وب سایت مای رند - مرکز خرید و فروش سیم کارت
ثبت نام ورود
خرید سیم کارت رند از شهر سیم
بلاگ | اخبار اپراتورها

بهترین روش تبدیل سیم کارت اعتباری به دائمی همراه اول

انتشار ۱۳۹۹/۹/۲۵ . ۹۲۲۷۸ بازدید

 تقریبا همه اپراتورهای اصلی و مجازی در حال حاضر سرویسی با عنوان تبدیل سیم کارت های اعتباری به دائمی را راه اندازی کرده اند. با استفاده از این سرویس کاربر می تواند به راحتی سیم کارت خود را با طی چند مرحله کوتاه به سیم کارت دائمی تبدیل کرده و دیگر با دردسر های سیم کارت های اعتباری نظیر خرید شارژ خداحافظی کند. نکته مهمی که اپراتور ها به آن اصرار دارند عدم تغییر شماره است که طی آن شماره فرد ثابت مانده و صرفا نوع سیم کارت آن تغییر پیدا می کند.

دردسرهای داشتن یک سیم کارت اعتباری همیشه پا برجاست. وقتی درست وسط یک مکالمه مهم با پیام یک دقیقه تا پایان مکالمه مواجه می شویم و دیگر کاری از دستمان بر نمی آید. یا این که پس از برقراری مجدد تماس باید به فردی که پشت خط بوده توضیح دهیم که شارژ و اعتبار سیم کارت به پایان رسیده و قطع شدن مکالمه ناشی از کمبود اعتبار سیم کارت بوده است. این ها همگی از جمله دلایلی هستند که بسیاری از افراد تمایل چندان زیادی به استفاده از سیم کارت های اعتباری ندارند.

اما بسیاری دیگر در شرایطی، برخی افراد سیم کارت های اعتباری را دارای کارایی بیشتر می دانستند. این گروه معتقد بودند که فرد در زمانی که گرم صحبت می شود، حداقل به اندازه جیبش مکالمه می کند و دیگر حتی در صورتی که حواسش به زمان مکالمه نباشد هم نمی تواند بیشتر از هزینه ای که در نظر گرفته مکالمه کند. اما در سیم کارت دائمی ممکن است با یک قبض چند صد هزار تومانی مواجه شود، به همین خاطر سیم کارت های اعتباری را به دائمی ترجیح می دهند.

 

کد تبدیل سیم کارت اعتباری به دائمی همراه اول

 

اما همین مشکلات موجب می شود که گاهی دارندگان سیم کارت های اعتباری بخواهند از یک سیم کارت دائمی استفاده کنند که این کار نیز مستلزم هزینه و دردسرهای زیادی است. مثلا وقتی سیم کارت را تغییر می دهیم می بایست به تک تک دوستان و آشنایان پیام دهیم و آن ها را از شماره جدید خود با خبر کنیم. این مسئله نیز می تواند از مشکلات مهم خرید یک سیم کارت دائمی جدید به جای سیم کارت اعتباری باشد.

آیا راه چاره ای وجود دارد؟

خوشبختانه اپراتورها برای این مسئله چاره ای آسان اندیشیده اند. تقریبا همه اپراتورهای اصلی و مجازی در حال حاضر سرویسی با عنوان تبدیل سیم کارت های اعتباری به دائمی راه اندازی کرده اند. با استفاده از این سرویس کاربر می تواند به راحتی سیم کارت خود را با طی چند مرحله کوتاه به سیم کارت دائمی تبدیل کرده و دیگر با دردسر های سیم کارت های اعتباری خداحافظی کند. نکته مهمی که اپراتور ها به آن اصرار دارند عدم تغییر شماره است که طی آن شماره فرد ثابت مانده و صرفا نوع سیم کارت آن تغییر پیدا می کند.

اپلیکیشن جامع و کاربردی همراه من

اگر از مشترکین همراه اول هستید به هیچ عنوان اپلیکیشن همراه من را از دست ندهید! برای آشنایی با این اپلیکیشن مطلب بالا را بخوانید.

آیا می توان سیم کارت اعتباری همراه اول را به دائمی تغییر داد؟

همراه اول یکی از پیشتازان ارائه سرویس تعویض سیم کارت اعتباری به دائمی است. اکثر مردم ما سیم کارت های دائمی را به عنوان سیم کارت هایی می شناسند که با پیش شماره های همراه اول آغاز می شود. یعنی سیم کارت 0912، 0913 و... . به همین خاطر سیم کارت های دائمی شرکت های دیگر مانند ایرانسل چندان برایشان شناخته شده نیست.

 

 

اما همراه اول روش های مختلفی برای تبدیل سیم کارت اعتباری به دائمی پیشنهاد کرده است. اپراتور نخست کشور، فروشگاه های خود، مراکز تلفن ثابت یا نمایندگی های همراه اول را به عنوان پایگاه هایی که امکان تبدیل سیم کارت اعتباری به دائمی را بصورت حضوری فراهم ساخته اند معرفی می کند. با مراجعه به این مراکز فرد می تواند بدون نیاز به تغییر شماره خود، صرفا با تکمیل چند فرم و البته صرف هزینه ای اندک سیم کارت خود را به یک سیم کارت دائمی تبدیل کرده و بلافاصله از آن استفاده نماید. متاسفانه همراه اول برخلاف ایرانسل هیچ روشی برای تبدیل سیم کارت اعتباری به دائمی را از طریق روش های غیر حضوری در نظر نگرفته است و برای تغییر سیم کارت خود به دائمی تنها باید از طریق روش های حضوری اقدام کنید

نحوه تبدیل سیم کارت اعتباری به دائمی همراه اول

همانطور که در بالا نیز ذکر شده، تبدیل سیم کارت اعتباری همراه اول به سیم کارت دائمی کار سختی نیست. صرفا مالک خط باید همراه با مدارک شناسایی خود به یکی از سه مرکز ذکر شده یعنی فروشگاه های همراه اول، مراکز تلفن ثابت یا نمایندگی های همراه اول مراجعه نموده و با پرداخت حدود صد هزار تومان بدون تغییر شماره و حتی پیش شماره، سیم کارت خود را دائمی کند.

یعنی اگر یک سیم کارت 0919 داشته باشید، می توانید همان سیم کارت را به یک سیم کارت دائمی تبدیل کرده و با پیش شماره 0919 همچنان استفاده نمایید.

 

مزایای تبدیل سیم کارت اعتباری به دائمی همراه اول

 

هزینه تبدیل سیم کارت اعتباری به دائمی همراه اول چقدر می باشد؟

همراه اول در حال حاضر هزینه ای برای تغییر سیم کارت در نظر نگرفته است. اما مبلغی را به عنوان تضمین پرداخت قبض از مشترک دریافت می کند. به این ترتیب فرد با پرداخت مبلغ یکصد و سی و شش هزار تومان می تواند سیم کارت خود را به نسخه دائمی تبدیل کند؛ البته این هزینه تبدیل نیست و صرفا این مبلغ از مشترک اخذ می شود تا اگر نسبت به پرداخت قبوض خود کوتاهی انجام داد همراه اول بتواند مبلغ قبض را از این میزان کسر نماید و به نوعی تضمینی برای پرداخت قبوض است.

برای تبدیل سیم کارت باید این مبلغ را یعنی همان یکصد و سی و شش هزار تومان را در حساب سیم کارت اعتباری داشته باشید؛ در واقع باید سیم کارتتان را به همین مبلغ شارژ کنید که 36 هزار تومان از این مبلغ برای تضمین پرداخت منظور می گردد. از طرفی در صورتی که میزان شارژ موجود در سیم کارت اعتباری بیش از مبلغ مورد نیاز برای تبدیل سیم کارت باشد، این مبلغ مازاد در قبوض صادره آتی لحاظ می شود و همراه اول این قول را داده که حق مشترک در این زمینه پایمال نخواهد شد.

چرا باید برای تبدیل سیم کارت اعتباری به دائمی هزینه پرداخت کنیم؟

اساسا اخذ مبالغی از این دست در تبدیل سیم کارت صرفا به این خاطر است که ضمانتی برای پرداخت قبوض باشد تا کاربر از حد مجاز گذر نکند. اخیرا نیز اپراتور ها در سیم کارت های دائمی خود میزان مبلغی را وضع کرده اند که اگر مشترک هزینه قبضش بیش از آن مبلغ شود، تلفن او با قطعی مواجه می شود. یعنی دیگر فرد امکان برقراری تماس و ارسال پیامک و سرویس های مختلف را نخواهد داشت. یعنی وقتی مثلا مبلغ قبض از 100 هزار تومان بیشتر شود، اپراتور به صورت خودکار سیم کارت را قطع یا به صورت یک طرفه خواهد کرد و تا زمانی که مشترک قبض ماهیانه خود را پرداخت نکند این وضعیت ادامه پیدا می کند.

 

تبدیل سیم کارت اعتباری به دائمی همراه اول قسطی

 

در مورد سایر هزینه های تبدیل سیم کارت نیز باید به این موضوع اشاره کرد که اساسا اپراتور همراه اول در سایت خود و همچنین اطلاع رسانی ها، حداکثر مبلغ پرداختی برای تبدیل سیم کارت را یکصد و سی و شش هزار تومان اعلام کرده است. به همین دلیل پرداخت مبلغی بیش از این اساسا ارتباطی به همراه اول نداشته و اگر کسی مبلغی بیش از این را از شما به عنوان مشترک درخواست کرد لازم است مراتب را به اطلاع همراه اول از طریق شکایت رسانده و آن را پیگیری نمایید.

 مزایای تبدیل سیم کارت اعتباری به دائمی همراه اول

یکی از اصلی ترین مزیت هایی که میتوان به آن اشاره کرد بی نیاز شدن نسبت به خرید شارژ است. اینکه می توانید بدون ترس تمام شدن شارژتان به مکالمه بپردازید بزرگترین مزیت تبدیل سیم کارت اعتباری به دائمی به شمار می رود. یکی دیگر از مزایای تبدیل سیم‌کارت های اعتباری به دائمی همراه اول استفاده از تعرفه‌های پایین تر است. 

برای مثال هر دقیقه مکالمه از سیم کارت همراه اول به همراه اول و یا تلفن ثابت برای سیم کارت های دائمی مبلغ 599 ریال و برای سیم کارت های اعتباری 899 ریال می باشد. این فقط یک مزیت از هزاران مزیت تبدیل سیم کارت اعتباری به دائمی بود؛ سیم کارت های دائمی همواره مزیت های بیشتری نسبت به سیم کارت های اعتباری داشته و دارند.

کدام بسته اینترنت همراه اول از بقیه به صرفه تر است؟

اگر به دنبال خرید بسته های همراه اول هستید و نمی‌دانید کدام بسته مقرون به صرفه تر است این مطلب را از دست ندهید!

شرایط تبدیل سیم کارت اعتباری به دائمی همراه اول

اگر می خواهید سیم کارت اعتباری خود را به دائمی تبدیل کنید، لازم است سیم کارت اعتباری تان در شرایط فعال و نرمال باشد؛ یعنی دچار قطعی و مشکلاتی از این قبیل نگردیده و کاملا فعال باشد.

 

تبدیل سیم کارت اعتباری به دائمی ایرانسل قسطی

 

مرحله اول: مراجعه صاحب سیم کارت به مراکز اعلامی مجاز

برای حضور در مراکز اعلامی توسط همراه اول برای تبدیل سیم کارت اعتباری به دائمی می بایست شخص مالک سیم کارت به همراه کارت ملی و البته سیم کارت در محل حضور یافته و فرم های مربوطه را تکمیل نماید.

تنها مالک اصلی سیم کارت حق دارد فرم های مربوطه را پر کرده و درخواست تبدیل سیم کارت کند. در صورتی که فردی غیر از مالک اصلی اقدام به تغییر سیم کارت کند، همراه اول می تواند هیچ کدام از هزینه های پرداختی را به فرد باز نگردانده و سیم کارت را از دائمی مجددا به اعتباری برگرداند؛ این مسئله می تواند همچنین موجب شکایت کیفری نیز بشود و حتی می تواند ادعای خسارت نیز داشته باشد! به همین خاطر بهتر است ریسک نکرده و طبق قوانین عمل کنید؛ یعنی شخص مالک سیم کارت اقدام به تغییر نوع سیم کارت کند.

مرحله دوم: تکمیل فرم های مربوطه

فرم های از پیش آماده ای در مراکز تعویض سیمکارت اعتباری به دائمی وجود دارد که شما می بایست آن ها را تکمیل نمایید. مواردی که در این فرم ها باید تکمیل شود شامل اطلاعات فردی شما، آدرس و شماره خط شماست. همچنین اطلاعات و توضیحاتی در این فرم ها ذکر شده برای مطالعه نمایید.

مرحله سوم: پرداخت هزینه تبدیل سیم کارت

اگر فرد در سیم کارت اعتباری خود همانطور که بالاتر نیز اشاره شد، مبلغی بیش از هزینه های تغییر سیم کارت به دائمی داشته باشد، مشترک بستانکار بوده و در اولین قبض صادره روی حساب او این شارژ اضافه اعمال خواهد شد.

مرحله چهارم: دریافت سیم کارت دائمی

تبریک می گوییم. پس از طی مراحل فوق بلافاصله سیم کارت اعتباری شما تبدیل به سیم کارت دائمی همراه اول شده و می توانید از امکانات و ویژگی های آن استفاده نمایید. 

 

کد تبدیل سیم کارت اعتباری به دائمی ایرانسل

 

پس از تبدیل سیم کارت، تکلیف بسته های فعال اینترنت چه می شود؟

سوالی که بسیاری از مشترکینی که می خواهند سیم کارت خود را تبدیل کنند می پرسند این است که پس از تبدیل سیم کارت اعتباری به دائمی سرنوشت بسته های فعال روی سیم کارت چه خواهد شد و آیا این بسته ها از بین می رود یا به طور کامل منتقل می شود؟

همراه اول در پاسخ به این مسئله می‌گوید اگر بسته فعال، توسط سیم کارت های دائمی نیز قابل ارائه باشد می تواند در سیم کارت جدید نیز مورد استفاده قرار بگیرد. اما اگر بسته های فعال از جمله خدماتی باشد که در سیم کارت های دائمی قابل ارائه نیست، همراه اول هیچ مسئولیتی در قبال آن نخواهد داشت؛ منظور از خدمات و بسته هایی که قابل انتقال نیستند انواع شارژ فوق العاده، شارژ جوانان و بانوان، سرویس چتر اضطراری و جمعه های رویایی و البته بسته های ترکیبی است که مورد استفاده قرار می گیرد.

محدودیت در نقل و انتقال سیم کارت تبدیل شده تا ۶ ماه

نکته دیگری که در مورد تبدیل سیم کارت اعتباری به دائمی باید مد نظر قرار بگیرد، این است که سیم کارت اعتباری مورد نظر باید حداقل 6 ماه فعال بوده باشد. یعنی از زمان فعالسازی خط توسط همراه اول 6 ماه گذشته باشد. در غیر این صورت امکان تبدیل شماره برای مشترک فراهم نخواهد بود.

همچنین اگر سیم کارت اعتباری را به دائمی تبدیل کنید، حداقل تا 6 ماه امکان نقل و انتقال آن را نیز نخواهید داشت. یعنی اگر بخواهید طی این مدت سیم کارت خود را به فرد دیگری واگذار کرده و بفروشید نمی توانید آن را سند بزنید. از جمله خطرات این مسئله این است که در صورتی که فردی که سیم کارت را در اختیارش قرار داده اید اقدام به کلاهبرداری یا هرگونه تخلف کند، دستگاه قضایی با شما به عنوان مالک طرف خواهد بود. در این حالت فرد مجرم و خاطی می تواند قانون گریزی کرده و تمام مسائل حقوقی متوجه مالک رسمی سیم کارت یعنی شما باشد.

 

تبدیل سیم کارت اعتباری به دائمی همراه اول

 

 

سیم کارت همراه اول خاموش خود را هرچه سریعتر روشن کنید!

با روشن کردن سیم کارت خاموش همراه اول خود از جوایز ویژه همراه اول بهره مند شوید! 

تبدیل سیم کارت اعتباری به دائمی همراه اول راه برگشت ندارد

در صورتی که از تبدیل سیم کارت اعتباری به دائمی پشیمان شوید، هیچ راه بازگشتی وجود ندارد. به بیان دیگر، به هیچ وجه نمی توانید سیم کارت دائمی را اعتباری کنید و اساسا تبدیل سیم کارت یک عمل برگشت ناپذیر به حساب می آید. در صورتی که بخواهید مجددا از سیم کارت اعتباری استفاده کنید می بایست یک سیم کارت جدید تهیه نمایید!

همچنین اگر سیم کارتی که دارید از نوع سیم کارت های دیتا، درسا و انارستان، سازمانی، گردشگری، زائر، حقوقی، همگانی و روستایی باشد، همراه اول این امکان را به شما نخواهد داد تا آن را به سیم کارت های دائمی تبدیل کنید.

چند نکته مهم دیگر در تبدیل سیم کارت

امکانات ویژه سیم کارت های دائمی نظیر پرداخت صورتحساب از طریق کدهای دستوری و سامانه های مختلف و همچنین سرویس های گوناگون ویژه سیم کارت های دائمی، تنها پس از 24 ساعت از تبدیل سیم کارت برای مشترک فراهم خواهد بود و می تواند از این امکانات نیز به راحتی بهره ببرد.

نکته دیگری که در خصوص تبدیل سیم کارت ها باید در نظر داشت این است که این عمل، می تواند سیم کارت اعتباری شما را شامل برخی ویژگی های دیگر سیم کارت های دائمی مانند قطع سرویس و سلب امتیاز و .. نیز کند. به همین خاطر بهتر است در پرداخت قبوض خود دقت لازم را داشته باشید تا با قطعی سرویس دهی توسط اپراتور مواجه نشوید و مشکلاتی از این دست را از خود دور نمایید.

 

شرایط تبدیل اعتباری به دائمی ایرانسل

 

کد دستوری تبدیل سیم کارت اعتباری به دائمی همراه اول

بسیاری از مشترکان به کد های دستوری عادت کرده اند و در هر مسئله ای به دنبال کد های دستوری می گردند تا مشکلات خود را خیلی سریع مرتفع کنند. به عنوان مثال در خرید شارژ یکی از متداول ترین روش های افزایش اعتبار سیم کارت های اعتباری، استفاده از کد های دستوری است.

در زمینه تبدیل سیم کارت اعتباری به دائمی اما شرایط متفاوت می باشد؛ برای اینکه سیم کارت خود را تبدیل کنید می بایست برخی مفاد حقوقی در مورد سیم کارت های دائمی را بپذیرید و پذیرش این مسئله نیاز به تکمیل و پر کردن برخی فرم ها و امضای آنها توسط مالک سیم کارت دارد که در آینده مشکلات حقوقی به وجود نیاید.

به این ترتیب برای تبدیل سیم کارت اعتباری به دائم، حضور مالک سیم کارت و تکمیل فرم ها الزامی است. در واقع هیچ کد دستوری و یا سایتی تاکنون برای تکمیل روند تبدیل سیم کارت اعتباری به دائمی از سوی همراه اول ارائه نشده است. به نظر می رسد عدم وجود ساز و کار مناسب این اقدام و البته نیاز های حقوقی موجب شده که تا کنون اپراتور همراه اول این خدمت خود را محدود به حضور فیزیکی مالک سیم کارت کرده باشد تا از مشکلات بعدی جلوگیری به عمل آورد.

آیا تا به حال تجربه تبدیل سیم کارت اعتباری به دائمی را داشته اید‌؟ تجربیات و نظرات خود را در مورد این امر با ما به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط
نحوه پرداخت بدهی خط 0912
بلاگ | خدمات سیم کارت
نحوه پرداخت بدهی خط 0912
امروزه با پیشرفت تکنولوژی شما می توانید به راحتی توسط امکاناتی مانند سامانه‌ های الکترونیکی، تلفن بانک، کدهای دستوری و یا اپلیکیشن های پرداخت...
مقایسه بهترین ساعت هوشمند سیم کارت خور در بازار
بلاگ | لوازم جانبی
مقایسه بهترین ساعت هوشمند سیم کارت خور در بازار
امروزه ساعت های هوشمند سیم کارت خور یا واچ فون، یکی از محبوب ترین گجت ها و فناوری های جدید و مدرن است. این ساعت به دلیل کاربردهای فراوانی...
مزایا و معایب گوشی های دو سیم کارت
بلاگ | سیم کارت
مزایا و معایب گوشی های دو سیم کارت
در این نوشته چیز هایی که باعث به وجود آمدن ذهنیت غلط در مورد این نوع گوشی ها شد و حقیقت در مورد گوشی دو سیم کارت و مزایا و معایب بررسی می...
بررسی جامع انواع سیم کارت رند با پیش شماره 0912
بلاگ | سیم کارت
بررسی جامع انواع سیم کارت رند با پیش شماره 0912
جالب است بدانید در دوران قدیم سیم کارت های رند جذاب و منحصر به فرد بودند. این موضوع باعث شده سیم کارت های رند از دیگر سیم کارت ها جدا شوند...
تعداد 44 نظر ثبت شده است
امتیاز کلی 3.2
20
4
1
4
15
شما چه امتیازی به "این مطلب" می دهید؟

  1. ب جون مادرم،ایرانسل ک ایرانسله،رایتل از همراه اول خیلی پیشرفته تره،همراه اول همیشه عقب تر از اپراتورای دیگه‌ست،ی وقت این مبلغو گرو نگیرین،کاربرا قبض رو پرداخت نکنن ورشکست میشین،کاربری ک سالهاست خط رو داره بخاطر ۱۰۰تومن ۲۰۰تومن خطشو از دست نمیده

  2. ایرانسل که غیر حضوری میشه خیلی هم راحت ، با ستاره ۷۰ مربع تازه کلی هم جایزه مثل ۳۰گیگ نت ۱۰۰۰دقیقه مکالمه رایگان ، ۴گیگ نت اول هر ماه تا ۶ماه ، وکیلی جوایز دیگر، متاسفانه همراه اول با این همه امکانات هنوز نتوانسته غیر حضوری انجام بده

  3. آقا کارت ملی من قدیمی هست انجام نمیدن این کارو

  4. ای کاش میشد غیر حضوری کار راه میفتاد.

  5. سلام من پیش شماره 0911اعتباری باکدگیلان هستم میتونم به دائمی تبدیل کنم؟

  6. ایرانسل همیشه پیشرو در خدمات و مشتری مداری بوده و هست . اما همراه اول همیشه کار را برای مشتری سخت تر میکند و اگر ایرانسل نبود الان باید مثل گذشته حتی بخاطر پیامک دادن هم اشتراک پرداخت میکردیم . ایرانسل باعث شد همراه اول مجبور به ارائه خدمات جدید و با کپی از ایرانسل شود همراه اول همیشه عقب مانده و به گرد پای ایرانسل هم نمیرسد . نمونش همین تبدیل خط اعتباری به دائمی که خدمات این دو اپراتور کاملا متفاوت است .

  7. تو این کشور چیزی به اسم مشتریمداری معنایی نداره

  8. قابل توجه دوستانی ک میگن همراه اول پول گرو میگیره چون اعتماد نداره.ایرانسل هم پول گرو میگیره و بیشتر بخوای مصرف کنی باید حد مجاز رو پرداخت کنی . خیلی منتظر بودم تا همراه اول رو ب داعمی بشه تبدیل کرد ک الان متوجه شدم و داعمی میکنم

  9. سلام امروز رفتم میگه بیست تومن تا 30 تومن بیشتر نمیشه مکالمه کرد من دوس دارم 30 روز بدون محدودیت مکالمه داشته باشم و هزینه رو روز سی‌ام پرداخت کنم

  10. مگه اونهایی که دایمی دارن ودیعه گذاشتن که مخای پول نگهدارن. یعنی چه . پرداخت نشد .مسدود میشه. ما رو گرفتی.

x
مای رند
قیمت گذاری سیم کارت
ثبت درخواست