وب سایت مای رند - مرکز خرید و فروش سیم کارت
ثبت نام ورود
خرید سیم کارت رند از شهر سیم
بلاگ | بازار موبایل

گلکسی زد فولد 2؛ نمونه‌‌ ای موفق از نسل گوشی‌ های تاشدنی

انتشار ۱۴۰۰/۱/۱۴ . ۱۲۴۱ بازدید

گلکسی زد فولد 2، محصولی با قیمت بالا اما با بهبود‌های قابل توجه در مقایسه با نسل اول گوشی‌های تاشدنی سامسونگ یعنی گلکسی فولد. با ما در بررسی این محصول سامسونگ همراه باشید. با تولید اولین نسل از تلفن‌های هوشمند، رویای دست نیافتنی تولید گوشی‌هایی با صفحه نمایش قابل تا شدن وجود داشت. در نهایت در سال 2018 اولین گوشی تاشدنی توسط یک شرکت چینی به جهان معرفی شد.

و بالاخره در کنگره جهانی موبایل 2019، کمپانی سامسونگ از گوشی گلکسی فولد به عنوان اولین گوشی تاشدنی خود رونمایی کرد. با شروع نا‌امید کننده گلکسی فولد، سامسونگ پس از مدتی دومین گوشی تاشدنی خود را با نام گلکسی زد فیلیپ معرفی کرد. اما قابلیت‌های این محصول جدید هم آن‌طور که باید متناسب با قیمت تعجب برانگیزش نبود. و سرانجام پس از فاصله یک‌و‌نیم ساله از ورود گلکسی فولد، از گلکسی زد فولد 2 به عنوان فرزند سوم از خانواده گوشی‌های تاشدنی رونمایی شد. 

مشخصات سخت افزاری و نرم افزاری این گوشی به صورت زیر است:

 

نمایشگر: 
نوعلمسی خازنی Foldable Dynamic AMOLED 2X 
ابعاد7.6 اینچ
رزولوشن 1768 در 2208 پیکسل
بدنه: 
ابعادحالت باز: 6.9*128.2*159.2 میلی متر  *  حالت بسته: 16.8*68*159.2 میلی متر
وزن282 گرم
پلتفرم: 
سیستم عامل در زمان عرضهنسخه 10 اندروید
تراشهQualcomm SM8250 Snapdragon 865+
پردازنده مرکزی8 هسته‌ای، یک هسته 3.09 گیگاهرتز، 3 هسته 2.42 گیگاهرتز و 4 هسته 1.8 گیگاهرتزی.
پردازنده گرافیکیAdreno 650
حافظه: 
حافظه داخلی256 گیگ با 12 گیگابایت رم * 512 گیگ با 12 گیگابایت رم
درگاه حافظهندارد
دوربین: 
اصلیسه‌گانه، لنز 12 مگاپیکسل واید، لنز 12 مگاپیکسل تله‌فوتو و لنز 12 مگاپیکسل فوق عریض
سلفی10 مگاپیکسل و دوربین بیرونی 10 مگاپیکسل
باتری: 
مشخصاتباتری غیر قابل تعویض لیتیوم پلیمری، ظرفیت 4500 میلی آمپر ساعت
سرعتشارژ سریع 25 واتی، شارژ سریع بی‌سیم 11 وات و شارژ معکوس بی‌سیم 4.5 واتی
قابلیت‌ها و امکانات: 
حسگرهاحسگر اثر انگشت، شتاب سنج، سنسور مجاورت، قطب نما، فشارسنج، ژیروسکوپ

 

طراحی و ساخت گلکسی زد فولد 2

طبق ادعای سازندگان کره‌ای، طراحی این گوشی از پایه صورت گرفته تا بتوانند نقص‌های دو مدل قبلی را برطرف کنند. اولین تغییر مثبت زد فولد 2، لولای به کار رفته در آن است که قابلیت باز نگه داشتن گوشی را در زاویه‌های متفاوت دارد. اما در دو مدل قبل کاربر تنها می‌توانست گوشی را کاملا بسته یا باز استفاده کند. در نتیجه می‌توانید از زد فولد 2 به عنوان یک لپ‌تاپ کوچک استفاده کنید. در گلکسی زد فولد 2 برخلاف گلکسی فولد نگران جمع شدن گرد‌و‌غبار در زیر نمایشگر نخواهید بود.

 

قیمت گوشی گلکسی زد فولد 2

 

زیرا طراحی آن به‌صورتی است که مانع از ورود گرد‌و‌غبار به داخل آن می‌شود. دو صفحه تاشو این گوشی در حالت بسته برخلاف نمونه‌های تاشو دیگر مانند گلکسی زد فیلیپ کاملا روی هم قرار نمی‌گیرند.

گوشی‌های تاشو

رویای ساخت گوشی‌های هوشمند تاشو از کجا آغاز شد؟ + بررسی تاریخچه این مدل

ضخامت این گوشی در وضعیت بسته در بخش جلویی 13.8 میلی‌متر و در بخش انتهایی 16.8 میلی‌متر است. در کنار ضخامت این مدل، وزن نسبتا بالای 280 گرمی آن را نیز می‌توان یک پوئن منفی به حساب آورد. نمایشگر این گوشی در حالت بسته 6.2 اینچی و با عرض 68 میلی‌متری است؛ در نتیجه در حالت بسته با نمایشگرهای مدل‌های هوشمند معمولی، متفاوت خواهد بود. این نمایشگر از شیشه گوریلا گلس ویکتوس ساخته شده که در برابر ضربه و خط‌وخش مقاوم است.

وقتی گوشی را باز کنید، اندازه نمایشگر از 6.2 اینچ به 7.6 اینچ تغییر می‌کند. در نیمه سمت راست، حفره‌ای کوچک قرار دارد که دوربین سلفی در آن قرار گرفته است. اطراف نمایشگر هم نسبتا برجسته‌تر است تا در زمان تا شدن گوشی، نمایشگرهای داخلی به هم نچسبند.

نمایشگر داخلی پلاستیکی بوده و روکش بسیار باریک شیشه‌ای بر روی آن قرار دارد تا درصدی از آسیب‌پذیری آن کم کند. البته یک محافظ پلاستیکی هم روی آن قرار دارد که موجب شده تا سطح نمایشگر اصطکاک کمی داشته باشد. به نظر می‌رسد که این گوشی در برابر نفوذ مایعات مقاوم نبوده و نمایشگر آن بسیار حساس است. در نتیجه باید هنگام تمیز کردن آن خیلی مراقب باشید.

 

  گلکسی زد فولد 2 سامسونگ قیمت

 

درصورتیکه نور نمایشگر زیاد باشد، اثر تاشدگی موجود در میانه صفحه قابل دیدن نیست. اما این موضوع زمانی که روشنایی تصویر کم یا صفحه خاموش باشد، کاملا نمایان است. نحوه قرارگیری کلیدها و پورت‌ها خیلی متفاوت از سایر مدل‌های موجود در بازار نیست. محل قرارگیری اولین بلندگو، میکروفون اصلی و پورت USB Type-C، در حالت تبلت، در پایین گوشی قرار دارد.

همچنین می‌توانید در همین حالت،میکروفون و بلندگو دوم را در لبه بالای گوشی ببینید. شکاف ورودی سیم کارت نیز در سمت چپ قابل مشاهده است. محل قرارگیری کلید Power و دکمه‌های کنترل صدا نیز در لبه سمت راست گوشی گلکسی زد فولد 2 است.

نمایشگر گلکسی زد فولد 2

نمایشگر بیرونی متفاوت‌تر از مدل‌های قبلی بوده و اندازه آن بزرگ‌تر و کاربردی‌تر است. این نمایشگر 6.2 اینچی برای کاربردهای ساده و کوتاه مناسب بوده و رزولوشن آن 816 در 2260 پیکسل است. از طرف دیگر نمایشگر درونی دارای رزولوشن 1706 در 2208 پیکسل است. این نمایشگر همانند نوت 20 اولترا، دارای سیستم تغییر نرخ نوسازی تصویر تا حداکثر 120 هرتز است. البته میزان این نرخ برای نمایشگر بیرونی، 60 هرتز است.

در حالت کلی تجربه روان و خوبی از سوی این نمایشگر ارائه می‌شود. عملکرد این دو نمایشگر در موضوع کیفیت خوانایی در فضای باز، مطلوب است اما نمی‌توان به آن امتیاز عالی داد. عملکرد هر دو نمایشگر گلکسی زد فولد 2 در پشتیبانی از فضای گسترده رنگی مطابق انتظارها بوده است. این نمایشگرها در برقراری تعادل رنگ سفید، نه تنها از دیگر پرچم‌داران سامسونگ، بلکه از بسیاری دیگر از رقبا موفق‌تر عمل کرده‌اند.

 

قیمت گوشی گلکسی زد فولد 2

 

هرچند عملکرد مطلوب آنها در دقت رنگ را نمی‌توان جزو بهترین‌ها به حساب آورد. در مقایسه بین دو نمایشگر، عملکرد نمایشگر بیرونی از نظر تعادل رنگ سفید و دقت رنگ بهتر از بخش تاشدنی است.

نرم‌افزار و تجربه کاربری گلکسی زد فولد 2

نسخه نصب شده بر روی این پرچم‌دار سامسونگ، اندروید 10 است. وجود رابط کاربری One UI 2.5 در این گوشی، فضای مشابه موجود در دیگر گوشی‌های این شرکت کره‌ای را تداعی می‌کند. برخورداری از سبک قبلی در نوار اعلان‌ها، و آیکون‌ها و... از خصوصیات این گوشی است. با این حال زد فولد 2 ویژگی‌های خاص دیگری که مربوط به رابط کاربری باشد، نیز دارد.

توانایی شخصی‌سازی Lock Screen و Home در هر دو نمایشگر این گوشی، به کاربر داده شده است. در نتیجه کابر می‌تواند انتخاب تصویر پس زمینه یا نحوه چینش آیکون‌ها را به سلیقه خود مدیریت کند. وجود قابلیت قدیمی Edge Screen در گلکسی زد فولد 2 به عنوان ابزاری برای Multitasking استفاده شده است. 

در نتیجه کاربر می‌تواند با کشیدن هر برنامه‌ای که در این صفحه وجود دارد، آن را در نیمه‌ی چپ، راست، به شکل افقی یا حتی پنجره شناور اجرا کند. لولای 8 بادامکی گلکسی زد فولد 2، می‌تواند گوشی را در زوایای مختلف باز نگه دارد. به کمک این طراحی، قابلیت Flex Mode در اختیار کاربر قرار گرفته که به شکل پیش‌فرض،توانایی تغییر زاویه بین 75 تا 115 درجه را دارد.

 

قیمت گوشی زد فولد ۲

 

در این صورت رابط کاربری برخی از برنامه‌ها تغییر خواهد کرد. این تغییر به شکل انتقال کلید‌ها به بخش پایین نمایشگر و انتقال محتوا به قسمت بالایی خواهد بود. این قابلیت برای گالری، ویدئو پلیر، دوربین، پیام‌رسان‌ها و یوتیوب فعال است.

دوربین

اگرچه عملکرد دوربین گلکسی زد فولد 2 قابل رقابت با نوت 20 اولترا نیست، اما بسیار مطلوب است. این پرچم‌دار تاشدنی، در قسمت پشتی گوشی دارای سه دوربین 12 مگاپیکسلی با لنزهای واید، تله‌فوتو و اولترا واید است. بر روی نمایشگر بیرونی نیز یک جفت ماژول 10 مگاپیکسلی قرار دارد.

این مدل در حالت تبلت، تمام صفحه را در اختیار دارد و در نهایت تجربه کاربر در عکاسی منحصر‌به‌فرد خواهد بود. در وضعیت Flex، رابط کاربری صفحه نمایش را به سه بخش تقسیم می‌کند، همچنین امکان مشاهده پنج تصویری که اخیرا ثبت شده برای کاربر بدن اینکه وارد گالری شود، وجود دارد.

استفاده از نمایشگر بیرونی نیز مشابه اسمارت‌فون‌های معمولی سامسونگ است با این تفاوت که عرض نمایشگر کمتر است. این گوشی دارای حسگر Sony IMX 555 است. همان حسگری که در گلکسی S20 یا گلکسی S20 پلاس وجود دارد.

این حسگر 12 مگاپیکسلی دارای لرزشگیر تصویر اپتیکال بوده و فوکوس خودکار تشخیص فاز Dual Pixel برای فوکوس سریع بر روی سوژه دارد. اکثر تصاویر ثبت شده در نور روز با دوربین واید زد فولد 2، دارای نویز کم، رنگ‌های چشم نواز و جزئیات چشمگیر هستند. فرایند پردازش تصویر در این گوشی توانسته جزئیاتی همچون سایه روشن سوژه‌ها را به خوبی نمایش دهد.

 

گلکسی زد فولد ۱

 

دوربین تله‌فوتو و حسگر 12 مگاپیکسلی آن در پس لنزی 52 میلی‌متری با دیافراگم 2.4f قرار گرفته است. از ویژگی‌های این دوربین برخورداری از فوکوس خودکار تشخیص فاز و لرزشگیر اپتیکال است. این دوربین، توانایی ارائه بزرگنمایی اپتیکال دو برابری نسبت به دوربین واید را دارد. همچنین بزرگنمایی دیجیتالی تا حداکثر 10 برابر را به کمک برش و آپ‌اسکیل تصاویر فراهم می‌کند.

عملکرد دوربین تله‌فوتو گلکسی زد فولد 2 از نظر جذابیت رنگ‌ها نزدیک به دوربین واید بوده اما در مواردی وجود نویز در تصاویر قابل مشاهده است. از طرفی جزئیات تصاویر در سوژه‌هایی همچون شاخ‌و‌برگ درختان افت داشته اما در حالت کلی این عملکرد، قابل قبول است.

دوربین اولترا‌واید زد فولد 2 ، حسگر 12 مگاپیکسلی همراه با لنز 12 میلی‌متری با دیافراگم 2.2f است. میدان دید این دوربین 123 درجه‌ای بوده که برای ثبت تصاویر فوق عریض استفاده می‌شود. البته این دوربین مجهز به لرزشگیر اپتیکال و فوکوس خودکار نبوده؛ در نتیجه برای عکاسی ماکرو قابل استفاده نیست. دوربین اولترا‌واید عملکردی نزدیک به دوربین اصلی دارد با این حال نویز موجود در تصاویر بیشتر و جزئیات آنها کمتر است.

به کمک پیشرفت‌های موجود در حوزه عکاسی، دوربین این گوشی قادر است تا بدون نیاز به حالت Night، تصاویر خوبی را در تاریکی ثبت کند. البته این تصاویر با دوربین اصلی دارای کیفیت بهتری است. با این حال خروجی تصاویر در Night Mode به دلیل نوردهی طولانی‌تر مطلوب‌تر است. این نوردهی حداکثر تا 5 ثانیه انجام می‌شود.

 

گلکسی زد فولد 2 سامسونگ دیجی کالا

 

گلکسی زد فولد 2 دارای دو دوربین سلفی کاملا مشابه بر روی دو نمایشگر داخلی و بیرونی خود است. این دوربین، حسگر 10 مگاپیکسلی با لنزی با دیافراگم 2.2f دارد. و امکان ثبت تصاویر با دو میدان دید عادی و عریض را دارا می‌باشد.

البته با توجه به ویژگی تاشو بودن این مدل، کاربر می‌تواند علاوه بر دوربین‌های سلفی، از دوربین‌های سه‌گانه پشتی نیز برای ثبت تصاویر استفاده کند. اگرچه زد فولد 2 برخلاف دو سری قدرتمند گلکسی اس و گلکسی نوت سامسونگ، توانایی فیلم‌برداری با وضوح 8k را، آن هم به دلیل نداشتن یک حسگر چند‌ده مگاپیکسلی ندارد.

اما قادر است تا با مجموعه دوربین‌های پنج‌گانه خود ویدئو‌هایی با وضوح 4K و نرخ 30 فریم بر ثانیه ثبت کند. همچنین می‌توانید با دوربین واید و تله‌فوتو فیلم‌هایی با وضوح 4K و نرخ 60 فریم بر ثانیه ضبط کنید. اگرچه کیفیت این ویدئوها از نظر نمایش بیشتر جزئیات در کنار نویز کمتر، مناسب است اما قابل مقایسه با ویدئوهای آیفون 12 نخواهند بود.

آیفون 12 و 12 مینی

بررسی تخصصی و جزء به جزء فرزند جدید اپل

عملکرد سخت‌افزاری و توان پردازش گلکسی زد فولد 2

فرزند جدید خانواده گوشی‌های تاشدنی میزبان تراشه اسنپ‌دراگون 865 پلاس است. تراشه‌ای که قدرتمندترین چیپست حال حاضر کوالکام لقب دارد. این تراشه، در مقایسه با نسخه عادی، 10% GPU سریع‌تر و 10% فرکانس پردازشی بیشتر را فراهم کرده است.

 

گلکسی z fold 2 قیمت

 

این تراشه قدرتمند اولین تراشه موبایل است که قابلیت رسیدن به فرکانس حداکثری 3.1 گیگاهرتز را در قوی‌ترین هسته خود دارد. این تراشه مجهز به یک هسته 3.1 گیگاهرتزی Cortex-A77، سه هسته 2.42 گیگاهرتزی A77 و چهار هسته 1.80 گیگاهرتزی A55 است.

اسنپ‌دراگون 865 پلاس از همان ماژول گرافیکی Adreno 650 استفاده می‌کند، اما به ادعای شرکت سازنده عملکرد آن تا 10 درصد نسبت به نسخه عادی بهبود پیدا کرده است. در حالت کلی، توان این تراشه از نظر پردازش گرافیکی 37.5 درصد، در مقایسه با اسنپ‌دراگون 855 بهبود داشته است.

این تراشه دارای مودم یکپارچه در درون خود نیست و از اتصال 5G با سرعت حداکثری دانلود و آپلود 7000 و 3000 مگابیت بر ثانیه برخوردار است. در نتیجه این ساخته جدید سامسونگ یکی از گوشی‌های 5G موجود در مارکت جهانی اسمارت‌فون‌ها است.

این گوشی از سیم‌کارت دوم و کارت حافظه پشتیبانی نمی‌کند. همچنین در دو نسخه 12 گیگابایتی رم به همراه فضای ذخیره‌سازی داخلی 256 یا 512 گیگابایتی ساخته شده است. البته این مقدار از حافظه داخلی نیاز کاربر را تامین کرده و به نظر می‌رسد به کارت حافظه احتیاجی نباشد.

باتری

شارژدهی این فرزند جدید سامسونگ که می‌توان آن را تبلت 7.6 اینچی دانست، کار چندان آسانی نیست. ظرفیت گلکسی زد فولد 2 در مقایسه با اولین‌های این نسل 6 درصد افزایش داشته است. اما موضوع مهم‌تر این است که در حال حاضر وجود یک منبع تغذیه 4500 میلی‌آمپر‌ساعتی برای مدل‌های معمول هم خارق‌العاده نیست؛ چه رسد به مدلی که دارای دو نمایشگر بوده و در حالت عادی کاربرد یک تبلت را دارد.

 

گلکسی زد فولد ۳

 

با این حال این باتری غیرقابل تعویض لیتیوم-پلیمری دارای شارژر سریع 25 واتی بوده و برای شارژ کامل، حدودا 2 ساعت زمان نیاز دارد. همچنین قابلیت شارژ بی‌سیم 11 واتی و شارژ بی‌سیم معکوس تا 4.5 وات را دارد.

حرف آخر

در حالت کلی می‌توان ادعا کرد که گلکسی زد فولد 2، یک فرزند نسل دومی بوده که توانسته تغییرات محسوسی را در مقایسه با نسل پیشین خود داشته باشد. طراحی نمایشگر در مقایسه با مدل‌های پیشین تغییر مثبتی داشته است. و امکان استفاده از آن در زوایای مختلف به واسطه لولای جدید از نقاط قوت آن است.

وجود فرچه‌هایی در لولا، کمک کرده تا برخلاف گوشی‌های قبلی، گردو‌غبار وارد نمایشگر نشود. همچنین با هر بار بستن نمایشگر، این لولاها گردوغبار موجود را پاک کنند. با وجود تغییرات مثبت این گوشی نسبت به نسخه‌های قبلی، اما مشکلاتی در کنار این محصول سامسونگ دیده می‌شود. از جمله:

1. اندازه نه‌چندان مناسب این گوشی در حالت بسته که بسیار عریض بوده و قابلیت گوشی هوشمند بودن آن را تحت تاثیر قرار می‌دهد. البته زد فولد 2 در حالت تبلت کارآمد‌تر از حالتی است که به عنوان یک گوشی از آن استفاده شود.

2. ویژگی منفی دیگر که می‌تواند تاثیرگذار‌تر از دلیل اول باشد قیمت نجومی این گوشی است. تعیین قیمت 2000 دلاری برای زد فولد 2 در بازار‌های جهانی نیز زیاد به نظر رسیده و خرید آن را به رویا تبدیل می‌کند. حال اگر این قیمت با توجه به وضعیت بازار داخلی محاسبه شود...!!

در پایان خوشحال می‌شویم تا نظرات شما را درباره گلکسی زد فولد 2 بدانیم. آیا به نظر شما تغییرات این گوشی نسبت به مدل‌های پیشین خود قابل قبول بوده؟ این تغییرات توانسته است تناسبی میان قیمت بالا و کارایی آن برقرار کند؟

مطالب مرتبط
معرفی اقدامات لازم پس از سرقت گوشی موبایل
بلاگ | اخبار اپراتورها
معرفی اقدامات لازم پس از سرقت گوشی موبایل
امروزه سرقت تلفن همراه به یکی از از دغدغه های افراد تبدیل شده است. متاسفانه به دلیل شرایط اقتصادی کنونی کشور، برخی افراد برای گذراندن زندگی...
معرفی ۱۵ نکته طلایی برای کاهش مصرف اینترنت گوشی
بلاگ | دنیای فناوری
معرفی ۱۵ نکته طلایی برای کاهش مصرف اینترنت گوشی
امروزه استفاده از شبکه های اجتماعی مختلف مانند واتساپ، اینستاگرام و پلتفرم های ویدیویی مانند یوتیوب، آپارات و ... وجب افزایش مصرف اینترنت...
مزایا و معایب گوشی های دو سیم کارت
بلاگ | سیم کارت
مزایا و معایب گوشی های دو سیم کارت
در این نوشته چیز هایی که باعث به وجود آمدن ذهنیت غلط در مورد این نوع گوشی ها شد و حقیقت در مورد گوشی دو سیم کارت و مزایا و معایب بررسی می...
راهنمایی خرید گوشی در سال 2021
بلاگ | بازار موبایل
راهنمایی خرید گوشی در سال 2021
آیا می دانید در زمان خرید گوشی در سال 2021 چه نکاتی را بیشتر توجه کنیم؟ برای این که با توجه به بودجه خود تصمیم بگیرید کدام گوشی برای شما...
تعداد 0 نظر ثبت شده است
امتیاز کلی
0
0
0
0
0
شما چه امتیازی به "این مطلب" می دهید؟

اولین نفری باشید که نظر میدهید.
x
مای رند
قیمت گذاری سیم کارت
ثبت درخواست