وب سایت مای رند - مرکز خرید و فروش سیم کارت
ثبت نام ورود
خرید سیم کارت رند از شهر سیم
بلاگ | بازار موبایل

مقایسه و بررسی آیفون 11 پرو و آیفون 11 پرو مکس

انتشار ۱۴۰۰/۱/۱۵ . بروز رسانی ۱۴۰۰/۱/۱۵ ۱۱:۰۲ . ۳۲۶۵ بازدید

شرکت اپل در سپتامبر سال 2019 از سه گانه جدید آیفون 11 خود رونمایی کرد. آیفون 11 پرو (iphone 11 pro) و آیفون 11 پرو مکس (iphone 11 pro max) نیز دو عضو دیگر این خانواده هستند. با معرفی این سه گانه، دیگر با  iPhone XS باید خداحافظی کنیم. البته اپل سنت طراحی خودش را ادامه داده و به نوعی می‌توان خانواده آیفون 11 را ادامه دهنده راه آیفون XS دانست.

از نظر ظاهری آیفون 11 پرو و پرو مکس به آیفون 11 شبیه هستند. اندازه صفحه نمایش ها به همان اندازه بزرگ است. باتری ها بزرگتر و عملکرد گوشی ها بهتر است. حداقل از جلو طراحی گوشی های تفاوت چندانی با آیفون XS نداشته است. اما در پشت گوشی تفاوت هایی به چشم می‌خورد.

در پشت آیفون 11 پرو ماژول سه گانه دوربین کاملا جدید است. شیشه پشت گوشی به صورت مات طراحی شده است. آیفون 11 پرو تا در برابر آب هم مقاوم است و البته در این موضوع شاهد پیشرفت هم بوده ایم. آیفون 11 پرو تا عمق 4 متر زیر آب می‌تواند دوام بیاورد.

باتری آیفون 11 پرو 20 درصد از آیفون XS بزرگتر و ظرفیت آن نیز 25 درصد بیشتر است. قابلیت های جدیدی آیفون 11 اضافه شده است که در سری های قبلی آیفون وجود نداشتند. یکی از آنها حالت شب در عکسبرداری است. اپل بالاخره این قابلیت را به گوشی های آیفون 11 اضافه کرده است.

 

بررسی آیفون 11

 

سال ها بود که محتویات درون جعبه های آیفون و شکل این جعبه ها تغییری نکرده بودند. اما با آیفون 11 بالاخره این طلسم چندین ساله شکست. برای اولین بار است که اپل یک فست شارژ 18 واتی را در کنار گوشی خود قرار داده است. در کنار آیفون 11 ایرپاد های اپل هم قرار دارد. 

گوشی آیفون 11 پرو و آیفون 11 پرو هر دو تغییرات رو به جلویی داشته اند. در ادامه این مقاله قصد داریم به بررسی و مقایسه آیفون 11 پرو و آیفون 11 پرو مکس بپردازیم. چنانچه تمایل دارید درباره آیفون 11 هم بدانید، می‌توانید مقاله مای رند درباره بررسی آیفون 11 را بخوانید.

بررسی آیفون 11 

بررسی کوچکترین عضو خانواده آیفون 11

طراحی آیفون 11 پرو و آیفون 11 پرو مکس

در نگاه اول طراحی این دو گوشی زیبا به نظر می‌رسد. البته طراحی گوشی تقریبا آشنا به نظر می‌رسند. آیفون 11 پرو و آیفون 11 پرو مکس از آیفون XS سنگین تر هستند. وقتی آیفون 11 پرو مکس را در دست بگیرید متوجه سنگین بودن آن خواهید شد. این گوشی از خیلی از گوشی های دیگر سنگین تر است. 

آیفون 11 پرو دارای صفحه نمایش 5.8 اینچی از نوع OLED است. آیفون 11 پرو مکس دارای صفحه نمایش 6.5 اینچی است. هر دو گوشی دارای صفحه نمایش تمام صفحه هستند. حاشیه اطراف صفحه نمایش بسیار نازک است. در قسمت بالای صفحه نمایش یک بریدگی وجود دارد که بلندگو ها و دوربین سلفی در آن قرار گرفته اند. 

حاشیه های اطراف به طور یک اندازه در اطراف گوشی قرار دارند. در پایین گوشی هم خبری از فضای خالی نیست. صفحه نمایش صفحه نمایش قطعا شما را جذب خودش خواهد کرد. اپل اخیرا بر روی دوربین سلفی تمرکز کرده است. در آیفون 11 شاهد تغییراتی خوبی در دوربین سلفی بودیم.

اپل برای هر دو گوشی آیفون 11 پرو و آیفون 11 پرو مکس خود از سخت ترین شیشه دنیا استفاده می‌کند! در این دو گوشی از شیشه سفارشی شده گوریلا گلس 6 استفاده شده است. این شیشه به قدری سخت است که اگر گوشی از دستتان هم بیفتد احتمالا آسیبی به صفحه نمایش نخواهد رسید. 

 

آیفون 11 پرو مکس

 

این شیشه ها سخت تر از حد توقع هستند. علاوه بر محافظ صفحه ، ضد لکه نیز هستند. به آسانی می‌توانید لکه های روی شیشه را پاک کنید. برای پاک کردن لکه ها کافی است دستتان روی آن بکشید یا با پیراهنتان گوشی را تمیز کنید! 

خوشحالیم از اینکه اپل همچنان از قاب استیلی ضد زنگ خود استفاده می‌کند. قاب صفحه آیفون 11 پرو و پرو مکس کمی خمیده و براق است. طبیعتا گوشی های فلزی از گوشی هایی که طراحی پلاستیکی دارند، هم مقاوم تر و هم زیباتر هستند. البته بدنه براق معایبی نیز دارد. به دلیل براق بودن بدنه، لکه های اثر انگشت بر روی گوشی باقی می‌مانند. البته پاک کردن آنها خیلی سخت نیست. با این حال اگر از محافظ استفاده نکنید، باید مدام مشغول پاک کردن اثر انگشت های باقی مانده بر روی بدنه باشید!

در سمت چپ گوشی دکمه های مربوط به تنظیم صدا وجود دارند. بالای دکمه های ولوم یک دکمه برای حالت بی صدا وجود دارد. با فشردن این دکمه گوشی می‌لرزد و بر روی حالت بی صدا می‌رود. در سمت راست هم دکمه پاور قرار گرفته و کمی پایین تر از دکمه پاور، سینی مربوط به سیم کارت قرار گرفته است. مثل گوشی های قبلی اپل، در این گوشی ها هم خبری از درگاه حافظه جانبی یا همان رم نیست.

بافت پشت گوشی طوری طراحی شده است که گوشی در دستان شما نخواهد لغزید. در آیفون 11 که کوچکتر است احساس امنیت بیشتری خواهید داشت. اما آیفون 11 پرو مکس که بزرگترین عضو خانواده است و در دست نگه داشتن آن کمی سخت است. در کل توصیه می‌کنم برای آیفون 11 حتما محافظ تهیه نمایید. 

دوربین ها سه گانه در یک قسمت مربع شکل قرار گرفته اند. دوربین ها کمی بر‌آمده هستند، پس باید بیشتر مراقب آنها باشید. لنز های دوربین به شکل مثلث چیده شده اند که به نظر من چیدمان زیبایی است. در داخل مربع مخصوص دوربین ها، فلش های LED دوتایی وجود دارند. 

در زیر فلش نیز یک سوراخ ریز قرار دارد که مخصوص صدابرداری در حین فیلمبرداری است. ابعاد آیفون 11 پرو 143.9 در 71.4 در 7.8 میلی‌متر است که یعنی کمی ضخیم تر از آیفون XS است. وزن آن هم 188 گرم است که یعنی 11 گرم از آیفون XS سنگین تر است. 

 

آیفون 11 پرو

 

ابعاد آیفون 11 پرو مکس 158 در 77.8 در 8.1 میلی‌متر است. این گوشی هم کمی ضخیم تر از آیفون SX مکس است. وزن آن هم 226 گرم است که یعنی 18 گرم از آیفون SX مکس سنگین تر است. آیفون 11 پرو مکس سنگین ترین عضو خانواده است. توقع داشتیم که اپل گوشی های خود را تا حد ممکن سبک تر طراحی کند. 

البته توجه داشته باشید، این افزایش ضخامت بسیار جزئی است و در عوض اپل از باتری های بزرگتری استفاده کرده است. بزرگ بودن این باتری ها باعث بیشتر شدن ظرفیت آنها نیز شده است. 

کار کردن با هر دو گوشی تجربه جدیدی برای شما خواهد بود. اما مدل مکس به دلیل بزرگ بودن شما را مجبور می‌کند تا انگشتان تان را حرکت دهید. ممکن است برای کار با آیفون 11 پرو مکس مجبور شوید از دو دست خود استفاده نمایید. کار کردن با یک دست برای شما سخت خواهد بود. اما مدل های کوچکتر راحت تر در دستان شما جای خواهند گرفت. 

در کل می‌توان طراحی آیفون 11 پرو و آیفون 11 پرو مکس را خوب دانست. هر دو گوشی به زیبایی طراحی شده اند و کار با آنها برای شما لذت بخش خواهد بود.

 

عکس آیفون 11

 

صفحه نمایش آیفون 11 پرو و آیفون 11 پرو مکس 

آیفون 11 پرو دارای صفحه نمایش 5.8 اینچی از نوع OLED است و رزولوشن صفحه آن نیز 1125 در 2436 پیکسل است. تراکم پیکسلی آن هم حدود 458 پیکسل در اینچ است. آیفون 11 پرو مکس بزرگتر است و دارای صفحه نمایش 6.5 اینچی است. رزولوشن صفحه آیفون 11 پرو مکس 1242 در 2688 پیکسل است و تراکم پیکسلی آن نیز 458 پیکسل در اینچ است.

صفحه نمایش هر دو گوشی از کیفیت بالایی برخوردار اند. با اینکه رزولوشن آنها متفاوت هستند اما تراکم پیکسلی هر دو یکسان است. هر دو صفحه نمایش از استانداردهای گسترده HDR10 و Dolby Vision پشتیبانی می‌کنند. 

صفحه نمایش آیفون 11 هم نسبت به گوشی های قبلی سامسونگ پیشرفت هایی داشته است. خوشبختانه این گوشی ها دارای نرخ نوسازی 120 هرتز هستند. نرخ نوسازی 120 هرتز باعث می‌شود که کیفیت صفحه نمایش بهتر شود. البته می‌توانید از نرخ نوسازی 60 هرتز هم استفاده کنید.

البته وقتی از نرخ نوسازی 120 هرتزی استفاده کنید، دیگر تمایل چندانی به نرخ نوسازی 60 هرتزی نخواهید داشت. البته در اوقاتی که می‌خواهید د�� مصرف باتری صرفه جویی کنید، می توانید از نرخ نوسازی 60 هرتزی استفاده نمایید. 

در کل همانطور که توقع داشتیم، کیفیت صفحه نمایش آیفون 11 عالی است. از صفحه نمایش اعضای این خانواده تقریبا نمی‌توان ایرادی گرفت.

 

عکس آیفون 11 پرو

 

عمر باتری آیفون 11 پرو و آیفون 11 پرو مکس 

آیفون 11 یکی از بزرگترین باتری های اپل را دارد. آیفون 11 پرو دارای یک باتری لیتیوم یونی با ظرفیت 3190 میلی آمپر ساعت است. آیفون 11 پرو مکس باتری بزرگتری دارد. این گوشی هم دارای یک باتری لیتیوم یونی 3969 میلی آمپر ساعتی است.

هر دو گوشی دارای شارژ سریع 18 واتی هستند. در عرض نیم ساعت آیفون 11 پرو تا 58 درصد شارژ می‌شود و آیفون 11 پرو مکس هم در عرض نیم ساعت تا 50 درصد شارژ می‌شود. برای شارژ کامل هم حدودا دو ساعت زمان نیاز دارید. اگر این مدت زمان برای شما زیاد به نظر می‌رسد، می‌توانید گزینه بهینه سازی باتری را غیر فعال کنید.

با غیر فعال کردن بهینه سازی باتری، زمان شارژ شدن باتری سریع تر خواهد شد. ولی در عوض طول عمر باتری شما کمتر خواهد بود و در دراز مدت تاثیرات منفی ای بر روی باتری گوشی خواهد گذاشت. آیفون 11 پرو و پرو مکس از شارژ بی سیم 10 واتی نیز پشتیبانی می‌کنند.

قبل تر شایعاتی وجود داشت که آیفون 11 از شارژ معکوس پشتیبانی می‌کند و از طریق آن می‌توانید ایرپاد های اپل را شارژ کنید. اما به هر دلیلی اپل این قابلیت را برای آیفون 11 در نظر نگرفته است.

 

عکس آیفون 11 پرو مکس

 

حالا سراغ بررسی تست های باتری آیفون 11 پرو برویم. در شرایطی که گوشی را به طور کامل شارژ کرده باشید، تا حدود 15 ساعت می‌توانید به تماشای فیلم مشغول شوید. حدود 13 ساعت می‌توانید وبگردی کنید و حدود 17 ساعت هم می‌توانید مکالمه صوتی اینترنتی داشته باشید. 

برای آیفون 11 پرو مکس این نتایج بهتر است. با این گوشی تا حدود 19 و نیم ساعت می‌توانید فیلم ببینید. تا حدود 15 ساعت می‌توانید به وبگردی بپردازید و تا 21 ساعت هم می‌توانید به مکالمه صوتی اینترنتی بپردازید.

عمر باتری آیفون 11 پرو و آیفون 11 پرو مکس در پخش فیلم و بگردی بسیار خوب است اما در مکالمه صوتی نتیجه متوسط است. در کل می‌تاون باتری های آیفون 11 پرو و پرو مکس را رضایت بخش دانست. در این قسمت هر دو گوشی نمره قبولی را می‌گیرند!

نرم افزار و رابط کاربری آیفون 11 پرو و آیفون 11 پرو مکس

جدیدترین های اپل همیشه با آخرین نسخه ios معرفی می‌شوند. آیفون 11 هم از این قضیه مستثنی نیست. آیفون 11 دارای سیستم عامل ios 13 است. البته ممکن است شما نسخه های آپدیتی دریافت کنید. ios 13 دارای قابلیت های جدیدی است. 

برای مثال در این سیستم عامل می‌توانید از تم تاریک برای کل محیط گوشی استفاده کنید. بهینه سازی عمر باتری و به روز شدن نرم افزار های پیش فرض، از دیگر تغییرات این نسخه از ios است. 

خانواده سه تایی آیفون 11 دارای Face ID یا همان تشخیص چهره هستند. تشخیص چهره آیفون 11 بسیار پیشرفته است. نیازی نیست گوشی را حتما جلوی صورت خود بگیرید. شرکت اپل ادعا کرده که سنسور مخصوص برای تشخیص چهره می‌تواند در زوایای مختلف کار کند.

واقعا هم همینطور است. به محض اینکه گوشی را بردارید، سیستم تشخیص چهره می‌تواند صورت شما را تشخیص دهد. عملکرد تشخیص چهره بسیار سریع است. تا شما گوشی را بردارید خواهید دید که قفل گوشی باز شده! این واقعا لذت بخش است.

برای سیستم تشخیص چهره می‌توانید چهره دوم را نیز اضافه کنید. البته می‌توانید از حسگر اثر انگشت نیز استفاده نمایید. اتفاقا حسگر اثر انگشت می‌تواند امن تر باشد. انتخاب اینکه از کدام راه برای امن سازی گوشی استفاده کنید با خودتان است. البته تشخیص چهره هم نا امن نیست ولی در مقایسه با اثر انگشت، اثر انگشت امن تر خواهد بود!

 

بررسی آیفون 11 پرو مکس

 

در این صورت گوشی با دو چهره سازگاری خواهد داشت. صفحه قفل بسیار ساده طراحی شده و فقط دو میانبر چراغ قوه و دوربین در آن دیده می‌شود.

برای روشن شدن گوشی هم کافی است چند بار به پشت گوشی ضربه بزنید. البته این قابلیت موارد دیگری نیز دارد. برای مثال با توجه به تعداد دفعاتی که ضربه می‌زنید گوشی کاری متفاوت برای شما انجام خواهد داد.

به طور طبیعی برنامه ها به منوی اصلی می‌روند و هیچ منوی دیگری برای برنامه ها وجود ندارد. البته در سمت چپ منوی برنامه ها قسمتی وجود دارد که می‌توانید پوشه هایتان را آنجا قرار دهید. 

رابط کاربری ios 13 مانند آیفون های دیگر است. چنانچه قبلا از گوشی های اپل استفاده کرده باشید، کار کردن با این گوشی برای شما مشکلی نخواهد داشت. طبق معمول برای بستن برنامه ها باید قسمت پایین گوشی را لمس کرده و انگشت خودتان را به سمت بالا بکشید.

برای باز کردن صفحه اعلانات باید چند ضربه سریع به قسمت بالا سمت چپ گوشی بزنید. البته این کار را با ناچ هم می‌توانید انجام دهید. حالت دارک یا همان تاریک در این نسخه از ios وجود دارد. با فعال کردن این گزینه تمام پس زمینه های سفید، تاریک خواهند شد. حالت تاریک حتی بر روی برنامه های نصب شده نیز اعمال می‌شود.

حالت تاریک علاوه بر اینکه می‌تواند برای چشم شما بهتر باشد، می‌تواند در مصرف باتری هم صرفه جویی کند. قابلیت جالب دیگر این است که می‌توانید گوشی را به گونه ای تنظیم کنید که از غروب آفتاب تا طلوع آفتاب بر روی حالت تاریک باشد. 

حالا به سراغ سیری برویم. سیری دستیار صوتی هوشمند اپل است. گفته می‌شود سالانه بیش از 400 میلیون نفر از این دستیار صوتی استفاده می‌کنند. برای احضار سیری می‌توانید دکمه پاور را فشار دهید. البته اگر سیری فعال باشد با گفتن جمله hey siri هم می‌توانید آن را احضار کنید.

سیری روز به روز پیشرفته تر می‌شود. در این نسخه نیز سیری تغییرات خوبی داشته. صدای سیری در این نسخه تغییر کرده و اکنون صدای طبیعی تری دارد. 

برنامه تصاویر هم توسط هوش مصنوعی بهینه سازی شده است. فیلتر های جدیدی به این بخش اضافه شده و می‌توانید آنها را بر روی تصاویر اعمال کنید. این قابلیت ها برای فیلم ها هم موجود است. ویرایش عکس ها و فیلم ها آسان تر و بهتر شده است. حتی می‌توانید میزان نور در تصاویر و فیلم های خود را تنظیم کنید و آن ها را تغییر دهید.

 

مشخصات آیفون 11

 

در کل رابط کاربری خانواده آیفون 11 حتی با تغییراتی که داشته، همچنان آشنا به نظر می‌رسد. اگر از مشتریان اپل بوده اید قطعا استفاده از رابط کاربری این گوشی ها، برایتان آسان خواهد بود. حتی اگر از گوشی های اپل استفاده نکرده باشید هم خیلی زود به رابط کاربری جدید عادت خواهید کرد.

عملکرد آیفون 11 پرو و آیفون 11 پرو مکس

در هر دو گوشی آیفون 11 پرو و آیفون 11 پرو مکس از تراشه A13 Bionic هفت نانومتری اپل استفاده شده است. این تراشه نسبت به A12 سریعتر است و البته مصرف انرژی بیشتری نیز دارد. تراشه A13 Bionic دارای یک پردازنده 6 هسته ای است. هسته های این پردازنده تا 20 درصد سریع تر و 30 درصد کارآمد تر از تراشه A12 هستند.

تراشه A13 دارای پردازنده گرافیکی جدیدی است. این پردازنده گرافیکی 4 هسته ای است و عملکرد آن 20 درصد سریعتر و 40 درصد کارآمد تر از تراشه A12 است. هر سه گوشی خانواده آیفون 11 اپل دارای 4 گیگابایت رم هستند. تراشه A13 نسبت به A12 تغییرات خوبی داشته است.

به دلیل لایه گرافن استفاده شده در این تراشه، گوشی زیاد داغ نخواهد کرد. در واقع به جای اینکه فقط نقاط خاصی از گوشی داغ شوند، گرما در پشت گوشی پخش خواهد شد. بدین ترتیب گرمای زیادی را احساس نخواهید کرد. 

عملکرد آیفون 11 پرو و پرو مکس به همان اندازه ای که توقع داشتیم، خوب است. به احتمال شما با این گوشی به مشکلی بر نخواهید خورد. در این قسمت هم اپل می‌تواند نمره قبولی را بگیرد!

بهترین گوشی های سال 2020

لیست بهترین گوشی های سال 2020 را در مای رند ببینید!

 

مشخصات آیفون 11 پرو

 

دوربین آیفون 11 پرو و آیفون 11 پرو مکس

اپل بالاخره در این دو گوشی دوربین تله را اضافه کرده است. هر دو گوشی آیفون 11 پرو و پرو مکس دارای 3 دوربین 12 مگاپیکسلی در پشت و یک دوربین سلفی 12 مگاپیکسلی هستند. بنابراین بررسی دوربین هر دو گوشی یکسان خواهد بود.

دوربین های سه گانه هر کدام ویژگی هایی دارند. لنز اول و دوم دارای فوکوس خودکار هستند. اما لنز سوم که برای تصاویر فوق عرض استفاده می‌شود فاقد فوکوس خودکار است. دوربین سلفی نیز تا حدودی ارتقا یافته است. دوربین سلفی برای تشخیص چهره عملکرد بهتری دارد و همانطور که گفتم در زوایای زیادی می‌تواند چهره شما را تشخیص دهد.

یکی از جالب ترین قابلیت های دوربین که در همان اول کار توجه شما را جلب خواهد کرد، منظره یاب است. این سیستم شاید در ابتدا خیلی مهم به نظر نرسد اما واقعا می‌تواند کاربری باشد. این سیستم به شما پیشنهاداتی می‌دهد تا منظره عکس شما جذاب تر شود.

اگر فردی به صورت ناقص در تصویر وجود داشته باشد، سیستم منظره یاب به شما پیشنهاد می‌دهد که از زاویه بازتری تصویربرداری کنید. حتی اگر ساختمانی به صورت بریده شده در زاویه دید دوربین باشد، باز هم سیستم منظره یاب پیشنهاد می‌دهد که از زاویه بازتری تصویر برداری را انجام دهید. سیستم منظره یاب برای فیلمبرداری هم پیشنهادات مشابهی می‌دهد.

توجه داشته باشید که می‌توانید تنظیمات خودکار دوربین را غیر فعال کنید. بدین ترتیب می‌توانید بعد از عکس برداری به برنامه گالری مراجعه کنید و در آنجا عکس ها و فیلم های خود را ویرایش کنید. به لطف تراشه A13 حالت شب نیز به دوربین های آیفون 11 اضافه شده است.

 

مشخصات آیفون 11 پرو مکس

 

در محیط های کم نور و تاریک نماد حالت شب به طور خودکار در برنامه دوربین ظاهر می‌شود که می‌توانید آن را فعال کنید. قطعا حالت شب می‌تواند به کیفیت عکس ها در نور کم کمک کند. حتی می‌توانید به صورت دستی میزان نور محیط را تنظیم کنید.

قابلیت دیگری که به دوربین های آیفون 11 اضافه شده، Deep Fusion است. اما این قابلیت دقیقا چکار می‌کند؟ وقتی که شما می‌خواهد عکس بگیرید، ابتدا دوربین 4 عکس به سرعت می‌گیرد و در نهایت یک عکس آرام تر خواهد گرفت. در آخر به خاطر وجود این قابلیت، هر 5 عکس گرفته شده با یکدیگر ادغام می‌شوند و بهترین عکس ممکن ساخته خواهد شد.این ویژگی فوق العاده، کیفیت عکس های شما را تا حد زیادی بالا می‌برد. 

تصاویر گرفته شده با دوربین کیفیت بسیار خوبی دارند. جزئیات زیادی در تصاویر قابل مشاهده است و نویز تصاویر بسیار کم است. رنگ ها تا حد زیادی دقیق هستند. می‌توان گفت کیفیت تصاویر حتی بیش از حد انتظار است.

عکس های گرفته شده با دوربین تله هم به همان اندازه دوربین های دیگر، خوب هستند. البته کیفیت تصاویر در دوربین تله کمی کاهش می‌یابد ولی در کل خوب است. 

همانطور که گفتم در شرایط کم نور به طور خودکار گوشی به شما پیشنهاد می‌دهد که حالت شب را فعال کنید. من هم پیشنهاد می‌کنم این کار را بکنید زیرا تصاویر گرفته شده در حالت شب واقعا درجه یک هستند. وضوح تصاویر گرفته شده در حالت شب واقعا رضایت بخش است. رنگ ها به خوبی دیده می‌شوند. 

سرعت حالت شب هم در هر دو گوشی بالا است. تصاویر گرفته شده در حالت شب اصلا تار به نظر نمی‌رسند و بسیار دوست داشتنی هستند. حالت شب بر روی دوربین تله هم موجود است اما در دوربین فوق عریض خبری از حالت شب نیست. 

 

قیمت آیفون 11

 

تصاویر گرفته شده در بزرگنمایی دو برابر یا همان 2X هم از کیفیت مناسبی برخوردار هستند. جزئیات تصویر تا حد زیادی حفظ می‌شود. حتی اگر در حالت شب از بزرگنمایی 2 برابری استفاده کنید، کیفیت تصاویر برای شما راضی کننده خواهد بود.

عکس های پرتره هم عالی به نظر می‌رسند. در تصاویر پرتره دوربین به طور خودکار سوژه را از محیط جدا می‌کند. به این ترتیب سوژه شفاف به نظر می‌رسد ولی محیط اطراف آن تا حدودی تار می‌شود. این تاری نه خیلی زیاد است و نه خیلی کم. اپل توانسته تعادل را برای تار کردن محیط اطراف سوژه رعایت کند. 

دوربین سلفی 12 مگاپیکسلی این دو گوشی هم عالی عمل می کند. تصاویر گرفته شده با دوربین سلفی واضح هستند و رنگ ها به خوبی نمایش داده می‌شوند. اگر با دوربین سلفی هم عکس های پرتره بگیرید، خواهید دید که دوربین به طور خودکار سوژه را از محیط جدا خواهد کرد. 

تار شدن محیط اطراف سوژه در عکس های پرتره به کیفیت عکس ها کمک شایانی می‌کند. در این حالت عکس های پرتره زیباتر به نظر می‌رسند.

آیفون 11 پرو و پرو مکس می توانند در حالت های مختلفی فیلمبرداری کنند. سرعت های مختلفی نیز برای تصویر برداری وجود دارد. سرعت های 30، 60، 120 و 240 فریم در ثانیه برای فیلمبرداری موجود هستند. کیفیت تصاویر هم می‌تواند 4K و 1080P و 2160P  باشد. 

طبیعتا در هر حالت و با هر سرعتی که فیلمبرداری کنید، کیفیت فیلم ها متفاوت خواهد بود. اما در کل می‌توان فیلمبرداری را نیز خوب دانست. فیلم های 1080P با سرعت 30 یا 60 فریم در ثانیه از کیفیت عالی ای برخوردار هستند. فیلم های 1080P گرفته شده از بهترین فیلم ها 1080P گرفته شده توسط گوشی های هوشمند هستند.

در قسمت دوربین هم قطعا آیفون 11 پرو و آیفون 11 پرو مکس می توانند نمره قبولی را از ما بگیرند!

 

کیفیت آیفون 11

 

نقاط قوت و ضعف آیفون 11 پرو و آیفون 11 پرو مکس

خانواده سه گانه آیفون 11 نسبت به گوشی های قبلی اپل پیشرفت هایی داشته است. باتری آیفون 11 نسبت به گوشی های قبلی ارتقا یافته. علاوه بر آن شارژ سریع 18 واتی به خوبی عمل می‌کند. هر چند اپل می‌توانست در این زمینه بهتر کار کند. صفحه نمایش از کیفیت بالایی برخوردار است و نرخ نوسازی 120 هرتزی در آیفون 11 می‌درخشد!

حافظه داخلی در نسخه های مختلف 64، 256 و 512 گیگابایتی برای این دو گوشی موجود است. مطابق نیازتان می‌توانید نسخه دلخواه خود را انتخاب نمایید. طبیعتا هر چه حافظه داخلی بیشتر باشد، قیمت گوشی هم بیشتر خواهد بود. البته به طور عادی هم قیمت آیفون 11 سر به فلک کشیده است! البته تا حدودی باید بدانید که بابت پولی که پرداخت می کنید، کیفیت عالی ای هم تحویل خواهید گرفت!

نقاط قوت آیفون 11 پرو و آیفون 11 پرو مکس :

  1. طراحی سخت و ضد آب. پشت گوشی مات طراحی شده است.
  2. تراشه A13 Bionic عالی عمل می‌کند.
  3. ماندگاری باتری عالی است و شارژ سریع به خوبی عمل می‌کند.
  4. بلندگو های استریو عالی عمل می کنند.
  5. رابط کاربری روان و خوب است.
  6. کیفیت همه دوربین ها عالی است و می‌تواند شما را راضی نگه دارد.

 

عملکرد آیفون 11 پرو مکس

 

نقاط ضعف آیفون 11 پرو و آیفون 11 پرو مکس‌ :

  1. شکاف بالای گوشی کمی بزرگ به نظر می‌رسد.
  2. فاقد جک 3.5 میلیمتری هستند.
  3. دوربین فوق عریض حالت شب و فوکوس خودکار ندارد.
  4. دوربین تله دارای زوم 2 برابری است، در حالی که رقبا زوم 3 برابری و 5 برابری هم دارند.
  5. خانواده آیفون 11 بسیار گران قیمت هستند!

 

در ادامه نگاهی به مشخصات آیفون 11 پرو و آیفون 11 پرو مکس می‌اندازیم.

اتصالات

شبکه بی‌سیم Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac/ad، دو بانده، هات‌اسپات
بلوتوث 5.0، A2DP، LE
GPSدارد، با A-GPS، GLONASS، GALILEO، QZSS
NFCدارد
USB2.0، کانکتور ریورسبل اختصاصی

باتری

باتری باتری غیر قابل تعویض لیتیوم یونی با ظرفیت 3190 میلی آمپر ساعت (آیفون 11 پرو)/ باتری غیر قابل تعویض لیتیوم یونی با ظرفیت 3969 میلی آمپر ساعت (آیفون 11 پرو مکس)
شارژر

شارژ سریع باتری 18 واتی (50 درصد در 30 دقیقه)

USB Power Delivery 2.0

شارژ بی‌سیم

بدنه

ابعاد143.9 در 71.4 در 7.8 میلی‌متر ( آیفون 11 پرو)/  158 در 77.8 در 8.1 میلی‌متر ( آیفون 11 پرو مکس)
وزن188 گرم ( آیفون 11 پرو)/ 226 گرم ( آیفون 11 پرو مکس)
متریالپشت و جلو از جنس شیشه، قاب استیل ضدزنگ
سیم کارت تک سیم‌کارته (نانو-سیم یا سیم‌کارت الکترونیکی یا دو سیم‌کارته (نانو-سیم، همزمان یکی فعال) - نسخه چین

پلتفرم

سیستم‌عامل iOS 13
تراشه اپل A13 Bionic (هفت نانومتر+)

حافظه

درگاه حافظهندارد
حافظه داخلی64 گیگابایت/ 256 گیگابایت/ 512 گیگابایت
رم4 گیگابایت 

دوربین

اصلی ( آیفون 11 پرو)

12 مگاپیکسل (1.4 میکرومتر سایز پیکسل، 1/2.55 اینچ سایز سنسور، لنز واید 26 میلی‌متری، f/1.8، فوکوس خودکار با تشخیص فاز، لرزشگیر اپتیکال تصویر)

12 مگاپیکسل (لنز 52 میلی‌متری، f/2.0، لنز تله‌فوتو، 1/3.4 اینچ سایز سنسور، 1.0 میکرومتر سایز پیکسل، فوکوس خودکار با تشخیص فاز، لرزشگیر اپتیکال تصویر، زوم اپتیکال 2 برابر)

12 مگاپیکسل، (لنز 13 میلی‌متری فوق‌عریض، f/2.4)

اصلی ( آیفون 11 پرو مکس)

12 مگاپیکسل (1.4 میکرومتر سایز پیکسل، 1/2.55 اینچ سایز سنسور، لنز واید 26 میلی‌متری، f/1.8، فوکوس خودکار با تشخیص فاز، لرزشگیر اپتیکال تصویر)

12 مگاپیکسل (لنز 52 میلی‌متری، f/2.0، لنز تله‌فوتو، 1/3.4 اینچ سایز سنسور، 1.0 میکرومتر سایز پیکسل، فوکوس خودکار با تشخیص فاز، لرزشگیر اپتیکال تصویر، زوم اپتیکال 2 برابر)

12 مگاپیکسل، (لنز 13 میلی‌متری فوق‌عریض، f/2.4)

ویژگی‌ها فلش چهارگانه دورنگ، HDR، پانوراما
فیلم‌برداری 2160p@24/30/60fps، 1080p@30/60/120/240fps، HDR، ضبط صدای استریو.
سلفی12 مگاپیگسل (f/2.2)/ دوربین مدت‌پرواز سه‌بعدی
فیلم‌برداری سلفی2160p@24/30/60fps, 1080p@30/60/120fps, gyro-EIS

شبکه

فناوری GSM / CDMA / HSPA / EVDO / LTE

قابلیت ها

حسگرها Face ID، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، سنسور مجاورت، قطب‌نما، فشارسنج

نمایشگر

نوعسوپر Retina XDR OLED لمسی خازنی، 16 میلیون رنگ
ابعاد 5.8 اینچ ( آیفون 11 پرو)/  6.5 اینچ ( آیفون 11 پرو مکس)
وضوح تصویر 1125 در 2436 پیکسل ( آیفون 11 پرو)/  1242 در 2688 پیکسل ( آیفون 11 پرو مکس)
رفرش ریت نرخ تازه‌سازی تصویر 120 هرتزی

صدا

جک ۳.۵ میلی‌متریندارد

در نهایت از شما می خواهم که چنانچه از این گوشی ها استفاده کرده اید، نظرات خودتان را با ما به اشتراک بگذارید. 

به نظر شما آیفون 11 می‌تواند در رقابت با دیگر پرچمداران پیروز شود؟

مطالب مرتبط
معرفی اقدامات لازم پس از سرقت گوشی موبایل
بلاگ | اخبار اپراتورها
معرفی اقدامات لازم پس از سرقت گوشی موبایل
امروزه سرقت تلفن همراه به یکی از از دغدغه های افراد تبدیل شده است. متاسفانه به دلیل شرایط اقتصادی کنونی کشور، برخی افراد برای گذراندن زندگی...
معرفی ۱۵ نکته طلایی برای کاهش مصرف اینترنت گوشی
بلاگ | دنیای فناوری
معرفی ۱۵ نکته طلایی برای کاهش مصرف اینترنت گوشی
امروزه استفاده از شبکه های اجتماعی مختلف مانند واتساپ، اینستاگرام و پلتفرم های ویدیویی مانند یوتیوب، آپارات و ... وجب افزایش مصرف اینترنت...
مزایا و معایب گوشی های دو سیم کارت
بلاگ | سیم کارت
مزایا و معایب گوشی های دو سیم کارت
در این نوشته چیز هایی که باعث به وجود آمدن ذهنیت غلط در مورد این نوع گوشی ها شد و حقیقت در مورد گوشی دو سیم کارت و مزایا و معایب بررسی می...
راهنمایی خرید گوشی در سال 2021
بلاگ | بازار موبایل
راهنمایی خرید گوشی در سال 2021
آیا می دانید در زمان خرید گوشی در سال 2021 چه نکاتی را بیشتر توجه کنیم؟ برای این که با توجه به بودجه خود تصمیم بگیرید کدام گوشی برای شما...
تعداد 2 نظر ثبت شده است
امتیاز کلی 5
2
0
0
0
0
شما چه امتیازی به "این مطلب" می دهید؟

  1. سلام ایفون 11 پرو مکس بگیرم یا صبر کنم تا 12 پرو مکس بیاد؟ کدوم قشنگتره و ایا 5جی تو ایران به درد میخوره؟

    پاسخ :

    با سلام با توجه‌ به اینکه شبکه اینترنت 5g هم اکنون در ایران در فازهای اولیه می‌باشد و در حال توسعه است بهترین و به روز ترین گزینه آیفون ۱۲ پرو مکس می‌باشد.

  2. بسیار عالی و با دقت بود👍

x
مای رند
قیمت گذاری سیم کارت
ثبت درخواست