وب سایت مای رند - مرکز خرید و فروش سیم کارت
ثبت نام ورود
خرید سیم کارت رند از شهر سیم
بلاگ | بازار موبایل

بررسی آیفون SE 2020 ، از تولیدات جدید شرکت اپل

انتشار ۱۳۹۹/۹/۲۶ . ۴۰۴۴ بازدید

در دنیای تکنولوژی یکی از شگفت انگیز‌ترین اخباری که مخاطبین زیادی را به خودش جذب می‌کند، محصولات جدید اپل است.

شرکتی که از اوایل فعالیت خود در این حوزه غوغا به پا کرد. هر سال با ارائه محصولات منحصر به فرد و جذاب خود، افراد بسیاری را به خرید محصولات خود تشویق می‌کند.

در همین راستا، در آوریل 2020، کمپانی اپل محصول جدیدش یعنی آیفون اس ای (Iphone SE 2020) را رونمایی و مشخصات آن را معرفی کرد. محصولی که در رسانه‌های گوناگون با نام Iphone SE 2 هم شناخته می‌شود.

آیفون 12 و 2 مینی

با ویژگی‌ها و تفاوت‌های دو مدل از سری 12 آیفون آشنا شوید.

این مدل یک نماینده ارزان قیمت کمپانی اپل است که هر سه یا چهار سال یک بار معرفی شده و معمولاً مورد استقبال قرار می‌گیرد.

پیشینه آیفون SE

اولین نسخه SE در سال 2016 به بازار عرضه شد و با استقبال خوبی از سوی مخاطبان روبرو شد.

اما اپل تلاش کرده تا در نسخه 2020 این مدل، محصولی به روز و پیشرفته را ارائه کند تا علاوه بر جلب رضایت حداکثری مشتریان، حضور قدرتمندتری در بازار داشته باشد.

در بررسی سطحی آیفون se جدید، به نظر می‌رسد این گوشی، ترکیب سخت افزار آیفون 11 و ویژگی‌های ظاهری آیفون 8 است.

ویدیو بررسی آیفون SE 2020

 

 

طراحی و ساخت آیفون se

از قسمت‌های بحث برانگیز طراحی این آیفون، نمای جلویی آن است. وجود حاشیه‌های قطور چند سانتی و ابعاد 4.7 نمایشگر، در بازار امروزی گوشی‌های هوشمند با ویژگی تمام صفحه بودن آنها، به شدت قدیمی است.

البته وجود وزن سبک و کیفیت ساخت عالی این گوشی، از بار منفی این موضوع می‌کاهد. آیفون SE همان آیفون 8 است، اما با دو تفاوت.

اولین تفاوت مربوط به جایگاه لوگو اپل است که مشابه اکثر تولیدات در وسط پنل پشتی قرار گرفته و نام iPhone حذف شده است. دومین تفاوت، جایگزین کردن پنل مشکی به جای پنل سفید رنگ است.

گوشه‌های گرد، کلیدهای کنترل صدا و برآمدگی دوربین در همان شکلی هستند که در آیفون 8 دیده‌ایم.

 

بررسی تخصصی آیفون se 2020

 

آیفون se در سه رنگ قرمز، سفید و مشکی عرضه شده است. در مدل سفید رنگ آن نیز می‌توان حاشیه‌های دورتادور نمایشگر را که به رنگ مشکی است دید.

وزن آیفون ‌se حدوداً 150 گرم و طراحی آن به گونه‌ای است که می‌توانید به راحتی با یک دست با آن کار کرده و به راحتی در جیب لباس قرار دهید.

اگرچه ظاهر این گوشی به نحوی قدیمی است اما همچنان از تولیدات پریمیوم اپل است که کیفیت ساخت آن عالی است.

بدنه این مدل از ترکیب شیشه و فلز ساخته شده و شیشه آن در برابر خط و خش مقاوم است. همچنین این گوشی از استاندارد IP67 پشتیبانی کرده و در برابر گرد و غبار مقاوم بوده و می‌تواند در آب تا عمق یک متر به مدت 30 دقیقه کار کند.

محل قرار گیری کلید پاور آیفون اس ای در لبه سمت راست فریم است. لبه سمت چپ نیز محل قرارگیری کلیدهای تنظیم صدای گوشی و سویچ نوتیفیکیشن است.

در طراحی این گوشی خبری از پورت USB Type-C و جک 3.5 میلی‌متری نیست. اما پورت لایتنینگ در کنار خروجی اسپیکر و ایرپاد سیمی از امکانات موجود آن هستند.

نمایشگر و اسپیکر

آیفون SE دارای نمایشگر 4.7 اینچی IPS LCD است. رزولوشن این نمایشگر 750 در 1334 پیکسل و تراکم آن 326 پیکسل بر هر اینچ است. این شرکت همیشه بهترین‌ها نمایشگرها را برای اسمارت فون‌های خود استفاده می‌کند.

 

آیفون se جدید قیمت

 

در نتیجه نمایشگر iphone SE هم از نظر کیفیت قابل رقابت با پرچمداران روز دنیا است. بیشترین درصد روشنایی این نمایشگر نزدیک به 605 نیت است.

البته این نمایشگر توانسته در آزمایش با الگوی 100 درصدی، میزان روشنایی خود را تا 620 نیت در مرکز برساند.

این گوشی دارای قابلیت True Tone است. این قابلیت می‌تواند رنگ‌ها و تعادل رنگ سفید را برای راحتی بیشتر چشم از طریق سنجش نور و دمای محیط تغییر دهد.

اگرچه نمایشگر این میان‌رده رزولوشن پایین‌تری نسبت به رقبای خود دارد، اما هنوز هم یک استاندارد برای پنل‌های LCD است.

روشنایی بالا، دقت رنگ مناسب و رنگ‌های شاداب از ویژگی‌های مثبت این صفحه نمایش است.

نمایشگر این گوشی توانایی نمایش محتوای HDR10 و دالبی ویژن را دارد. با این حال به دلیل وجود محدودیت‌های کنتراست در نمایشگرهای LCD نباید انتظار زیادی از آن داشت.

عملکرد این فرزند اپل در زمینه صدا نیز خوب بوده است. اس ای برای تولید صدا از اسپیکر دو کاناله که در لبه پایینی فریم و حاشیه بالایی صفحه نمایش است کمک می‌گیرد.

این گوشی مجهز به اسپیکر استریو بوده و از بلندگوی مکالمه و اسپیکر اصلی برای پخش صدا استفاده می‌کند.

اگرچه عملکرد se برای پخش صدای بیس در حد آیفون 11 پرو یا گلکسی S20 اولترا نیست. اما در حالت کلی بلندی صدای آن رضایت بخش است.

دکمه هوم (home) این مدل متشکل از یاقوت کبود مقاوم بوده و حلقه فولادی اطرافش به سنسور Touch ID مجهز است.

رابط کاربری و نرم افزار

آیفون SE با نسخه iOS 13.4 به بازار عرضه شده است. از جمله قابلیت‌های آی او اس 13 می‌توان به مواردی چون برنامه‌های بهبود یافته Photos , Maps ، بهبود شارژدهی موبایل، قابلیت لاگین با اپل آیدی و بهبود عملکرد سیری اشاره کرد.

 

بررسی آیفون se 2020

 

متاسفانه این مدل مجهز به فیس‌آیدی نیست. برای بازگشایی صفحه نیاز است تا پس از ثبت اثر انگشت، کلید هوم را فشار داده و منتظر باشید تا سیستم در زمان کمی شما را شناسایی کند.

برخورداری از قابلیت Dark Mode به کاربر این اجازه را می‌دهد تا به انتخاب خود و در زمان‌های مشخص از آن استفاده کند.

در این مدل، اپلیکیشن‌ها روی صفحه اصلی قرار می‌گیرند. منوی اعلانات با کشیدن انگشت از بالا به پایین باز می‌شود. در کل ویژگی‌های رابط کاربری Iphone se مشابه دیگر محصولاتی است که دارای نسخه 13 آی او اس هستند.

آیفون SE به جای استفاده از قابلیت 3D Touch از هپتیک تاچ یا بازخورد لرزشی نرم افزاری استفاده می‌کند.

با فشردن آیکون هر برنامه به مدت چند ثانیه، وارد تنظیمات جدید می‌شوید. البته این قابلیت روی منو اعلانات فعال نیست و با این روش نمی‌توانید پیام‌ها را جواب دهید.

دوربین

دوربین اصلی این مدل 12 مگاپیکسل بوده و ضریب اف آن 1.8 است. این دوربین مجهز به فوکوس خودکار PDFA، لرزشگیر اپتیکال و لرزشگیر دیجیتال است.

شبیه به آیفون 8 در این گوشی هم فلش چهارگانه قرار گرفته است. زمان فعال‌سازی این فلش، شاتر برای اینکه نور محیط را بهتر جذب کند مدت طولانی‌تری باز می‌ماند.

در نتیجه تصویر ثبت شده در مقایسه با حالت استفاده از فلش‌های عادی، طبیعی‌تر به نظر می‌رسد. طبق تصمیم سازندگان، در Iphone se نسخه جدید قابلیت Smart HDR موجود در آیفون 11 / 11 پرو، وجود دارد.

 

مشخصات آیفون se 2020

 

به کمک این قابلیت چهره مجددا نورپردازی شده و رنگ آن به حالت طبیعی نزدیک‌تر می‌شود. خبر بد اینکه با وجود حضور یکی از قدرتمند‌ترین پردازنده‌های بازار، SE جدید از حالت Night بی‌نصیب مانده است.

دوربین سلفی آن هم 7 مگاپیکسلی بوده و مجهز به لرزشگیر دیجیتال است. ضریب اف این دوربین 2.2 است.

این دوربین قادر است به کمک سخت افزار جدید و قدرتمند خود، عکس پرتره ثبت کرده و ویدئوهای با رزولوشن 4K و با نرخ 60 فریم بر ثانیه بگیرد.

نورپردازی پرتره در 6 حالت نور استودیویی، طبیعی، کانتور، نور صحنه مونو، نور صحنه و حالت سیاه و سفید High Key Light از امکاناتی است که استفاده از آن در زمان عکاسی پرتره ممکن است.

درصورتیکه در نور کافی با این دوربین عکس برداری کنید، تصاویر با کیفیت و زیبایی خواهید داشت. جزئیات موجود در تصاویر هم قابل قبول هستند به شرطی که خیلی روی آنها زوم نکنید.

این مدل از آیفون به کمک سنسور کوچک خود تصاویر با کیفیتی را ثبت می‌کند، اما کمبودهایی در جدا کردن چهره به ویژه موها دارد.

نقطه ضعف این دوربین در محیط تاریک مشخص می‌شود. با وجود تمام تلاش سنسور برای تصویر برداری خوب در شب، اما خروجی با نویز زیادی همراه است.

البته نمایش رنگ‌ها تا حدودی طبیعی به نظر می‌رسد و توازن بین نقاط تاریک و روشن دیده می‌شود. اما با بزرگنمایی تصویر، جزئیات زیادی قابل دیدن نیست.

 

جعبه گشایی آیفون se 2020

 

اگرچه دوربین 7 مگاپیکسلی آیفون SE رزولوشن پایینی دارد، اما توانایی ثبت عکس‌های خوبی را دارد. اگر تصاویر در نور مناسب ثبت شوند، طبیعی به نظر می‌رسند بدون اینکه نیاز به استفاده از افکت‌های مصنوعی باشد.

اما همانطور که گفتیم این کیفیت مناسب، در نور شب و تاریکی افت محسوسی پیدا می‌کند. کیفیت ویدئوهای ضبط شده با این دوربین خوب بوده و عملکرد لرزشگیر اپتیکال و الکترونیکی به خوبی می‌تواند لرزش‌ها را رفع کند.

البته این قابلیت روی ویدئوهای 60 فریم بر ثانیه بهتر انجام می‌شود.

باتری

موضوع باتری و شارژ آیفون se از موضوعاتی است که می‌توان روی آن بحث کرد. ظرفیت عجیب این باتری با توجه به وجود یک پردازنده قدرتمند، تنها 1821 میلی آمپر ساعت است.

بر اساس ادعای این کمپانی آمریکایی، این گوشی توانایی پخش 13 ساعت ویدئو و 8 ساعت استریم ویدئو را دارد. همچنین 40 ساعت پخش پیوسته صوت را تاب می‌آورد.

درآزمایش‌های انجام شده عملکرد باتری با ثبت 10 ساعت و 43 دقیقه برای خالی شدن کامل، یک عملکرد متوسط رو به پایین و ضعیفی است.

با این حال اگر از علاقمندان به گوشی‌های کوچک هستید، باید با این باتری بسازید. این باتری برای استفاده روتین و روزانه پاسخگو است، اما به هر شب شارژ شدن نیاز دارد.

 

بررسی ویدیویی آیفون se 2020

 

آیفون SE برای کامل شارژ شدن با شارژر کوچک 5 واتی‌اش به چیزی حدود 3 ساعت زمان احتیاج دارد، که برای این باتری غیرقابل قبول است.

البته دارای قابلیت شارژ سریع 18 واتی آن هم با کابل مخصوص و شارژ بی‌سیم است. برای شارژ کردن باتری به صورت بی‌سیم به بیش از 3 ساعت زمان نیاز دارید.

سخت افزار

در این گوشی مانند سری آیفون 11 از تراشه پرچمدار اپل، یعنی A13 Bionic شش هسته‌ای استفاده شده است. طبق گفته شرکت سازنده این قطعه سریع‌ترین و قوی‌ترین پردازشگر بازار است.

این پردازنده، 2 هسته قدرتمند Lightning فرکانس 2.65 گیگاهرتزی و 4 هسته کم مصرف Thunder توانایی 1.8 گیگا‌هرتزی دارند.

هسته‌های Lightning در مقایسه با نسل قبل به میزان 20% سریع‌تر یا 30% بهینه شده‌اند. در سمت مقابل اما هسته‌های Thunder 20% سریع‌تر شده‌اند که معادل 40% کاهش مصرف انرژی است.

GPU این پردازنده به مانند گذشته 4 هسته‌ای بوده و شاهد 20% بهبود عملکرد (یا 40% بهبود مصرف انرژی) در آن هستیم.

نکته تعجب برانگیز این که این تراشه به مودم LTE مجهز بوده و اپل تصمیم به استفاده از فناوری 5G برای این گوشی نداشته است.

گوشی 5G

با بهترین گوشی‌های مجهز به فناوری نسل پنجم شبکه آشنا شوید.

Iphone se در سه نسخه 256/128/64 گیگابایتی از حافظه داخلی عرضه شده و مقدار رم قرار داده شده در این موبایل 3 گیگابایت است.

با اینکه این میزان رم، 1 گیگابایت از آیفون 11 کمتر است، اما انتظار می‌رود که عملکردش به اندازه پرچمداران بازار خوب باشد.

وای فای 6 دوبانده، بلوتوث 5 و GPS از جدیدترین امکانات ارتباطی است که iphone SE از آنها برخوردار است.

عملکرد

سال گذشته اپل مجدداً قدرت خود را ثابت کرده و بی‌رقیب بودن خود را در زمینه پردازنده‌های موبایل به همگان ثابت کرد.

عملکرد اسنپدراگون 855 و اکسینوس 9825 قابل مقایسه با پردازنده A13 Bionic و حتی پردازنده‌های جدید‌تر نیز قدرت عرض اندام در مقابل آن را ندارند.

 

  آیفون se جدید قیمت

 

این پردازنده بر اساس لیتوگرافی 7 نانو‌متری نسل دوم تولید شده و از نظر ابعاد هم نسبتا بزرگ به حساب می‌آید. A13 Bionic پذیرای 8.5 میلیارد ترانزیستور بوده و طبق گفته کمپانی سازنده، همه بلوک‌های آن از نظر عملکرد و بهره‌وری بهبود پیدا کرده است.

سه واحد پردازنده مرکزی، گرافیکی و موتور پردازش عصبی برای استفاده‌های متفاوت ML بهینه سازی شده‌اند. واحد پردازشگر مرکزی از شتاب‌دهنده‌های اختصاصی ML بهره‌مند بوده که توان محاسباتی آن را فوق‌العاده سریع کرده است.

یعنی این واحد، توانایی انجام 1 تریلیون عملیات محاسباتی را در هر ثانیه دارد.

طبق آزمایشات انجام شده برای بررسی این پردازنده، این گوشی توانسته در هر دو زمینه توان خام سی پی یو و جی پی یو رقبای اندرویدی پرچم‌دارش را قدرتمندانه مغلوب کند.

ترکیب نرم افزار خوب و پردازنده فوق قدرتمند این گوشی موجب شده تا استفاده روزانه از آن یک تجربه خوشایند باشد.

در این میان‌رده اپل، سوئیچ بین محیط‌های رابط کاربری یا جابجایی بین اپ‌ها به بهترین حالت ممکن انجام می‌شود. در ضمن عملکرد این گوشی در اجرای دو بازی محبوب Call of Duty و Fortnite عالی بوده است.

جمع بندی

آیفون SE از سبک‌ترین، قدرتمند‌ترین، و کوچک‌ترین اسمارت‌فون‌های بازار محسوب می‌شود که طرفداران خاص خود را دارد. این مدل توانسته از نظر پشتیبانی نرم افزاری نیز مدعیان اندرویدی خود را شکست دهد.

 

بررسی آیفون se 2020

اما شما به عنوان یک خریدار گوشی هوشمند باید ببینید که نیاز و خواسته شما از یک گوشی چیست.

اگرچه همه محصولات این برند گران هستند اما اگر به خرید مدلی با قیمت نسبتاً مناسب می‌اندیشید، آیفون se در بین مدل‌های جدیدتر می‌تواند انتخاب مناسبی باشد.

در سمت مقابل اگر طراحی جدید، ظرفیت باتری و دوربین‌های چندگانه با کیفیت فوق‌العاده برای شما مهم است، Iphone SE نمی‌تواند گزینه محبوب شما برای خرید باشد.

در این مطلب تلاش ما ارائه اطلاعاتی مناسب در معرفی آیفون SE بوده است. امیدواریم که به این هدف رسیده باشیم. در پایان مایلیم تا نظرات شما را درباره این محصول اپل بدانیم. نظرات و تجربیات شما درباره این فرزند اپل چیست؟

مطالب مرتبط
آنتن BTS چیست و نقطه زنی سیم کارت چگونه انجام می‌شود؟
بلاگ | دنیای فناوری
آنتن BTS چیست و نقطه زنی سیم کارت چگونه انجام می‌شود؟
آنتن های BTS مجموعه ای از تجهیزات مخابراتی هستند که در مخابرات بی سیم، ارتباط مشترک با شبکه را فراهم می‌کند. این نوع از آنتن ها در مناطقی...
معرفی انواع باتری تلفن همراه و راهکارهایی برای افزایش عمر باتری
بلاگ | بازار موبایل
معرفی انواع باتری تلفن همراه و راهکارهایی برای افزایش عمر باتری
امروزه با پیشرفت تکنولوژی، انواع و اقسام جدیدی از باتری ها نیز به وجود آمده اند که هر کدام ویژگی های خاص خودشان را دارند. اسمارت فون ها...
بهترین گوشی های سال 2020
بلاگ | بازار موبایل
بهترین گوشی های سال 2020
در حال حاضر، گوشی های هوشمندی وجود دارند که از مابقی تلفن های همراه یک سر و گردن بالاتر هستند. در این مقاله قصد داریم به بررسی 10 مورد از...
سامسونگ گلکسی A42، ارزان قیمت اما 5G !!
بلاگ | بازار موبایل
سامسونگ گلکسی A42، ارزان قیمت اما 5G !!
سامسونگ در 11 نوامبر 2020 (21 آذر 1399) از سامسونگ گلکسی A42 رونمایی کرد. این گوشی با توجه به قیمت پایین خود و بهره مندی از تکنولوژی 5G...
تعداد 0 نظر ثبت شده است
امتیاز کلی
0
0
0
0
0
شما چه امتیازی به "این مطلب" می دهید؟

اولین نفری باشید که نظر میدهید.
x
مای رند
قیمت گذاری سیم کارت
ثبت درخواست