وب سایت مای رند - مرکز خرید و فروش سیم کارت
ثبت نام ورود
خرید سیم کارت رند از شهر سیم
بلاگ | خدمات سیم کارت

چگونه سیم کارت را به لپ تاپ وصل کنیم؟

انتشار ۱۴۰۰/۸/۲۳ . بروز رسانی ۱۴۰۰/۸/۲۳ ۱۳:۲۷ . ۵۲۷۹ بازدید

چگونه سیم کارت را به لپ تاپ وصل کنیم؟ این سوال به عنوان یکی از پر تکرار ترین سوال ها برای کاربران سیم کارت های همراه اول، ایرانسل و رایتل است.  اگر شما میخواهید در مورد این سوال که چگونه سیم کارت را به لپ تاپ وصل کنیم؟ اطلاعات جامع و کاملی داشته باشید، تا پایان مقاله همراه ما باشید. در این مطلب تمامی مطالب مربوط به اینکه چگونه سیم کارت را به لپ تاپ وصل کنیم؟ را برای شما عزیزان ارائه خواهیم داد. 

 

چگونه سیم کارت را به لپ تاپ وصل کنیم؟

 

چگونه سیم کارت را به لب تاب وصل کنیم؟

یکی از عواملی که نصب سیم کارت در لپ تاپ را برای شما کاربران به یک موضوع دور از تصور تبدیل کرده است، مخفی بودن محل قرار گرفتن ماژول سیم کارت است. نکته مهمی که به آن توجه داشته باشید این است که محل قرار گرفتن ماژول سیم کارت اکثر لپ تاپ ها در زیر قاب باتری لپ تاپ است. ممکن است در لپ تاپ های گوناگون مکان قرارگیری ماژول سیم کارت متفاوت باشد. در 99 درصد اوقات جای سیم کارت در قاب پشتی لپ تاپ است. ولی تنها یافتن ماژول سیم کارت برای فعالیت سیم کارت در لپ تاپ کافی است. نصب سیم کارت روی لپ تاپ در واقع یک پروسه ی فنی محسوب می شود.

چگونه باید سیم کارت را در لپ تاپ خود قرار دهید؟

خبر خوش برای شما کاربران عزیز این است که اصلا نگران نباشید، نصب سیم کارت در لپ تاپ کار سختی نیست. در گام اول شما باید به سایت سازنده لپ تاپ مراجعه کنید و مطمئن شوید که لپ تاپ شما از سیم کارت پشتیبانی می‌کند. در گام دوم از سایت سازنده لپ تاپ درایور مربوط به ماژول سیم کارت را دانلود کرده و نصب کنید. سپس لپ تاپ خود را خاموش کنید و آداپتور AC و تمام کابل ها را از آن جدا کنید. حالا باید صفحه لپ تاپ را ببندید و لپ تاپ خود را برگردانده و باتری آن را در بیاورید. در این گام باید سیم کارت را در شکاف کارت قرار دهید. نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که قرار دادن سیم کارت در جهت اشتباه ممکن است به شکاف سیم کارت شما آسیب برساند، قیمت گذاری سیم کارت به شما کمک می کند تا از قیمت سیم کارت خود در بازار مطلع شوید.

چگونه باید سیم کارت را از لپ تاپ خود برداریم؟

هرگز سیم کارت را در حالی که لپ تاپ روشن است وارد نکنید یا برندارید . انجام این کار باعث آسیب به سیم کارت و همچنین سیم کارت خوان لپ تاپ شما می شود.

 

چگونه باید سیم کارت را از لپ تاپ خود برداریم؟

 

چگونه باید سیم‌کارت را در لپ تاپ خود فعال کنیم؟

کاربران عزیز توجه داشته باشید که اسلات سیم کارت در بعضی از لپ تاپ ها وجود دارد. بیشتر مواقع این اسلات ها به صورت پیش فرض فعال نیستند. بنابراین شما باید برای فعال کردن این قابلیت، کارت (wireless wide area network) یا کارت wwan ویژه لپ تاپ خود را خریداری کرده و به دستگاه وصل کنید. بنابراین شما برای فعال کردن سیم کارت در لپ تاپ  خود به یک کارت WWAN احتیاج دارید. با توجه به اینکه این کارت در همه لپ تاپ ها وجود ندارد شما باید این کارت را به صورت جداگانه بخرید. با قرار دادن سیم کارت در اسلات و فعال کردن کارت WWAN، جستجو برای یافتن شبکه های تلفن همراه شروع می شود و شما به طور خودکار به شبکه اینترنت متصل می شوید. بعضی از لپ تاپ ها WWAN ندارند و فقط اسلات سیم کارت دارند. این لپ تاپ ها تنها از سیم کارت های مخصوص به خود پشتیبانی می کنند. شرکت هایی مانند AT&T و Sprint در از این دسته شرکت ها هستند. بنابراین میتوان گفت که لپ تاپ های مختلف تنها از اپراتورهای کشور سازنده ی کارت پشتیبانی می کنند.

بعد از فعال سازی سیم کارت در لپ تاپ خود چه مراحلی را باید انجام دهید؟ 

پس از اینکه مطمئن شدید لپ تاپ شما سیم کارت می‌خورد و کارت WWAN دارد یا این کارت را برای آن خریداری کردید باید به سراغ تنظیمات ویندوز برای اتصال بروید. اگر لپ تاپ Windows 10 شما سیم کارت یا eSIM ندارد ، شما می توانید با اتصال یک دستگاه تلفن همراه به شبکه تلفن همراه متصل شوید. توجه داشته باشید که برای اتصال لازم است یک بسته اینترنت از یک اپراتور تلفن همراه داشته باشید.

گام اول : نماد شبکه را در گوشه سمت راست پایین تسک بار خود انتخاب کنید و سپس نماد شبکه تلفن همراه را انتخاب کنید. توجه داشته باشید که نام اپراتور تلفن همراه در کنار نماد شبکه تلفن همراه قابل مشاهده است. 

گام دوم: اگر گزینه Let Windows keep me connected تیک نخورده بود، شما بایدConnectرا انتخاب کنید. اگر تیک خورده باشد ، وقتی به نوع دیگری از شبکه مانند Wi-Fi یا Lan متصل نباشید به طور خودکار به اینترنت تلفن همراه متصل خواهید شد. 

گام سوم: در صورت درخواست ، نام کاربری ، رمز عبور و نام نقطه دسترسی (APN) خود را باید تایپ کنید.

 

چگونه باید سیم‌کارت را در لپ تاپ خود فعال کنیم؟

 

چگونه باید تنظیمات APN سیم کارت را در لپ تاپ خود انجام دهید؟

توجه داشته باشید که بعد از قرار دادن سیم کارت بستگی به نوع اپراتور سیم کارت (می تواند همراه اول، ایرانسل رایتل باشد)، تنظیماتی به نام APN وجود دارد که باید در ویندوز آن را انجام دهید. این مشخصات تنظیمات APN را باید از اپراتور تلفن همراه خود بگیرید.

گام اول: در بخش تنظیمات (Settings) به قسمت Network & wireless رفته و سپس Cellular & SIM و بعد به منوی SIM settings بروید.

 

گام دوم: گزینه Advanced Options را انتخاب کرده و سپس گزینه + Add APN را انتخاب نمائید.

گام سوم: در صفحه باز شده مشخصات APN اپراتور خود را وارد کنید و گزینه SAVE را انتخاب نمائید.

چگونه باید به لپ تاپ خود سیم کارت وصل کنیم؟

به طور کلی در بیشتر لپ تاپ های امروزی قابلیت استفاده از سیم کارت وجود دارد. شما باید برای خرید این لپ تاپ ها هزینه بیشتری بپردازید. در برخی از برندها باید قاب پشتی آنها را باز کنید و در بعضی از برندها محل این ماژول در کنار سایر قطعات داخلی لپ تاپ قرار گرفته است. 

چگونگی فعال سازی ماژول سیم کارت لپ تاپ 

‏تنها با وارد کردن سیم کارت به لپ تاپ و پیدا کردن محل قرار گیری ماژول، ارتباط شما با شبکه برقرار نمی شود. زیرا اسلات موجود در دستگاه شما به عنوان یک آپشن در نظر گرفته شده است. راه حل این مشکل در دستان کارت wwan ‏یا ماژول سیم کارت است. با توجه به اینکه در لپ تاب فقط یک اسلات برای سیم کارت قرار دارد باید یک کارت wwan ‏به صورت جداگانه برای فعال کردن سیم کارت تهیه گردد. با خرید کارت wwan ‏جستجو برای یافتن شبکه آغاز می‌‏شود و شما به راحتی می توانید از اینترنت سیم کارت در لپ تاپ استفاده کنید.

 

چگونه باید تنظیمات APN سیم کارت را در لپ تاپ خود انجام دهید؟

 

چگونه باید از سیم کارت در انواع لپ تاپ ها استفاده کنید؟

در برخی لپ تاپ ها مانند: لپ تاپ لنوو و یا hp باید درایور مخصوص آن را روی سیستم خود نصب کنید. اگر شما تاکنون از این امکانات لپ تاپ خود استفاده نکرده اید، به این معنی است که درایور روی لپ تاپ شما نصب نشده است. این درایور برای هر برند کاملاً مجزا است و شما می توانید آنها را به صورت رایگان از وب سایت اصلی برند لپ تاپ خود دانلود کنید. سایت های ایرانی هم درایور را برای دانلود کاربران ایرانی در سایت های خود قرار داده اند.

محل ماژول سیم کارت لپ تاپ در برندهای مختلف کجاست؟

محل نصب ماژول در برندهای مختلف مانند ماژول سیم کارت لپ تاپ HP متفاوت است. در مدل های لنوو، ماژول در قسمت جلویی لپ تاپ قرار گرفته است. برای دسترسی به آن کافی است که کیبورد لپ تاپ  شما باز شود. توجه داشته باشید که مکان SIM card در پشت لپ تاپ است و با محل نصب ماژول هیچگونه ارتباطی ندارد. در لپ تاپ اچ پی محل قرار گیری این ماژول در قسمت داخلی بدنه است که شما باید با باز کردن قاب پشتی به آن دسترسی پیدا کنید. در لپ تاپ ایسر  مکان سیم کارت در پشت باتری این لپ تاپ ها و در گوشه سمت چپ آنها است. در برخی از مدل ها مکان سیم کارت در لبه قسمت کیبورد قرار گرفته است.

 

محل ماژول سیم کارت لپ تاپ در برندهای مختلف کجاست؟

 

چگونه می توانید از قابلیت های مرتبط با دیتای اپراتور سیم کارت در لپ تاپ لنوو استفاده کرد؟

همان طور که گفتیم، ماژول سیم کارت لپ تاپ لنوو و یا هر برند دیگری به صورت پیش فرض فعال نیست. برای  بهره گیری از دیتای اپراتور سیم کارت ، باید کارت (wireless wide area network) wwan مخصوص لپ تاپ را خریداری کنید و به دستگاه متصل نمایید. این کارت برای برقراری ارتباطات میان اپراتور سیم کارت و ساختار درونی لپ تاپ شما ضرروی است. بنابراین می توان گفت که فعال سازی سیم کارت در لپ تاپ لنوو همان فعال سازی کارت WWAN در لپ تاپ شما است. شما کاربران عزیز برای فعال کردن سیم کارت در لپ تاپ های دارای WWAN می توانید از یکی از سیم کارت های همراه اول، ایرانسل یا رایتل استفاده کنید. وقتی برای شما امکان برقراری ارتباط با شبکه های داخلی وجود دارد؛ در بخش GSM تنظیمات سیم کارت، نام اپراتور به راحتی دیده خواهد شد. در این شرایط باید به سراغ تنظیم Access Point بروید تا دیتای سیم کارت در لپ تاپ شما فعال شود.  به طور کلی اگر می خواهید از دیتای سیم کارت بهره ببرید، بهتر است از یک مودم کوچک همراه استفاده کنید. این مودم ها به همراه یک Express Card و یا کارت PCMCIA ارائه می شوند و به راحتی مانند یک فلش کوچک به رایانه ی شما وصل خواهند شد.

فعال کردن سیم کارت در لپ تاپ دارای WWAN

در برخی از لپ تاپ ها، کارت WWAN برای استفاده از سیم کارت شما قرار داده شده است. برای فعال کردن سیم کارت در لپ تاپ های دارای WWAN باید یکی از سیم کارت های همراه اول، ایرانسل یا رایتل را در اسلات قرار دهید و منتظر برقراری ارتباط باشید. نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که بهترین راه برای فعال کردن یک سیم کارت در لپ تاپ تهیه یک مودم همراه به صورت یک Express Card و یا کارت PCMCIA است. با استفاده از این مودم ها شما کاربران عزیز به راحتی می توان به شبکه های داخلی متصل شوید.

 

فعال کردن سیم کارت در لپ تاپ دارای WWAN

 

چگونگی فعال سازی سیم کارت در لپ تاپ دل 

دل از جمله کمپانی هایی است که امکان استفاده از سیم کارت را در برخی از لپ تاپ های تولیدی را برای شما کاربران عزیز فراهم کرده است. برخی از لپ تاپ های این شرکت از جمله مدل 3550 وسترو، از سیم کارت های نسل دوم ایران نیز پشتیبانی می کند. همچنین لپ تاپ دل Vostro 1500 و لپ تاپ دل اینسپایرون 1520 از دیگر لپ تاپ هایی هستند که امکان استفاده از سیم کارت در آنها وجود دارد. جالب است بدانید ایرانسل سیم کارت دائمی مودم TD – LTEرا طراحی کرده است. در این صورت خرید سیم کارت برای گوشی همراه ، لب تاب ، مودم مناسب است.

 

چگونگی فعال سازی سیم کارت در لپ تاپ دل

 

نکات چگونگی اتصال سیم کارت به لپ تاپ

در این مقاله تمامی نکات مربوط به این سوال یعنی چگونه سیم کارت را به لپ تاپ وصل کنیم؟  را برای شما عزیزان ارائه کردیم. اگر تجربه اتصال سیم کارت را به لپ تاپ خود دارید، با ما و دیگر کاربران عزیز این تجربه را به اشتراک بگذارید. توصیه شما به دیگر کاربران برای چگونگی اتصال سیم کارت به لپ تاپ چیست؟ بی‌صبرانه منتظر نظرات شما در بخش کامنت هستیم. حتما تجربه خود را با ما و دیگران در بخش نظرات به اشتراک بگذارید. 

تعداد 1 نظر ثبت شده است
امتیاز کلی 4
0
1
0
0
0
شما چه امتیازی به "این مطلب" می دهید؟

  1. مطلب برای من خیلی مفید بود ولی خیلی روی کلمات کلیدی تمرکز شده بود تا خوانایی در هر صورت مرسی از مطلب خوبتون

x
مای رند
قیمت گذاری سیم کارت
ثبت درخواست