وب سایت مای رند - مرکز خرید و فروش سیم کارت
ثبت نام ورود
خرید سیم کارت رند از شهر سیم
بلاگ | خدمات سیم کارت

فعال سازی رومینگ ایرانسل در خارج از کشور

انتشار ۱۴۰۱/۲/۲۱ . بروز رسانی ۱۴۰۱/۲/۲۱ ۱۱:۳۰ . ۲۲۸۳۳ بازدید

ممکن است نیاز باشد تا شما سفری به خارج از کشور داشته باشید. اما چالشی که در حین سفر به خارج از کشور با آن مواجه خواهید شد، چگونگی برقراری تماس با کشور ایران است. زیرا هر اپراتور تنها می‌تواند محدوده جغرافیایی مشخصی را تحت پوشش قرار دهد. از این رو هنگامی که رومینگ تلفن همراه شما غیر فعال باشند و شما به خارج از کشور سفر کنید، دیگر نمی توانید توسط سیم کارت ایرانسل خود با ایران تماس بگیرید. به همین جهت قصد داریم در ادامه شما را با نحوه فعال سازی رومینگ ایرانسل آشنا کنیم تا شما بتوانید بدون هیچ دغدغه ای و به راحتی به خارج از کشور سفر کرده و از آن کشور با عزیزان خود تماس بگیرید. در خبر های پیشین در مورد فعال سازی رومینگ همراه اول در خارج از کشور نوشته ای را منتشر کردیم.

در ادامه همراه ما باشید:

 

فعال سازی رومینگ ایرانسل در خارج از کشور

 

رومینگ ایرانسل چیست؟

برای آن که شما بتوانید از این خدمات اپراتور ایرانسل استفاده کنید، نخست باید با مفهوم رومینگ آشنا باشید.  شما می توانید با استفاده از خدمات رومینگ، در هر کشوری که با اپراتور ایرانسل توافقنامه خدمات رومینگ دارد، از خدمات متنوع سیم کارت دائمی یا اعتباری خود استفاده کنید. همان طور که بیان کردیم به طور کلی هر اپراتور تنها می تواند یک محدوده جغرافیایی مشخص را پوشش دهی کند. در نتیجه کاربرانی که دارای سیم کارت ایرانسل هستند زمانی که از محدوده تحت پوشش شبکه ایرانسل خارج شوند، دیگر نمی توانند توسط این سیم کارت از خدمات ایرانسل استفاده کنند. 

رومینگ در واقع قابلیتی است که به شما امکان می دهد تا حتی پس از خروج از کشور نیز قادر باشید به راحتی از سیم‌کارت خود استفاده کنید، با ایران تماس بگیرید و یا تماس های دریافتی خود را پاسخ دهید. شما با فعال سازی رومینگ ایرانسل می توانید مثل همیشه از اینترنت خط خود استفاده کنید. در واقع رومینگ به شما این امکان را می دهد که به دکل های مخابراتی کشور های دیگر متصل شوید. اما باید هزینه‌ های اضافی آن را نیز بپردازید.

 

نحوه فعال سازی رومینگ ایرانسل

رومینگ در حالت عادی در تلفن همراه شما فعال نیست. هنگام این فعال سازی به شما هشداری مبنی بر بالا بودن هزینه ها داده می شود. به دو روش می توان رومینگ ایرانسل را فعال کرد، که شامل موارد زیر می شود:

  • فعال سازی رومینگ اپراتور ایرانسل توسط کد دستوری

می توان گفت: شماره گیری کد دستوری، راحت ترین راهی است که می توان جهت فعال سازی رومینگ ایرانسل از آن استفاده کرد. اما حتماً به این نکته توجه کنید که پیش از سفر خود رومینگ ایرانسل را فعال نمایید. برای فعال سازی رومینگ ایرانسل توسط کد، مراحل زیر را دنبال کنید:

  • کد #1*1111*را شماره گیری کنید.
  • اگر شما کد دستوری را به درستی وارد کرده باشید پیغامی مبنی بر "مشترک عزیز سرویس رومینگ شما با موفقیت فعال شد" دریافت خواهید کرد. این پیام نشان می دهد که سرویس رومینگ شما با موفقیت فعال شده است.
  • فعالسازی رومینگ اپراتور ایرانسل توسط اپلیکیشن ایرانسل من

یکی دیگر از روش هایی که جهت فعال سازی رومینگ ایرانسل می توان از آن استفاده کرد اپلیکیشن ایرانسل من است. شما برای این فعال سازی باید مراحل زیر را طی کنید:

  • وارد منوی سمت راست شوید.
  • سپس گزینه پرونده را انتخاب کنید.
  • در صفحه جدیدی که روبروی شما باز می شود، می توانید با انتخاب گزینه خدمات رومینگ ام تی ان ایرانسل به راحتی نسبت به فعال سازی یا غیر فعال سازی رومینگ اپراتور ایرانسل اقدام کنید.

 

نحوه فعال سازی رومینگ ایرانسل

 

نحوه استفاده از رومینگ ایرانسل

حال که شما نسبت به فعال سازی رومینگ ایرانسل اقدام کرده‌اید، باید با نحوه استفاده از آن نیز آشنا باشید. رومینگ زمانی فعال می شود که خط شما از محدوده پوششی شبکه اپراتور خارج شده و سیگنال را از دست بدهد. به عنوان مثال: رومینگ اپراتور ایرانسل هنگامی فعال می شود که شما به یک منطقه دور افتاده رفته یا اینکه کشور را ترک کنید. در این صورت گوشی شما در حالت رومینگ قرار می گیرد. شما می توانید با آن تماس گرفته و یا از اینترنت آن استفاده کنید. 

اما اگر گوشی شما به صورت خودکار قابلیت تبدیل شدن به حالت رومینگ را نداشته باشد، لازم است تا شما یک بار آن را خاموش و روشن کنید. اما فعال سازی رومینگ ایرانسل در گوشی های مختلف متفاوت است که در ادامه هر یک از آنها را شرح می دهیم. 

  • فعال سازی رومینگ و انتخاب شبکه در تلفن های اندروید

اگر شما دارای تلفن های اندروید هستید، برای فعال سازی رومینگ ایرانسل باید مراحل زیر را طی کنید:

  • نخست به بخش تنظیمات (setting)مراجعه کنید.
  • گزینه بیشتر (more ) را انتخاب کنید.
  • از گزینه های نمایش داده شده، گزینه شبکه های موبایل( mobile Network) را انتخاب کنید.
  • به دلیل دو سیم کارت بودن گوشی، گزینه انتخاب سیم کارت (select SIM card)را انتخاب کنید.
  • حال سیم کارت مورد نظر خود را انتخاب کنید.
  • در این مرحله باید گزینه حالت شبکه (Network Mode) را انتخاب کنید.
  • گزینهGSM / WCDMA(preferred) را انتخاب کنید.
  • برای آن که بتوانید اپراتور مد نظر را به صورت دستی انتخاب کنید، گزینه اپراتورهای شبکه (Network operator s) را انتخاب نمایید.
  • در منوی که مقابل شما باز شده است اپراتور مورد نظر خود را انتخاب کنید.
  • پس از اینکه اپراتور خود را انتخاب کردید به منوی تنظیمات شبکه تلفن همراه (Mobile Network setting ) باز گردید.
  • در زیر منوی که باز شده گزینه اینترنت فعال شد ( Data Enable d) را تیک بزنید.
  • سپس گزینه رومینگ اینترنت (Data roaming) را فعال کنید.

 

  • نحوه فعال سازی رومینگ و انتخاب شبکه در گوشی های آیفون

اگر شما دارای گوشی آیفون هستید، برای فعال سازی رومینگ ایرانسل باید مراحل زیر را به ترتیب طی کنید:

  • نخست به بخش تنظیمات گوشی تلفن مراجعه کرده و از منو setting زیر منوcarrier را انتخاب نمایید.
  • برای این که بتوانید اپراتور مورد نظر خود را به صورت دستی انتخاب کنید و تنظیمات لازم را انجام دهید، گزینه Automatic را خاموش کرده و اپراتور مورد نظر خود را انتخاب نمایید.
  • به عنوان مثال: اگر در کشور ترکیه هستید اپراتور ترکسل را که دارای ارزان ترین تعرفه است را انتخاب کنید.
  • به منوی Setting برگردید و زیرمنو Callular را انتخاب کنید.
  • در زیر منوی که به شما نمایش داده شده است، گزینه Callular Data و گزینه Data Roaming را فعال سازی کنید.

 

نحوه استفاده از رومینگ ایرانسل

 

چگونگی برقراری تماس با رومینگ ایرانسل

حال که شما نسبت به فعال سازی رومینگ ایرانسل خود اقدام نموده اید، مسئله مهم دیگری که مطرح می شود چگونگی برقراری تماس است. در این بخش آن را بررسی می کنیم. 

  • چگونگی تماس دیگران با شما

اگر فردی در داخل یا خارج از کشور قصد برقراری تماس با شما را داشته باشد، تماس خود را با شما به گونه ای برقرار می کند که شما در ایران هستید. به بیانی ساده تر به صورت کاملا عادی با شما تماس می گیرد. اما افرادی که در خارج از ایران هستند، برای برقراری تماس با شما باید پیش شماره ۰۰۹۸ را به ابتدای شماره شما اضافه کنند. این مطلب را با بیان مثالی عنوان می‌کنیم تا بفهم برای شما ساده تر شود. 

اگر فردی که قصد برقراری تماس با شما را دارد خارج از ایران باشد، باید به صورت زیر با شما بگیرد. 

0098935

اگر فردی که قصد برقراری تماس را دارد داخل ایران باشد، باید به صورت زیر تماس بگیرد. 

0935

  • چگونگی تماس شما با دیگران (درون کشور مقصد)

هنگامی که شما در خارج از ایران قرار دارید برای آن که بتوانید با شماره های درون همان کشور تماس بگیرید، باید مانند یک تماس معمولی عمل کنید. زیرا پس از فعالسازی رومینگ ایرانسل خط شما به خطی از همان کشور تبدیل شده است. 

  • چگونگی تماس شما با دیگران (خارج از کشور مقصد)

هنگامی که شما در خارج از ایران هستید برای آن که بتوانید با شمارهای ایران یا شماره ای در خارج از کشور مقصد خود تماس بگیرید، باید یک تماس بین المللی برقرار کنید. برقراری این تماس باید به صورت شماره مد نظر+کد شهر بدون صفر+کد کشور باشد. به عنوان مثال: برای برقراری تماس با شماره در استان تهران به صورت ۰۰۹۸۲۱۱۲۳۴۵۶۷۸ شماره گیری کنید. 

 

  هزینه رومینگ ایرانسل

 

هزینه رومینگ ایرانسل

موضوع دیگری که در رابطه با فعال سازی رومینگ ایرانسل باید بدانید این است که کلیه سیم کارت های اعتباری یا دائمی که قابلیت رومینگ در آن ها فعال شده است، تعرفه های متفاوتی نسبت به هزینه های معمولی دارند. باید به این نکته توجه کنید که هنگام استفاده از سرویس رومینگ ایرانسل، هزینه ‌های پیامک، اینترنت و مکالمه شما دیگر مطابق تعرفه های داخلی ایران محاسبه نمی شود. تمام این خدمات بر اساس تعرفه های کشور میزبان محاسبه خواهد شد. عدم آگاهی این نکته ممکن است خیلی از کاربران را به دردسر بیندازد. زیرا با عدم اطلاع از این هزینه ها، در نهایت مجبور به پرداخت هزینه ‌های زیادی خواهند شد. 

جهت جهت اطلاع از تعرفه تعریف شده کشوری که قصد سفر به آن را دارید، می توانید به سایت ایرانسل مراجعه کنید. سپس می توانید از طریق منو خدمات و سرگرمی> مکالمه > سرویس رومینگ، تعرفه های مربوط به کشور مورد نظر خود را بررسی کنید. آیا می دانید رومینگ ایرانسل ، همراه اول و رایتل و نحوه غیرفعالسازی چگونه انجام می شود. کلیه تماس های ورودی و یا خروجی سیم کارت ایرانسلی دائمی و یا اعتباری که در حالت رومینگ قرار دارد، به صورت دقیقه محاسبه می شود. 

 

نحوه خرید بسته اینترنت رومینگ ایرانسل

اپراتور ایرانسل خبر از افزودن خدمات نسل چهارم اینترنت همراه به رومینگ بین المللی خود داده است. پیرو گزارش روابط عمومی ایرانسل، کلیه مشترکین اپراتور ایرانسل از این پس می توانند در سفرهای خارجی خود از شبکه پر سرعت نسل چهارم اینترنت همراه استفاده کنند. حتماً به این موضوع توجه کنید که در زمان رومینگ دیگر نمی توانید از بسته اینترنتی که در ایران خریداری کرده‌اید، استفاده کنید. هزینه های استفاده از این خدمات مطابق تعرفه رومینگ، آزاد محاسبه خواهد شد که مبلغ کمی نخواهد بود.

اما جای نگرانی نیست، شما می توانید پیش از خروج از ایران بسته های رومینگ اینترنت ایرانسل را خریداری کنید. در این صورت می توانیم زمانی که خارج از کشور هستید با سیم کارت ایرانسل خود با هزینه های مناسب تری به اینترنت وصل شوید. اما چگونه می توانم بسته اینترنت رومینگ ویژه اپراتور ایرانسل را خریداری کنم؟ یقینا این پرسشی است که اکنون برای شما مطرح می شود. در پاسخ باید بیان کنیم: شما می توانید با شماره گیری کد دستوری #3*111* بسته های اینترنت ویژه رومینگ را فعال سازی کنید. 

 

چند نکته درباره بسته های اینترنت رومینگ ایرانسل

  • شما می توانید با شماره گیری کد #1*4*1*555* باقیمانده اعتبار بسته خود را استعلام بگیرید.
  • هنگامی که شما به ایران باز می گردید، حجم‌ بسته های اینترنت رومینگ شما منقضی شده و در ایران قابل استفاده نیست.

 

چند نکته درباره فعال سازی رومینگ ایرانسل

  • شما باید پیش از سفر خود سرویس رومینگ را فعال کنید.
  • از وجود توافق نامه رومینگ ایرانسل در کشور مقصد، اطمینان حاصل کنید.
  • شما در حالت رومینگ بین‌الملل نمی توانید از طرح کنترل مصرف اینترنت استفاده کنید.

 

مزایا و قابلیت های سرویس رومینگ ایرانسل

  • دارا بودن تعرفه های ارزان
  • بسته های اینترنت ویژه
  • تعرفه تخفیفی در 32 کشور گروه MTN
  • ارائه خدمات در 158 کشور مختلف جهان

 

نحوه غیر فعال سازی رومینگ ایرانسل

زمانی که مسافرت شما به پایان رسید، باید رومینگ ایرانسل را غیر فعال کنید. شما می توانید این اقدام را با پیمودن مسیرهای زیر انجام دهید. 

  • نخست باید کد دستوری#2*1111* را شماره گیری کنید.
  • سپس پیامی مبنی بر" مشترک عزیز سرویس رومینگ شما با موفقیت غیرفعال شد " دریافت می کنید. کلیه هزینه های شما از این پس به صورت عادی محاسبه می شود.

 

مزایای فعال سازی رومینگ ایرانسل در سفر 

ایرانسل دارای گسترده ترین شبکه رومینگ مکالمه و دیتا در ایران است. این اپراتور جهت رفاه حال کلیه مشترکین خود، امکان استفاده از خدمات تلفن همراه را حتی در هواپیما نیز فراهم نموده است. رومینگ در زبان ساده یعنی این که شما بتوانید با سیمکارت ایرانی خود در خارج از ایران از کلیه خدمات اپراتور خود استفاده کنید. شما با فعال سازی رومینگ ایرانسل می توانید در سفرهای خود از خدمات این اپراتور مانند تماس تلفنی، ارسال و دریافت پیامک و متصل شدن به شبکه اینترنت استفاده کنید. امیدواریم از مطالعه این مطالب لذت برده باشید. 

تعداد 4 نظر ثبت شده است
امتیاز کلی 3.3
2
0
0
1
1
شما چه امتیازی به "این مطلب" می دهید؟

  1. and***@gmail.com

    سلام مطلب ارائه شده را مطالعه کردم و بسیار خوب و کارشناسی شده است می‌توان از آن استفاده کرد

  2. gh.***@gmail.com

    سلام، ببخشید من آلمان هستم تا چند وقت پیش رومینگم فعال بود، الان دو روزه غیر فعال شده، هیچ راهی نیست بتونم اینجا که هستم فعالش کنم؟ شمارو خدا اگر میدونین چطور میتونم توو آلمان فعالش کنم، منو راهنمایی کنین.

    پاسخ :

    سلام وارد سایت ایرانسل شوید و از طریق چت آنلاین با کارشناسان ایرانسل متصل می شوید و شماره خود را به آنها اعلام نمایید ، مشکل رفع خواهد شد.

  3. وقتی خارج از کشوری و رومینگ فعال نکردی کد دستوری کار نمی کنه اون وقت چطور موضوع رو گذاشتین فعال سازی رومینگ ایرانسل در خارج از کشور ایرانسل من هم از خارج از کشور در دسترس نیست

    پاسخ :

    سلام اپراتور ایرانسل در خارج از کشور فعال است البته در خاورمیانه ، برای تمام کشور ها امکان پذیر نیست

x
مای رند
قیمت گذاری سیم کارت
ثبت درخواست