وب سایت مای رند - مرکز خرید و فروش سیم کارت
ثبت نام ورود
خرید سیم کارت رند از شهر سیم
بلاگ | خدمات سیم کارت

آموزش انتقال شارژ همراه اول و نحوه فعالسازی سریع این سرویس

انتشار ۱۴۰۰/۱/۲۰ . بروز رسانی ۱۴۰۰/۱/۲۰ ۱۶:۳۴ . ۱۴۷۱۶۲ بازدید

سرویس انتقال اعتبار یا همان انتقال شارژ سرویسی است که به مشترکین این اجازه را میدهد از سیم کارتی به سیم کارت دیگر اعتبار حساب یا شارژ منتقل کنند. همراه اول، اولین اپراتور تلفن همراه اول کشور برای انتقال شارژ روش های مختلفی را ارائه کرده است که در ادامه به توضیحات این روش ها خواهیم پرداخت.

اگر مشترک یکی از سیم کارت های اعتباری همراه اول باشید، به خوبی می دانید که استفاده از این سیم کارت ها در زمان هایی که یک مکالمه حیاتی و مهم دارید، چقدر می تواند با ریسک همراه باشد!

وقتی که شارژ شما به ناگهان وسط یک مکالمه بسیار مهم تمام می شود و به قول معروف دستتان به جایی بند نیست که اعتبار سیم کارت خود را افزایش دهید و به ادامه مکالمه برگردید؛ پس باید منتظر بمانید تا کسی که آن طرف خط بوده از روی حدس و گمان متوجه تمام شدن شارژ شما شده و مجددا تماس برقرار کند تا بتوانید به ادامه مکالمه برگردید. اما اگر مخاطب شما متوجه اتمام شارژ شما نشود با شما تماس نگیرد چه اتفاقی می افتد؟ سرویس انتقال شارژ همراه اول به درد همین مواقع می خورد. وقتی که با یک کد و بدون دردسر می توانید بدون این که از حساب بانکی تان رقمی کم شود، از دوستانتان درخواست شارژ کرده و شارژ بگیرید یا برای آنها شارژ منتقل کنید.

همراه اول؛ اولین اپراتور تلفن های همراه در کشور، قابلیت انتقال شارژ را برای سیم کارت های دائمی و اعتباری فراهم کرده است. لازم به ذکر است که فقط می‌توان به سیم کارت های اعتباری شارژ منتقل کرد و در حال حاضر امکان انتقال اعتبار به سیم کارت های دائمی وجود ندارد. در ادامه به بررسی و آموزش نحوه انتقال شارژ همراه اول خواهیم پرداخت؛ با ما همراه باشید.

 

 

فعالسازی سرویس انتقال شارژ برای سیم کارت های دائمی

در ابتدا باید بگوییم که برای انتقال شارژ همراه اول از خطوط دائمی به اعتباری ابتدا باید این سرویس را برای خط خود فعال کنید. برای فعالسازی این سرویس میتوانید از طریق یکی از روش های زیر اقدام کنید:

  1. ارسال پیامک به سرشماره 8911
  2. شماره گیری کد دستوری #141*10*
  3. سامانه همراه من (منو صورتحساب من - انتقال اعتبار)

توجه داشته باشید که برای انتقال اعتبار حتما باید این سرویس را برای سیم کارت خود فعال کنید در غیر این صورت عملیات انتقال اعتبار صورت نمی‌گیرد.

چگونه مشکل نخواندن سیم کارت در گوشی را رفع کنیم؟

چه دلایلی موجب نخواندن سیم کارت در گوشی می‌شود؟ چگونه می‌توان این مشکل را حل کرد؟‌ این مطلب را از دست ندهید!

روش های انتقال شارژ همراه اول دائمی به اعتباری

سرویس انتقال شارژ همراه اول از سیم کارت دائمی به سیم کارت اعتباری امکانی بی نظیر است که باعث می شود افراد بتوانند در مدت بسیار کوتاهی از طریق سیم کارت دائمی برای خط اعتباری شارژ یا اعتبار انتقال بدهند. بدین شکل مشترکین سیم کارت اعتباری همراه اول علاوه بر تهیه شارژ، میتوانند از طریق سیم کارت دائمی نیز اعتبار حساب خود را افزایش بدهند. مبلغ انتقالی در سرویس انتقال شارژ دائمی به اعتباری همراه اول در پایان دوره روی قبض مشترکین دائمی اضافه می گردد.

برای انتقال شارژ همراه اول از طریق خطوط دائمی می توانید از طریق یکی از روش های زیر عمل کنید:

  1. ارسال پیامک به سرشماره 8911
  2. شماره گیری کد دستوری #141*10*
  3. اپلیکیشن همراه من

 

آموزش تصویری انتقال شارژ همراه اول

 

ارسال پیامک به سرشماره 8911 

ارسال پیامک به سرشماره ۸۹۱۱ یکی از راه های انتقال شارژ از سیم کارت دائمی به اعتباری همراه اول است. برای این کار می بایست ابتدا شماره مقصد و سپس میزان شارژ را بصورت زیر وارد نمایید:

مبلغ انتقال(به ریال) * شماره مقصد(با پیش شماره)

10000*09191111111

پس از ارسال پیامک برای انتقال شارژ، همراه اول صحیح بودن دستور، مبلغ و شماره مقصد را بررسی می کند. سپس، از شما به وسیله ی یک پیامک، درخواست تایید می کند. شما برای تایید باید عدد ۱ را ارسال کنید. حالا انتقال اعتبار انجام می شود. هم شما و هم طرف مقابل از طریق پیامک از انتقال شارژ با خبر خواهید شد.

پس از طی کردن این مراحل، شارژ با موفقیت برای سیم کارت اعتباری مورد نظر شما ارسال میشود. باید توجه داشته باشید که مبلغ انتقالی در سرویس انتقال شارژ دائمی به اعتباری همراه اول در پایان دوره روی قبض مشترک دائمی اضافه می گردد. لازم به ذکر است که مقدار انتقالی باید مضربی از۱۰,۰۰۰ ریال و بین۱۰,۰۰۰ تا۱۰۰,۰۰۰ باشد. نهایت انتقال اعتبار در ماه از سیم کارت دائمی به سیم کارت اعتباری ۵۰۰,۰۰۰ ریال است.

همچنین باید در نظر داشته باشید که انتقال شارژ، هزینه ای معادل ۴۰ تومان به علاوه ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده در برایتان در پی خواهد داشت.

 

ترفند انتقال شارژ همراه اول به همراه اول

 

شماره گیری کد دستوری #141*10*

یکی از راحت ترین و سریعترین روش های انتقال شارژ همراه اول استفاده از کد دستوری #141*10* میباشد. در این روش پس از شماره گیری #141*10* از شما خواسته میشود تا شماره مشترک مورد نظر خود را وارد کنید. پس از وارد کردن شماره از شما درخواست می شود تا مبلغ مورد نظر برای شارژ را که مبلغی بین۱۰,۰۰۰ تا۱۰۰,۰۰۰ ریال می باشد را وارد کنید. پس از انجام این فرایند، انتقال شارژ شما با موفقیت انجام میشود. لازم به ذکر است که در این روش نیز همانند ارسال پیامک؛ هزینه ای معادل ۴۰ تومان به علاوه ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده را برای شما درپی خواهد داشت.

7مورد از بهترین طرح های همراه اول که باید از آنها استفاده کنید!

مشترکین همراه اول به هیچ عنوان این مطلب را از دست ندهید؛ بهترین طرح های همراه اول که ممکن است برایتان مفید باشد!

لازم به ذکر است که در انتقال شارژ همراه اول با استفاده از پیامک و کد USSD هیچگونه رمزی برای انتقال شارژ درخواست نمی‌شود و شما میتوانید به راحتی و بدون دردسر شارژ را منتقل کنید.

انتقال شارژ همراه اول دائمی به اعتباری با استفاده از همراه من

برای استفاده از این سرویس انتقال شارژ همراه اول از طریق اپلیکیشن همراه من ابتدا می‌بایست این اپلیکیشن را دانلود و نصب کنید؛ برای دانلود این برنامه جامع و کاربردی میتوانید از طریق سایت همراه اول یا از طریق این لینک اقدام کنید. 

پس از نصب برنامه و وارد شدن به محیط برنامه می‌بایست وارد بخش "صورتحساب من" شوید، سپس روی گزینه انتقال اعتبار کلیک کنید‌،‌ رمز دوم خود را وارد کنید، پس از این فرایند شماره و مبلغ مورد نظر را وارد کنید و در نهایت شارژ را برای مشترک مورد نظر انتقال دهید. 

 

 ترفند انتقال شارژ همراه اول به ایرانسل

 

روش های انتقال شارژ همراه اول اعتباری به اعتباری

همراه اول در اقدامی جالب سرویس انتقال شارژ را برای مشترکین اعتباری خود به صورت پیش فرض فعال کرده است و شما برای انتقال شارژ نیازی به فعال سازی این سرویس ندارید. انتقال شارژ از یک سیم کارت اعتباری به یک حساب اعتباری دیگر درست مانند انتقال دائمی به اعتباری میباشد. شما میتوانید برای ارسال شارژ از یکی از روش های زیر اقدام کنید.

  1. ارسال پیامک به سرشماره ۸۹۱۱
  2. استفاده از کد دستوری #۱۴۲*۱۰*
  3. اپلیکیشن همراه من

ارسال پیامک به سرشماره ۸۹۱۱

ارسال پیامک برای انتقال از حساب اعتباری به اعتباری دقیقا مانند روش دائمی به اعتباری عمل میکند. برای این کار می بایست ابتدا شماره مقصد و سپس میزان شارژ را بصورت زیر وارد نمایید:

مبلغ انتقال(به ریال) * شماره مقصد(با پیش شماره)

10000*09191111111

همراه اول پس از بررسی برای درست بودن اطلاعات وارد شده، پیامکی را برای تاییدیه برای شما ا��سال می کند که شما با تایید کردن این پیامک؛ عملیات انتقال شارژ را با موفقیت به اتمام خواهید رساند.

لازم به ذکر است که در این روش، گاها ممکن است پیامکی برای درست بودن اطلاعات برای شما ارسال نشود، بنابراین روش ارسال پیامک چندان کاربرد ندارد و توصیه می‌شود که از این روش برای انتقال شارژ استفاده نکنید.

5 روش برای خلاص شدن از دست مزاحم تلفنی

اگر به دنبال راهی برای خلاص شدن از مزاحم تلفنی خود هستید این مطلب را نباید از دست بدهید!

 

چگونه رمز انتقال شارژ همراه اول بگیریم

 

استفاده از کد دستوری #۱۴۲*۱۰*

استفاده از کد های دستوری یا همان USSD از روش های رایج و مرسوم برای خرید شارژ، انتقال شارژ از خطی به خط دیگر، پرداخت قبوض و کلیه امور مربوط به سیم کارت میباشد. برای انتقال شارژ همراه اول از طریق این روش پس از شماره گیری کد #۱۴۲*۱۰* و وارد کردن شماره مخاطب خود، باید مبلغ مورد نظر خود را جهت انتقال شارژ وارد کنید. حداقل مبلغ برای انتقال شارژ ۱۰,۰۰۰ و حداکثر مبلغ آن ۱۰۰,۰۰۰ ریال میباشد. پس از وارد کردن مبلغ و مشاهده اطلاعات وارد شده، با انتخاب گزینه تایید، شارژ برای مشترک مورد نظر شما ارسال خواهد شد.

در هنگام فراموش رمز انتقال شارژ همراه اول چه باید کرد؟

اگر بنا به هر دلیلی رمز انتقال شارژ خود را فراموش کردید هیچ جای نگرانی نیست! می‌توانید با ارسال یک پیام بدون متن به شماره 8910 رمز انتقال شارژ همراه خود را مجددا دریافت و از آن استفاده کنید. اما اگر رمز انتقال شارژ خود را به یاد دارید و می‌خواهید رمز آنرا بنا به هر دلیلی تغییر دهید می‌بایست با تلفن گویای 444 تماس بگیرید و اقدام به تغییر رمز انتقال شارژ خود بکنید. 

 

فراموش كردن رمز انتقال شارژ همراه اول

 

چه نکاتی را در هنگام انتقال شارژ باید بدانید؟

  • همانطور که گفته شد؛ حداکثر مبلغ در هنگام انتقال شارژ مبلغ 500000 ریال در ماه می‌باشد، اما هر 24 ساعت تنها میتوان 100000 ریال را انتقال داد.
  • حداکثر تعداد انتقال شارژ همراه اول در هر روز 5 بار و در هر ماه 30 بار می‌باشد.
  • امکان انتقال شارژ همراه اول به سایر اپراتور‌ها وجود ندارد.
  • حتما به این نکته توجه داشته باشید که مبلغ شارژ را باید به صورت ریال وارد کنید.
  • اگر بنابه هر دلیلی رمز انتقال شارژ سیم کارت خود را فراموش کردید می‌توانید با ارسال یک پیامک خالی به سر شماره 8910 می‌توانید مجددا رمزدوم انتقال شارژ خود را دریافت کنید.
  • برای انتقال اعتبار از روش های پیامک و کد USSD نیاز به استفاده از رمز دوم نخواهید داشت و تنها در صورت استفاده از اپلیکیشن همراه من می‌بایست رمز خود را وارد کنید.
  • حتما باید به این نکته توجه داشته باشید که مدت زمان استفاده از شارژ انتقال داده شده 90 روز می‌باشد.
  • مشترکین سیم کارت های دائمی همراه اول در صورتی که به 60 درصد بدهی برسند، امکان انتقال شارژ را تا زمان تسویه کامل بدهی خود ندارد!
  • همراه اول به عنوان کارمزد مبلغ 400 ریال را از حساب شما کم می‌کند.

 

 انتقال شارژ همراه اول دائمی به اعتباری

 

انتقال شارژ همراه اول بدون رمز

برای عده کثیری از مشترکین همراه اول این سوال وجود دارد که آیا برای انتقال شارژ همراه اول مانند انتقال شارژ ایرانسل نیازی به استفاده از رمز وجود دارد یا خیر؟ آیا انتقال شارژ همراه اول بدون رمز هم امکان پذیر است؟ اساسا برای افزایش امنیت مشترکین و جلوگیری از هرگونه سواستفاده های احتمالی، رمز ها وجود دارند تا کسی نتواند بدون اطلاع فرد دیگری از سیم کارت آن شارژ را کسر و به سیم کارت خودش منتقل نماید. اما در مورد انتقال شارژ از سیم کارت های همراه اول اوضاع متفاوت است و مشترکین می توانند بدون دریافت رمز اقدام به جابجایی شارژ کنند و نه در مورد انتقال شارژ اعتباری به اعتباری و نه دائمی به اعتباری، چنین الزامی لحاظ نشده است. اما همانطور که به دفعات گفته شد؛ برای انتقال شارژ همراه اول از طریق اپلیکیشن همراه من می‌بایست از رمز دوم استفاده کرد.

آیا انتقال شارژ از سیم کارت همراه اول به ایرانسل امکان پذیر است؟

دو اپراتور همراه اول و ایرانسل در مسائل مختلف به عنوان دو رقیب، کمترین تعامل را با یکدیگر داشته اند که البته در فضای رقابتی چنین امری، یک اتفاق عادی است. در زمینه انتقال شارژ نیز همین رویه وجود دارد و هیچ کدام از طرفین تا به این لحظه دست به چنین اقدامی نزده اند و متاسفانه امکان انتقال شارژ همراه اول به ایرانسل و یا سایر اپراتور ها امکان پذیر نیست و این سرویس فقط برای انتقال شارژ از سیم کارت همراه اول به همراه اول می‌باشد.

به نظر شما چرا نمی‌توان از سیم کارت همراه اول به دیگر اپراتور ها شارژ انتقال داد؟ 

مطالب مرتبط
نحوه پرداخت بدهی خط 0912
بلاگ | خدمات سیم کارت
نحوه پرداخت بدهی خط 0912
امروزه با پیشرفت تکنولوژی شما می توانید به راحتی توسط امکاناتی مانند سامانه‌ های الکترونیکی، تلفن بانک، کدهای دستوری و یا اپلیکیشن های پرداخت...
مقایسه بهترین ساعت هوشمند سیم کارت خور در بازار
بلاگ | لوازم جانبی
مقایسه بهترین ساعت هوشمند سیم کارت خور در بازار
امروزه ساعت های هوشمند سیم کارت خور یا واچ فون، یکی از محبوب ترین گجت ها و فناوری های جدید و مدرن است. این ساعت به دلیل کاربردهای فراوانی...
مزایا و معایب گوشی های دو سیم کارت
بلاگ | سیم کارت
مزایا و معایب گوشی های دو سیم کارت
در این نوشته چیز هایی که باعث به وجود آمدن ذهنیت غلط در مورد این نوع گوشی ها شد و حقیقت در مورد گوشی دو سیم کارت و مزایا و معایب بررسی می...
بررسی جامع انواع سیم کارت رند با پیش شماره 0912
بلاگ | سیم کارت
بررسی جامع انواع سیم کارت رند با پیش شماره 0912
جالب است بدانید در دوران قدیم سیم کارت های رند جذاب و منحصر به فرد بودند. این موضوع باعث شده سیم کارت های رند از دیگر سیم کارت ها جدا شوند...
تعداد 8 نظر ثبت شده است
امتیاز کلی 3.3
3
0
2
2
1
شما چه امتیازی به "این مطلب" می دهید؟

  1. ent***@gmail.com

    شخصی با گوشی من برای خودش شارژ منتقل میکند چگونه جلوی این کاررا بگیرم

  2. yav***@gmail.com

    به شما ره هایی که خیلی شبیه هم دیگه هستند یعنی تعدادرقم های یک سیم کارت خیلی شبیه همدیگه باشند رو یک شماره رند میگیم حالاشمارهایی که غیرازاین رو چی میگین نظرتون چیه؟

  3. من میخام شماره هایی ک قبلا بهشون شارژ فرستادم دیگه نیاره باید چکار کنم خطم ایرانسله

  4. من نمیتونم رمز انتقال شارژ بگیرم ب شماره ۸۹۱۰ هم پیام خالی ارسال کردم اما رمز رو برای من ارسال نمیکنه

  5. عالی جزئیات خیلی کاملی بودممنون🌺

    پاسخ :

    سلام به شما همراه گرامی مای رند، وقت بخیر. بسیار خرسندیم که توانسته‌ایم رضایت‌تان را جلب کنیم. ❤️

  6. با درودی صمیمانه و عرض خسته نباشید ، با احترام باید عرض کنم که ایکاش همانطور که ۵ ستاره به ترتیب برای نشان دادن میزان رضایت وجود داره ایکاش ۵ ستاره هم به علامت میزان عدم رضایت نیز در اپلیکیشن ها تعریف میشد! که مهمترین کاربردش رو میشد در عدم صداقت در نوع معرفی برنامه ذکر کرد! نه فقط شما ! بلکه متاسفانه میتوان گفت شاید ۹۹ درصد از شرکت های برنامه نویسی برای جلب کاربر از این ترفند غیر اخلاقی سواستفاده کرده و کاربران را فریب میدهند بطوریکه در پایان متوجه میشوند که فقط وقت و نت خود را بیهوده تلف کرده و سرکار رفته اند! مثل خودم که سرچ میکنم انتقال شارژ از همراه اول به ایرانسل! اونوقت صدجور معرفی اونهم با عنوان ترفند و ...بالا میاد و روی هر کدوم که کلیک کنی از اول شروع میکنه به چگونگی‌انتقال شارژ ، اعتبار و اینترنت...! و در اخر هم میگه این دو اپراتور رقیب یکدیگرند و این انتقال شدنی نیست ! این یعنی مسخره کردن یک شخص و البته با توجه به تداوم این کار یعنی بی احترامی به شعور و توهین به فرهنگ و ادب ملت و مردم ایران عزیزمون ! و چقدر باعث تاسف و مایهء شرمساریست که نه فقط برنامه نویسان بلکه اکثر قریب به اتفاق تاجران و کاسبان و مدیران و هر آن کس که دستش در ازای انجامی برای گرفتن پول دراز شده!!! همه و همه و....برای دریافت ان مبلغ و یا بیشتر کردن آن از هیچ ترفند فریب و کم گذاشتن و کم کاری و دغلبازی کوتاهی و مضایقه نمی کنند! به امید طلوع دوباره ی آگاهی و اخلاق و معرفت و رسیدن و شناختن اینکه ما یک ادمیم با خصائل انسانی که با درک آن ما را در جایگاه و مقامی والا بنام انسانیت میرساند و مینشاند....

    پاسخ :

    با سلام و وقت بخیر؛ ضمن عذر‌خواهی از شما خواننده گرامی، باید به اطلاع شما برسانم که عنوان این مطلب " انتقال شارژ همراه اول و نحوه ی فعالسازی سریع این سرویس " است و در عنوان صحبتی از انتقال شارژ به ایرانسل نوشته نشده و فقط در آخر متن به این موضوع اشاره شده که این امکان وجود ندارد و چنین چیزی امکان پذیر نیست. امیدوارم پذیرای عذرخواهی صمیمانه ما باشید.

  7. پیامک میفرستم ولی کد برام نمیفرستن چیکار کنم؟؟

  8. عالی بهترین جزئیات را ارائه داده اند فقط ای کاش می گفتند میشود شارژ دائمی را به دائمی انتقال داد.

x
مای رند
قیمت گذاری سیم کارت
ثبت درخواست