وب سایت مای رند - مرکز خرید و فروش سیم کارت
ثبت نام ورود
خرید سیم کارت رند از شهر سیم
بلاگ | اپلیکیشن

چگونه حافظه تلگرام را مدیریت کنیم؟ + 4 راهکار

انتشار ۱۴۰۰/۱/۳۰ . ۱۰۶۵۱ بازدید

با وجود نرم افزارها و پیام رسان‌‌های مختلف مانند تلگرام، افراد علاوه بر ارسال پیام‌های متنی، ویدئویی و تصویری می‌توانند اطلاعات و فایل‌های خود را در فضای ابری این برنامه ذخیره کنند تا در صورت نیاز به آن مراجعه کنند. اما عضویت در کانال‌ها و گروه‌های مختلف و دریافت عکس و فیلم‌های زیاد، باعث شده تا حجم فایل‌ها روز به روز بالا برود و استفاده از حافظه جانبی هم مشکل کمبود فضای خالی را حل نکند.

شاید فکر کنید که با پاک کردن تاریخچه تلگرام و حذف کردن تصاویر ویدئوها از گالری گوشی مقدار زیادی از فضای اشغال شده را آزاد می‌کنید اما واقعیت این نیست. مشکل پر شدن فضای حافظه تلگرام به حافظه Cache آن بستگی دارد. برای پاک کردن حافظه تلگرام، باید حافظه کش را خالی کنید تا هم سرعت تلگرام زیاد شود و هم مشکل نبود فضای خالی حل شود.

پاک کردن حافظه پر شده تلگرام، کار دشواری نیست و به راحتی می‌توانید این کار را انجام دهید. از طرفی، برای این کار به ابزار یا برنامه خاصی نیاز ندارید و خوشبختانه می‌توانید از داخل اپ تلگرام فرایند پاک کردن حافظه را انجام دهید.

چطور حافظه تلگرام را پاک کنیم ؟

برای پاک کردن حافظه کش تلگرام، ابتدا باید این برنامه ‌را به آخرین نسخه آن بروز رسانی کنید، سپس مراحل زیر را گام به گام طی کنید:

1. وارد برنامه شده و روی آیکون سه خط که در گوشه سمت چپ و بالای صفحه قرار دارد ضربه بزنید. سپس گزینه Settings یا تنظیمات را انتخاب کنید.

 

چگونه فضای تلگرام را خالی کنیم

 

2. سپس صفحه را به سمت پایین ببرید و گزینه Data & Storage را انتخاب کنید.

3. در مرحله سوم، روی گزینه Storage Usage ضربه بزنید.

4. در قسمت میانی صفحه، بخشی با نام Clear Telegram Cache را می‌بینید. آن را انتخاب کنید.

5. با انتخاب این گزینه، تمام فایل‌های موجود در حافظه کش را به همراه حجم آنها می‌بینید. این فایل‌ها ممکن است ویدئویی، تصویری، صوتی یا… باشند. با انتخاب گزینه Clear Cache، تمام فایل‌ها حذف شده و حافظه پنهان تلگرام شما خالی می‌شود. حتی می‌توانید تمام فایل‌ها را حذف نکرده و به انتخاب خودتان، نوع فایلی که می‌خواهید پاک شود را انتخاب کنید. در نتیجه با انجام این کار، فضای اشغال شده در این برنامه، که بیهوده پر شده بود خالی می‌شود.

چگونه از دانلود خودکار در برنامه تلگرام جلوگیری کنیم؟

یک راه دیگری وجود دارد که به شما در مدیریت حافظه تلگرام کمک می‌کند. با این که از طریق این راه نمی‌توانید فضای پر شده تلگرام را خالی کنید؛ اما می‌توانید از دانلود خودکار عکس‌ها، فیلم‌ها و… جلوگیری کنید تا فضای تلگرام بیهوده و سریع پر نشود.

برای لغو دانلود خودکار در تلگرام مسیر زیر را طی کنید:

1. از طریق آیکون سه خط موجود در بالا و سمت چپ صفحه وارد بخش تنظیمات (Settings) شوید. سپس گزینه Data and Storage را بزنید.

2. در این بخش، گزینه‌ای با نام Automatic media download را مشاهده می‌کنید. این بخش مربوط به دانلود خودکار فایل‌ها هنگام اتصال به برنامه با دیتای گوشی، وای فای و زمان رومینگ است. 

 

پر شدن حافظه تلگرام

 

3. تیک تمام این گزینه‌ها را غیر فعال کنید. با این کار، تمام فایل‌های تصویری، ویدئویی، صوتی و… فقط زمانی که شما روی دانلود آنها بزنید باز می‌شوند. در نتیجه، سرعت اشغال شدن حافظه تلگرام را کاهش می‌دهید.

زمان نگهداری فایل ‌های دانلود شده را کمتر کنید

با توجه به اهمیت وجود فضای کافی در تلگرام و مدیریت فضای اشغال شده، این برنامه این اجازه را به کاربران خود می‌دهد تا مدت زمان نگهداری فایل‌های دانلود شده را خودشان مشخص کنند.

تلگرام وب

نسخه‌ای که برای استفاده از آن به نصب اپلیکیشن نیازی نیست!!

پس از پایان این مدت، این فایل‌ها به صورت خودکار از حافظه گوشی شما پاک خواهند شد. فراموش نکنید که این فایل‌ها، فقط از روی گوشی شما پاک می‌شوند و همیشه بر روی فضای ابری تلگرام موجود هستند. برای مشاهده این بخش، به صورت زیر عمل کنید:

1. شبیه به روش‌های گفته شده، ابتدا روی آیکون سه خط ضربه زده و سپس وارد قسمت تنظیمات یا Settings شوید. سپس روی گزینه Data & Storage ضربه بزنید.

2. در گام بعدی، از بخش Disk and network usage، گزینه Storage Usage را انتخاب کنید.

3. در ابتدای صفحه، گزینه Keep Media را می‌بینید. در نوار مربوط به این بخش، چهار زمان 3days (سه روز)، 1week ( یک هفته)، 1month (یک ماه) و Forever (برای همیشه) وجود دارد. با نگه داشتن و کشیدن انگشت روی این نوار، می‌توانید یکی از این 4 زمان را برای ذخیره و نگهداری فایل‌های خود انتخاب کنید.

تنها در صورتی که Forever (برای همیشه) را انتخاب کنید، فایل‌ها همیشه در حافظه تلگرام باقی می‌مانند مگر اینکه خودتان آنها را با روشی که در ابتدای مطلب گفتیم پاک کنید.

 

چگونه فایل های پاک شده تلگرام را برگردانیم

 

در غیر این صورت، پس از 3 روز، 1 هفته و 1 ماه، تمامی فایل‌ها به صورت خودکار پاک خواهند شد.

فایل‌های دانلود شده را از File Manager پاک کنید

تمامی تصاویر ، ویدئوها، فایل‌های صوتی و… که در تلگرام دریافت می‌کنید در پوشه تلگرامی که در حافظه گوشی یا کارت حافظه قرار دارد، ذخیره می‌شوند. اگر حافظه تلگرام شما آنقدر اشغال شده که حتی نمی‌توانید یک تصویر یا فیلم چند ثانیه ای را باز و مشاهده کنید؛ باید فضای خالی ایجاد کنید. پس وارد فایل منیجر شده و به پوشه تلگرام بروید، سپس تمام فایل‌های موجود در این پوشه را حذف کنید تا مشکل عدم حافظه کافی در این برنامه رفع شود.

در این مطلب، راهکاری برای پاک کردن حافظه تلگرام که به راحتی قابل انجام است بیان کردیم. همچنین به شما آموزش دادیم که چطور و با انجام چه تغییراتی در تنظیمات تلگرام، دانلود خودکار آن را غیر فعال کنید تا فضای کمتری را اشغال کند. استفاده از این روش‌ها، علاوه بر این که به مدیریت فضای تلگرام کمک می‌کند موجب می‌شود تا هیچ وقت از نظر کمبود فضای خالی در این برنامه احساس نگرانی نداشته باشید.

شما چه راهکارهای دیگری می‌شناسید که در این مطلب به آن اشاره نشده است؟ آیا شما تا به حال با کمبود فضای ذخیره سازی در پیام رسان تلگرام روبرو شده‌اید؟ تجربه شما در این گونه مواقع چه بوده است، نظرات خود را با ما به اشتراک بذارید.

مطالب مرتبط
معرفی اقدامات لازم پس از سرقت گوشی موبایل
بلاگ | اخبار اپراتورها
معرفی اقدامات لازم پس از سرقت گوشی موبایل
امروزه سرقت تلفن همراه به یکی از از دغدغه های افراد تبدیل شده است. متاسفانه به دلیل شرایط اقتصادی کنونی کشور، برخی افراد برای گذراندن زندگی...
معرفی ۱۵ نکته طلایی برای کاهش مصرف اینترنت گوشی
بلاگ | دنیای فناوری
معرفی ۱۵ نکته طلایی برای کاهش مصرف اینترنت گوشی
امروزه استفاده از شبکه های اجتماعی مختلف مانند واتساپ، اینستاگرام و پلتفرم های ویدیویی مانند یوتیوب، آپارات و ... وجب افزایش مصرف اینترنت...
مزایا و معایب گوشی های دو سیم کارت
بلاگ | سیم کارت
مزایا و معایب گوشی های دو سیم کارت
در این نوشته چیز هایی که باعث به وجود آمدن ذهنیت غلط در مورد این نوع گوشی ها شد و حقیقت در مورد گوشی دو سیم کارت و مزایا و معایب بررسی می...
راهنمایی خرید گوشی در سال 2021
بلاگ | بازار موبایل
راهنمایی خرید گوشی در سال 2021
آیا می دانید در زمان خرید گوشی در سال 2021 چه نکاتی را بیشتر توجه کنیم؟ برای این که با توجه به بودجه خود تصمیم بگیرید کدام گوشی برای شما...
تعداد 0 نظر ثبت شده است
امتیاز کلی
0
0
0
0
0
شما چه امتیازی به "این مطلب" می دهید؟

اولین نفری باشید که نظر میدهید.
x
مای رند
قیمت گذاری سیم کارت
ثبت درخواست