وب سایت مای رند - مرکز خرید و فروش سیم کارت
ثبت نام ورود
خرید سیم کارت رند از شهر سیم
بلاگ | اخبار اپراتورها

همه چیز در مورد تقسیط بدهی همراه اول

انتشار ۱۳۹۸/۱۰/۱۴ . بروز رسانی ۱۳۹۹/۳/۲۷ ۱۲:۰۶ . ۲۵۱۵۴ بازدید

بسیاری از افراد از سیم کارت دائمی همراه اول استفاده می کنند تا بتوانند همواره خدمات سیم کارتشان را در دسترس داشته باشند. اما سیم کارت های دائمی می توانند مشکلاتی نیز برای کاربر ایجاد کنند. مثلا وقتی می خواهید مصرف زیادی از سیم کارتتان داشته باشید، باید منتظر قبض های سنگینی بوده و دغدغه پرداختش را نیز جزو معایب سیم کارت دائمی بدانید. گاهی پیش می آید که بدهی سیم کارت آنقدر سنگین می شود که فرد توانایی پرداختش را ندارد؛ اینجاست که یا باید قید داشتن سیم کارت را زد یا راهی برای پرداخت بدهی پیدا کرد. در صورتی که قبض را بموقع پرداخت نکند، با قطعی یک طرفه یا دائمی خط یا حتی سلب امتیاز روبرو می شود که می تواند مشکلاتی را در پی داشته باشد و اساسا سیم کارت را بلا استفاده کند. شاید بهترین راه حل روش تقسیط بدهی همراه اول باشد.

 

راه حل همراه اول برای پرداخت بدهی

همراه اول که اکثر سیم کارت های دائمی فعال در کشور را در دست مشترکین دارد، برای این موارد و زمان هایی که بدهی فرد به حدی می رسد که توانایی پرداخت یکباره قبض خود را ندارد، روش پرداخت اقساطی را پیشنهاد می کند، تا فرد بتواند مبلغ قبض خود را به صورت اقساطی پرداخت کرده و از بار پرداخت یکباره مبلغی کلان راحت شود!

به این ترتیب هم اپراتور اول به خواسته و طلب خود می رسد و هم فرد فشاری را برای پرداخت یک قبض سنگین یا حداقل خارج از توان مالی خود متحمل نمی شود و می تواند مجددا به چرخه مصرف بازگشته و از خدمات و امکانات سیم کارت همراه اول خود استفاده کند.

تقسیط بدهی همراه اول

 

شرایط تقسیط بدهی همراه اول چیست؟

بسیاری از افراد بار اول که با مسئله تقسیط بدهی سیم کارت روبرو می شوند سوالات بسیاری در ذهنشان شکل می گیرد. این افراد می خواهند بدانند که اساسا شرایطی که همراه اول برای تقسیط بدهی سیم کارت در نظر میگیرد چیست؟ چه مراحلی را باید فرد پشت سر بگذارد تا بتواند بدهی سیم کارت و قبض آن را قسط بندی کند؟ چگونه مبلغ صورتحساب را در چند مرحله پرداخت نماید تا از زیر فشار پرداخت به یکباره یک مبلغ نسبتا کلان یا خارج از توانش برای وصل مجدد سیم کارت خارج شده و بتواند مجددا از سیم کارت خود بهره ببرد.

در ابتدا باید به این مسئله اشاره کنیم که در زمان تقسیط بدهی سیم کارت، الزامی برای وصل بودن آن وجود ندارد؛ یعنی افرادی که سیم کارت های آنان در حالت نرمال قرار ندارد و قطع شده هم می تواننند نسبت به تقسیط اقدام کنند و بدهی سیم کارت خودشان را در چند نوبت به همراه اول پرداخت نمایند.

 

حداقل مبلغ صورتحساب برای تقسیط بدهی همراه اول چقدر است؟

سایت همراه اول میزان حداقل بدهی مشترکین را ۵۰ هزار تومان اعلام کرده که این مسئله لازمه تقسیط بدهی است. یعنی اگر کمتر از این مبلغ به همراه اول بدهکار هستید و قبوض یا قبض پرداخت نشده شما حداقل همین مبلغ نیست، نمی توانید نسبت به تقسیط بدهی خود اقدامی صورت دهید.

البته لازم به ذکر است که این میزان بدهی طی سال های مختلف تغییر کرده به طوری که سال های گذشته حداقل بدهی ۱۰ هزار تومان بود و امروز در زمان نگارش این گزارش، همراه اول حداقل مبلغ بدهی را ۵۰ هزار تومان اعلام نموده است. به همین خاطر در زمانی که قصد تقسیط بدهی سیم کارت را دارید، بد نیست پیش از هر کاری از حداقل مبلغ برای تقسیط بدهی سیم کارت اطمینان حاصل کنید تا طی فرایند ها با شکست مواجه نشوید.

اگر سیم کارت شما سلب امتیاز شده باشد، می بایست همراه با کارت شناسایی معتبر در یکی از مراکز مخابراتی و یا امور مشترکین مستقر در سطح شهر حاضر شوید و نسبت به تقسیط بدهی سیم کارت سلب امتیاز شده خود اقدام نمایید.

صورتحساب تقسیط بدهی همراه اول

 

قطع رومینگ در زمان تقسیط بدهی همراه اول

نکته ای که در مورد تقسیط بدهی های سیم کارت باید مورد توجه قرار بگیرد این است که در زمان تقسیط برخی محدودیت ها بر روی سیم کارت مشترک اعمال می گردد. این محدودیت ها به نوعی موجب می شود که به بدهی های پیشین فرد اضافه نگردد.  اولین محدودیت این است که دیگر در سفرهای خارجی، خبری از سیم کارت و شماره خودتان نیست! یعنی همراه اول در طی مدت پرداخت اقساط، رومینگ بین الملل سیم کارت شما را حذف خواهد کرد. این بدین معناست که اگر به سفر خارجی بروید و بخواهید از سیم کارت خودتان طی سفر به کشور خارجی استفاده کنید، عملا چنین امکانی وجود ندارد و حتما باید از سیم کارت دیگر یا سیم کارت های کشور میزبان استفاد نمایید تا با مشکلات این چنینی روبرو نشوید.

سیم کارت رند 0912

در فروشگاه مای رند رندترین و خوش قیمت ترین سیم کارت های همراه اول را «آنلاین» خریداری نمایید.

اعمال سقف مکالمه در زمان تقسیط بدهی همراه اول

از طرفی اپراتور شما، سقفی برای مکالمات شما وضع خواهد کرد به این صورت که در طی مدت پرداخت اقساط نمی توانید بیش از ۸۰ درصد مبلغ ۵۰ هزار تومان مکالمه داشته باشید؛ به این شکل که اگر بدهی جدید شما به مبلغ فوق برسد سیم کارت به صورت یکطرفه قطع خواهد شد و تا تسویه اقساط امکان برقراری تماس از طرف خودتان را نخواهید داشت.

همه چیز در مورد تقسیط بدهی همراه اول

 

آیا امکان نقل و انتقال سیم کارت در زمان تقسیط بدهی همراه اول وجود دارد؟

بسیاری از افراد این مسئله را مطرح می کنند که آیا در دوره پرداخت اقساط اجازهو امکان فروش سیم کارت خود را دارند و آیا می توانند آن را به نام فرد دیگری سند بزنند؟ بر اساس اعلام همراه اول، در طی مراحل پرداخت اقساط، مشترک امکان تغییر مالکیت سیم کارت را نخواهد داشت، یعنی تا پایان اقساط قطع صوری روی خط اعمال می شود که از نقل و انتقال و سند زدن سیم کارت جلوگیری می کند.

البته همه این محدودیت ها پس از پرداخت آخرین قسط به حالت قبل بازگشته و نرمال خواهد شد. یعنی دیگر محدودیت هزینه مکالمه ای در میان نیست و همچنین مشکلی بابت برقراری تماس رومینگ بین الملل وجود نخواهد داشت.

اگر خط شما پیش از تقسیط بدهی قطع شده باشد و امکان برقراری تماس سلب گردیده، تنها با پرداخت پیش قسط خط مشترک بدهکار به حالت اولیه بازگشته و از حالت یک طرفه بودن و قطعی خارج می شود، البته به محض وصل مجدد، تمام محدودیت هایی که در بالا به آن اشاره کردیم اعمال می شود.

 

در صورت عدم پرداخت اقساط بدهی همراه اول چه اتفاقی می افتد؟

حالا شرایطی را در نظر بگیرید که برای پرداخت اقساط نیز به مشکل برخوردید و نتوانستید به موقع اقساط خود را به همراه اول پرداخت کنید. اپراتور همراه اول تا ۳ روز پس از زمان و سررسید پرداخت قسط به شما مهلت خواهد داد. در صورتی که پس از گذشت ۳ روز از زمان سر رسید قسط باز هم نسبت به پرداخت قسط خود کوتاهی کرده و آن را پرداخت نکنید، همراه اول سیم کارت شما را قطع خواهد کرد؛

البته نباید نگران باشید. زیرا اتصال مجدد خط نیاز به مراجعه حضوری و قسط بندی مجدد ندارد بلکه مشترک می تواند با پرداخت قسط عقب افتاده خود، پس از ۲۴ ساعت مجددا از خط خود استفاده کرده و با آن تماس برقرار نموده یا از دیگر خدمات آن استفاده کند.

نحوه تقسیط بدهی همراه اول

 

ضمانت اجرای پرداخت اقساط در هنگام تقسیط بدهی همراه اول

اما همراه اول فقط در قسط اول با شما مهربان خواهد بود. به این شکل که اگر در پرداخت قسط بعدی خود هم دچار تاخیر شوید  به طوری که پس از گذشت ۳ روز باز هم قسط خود را پرداخت نکنید، خط به عنوان عدم تسویه حساب اقساط، قطع می شود. بدین شکل اساسا از شرایط تقسیط نیز خارج خواهید شد و نمی توانید مجددا اقدام به پرداخت قسط یا تقسیط بدهی مانده خود کنید.

در چنین شرایطی می بایست با در دست داشتن کارت شناسایی معتبر به مراکز تلفن ثابت در تهران یا امور مشترکین مراجعه کرده و تمام بدهی مانده تا تاریخ مراجعه را تسویه نمایید. یعنی اگر طی مدت تقسیط باز هم هزینه ای برای شما منظور شده باشد می بایست آن هزینه را هم پرداخت و به طور کامل مانده بدهی شما به همراه اول صفر شود تا به این ترتیب مجددا خط قطع شده شما به شبکه بازگشته و بتوانید از تمامی خدمات همراه اول و سیم کارت استفاده نمایید.

اگر در آخرین دوره پرداخت اقساط هستید یعنی آخرین قسط خود را می بایست پرداخت کنید، می توانید از طریق اپلیکیشن کاربردی همراه من یا مراجعه حضوری به مراکز تلفن ثابت در تهران یا امور مشترکین در سطح استان ها، قبض میان دوره جدیدی بگیرید و در صورت نیاز مجددا مانده بدهی تان را تقسیط کنید.

 

دوره پرداخت اقساطی بدهی همراه اول

همراه اول سر رسید همه اقساط را به صورت ماهانه تنظیم می کند. یعنی در هر ماه سر رسید هایی برای فرد تعیین می شود که در آن می بایست نسبت به پرداخت بدهی و قبض خود اقدام کند. این اقساط می توانند مانند قبض ها شناسه قبض و شناسه پرداخت داشته باشند که بتوان به سادگی و سهولت از طریق دستگاه های خودپرداز یا همراه بانک ها و یا روش های حضوری نسبت به پرداخت آن اقدام نمود.

اگر تقسیط بدهی شما به صورت حضوری و در مراکز همراه اول صورت بگیرد نیز باز هم مشکلی بابت پرداخت آن از طریق همراه من یا روش های غیر حضوری وجود ندارد و البته امکان رویت و دیدن سر رسید و مبلغ در پرتال همراه اول نیز فراهم است.

پرداخت اقساطی بدهی همراه اول

 

مشاهده سابقه پرداخت اقساط بدهی همراه اول

اگر نمی دانید و خاطرتان نیست که چند قسط پرداخت کرده اید، چند قسط مانده و آخرین وضعیت اقساط شما به چه شکل است یا حتی نسبت به آن می خواهید پیگیری هایی صورت دهید، کافی است که در سایت همراه اول از طریق گزینه پیگیری تقسیط بدهی همراه اول تمامی لیست اقساط و همچنین آخرین وضعیت آن را مورد بررسی قرار دهید و اگر نیاز به اقدامات دیگری بود به سادگی انجام دهید.

 

روش های تقسیط بدهی همراه اول

نکته مهم در مورد تقسیط بدهی سیم کارت های همراه اول این است که این سیم کارت ها را می توانید از طریق پرتال همراه اول یا اپلیکیشن کاربردی همراه من تقسیط نمایید. اما باید دقت کنید که این کار فقط در یک سال از طریق این روش امکان پذیر است. برای موارد بعدی و در قبوض بعدی که می خواهید آنها را تقسیط نمایید می بایست حتما به یکی از مراکز تلفن ثابت در تهران یا امور مشترکین در شهرستان ها مراجعه و نسبت به تقسیط بدهی خود اقدام نمایید. در این شرایط امکان تقسیط مجدد فقط از طریق مراجعه حضوری امکان پذیر است و تا کنون همراه اول نسبت به تقسیط مجدد از طریق پرتال ویا اپلیکیشن همراه من اطلاع رسانی صورت نداده و به نظر می رسد تصمیمی هم برای آن نداشته باشد.

روش های تقسیط بدهی همراه اول

 

برای تقسیط بدهی همراه اول به کجا مراجعه کنیم؟

همانطور که در بالا نیز اشاره کردیم، تقسیط بدهی در حال حاضر از طریق سایت و اپلیکیشن رسمی همراه اول میسر است و نیاز به مراجعه حضوری برای تقسیط قبض نیست. اما اگر بخواهید در دوره های بعدی و قبوض بعدی نیز از این خدمت ویژه اپراتور نخست بهره ببرید می بایست با در دست داشتن کارت شناسایی معتبر به یکی از امور مشترکین یا مراکز تلفن ثابت مراجعه کرده و نسبت به تقسیط بدهی خود اقدام نمایید. در صورتی هم که سوال و یا مشکلی در این خصوص داشتید می توانید با پشتیبانی همراه اول تماس گرفته و مشکل خود را مطرح سازید.

 

نحوه تقسیط بدهی همراه اول

اگر میزان بدهی شما به همراه اول از مبلغ اعلامی در ابتدای گزارش یعنی ۵۰ هزار  تومان بیشتر باشد، می توانید به مراکز مورد اشاره مراجعه یا از طریق سامانه های اعلامی نسبت به تقسیط بدهی خود اقدام کنید. نکته این که بر اساس آخرین اطلاعات، برای تقسیط بار اول مراجعه خود فرد برای انجام امور اداری مربوط به تقسیط الزامی نیست و یکی از بستگان درجه یک یعنی پدر، مادر، خواهر، برادر، فرزند و یا همسر می توانند نسبت به تقسیط بدهی به صورت حضوری مراجعه و فرم های مربوطه را تکمیل کرده و بدهی سیم کارت را تقسیط کنند. لازم به ذکر است که در هنگام مراجعه بستگان درجه یک حتما باید اصل و تصویر کارت شناسایی معتبر صاحب سیم کارت و شناسنامه همراه فرد مراجعه کننده باشد و مراجعه کننده نیز مدارک شناسایی خود را همراه خود ببرد.

 

مطالب مرتبط
نحوه پرداخت بدهی خط 0912
بلاگ | خدمات سیم کارت
نحوه پرداخت بدهی خط 0912
امروزه با پیشرفت تکنولوژی شما می توانید به راحتی توسط امکاناتی مانند سامانه‌ های الکترونیکی، تلفن بانک، کدهای دستوری و یا اپلیکیشن های پرداخت...
مقایسه بهترین ساعت هوشمند سیم کارت خور در بازار
بلاگ | لوازم جانبی
مقایسه بهترین ساعت هوشمند سیم کارت خور در بازار
امروزه ساعت های هوشمند سیم کارت خور یا واچ فون، یکی از محبوب ترین گجت ها و فناوری های جدید و مدرن است. این ساعت به دلیل کاربردهای فراوانی...
مزایا و معایب گوشی های دو سیم کارت
بلاگ | سیم کارت
مزایا و معایب گوشی های دو سیم کارت
در این نوشته چیز هایی که باعث به وجود آمدن ذهنیت غلط در مورد این نوع گوشی ها شد و حقیقت در مورد گوشی دو سیم کارت و مزایا و معایب بررسی می...
بررسی جامع انواع سیم کارت رند با پیش شماره 0912
بلاگ | سیم کارت
بررسی جامع انواع سیم کارت رند با پیش شماره 0912
جالب است بدانید در دوران قدیم سیم کارت های رند جذاب و منحصر به فرد بودند. این موضوع باعث شده سیم کارت های رند از دیگر سیم کارت ها جدا شوند...
تعداد 6 نظر ثبت شده است
امتیاز کلی 4.3
4
0
2
0
0
شما چه امتیازی به "این مطلب" می دهید؟

  1. سلام من فعال کردم ولی یادم رفت ک پرداخت کنم تا سال بعد نمیتونم دیگه تقسیطو فعال کنم چ مسخره واقعا

  2. سلام من با اپلیکیشن همراه اول جهت تقسیط اقدام کردم که به سه قسط تقسیم میکند ولی تایید نهایی را میزنم پاسخی دریافت نمیکنم وبدهی را هم نمیتوان یک جا پرداخت کنم لطفا مشگل اپلیکیشن را برطرف نماید

    پاسخ :

    سلام همراه عزیز مای رند، وقت شما بخیر. لطفا با پشتیبانی اپراتور خود تماس حاصل فرمایید.

  3. با عرض سلام و خسته نباشید. خواستم بپرسم آیا در زمان تقسیط بدهی امکان گرفتن بسته های اینترنت وجود دارد یا خیر؟ پیشاپیش از راهنماییتون سپاسگذارم. (یا حق)

  4. سلام من از طريق همراه من بدهي خطمو ٨ مهرماه تقسيط كردم و ١٠ مهرماه قسط اولشو يعني دو روز بعد پرداخت كردم از طريق اپ در صورتي كه توي توضيحات تقسيطي نوشته تا ٣ روز بعد تقسيط مهلت پرداخت وجود داره و الان كه ١٢ مهرماه هست اس ام اس امده و تقسيط برداشته شده و نوشته بعلت پرداخت نكردن به موقع تقسيط و قسط اول هم برگشت نخورده به حساب الان من بايد چگونه اين مشكل حل كنم؟؟؟

    پاسخ :

    سلام وقت بخیر. ابتدا مقاله را با دقت مطالعه کنید . اگر مشکلتان حل نشد به سایت همراه اول (mci.ir) مراجعه کرده و یا از طریق خط همذاه اولتان با شماره 9990 تماس بگیرید و یا از طریق تلفن تلفن ثابت با شماره 09129990 تماس بگیرید. در نهایت اگر مجددا مشکلتان حل نشد به دفانر خدماتی همراه اگل مراجعه کنید.

  5. سلام بدهی باید پرداخت شود و باتوجه به هشدارهای اعلام شده به مدت یکماه یکطرفه واگر پر اخت نشد تقسیط و اگر پر داخت نشد مسدود گرد

  6. من یکی از ۳ قسط و پرداخت کردم والان سررسید دوم رسیده پیامکش اومده ولی موقع پرداخت می‌نویسه پرداخت شده چکار کنم راهنمایی کنید

x
مای رند
قیمت گذاری سیم کارت
ثبت درخواست