارای صفحه نمایشی 6.7 اینچی است که نسبت صفحه نمایش به بدنه در آن حدود 91 درصد می‌باشد.

این اعداد نشان می‌دهند که اطراف صفحه نمایش حاشیه بسیار کمی وجود دارد که برای عده ای خوب است و برای عده ی دیگری شاید نکته منفی محسوب شود. اما سلیقه عمومی این روزها به طرف صفحه نمایش های بزرگتر و تمام صفحه رفته است.

نمایشگر و صدا

از نظر نوع صفحه نمایش بین اوپو فایند 1 و 2 تفاوتی نیست و هر دو دارای صفحه نمایش Amoled لمسی خازنی هستند. اما درباره رزولوشن سری فایند ایکس پیشرفتی داشته. اوپو فایند ایکس دارای رزولوشن صفحه 1080 در 2340 پیکسل است که تراکم پیکسلی در آن حدود 401 پیکسل در هر اینچ است. اما اوپو فایند ایکس 2 دارای رزولوشن صفحه 1440 در 3168 پیکسل که تراکم پیکسلی در آن حدود 513 پیکسل در اینچ می‌باشد.

اوپو فایند ایکس از محافظ صفحه کورنینگ گوریلا گلس 5 استفاده می‌کند اما در سری دوم فایند ایکس، از محافظ صفحه کورنینگ گوریلا گلس 6 استفاده شده است. اما برویم سراغ ابعاد این دو گوشی، گوشی اوپو فایند ایکس دارای ابعاد 156.7 در 74.2 در 9.6 میلی‌متری و فایند ایکس 2 دارای ابعاد 164.9 در 74.5 در 8 میلی‌متری است.

 

قیمت اوپو فایند ایکس

 

اوپو فایند ایکس 2 نسبت به سری قبلی خود نازک تر و بزرگتر طراحی شده است. بدنه اوپو فایند ایکس از شیشه گوریلا گلس 5 و فریم آلومینیومی ساخته شده است که وزن گوشی 186 گرم است. اما اوپو فایند ایکس در دو نوع متفاوت طراحی شده که در یکی از پشت سرامیکی و در دیگری از پشت شیشه ای استفاده شده است. 

البته جلوی اوپو فایند ایکس دو از جنس شیشه گوریلا گلس 6 است و بدنه اصلی از فریم آلومینیومی ساخته شده. همین تفاوت در ماده سازنده، باعث تفاوت وزن هم می‌شود. در نسخه ای که از سرامیک استفاده شده وزن گوشی 196 گرم و در نسخه شیشه ای وزن گوشی 187 گرم است.

اما درباره صدا اوپو فایند ایکس باید بگوییم که این گوشی گران قیمت دارای جک 3.5 میلیمتری نیست، این موضوع خود می‌تواند یکی نکات منفی این گوشی باشد. این موضوع برای هر دو گوشی اوپو فایند ایکس و فایند ایکس 2 صادق است. طبق آزمایشات انجام شده کیفیت صدا و بلندی صدا در گوشی های اوپو فایند بسیار خوب عمل می‌کند و حتی می‌توان آن را بالاتر از حد معمول دانست. 

نمره کیفیت صدای oppo find x2 با اختلاف کمی از گوشی S20 پلاس سامسونگ و حتی Mi10 شیائومی بیشتر است. این موضوع می‌تواند به ما نشان دهد که گوشی های اوپو واقعا می‌توانند با شرکت هایی معروف تری مانند سامسونگ و شیائومی نیز رقابت کنند.

طول عمر باتری گوشی های اوپو فایند ایکس و فایند ایکس 2 

اوپو فایند ایکس دارای یک باتری 3730 میلی آمپری است. نوع باتری اوپو فایند ایکس لیتیوم یونی است و البته این باتری غیر قابل تعویض است. شاید ظرفیت کم باتری شما را به این فکر فرو ببرد که باتری این گوشی ضعیف عمل می‌کند. اما اینطور نیست. با یکبار شارژ کامل گوشی اوپو فایند می‌توانید تا حدود 27 ساعت با استفاده از اینترنت 3G تماس صوتی برقرار کنید یا حدود 11 ساعت وبگردی کنید یا تا حدود 17 ساعت به تماشای فیلم مشغول شوید!

این ساعت از کارکرد باتری بسیار عالی است و حتی اوپو فایند از نظر باتری هم قابل مقایسه با دیگر پرچمداران است. اما حالا به سراغ طول عمر باتری در گوشی اوپو فایند ایکس 2 برویم. اوپو فایند ایکس 2 دارای یک باتری لیتیوم یونی 4200 میلی آمپری است که باتری این گوشی نیز غیر قابل تعویض است. اگر تمایل دارید انواع باتری گوشی ها را بشناسید و بدانید که باتری های لیتیوم یونی چه ویژگی ها و مزایایی دارند، مقاله مای رند در این باره را بخوانید.

معرفی باتری گوشی ها

باتری گوشی ها چه تفاوت هایی با یکدیگر دارند و چه کارهایی را انجام دهیم تا باتری عمر بیشتری داشته باشد؟

 

اوپو فایند ایکس 2

 

اوپو فایند ایکس 2 دارای دو نوع متفاوت نرخ نوسازی 60 و 120 هرتزی است. همین موضوع در طول عمر باتری اثر گذار است. در بهترین رزولوشن ممکن یعنی 1440 پیکسل و در بهترین نرخ نوسازی یعنی 120 هرتز، طبیعتا بدترین طول عمر باتری را داریم. اما در بدترین حالت برای اوپو فایند ایکس 2 با یکبار شارژ کامل این گوشی، می‌توانید تا حدود 23 ساعت به تماس صوتی از طریق اینترنت نسل سوم (3G) بپردازید؛ یا می‌توانید تا حدود 9 ساعت مشغول وبگردی شوید یا حدود 16 ساعت به تماشای فیلم بنشینید.

توجه داشته باشید که این زمان های عالی برای بهترین کیفیت و بهترین نرخ نوسازی است. طبیعتا اگر از رزولوشن و نرخ نوسازی کمتری استفاده کنید، باتری شما دیرتر خالی خواهد شد و ساعات بیشتری می‌توانید از گوشی استفاده نمایید. با این حال از نظر باتری هر دو گوشی اوپو فایند ایکس و فایند ایکس 2 عالی عمل می‌کنند و می‌توان هر دوی آنها را با پرچمداران شرکت های بزرگتر و معروف تر مقایسه کرد.

نکته دیگر درباره هر دو گوشی اوپو، داشتن فست شارژ یا همان شارژ سریع است. هر دو گوشی با استفاده از فست شارژ در حدود 30 دقیقه به طور کامل شارژ می‌شوند که این می‌تواند عالی باشد! در گذشته برای شارژ کردن برخی گوشی ها حتی تا 8 ساعت باید صبر می‌کردیم. اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی و معرفی باتری های جدید، با استفاده از فست شارژر در حدود 30 دقیقه این کار انجام می‌شود. این قابلیت برای افرادی که در شارژ گوشی عجله دارند نوعی نعمت محسوب می‌شود.

 

قیمت اوپو فایند ایکس دو

 

رابط کاربری

اوپو فایند ایکس از اندروید 8.1 (اوریو) استفاده می‌کند. و رابط کاربری اوپو ColorOS 5.1 است. را��ط کاربری این گوشی اگرچه اندروید خالص نیست، اما تفاوت زیادی هم با اندروید خالص ندارد! البته برخی موارد در این رابط کاربری باعث شده تا کاربران آسان تر و سریعتر به قابلیت های این گوشی دسترسی داشته باشند.

اما اوپو فایند ایکس 2 از اندروید 10.0 بهره می‌برد و رابط کاربری آن نیز نسبت به اوپو فایند پیشرفت کرده و رابط کاربری آنColorOS 7.1 می‌باشد. در کل این رابط کاربری، کار با این گوشی را برای شما راحت تر و لذت بخش تر می‌کند پس به احتمال زیاد پس از مدت کوتاهی می‌توانید با این رابط کاربری ارتباط برقرار کنید.

اوپو فایند فاقد حسگر اثر انگشت است اما سری جدید تر خانواده اوپو، یعنی فایند ایکس 2 (oppo find x2) دارای حسگر اثر انگشت نیز هست. در عوض این گوشی ها هر دو دارای تشخیص چهره هستند. به گفته برخی متخصصان سیستم تشخیص چهره اوپو فایند قابل قیاس با iphone x می‌باشد.

 با استفاده از سیستم تشخیص چهره، می‌توانید از این سیستم به عنوان قفل گوشی استفاده کنید. به این ترتیب گوشی شما فقط با استفاده از یک چهره باز می‌شود. طبیعتا این موضوع باعث می‌شود تا قفل گوشی شما خاص تر و امن تر باشد. نکته جالب درباره سیستم تشخیص چهره اوپو فایند این است که به موهای شما سازگار است. یعنی اینکه اگر اندازه موی شما یا ریش و سبیل شما تغییر کند هیچ اتفاقی نمی‌افتد و گوشی می‌تواند چهره شما را تشخیص دهد.

 

قیمت اوپو فایند ایکس 2

 

دوربین خانواده اوپو فایند ایکس

اوپو فایند ایکس دارای دو دوربین 16 و 20 مگاپیکسلی دارد و دوربین سلفی آن 25 مگاپیکسل است. شاید کمی عجیب به نظر برسد که چرا دوربین سلفی کیفیت بهتری از دوربین های اصلی دارد! اما واقعا نمی‌دانیم دلیل این موضوع چیست. اما در کل دوربین های اوپو فایند برای شما رضایت بخش خواهند بود و اگر اهل سلفی هستید باید بدانید که این گوشی برای سلفی گرفتن عالی است. 

اوپو فایند ایکس 2 از سری قبلی خود در زمینه دوربین پیشرفت هایی داشته است. Oppo find x2 دارای سه دوربین 48، 13 و 12 مگاپیکسلی است. دوربین سلفی آن هم 32 مگاپیکسل است. قطعا این کیفیت برای شما عالی خواهد بود! 

 اما اعداد روی کاغذ برای فهمیدن کیفیت دوربین این گوشی ها کافی نیست و باید به سراغ کاربران این گوشی ها برویم. کاربران اوپو فایند ایکس از کیفیت عالی عکاسی این گوشی خبر داده اند و رضایت خود را اعلام کرده اند! البته این موضوع چندان هم دور از انتظار نیست وقتی که در تست های انجام شده بر روی این گوشی ها، کیفیت ساخت و عملکرد اوپو فایند قابل قیاس با پرچمدارانی مانند سامسونگ S20 و iphone x است. 

اوپو فایند ایکس 2 هم با ارتقایی که در دوربین های خود داشته قطعا شما را راضی خواهد کرد. علاوه بر این oppo find x2 دارای سیستم فوکوس خودکار است که به بهتر شدن کیفیت عکاسی شما کمک زیادی می‌کند.

 

بررسی اوپو فایند ایکس

 

پردازنده و حافظه داخلی اوپو فایند ایکس و اوپو فایند ایکس 2

اوپو فایند ایکس از تراشه Qualcomm SDM845 Snapdragon 845 استفاده می‌کند. این گوشی دارای پردازنده مرکزی 8 هسته ای است و پردازنده گرافیکی آن Adreno 630 است. این گوشی دارای حافظه داخلی 256 گیگابایتی است. می‌توانید از درگاه حافظه هم استفاده کنید و با استفاده از MicroSD تا 400 گیگابایت هم حافظه جانبی داشته باشید. 

اما به سراغ اوپو فایند ایکس 2 برویم. اوپو فایند ایکس 2 از تراشه Qualcomm SM8250 Snapdragon 865   (هفت نانومتر پلاس) استفاده می‌کند. این گوشی دارای پردازنده مرکزی 8 هسته ای است و پردازنده گرافیکی آن Adreno 630 است. همانطور که مشاهده می‌نمایید تفاوت چندانی بین پردازنده های این دو گوشی وجود ندارد.

اوپو فایند ایکس 2 نیز دارای 256 گیگابایت حافظه داخلی است اما نکته منفی درباره این گوشی نداشتن درگاه حافظه است. به این ترتیب شما نمی‌توانید از رم برای داشتن حافظه جانبی استفاده نمایید. شاید بتوان این موضوع را یکی از بدترین نکات اوپو فایند ایکس 2 دانست. این در حالی است که اوپو فایند ایکس قابلیت استفاده از حافظه جانبی را نیز دارد و این یک پسرفت برای شرکت اوپو محسوب می‌شود. 

معرفی بهترین گوشی های سال 2020

بهترین و پرطرفدار ترین گوشی های دنیا در سال 2020 چه گوشی هایی هستند؟

 

بررسی اوپو فایند ایکس 2

 

نکات مثبت و منفی اوپو فایند ایکس (oppo find x) و اوپو فایند ایکس 2 (oppo find x2)

ابتدا به بررسی نکات مثبت و منفی اوپو فایند می‌پردازیم.

نکات مثبت اوپو فایند ایکس :

  1. طراحی منحصر به فرد با پلتفرم دوربین کشویی
  2. سیستم تشخیص چهره به شکل عجیبی سریع و بادقت کار می‌کند
  3. صفحه Amoled تمام صفحه و بدون شکاف
  4. عملکرد عالی
  5. کیفیت دوربین در بیشتر زمینه ها در حد پرچمداران است
  6. دوربین سلفی عالی

نکات منفی اوپو فایند ایکس:

  1. مقاوم گوشی مقداری کم است
  2. قسمت متحرک می‌تواند آسیب ببیند
  3. فاقد فناوری NFC و شارژ بی سیم

حالا به سراغ بررسی نقاط قوت و ضعف اوپو فایند ایکس 2 می‌رویم.

نکات مثبت اوپو فایند ایکس 2 (oppo find x2) :

  1. طراحی و ساخت عالی
  2. می‌توان نمایشگر آن را بهترین نمایشگر موجود در بازار دانست!
  3. عمر باتری خوب
  4. مدیریت حرارت عالی و پایدار
  5. کیفیت دوربین در روز و شب

نکات منفی اوپو فایند ایکس 2:

  1. این گوشی از نظر ضد آب بودن مانند رقبایش نیست و گوشی به هیچ وجه زیر آب دوام نمی‌آورد
  2. فاقد فناوری شارژ بی سیم
  3. کیفیت دوربین در نور کم آنگونه که باید باشد نیست!

 

بررسی اوپو فایند ایکس دو

 

در آخر باید بگوییم که قیمت اوپو فایند ایکس و اوپو فایند ایکس دو، حدود 1000 یورو است. با توجه به اینکه ممکن است ایرانیان زیاد با این گوشی آشنایی نداشته باشند چنانچه شما از کاربران این گوشی هستید لطفا تجربه خودتان از این گوشی ها را با ما در میان بگذارید.

در آخر نگاهی به مشخصات گوشی اوپو فایند ایکس 2 بیندازیم.

اتصالات

شبکه بی‌سیم Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac/ax، دو بانده، Wi-Fi Direct، هات‌اسپات
بلوتوث 5.1، A2DP، LE
GPSدارد، با دو بانده A-GPS، GLONASS، BDS، GALILEO
NFCدارد
USB3.1، Type-C 1.0 کانکتور ریورسبل ، پشتیبانی از OTG

باتری

باتری باتری غیر قابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت 4200 میلی آمپر ساعت
شارژرشارژ سریع باتری 65 وات: 100% در 38 دقیقه (SuperVOOC 2.0 فلاش Charge)/ USB Power Delivery

بدنه

ابعاد164.9 در 74.5 در 8 میلی‌متر
وزن

 196 گرم - نسخه‌ی سرامیک

187 گرم - نسخه‌ی شیشه‌ای

متریالجلوی شیشه‌ای (گوریلا گلس 6)، پشت سرامیکی، یا پشت شیشه‌ای، فریم آلومینیومی
سیم کارتدو سیم‌کارته (نانو-سیم، همزمان یکی فعال (dual stand-by))

پلتفرم

سیستم‌عاملاندروید 10.0/ ColorOS 7.1
تراشهQualcomm SM8250 Snapdragon 865 (هفت نانومتر پلاس)
پردازشگر مرکزی8 هسته‌ای (یک هسته‌ی 2.84 گیگاهرتز Kryo 585 و سه هسته‌ی 2.42 گیگاهرتز Kryo 585 و چهار هسته‌ی 1.8 گیگاهرتز Kryo 585)
پردازنده گرافیکیAdreno 650

حافظه

درگاه حافظهندارد
حافظه داخلی 256 گیگابایت
رم12 گیگابایت

دوربین

اصلی

  48 مگاپیکسل (0.8 میکرومتر سایز پیکسل، 1/2.0 اینچ، لنز واید 26 میلی‌متری، f/1.7، فوکوس خودکار با تشخیص فاز، لرزشگیر اپتیکال تصویر، فوکوس خودکار لیزری)

13 مگاپیکسل (لنز تله‌فوتو 52 میلی‌متری، f/2.4، بزرگنمایی اپتیکال، لرزشگیر اپتیکال تصویر، فوکوس خودکار لیزری، بزرگنمایی اپتیکال)

12 مگاپیکسل (لنز فوق‌عریض 16 میلی‌متری، 1/2.4 اینچ سایز سنسور، f/2.2)

ویژگی‌ها فلاش دوگانه‌ی LED، پانوراما، HDR
فیلم‌برداری 2160p@30/60fps، 1080p@30/60fps; ژیروسکوپ-EIS; HDR
سلفی 32 مگاپیکسل (0.8 میکرومتر سایز پیکسل، 1/2.8 اینچ سایز سنسور، لنز واید، f/2.4)

شبکه

فناوریGSM / HSPA / LTE / 5G

قابلیت ها

حسگرها حسگر اثرانگشت (زیر نمایشگر، اپتیکال)، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، سنسور مجاورت، قطب‌نما

نمایشگر

نوع AMOLED لمسی خازنی
ابعاد 6.7 اینچ (~90.9% نسبت نمایشگر به بدنه)
وضوح تصویر1440 در 3168 پیکسل (~513 پیکسل در اینچ تراکم پیکسلی)
رفرش ریت نرخ تازه‌سازی تصویر 120 هرتزی

صدا

جک ۳.۵ میلی‌متریندارد

به نظر شما آیا گوشی های اوپو می‌توانند با شرکت های بزرگ و معروف دنیا رقابت کنند؟

مطالب مرتبط
آنتن BTS چیست و نقطه زنی سیم کارت چگونه انجام می‌شود؟
بلاگ | دنیای فناوری
آنتن BTS چیست و نقطه زنی سیم کارت چگونه انجام می‌شود؟
آنتن های BTS مجموعه ای از تجهیزات مخابراتی هستند که در مخابرات بی سیم، ارتباط مشترک با شبکه را فراهم می‌کند. این نوع از آنتن ها در مناطقی...
معرفی انواع باتری تلفن همراه و راهکارهایی برای افزایش عمر باتری
بلاگ | بازار موبایل
معرفی انواع باتری تلفن همراه و راهکارهایی برای افزایش عمر باتری
امروزه با پیشرفت تکنولوژی، انواع و اقسام جدیدی از باتری ها نیز به وجود آمده اند که هر کدام ویژگی های خاص خودشان را دارند. اسمارت فون ها...
بهترین گوشی های سال 2020
بلاگ | بازار موبایل
بهترین گوشی های سال 2020
در حال حاضر، گوشی های هوشمندی وجود دارند که از مابقی تلفن های همراه یک سر و گردن بالاتر هستند. در این مقاله قصد داریم به بررسی 10 مورد از...
سامسونگ گلکسی A42، ارزان قیمت اما 5G !!
بلاگ | بازار موبایل
سامسونگ گلکسی A42، ارزان قیمت اما 5G !!
سامسونگ در 11 نوامبر 2020 (21 آذر 1399) از سامسونگ گلکسی A42 رونمایی کرد. این گوشی با توجه به قیمت پایین خود و بهره مندی از تکنولوژی 5G...
تعداد 0 نظر ثبت شده است
امتیاز کلی
0
0
0
0
0
شما چه امتیازی به "این مطلب" می دهید؟

اولین نفری باشید که نظر میدهید.
x
مای رند
قیمت گذاری سیم کارت
ثبت درخواست