وب سایت مای رند - مرکز خرید و فروش سیم کارت
ثبت نام ورود
خرید سیم کارت رند از شهر سیم
بلاگ | بازار موبایل

بررسی دقیق سامسونگ گلکسی S20 و S20 plus به زبان ساده

انتشار ۱۴۰۰/۱/۸ . ۷۳۷۷ بازدید

S20  آخرین گوشی سری اس سامسونگ گلکسی و ترند امروز دنیا که البته در 3 نوع متفاوت S20 ،S20 plus و S20 Ultra  عرضه شده است. گزینه نوع میانی S20 plus  است و بهترین نوع و البته گران ترین S20 Ultra است. صرف نظر از تفاوت های مهم تر ، در ظاهر S20 plus  همان S20  است فقط کمی بزرگتر! که البته چیز بدی نیست. 

شباهت های این سه مدل آنقدر زیاد است که انتخاب را برای شما سخت خواهد کرد. ابتدا از بسته بندی S20 شروع کنیم. بسته بندی S20 کاملا استاندارد و محکم است. گوشی در بهترین حالت قرار دارد و جعبه طوری طراحی شده از هر گونه آسیب احتمالی جلوگیری می‌کند. 

درون جعبه آداپتور و کابل شارژ وجود دارد. آداپتور به کار رفته در این گوشی 25 واتی است و کابل شارژ هم USB نوع C است. تنوع شارژر برای سامسونگ گلکسی S20 زیاد است. S20 از فست شارژ یا همان شارژ سریع پشتیبانی می‌کند. در قسمت باتری به طور مفصل به این موضوع خواهیم پرداخت. 
محتویات درون جعبه سامسونگ گلکسی S20 و S20 پلاس مشابه یکدیگر است. در این گوشی ها خبری از جک 3.5 میلیمتری نیست. به این ترتیب خبری از هندزفری سیمی هم نخواهد بود! شرکت های گوشی سازی امروزه در حال تلاش برای حذف جک 3.5 میلی متری هستند. با این حساب مردم مجبور می‌شوند که هندزفری و هدفون بی سیم را جداگانه تهیه نمایند. 

در این مقاله قصد داریم به بررسی دو مدل از این خانواده یعنی S20 و S20 پلاس بپردازیم. با ما همراه باشید. 

 

سامسونگ گلکسی s20 و s20 پلاس

 

طراحی سامسونگ گلکسی S20 و S20 پلاس

می‌توان گفت طراحی این گوشی با چند سری قبلی سامسونگ تفاوت چندانی ندارد. اما سامسونگ از مدل طراحی جدیدی در این سری ها استفاده میکند که البته به گوشی های رده پایین نیز تسری کرده. دوربین سلفی به صورت پانچی درون حفره ای در صفحه نمایش قرار گرفته و  سنسور اثر انگشت  نیز در صفحه نمایش قرار دارد. 

این غول کره ای در حال انجام آزمون و خطا های زیادی برای سنسور اثر انگشت خود است . زیر صفحه نمایش گوشی S20 فضای خالی کمی تعبیه شده  که این بر زیبایی گوشی افزوده است. اگر به تصویر این گوشی نگاه کنید خمیدگی اطراف آن را می بینید که البته با دقت به چند گوشی جدید سامسونگ متوجه میشوید که نوع انحنای آنها با مد های قدیمی تر تغییر کرده.

 در پشت گوشی هم ماژول بزرگ دوربین قرار گرفته که البته در S20 plus این ماژول بزرگتر از S20 است. همانطور که در قسمت مشخصات نوشته شده ابعاد صفحه نمایش این گوشی 6.2 این است؛ مدل S20 plus  دارای صفحه نمایش 6.7 اینچی و S20 اولترا 6.9 اینچی است. نکته قابل توجه این است که نسبت صفحه نمایش به بدنه گوشی در S20 حدودا 91 درصد و در S20 Plus حدود 90.5 درصد است. 

طراحان سامسونگ زیاد دنبال تغییرات فاحشی در طراحی ظاهری این گوشی نبوده اند و همچنان از ترکیب شیشه و فلز برای طراحی این گوشی نیز استفاده کرده اند و پنل شیشه ای در هر دو طرف دستگاه از نسل ششم گوریلا گلس ساخته شده است. بدنه دستگاه نیز از فریک آلومینیومی ساخته شده. 

گوشی S20 دارای حاشیه های بسیار نازکی است. دیگر فضای خالی ای در زیر گوشی تعبیه نشده. عده ای حاشیه پایین را برای استراحت انگشت می‌دانند. البته من که تا به حال از این قسمت گوشی برای استراحت انگشت استفاده نکرده ام!

 

گلکسی s20 و s20 پلاس

 

در سمت راست گوشی دکمه های پاور و تنظیمات صدا قرار گرفته اند. البته این دکمه ها همیشه آنجا بوده اند! اسپیکر و پورت USB نیز در پایین گوشی قرار دارند. در بالای گوشی هم جایگاه مخصوص سیم کارت و کارت حافظه microSD قرار گرفته است. 

وزن S20 حدود 163 گرم است. این یعنی گوشی به اندازه کافی سبک طراحی شده است. علاوه بر این سایز و ابعاد S20 نوید خوش دستی این گوشی را می‌دهند. در مقابل، سامسونگ گلکسی S20 پلاس دارای وزن 186 گرمی برای نسخه LTE و 188 گرمی برای نسخه 5G است. 

گلکسی S20‌ پلاس دارای ابعاد بزرگتر و وزن بیشتری است. اما S20 پلاس هم به اندازه کافی خوش دست است و به هیچ وجه استفاده از آن سخت نیست. 

بهترین گوشی های سال 2020 

بهترین گوشی های سال 2020 برای چه شرکت هایی هستند؟

نمایشگر و صدا سامسونگ گلکسی S20 و S20 پلاس

هر سه نوع S20  از فناوری Dynamic AMOLED استفاده می‌کنند و رزولوشن و نرخ نوسازی تصویر همگی یکسان است. در صفحه نمایش هر سه نوع S20 از وضوح 1440×3200 پیکسل و تراکم پیکسلی بیش از 500 ، در نسبت 20:9 استفاده شده است. 

نکته دیگر این است که در این سری، سامسونگ نرخ نوسازی را به 120 هرتز ارتقا داد است. صفحه نمایشگر گوشی تلفن شما ثابت و ایستا نیست بلکه دائما اطلاعات جدید را گرفته  به پیکسل تبدیل می کند و به شما نمایش میدهد. نرخ نوسازی در واقع تعداد نوسازی صفحه نمایش در یک ثانیه است.

برای مثال S20  دارای نرخ نوسازی 120 هرتز است یعنی اینکه در هر ثانیه 120 بار صفحه نمایش نوسازی می شود. یک نکته جالب درباره نرخ نوسازی این است که میتوانید آن را روی 60 هرتز تنظیم کنید تا باتری تان دیر تر خالی شود.

صفحه نمایش این گوشی از 16 میلیون رنگ پشتیبانی میکند. سامسونگ گلکسی S20 دارای یک صفحه نمایش 6.2 اینچی است. تراکم پیکسلی در این گوشی حدودا 563 پیکسل در اینچ است. 

به صورت پیش فرض نرخ نوسازی صفحه در این گوشی بر روی 120 هرتز تنظیم شده. ولی در صورتی که می‌خواهید در مصرف باتری صرفه جویی کنید، می‌توانید نرخ نوسازی را روی 60 هرتز قرار دهید.

البته وقتی نرخ نوسازی 120 هرتز را تجربه می‌کنید، شاید دیگر دل کندن از آن و سراغ 60 هرتز رفتن برایتان سخت باشد!

 

سامسونگ گلکسی s20

 

اما به سراغ سامسونگ گلکسی S20 پلاس برویم. این گوشی دارای یک صفحه نمایش 6.7 اینچی با رزولوشن 1440 در 3200 پیکسل است. رزولوشن هر دو گوشی یکسان است، اما تراکم پیکسلی آنها متفاوت است. تراکم پیکسلی S20 پلاس، حدود 525 پیکسل در اینچ است.

شاید یک نکته منفی S20 این باشد که بین حداکثر رزولوشن صفحه و نرخ نوسازی بالا باید فقط یکی را انتخاب نمایید! نرخ نوسازی 120 هرتزی،‌ فقط در رزولوشن 1080P قابل استفاده است. در رزولوشن 1440P گوشی نرخ نوسازی را به 60 هرتز تغییر می‌دهد. 

البته شایعاتی مطرح شده که شاید سامسونگ در آپدیت های بعدی خود این مشکل را حل کند. من هم امیدوارم هرچه زودتر این اتفاق بیفتد!

در گلکسی S20  از بلندگو های استریو استفاده شده و البته این گوشی امکان سفارشی سازی صدا را برای کاربر فراهم کرده. صدای عالی و فراگیر این گوشی جای ایرادی در اسپیکر های آن باقی نگذاشته.  طبق تست های انجام شده، S20 رتبه خیلی خوب را برای بلندگو هایش کسب کرده است. 

در کل صفحه نمایش هر دو گوشی عالی است و وضوح و نرخ نوسازی آنها رضایت بخش است. رنگ ها روشن به نظر می‌رسند. نور صفحه نمایش به خوبی تنظیم می‌شود. 

به لطف پرچمدار بودن این دو گوشی شاید ایراداتی کمتری بتوان از آنها گرفت. اما همان ایراداتی کمی هم که دارند، قابل تحمل است!

 

سامسونگ گلکسی اس 20

 

طول عمر باتری سامسونگ گلکسی S20 و S20 پلاس

در گلکسی S20  شاهد یک باتری 4000 میلی آمپری هستیم که افزایش خوبی نسبت به پرچمداران قبلی سامسونگ است. اما اعداد فقط روی کاغذ اند و باید در عمل طول عمر باتری را در شرایط متفاوت تست کنیم.

در صورتی که باتری پر باشد و نرخ نوسازی 60 هرتز باشد و کیفیت صفحه 1440p  باشد میتوانید حدود 11 ساعت و 53 دقیقه وبگردی کنید یا حدود 12 ساعت فیلم تماشا کنید و حدود 14 ساعت و 20 دقیقه هم میتوانید تماس صوتی از طریق اینترنت داشته باشید. 

اما اگر نرخ نوسازی 120 هرتز را انتخاب کنید و کیفیت صفحه 1080p باشد 10 ساعت و 48 دقیقه وبگردی میتوانید بکنید و یا حدود 9 ساعت فیلم تماشا کنید. اما برای تماس صوتی اینترنتی همان مقدار 14 ساعت و 20 دقیقه را میتوانید داشته باشید.

اما درباره S20 plus ، این گوشی از باتری 4500 میلی آمپری استفاده می کند. نتیجه تست باتری

 S20  plus به این صورت است : اگر نرخ نوسازی گوشی 120 هرتز و کیفیت 1080p  باشد شما میتوانید حدود 10 ساعت و 55 دقیقه وبگردی کنید یا 13 ساعت و 30 دقیقه به تماشای فیلم بپردازید. برای تماس صوتی اینترنتی نیز حدود 21 ساعت میتوانید از گوشی استفاده کنید. 

اما اگر نرخ نوسازی را روی 60 هرتز قرار دهید و کیفیت صفحه 1140p  باشد حدود 13 ساعت میتوانید وبگردی کید و یا 17 ساعت و 10 دقیقه به تماشای فیلم بپردازید.درباره تماس صوتی اینترنتی تفاوتی وجود ندارد و همان 21 ساعت است.

 

گوشی سامسونگ گلکسی s20 و s20 پلاس

 

هر دو گوشی S20  و مدل پلاس آن از یک شارژر 25 واتی استفاده می کنند که در مدت حدودا 50 الی 55 دقیقه ای گوشی را کامل شارژ می کنند. 

اعداد به دست آمده اگرچه مطابق توقع ما نیستند، اما بد هم نیستند! در واقع توقع داشتیم باتری های S20 و S20 پلاس بیشتر مقاومت کنند. حتی برخی از گوشی های میان رده سامسونگ، مقاومت بیشتری در باتری نسبت به این دو گوشی دارند! 

هر دو گوشی S20 و S20 پلاس دارای قابلیت شارژ معکوس هستند. یعنی می‌توانید با استفاده از ظرفیت باتری گوشی ها، دستگاه دیگری مانند ساعت های هوشمند یا هدفون های بی سیم را شارژ نمایید. 

علاوه بر این هر دو گوشی از قابلیت شارژ بی سیم هم پشتیبانی می‌کنند. بدین منظور باید از شارژر مخصوص 15 واتی استفاده نمایید. 

رابط کاربری سامسونگ گلکسی S20 و S20 پلاس 

همه مدل های گلکسی S20 به صورت پیش فرض از اندروید 10 و رابط کاربری One UI 2.0 استفاده می‌کنند. با اینکه رابط کاربری تغییراتی داشته ولی اگر کاربر سامسونگ بوده اید این رابط کاربری برایتان آشنا خواهد بود چرا که این تغییرات بسیار جزئی هستند. 

برای بخش امنیت، هر دو مورد اثر انگشت و تشخیص چهره وجود دارد. با توجه به سلیقه خودتان می‌توانید از یکی از آنها استفاده نمایید. اما تشخیص چهره هنوز هم به اندازه اثر انگشت امن نیست. 

پس بهتر است از اثر انگشت برای احراز هویت استفاده کنید. سرعت خوانایی اثر انگشت در این دو گوشی بسیار بالا است. تشخیص چهره نیز به سرعت عمل می‌کند. در کل ما از هر دوی آنها راضی هستیم!

 

بررسی سامسونگ گلکسی s20

دوربین سامسونگ گلکسی S20 و S20 پلاس

گلکسی S20 از یک ماژول نسبتا بزرگ که دارای 3 دوربین است استفاده می کند. هر 3 دوربین قابلیت تصویر برداری دارند که دو دوربین آن 12 مگاپیکسلی و یک دوربین آن 64 مگاپیکسلی است.

 دوربین سلفی نیز 10 مگاپیکسلی است که درون حفره ای در درون صفحه نمایشگر قرار گرفته. تنها تفاوت دوربین های S20 و   S20 Plus در این است که S20 plus  دارای یک دوربین اضافه 0.3 مگاپیکسلی عمقی است.

تصاویر واقعا عالی به نظر می رسند و اکثر کاربران این گوشی از کفت تصاویر گرفته شده توسط این گوشی راضی اند. به جز ند ایراد واقعا جزئی که شاید فقط برای عکاسان حرفه ای مهم باشد ، مشکل درخور توجه دیگری وجود ندارد.

بزرگنمایی دوربین S20 فوق العاده است. شاید برای شما باور نکردنی باشد، ولی دوربین S20 در حالت عادی تا 30 برابر می‌تواند بزرگ باشد. در حالت شب هم تا 10 برابر می‌تواند بزرگنمایی کند. زوم کردن دوربین در حالت فیلمبرداری نیز ممکن است و تا 12 برابر می‌تواند بزرگنمایی داشته باشد. 

قطعا درباره کیفیت تصاویر ما توقع زیادی از S20 و S20 پلاس داریم. عکس های گرفته شده با دوربین S20 عالی به نظر می‌رسند. جزئیات به خوبی دیده می‌شوند و رنگ ها به طور زیبایی چیده شده اند. سایه ها هم خوب نمایش داده می‌شوند ولی سامسونگ می‌توانست در این زمینه بهتر عمل کند. 

در محیط هایی که نور زیادی وجود دارد، گوشی به طور هوشمند، نور صحنه را تنظیم می‌کند. توجه داشته باشید که گوشی در حالت خودکار تصاویر 12 مگاپیکسلی ثبت می‌کند. 

 

دوربین سامسونگ گلکسی s20

 

حتی عکس های گرفته شده در روز، از واقعیت هم روشن تر هستند. این قابلیت عکس ها را زیبا و مناظر را شادتر نشان می‌دهد. 

وقتی وارد برنامه دوربین S20 می‌شوید، خود برنامه به شما پیشنهاد می‌دهد تا دوربین 64 مگاپیکسلی را فعال کنید. عکس های گرفته شده با دوربین 64 مگاپیکسلی بسیار چشمگیر هستند. 

تصاویر گرفته شده در حالت بزرگنمایی نیز عالی به نظر می‌رسند. جزئیات به خوبی نشان داده می‌شوند. کیفیت تصاویر در دو گوشی S20 و S20 پلاس یکسان است. هر دو از کیفیت عالی ای برخوردار هستند. عملکرد عالی دوربین این دو گوشی در حالت شب نیز ادامه دارد! در نور کم دوربین تلاش می‌کند تا نور ها را تنظیم کند. 

بدین صورت بهترین کیفیت ممکن را برای شما ثبت خواهد کرد. البته در حالت شب وقتی بزرگنمایی را انجام می‌دهیم، کیفیت تصاویر مانند حالت عادی باقی نمی‌مانند. سایه ها به خوبی نشان داده می‌شوند و همه چیز عالی به نظر می‌رسد. 

در تصاویر پرتره، دوربین به طور خودکار سوژه را از محیط اطراف اش متمایز می‌کند. بدین ترتیب محیط اطراف سوژه تار به نظر می‌رسد و فقط سوژه روشن و واضح است. این قابلیت تصاویر پرتره را زیبا تر می‌کند. در تصویربرداری از فاصله نزدیک و سلفی نیز این موضوع مشاهده می‌شود. 

با اینکه در حالت فیلمبرداری محدودیت هایی وجود دارد اما ما از کیفیت فیلمبرداری این گوشی ها راضی هستیم.  مخصوصا حالت فیلمبرداری 8K که این گوشی ها را به غول های واقعی تبدیل کرده است. 

البته وضوح فیلمبرداری را می‌توانید تنظیم کنید و روی گزینه مورد نظرتان بگذارید. در عین حال سرعت فیلمبرداری را نیز می‌توانید تغییر دهید. 

سرعت فیلمبرداری می‌تواند روی 24، 30 یا 60 فریم در ثانیه باشد. تمامی قابلیت های دوربین S20 و S20 پلاس، این دو گوشی را به غول های واقعی تبدیل کرده اند. به هر حال فکر نمی‌کنم کسی از دوربین های خانواده S20 ناراضی باشد. 

هر چند مشکلاتی وجود دارد، اما این مشکلات آنقدر کوچک و جزئی هستند که شاید اصلا متوجه آنها نشوید. 

 

s20 و s20 +

 

چیپ ست پردازشی و حافظه سامسونگ گلکسی S20 و S20 پلاس 

سری S سامسونگ بر اساس مناطق جغرافیایی از چینش پردازنده ای متفاوتی استفاده می‌کند. برای مثال در برخی مناطق مثل آمریکای شمالی از چیپ‌ست 7 نانومتری Snapdragon 865 کوالکام و در مناطق دیگر از جمله ایران از چیپست اگزینوس ( Exynos 990 ) استفاده می شود.

 چیپست اگزینوس از اسنپ دراگون کمی ضعیف تر است اما از نظر طول عمر باتری بازدهی بیشتری دارد. برای حافظه داخلی سه مدل متفاوت 128، 256 و 512 گیگابایت وجود دارد و البته میتوانید از یک رم استفاده کنید.

 نکته منفی درباره استفاده از رم آن است که باید رم را در شیار دوم سیمکارت قرار دهید. یعنی اینکه نمی توانید همزمان از دو سیمکارت و رم استفاده کنید بلکه از یک سیمکارت و یک رم می توانید استفاده کنید. 

پرسش و پاسخ هایی درباره سامسونگ گلکسی S20 و S20 plus 

در این قسمت قصد داریم به بررسی چند سوال مهم درباره این دو گوشی پرچمدار سامسونگ بپردازیم. احتمالا این موارد سوالات شما نیز باشند. 

آیا گلکسی S20 بدون ایراد است؟

طبیعتا مانند هر گوشی دیگری گلکسی S20 کامل نیست و ایراداتی هر چد جزئی دارد. از جمله ایرادات ذکر شده می توان به مشکل در صفحه نمایشگر و یا عمر 3 الی 4 ساعته باتری در شرایط خاص اشاره کرد. 

البته فراموش نکنید که S20 در حال حاضر از پرچمداران سامسونگ است. طبیعتا میان گوشی های سامسونگ، این گوشی از بهترین هاست.

البته شاید ایراد دیگر S20 گران بودن آن باشد. البته این موضوع شاید بیشتر در ایران صدق کند. به هر حال هر چه گوشی بهتری بخواهید، هزینه بیشتری باید پرداخت کنید.

 

s20 و s20 plus

 

کدام یک از مدل های سامسونگ گلکسی S20 را بخریم؟

این موضوع کاملا به نیاز شما مربوط است اما در کل میتوان گفت که S20 plus  برای بیشتر مشتریان رضایت بخش بوده ولی اگر دنبال گوشی جمع و جور تری هستید به سراغ S20 بروید. 

همانطور که گفتم، این خانواده دارای سه عضو است. S20 و S20 plus و برادر بزرگتر S20  اولترا. دو برادر بزرگتر گران تر هستند و قابلیت های بیشتری نیز دارند. اما این به معنای بد بودن برادر کوچکتر نیست.

کل این خانواده عالی هستند. اما اختلافاتی هر چند کوچک باعث تفاوت قیمت بین آنها شده است. در نهایت این شما هستید که انتخاب می‌کنید کدام یک برای شما مناسب تر است. 

پیشنهاد من این است که این مقاله را به طور کامل بخوانید سپس به مقاله مای رند درباره S20 اولترا مراجعه نمایید. در آخر هر 3 گوشی را با یکدیگر مقایسه نمایید و با توجه به نیاز و محدوده قیمتی، مدل مناسب تر را انتخاب کنید. 

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S20 اولترا 

بررسی جامع بزرگترین برادر عضو خانواده S20 را در مای رند بخوانید!

آیا گلکسی S20 ضد آب است؟

در واقع این سه گوشی دارای گواهی IP68 هستند. این گواهی نشان می‌دهد که گوشی در برابر گرد و غبار و آب مقاوم است. البته مقاومت در برابر آب شرایط خاصی دارد. هر سه گوشی حداکثر 30 دقیقه می توانند تا حداکثر عمق 1.5 متری مقاومت داشته باشند. 

بنابراین با توجه به این شرایط می‌توان گفت S20 ضد آب است. البته فکر امتحان کردن این موضوع را از سرتان بیرون کنید. 

آیا گلکسی S20  از فناوری 5G  پشتیبانی می کند؟

بله هر سه نوع S20  از  5G  پشتیبانی می‌کنند ولی باید توجه داشته باشید که در خیلی از کشورهای دنیا از جمله ایران هنوز فناوری اینترنت نسل پنجم عملیاتی نشده پس این امکان فعلا برایتان بیهوده خواهد بود. 

اما اگر به هر دلیلی دنبال خرید گوشی ای با قابلیت 5G هستید، باید بگویم که گوشی های ارزان تری نیز وجود دارند که از این فناوری پشتیبانی می‌کنند. 

 

s20 و s20 پلاس

 

آیا گلکسی S20 دو سیم کارته است؟

هم بله و هم نه. در نسخه هایی با چیپ ست اسنپ دراگون تنها یک شیار برای سیمکارت تعبیه شده ولی در نسخه هایی با چیپ ست اگزینوس دو شیار برای سیمکارت در نظر گرفته شده. با این حال برای استفاده از رم در نسخ هایی با چیپ ست اگزینوس باید رم را در شیار دوم سیمکارت قرار دهید یعنی امکان همزمان دو سیمکارت و یک رم را ندارید. 

آیا گلکسی S20 جک هدفون دارد؟

متاسفانه نه، S20  اولین گوشی سری S  سامسونگ است که ج�� هدفون ندارد. دلایل متفاوتی برای این تصمیم سامسونگ وجود دارد برای مثال به دلیل اینکه گوشی ضد آب طراحی شود جک هدفون را حذف کردند و یا به دلیل اینکه مشتریان را مجبور به خرید هدفون های بی سیم کنند!

S20 اولترا چه تفاوتی با S20 و S20 plus دارد؟

عضو دیگری از خانواده S20 به نام S20 اولترا وجود دارد که البته در مقاله اشاره های کمی به آن کردیم. S20 ‌اولترا به جز صفحه نمایش بزرگتر تفاوت های دیگری نیز با S20 و S20 plus  دارد. برای باتری استفاده شده در S20 اولترا 5000 میلی آمپر است. S20 اولترا یک دوربین 108 مگاپیکسلی و یک دوربین 48 مگاپیکسلی و یک دوربین 12 مگاپیکسلی دارد. دوربین سلفی آن هم 0.3 مگاپیکسلی است. 

نقاط قوت و ضعف سامسونگ گلکسی S20 و S20 پلاس 

S20 پرچمدار کنونی سامسونگ است که البته شاید قیمت بالایش برای مردم ایران مانع انتخاب این گوشی شود. با این حال ما سعی کردیم یک تحلیل و مقایسه جامع بین دو عضو این خانواده بنویسیم. 

نقاط قوت سامسونگ گلکسی S20 و S20 پلاس:

  1. کیفیت ساخت عالی است و از مواد مرغوبی برای ساخت گوشی استفاده شده است.
  2. هر دو گوشی دارای گواهی IP68 هستند.
  3. طرح آشنا و در عین حال مدرن
  4. صفحه نمایش دارای نرخ نوسازی 120 هرتز است.
  5. بلندگو ها عالی عمل می‌کنند.
  6. کیفیت دوربین در همه حالات عالی و راضی کننده است.

نقاط ضعف سامسونگ گلکسی S20 و S20 پلاس:

  1. عملکرد حسگر اثر انگشت بهترین نیست و هنوز جای رقابت دارد.
  2. استقامت باتری به اندازه کافی خوب نیست!
  3. حالت زوم دوربین به اندازه زوم S20 اولترا خوب نیست.

 

s20 و s20 plus

در آخر نگاهی به مشخصات دو گوشی S20 و S20 پلاس می‌اندازیم.

اتصالات

شبکه بی‌سیم Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac/ax، دو بانده، Wi-Fi Direct، هات‌اسپات
بلوتوث 5.0، A2DP، LE، aptX
GPSدارد، با A-GPS، GLONASS، BDS، GALILEO
NFCدارد
USB3.2، Type-C 1.0 کانکتور ریورسبل

باتری

باتری باتری غیر قابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت 4000 میلی آمپر ساعت (گوشی S20)/  باتری غیر قابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت 4500 میلی آمپر ساعت (گوشی S20 پلاس)
شارژر

 شارژ سریع باتری 25 وات

 USB Power Delivery 3.0

 شارژ بی‌سیم سریع 15 واتی Qi/PMA

 شارژ بی‌سیم معکوس 9 واتی

بدنه

ابعاد 151.7 در 69.1 در 7.9 میلی‌متر (S20)/  161.9 در 73.7 در 7.8 میلی‌متر (S20 پلاس)
وزن 163 گرم (S20)/  186 گرم یا 188 گرم (S20 پلاس)
متریال پشت و جلو از شیشه (گوریلا گلس 6)، فریم آلومینیومی
سیم کارتتک سیم‌کارته (نانو-سیم) یا دو سیم‌کارته‌ی هیبریدی (نانو-سیم، همزمان یکی فعال (dual stand-by))

پلتفرم

سیستم‌عاملاندروید 10.0; One UI 2
تراشه

 Exynos 990 - نسخه‌ جهانی

Qualcomm SM8250 Snapdragon 865 - نسخه آمریکا

پردازشگر مرکزی

 8 هسته‌ای (دو هسته 2.73 گیگاهرتز Mongoose M5 و دو هسته 2.6 گیگاهرتز Cortex-A76 و چهار هسته‌ 2.0 گیگاهرتزی گیگاهرتز Cortex-A55) - نسخه جهانی

8 هسته‌ای (یک هسته‌ی 2.84 گیگاهرتز Kryo 585 و سه هسته‌ی 2.42 گیگاهرتز Kryo 585 و چهار هسته‌ی 1.8 گیگاهرتز Kryo 585) - نسخه آمریکا

پردازنده گرافیکی

 Mali-G77 MP11 - جهانی

Adreno 650 - آمریکا

حافظه

درگاه حافظه microSDXC (استفاده‌ از شیار دوم سیم‌کارت)
حافظه داخلی128 گیگابایت (S20) / 128 گیگابایت، 256 گیگابایت و 512 گیگابایت (S20 پلاس)
رم8 گیگابایت یا 12 گیگابایت

دوربین

اصلی (S20)

 

 

 12 مگاپیکسل، (لنز واید، 26 میلی‌متری، f/1.8، فوکوس خودکار دوال پیکسل با تشخیص فاز، لرزشگیر اپتیکال تصویر)

64 مگاپیکسل، (لنز واید، فوکوس خودکار با تشخیص فاز، لرزش‌گیر اپتیکال تصویر، ثبت تصاویر بزرگ‌نمایی شده با کراپ کردن، f/2.0)

12 مگاپیکسل، (اولتراواید، 13 میلی‌متری، فوکوس خودکار، فیلم‌برداری Super Steady)

اصلی (S20 پلاس)

 12 مگاپیکسل (لنز واید، 26 میلی‌متری، f/1.8، فوکوس خودکار دوال پیکسل با تشخیص فاز، لرزشگیر اپتیکال تصویر)

64 مگاپیکسل، (لنز واید، فوکوس خودکار با تشخیص فاز، لرزش‌گیر اپتیکال تصویر، ثبت تصاویر بزرگ‌نمایی شده با کراپ کردن، f/2.0)

12 مگاپیکسل (اولتراواید، 13 میلی‌متری، فوکوس خودکار، فیلم‌برداری Super Steady)

0.3 مگاپیکسل (ToF)

ویژگی‌ها فلش LED، پانوراما
فیلم‌برداری 3240p@30fps، 2160p@30/60fps، 1080p@30/60/240fps، 720p@960fps، ضبط صدای استریو، لرزشگیر الکترونیکی تصویر-ژیروسکوپی و لرزش‌گیر اپتیکال تصویر
سلفی 10 مگاپیکسل (1.22 میکرومتر سایز پیکسل، 1/3.2 اینچ سایز سنسور، لنز واید 26 میلی‌متری، f/2.2، فوکوس خودکار دوال پیکسل با تشخیص فاز)
فیلم‌برداری سلفی 2160p@30/60fps, 1080p@30fps

شبکه

فناوری GSM / CDMA / HSPA / EVDO / LTE / 5G

قابلیت ها

حسگرها حسگر اثرانگشت (زیر نمایشگر، اولتراسونیک)، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، سنسور مجاورت، قطب‌نما، فشارسنج

نمایشگر

نوع Dynamic AMOLED، لمسی خازنی، 16 میلیون رنگ
ابعاد 6.2 اینچ (S20) /  6.7 اینچ (S20 پلاس)
وضوح تصویر 1440 در 3200 پیکسل 
رفرش ریت نرخ تازه‌سازی تصویر 120 هرتزی

صدا

جک ۳.۵ میلی‌متریندارد
کیفیت32 بیت/384 کیلوهرتز

با این اوصاف فهمیدیم که S20 هم بدون ایراد نیست. چنانچه تجربه استفاده از این گوشی ها را داشته اید، لطفا نظرات خودتان را با ما به اشتراک بگذارید.

به نظر شما انتخاب کدام یک از مدل های خانواده S20 منطقی و به صرفه تر است؟ 

مطالب مرتبط
معرفی اقدامات لازم پس از سرقت گوشی موبایل
بلاگ | اخبار اپراتورها
معرفی اقدامات لازم پس از سرقت گوشی موبایل
امروزه سرقت تلفن همراه به یکی از از دغدغه های افراد تبدیل شده است. متاسفانه به دلیل شرایط اقتصادی کنونی کشور، برخی افراد برای گذراندن زندگی...
معرفی ۱۵ نکته طلایی برای کاهش مصرف اینترنت گوشی
بلاگ | دنیای فناوری
معرفی ۱۵ نکته طلایی برای کاهش مصرف اینترنت گوشی
امروزه استفاده از شبکه های اجتماعی مختلف مانند واتساپ، اینستاگرام و پلتفرم های ویدیویی مانند یوتیوب، آپارات و ... وجب افزایش مصرف اینترنت...
مزایا و معایب گوشی های دو سیم کارت
بلاگ | سیم کارت
مزایا و معایب گوشی های دو سیم کارت
در این نوشته چیز هایی که باعث به وجود آمدن ذهنیت غلط در مورد این نوع گوشی ها شد و حقیقت در مورد گوشی دو سیم کارت و مزایا و معایب بررسی می...
راهنمایی خرید گوشی در سال 2021
بلاگ | بازار موبایل
راهنمایی خرید گوشی در سال 2021
آیا می دانید در زمان خرید گوشی در سال 2021 چه نکاتی را بیشتر توجه کنیم؟ برای این که با توجه به بودجه خود تصمیم بگیرید کدام گوشی برای شما...
تعداد 3 نظر ثبت شده است
امتیاز کلی 5
3
0
0
0
0
شما چه امتیازی به "این مطلب" می دهید؟

  1. سلام جمله شما درست بود فکر تست ضد اب بودن S20 رو از سرتون بیرون کنید ، من با S20 پلاس رفتم تو استخر عکس بگیرم بیرون اب گوشی افتاد تو اب گرفتمش حدود ۴ ثانیه زیر اب رفت به عمق ۵ سانت همون موقع گوشی کار کرد تا شب و بعد برام روز خوشی رو آرزو کرد و شب بخیر گفت و تمام گوشی نابود شد تمام پشت دوربین اب و بخار رفت شانس من خارج از ایران هستم فعلا گوشی رو دادم نمایندگی

  2. سلام من ساسمونگ اس 20 ام تو آب افتاد ولی شانس اوردم ضداب بود چیزیش نشد

x
مای رند
قیمت گذاری سیم کارت
ثبت درخواست