وب سایت مای رند - مرکز خرید و فروش سیم کارت
ثبت نام ورود
خرید سیم کارت رند از شهر سیم
بلاگ | دنیای فناوری

چه بر سر دوربین آیفون 12 خواهد آمد؟

انتشار ۱۳۹۹/۵/۹ . بروز رسانی ۱۳۹۹/۵/۹ ۱۵:۱۱ . ۴۸۷۸ بازدید

با نزدیک شدن به شهریور، بازار شایعات مربوط به iphone 12 حسابی داغ شده است. بزرگترین سوال این است که آیفون 12 چند دوربین خواهد داشت؟ امروز به بررسی شایعات مطرح شده درباره دوربین آیفون 12 می‌پردازیم.

آیا دوربین آیفون 12 بهتر می‌شود؟

در بسیاری از اطلاعات فاش شده مربوط به iPhone 12 اشاره به بهتر شدن و تغییرات گسترده دوربین آیفون 12 دارند. احتمالا بزرگ‌ترین تحول در رابطه با اضافه شدن اسکنر سنجش از راه دور (LiDAR) به مجموعه دوربین‌های آیفون است که در آیپد پرو 2020 شاهد آنان بودیم. از ویژگی‌های این پوینده بهبود فناوری واقعیت افزوده (AR) است که به کمک آن می‌توان دنیای خیال و واقعیت را با یکدیگر ترکیب کرد، چیدمان خانه را تغییر داد و حتی به شکل دقیق‌تر اجسام را اندازه‌گیری کرد. همچنین، با بهتر شدن اندازه‌گیری عمق و فاصله، کیفیت تصاویر پرتره افزایش می‌یابد.

۱۲ طرح احتمالی ایفون

عده زیادی از تحلیلگران عقیده دارند که کاربران شاهد حضور اسکنر لیدار در آیفون 12 پرو و آیفون 12 پرومکس خواهند بود و خبری از این پوینده در 2 مدل iphone 12 و iphone 12 max نیست. البته در دو نسخه Pro، در کنار اسکنر LiDAR، سه دوربین قرار گرفته‌ است و در دو نسخه استاندارد تنها 2 دوربین وجود دارد. در کل منابع گسترده‌ای مدعی‌اند که ترکیب نهایی دوربین آیفون 12 به این صورت خواهد بود. البته ممکن است تصویر زیر نشان‌دهنده دوربین آخرین مدل آیفون pro باشد.

اگر از علاقه‌مندان حوزه موبایل هستید، احتمالا طرح‌های اولیه‌ای مربوط به آیفون را دیده‌اید. علی‌الخصوص آن طرح‌هایی که همانند آیفون 11، با 3 لنز اصلی و ناچ نمایشگر ایجاد شده‌اند. پیشبینی می‌شود که 3 لنز مذکور اندکی بزرگتر از گذشته ‌خواهند شد. البته در برخی از این طرح‌ها لنز چهارمی هم وجود دارد که به اسکنر لیدار اختصاص یافته است. قبل از مطرح شدن شایعات مربوط به LiDAR Scanner، شنیده‌ها حاکی از افزوده شدن دوربین 3 بعدی بود. همچنین، حسگر تشخیص عمق و حسگر 3 بعدی از دیگر مواردی است که احتمال داده می‌شود در جایگاه دوربین چهارم قرار بگیرند.

۱۲ کانسپت ایفون

دوربین آیفون 12 چند مگاپیکسلی است؟

در گزارش دیگری آمده است که اپل در آیفون 12، در کنار 2 دوربین 12 مگاپیکسلی از دوربین اصلی با رزولوشن 64 مگاپیکسل استفاده کرده است که به‌نظر بعید می‌آید؛ چرا که هر سه دوربین آیفون 11 از وضوح 12 مگاپیکسلی برخوردار بودند که نسبت به رقبا از نظر عددی بسیار کمتر است، اما وقتی صحبت از کیفیت می‌شود، آیفون 12 بی‌رحمانه می‌تازد! 

اگر خبر دوربین 64 مگاپیکسلی درست باشد، باید انتظار تغییرات عظیم در کیفیت تصاویر گرفته شده با دوربین آیفون 12 را داشته باشیم. ممکن است بالاخره قابلیت استفاده از حالت شب در تمامی دوربین‌های این ورژن آیفون فراهم شود و در کنار آن شاهد اضافه شدن حالت تصویربرداری ماکرو (macro) به دوربین فوق عریض باشیم.

شایعاتی مربوط به بهترین مدل آیفون  -آیفون پرومکس- مطرح شده که بیانگر افزوده شدن فناوری تثبیت تصویربرداری است. این فناوری احتمالا سنسور شیفت نام خواهد داشت. این تکنولوژی با حرکت دادن سنسور داخل دوربین، لرزش‌های ایجاد شده در هنگام عکاسی با آیفون 12 را خنثی می‌کند.

طراحی آیفون 12 پرو

دوربین سلفی آیفون 12 

کانسپت‌های مبنی بر حذف شدن notch بالای صفحه منتشر شده که برای بسیاری خبر خوش محسوب می‌شود. با توجه به اینکه رقبا توانسته‌اند با اضافه کردن دوربین مکانیکی هرگونه حاشیه اضافی را حذف کنند نبود حاشیه در نمایشگر آیفون می‌تواند از مزیت‌های آیفون 12 باشد. با اینکه اپل در ساخت موبایل با حاشیه بسیار کم متبحر نیست، اما با معرفی ناچ در سال 2017 توانست انقلابی در صنعت موبایل و صفحه نمایش بدون حاشیه به وجود آورد. 

در ویدیو مفهومی که اخیرا توسط یوتیوبر معروف، Ben Geskin منتشر شده، نمایشگر آیفون 12 از ناچ یا هیچ سوراخی برای دوربین سلفی بهره‌مند نیست که این کانسپت نشانه وجود دوربین سلفی مکانیکی است.


چه انتظاراتی از دوربین آیفون 12 داریم؟ 

  1. بهبود عکاسی فوق عریض (Ultra Wide) در نور کم
  2. سیستم بزرگنمایی هیبریدی (Zoom) قوی‌تر
  3. امکانات حرفه‌ای و تنظیمات متعدد در برنامه دوربین آیفون 12
  4. ویژگی فیلمبرداری پرتره بهتر
  5. حالت عکسبرداری در نور کم تطبیق‌پذیر
  6. وضوح بالاتر دوربین
دوربین آیفون 12

نظر تحلیلگران درباره دوربین آیفون  12 

یکی از افشاگران مشهور به نام Max Weinbach گفته آیفون 12 پرو از قابلیت HDR هوشمند برای بهبود عملکرد در نور کم برخوردار خواهد بود. بزرگنمایی (Zoom) اپتیکال 3 برابری هم نسبت به زوم 2 برابری آیفون 11 بهتر شده که این افشاگر به آن اشاره کرده است. آقای Ming-Chi Kuo، از دیگر تحلیلگران قابل احترام موبایل، به بهبود فوق‌العاده فناوری فوکوس خودکار در دوربین آیفون 12 اشاره کرده است. همچنین گفته شده اپل برای رسیدن به این موفقیت مجبور به تامین قطعات مربوطه از دیگر شرکت‌ها است.

همچنین شنیده‌ شده که هر چهار مدل جدید آیفون ممکن است در قالب لنز با زاویه دید عریض 7 قسمتی شامل بهبود دوربین شوند. این در حالی است که آیفون 11 شامل 6 قسمت در دوربین خود بود که این پیشرفت می تواند منجر به ایجاد تصاویر با کمترین انحراف و تحریف بشود. با اینکه هزاران شایعه و طرح اولیه از آیفون 12 و دوربین آن وجود دارد اما نمی‌توان هیچکدام از آنها را تایید یا رد کرد، فعلا باید منتظر همایش بعدی اپل و معرفی آیفون جدید بمانیم تا صحت اخبار منتشر شده و اطلاعات افشا شده مشخص شود.

به نظر شما دوربین آیفون 12 می‌تواند عملکرد خارق‌العاده‌ای برجا بگذارد؟

مطالب مرتبط
فناوری جدید شاتل موبایل ، انتخاب دستی شبکه رادیویی در سیستم های هوشمند
بلاگ | خدمات سیم کارت
فناوری جدید شاتل موبایل ، انتخاب دستی شبکه رادیویی در سیستم های هوشمند
شاتل موبایل توانست انتخاب دستی و تغییر شبکه رادیویی در سیم کارت هوشمند را برای اولین بار در ایران فراهم کند. برای اولین بار سیم کارت شاتل...
آنتن BTS چیست و نقطه زنی سیم کارت چگونه انجام می‌شود؟
بلاگ | دنیای فناوری
آنتن BTS چیست و نقطه زنی سیم کارت چگونه انجام می‌شود؟
آنتن های BTS مجموعه ای از تجهیزات مخابراتی هستند که در مخابرات بی سیم، ارتباط مشترک با شبکه را فراهم می‌کند. این نوع از آنتن ها در مناطقی...
معرفی انواع باتری تلفن همراه و راهکارهایی برای افزایش عمر باتری
بلاگ | بازار موبایل
معرفی انواع باتری تلفن همراه و راهکارهایی برای افزایش عمر باتری
امروزه با پیشرفت تکنولوژی، انواع و اقسام جدیدی از باتری ها نیز به وجود آمده اند که هر کدام ویژگی های خاص خودشان را دارند. اسمارت فون ها...
بهترین گوشی های سال 2020
بلاگ | بازار موبایل
بهترین گوشی های سال 2020
در حال حاضر، گوشی های هوشمندی وجود دارند که از مابقی تلفن های همراه یک سر و گردن بالاتر هستند. در این مقاله قصد داریم به بررسی 10 مورد از...
تعداد 0 نظر ثبت شده است
امتیاز کلی
0
0
0
0
0
شما چه امتیازی به "این مطلب" می دهید؟

اولین نفری باشید که نظر میدهید.
x
مای رند
قیمت گذاری سیم کارت
ثبت درخواست