وب سایت مای رند - مرکز خرید و فروش سیم کارت
ثبت نام ورود
خرید سیم کارت رند از شهر سیم
بلاگ | خدمات سیم کارت

اعلام سرقت و ردیابی گوشی هوشمند با سامانه همیاب 24

انتشار ۱۴۰۰/۱۰/۱۳ . بروز رسانی ۱۴۰۰/۱۰/۱۳ ۱۵:۵۱ . ۴۱۱۳ بازدید

آیا می دانستید سامانه همیاب 24 با حمایت معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم در قوه قضاییه همچنین با همکاری اپراتور های بزرگ و کلانتری در زمینه سرعت بخشیدن به فرایند ردیابی گوشی موبایل سرقتی طراحی شده است. افراد می توانند با خیال آسوده ردیابی موبایل سرقتی یا مفقودی (گم شده ) را به سامانه همیاب 24 بسپارند. در ادامه آموزش ردیابی گوشی سرقتی همراه اول و نحوه ردیابی سیم کارت ایرانسل و سپس به صورت جامع سامانه همیابرا بررسی می کنیم.

 

اعلام سرقت و ردیابی گوشی هوشمند با سامانه همیاب 24

 

آموزش ردیابی گوشی سرقتی همراه اول

آیا می دانستید مشترکین همراه اول برای ردیابی گوشی سرقتی و مفقودی یا دزدیده شده از طریق اپراتور می توانند اقدام کنند. برای ردیابی گوشی سرقتی همراه اول در مرحله اول سیم کارت روی گوشی سرقتی را مسدود کنید، در خبرهای گذشته در مورد نحوه سوزاندن سیم کارت ها توضیح دادیم. بعد از مسدود کردن سیم کارت شماره IMEI گوشی هوشمند خود را که روی جعبه گوشی درج شده را با شماره همراه اول با استفاده از روش های زیر ارسال و سرویس ردیابی گوشی سرقتی یا مفقودی همراه اول فعال سازی می شود. یک روش دیگر ردیابی گوشی سرقتی سامانه همیاب 24 می باشد که در ادامه مورد بررسی قرار می دهیم. آیا می دانید رفع مسدود شدن سیم کارت چگونه است. 

مرحله اول ارسال شماره IMEI گوشی از طریق کد  دستوری ( ستاره 111 ستاره 2141 شماره سریال مربع ) # شماره سریال *2141* 111* می باشد.

مرحله دوم با پیامک خدمات همراه اول با ارسال عدد 2141 به شماره 111 صورت می گیرد.

سامانه ردیابی گوشی سرقتی همراه اول تا 10 روز بعد از دریافت شماره سریال به جست و جوی گوشی هوشمند مفقود شده یا سرقت شده می پردازد و به اطلاع مشترکین می رساند بعد از 10 روز در صورت موفقیت ردیابی هزینه 3000 تومان از حساب مشترک کسر می شود و کد رهگیری در اختیار مشترک سیم کارت همراه اول قرار خواهد گرفت تا مراحل حقوقی از طریق مراجع صورت بگیرد. در صورت عدم موفقیت در پیدا کردن گوشی سرقتی هزینه از مشترک کسر نمی شود. سپس برای ردیابی مجدد گوشی خود را اقدام کنید.

 

آموزش ردیابی گوشی سرقتی همراه اول

 

چگونه از وضعیت ردیابی گوشی در اپراتور همراه اول  اطلاع کسب کنم؟

مشترکین در هر دوره می توانند درخواست ردیابی گوشی را از طریق یک شماره همراه اول بفرستند. مشترک در طول دوره 10 روزه با یکی از روش های از وضعیت ردیابی در اپراتور همراه اول ( وضعیت فعال یا غیر فعال بودن سیم کارت سرویس ردیابی در تاریخ ردیابی گوشی هوشمند اقدام می کنند.  مرحله اول  شماره گیری با( ستاره 2140 ستاه 111 مربع )  #۱۱۱* ۲۱۴۰ * از وضعیت ردیابی سیم کارت همراه اول اطلاع کسب کنید. مرحله دوم ارسال عدد 2140 به شاره 111 برای ارسال پیامک می باشد.

آموزش ردیابی گوشی سرقت شده اپراتور ایرانسل 

اپراتور ایرانسل برای ردیابی کردن گوشی سرقتی و مفقودی سامانه 6101 را ارتقا داده است. برای ردیابی گوشی مفقودی و سرقتی از طریق سامانه 6101 اقدام کنید. آیا می دانید رفع مسدود شدن سیم کارت ایرانسل چگونه صورت می گیرد.

  1. مرحله اول ابتدا سیم کارت فعال روی گوشی سرقتی و مفقودی را مسدود کنید.
  2. مرحله دوم زمانی که حداقل 5 روز از مسدود شدن سیم کارت گذشت ،کد ( ستاره 6101 مربع )  ، #۶۱۰۱*  از طریق سیم کارت ایرانسل شماره گیری کنید. نتیجه ردیابی بعد از 48 ساعت برای شما ارسال می شود. هزینه خدمات سرویس ردیابی 1000 تومان به ازای ثبت درخواست است. 
  3. مرحله سوم در صورت مثبت بودن و نتیجه ردیابی موفقیت آمیز بود می توانید دیگر مراحل برای دریافت نامه قضایی را از طریق مراجع قانونی پیگیری کنید. در صورت که نتیجه موفقیت آمیز نبود ، می توانید 5 روز پس از دریافت پیامک مجددا درخواست ردیابی را ثبت کنید. 

 

آموزش ردیابی گوشی سرقت شده اپراتور ایرانسل

 

معرفی سامانه همیاب 24

جالب است بدانید سامانه ی همیاب 24 با حمایت معاونت اجتماعی و پیگیری از وقوع جرم در قوه قضاییه با همکاری اصناف بازار گوشی و تبلت و... کلانتری های کشور در زمینه بهبود بخشیدن به سرعت ردیابی طراحی شده است. سامانه همیاب 24 از طریق همکاری با اپراتور ها و اصناف موبایل و تبلت و... در کشور گوشی سرقت شده یا مفقودی (گم شده) شما را پیدا خواهد کرد. برای فعال سازی فرایند ردیابی شماره IMEI گوشی را در سامانه همیاب 24 ثبت کنید. با ثبت کردن مشخصات گوشی گم شده غیر از ردیابی در اپراتور های مخابرات اطلاع می دهد برای خرید و فروش  و خارج نشدن گوشی از مرز جلوگیری می کند.همچنین در بین کالای پیدا شده در کشور کلانتری و بازرپرسی مرزی اطلاع داده خواهد شد. 

آیا می دانستید سامانه همیاب 24 استعلام و ردیابیتبلت و لب تاب سرقتی یا مفقودی در کشور می باشد. این سامانه با حمایت معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه با همکاری اپراتور ها و اصناف و کلانتری کشور برای بهبود بخشیدن به فرایند ردیابی گوشی سرقتی یا مفقودی راه اندازی شده است. سامانه همیاب 24 با ارائه امکان استعلام ریجستری گوشی و استعلام گوشی تبلت و لب تاب برای پیشگیری از وقوع جرم در حوزه خرید و فروش دستگاه ها گامی برداشته است. امیدوار هستیم نوآوری و خلاقیت در این مسیر با استقبال مشترکین همراه شویم. سامانه همیاب برای خدمات و کاهش هزینه زمان برای کاربران در سال 95 یکی از هوشمند ترین کسب و کار در کشور در همایش شهر هوشمند انتخاب شد. 

معرفی سامانه همیاب 24

 

اهداف سامانه همیاب 24 چیست؟

پیشگیری از سرقت و مفقودی کالا یا وسیله دیجیتال در کشور 

کاهش هزینه و زمان برای پیشگیری کالا دیجیتال گمشده یا سرقتی و مفقود شده

صرفه جویی اقتصادی در ارائه دادن خدمات دولت

آیا می دانستید سه گام تا پیداشدن وسیله گم شده شما لازم است:

  1. مرحله اول ثبت کردن وسیله مورد نظر در سامانه ی همیاب 24 : در این قسمت شما مشخصات کالای مفقودی وسرقتی خود را در سامانه همیاب 24 ثبت می کنید.
  2. مرحله دوم مسدود سازی سیم کارت می باشد: می توانید با مراجعه کردن به دفاتر پیشخوان یا نمایندگان اپراتور ها سیم کارت ( همراه اول ، ایرانسل ، رایتل و....) بسوزانید. در نوشته های پیشین در مورد سوزندن سیم کارت توضیح دادیم. 
  3. مرحله سوم فعال سازی ردیابی می باشد:
  • ردیابی گوشی سرقتی  24 ساعت در اپراتور مخابراتی صورت می گیرد.
  • جستجو کردن در وسیله یا کالا های پیدا شده در سراسر کلانتری و بازرسی های مرزی و...
  • اطلاع رسانی به فروشگاه های کشور برای جلوگیری از خرید و فروش وسیله ی سرقتی و گم شده
  • اطلاع رسانی به کلانتری و بازرسی مرزی برای جلوگیری از خارج شدن وسیله از مرز های کشور
  1. در صورتی که سیم کارت جدید روی گوشی یا تبلت قرار گیرد کد برای سامانه همیاب 24 از طریق اپراتور سیم کارت سرقتی ارسال می شود. جالب است بدانید سامانه همیاب 24 کد ردیابی وسیله یا کالا در اختیار افراد قرار می دهد و با مراجعه به دادگستری و اپراتور سیم کارت سرقتی نام و محل کالای سرقتی را دریافت می کنید. 

مزیت های ثبت نام در همیاب 24

  1. این سامانه از طرف معاونت اجتماعی وقوع قوه قضاییه حمایت می شود.
  2. این ردیابی 24 ساعته در اپراتور مخابراتی صورت می پذیرد.
  3. جالب است بدانید در سال 98 بیش از 35 درصد کالا یا وسیله سرقتی پیدا شده است.
  4. جست و جو در بین کالا و وسیله پیدا شده در سراسر کشور
  5. جلوگیری کردن از خرید و فروش وسیله یا کالای سرقتی

آیا می دانستید این سامانه مورد حمایت معاونت و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه است. این سامانه همیاب 24 مورد تایید معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز می باشد. سامانه همیاب 24 با اصناف موبایل و کامپیوتر ( لب تاب) در سراسر کشور همکاری دارد. همکاری با 8500 دفتر پیشخوان دولت است. سامانه همیاب 24 سامانه دانش بنیان و ردیابی گوشی و تبلت همچنین لپ تاپ سرقت یا مفقودی ( گم شده ) در کشور می باشد. سامانه همیاب با حمایت از معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه و همکاری اپراتور های ( همراه اول ، ایرانسل ، رایتل و...) در زمینه سرعت بخشیدن به فرایند ردیابی طراحی شده است. سامانه همیاب 24 امکان استعلام رجستری گوشی و استعلام سرقتی گوشی و تبلت  یک راه مطمئن برای پیشگیری از وقوع جرم در زمینه خرید و فروش دستگاه های دیجیتالی است. استعلام همزمان از طرح رجستری و سرقتی بودن گوشی هوشمند و تبلت ، لب تاب است. جالب است بدانید ردیابی و اعلام سرقت وسیله دیجیتال شامل گوشی هوشمند، تبلت و لب تاب می باشد. ثبت و اطلاع رسانی کالای دیجیتال پیدا شده در کشور همچنین جست و جوی کالای سرقتی در بین کالا و وسیله های پیدا شده با نصف اپلیکیشن همیاب 24 می توانید از این امکانات و قابلیت ها بهرمند شوید. 

چگونه از وضعیت کالا خود در سامانه همیاب 24 اطلاع کسب کنیم؟

زمانی که کالای خود را در این سامانه ثبت کردید یک کد رهگیری به عنوان شناسه ی کالا در اختیار مشترکین قرار می گیرد. مشترکین با مراجعه به قسمت رهگیری کالا و وارد کردن شناسه کالا در کادر مشخص شده قابلیت های مانند رهگیری وضعیت کالا و وسیله مشاهده تعداد ردیابی انجام شده و ویرایش کالا و .... صورت می گیرد .

 

چگونه از وضعیت کالا خود در سامانه همیاب 24 اطلاع کسب کنیم؟

 

مراحل ردیابی با همیاب 24

مرحله اول اعلام سرقت و ردیابی است: با اعلام کردن سرقت در سامانه همیاب 24 می توانید نسبت به ردیابی گوشی هوشمند ، تبلت و لب تاب سرقتی و مفقودی اقدام کنید. 

مرحله دوم وضعیت کالای من می باشد،  در این قسمت می توانید ویرایش ردیابی ، تمدید ردیابی ، چاپ و نتیجه ردیابی ، وضعیت ردیابی ، فعال سازی ردیابی انجام می شود.

ویرایش اطلاعات (با واردشدن به پنل رهگیری می توان اطلاعات مربوط به وسیله ی ثبت شده خود را ویرایش کنید.

تمدید و ردیابی چیست ؟ ( در صورتی که نتیجه مثبت در پیدا کردن وسیله سرقتی نگرفتید می توانید دوره ردیابی وسیله خود را در پنل رهگیری تمدید کنید)

چاپ و نتیجه ردیابی چیست؟ ( در صورتی که پیامک مثبت ردیابی جهت پیگیری ادامه کار با وارد شدن به پنل رهگیری نتیجه ردیابی مثبت از همیاب 24 را چاپ کنید) 

وضعیت ردیابی چیست ؟ ( جالب است بدانید گوشی هوشمند و تبلت شما 24 ساعت در شبانه روز ردیابی انجام می شود در پنل رهگیری می توان وضعیت ردیابی دستگاه خود را مشاهده کنید) 

فعال سازی ردیابی چیست؟ ( بعد از پرداخت هزینه فعال سازی ردیابی گوشی سرقتی یا مفقودی برای مدت زمان انتخابی شما در این بخش انجام می شود)

بخش های سامانه اپلیکیشن همیاب 24

مرحله بعدی دستگاه و وسیله سرقتی یا مفقودی را پیدا کردم : در صورتی که دستگاهیا وسیله خود را پیدا کردید به سامانه ی همیاب 24 اطلاع بدهید تا کالای شما را از لیست کالا یا وسیله ی سرقتی خارج کند. 

وسیله یا کالای پیدا شده مانند ( گوشی هوشمند ، تبلیت ، لب تاب و....) با کمک سامانه همیاب 24 به دست صاحب کالا می رساند. 

استعلام همزمان طرح ریجستری و سرقتی برای جلوگیری از خرید و فروش کالا گمشده (مفقودی ) و سرقتی در کشور همچنین ثبت کردن کالای پیداشدهو رساندن به دست صاحب اصلی سامانه می باشد.

برای استفاده از امکانات و قابلیت های سای همیاب 24 نیاز به هزینه خواید داشت؟

آیا می دانید قابلیت های ارائه شده توسط سامانه همیاب 24 نیاز به پرداخت هزینه دارد. در صورتی که استفاده از بعضی خدمات این سامانه نیاز به پرداخت هزینه ندارد. برای استفاده از قابلیت ردیابی و اعلام سرقت کالا در مدت 14 ماه مبلغ 8400 تومان را پرداخت کنید. امکانات ثبت کالا پیدا شده یا استعلام صحت کالا و..... نیاز به پرداخت هزینه ندارد و کاملا رایگان می باشد.

مدارک لازم برای طرح و پیگیری شکایت در مورد سرقت یا مفقود شدن گوشی هوشمند

 

  1. اصل و دو برگ فتوکپی از فاکتور خرید گوشی هوشمند
  2. اصل و دو برگه فتوکپی از شماره سریال پشت جعبه ( کارتن ) گوشی هوشمند
  3. اصل و دو برگ فتوکپی از کارت ملی فرد که مالک گوشی سرقتی یا مفقودی است.
  4. حضور شخص شاکی یا وکیل وی

مشترکین که کارتن گوشی را همراه ندارند بهتر است شماره سریال گوشی خود را به دست بیاورید و برای روز های مبادا همراه داشته باشند. بخاطر این که ارائه دادن این شماره برای ردیابی لازم است. چگونه شماره سریال گوشی هوشمند را اخذ کنیم. شماره گیری کلید ستاره و مربع سپس عدد 06 و مجدد مربع بعد از طی مراحل اداری ، اداره مخابرات از طریق سریال 15 رقمی به پیگیری و ردیابی گوشی اقدام می کند.

در زمان خرید گوشی هوشمند به چه نکاتی توجه کنیم؟

  1. گوشی هوشمند را از مراکز معتبر و دارای پرونده کسب خریداری کنید.
  2. دقت کنید گوشی هوشمند دارای ضمانتنامه معتبر باشد. 
  3. در زمان خرید از مراکز فروش گوشی فاکتور مهر دار را دریافت کنید.

 

تعداد 1 نظر ثبت شده است
امتیاز کلی 5
1
0
0
0
0
شما چه امتیازی به "این مطلب" می دهید؟

  1. arm***@gmail.com

    سلام خسته نباشید،به دست اندکاران وپشت صحنه این برنامه یا،سامانه همیاب24 بسیار،بسیارممنونم،برای اینکه گوشی برادرم ،سرقت شده بود،با واردشدن به سامانه خیلی راحت مراحل ثبت نام رو،درسامانه همیاب ثبت کرد،وبعد از8روزگوشی سرقت رفته پیدا کردن وازسامانه همیاب باشماره ای که برادرم درسامانه همیاب ثبت نام کرده بود،اپراتور تماس گرفته بود،ونتیجه رو،برای برادرم اعلام کرده بود،وثبت نامش هم خیلی آسان وخیلی راحت میباشد،باز هم جا دارد،ازعوامل این سامانه عالی تشکروقدردانی کنم،ممنون ازبرنامه خوبتون؟

x
مای رند
قیمت گذاری سیم کارت
ثبت درخواست