وب سایت مای رند - مرکز خرید و فروش سیم کارت
ثبت نام ورود
خرید سیم کارت رند از شهر سیم
بلاگ | اخبار اپراتورها

پرچمدار سرعت اینترنت ایران اپراتور ایرانسل است یا همراه اول؟

انتشار ۱۳۹۹/۱۰/۱۷ . بروز رسانی ۱۳۹۹/۱۰/۱۷ ۱۱:۴۴ . ۱۰۳۲ بازدید

اینترنت در سال 1993 میلادی در ایران وارد شد، و پس از گذراندن پستی بلندی‌های بسیار، اینترنت به عادی ترین جزو زندگی انسان  تبدیل شد.

از ابتدا نیز همیشه سرعت اینترنت ایران مسئله مورد بحث بوده و هر چند سال یکبار اپراتورها خدمات و سرعت جدیدی را ارائه کرده ‌اند.

اپراتورهای کشور پس از ارائه اینترنت نسل 3G، 4Gو 4.5G در پی فراهم کردن اینترنت با سرعت بالا بودند که یکی از این اپراتورها موفق شد رکورد دار سرعت اینترنت در ایران شود. در ادامه در مورد سرعت اینترنت دو اپراتور همراه و ایرانسل توضیح می‌دهیم.

سرعت اینترنت ایران (اپراتور ایرانسل) 

بیژن عباسی آرند، مدیرعامل شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل، از ثبت رکورد تازه‌ای در سرعت اینترنت نسل پنجم در ایرانسل خبر داد.

بیژن عباسی آرند در همین رابطه پستی را در صفحه شخصی خودش در فضای مجازی منتشر کرد و نوشت: با تلاش بی‌وقفۀ همکارانم در توسعۀ شبکۀ نسل پنجم تلفن‌همراه در ایران، موفق شدیم همانطور که در تصویر مشاهده می‌کنید، با ثبت سرعت بیش از ۲.۵ گیگابیت بر ثانیه، رکورد تازه‌ای از تست سرعت 5G را به ثبت برسانیم.

این روند افزایش سرعت شبکۀ نسل پنجم تلفن همراه ایرانسل در حالی از مرداد ماه امسال پیشرفت کرده است که تا پیش از این و در حضور خبرنگاران، سرعت ۱.۵ گیگابیت بر ثانیه، در ساختمان مرکزی ایرانسل به ثبت رسیده بود.

پیش از این، روز چهارشنبه، اول مرداد ماه ۱۳۹۹، نخستین سایت 5G ایران توسط ایرانسل و با همکاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، در محل پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات تهران راه‌اندازی شده بود.

همچنین سه‌شنبه هفتم مرداد ماه ۱۳۹۹ نیز، با حضور و انجام تست سرعت اینترنت ایران توسط خبرنگاران، دومین سایت 5G ایران در ساختمان مرکزی ایرانسل افتتاح شده بود.

 

رتبه ایران در سرعت اینترنت

 

راه‌اندازی سومین سایت 5G ایران و ایرانسل نیز در روز چهارشنبه ۲۱ آبان ماه ۱۳۹۹، در محل دانشکدۀ مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه تربیت‌مدرس انجام شد که برخلاف دو سایت داخل ساختمانِ (Indoor) قبلی، نخستین سایت خارج از ساختمان (Outdoor) نسل پنجم ایرانسل است و امکان استفادۀ عموم مشترکان ایرانسل، به وسیلۀ گوشی‌های موجود در بازار ایران با قابلیت پشتیبانی از 5G و به علاوه، استفادۀ دانشجویان و پژوهشگران این دانشگاه از آخرین نسل فناوری تلفن‌همراه، در آزمایشگاه 5G این دانشگاه را فراهم می‌کند.

ایرانسل، اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران، تنها اپراتوری است که توانسته است برای اولین بار، در روز اول مردادماه ۱۳۹۹، فناوری نسل پنجم تلفن‌همراه را در ایران راه‌اندازی کند و تاکنون سه سایت 5G خود را به بهره‌برداری رسانده است.

ایرانسل توسعۀ فناوری 5G را به‌عنوان سنگ بنای اقتصاد دیجیتال در دستور کار قرار داده و در ادامۀ برنامۀ توسعۀ آن، به زودی سایت‌های جدید نسل پنجم تلفن‌همراه را در نقاط دیگر تهران و شهرهای دیگر ایران راه‌اندازی می‌کند.

خرید سیم کارت ایرانسل

برای اینکه به راحتی لیست سیم کارت‌‌های دائمی ایرانسل با پیش شماره 0935 را مشاهده کنید روی عبارت رنگی بالا ضربه بزنید.

بالاترین سرعت اینترنت در جهان 2020

 

سرعت اینترنت ایران (همراه اول) 

به گزارش مشرق، در مراسم افتتاح و رونمایی از پروژه‌های جدید همراه اول که علاوه بر محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، حمید فرهنگ مدیرعامل و اعضای هیأت مدیره همراه اول، حسین فلاح جوشقانی رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران، مدیرعامل و اعضای هیأت مدیره شرکت مخابرات ایران و جمعی از مدیران و مسئولان صنعت ارتباطات کشور حضور داشتند، پروژه های بزرگ همراه اول با سرمایه‌گذاری دو هزار و 325 میلیارد تومان، توسط وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به بهره‌برداری رسید.

در این مراسم «سامانه جامع خدمات مشتریان» به عنوان بزرگترین طرح در صنعت فناوری اطلاعات کشور، «مرکز کنترل و مدیریت همراه اول برای پایش کیفی شبکه به عنوان پیشرفته ترین مرکز مدیریت شبکه کشور و بزرگترین مرکز مانیتورینگ و مدیریت کیفیت سرویس در خاورمیانه به لحاظ تعداد مشترک (Service Quality Management)»، «مرکز بومی عملیات امنیت (MCI-SOC)»، «مرکز بومی مدیریت و پاسخگویی به رخداد (MCI-CERT)» و همچنین «مرکز داده شهید بابایی»، با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افتتاح شد.

همچنین سرویس های «همراه یار»، «پارس رایت»‌ برای جلوگیری از نشت اطلاعات سازمانی، «هوشمندسازی شبکه انرژی»، «خدمات دولت همراه»، «پلتفرم خدمات رسانی دیجیتال به کسب و کارها»، «زیست بوم بومی سازی شده امن گوشی های هوشمند»، توسط وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به بهره برداری رسید.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در این مراسم با بیان اینکه ما امروز شاهد اتفاقات خوبی در همراه اول هستیم و این موضوع نوید یک حرکت جدید را به جامعه ارتباطاتی کشور می دهد، گفت:‌ همراه اول پرچمدار ارتباطات کشور ما است؛ اپراتوری که در خاورمیانه و تعاملات بین المللی رتبه اول را دارد. پرچمداری که به لحاظ کیفیت، امنیت، تعامل با مشترکین و ارائه سرویس مشخصات و سرعت اینترنت ایران شئون حمل پرچم را دارد.

 

کم سرعت ترین اینترنت جهان

 

توسعه کمی سنگینی در مجموعه همراه اول در سالیان اخیر آغاز شده که این توسعه ها در دنیا رکورد دار شده است.آذری جهرمی با اشاره به اینکه در شش ماه گذشته توسعه بسیار سریعی در همراه اول صورت گرفته است، گفت:‌ با این توسعه همه شهرهای کشور تحت پوشش خدمات نسل 3 و 4 قرار گرفتند؛ این اقدامات، بسیار ارزشمند و نتیجه کار پرتلاش بود که جا دارد از همه دست اندرکاران و مدیران سابق همراه اول که تلاش زیادی برای ارتقای همراه اول کردند تشکر کنیم.

از رویکردی که تیم جدید پیش رو گرفتند و جوان گرایی شده در واقع و تیم خوب و چابکی هم هستند چه در مجموعه هیأت مدیره و چه مدیرعامل محترم که همگی خوب مفاهیم حوزه ICT را می شناسند و اعتقاد به توسعه، حمایت از تولید داخلی، ارائه سرویس با کیفیت و ارزان دارند، تقدیر و تشکر می کنم.

وی با اشاره به اقدامی که برای راه اندازی مرکز عملیات شبکه و پایش شاخص های شبکه همراه اول انجام شد، گفت:‌ آنچه امروز در مجموعه همراه اول به بهره برداری رسید، به لحاظ کیفی موقعیت این اپراتور را نشان می دهد.

همراه اول هرچند به لحاظ کمیت، رشد بسیار قابل توجهی داشته است، اما طبیعتاً به لحاظ پارامترهای کیفی شبکه نیز باید تلاش بسیار زیادی انجام دهد. همان میزان که برای توسعه کمی حرکت و تلاش شد، امروز برای توسعه کیفی لازم است.

جهرمی در خصوص پروژه ارتقای شبکه ‌همراه اول گفت: ‌این اقدام که در راستای به روزرسانی و جایگزینی سیستم مشترکین انجام شد، زیرساخت بزرگی در کشور ایجاد کرد که فعالیت همه شرکت های ایرانی را برای توسعه پلتفرم و نرم افزار و خدمات بومی آماده می کند. این اقدام بسیار مهم است که می تواند خدمات بسیار ارزشمندی را به مشترکین ارائه دهد. 

اینترنت 5G به ایران رسید

اگر خواهان دانستن مزایای اینترنت نسل پنجم هستید روی عبارت بالا کلیک کنید.

ثبت رکورد سرعت اینترنت همراه در کشور

جهرمی با بیان اینکه ماموریت جدی بر عهده همراه اول می گذارم که سرآغاز تحول بزرگ است، گفت: همراه اول همه عظم خود را جزم کند تا در راستای ماده 69 برنامه ششم توسعه کشور که بحث هوشمندسازی مدارس کشور را برعهده وزارت ارتباطات و وزارت آموزش و پرورش گذاشته است، ظرف یک سال همه 108 هزار مدرسه کشور را به شبکه ملی اطلاعات متصل کند تا در سال آینده یکی از برنامه ها اعلام اتصال این مدارس به شبکه ملی اطلاعات باشد.

در این مراسم برای اولین بار در کشور در بستر فناوری (MIMO)، رکورد سرعت اینترنت همراه شکسته شد. در حضور وزیر ارتباطات سرعت یک گیگابیت بر ثانیه در شبکه همراه اول به ثبت رسید که بیشترین سرعت ارائه شده در نسل 4.5 تلفن همراه کشور است.

برخی از کاربران پس از اعلام این رکوردشکنی با اشاره به آزمایش موفقیت‌آمیز نسل 4.5 اینترنت توسط ایرانسل در شهریور ماه سال 1395 و دستیابی به سرعت دانلود 1200 مگابیت‌برثانیه با نرخ تاخیر (PING) یک میلی‌ثانیه و با دانلود یک فایل ویدئویی دو گیگابایتی طی 14 ثانیه اعلام کردند که این رکورد همچنان در دست ایرانسل است.

اما بررسی بیشتر ماجرا نشان می‌دهد که تفاوت عمده‌ای در این دو آزمایش وجود دارد و همراه اول را می‌توان رکورددار رسیدن به بالاترین و بیشترین سرعت اینترنت ایران در نسل 4.5 دانست.

 

حداکثر سرعت اینترنت در ایران

 

در آزمایشی که همراه اول با حضور وزیر ارتباطات انجام داد تست همراه اول بر روی یک گوشی تلفن همراه صورت گرفت در حالی که تست ایرانسل در شرایط آزمایشگاهی با رسیدن به سرعت 1.3 گیگابیت بر ثانیه بر روی مودم صورت گرفت و نهایتا تمامی تست‌های بعدی  نیز هم در همراه اول و هم در ایرانسل توسط دستگاه‌های مودم مخصوص انجام شده است.

اگر چه نکته جالب اینجاست که در زمان انجام تست توسط شرکت ایرانسل گوشی پرچمدار گلکسی اس 7 سامسونگ در بازار وجود داشت که تا سرعت ۴۵۰ مگابیت بر ثانیه را پشتیبانی می‌کرد و در سال‌های بعدی با عرضه گوشی‌های گلکسی S8 و S9 سامسونگ به بازار به ترتیب سرعت ۱۰۲۴ و ۱۲۰۰ مگابیت به حداکثر میزان سرعت پشتیبانی شبکه اضافه شد که  گوشی تلفن همراهی که همراه اول از آن در هنگام تست استفاده کرد از سرعت 1200 مگابیت بر ثانیه پشتیبانی می‌کرد و برای اولین بار است که روی گوشی سرعت ۱۰۰۰ مگابیت بر ثانیه تست می‌شود.

در عین حال آنطور که از ظواهر امر در هنگام برگزاری مراسم پیدا بود در هنگام انجام تست سرعت اینترنت همراه اول از یک نود در شبکه واقعی با سیم کارت معمولی که امکان تماس در شبکه را همچون یک مشترک عادی را داشت استفاده شده بود که بیانگر آن است که زیرساخت های شبکه زنده همراه اول برای دسترسی به نهایت سرعت آماده شده است.

از این منظر دسترسی به سرعت اینترنت ایران بیش از یک گیگابیت بر ثانیه برای اولین بار در ایران و منطقه و به عنوان سومین اپراتور در جهان توسط همراه اول انجام شده است.

تکنولوژی گیگابیت LTE علاوه بر افزایش چشمگیر سرعت اینترنت ایران، به اپراتورها امکان می‌دهد ظرفیت خود را افزایش داده و با ارایه طرح های نامحدود، افزایش تقاضا را پاسخ داده و بازده کل باند را بهبود دهند.

همانطور که اشاره کردیم دسترسی به چنین سرعتی با استفاده از هر نوع گوشی تلفن همراهی ممکن نیست؛ و گوشی‌های هوشمند گلکسی اس 8، گلکسی اس 9، هواوی P20 و اچ‌تی‌سی 10 از جمله معدود گوشی‌های پشتیبانی‌کننده از نهایت سرعت این نسل از شبکه هستند.

 

بیشترین سرعت اینترنت در ایران

 

منافع حاصل از پروژه CRM-CBS برای مشترکین اینترنت ایران

فرهنگ با عنوان اینکه پروژه CRM-CBS که اول اردیبهشت ماه امسال با حضور 700 نفر از همکاران داخلی و خارجی کلید خورد، بزرگترین طرح در صنعت فناوری اطلاعات کشور از منظرهای محدوده، ارزش پروژه و سازمان است، گفت: منافع حاصل از اجرای این پروژه توانمندسازی کسب و کار همراه اول، قابلیت دستیابی به عملیات یکپارچه، استانداردسازی و creative rich offerings است.

با اجرای این پروژه مشترکین دائمی و اعتباری همزمان و به صورت یکپارچه سرویس و خدمات دریافت می کنند و در هزینه‌ها بهینه سازی می شود.

مدیرعامل همراه اول با بیان اینکه یکی از کارکردهای بسیار مهم این پروژه حفظ امنیت اطلاعات مشترکین است، گفت: با راه اندازی این پروژه و یکپارچه سازی، کنترل مکانیزه و نظارتی که بر دفاتر و مراکز خدمات رسانی داریم، برخی از مشکلاتی که پیش از این در شبکه مشاهده می‌شد، از بین می رود. همچنین امکان ارائه سرویس‌های بهتر به مشترکین فراهم شده است. از مشترکینی که در مدت اجرای این پروژه اختلالی در سرویس‌های ارائه شده داشتند، عذرخواهی می کنیم. مشترکین خروجی این پروژه را یک ماه دیگر با سرویس‌هایی که همراه اول ارائه خواهد داد، مشاهده می کنند.

 

رتبه بندی سرعت اینترنت در جهان 2019

 

فرهنگ با اشاره به اینکه استانداردی که همراه اول در پروژه CRM راه اندازی کرد به کسب و کارهای نوپا کمک می کند، گفت: همراه اول در آینده فقط سرویس دیتا، پیام کوتاه و مکالمه ارائه نمی دهد؛ تحول دیجیتالی را در کشور پیاده سازی می کند. بسیاری از سرویس های پایه مبتنی بر شارژینگ و CRM را می تواند از طریق این سرویس به بنگاه ها ارائه دهد.

وی ادامه داد: نگاه همراه اول این است که یکی از رهبران منطقه در ارائه خدمات و راهکارهای هوشمند برای توانمندسازی اکوسیستم دیجیتال با ارائه سرویس‌های دیجیتال و تمرکز بر آن باشد و در کنار توسعه شبکه، در این بخش هم سرمایه‌گذاری انجام می شود. همراه اول قصد دارد همزمان با تحولات دیجیتال، علاوه بر به روزرسانی سازمان و فعالیت در کسب و کار اصلی خود، در حوزه‌های دیگر نیز فعالیت کند.

پر سرعت ترین اینترنت برای کدام اپراتور است؟

مطالب مرتبط
فعال سازی رومینگ ایرانسل در خارج از کشور
بلاگ | خدمات سیم کارت
فعال سازی رومینگ ایرانسل در خارج از کشور
جهت قصد داریم در ادامه شما را با نحوه فعال سازی رومینگ ایرانسل آشنا کنیم تا شما بتوانید بدون هیچ دغدغه ای و به راحتی به خارج از کشور سفر...
معرفی ۱۵ نکته طلایی برای کاهش مصرف اینترنت گوشی
بلاگ | دنیای فناوری
معرفی ۱۵ نکته طلایی برای کاهش مصرف اینترنت گوشی
امروزه استفاده از شبکه های اجتماعی مختلف مانند واتساپ، اینستاگرام و پلتفرم های ویدیویی مانند یوتیوب، آپارات و ... وجب افزایش مصرف اینترنت...
فروش سیم کارت همراه اول در قالب توکن NFT
بلاگ | اخبار اپراتورها
فروش سیم کارت همراه اول در قالب توکن NFT
شرکت همراه اول اولین اپراتور ایران دو سیم کارت را به صورت نمادین در قالب توکن NFT در سامانه به نام بی تا ققنوس منتشر کرد. اپراتور همراه...
چگونه سیم کارت هدیه ایرانسل دریافت کنیم؟
بلاگ | خدمات سیم کارت
چگونه سیم کارت هدیه ایرانسل دریافت کنیم؟
یکی از سوالات رایجی است که کاربران ایرانسل همیشه دوست دارند اطلاعات جامع و کاملی در مورد آن داشته باشند. اپراتور ایرانسل کد دستوری اینترنت...
تعداد 0 نظر ثبت شده است
امتیاز کلی
0
0
0
0
0
شما چه امتیازی به "این مطلب" می دهید؟

اولین نفری باشید که نظر میدهید.
x
مای رند
قیمت گذاری سیم کارت
ثبت درخواست