وب سایت مای رند - مرکز خرید و فروش سیم کارت
ثبت نام ورود
خرید سیم کارت رند از شهر سیم
بلاگ | سیم کارت

نقشه مناطق تحت پوشش همراه اول ، ایرانسل ، رایتل و اپراتور مجازی

انتشار ۱۳۹۹/۱۲/۲۶ . بروز رسانی ۱۳۹۹/۱۲/۲۶ ۱۱:۰۴ . ۴۵۴۶۲ بازدید

برای همه ما پیش آمده که بخواهیم یک سیم کارت جدید بخریم، یا سیم کارتی که داریم را بخاطر مشکلات آنتن دهی تعویض کنیم و یک سیم کارت انتخاب کنیم که محدوده پوشش آن با محدوده زندگی یا محل کار ما بیشتر تطابق داشته باشد. هرچند عوامل مهمی در آنتن دهی سیم کارت موثر است و می تواند میزان آن را کم یا زیاد کند و صرفا سیم کارت و محدوده پوشش دهی آن نمی تواند عامل اصلی باشد که شما در برقرای تماس، ارسال پیام کوتاه و یا حتی دسترسی به اینترنت مشکل دارید. در بین همه اپراتورهای اصلی و مجازی، هر کدام یک منطقه خاص را بیش از دیگران تحت پوشش خود دارند. هرچند که مناطق مرکزی تهران جزو مناطقی است که همه آن ها روی آن تاکید دارد.
 

نقشه مناطق تحت پوشش همراه اول ، ایرانسل ، رایتل و اپراتور مجازی

 

​مناطق تحت پوشش 3G و 4.5G همراه اول

همراه اول، به عنوان اپراتور نخست کشور با سابقه ای که دارد طبیعتا قوی ترین و بیشترین پوشش دهی در سطح کشور علی الخصوص تهران را در اختیار دارد و مشترکین این شرکت از این نظر با خیال راحت تری می توانند سیم کارت بخرند و برای آن بسته فعال کنند.

نقشه فوق وضعیت پوشش مناطق مختلف تهران را در زمینه اینترنت موبایل همراه اول نشان می دهد. مشاهده می کنید که تقریبا هیچ منطقه ای به عنوان نقطه کور این اپراتور در مرناطق مرکزی تهران دیده نمی شود. بلکه فقط برخی مناطق حاشیه تهران هستند که با کاهش پوشش روبرو می شوند. همچنین اپراتور اول برای مشترکین خود، یک لیست بلندبالا تهیه کرده که می توانید با مراجعه به آدرس سایت همراه اول ، شهر و محله خود را بررسی کنید.

​کد دستوری مناطق تحت پوشش ایرانسل

اگر می خواهید از مناطق تحت پوشش اپراتور دوم آگاهی کسب کنید، می توانید از چند روش گوناگون به خواسته خود دست یابید. لازم است یک سیم کارت ایرانسل داشته باشید و با آن #۲۰* (ستاره ۲۰ مربع) را شماره گیری کنید، با شماره گیری این کد دستوری می توانید از خدمات دیتا در محل خود اطلاع حاصل کنید. در حال حاضر 236 شهر و روستا و جاده های بین این مناطق به طور کامل تحت پوشش اینترنت 4g ایرانسل قرار دارند.
 

کد دستوری مناطق تحت پوشش ایرانسل

 

همچنین سایت ایرانسل نیز به طور کامل، روی نقشه مناطق تحت پوشش دیتای این شرکت را مشخص کرده است. ایرانسل به طرز واضحی فعال تر از همراه اول در زمینه تکمیل مناطق تحت پوشش خود پیشرفته و تقریبا تمام مناطقی که سکنه ای در آن وجود دارد را به مناطق تحت پوشش خود اضافه کرده است.

​مناطق تحت پوشش 4G رایتل

رایتل یک نقشه بزرگ بدون جداسازی را در سایت خود جای داده است. در این نقشه مناطقی که رایتل در آنجا سرویس دهی دارد مشخص شده اما گفته نشده که کدام سرویس و کدام نسل اینترنت در یک منطقه خاص پوشش داده می شود. در عوض شما با کلیک کردن روی نقطه و محل مورد نظرتان می توانید به ریز اطلاعات دسترسی داشته باشید. مثلا اینکه در فلان منطقه شبکه نسل چهارم رایتل در فضای خارج از ساختمان در دسترس است و در داخل ساختمان دستیابی به آن سخت یا غیر ممکن می باشد.
 

نقشه مناطق تحت پوشش همراه اول ، ایرانسل ، رایتل و اپراتور مجازی

 

​مناطق تحت پوشش شاتل موبایل

شاتل موبایل به عنوان نمونه ای از اپراتور های مجازی در این گزارش انتخاب شده است. وضعیت پوشش دهی این اپراتور به قدرت ایرانسل است و نه ضعیف به نظر می رسد. بلکه یک پوشش دهی منطقی را شامل می شود. شاتل موبایل مدعی است که در این مناطق می تواند اینترنت های تا نسل 4 و 4.5 را پوشش داده و به مشترکین خود سرویس مورد نظرشان را ارائه کند.
 

مناطق تحت پوشش سیمکارت مجازی آذرتل

شرکت آذرتل که ارائه دهنده سیم کارت مجازی است دارای پوشش خوبی در کشور است و البته اینترنت پرسرعت آن که شامل نسل های مختلف است( 2G و 3G و 4G و 4G پلاس)برای مطلع شدن از مناطق تحت پوشش سیمکارت مجازی آذرتل به قسمت بررسی پوشش سایت آذرتل مراجعه فرمایید. البته توجه داشته باشید که قاط معلوم شده روی نقشه تقریبی اند.

مناطق تحت پوشش سیمکارت مجازی آرین تل

مناطق  تحت پوشش سیمکارت مجازی آرین تل به نسبت بد نیست ؛ شهر ها تحت پوشش این شرکت هستند اما باید توجه داشته باشید که آنتن دهی ین سیمکارت در مناطق برون شهر و حتی روستاها نسبتا بد است.(شاید بتوان گفت صفر) اما قبل از خرید سیمکارت مجازی آرین تل برای اطمینان بیشتر مناطق تحت پوشش سیمکارت مجازی آرین تل را از سایت این شرکت بررسی کنید.

 

مناطق تحت پوشش

 

مناطق تحت پوشش سیمکارت مجازی سامانتل

سیمکارت های مجازی سامانتل دو نسل اینترنتی 3G و 4G را ارائه میدهند. سیمکارت های این شرکت نیز در شهرها پوشش خوبی دارند اما در مناطق برون شهری شاید مناسب نباشند. اگر در مناطق روستایی زندگی می کند احتمالا این سیمکارت به دردتان نخورد! اما قبل از خرید سیمکارت از این شرکت حتما از مناطق تحت پوشش سیمکارت مجازی سامانتل اطمینان حاصل فرمایید.

مناطق تحت پوشش سیمکارت مجازی آپتل 

پوشش سیمکارت مجازی آپتل در شهرها خوب است اما مانند دیگر سیمکارت ای مجازی همچنان در مناطق برون شهری و روستاها پوشش خوبی ندارد. این شرکت 4 نسل اینترنتی 2G و 3G و4G و 4G پلاس را ارائه می دهد که البته توصیه میشود قبل از  اقدام به خرید این سیمکارت مجازی مناطق تحت پوشش سیمکارت مجازی آپتل را چک کنید.

مطالب مرتبط
فعال سازی رومینگ ایرانسل در خارج از کشور
بلاگ | خدمات سیم کارت
فعال سازی رومینگ ایرانسل در خارج از کشور
جهت قصد داریم در ادامه شما را با نحوه فعال سازی رومینگ ایرانسل آشنا کنیم تا شما بتوانید بدون هیچ دغدغه ای و به راحتی به خارج از کشور سفر...
فروش سیم کارت همراه اول در قالب توکن NFT
بلاگ | اخبار اپراتورها
فروش سیم کارت همراه اول در قالب توکن NFT
شرکت همراه اول اولین اپراتور ایران دو سیم کارت را به صورت نمادین در قالب توکن NFT در سامانه به نام بی تا ققنوس منتشر کرد. اپراتور همراه...
چگونه سیم کارت هدیه ایرانسل دریافت کنیم؟
بلاگ | خدمات سیم کارت
چگونه سیم کارت هدیه ایرانسل دریافت کنیم؟
یکی از سوالات رایجی است که کاربران ایرانسل همیشه دوست دارند اطلاعات جامع و کاملی در مورد آن داشته باشند. اپراتور ایرانسل کد دستوری اینترنت...
همه چیز درباره اپلیکیشن پیشواز هوشمند ایرانسل
بلاگ | خدمات سیم کارت
همه چیز درباره اپلیکیشن پیشواز هوشمند ایرانسل
در این مقاله تمام نکات کاربردی درباره اپلیکیشن پیشواز هوشمند ایرانسل را برای شما عزیزان ارائه کرده ایم. آیا می دانید اپلیکیشن ایرانسل من...
تعداد 4 نظر ثبت شده است
امتیاز کلی 2.8
1
1
0
0
2
شما چه امتیازی به "این مطلب" می دهید؟

  1. sae***@gmail.com

    ای کاش سیم کارت رایگان بود 1

  2. دوست عزیز من به عنوان یکی از مشتریان سیمکارت آرین تل دارم از سرویس های اپراتور مجازی آرین تل، استفاده میکنم و کاملا راضی هستم. سیمکارتش هم مشکل آنتن دهی نداره.اوایل امسال رفتم مسافرت به یکی از روستاها.مشکلی در آنتن دهی نداشت و کامل تحت پوشش شبکه مخابراتی بود.

  3. بسیار نا امید کننده و بی خاصیت بود

  4. آرین تلو آپتلو سامانتل و اینا دیگه چیه فقط ایرانسل

x
مای رند
قیمت گذاری سیم کارت
ثبت درخواست