وب سایت مای رند - مرکز خرید و فروش سیم کارت
ثبت نام ورود
خرید سیم کارت رند از شهر سیم
بلاگ | دنیای فناوری

آموزش جامع فعال سازی سیم کارت در لب تاب

انتشار ۱۴۰۰/۹/۲۷ . بروز رسانی ۱۴۰۰/۹/۲۷ ۱۵:۰۴ . ۹۵۳۸ بازدید

آیا می دانید چگونه سیم کارت در لب تاب فعال می شود. آیا به نصب سیم کارت در لب تاب تاکنون فکر کرده اید. آیا می توان از لب تاب و تبلت مانند گوشی هوشمند از اینترنت و دیتای سیم کارت بهره گرفت. آیا می دانید برای استفاده کردن از دیتای سیم کارت در لب تاب چه کاری باید انجام دهیم. اگر این سوالات در ذهنتان شکل گرفته تا انتها نوشته همراه ما باشید. این سوالات می تواند برای مشترکین عادی چالش آور باشد. جالب است بدانید استفاده کردن از سیم کارت می تواند یکی از امکانات و قابلیت های مهم در لب تاب لنوو می باشد. فعال سازی سیم کارت در لب تاب لنوو کار دشواری نیست. برای اینکه بتوانید سیم کارت را در لب تاب فعال سازی کنید تا انتها مقاله همراه ما باشید، تا به آسانی سیم کارت را روی لب تاب لنوو نصب کنید. چگونه سیم کارت به لب تاب وصل کنیم.

 

آموزش جامع فعال سازی سیم کارت در لب تاب

 

بررسی ماژول سیم کارت لب تاب لنوو

جالب است بدانید یکی از دلایل فعال سازی سیم کارت در لب تاب لنوو برای مشترکین عادی یک کار دور از انتظار می باشد، به دلیل اینکه محل قرار گیری ماژول سیم کارت مخفی می باشد. آیا می دانید ماژول سیم کارت در لب تاب لنوو و دیگر برند ها کجاست ؟ برای فعال سازی سیم کارت در لب تاب به قسمت باتری در لب تاب لنوو بروید. جالب است بدانید ممکن است در لب تاب های دیگر محل ماژول سیم کارت متفاوت باشید. 99% درصد ماژول سیم کارت برای فعال سازی سیم کارت در لب تاب ها در قاب پشت می باشد. نباید انتظار داشته باشید همانند گوشی موبایل قرار گیری ماژول سیم کارت در لب تاب لنوو و دیگر برند ها کار آسانی باشد. فعال سازی سیم کارت در لب تاب نیازمند یک پروسه فنی می باشد.

 

  بررسی ماژول سیم کارت لب تاب لنوو

 

شرایط اصلی قرار گیری سیم کارت در لب تاب 

آیا می دانید ماژول سیم کارت در لب تاب لنوو و دیگر برند ها به صورت پیش فرض فعال نمی باشد. برای اینکه سیم کارت را در لب تاب لنوو فعال سازی کنید باید از دیتای مرتبط کارت wireless wide area network wwan که مختص لب تاب است ، از مراکز فروش گوشی و لوازم جانبی خریداری کنید و به دستگاهتان متصل کنید. این کارت برای ارتباطبین اپراتور سیم کارت و ساختار درون لب تاب مهم است. آیا می دانید گاهی ممکن است wwan در لب تاب موجود نیست و جای آن یک اسلات سیم کارت در سیستم است. زمانی که اسلات یا کارت WWAN در لب تاب وجود داشت. در این صورت می تواندر جستجوی شبکه سیم کارت باشید.

چگونه فعال سازی سیم کارت در لب تاب انجام می شود؟

جالب است بدانید فعال سازی سیم کارت در لب تاب لنوو مانند فعال سازی کارت WWAN در لب تاب ها می باشد. بیشتر کمپانی های که باند WWAN ارائه می دهند، از سیم کارت مختص خودشان پشتیبانی می کنند. یکی از شرکت های بزرگ در آمریکا مانند AT&T و Sprint از باند WWAN  ارائه می دهد از سیم کارت مخصوص پشتیبانی  می کند. لب تاب های مختلف از اپراتور های شرکت سازنده پشتیبانی می کند. جالب است بدانید برای فعال سازی سیم کارت در لب تاب که کارت WWAN دارد می توانید از سیم کارت های اپراتور های همراه اول ، ایرانسل ،رایتل بهره می گیرد. اگر برقراری ارتباط با شبکه داخلی انجام نشد. در قسمت GSM تنظیمات سیم کارت می توانید نام اپراتور دلخواه را مشاهده کنید. حال به قسمت Access Point بروید تا بتوانید دیتای سیم کارت را در لب تاب فعال کنید. آیا می دانستید برای فعال سازی سیم کارت در لب تاب باید درایو مختص این کار از سایت سازنده لب تاب دانلود کنید. این کار ها کمی پیچیده می باشد. اگر تمایل به دیتای سیم کارت دارید خرید یک مودم کوچک همراه نیاز می باشد. این مودم کوچک همراه یک Express Card یا کارت PCMCIA می باشد. این مودم مانند یک فلش کوچک به رایانه متصل می شود.

 

چگونه فعال سازی سیم کارت در لب تاب انجام می شود؟

 

آیا می دانید تنظیمات APN  در ویندوز چگونه است؟

جالب است بدانید فعال سازی سیم کارت در لب تاب شرکت لنوو بعد از آن که سیم کارت در لب تاب قرار گرفت. بستگی دارد سیم کارت برای کدام اپراتور همراه اول ، ایرانسل ، رایتل است. این تنظیمات با عنوان APN می باشد. باید در ویندوز با مراحل زیر صورت می گیرد.

  1. در قسمت تنظیمات Settings در قسمت Network & wireless بعد گزینه Cellular & SIM و سپس SIM settings کلیک کنید. 
  2. حالا در این مرحله گزینه Add Internet APN را کلیک کنید.
  3. اطلاعات مرتبط با سیم کارت را وارد کنید. در قسمت Profile و APNمی توان نام دلخواه را وارد کنید.
  4. حالا گزینه save کلیک کنید و به مرحله قبل برگیرید.
  5. در این مرحله روی کانکشن ساخته شده کلیک کنید ، بعد گزینه Apply را انتخاب کنید زمانی که Activated مشاهده شد ، در این هنگام وضعیت دسترسی به دیتای سیم کارت تست می شود. برای راهنمایی بیشتر فعال سازی سیم کارت در لب تاب از کارشناسان رسمی لب تاب لنوو تماس بگیرید.

آموزش نصب و راه اندازی سیم کارت در لب تاب

در ادامه با ما همراه باشید تا به سوالاتی که در ذهنتان شکل گرفته در مورد فعال سازی سیم کارت در لب تاب پاسخ بدهیم. آیا می دانید چگونه سیم کارت در لب تاب فعال می شود؟ برای آن که از قابلیت دیتای سیم کارت استفاده کنیم چه کاری باید انجام دهیم؟ آیا می دانید نحوه فعال سازی سیم کارت در لب تاب چگونه است؟ چگونه سیم کارت را به لب تاب متصل کنیم ؟ اگر تمایل به پاسخ دادن به این سوال ها هستید در ادامه با ما همراه باشید.

آیا می دانید ماژول سیم کارت چیست؟ چه کاربردهایی دارد؟

جالب است بدانید بسیاری از لب تاب ها دارای ماژول سیم کارت می باشند، با قرار گیری ماژول یا اسلات  از امکانات و قابلیت های مانند اتصال به اینترنت با وجود سیم کارت صورت می پذیرد.یکی از دلیل هایی که نصب سیم کارت در لب تاب برای بسیاری از مشترکین دور از باور است بخاطر مخفی بودن محا قرار گیری ماژول سیم کارت می باشد، جالب است بدانید محل قرار گیری ماژول سیم کارت در لب تاب ها با برند های مختلف 99 % درصد در زیر قاب باتری قرار گرفته است. ممکن است محل قرار گیری ماژول در لب تاب های مختلف متفاوت باشد. ولی در99% در قاب پشتی لب تاب قرار گرفته اند، نمی توان انتظار این را داشت که ماةول سیم کارت در لب تاب نحوه قرار گیری آسان باشد چرا که نیاز به مراحل و پروسه فنی دارد. 

 

آیا می دانید ماژول سیم کارت چیست؟ چه کاربردهایی دارد؟

 

آیا می دانید نصب و قرار گرفتن سیم کارت در لب تاب چگونه است؟

جالب است بدانید نصب کردن سیم کارت درلب تاب کار دشواری نیست ولی نکات مهمی که در ادامه ذکر می کنیم به شما کمک می کند نصب سیم کارت روی لب تاب به آسانی صورت بگیرد.

  1. در مرحله اول به سایت سازنده سیم کارت که لب تاب شما از آن پشتیبانی می کند مراجعه کنید. 
  2. حال به سایت سازنده لب تاب درایو ماژول سیم کارت را دانلود ونصب کنید. 
  3. حالا لب تاب را خاموش و آداپتور AC و دیگر کابل ها را جدا کنید.
  4. در این مرحله لب تاب را ببندید و لب تابتان را برگردانید.
  5. حالا باتری لب تاب را خارج کنید.
  6. سیم کارت خریداری شده را در شکاف قرار بدهید .
  7. توجه داشته باشید سیم کارت در جهت اشتباه قرار گرفتن ممکن است به سیم کارت آسیب برساند.
  8. حالا باتری را سر جایش قرار بدهید تا به حالت اولش برگردد، حالا کابل را به آن متصل کنید. 

چگونه سیم کارت را درلب تاب قرار دهیم و خارج کنیم؟

برای اینکه سیم کرت را خارج کنید مراحل با لا را تکرار کنید. فقط توجه کنید  سیم کارت در حالی که لب تاب روشن است واردلب تاب بکنید تا خار نکنید. این کار ممکن است باعث شود به سیم کارت و سیم کارت خوان لب تابتان آسیب برساند.

آموزش فعال سازی سیم کارت در لب تاب

آیا میدانید فعال سازی سیم کارت در لب تاب چگونه است؟ اسلات سیم کارت در بعضی از لب تاب ها موجود است بیشتر وقت ها این اسلات پیش فرض فعال نمی باشد، در صورت امکان اتصال به شبکه همراه وجود نخواهد داشت. در این صورت برای فعال کردن این امکان باید کارت wireless wide area network یا مخفف wwan برای لب تاب از مراکز فروش گوشی و لوازم جانبی خریداری کنید و به لب تابتان متصل کنید.  برای فعال سازی سیم کارت در لب تاب یک کارت wireless wide area network یا مخفف wwan  نیاز دارید. جالب است بدانید این کار در تمام لب تاب ها وجود ندارد این کار را به صورت جدا از مراکز معتبر خریداری کنید. با قرار گیریسیم کارت در اسلات و فعال کردن کارتwireless wide area network چگونه برای یافتن شبکه همراه به طور خودکار به اینترنت اتصال پیدا کنید.

اگر لب تاب wwan نداشت چه باید کرد؟

آیا می توان فعال سازی سیم کارت در لب تابی که wireless wide area network یا مخفف wwan ندارد و فقط اسلات سیم کارت در آن وجود دارد. و می تواند از سیم کارت های مختص پشتیبانی کند. شرکت هایی مانند AT&T و Sprint که در آمریکا هستند فقط از اسلات سیم کارت دارد و می توان از سیم کارت مخصوص استفاده کرد.

اتصال به اینترنت با استفاده از سیم کارت ویندوز 10 

حالا که مطمئن هستید لب تاب شما سیم کارت خور است و دارای کارت wireless wide area network یا مخفف می باشد، باید تنطیمات ویندوز برای اتصال سیم کارت را انجام بدهید. اگز لب تاب شما ویندوز 10 است شما سیم کارت و eSIM نخواهید داشت می توان با متصل کردن یک تلفن همراه به شبکه همراه نتصل شوید. در دو صورت شما نیازمند بسته اینترنت یکی از اپراتور های تلفن همراه می باشید. 

  1. در مرحله اول نماد شبکه در سمت راست انتخاب کنید و سپس شبکه تلفن همراه در لیست نمایش میابد . بیشتر نام اپراتور ها تلفن همراه ( همراه اول ، ایرانسل ، رایتل ) در کنار نماد شبکه تلفن همراه قابل مشاده است. 
  2. در مرحله دوم گزینه Let Windows keep me connected را تیک کنید و Connect را انتخاب کنید. اگر این گزینه تیک خورده باشد اگر شبکه وای فای Wi-Fi یا Lan متصل باشد به صورت خودکار به اینترنت همراه وصل می باشد. 
  3. در مرحله سوم در صورتی که نام کاربری و رمز عبور و نام نقطه دسترسی APN را درخواست کرد وارد کنید.

 

اتصال به اینترنت با استفاده از سیم کارت ویندوز 10

 

فعال سازی تنظیمات APN در سیم کارت لپ تاپ

برای فعال سازی سیم کارت در لب تاب بعد از قرار دادن سیم کارت در لپ تاب به نوع اپراتور همراه اول ، ایرانسل ، رایتل تنظیمات APN بستگی دارد. در ادامه با ما همراه باشید تا در ویندوز با گام های زیر تنظیمات APN را انجام دهید. نکته مهم: باید بر اساس نوع اپراتور سیم کارت برای فعال سازی سیم کارت در لب تاب مشخصات تنظیمات APN از اپراتور (همراه اول ، ایرانسل ،رایتل) بگیرید.

  1. در گام اول برای فعال سازی سیم کارت در لب تاب به بخش تنظیمات Settings بروید سپس گزینه Network & wireless و  گزینه Cellular & SIM و حالا گزینه SIM settings کلیک کنید.
  2. در گام دوم گزینه Advanced Options را کلیک کنید و به مرحله بعدی بروید.
  3. در گام سوم گزینه Add APN را انتخاب کنید.
  4. در مرحله آخر در صفحه باز شده مشخصات APN اپراتور ( همراه اول ، ایرانسل ، رایتل ) وارد کنید سپس گزینه SAVE کلیک کنید.

آیا می دانید چگونه در لپ تاپ  سیم کارت متصل کنیم؟

جالب است بدانید در بیشتر لپ تاپ محل قرار گیری ماژول در قسمت مشخصی قرار گرفته شده است. اگر در لپ تاپ اسلات مخصوص سیم کارت موجود باشد شما به آسانی می توانید نصب همچنین با فعال سازی سیم کارت در لب تاب از امکانات و قابلیت های منحصر به فرد استفاده کنید. جالب است بدانید برند های مختلف فروش لب تاب چگونه فعال سازی سیم کارت در لب تاب انجام می دهند. نصب سیم کارت در بعضی برند های لب تاب ، قاب پشت باید باز کند و سپس سیم کارت را در لب تاب فعال سازی کنید. بعضی از برند های دیگر محل ماژول در کنار قطعات داخلی تعبیه کرده اند. در ادامه قصد داریم به محل قرار گیری برند ها در لب تاب اشاره کنیم .جالب است بدانید لب تاب هایی که سیم کارت دار هستند بسیار مهم می باشد ، در ادامه مورد بررسی قرار می دهیم.

نحوه فعال سازی سیم کارت در لب تاب لنوو و اچ پی چگونه است؟

جالب است بدانید چگونه می توان به سیم کارت لب تاب متصل کنیم، سپس به شبکه متصل شویم. شما نمی توانید با وارد کردن سیم کارت به لب تابتان همچنین پیدا کردن محل قرار گیری ماژول به شبکه متصل شوید. بخاطر این که اسلات موجود در لب تاب یک آپشن قرار گرفته شده است. آیا می دانید راه حل چگونه است. جالب است بدانید راه حل مورد نظر چندان نمی تواند سخت و پیچیده باشد. راه حل کارت wwan یا ماژول سیم کارت خواهد بود. جالب است بدانید کار ماژول ارتباط بین سیم کارت اپراتور های همراه اول ، ایرانسل ، رایتل همچنین برند لب تاب می باشد. آیا می دانید در لب تاب فقط یک اسلات وجود دارد بخاطر همین باید یک کارت wwan به طور مخصوص برای فعال سازی سیم کارت در لب تاب داشته باشید.با خرید کارت wwan از مراکز فروش گوشی و لوازم جانبی معتبر به آسانی از اینترنت سیم کارت در لب تاب استفاده کنید. 

 

نحوه فعال سازی سیم کارت در لب تاب لنوو و اچ پی چگونه است؟

 

فعال سازی سیم کارت در لب تاب لنوو و  اپ پی

 

جالب است بدانید برای فعال سازی سیم کارت در لب تاب لنوو و اپ پی باید درایو مختص روی لب تاب نصب داشته باشیم. اگر تا حالا از این قابلیت در لب تاب استفاده نکرده اید ، به احتمال زیاد این قابلیت در لب تابتان نصب نشده، درایو برای هر برند لب تاب کاملا مخصوص بوده است، می توانید به صورت رایگان از وب سایت لب تاب خود دانلود کنید. جالب است بدانید سایت های ایرانی طراحی شده است که برای کاربران ایرانی درایو برای دانلود قرار داده شده است. 

نحوه قرار گرفتن ماژول سیم کارت در لب تاب های متفاوت

در مطالب بالا جایگاه ماژول در برند متفاوت لب تاب مورد بررسی قرار دادیم. در لب تاب اچ پی ماژول سیم کارت با لب تاب لنوو متفاوت است. به عنوان مثال مدل لب تاب لنوو ماژول در جلو لب تاب تعبیه شده است. اگر می خواهید ماؤول لب تاب لنوو را باز کنید باید کیبورد لب تاب باز کنید لب تاب لنوو جایگاه سیم کارت در لب تاب پشت لب تاب و با ماژول ارتباط ندارد. جالب است بدانید در لب تاب اچ پی محل قرار گیری ماژول در قطعات داخل بدنه و با باز کردن قاب پشت می توان دسترسی داشته باشید. لب تاب ایسر جایگاه سیم کارت در پشت لب تاب و در گوشه سمت چپ قرار گرفته است. در دیگر مدل های لب تاب ایسر در قسمت لبه کیبورد قرار دارد. 

 

نحوه قرار گرفتن ماژول سیم کارت در لب تاب های متفاوت

 

بررسی تنظیمات APN ویندوز در سیم کارت همراه اول

 

جالب است بدانید بعد از قرار دادن سیم کارت در لب تاب به اپراتور سیم کارت  همراه بستگی دارد ، تا تنظیمات APN ویندوز بر اساس سیم کارت همراه اول در ویندوز انجام دهید. در گام اول در بخش تنظیمات Settings به قسمت Network & wireless سپس Cellular & SIM حالا در گزینه SIM settings را کلیک کنید. حالا در پایین صفحه گزینه Add Internet APN کلیک کنید. حالا در قسمت APN اطلاعات اپراتور پر کنید ، حالا در  Profile و APN نام اپراتور همراه اول انتخاب کنید. بعد از کامل کردن تنظیمات گزینه save کلیک کنید و به مرحله بعدی بروید. حالا در پایین صفحه کانکشن ساخته شده را کلیک کنید بعد گزینه Apply کلیک کنید. زمانی که گزینه Activated  را مشاهده کردید امکان اتصال اینترنت آزمایش کنید. جالب است بدانید اتصل سی کارت همان جای که اتصالات وای فای در لب تاب قرار دارد نمایش میابد. 

نحوه فعال سازی سیم کارت در لب تاب

آیا فکر می کنید امکان فعال سازی سیم کارت درلب تاب وجود خواهد داشت. این سوال در ذهن اکثر مشترکین افتاده است. بعضی از کاربران لب تاب از متخصصان تعمیر لب تاب این سوال را می پرسند. نکته مهم در بیشتر دستگاه ها فعال سازی سیم کارت در لب تاب وجود ندارد. بعضی از مدل ها قابلیت سیم کارت را دارند، برای فعال سازی سیم کارت در لب تاب باتری لب تاب را باز کنید در صورت وجود اسلات سیم کارت در هنگام باز کردن مشاهده خواهید کرد. اسلات برای فعال سازی سیم کارت در لب تاب طراحی شده است. نکته مهم با وارد کردن سیم کارت در لب تاب هیپگونه ارتباط با شبکه بر قرار نخواهد شد. این دلیل بخاطر دستگاه مخصوص برای فعال سازی سیم کارت در لب تاب باید خریداری کنید. جالب است بدانید لب تاب ها پیش فرض روی اپراتور های داخلی تنظیم نمی باشند. این موضوع نمی تواند عدم فعال سازی سیم کارت در لب تاب باشد. در ادامه با ما همراه باشید. 

چگونگی فعال سازی سیم کارت در لب تاب

جالب است بدانید در بعضی از لب تاب ها ی صنعتی و معمولی اسلات سیم کارت وجود دارد. این اسلات ها به صورت پیش فرض فعال نمی باشند، در صورت استفاده از سیم کارت امکان متصل شدن به شبکه همراه وجود نخواهد داشت. در این شرایط کارت wireless wide area network که مخفف عبارت wwan مختص لب تاب از مراکز معتبر خریداری کنید و سپس به لب تاب خود متصل کنید. برای فعال سازی سیم کارت در لب تاب یک کارت  wwan مورد نیاز می باشد. جالب است بدانید کارت wwan در بیشتر لب تاب ها وجود ندارد، فقط یک اسلات دراین لب تاب ها در نظر گرفته شده است. شما باید کارت wwan به صورت جدا از مراکز فروش معتبر خریداری کنید . قرار گیری سیم کارت در اسلات و فعال کردن کارت wwan جستجو برای شبکه همراه انجام می شود سپس به صورت خودکار (اتوماتیک) شبکه  مورد نظر متصل خواهید شد.

 

نحوه فعال سازی سیم کارت در لب تاب دارای کارت wwan چگونه است؟

جالب است بدانید بعضی از لب تاب ها کارت wwan برای فعال سازی سیم کارت در لب تاب را دارند. کمپانی های سرویس باند وسیع کارت wwan که ارائه می دهند. از سیم کارت مختص لب تاب های کارت wwan دار استفاده می کنند. شرکت مانند AT&T و Sprintدر آمریکا این گونه شرکت ها می باشد. لب تاب های  کارت wwan دار از شبکه همراه کشور سازنده پشتیبانی می کنند. برای فعال سازی سیم کارت در لب تاب دارای کارت wwan امکان این رادارید که از سیم کارت اپراتور( همراه اول ، ایرانسل ، رایتل ، شاتل موبایل )در اسلات قرار دهید و با شبکه ارتباط برقرار کنید. اگر امکان بر قرار کردن ارتباط با شبکه داخل وجود دارد. در قسمت تنظیمات GSM  سیم کارت نام اپراتورمورد نظر ( همراه اول ، ایرانسل ، رایتل ، شاتل موبایل ) مشاهده می شود. در این هنگام با تنظیمات Access Point امکان این را دارید که از سیم کارت به اینترنت وصل شوید. همپنین می توانید تماس صوتی با لب تاب داشته باشید. بهترین راه برای فعال سزی سیم کارت در لب تاب تهیه یک مودم همراه می باشد. این مودم به صورت Express Card یا کارت PCMCIA ارائه می شود. شما می توانید با خرید این مودم ها به شبکه داخلی متصل شوید. 

 

نحوه فعال سازی سیم کارت در لب تاب دارای کارت wwan چگونه است؟

 

آیا فکر می کنید لب تاب دل سیم کارت خور است؟ 

لب تاب دل یکی از کمپانی های می باشد که امکان سیم کارت در بعضی از لب تاب های خود قرارداده است. بعضی از لب تاب های شرکت دل مانند مدل 3550 وسترو ، از سیم کارت نسل دوم پشتیبانی می کنند. جالب است بدانید لب تاب دل Vostro 1500 همچنین لب تاب دل اینسپایرون 1520 لب تاب هایی هستند که قابلیت سیم کارت در این مدل ها وجود دارد. برای فعال سازی سیم کارت در لب تاب دل نکات مهم در بالا توجه کنید.جالب است بدانید نمایندگی های فروش لب تاب دل به کاربران خدمات رسانی سریع می کنند. کاربرام برای خرید و تعممیر لب تاب های مدل دل می توانید به معتبر ترین مراکز خدمات در ایران مراجعه کنید. نمایندگی های فروش لب تاب دل در تمام روز به مشترکین خدمات رسانی می کنند ، جالب است بدانید این خدمات در کوتاه ترین زمان ممکن صورت می گیرد، نمایندگی های معتبر لب تاب دل تمام خدمات در دو قسمت بخش قروش و بخش تعمیرات لب تاب گارانتی ارائه می دهند. جالب است بدانید در صورت تعمیرات از درزمان تعویض از قطعات اورجینال و اصلی استفاده می کنند. دیگر برند ها مانند دل این گونه گارانتی هایی دارند.

ماژول سیم کارت یا کارت wwan

جالب است بدانید سیم کارت لب تاب به نام مشهور wwan card معروف است. یکی از امکانات و ویژگی های لب تاب امروزی wwan card می باشد، با این کارت به آسانی می توانید سیم کارت را روی لب تاب خودتان متصل کنید. می توانید از امکانات و قابلیت های سیم کارت استفاده کنید. جالب است بدانید کارت wireless wide area network مخفف wwan card به معنی شبکه گسترده می باشد. آیا می دانید ویون یا ماژول رابطی در واقع رابط بین سیم کارت اپراتور و لب تاب می باشد ، که اجازه خواهد داد سیم کارت اپراتور ( همراه اول ، ایرانسل ، رایتل ، شاتل موبایل ) از طریق کارت wwan card به تبادل دیتا بپردازید.جالب است بدانید ویون ها انواع متفاوتی دارند، یعنی باید بر اساس برند لب تابتان ویون wwan card مخصوصی نصب کنید. آیا می دانستید ویون یا ماژول ها اجازه خواهند داد اطلاعات بین اپراتور و لب تاب با سرعت 3G ، 4G   در حال تبادل می باشد. در بیشتر لب تاب ها محل قرار گرفتن سیم کارت در پشت باتر لب تاب می باشد و هیچ گونه ربطی به محل نصب ماژول سیم کارت ندارد.

آیا میدانید محل قرار گیری ماژول سیم کارت درلب تاب کجاست؟

جالب است بدانید در بیشتر لب تاب ها محل قرار گرفتن باتری  یک اسلات اتصال سیم کارت در پشت لب تاب  تعبیه شده است. شما برای آنتن دهی نیازمند قطعه الکترونیکی ماژول سیم کارت می باشند. این ماژول به صورت اینترنال در سوکت مخصوصی بر روی مادر برد لب تاب طراحی شده است. محل قرار گرفتن ویون  یا ماژول در لب تاب روی مادر برد می باشد. برای قرار دادن ماژول و ویون نیازمند باز کردن لب تاب می باشید تا بتوانید فعال سازی سیم کارت در لب تاب را انجام بدهید. جالب است بدانید بعضی از لب تاب ها مانند لنوو تینکپد X220 یا لنوو تینکپد X230 کارت wwan در قسمت جلو لب تاب قرار گرفته است. برای قرارگیری و نصب ماژو باید کیبرد لب تابتان را باز کنید. بعضی از لب تاب های دیگر همانند اچ پی مدل الایت بوک کارت wwan در پشت لب تاب قرار گرفته است. در بیشتر لب تاب ها محل قرار گیری سیم کارت در پشت باتری می باشد و ربطی به محل قرار گیری ماژول نخواهد داشت. در بیشتر لب تاب ها به صورت فابریک درون دستگاه قرار گرفته است. ولی با وارد شدن لب تاب به داخل کشور در گمرک قطعه از درون دستگاه یا لب تاب  باز خواهد شد. این قطعه به صورت جداگانه  در مراکز فروش گوشی و لوازم جانبی فروخته خواهد شد. آیا می دانستید بیشتر ماژول لب تاب با پردازنده نسل چهارم و کمتر وجود دارد.

بررسی ماژول لب تاب 

در این بخش ماژول لب تاب از نظر ساختاری مورد بررسی قرار می دهیم، انواع ماژول سیم کارت دستگاه متناسب برای لب تاب برند  HP و DELL همچنین Lenovo قابلیت اتصال  انواع سیم کارت اپراتور ( همراه اول ، ایرانسل ، رایتل ، شاتل موبایل ) 3G و4G خواهد داشت. جالب است بدانید برای خرید سیم کارت همراه اول ، ایرانسل ، رایتل ، شاتل موبایل توجه داشته باشید اینترنت 4G سیم کارت باید از نوع 4G باشد.آیا می دانستید اتصال به شبکه LTE با کیفیت بالا و سرعت 24 مگابایت در هر ثانیه با توجه به کیفیت سیم کارت می باشد.آیل می دانستید ماژول ها امکان و قابلیت ارسال پیامک و مکالمه را دارند. ماژول ها به صورت اینترنال درون لب تاب در سوکت قرار گرفته شده است. همچنین توسط انواع مدل سیستم عامل قابلیت شناسایی دارد. این قطعه ماژول زمانی که در درون لب تاب شناسایی شد قابلیت استفاده را دارد. می توانید با انواع سیستم عامل ویندوز همچنین لینوکس و دیگر نسخه ها سازگار می باشد.

 

بررسی ماژول لب تاب

 

نحوه راه اندازی کارت wwan  روی لب تاب صنعتی 

در این بخش قصد داریم نحوه آموزش راه اندازی کارت  wwan روی لب تاب صنعتی و فعال سازی سیم کارت در لب تاب به صورت کامل بررسی می کنیم.

  1. در گتم نخست درب پشت لب تاب را باز می کنیم، تا بدین صورت برای نصب کردن ماژول  باید درب پشت یا جلو کیبورد دستگاه که برای قرار گیری کارت wwan یا ماژول می باشد باز کنید. 
  2. جالب است بدانید محل قرار گرفتن ماژول در بیشتر لب تاب ها متفاوت است، به عنوان مثال لب تاب الایت بوک در قسمت بالا سمت راست دستگاه محل قرار گرفتن ماژول می باشد.
  3. در گام سوم دو عدد سر سیم آزاد در محل قرار گرفتن ماژول به رنگ قرمز به فیش mainماژول همچنین سیم آبی که مربوط  aux می باشند.
  4. در گام چهارم ماژول سیم کارت با زاویه 45 درجه در محل قرار گیری سوکت با کمی فشار به سمت داخل قرار می دهید همچنین از متصل بودن سوکت اطمینان کسب کنید.
  5. در گام پنجم انتها ماژول محل برای پیچ به پایه طراحی شده است ، سپس ماژول با پیچ به بدنه دستگاه محکم کنید.
  6. در گام ششم سر سیم آبی AUX را به فیش آی ایکس ماژول همچنین سر سیم قرمز main به فیش ماین ماژول متصل کنید، حالا شما می توانید ازفعال سازی سیم کارت به لب تاب استفاده کنید.

بررسی تنظیمات APN ویندوز برای نصب ماژول سیم کارت

جالب است بدانید زمانی که جایگاه سیم کارت در لب تاب را پیدا کردید، با توجه به نوع اپراتور ( همراه اول ، ایرانسل ، رایتل ، شاتل موبایل ) نسبت به خرید سیم کارت ارزان اقدام کنید. تنظیمات تحت عنوان APN روی ویندوز انجام دهید. برای نصب ماژول سیم کارت در قسمت تنظیمات Settings سپس گزینه Network & wireless و Cellular & SIM و درآخر SIM settings وارد کنید. در این قسمت گزینه Add Internet APN در پایین صفحه نمایش میابد، حالا قسمت های خالی اطلاعات مربوط به اپراتور پر کنید. در بخش Profile و APN می توانید یک نام به صورت دلخواه انتخاب و گزینه saveبزنید تا در این صورت اطلاعات ذخیره شود. حالا در مرحله آخر روی کانکشن کلیک کنید و گزینه Apply کلیک کنید و در صورت مشاهده گزینه Activated نصب ماژول سیم کارت به پایان رسیده است. شما با چند راه ساده توانستید به اینترنت متصل شوید و اتصال سیم کارت در جایی که وای فای مشاهده می کنید ظاهر خواهد شد. آیا می دانستید یکی از مزایای خرید ماژول سیم کارت wwan می باشد. با قرار گیری سیم کارت در داخل شیار مختص دیگر نیاز به مودم یا دانگل مجزا برای اتصال به اینترنت ندارید. شما با توجه به نوع لب تاب می توانید مکالمه یا تماس صوتی و پیامک انجام دهید.

 

بررسی تنظیمات APN ویندوز برای نصب ماژول سیم کارت

 

بررسی لب تاب ایسوس امکان نصب سیم کارت 4G

آیا می دانستید لب تاب جدید 12.5 اینچ  با نام ASUSPRO Advanced BU201LA در مراکز فروش گوشی و لب تاب به فروش می رسد ، می توان از مهم ترین ویژگی لب تاب ایسوس عبارت از : صفحه نمایش 12.5 اینچ ایسوس ، پردازنده Core i7 ، حافظه RAM 8 گیگابایت ، هاردSSD 256 گیگابایت می باشد. 

بررسی لب تاب سیم کارت دار اچ پی

جالب است بدانید شرکت اچ پی یکی از بهترین و قدیمی ترین شرکت های تولید کننده لب تاب در تمام دنیا می باشد. این شرکت از سری EliteBook که ویژگی ها جذاب مانند امکانات و قابلیت های استفاده از شبکه مخابرات 5G ، طول عمر باتری یکی دیگر از ویژگی های لب تاب اچ پی است. شرکت اچ پی از لب تاب EliteBook رونمایی کرد این لب تاب برای کاربرانی که در حاب سفر  می باشند بسیار انتخاب هوشمندانه است. این مدل ویژگی های منحصر به فرد دارد. این لب تاب قابلیت سیم کارت خور را دارد، همپنین از اینترنت شبکه نسل 5G پشتیبانی می کند. این لب تاب با نام EliteBook x۳۶۰ ۱۰۴۰ G۷ یکی از دو دستگاه جدید HP که با استاندارد مخابرات 5Gسازگتری دارد.از دیگر ویژگی های لب تاب می توان به گردش 360 درجه نمایشگر و بهره گیری از پردازنده نسل دهم Core i۷ اینتل از مهم ترین مزیت های لب تاب می باشد. HP در صفحه فروش محصولات خود انتخاب متعدد برای مشترکین قرار داده است به کاربران 32 گیگا بایت حافظه ram از نوع LPDDR4 تا 2 ترابایت حافظه داخلی از نوع SSD می باشد.

جالب است بدانید در قسمت صوت HP از سیستم های صوتی که همکاری برند مشهور Bang & Olufsen توسعه داده که برای سری با دستگاه قابلیت مالتی مدیا سطح بالا تبدیل شده است. جالب است بدانید با بلوثوت نسخه 5 همچنین وای فای نسخه 6 ، با وضوح صفحه نمایشHD از مهم ترین ویژگی های لب تاب می باشد. نکته مهم : شرکت اچ پی برای استفاده از اینترنت نسل 5G از مودم نسل جدید Snapdragon X55 5G کمک گرفته است این اتفاق نشان می دهد شرکت اچ پی با برند معتبر و مشهور آمریکایی برای توسعه بیشتر فناوری همکاری می کند. لب تاب EliteBook x360 1040 G7 دو درگاه USB 3.1 همچنین پورت نمایشگر HDMI ۱.۴ همچنین جک هدفون و میکروفون دارد که باعث ارتباط کامل می شود. غیر از لب تاب EliteBook x360 1040 G7 یک محصول جدید لب تاب x۳۶۰ ۱۰۳۰ G۷ دارای نمایشگر 13.3 اینچ لمسی با درخشش 550 نیت و کوچکتر x۳۶۰ ۱۰۴۰ G۷ دارای نمایشگر لمسی 14 اینچ می باشد. یکی از منحصر به فرد ترین نکات در مورد این دو لب تاب جدید اچ پی مدل 14 اینچ  باتری 78.5 وات و مدل 13 اینچ باتری 54 وات لیتیوم یون در مراکز معتبر فروش گشی و لوازم جانبی عرضه می شود، این دو لب تاب قابلیت شارژ دهی تا 29 ساعت را دارند. شرکت اچ پی ای دو مدل را با امکانات و قابلیت های منحصر به فردی در مراکز فروش معتبر عرضه کرد. 

 

تعداد 0 نظر ثبت شده است
امتیاز کلی
0
0
0
0
0
شما چه امتیازی به "این مطلب" می دهید؟

اولین نفری باشید که نظر میدهید.
x
مای رند
قیمت گذاری سیم کارت
ثبت درخواست