وب سایت مای رند - مرکز خرید و فروش سیم کارت
ثبت نام ورود
خرید سیم کارت رند از شهر سیم
بلاگ | بازار موبایل

بررسی گوشی گلکسی نوت 10 لایت (Note 10 lite) و نوت 10 پلاس (Note 10 plus)

انتشار ۱۴۰۰/۳/۴ . ۳۲۴۷ بازدید

سامسونگ گلکسی نوت 10 لایت در نظر شما چیست؟ آیا شما از نوت 10 لایت (Note 10 Lite) و نوت 10 پلاس (Note 10 plus) را بسیار قوی و عالی می‌دانید؟ البته بله این دو گوشی هر دو دارای سخت افزار های بسیار قوی ای هستند. اما احتمالا در برخی زمینه ها اندازه ای که شما توقع دارید خوب نباشد. البته شاید نتوان نوت 10 لایت را یک پرچمدار واقعی دانست! در نسخه قبلی سری نوت یعنی نوت 9 ، به اندازه ای که انتظار داشتیم، شاهد ارتقا نبودیم. در گلکسی نوت 10 لایت و نوت 10 پلاس نیز توقع داشتیم که این گوشی نسبت به سری های قبلی خیلی بهتر باشد. اما باید ببینیم آیا واقعا نوت 10 لایت توانسته بهتر از سری های قبل باشد؟

گلکسی نوت 10 آخرین جزو آخرین گوشی های سامسونگ است که دارای جک 3.5 میلی متری است. جعبه نوت 10 لایت مانند گوشی های دیگر سامسونگ است. درون جعبه لوازم جانبی را نیز مشاهده خواهید کرد. شارژر 25 واتی جهت شارژ سریع یا همان فست شارژ درون جعبه قرار داده شده است. آداپتور USB نیز درون جعبه وجود دارد. از آنجا که گوشی دارای جک 3.5 میلی متری است، درون جعبه هندزفری نیز وجود دارد. البته هندزفری قرار داده شده شاید به زیبایی دیگر هندزفری ها نباشد!

 

گلسی نوت 10 لایت و نوت 10 پلاس

 

در جعبه گلکسی نوت 10 پلاس، یک شارژر 45 واتی برای شارژ سریع تعبیه شده است. با توجه به بازار عرضه ، شارژر بی سیم در  کنار برخی از  گوشی های نوت 10 پلاس وجود دارد. نوت 10 لایت در ژانویه سال 2020 عرضه شده. اما نوت 10 پلاس قدیمی تر است و در اوت سال 2019 عرضه شده است.

در ادامه این مقاله به بررسی و مقایسه دو گوشی نوت 10 لایت و نوت 10 پلاس خواهیم پرداخت.

سامسونگ گلکسی نوت 10

بررسی تخصصی گوشی سامسونگ گلکسی نوت 10 را در مای رند بخوانید!

 

سامسونگ گلکسی نوت 10 پلاس

 

طراحی سامسونگ گلکسی نوت 10 لایت 

نوت 10 لایت اولین گوشی سری نوت سامسونگ است که دارای صفحه نمایش تخت است. به همین دلیل صفحه نمایش نوت 10 لایت بیشتر شبیه گوشی های سری A سامسونگ است. امروزه خیلی از مردم طرفدار لبه های منحنی هستند. به هر حال منحنی بودن صفحه باعث زیباتر بودن گوشی می‌شود. در واقع نوت 10 لایت از نظر کناره ها همچین پیشرفته و به روز نیست. تفاوت محسوسی نیز در حاشیه های کنار و بالا وجود ندارد. البته همه این موارد به این معنا نیست که گلکسی نوت 10 لایت زیبا نباشد.

در جلوی گوشی سوراخ کوچک مربوط به دوربین سلفی را می‌توانید ببینید. سوراخ دوربین سلفی در صفحه نمایش قرار گرفته است. سوراخ دوربین سلفی در نوت 10 لایت بسیار کوچکتر از گوشی های قبلی است. در پشت گوشی نیز ماژول دوربین ها به چشم می‌خورد. درون این ماژول سه دوربین به همراه فلاش وجود دارد. این نوع طراحی دوربین در گوشی های اخیر سامسونگ زیاد به چشم می‌خورد.

خود سامسونگ اعلام نکرده است که پشت گوشی نوت 10 لایت را از چه چیزی ساخته است برای همین ما هم نمی‌توانیم به طور قطع بگوییم پشت این گوشی چه جنسی دارد. اما می‌توان گفت اطراف و قاب گوشی از جنس فلز آلومینیوم است.

دکمه های فیزیکی همگی در سمت راست گوشی قرار گرفته اند. دکمه پایینی سه عمل مهم را برعهده دارد. روشن و خاموش کردن گوشی، راه اندازی دوربین و راه اندازی دستیار هوشمند بیکسبی (Bixby) از وظایف این دکمه هستند. بالای این دکمه، دکمه مربوط به تنظیم صدا یا همان ولوم قرار گرفته است.

در سمت چپ گوشی نیز شیار مربوط به سیمکارت و کارت حافظه قرار دارد. می‌توانید از دو سیمکارت استفاده نمایید اما درگاه حافظه جانبی با سیمکارت یکی است. یعنی اگر بخواهید از کارت حافظه استفاده نمایید باید یکی از سیمکارت های خودتان را از گوشی خارج نمایید.

 

سامسونگ گلکسی نوت 10 لایت

 

در پایین گوشی پورت USB-C وجود دارد که طبق معمول در وسط گوشی تعبیه شده است. سری نوت سامسونگ همانطور که می‌دانید به داشتن قلم معروف است. طبق معمول قلم نوت 10 لایت نیز در پایین سمت راست تعبیه شده است. در پایین گوشی اسپیکر و جک 3.5 میلی متری نیز وجود دارد. این گوشی همانطور که گفتم یکی از آخرین گوشی های سامسونگ است که دارای جک 3.5 میلی متری است.

البته قلم سری های نوت فقط برای نوشتن نیست. روی قلم نیز دکمه هایی وجود دارد که از راه دور مانند ریموت عمل می‌کند و کارهایی را می‌توان با آن انجام داد. البته نمی‌توانید از فاصله خیلی زیادی این کار را انجام دهید و این قابلیت فقط برای فاصله خیلی نزدیک است.

سامسونگ گلکسی نوت 10 لایت را نمی‌توان گوشی سبکی دانست. این گوشی 199 گرم وزن دارد یعنی 3 گرم از نوت 10 پلاس سنگین تر است و از خود گوشی نوت 10 است. ابعاد گوشی 163.7 در 76.1 در 8.7 میلی‌متر  است. صفحه نمایش هم 6.7 اینچ است. یعنی گوشی نسبتا بزرگ طراحی شده است. البته امروزه سلیقه مردم هم بیشتر به سمت گوشی های بزرگ رفته است.  یکی از مقایسه هایی که می‌توان بین نوت 10 لایت و دیگر نسخه های نوت 10 دارای گواهینامه IP68 نیست. یعنی این گوشی در برابر گرد و خاک و آب مقاوم نیست. گواهینامه IP68 یعنی اینکه گوشی در برابر گرد و خاک و آب مقاوم است و گوشی تا نیم ساعت تا عمق 1.5 متری آب می‌تواند دوام بیاورد.

طراحی سامسونگ گلکسی نوت 10 پلاس

گلکسی نوت 10 پلاس کیفیت بسیار عالی ای دارد. برخلاف نوت 10 لایت، این گوشی دارای صفحه منحنی است. نوت 10 پلاس از کورنینگ گوریلا گلس 6 استفاده می‌کند. اطراف گوشی هم از محافظ آلومینیومی استفاده شده است. نوت 10 پلاس نسبت به نوت 10 لایت حاشیه کمتری دارد. در جلوی گوشی می‌توانید دوربین سلفی رو مشاهده نمایید که در صفحه نمایش تعبیه شده است.

گوشی نسبتا بزرگ است. اما شاید مورد پسند همه نباشد. طراحی منحنی گوشی زیباست ولی وقتی می‌خواهید گوشی را محکم در دستان خود نگه دارید، جای لبه های گوشی روی دستان شما باقی خواهد ماند. سامسونگ سعی کرده این گوشی را نازک تر طراحی کند اما از طرف دیگر، تیزی لبه ها باعث اذیت شدن دست ها می‌شود. 

 

سامسونگ گلکسی نوت 10 پلاس

 

اما نکته جالبی درباره نوت 10 پلاس وجود دارد. این گوشی با اینکه 6.8 اینچ است اما نسبت به رقبای خود وزن بسیار مناسب تر و متعادل تری دارد. شاید به سختی بتوانید بیشتر بودن وزن در قسمت خاصی از گوشی را حس کنید. سامسونگ به خوبی توانسته وزن گوشی را به طور متعادلی در کل گوشی پخش کند و قسمتی از قسمت دیگر سنگین تر نباشد.

البته این ابعاد بزرگ همیشه هم خوب نیست. ابعاد بزرگ گوشی باعث می‌شود تا کار کردن با یک دست برای کاربران سخت باشد. بزرگ بودن ابعاد و تیز بودن اطراف گوشی شاید کار را برای یک دستی کار کردن سخت کند. وقتی گوشی را در دست بگیرید، انگشت شست شما نمی‌تواند حرکات خوبی انجام دهد. به همین دلیل شاید نتوان نوت 10 پلاس را نسبت به رقبایش، خوش دست دانست. 

در پشت گوشی می‌توان ماژول مربوط به دوربین را مشاهده کرد. 3 دوربین اصلی در پشت گوشی قرار گرفته اند. در پایین گوشی پورت USB قرار گرفته است. طبق معمول درگاه USB در پایین گوشی و در وسط تعبیه شده است. اسپیکر گوشی هم در پایین گوشی قرار دارد و از همه مهم تر قلم معروف سری نوت در پایین سمت راست تعبیه شده است. البته همیشه قلم در سری نوت سامسونگ در پایین سمت راست قرار دارد.

در سمت راست گوشی هم دکمه های مربوط به پاور و تنظیم صدا یا همان ولوم را می‌توان دید. درباره S-Pen یا همان قلم نوت 10 پلاس باید بگوییم که این قلم کمی متفاوت از قلم سری های قبلی نوت طراحی شده است. قلم نوت 10 پلاس نسبت به قلم گوشی های نوت قبلی کمی سبک تر است. البته این موضوع شاید مزیت زیادی محسوب نشود و صرفا یک تفاوت است.

پشت گوشی براق طراحی شده. براق بودن پشت گوشی به زیبایی گوشی می‌افزاید اما مشکلی هم وجود دارد. مشکل مهم براق بودن پشت گوشی، ماندن اثر انگشت و ایجاد لکه است. وقتی از گوشی استفاده کنید خواه یا ناخواه اثر انگشت شما بر پشت گوشی باقی خواهد ماند. البته این موضوع خیلی هم منفی نیست و می‌توان از آن چشم پوشی کرد.

در کل نوت 10 پلاس از نظر ظاهری می‌تواند شما را قانع کند و مشکلات کوچکی که دارد آنقدر قابل توجه نیست. در واقع مشکلات نمی‌توانند خوبی های این گوشی را کمرنگ کنند.

 

بررسی سامسونگ گلکسی نوت 10 لایت

 

صفحه نمایش سامسونگ گلکسی نوت 10 لایت و نوت 10 پلاس

ابتدا از NOte 10 lite شروع می‌کنیم. نوت 10 لایت دارای یک صفحه نمایش بزرگ 6.7 اینچی است. رزولوشن صفحه این گوشی 1080 در 2400 پیکسل است. نسبت نمایشگر به بدنه در نوت 10 لایت حدودا 86.6 درصد است. این یعنی گوشی دارای حاشیه بسیار نازکی است. البته طول گوشی بیشتر از حد معمول است. صفحه نمایش نوت 10 لایت از نوع  Super AMOLED است. عملکرد صفحه نمایش نوت 10 لایت مانند دیگر گوشی های پرچمدار سامسونگ عالی است. البته این گوشی از پرچمداران دیگر کمی عملکرد کمتری دارد. با این حال همانطور که گفتم صفحه نمایش این گوشی در حد همه گوشی های رده بالای سامسونگ است.

علاوه بر این نمایش رنگ ها در صفحه نمایش نوت 10 لایت عالی است. در کل می‌توان نوت 10 لایت را عالی دانست اگرچه بهترین نیست!

اما حالا به سراغ نوت 10 پلاس (NOte 10 plus) برویم. یکی از مهم ترین تغییرات نوت 10 صفحه نمایش آن بوده است. نوت 10 پلاس هم استثناء نیست. این گوشی دارای صفحه نمایش 6.8 اینچی از نوع Dynamic AMOLED است. رزولوشن صفحه نمایش نوت 10 پلاس 1440 در 3040 پیکسل است. تراکم پیکسلی صفحه نمایش حدودا 498 پیکسل در اینچ است. نسبت صفحه نمایش به بدنه حدود 91 درصد است. یعنی گوشی دارای حاشیه بسیار نازکی است. طبیعتا نوت 10 پلاس هم مانند هر پرچمدار دیگر سامسونگ دارای کیفیت و عملکرد خوبی است. صفحه نمایش نوت 10 پلاس هم دارای کیفیت عالی ای است. 

دقت و پخش و توزیع رنگ ها در نوت 10 پلاس بسیار عالی است. در واقع می‌توان گفت صفحه نمایش نوت 10 پلاس یکی از بهترین صفحه نمایش های موجود در بازار است. عالی بودن صفحه نمایش سامسونگ گلکسی نوت 10 پلاس باعث ایجاد رقابت بیشتر و بیشتر در بین شرکت های گوشی سازی خواهد شد.

 

بررسی گلکسی نوت 10 لایت

 

عمر باتری سامسونگ گلکسی نوت 10 لایت و نوت 10 پلاس

نوت 10 لایت رکورد ظرفیت باتری در گوشی های نوت 10 را شکسته است. نوت 10 لایت دارای یک باتری لیتیوم پلیمری با ظرفیت 4500 میلی آمپر ساعت است. این میزان ظرفیت از نوت 10 پلاس هم بیشتر است. علاوه بر این در نوت 10 لایت از باتری لیتیوم پلیمری استفاده شده ولی در نوت 10 پلاس از باتری لیتیوم یونی استفاده شده است.

اما این بیشتر بودن ظرفیت در عمل چندان هم تفاوتی ایجاد نخواهد کرد. در تست های انجام شده نوت 10 لایت در صورتی که به طور کامل شارژ شده باشد، مورد آزمایش قرار داده اند. تا حدود 14 ساعت و نیم می‌توانید با استفاده از این گوشی به وبگردی بپردازید. تا حدود 15 ساعت و نیم هم می‌توانید به فیلم دیدن مشغول شوید. با استفاده از نوت 10 لایت می‌توانید تا حدود 27 ساعت از مکالمه اینترنتی (3G) استفاده نمایید. با استفاده از شارژ سریع 25 واتی می‌توان گوشی را در عرض نیم ساعت تا 50 درصد ظرفیت شارژ کرد. این عدد نسبتا خوب به نظر می‌رسد.

اما حالا به سراغ باتری نوت 10 پلاس برویم. در کل گوشی های سری نوت سامسونگ دارای ظرفیت باتری خوبی بوده و هستند.  در نوت 10 پلاس از یک باتری لیتیوم یونی با ظرفیت 4300 میلی آمپر استفاده شده است. باتری نوت 10 پلاس در عمل هم عالی عمل می‌کند. در تست های انجام شده روی نوت 10 پلاس نتایج خیلی خوبی به دست آمده است.

اگر شارژ گوشی پر باشد تا حدود 12 ساعت می‌توانید به وبگردی بپردازید. می‌توانید تا 18 ساعت و 50 دقیقه به تماشای فیلم مشغول شوید. حدود 32 ساعت و نیم هم می‌توانید به تماس صوتی اینترنتی مشغول شوید. این اعداد نشان دهنده عالی بودن باتری نوت 10 پلاس هستند.

برای نوت 10 پلاس دو نوع شارژر 25 واتی 45 واتی عرضه شده است. اما در کنار گوشی فقط می‌توان شارژر 25 واتی را مشاهده کرد. اگر شارژر 45 واتی را بخواهید باید آن را جداگانه از بازار تهیه نمایید. با این حال شارژر 25 واتی هم به اندازه کافی سریع است که بتواند رقابت ایجاد کند. این شارژر می‌توان در عرض نیم ساعت گوشی را تا 64 درصد شارژ کند. این عدد فوق العاده است. 

بهترین گوشی های سال 2020

بهترین گوشی های سال 2020 برای چه شرکت هایی هستند؟

 

سامسونگ گلکسی نوت 10

 

سیستم عامل و رابط کاربری سامسونگ گلکسی نوت 10 لایت و نوت 10 پلاس

نوت 10 لایت از سیستم عامل اندروید 10 و رابط کاربری UI 2 استفاده می‌کند. رابط کاربری این گوشی به اندازه کافی محبوب است. رابط کاربری جدید سامسونگ می‌تواند برای همه مورد پسند باشد. سنسور اثر انگشت در نوت 10 لایت به اندازه کافی سریع نیست. سرعت خوانایی اثر انگشت در این گوشی از برخی رقبایش کندتر است. قلم نوت 10 لایت هم مانند گوشی های قبلی سری نوت است و تفاوت چندانی در آن به وجود نیامده است. با در آوردن قلم از جایگاهش آیکون هایی روی صفحه نمایش داده می‌شوند. می‌توانید این آیکون ها را با توجه به سلیقه خودتان مرتب کنید و آنها را شخصی سازی نمایید.

اسکرین شات یا همان تصویربرداری از صفحه در نوت 10 لایت بسیار پیشرفته است. حتی می‌توانید قسمتی از تصویری که می‌خواهید را ثبت کنید. حتی در این گوشی امکان فیلم برداری از صفحه نمایش هم وجود دارد. به علاوه می‌توانید هنگام ضبط فیلم از قلم برای نوشتن نیز استفاده نمایید.

اما در گوشی نوت 10 پلاس به دلیل قدیمی تر بودن از نسخه 9 اندروید استفاده شده است. رابط کاربری هم یک نسخه قدیمی تر است یعنی One UI رابط کاربری این گوشی است. رابط کاربری این گوشی به اندازه کافی ساده و زیبا طراحی شده است. همانطور که گفتم رابط کاربری سامسونگ تقریبا در همه جای دنیا معروف و محبوب است.

از نظر قابلیت ها نوت 10 پلاس تفاوت چندانی با گوشی گلکسی S 10 پلاس ندارد. اما یکی از مهم ترین تفاوت های این دو این است که نوت 10 پلاس دارای یک قلم است. در نوت 10 پلاس می‌توانید تنها با زدن یک ضربه روی صفحه، اعلانات و یا ساعت را مشاهده نمایید. اما یک نکته منفی وجود دارد. آن هم دیر ظاهر شدن منطقه اثرانگشت است. تقریبا 2 تا 3 ثانیه زمان نیاز است تا منطقه مربوط به اثر انگشت ظاهر شود.

قلم نوت 10 پلاس هم مانند سری های قبلی نوت است و شاید نتوان تفاوت چندانی در آن مشاهده نمود. در کل رابط کاربری هر دو گوشی به طوری طراحی شده که کاربران بتوانند به آسانی با گوشی کار کنند. البته نوت 10 پلاس به دلیل اینکه نسبت به نوت 10 لایت قدیمی تر است، از سیستم عامل و رابط کاربری قدیمی تری نیز بهره می‌برد.

 

بررسی سامسونگ گلکسی نوت 10 پلاس

 

دوربین سامسونگ گلکسی نوت 10 لایت

سامسونگ گلکسی لایت دارای سه دوربین است که هر سه آنها 12 مگاپیکسلی هستند. اما دوربین سلفی این گوشی 32 مگاپیکسلی است. لنز های به کار رفته در نوت 10 لایت مانند لنز های دیگر پرچمداران سامسونگ نیست اما آنقدر ها هم بد نیست! دوربین مجهز به فوکوس خودکار است.فوکوس خودکار به شما کمک می‌کند تا عکس های بهتری ثبت کنید. علاوه بر این فوکوس خودکار می‌تواند سرعت عکاسی را بیشتر کند. در حالی که اگر بخواهید به صورت دستی فوکوس را تنظیم نمایید ممکن است کمی زمان بیشتری نیاز داشته باشید.

کیفیت عکس دوربین نوت 10 لایت در طول روز خوب است. جزئیات ثبت شده مانند دیگر گوشی های نوت 10 است و راضی کننده است. البته باید فقط در حد دوربین 12 مگاپیکسلی از این گوشی توقع داشته باشید. در کل جزئیات به زیبایی نمایش داده می‌شوند.

دوربین نوت 10 لایت همان دوربین نوت 10 نیست! اما کیفیت آن خیلی هم از نوت 10 بدتر نخواهد بود. توجه داشته باشید که دوربین نوت 10 لایت نیز بر اساس استاندارد های سامسونگ طراحی شده است. وضوح تصاویر در طول روز به قدر کافی رضایت کننده است.

برای عکس برداری در شب شاید در ابتدا تصور کنید نوت 10 لایت مانند یک گوشی میان رده عمل می‌کند. اما باید بگوییم اینطور نیست! نوت 10 لایت می‌تواند به خوبی از عهده عکسبرداری در نور کم بر بیاید. البته شاید کیفیت عکس ها در شب مانند گوشی های پرچمدار سامسونگ نباشد اما خیلی هم کمتر از آنها نیست.

در مقایسه با نوت 10 پلاس، باید گفت که تصاویر  نوت 10 پلاس دارای کیفیت و جزئیات بیشتری نسبت به نوت 10 لایت است. اما این تفاوت شاید آنقدر ها هم زیاد نباشد. در نوت 10 لایت، تصاویر از رنگ های بسیار خوبی تشکیل شده اند و توزیع رنگ ها به خوبی انجام می‌شود.

 

بررسی گلکسی نوت 10 پلاس

 

توجه داشته باشید که نوت 10 لایت دارای حالت شب است. با فعال کردن این حالت تغییرات خوبی در عکسبرداری در شب مشاهده خواهید کرد. با فعال کردن حالت شب می‌توان شاهد بهتر شدن کیفیت عکس و بیشتر شدن جزئیات بود. البته شاید این کمی تعجب آور باشد! ولی حالت شب در این گوشی واقعا خوب کار می‌کند.

علاوه بر این موارد فعال بودن حالت شب نور تصاویر را نیز تنظیم می‌کند تا بتوانید عکس های بهتری در تاریکی بگیرید. با فعال کردن حالت شب زوم دوربین در حالت دو برابر (2X) قرار می‌گیرد و شما دیگر امکان زوم کردن ندارید.

اما به سراغ دوربین سلفی نوت 10 لایت برویم. نوت 10 لایت دارای یک دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی است که البته عکس های 8 مگاپیکسلی تحویل شما می‌دهد. مانند دوربین های اصلی، پخش رنگ ها در دوربین سلفی نیز به خوبی انجام می‌شود.

عملکرد نوت 10 لایت در فیلمبرداری مانند یک گوشی پرچمدار است. البته شاید فیلمبرداری در نوت 10 لایت بهترین نباشد اما نمی‌توان آن را خیلی ضعیف تر از دیگر گوشی های پرچمدار دانست. 

در کل دوربین های نوت 10 لایت از کیفیت خوبی برخوردار هستند. می‌توان دوربین های نوت 10 لایت را با پرچمداران دیگری نیز مقایسه کرد. اما باید بدانیم که نوت 10 لایت بهترین دوربین را ارائه نمی‌دهد.

 

گلکسی نوت 10 پلاس

 

دوربین سامسونگ گلکسی نوت 10 پلاس

نوت 10 پلاس دارای سه دوربین اصلی است. یکی 16 مگاپیکسلی و دو دوربین دیگر 12 مگاپیکسلی هستند. همانطور که از یک پرچمدار سامسونگ توقع داریم کیفیت عکس های دوربین نوت 10 پلاس در طول روز بسیار عالی است. رنگ ها زنده و زیبا به نظر می‌رسند.

البته شاید رنگ ها کمی روشن تر از حد معمولی باشد. اما می‌توانید این حالت را به نحو دلخواهتان تغییر دهید. البته عکس های روشن تر برای استفاده در شبکه های اجتماعی مناسب تر هستند.

دوربین نوت 10 پلاس به سختی قابل مقایسه با S10 plus است. هر دو گوشی دارای دوربین های عالی ای هستند. عکس های گرفته شده با گوشی S10 plus وضوح بیشتری دارند. در مقابل عکس های گرفته شده با نوت 10 پلاس دارای جزئیات بیشتری هستند.

البته شاید وقتی عکس های گرفته شده با این دو گوشی را در کنار هم بگذاریم، تفاوت های جدی ای نبینیم. در کل نباید انتظار  تفاوت خیلی زیادی بین دوربین نوت 10 پلاس و S10 پلاس داشته باشید. هر دوی این گوشی ها از سخت افزاری یکسانی ساخته شده اند. حتی وسعت دید در دوربین هر دو گوشی یکسان است!

 

دوربین گلکسی نوت 10 پلاس

 

یکی از قسمت هایی که پرچمداران در آن رقابت سنگینی دارند، عکسبرداری در نور کم است. سامسونگ گلکسی نوت 10 پلاس نیز از این قاعده مستثنی نیست. نوت 10 پلاس در حالت شب تصاویر عالی ای ثبت می‌کند. نور ها به خوبی تنظیم می‌شوند. مخصوصا وقتی از مکانی با لامپ های فراوان عکس می‌گیرید، نوت 10 پلاس نور لامپ ها را به خوبی تنظیم می‌کند.

این در حالی است که برخی گوشی های پرچمدار هنوز با نور لامپ ها در شب مشکل دارند و تصاویر بدی ثبت می‌کنند. حتی در حالت شب نوت 10 پلاس، عکس ها مصنوعی نمی‌شوند و رنگ ها نیز کاملا عادی به نظر می‌رسند. 

نوت 10 پلاس دارای یک دوربین سلفی 10 مگاپیکسلی است. یکی از مهم ترین نکات دوربین سلفی در این گوشی، داشتن قابلیت فوکوس خودکار است. این قابلیت می‌تواند سرعت عکسبرداری را افزایش دهد. فوکوس خودکار به راحتی می‌تواند فقط صورت ها را در مرکز توجه قرار دهد. طبیعتا با این قابلیت عکس های با کیفیت تری نیز ثبت خواهد شد.

در کل دوربین های نوت 10 پلاس نیز می‌تواند شما را راضی نگه دارد. البته همانطور که گفتم دوربین نوت 10 پلاس کمی بهتر از نوت 10 لایت است. اما از طرفی این تفاوت آنقدر ها هم جدی نیست.

 

گلکسی نوت 10 لایت

 

نقاط قوت و ضعف سامسونگ گلکسی نوت 10 لایت و نوت 10 پلاس

با توجه به قیمت بالای هر دو گوشی نوت 10 لایت و نوت 10 پلاس باید در انتخاب خودتان دقت زیادی داشته باشید. البته نباید نگران این دو گوشی باشید. هر دو دارای کیفیت و عملکرد عالی ای هستند. با این حال نوت 10 لایت کمی ضعیف تر از نوت 10 پلاس عمل می‌کند. در ادامه نقاط قوت و ضعف هر دو گوشی را بررسی خواهیم کرد.

نقاط قوت سامسونگ گلکسی نوت 10 لایت :

  1. ظرفیت باتری خوب به همراه فست شارژ یا همان شارژ سریع
  2. صفحه نمایش Super AMOLED که دارای رنگ های عالی ای است.
  3. کیفیت دوربین عالی است مخصوصا در شرایط کم نور دوربین به خوبی عمل می‌کند.

نقاط ضعف سامسونگ گلکسی نوت 10 لایت :

  1. چیپست گوشی به اندازه دیگر گوشی های پرچمدار قدرتمند نیست.
  2. هیچ اطلاعاتی درباره شیشه استفاده شده در گوشی در دسترس نیست.

 

گلکسی نوت 10 پلاس

 

نقاط قوت گلکسی نوت 10 پلاس :

  1. صفحه نمایش OLED که رنگ ها را به خوبی نشان می‌دهد.
  2. ظرفیت باتری عالی است.
  3. کیفیت صدا عالی است.
  4. از فست شارژ پشتیبانی می‌کند.
  5. کیفیت دوربین عالی است.

نقاط ضعف گلکسی نوت 10 پلاس :

  1. فاقد جک 3.5 میلی متری است.
  2. اثر انگشت می‌توانست بهتر باشد!
  3. حالت شب می‌توانست بهتر از این باشد!

در کل هر دو گوشی را می‌توان جزو بهترین گوشی های موجود در بازار دانست. با این حال نقاط ضعفی در هر گوشی ای مشاهده می‌شود. شاید هم برخی موارد بیشتر وابسته به سلیقه افراد باشند. چنانچه از سامسونگ گلکسی نوت 10 لایت یا نوت 10 پلاس استفاده کرده اید یا استفاده می‌کنید، خوشحال می‌شویم که نظرات و تجربیات شما را درباره این گوشی ها بشنویم.

به نظر شما آیا نوت 10 نسبت به گوشی های قبلی سری نوت پیشرفت چشمگیری داشته است؟

مطالب مرتبط
معرفی اقدامات لازم پس از سرقت گوشی موبایل
بلاگ | اخبار اپراتورها
معرفی اقدامات لازم پس از سرقت گوشی موبایل
امروزه سرقت تلفن همراه به یکی از از دغدغه های افراد تبدیل شده است. متاسفانه به دلیل شرایط اقتصادی کنونی کشور، برخی افراد برای گذراندن زندگی...
معرفی ۱۵ نکته طلایی برای کاهش مصرف اینترنت گوشی
بلاگ | دنیای فناوری
معرفی ۱۵ نکته طلایی برای کاهش مصرف اینترنت گوشی
امروزه استفاده از شبکه های اجتماعی مختلف مانند واتساپ، اینستاگرام و پلتفرم های ویدیویی مانند یوتیوب، آپارات و ... وجب افزایش مصرف اینترنت...
مزایا و معایب گوشی های دو سیم کارت
بلاگ | سیم کارت
مزایا و معایب گوشی های دو سیم کارت
در این نوشته چیز هایی که باعث به وجود آمدن ذهنیت غلط در مورد این نوع گوشی ها شد و حقیقت در مورد گوشی دو سیم کارت و مزایا و معایب بررسی می...
راهنمایی خرید گوشی در سال 2021
بلاگ | بازار موبایل
راهنمایی خرید گوشی در سال 2021
آیا می دانید در زمان خرید گوشی در سال 2021 چه نکاتی را بیشتر توجه کنیم؟ برای این که با توجه به بودجه خود تصمیم بگیرید کدام گوشی برای شما...
تعداد 0 نظر ثبت شده است
امتیاز کلی
0
0
0
0
0
شما چه امتیازی به "این مطلب" می دهید؟

اولین نفری باشید که نظر میدهید.
x
مای رند
قیمت گذاری سیم کارت
ثبت درخواست