وب سایت مای رند - مرکز خرید و فروش سیم کارت
ثبت نام ورود
خرید سیم کارت رند از شهر سیم
بلاگ | دنیای فناوری

چرا گوشی داغ می‌کند؟ + راهکارهای خنک کردن گوشی‌

انتشار ۱۳۹۹/۱۲/۱۷ . ۱۱۳۲ بازدید

کاربران تلفن‌های همراه، تجربه‌ی داغ شدن گوشی پس از چند ساعت کار با آن را دارند. داغ شدن گوشی، اتفاقی است که معمولا برای موبایل‌ها رخ می‌دهد. دلایل متفاوتی می‌توانند باعث بروز این اتفاق شوند.

در ادامه مطلب، علت داغ شدن گوشی‌های اندرویدی و iOS را به همراه راهکارهای رفع مشکل بیان می‌کنیم. به جز استفاده‌ی طولانی مدت از گوشی، دلایل دیگری هم وجود دارند که می‌توانند دمای تلفن شما را بالا ببرند. در لیست زیر برخی از علل بروز این اتفاق را مشاهده می‌کنید:

  • اجرای بازی‌های سنگین به مدت زیاد.
  • روشن بودن WiFi در اکثر مواقع.
  • نور بالای صفحه نمایشگر.

البته اگر گرمای کمی از گوشی خود احساس می‌کنید، نگران نباشید. زیرا بالا رفتن دمای گوشی، به دلیل فعالیت قطعات و سخت افزار آن، امری عادی است. در این مطلب، ابتدا راهکارهایی برای گوشی اندرویدی و در ادامه راهکارهایی برای آیفون بیان می‌کنیم. 

علت داغ شدن گوشی اندرویدی چیست؟

بعد از اینکه مطمئن شدید بالا رفتن دمای تلفن همراه شما عادی نیست، اکنون باید به دنبال علت این اتفاق و سپس حل این مشکل باشید. برای حل مشکل داغ شدن گوشی بهتر است کارهای زیر را تا زمان حل مشکل، یعنی کاهش دمای گوشی انجام دهید:

باتری گوشی را 100 درصد شارژ نکنید

شارژ کردن باتری به صورت کامل، علاوه بر اینکه عمر باتری را کاهش می‌دهد، ممکن است باعث داغ شدن آن شود. کارشناسان توصیه می‌کنند زمانی که شارژ باتری به 30 درصد رسید، آن را شارژ و هنگام رسیدن به 80 درصد، اتصال شارژر را قطع کنید.

شدت نور صفحه نمایش را کم کنید 

صفحه نمایش گوشی، از قسمت‌هایی است که بیشترین مصرف شارژ باتری را دارد. در نتیجه بهتر است میزان نور صفحه نمایش را کم کنید تا دمای موبایل به شکل غیر عادی افزایش پیدا نکند.

 

علت داغ شدن گوشی سامسونگ s4

 

قرار گرفتن گوشی در معرض نور مستقیم

قرار دادن گوشی در معرض تابش مستقیم نور خورشید، ممکن است به آن آسیب بزند. در نتیجه بهتر است هرگز این کار را، به ویژه در روزهای گرم تابستانی انجام ندهید.

استفاده طولانی مدت از دوربین، از دلایل داغ شدن گوشی

اگر جزو افرادی هستید که علاقه‌مند به فیلم برداری یا عکس برداری از موقعیت‌ها و اتفاقات مختلف هستید، موجب داغ شدن تلفن خود می‌شوید. معمولا اگر دوربین گوشی شما از دوربین‌های باکیفیت موجود در بازار باشد، می‌تواند دمای موبایل شما را بالا ببرد.

فست شارژر

با بهترین شارژرهای فست شارژ آَشنا شوید.

با اینکه ممکن است این دلایل در مورد تمام گوشی‌ها درست نباشد اما مواردی همچون شدت روشنایی نمایشگر، دمای اطراف و شدت وضوح و نرخ فریم می‌تواند در بالا رفتن دمای گوشی تاثیر گذار باشد.

گوشی را از قاب محافظ آن جدا کنید

قاب محافظ گوشی، همچون پاوربانک از لوازم جانبی است که کاربران برای گوشی خود خریداری می‌کنند. دلیل افراد برای خرید قاب محافظ، مراقبت از گوشی در برابر سقوط از ارتفاع یا سقوط در آب است. گاهی ممکن است گوشی شما خیلی داغ شده باشد، پس بهترین کار این است که گوشی را از قاب خارج کنید تا دمای آن کاهش پیدا کند.

کابل شارژر گوشی را بررسی کنید

اگر مشکلی در سیم شارژر وجود داشته باشد، ممکن است هنگام شارژ گوشی، باعث شود که دمای گوشی بالا برود. در نتیجه بهتر است گوشی خود را با کابل دیگری شارژ کنید. اگر در این وضعیت، گوشی داغ نمی‌شود، پس سیم شارژر خراب شده است.

 

علت داغ شدن گوشی سامسونگ a51

 

بازی کردن ممنوع!

اگر هنگام بازی، تلفن همراه شما خیلی داغ می‌شود بهتر است دست از بازی کردن بردارید و به موبایل خود اجازه دهید تا خنک شود. البته مطمئن شوید که هنگام بستن بازی، در پس زمینه فعال نباشد.

Airplane Mode (حالت هواپیما) را فعال کنید

در شرایطی که از گوشی خود استفاده خاصی نمی‌کنید یا تماس‌های ضروری ندارید، آن را روی حالت هواپیما قرار دهید. این کار باعث می‌شود تا شارژ گوشی کمتر استفاده شده و دمای آن بالا نرود.

نصب برنامه‌های بدون استفاده ممنوع

نگهداشتن اپ‌هایی که نیازی به آنها ندارید، فقط حافظه گوشی را اشغال کرده و با افزایش فعالیت آن، به داغ شدن گوشی کمک می‌کند. در کنار این موضوع، بهتر است اعلانات برنامه‌هایی که مهم نیستند را غیر فعال کنید، تا موبایل شما کمی استراحت کند.

چندین برنامه را همزمان باز نگه ندارید

وقتی تعداد زیادی برنامه، همزمان در پس زمینه گوشی باز باشند موجب می‌شوند تا گوشی شما پردازش زیادی انجام داده و دمای آن افزایش پیدا کند. در نتیجه اگر از اپلیکیشنی استفاده نمی‌کنید، آن را به صورت کامل ببندید. 

برای جلوگیری از داغ شدن گوشی، یک آنتی ویروس نصب کنید

در مطلب نشانه‌های گوشی ویروسی، از دلایل آلوده شدن موبایل به بدافزار صحبت کردیم. یکی از دلایل داغ شدن تلفن همراه، وجود ویروس در آن است. در نتیجه اگر موبایل اندرویدی شما زیاد داغ می‌شود ممکن است به دلیل وجود ویروس باشد. پس یک آنتی ویروس مناسب تلفن همراه خود بر روی آن نصب کنید.

 

آیا داغ شدن گوشی ضرر دارد

 

چرا گوشی آیفون داغ می کند؟

طراحی گوشی‌های آیفون به گونه‌ای است که در دمای 0 تا 35 درجه کار می‌کند. اما اگر دمای محیط بیشتر از حد تعریف شده برای آیفون باشد آیا عملکرد آن با مشکل مواجه می‌شود؟ در چنین شرایطی ممکن است دمای گوشی شما بالا رفته و داغ کند.

در کنار این موضوع، مشابه آنچه برای گوشی‌های اندرویدی بیان کردیم، استفاده بیش از اندازه از آیفون می‌تواند دمای آن را تا حد زیادی بالا ببرد. در ادامه مطلب راهکارهایی را برای حل مشکل داغ شدن آیفون معرفی می‌کنیم.

هنگام شارژ کردن آیفون، نکات زیر را رعایت کنید

در طول فرایند شارژ کردن گوشی، مقداری گرما تولید می‌شود. در نتیجه اگر می‌توانید آیفون خود را هنگام شارژ کردن خاموش کنید در غیر این صورت موبایل خود را در محیط خنک و مناسب شارژ کنید.

آیفون را از قاب محافظ خارج کنید 

بعضی از کاربران از قاب‌های محافظ برای محافظت یا زیبایی گوشی استفاده می‌کنند. اما این قاب‌های زیبا باعث داغ شدن آیفون می‌شوند. پس گوشی را از قاب‌ جدا کنید، مخصوصا در مواقعی که گوشی در شارژ است.

سیستم عامل iOS را بروزرسانی کنید

شاید این کار عجیب به نظر برسد که چطور آپدیت نکردن سیستم عامل می‌تواند باعث داغ شدن آیفون شود. از آنجایی که شرکت اپل پیوسته بروز رسانی‌هایی را منتشر می‌کند، برخی از این بروز رسانی‌ها مشکل داغ شدن آن را حل می‌کند.

آیفون 12 و 12 مینی

آیا از ویژگی‌های این محصول آیفون آشنا هستید؟

پس فراموش نکنید که آیفون خود را هر چند وقت یکبار از نظر انجام بروزرسانی چک کنید. برای این کار، وارد قسمت Setting شده و مسیر General > Software Updates را طی کنید. در گام بعدی، روی گزینه Download & Install ضربه بزنید . در مرحله بعد باید passcode را وارد کرده و در پنجره‌ی باز شده، گزینه Agree را انتخاب کنید.

 

راه های جلوگیری از داغ شدن گوشی

 

آیفون را در معرض تابش مستقیم نور خورشید قرار ندهید

قبلا به این موضوع اشاره کردیم که نباید گوشی اندرویدی خود را در معرض نور مستقیم آفتاب قرار دهید. همین نکته را باید برای گوشی آیفون هم رعایت کنید. بهتر است زمانی که بیرون از منزل هستید، آیفون خود را درون کیف قرار دهید.

هرگز آیفون خود را در ماشین رها نکنید

این موضوع نه فقط درباره گوشی آیفون، بلکه باید برای تمام گوشی‌های اندرویدی هم رعایت شود. بهتر است اگر جایی کار دارید، گوشی خود را در ماشین نگذارید و همراه خود ببرید. مخصوصا در روزهای گرم تابستانی. رعایت این نکته، علاوه بر جلوگیری از داغ شدن موبایل، امکان سرقت از خودرو شما را هم کاهش می‌دهد.

اپلیکیشن‌های مکان‌یابی، عامل داغ شدن گوشی

استفاده از برنامه‌های مکان‌یابی، شارژ زیادی مصرف می‌کند و باعث داغ شدن آیفون می‌شود. پس بهتر است در صورت لزوم این برنامه‌ها را فعال کنید. در غیر این صورت مسیر Setting > Privacy > Location Service > Off را طی و آن را غیر فعال کنید.

آیفون خود را خاموش کنید

اگر با انجام روش‌های بالا، آیفون شما خنک نشد به عنوان راه آخر، آن را خاموش کنید. سپس منتظر بمانید و تا زمانی که کاملا خنک نشده، به سراغش نروید.

هدف ما در این مطلب، معرفی روش‌هایی برای کاهش دمای گوشی موبایل بود. هر کدام از این روش‌ها، با توجه به سیستم عامل و مدل موبایل شما ممکن است مفید باشد یا نه. شما برای جلوگیری از داغ شدن بیش از اندازه گوشی خود چه می‌کنید؟ با چه راهکارهایی موبایل خود را خنک می‌کنید؟

مطالب مرتبط
معرفی اقدامات لازم پس از سرقت گوشی موبایل
بلاگ | اخبار اپراتورها
معرفی اقدامات لازم پس از سرقت گوشی موبایل
امروزه سرقت تلفن همراه به یکی از از دغدغه های افراد تبدیل شده است. متاسفانه به دلیل شرایط اقتصادی کنونی کشور، برخی افراد برای گذراندن زندگی...
معرفی ۱۵ نکته طلایی برای کاهش مصرف اینترنت گوشی
بلاگ | دنیای فناوری
معرفی ۱۵ نکته طلایی برای کاهش مصرف اینترنت گوشی
امروزه استفاده از شبکه های اجتماعی مختلف مانند واتساپ، اینستاگرام و پلتفرم های ویدیویی مانند یوتیوب، آپارات و ... وجب افزایش مصرف اینترنت...
مزایا و معایب گوشی های دو سیم کارت
بلاگ | سیم کارت
مزایا و معایب گوشی های دو سیم کارت
در این نوشته چیز هایی که باعث به وجود آمدن ذهنیت غلط در مورد این نوع گوشی ها شد و حقیقت در مورد گوشی دو سیم کارت و مزایا و معایب بررسی می...
راهنمایی خرید گوشی در سال 2021
بلاگ | بازار موبایل
راهنمایی خرید گوشی در سال 2021
آیا می دانید در زمان خرید گوشی در سال 2021 چه نکاتی را بیشتر توجه کنیم؟ برای این که با توجه به بودجه خود تصمیم بگیرید کدام گوشی برای شما...
تعداد 0 نظر ثبت شده است
امتیاز کلی
0
0
0
0
0
شما چه امتیازی به "این مطلب" می دهید؟

اولین نفری باشید که نظر میدهید.
x
مای رند
قیمت گذاری سیم کارت
ثبت درخواست