وب سایت مای رند - مرکز خرید و فروش سیم کارت
ثبت نام ورود
خرید سیم کارت رند از شهر سیم
بلاگ | راهنماي سرويس ها

همه چیز درباره کدهای کاربردی گوشی موبایل

انتشار ۱۴۰۰/۱۰/۳۰ . بروز رسانی ۱۴۰۰/۱۰/۳۰ ۱۳:۱۶ . ۳۱۵۴ بازدید

کدهای کاربردی گوشی موبایل یکی از موضوعات جذاب و کاربردی برای کاربران است. کدهای کاربردی گوشی موبایل شامل کدهای مخفی گوشی موبایل، کدهای عمومی گوشی موبایل، کدهای اطلاعاتی، کدهای پشتیبان‌گیری، کدهای تست، کدهای پیکربندی، کدهای توسعه دهنده، کدهای خطرناک و سایر کدهای مخفی گوشی های اندرویدی از جمله کدهای مخفی سامسونگ، کدهای مخفی گوشی هوآوی، کدهای مخفی گوشی HTCو سایر برندهای گوشی های اندروید هستند. که در این مطلب به بررسی هر یک از انواع کدهای کاربردی گوشی موبایل برای شما عزیزان پرداخته ایم. 

 

همه چیز درباره کدهای کاربردی گوشی موبایل

 

کدهای کاربردی گوشی موبایل چیست؟

کدهای کاربردی گوشی موبایل یکی از موضوعاتی است که کاربران گوشیهای اندروید نیاز دارند در مورد آن اطلاعات کاملی داشته باشند. به طور کلی دستگاه اندرویدی شما شامل اطلاعات زیادی در مورد سخت افزار و سیستم عامل خود است اما، دسترسی به این اطلاعات در حالت عادی برای شما امکان‌پذیر نیست. 

کدهای کاربردی گوشی موبایل چه کاربردهایی دارند؟

نگران نباشید، نکته مهمی که شما کاربران عزیز باید به آن توجه داشته باشید این است که  کد های مخفی گوشی موبایل را بدانید، در این صورت به راحتی می توانید به ویژگی های پنهان گوشی های اندرویدی خود دسترسی پیدا کنید. شما کاربران عزیز با دانستن کدهای کاربردی گوشی موبایل به راحتی می توانید دستگاه خود را تنظیم مجدد کنید، از اطلاعات دوربین آن مطلع شوید، از اطلاعات ارزشمند خود بلافاصله پشتیبان تهیه کنید و هزاران موارد دیگر از این قبیل که می توانید از آنها اطلاع پیدا کرده و آنها را استفاده کنید. همچنین شما برای استفاده از کدهای مخفی گوشی خود  نیازی به اتصال به شبکه ندارید، زیرا این کدها با انتشار نسخه های جدید اندروید به طور منظم بروزرسانی می شوند و حتی برخی از گوشی های اندرویدی مانند سامسونگ کدهای ویژه اضافی خود را دارند. نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که این کدها باید کاملا" با احتیاط مورد استفاده قرار گیرند، زیرا ممکن است به گوشی شما آسیب جدی وارد کنند و گوشی شما غیر قابل استفاده شود. توصیه ما به شما کاربران عزیز این است که اگر ۱۰۰ درصد مطمئن نیستید که هر کد دقیقا چه کاری انجام می دهد، از آن کد استفاده نکنید.

 

کدهای کاربردی گوشی موبایل چه کاربردهایی دارند؟

 

لیست جامع کدهای کاربردی گوشی موبایل

۱- کدهای اطلاعاتی گوشی موبایل

کدتوضیحات
#۰۶#*نمایش شماره IMEI و شماره سریال گوشی
#*#۰*منو اطلاعات گوشی (برای تمام مدل ها کار نمی کند)
*#*#۴۶۳۶#*#*نمایش منوی اطلاعات گوشی
*#*#۳۴۹۷۱۵۳۹#*#*اطلاعات دوربین گوشی
*#*#۱۱۱۱#*#*نمایش نسخه نرم افزار FTA
*#*#۱۲۳۴#*#*نمایش نسخه نرم افزار PDA
۳۶۹#*#۱۲۵۸۰*اطلاعات سخت افزاری و نرم افزاری
#۷۴۶۵۶۲۵#*وضعیت قفل دستگاه
*#*#۲۳۲۳۳۸#*#*نمایش مک آدرس وای فای
*#*#۲۶۶۳#*#*نمایش نسخه صفحه لمسی
*#*#۳۲۶۴#*#*نمایش نسخه RAM
*#*#۲۳۲۳۳۷#*#*نمایش آدرس بلوتوث
*#*#۲۲۲۲#*#*نمایش نسخه سخت افزار FTA
*#*#۴۴۳۳۶#*#*نمایش زمان ساخت و اطلاعات بروزرسانی

۲- کدهای پشتیبان‌گیری گوشی موبایل

کدتوضیحات
*#*#*#۶۶۳۲۸۲*۲۵۵*#۲۷۳۲۸۲*#*پشتیبان گیری از تمام رسانه ها

۳- کدهای تست گوشی موبایل

کدتوضیحات
*#*#۱۹۷۳۲۸۶۴۰#*#*فعال کردن حالت تست برای سرویس های فعال
*#*#۲۳۲۳۳۹#*#*تست شبکه بی سیم دستگاه (Wi-Fi)
*#*#۰۸۴۲#*#*تست روشنایی و لرزش
*#*#۲۶۶۴#*#*تست صفحه لمسی
*#*#۲۳۲۳۳۱#*#*تست بلوتوث
*#*#۷۲۶۲۶۲۶#*#*اطلاعات مربوط به شبکه
*#*#۱۴۷۲۳۶۵#*#*تست سریع GPS
*#*#۱۵۷۵#*#*تست کامل GPS
*#*#۰۲۸۳#*#*تست بسته loopback
*#*#*#۰*#*تست صفحه نمایش LCD
*#*#۰۲۸۹#*#*تست صدا
#۰۲۲۸#*وضعیت باتری
*#*#۰۵۸۸#*#*تست حسگر مجاورت
#۶۷#*بررسی انتقال تماس 
#۶۱#*بررسی کامل اطلاعات مربوط به انتقال تماس

 

کدتوضیحات
#۹۰۹۰#*تنظیمات عیب یابی
#۳۰۱۲۷۹#*تنضیمات HSDPA/HSUPA
#۸۷۲۵۶۴#*تنظیمات ورود به سیستم USB

۵- کدهای توسعه دهنده گوشی موبایل

کدتوضیحات
#۹۹۰۰#*حالت تخلیه سیستم
##۷۷۸ +  دکمه تماسمنو EPST

۶- کدهای خطرناک گوشی موبایل

کدتوضیحات
*#*#۷۷۸۰#*#* بازنشانی به تنظیمات کارخانه
۳۸۵۵#*۲۷۶۷*بازنشانی کامل به تنظیمات کارخانه

۷- سایر کدهای مخفی گوشی موبایل

کدتوضیحات
*#*#۷۵۹۴#*#*خاموش کردن گوشی
*#*#۸۳۵۱#*#*فعال کردن حالت شماره گیر
*#*#۸۳۵۰#*#*غیر فعال کردن حالت شماره گیر
۴۳#*فعال کردن انتظار تماس

8- کدهای مخفی گوشی سامسونگ

 

کدتوضیحات
#*#۰*منوی اطلاعات گوشی
#۱۲۳۴#*ورژن نرم افزار PDA
#۷۵۳۵#*منوی تست سریع

 

9- کدهای مخفی گوشی هوآوی

به طور کلی با  توجه به اینکه برند هواوی از سیستم عامل اندروید استفاده می کند، بسیاری از کد های تست اندروید که در جدول برای شما کاربران عزیز آورده شده است، روی این گوشی نیز عمل خواهند کرد. نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که  که هر برند گوشی موبایل، یک سری کدهای مخفی مخصوص به خود را نیز، علاوه بر کدهای معمول سیستم عامل های اندروید دارد. گوشی های هواوی نیز از این قاعده مستثنی نیستند و کدهای تست مخصوص به خود را دارند. در این قسمت کدهای مخفی گوشی هوآوی را برای شما عزیزان ارائه کرده ایم. 

کدتوضیحات
*#*#۲۸۴۶۵۷۹#*#*نمایش منوی تنظیمات پیشرفته گوشی هوآوی
*#*#۱۳۵۷۹۴۶#*#*نمایش اطلاعات مربوط نسخه EMUI، شماره سریال و شناسه دستگاه
*#*#۰۰۰۰#*#*نمایش اطلاعات کلی گوشی (مدل گوشی، شماره سریال و …)
*#*#۲۳۲۳۳۸#*#*بدست آوردن مک آدرس وای فای
*#*#۱۴۷۲۳۶۵#*#*تست سریع GPS
*#۲۸۴۶#*تست صفحه نمایش
*#*#۲۸۴۶#*#*تست صدا
 *#*#۴۲۶#*#*عیب یابی FCM (بررسی خطاهای احتمالی)
*#*#۲۳۲۳۳۹#*#*تست شبکه بی سیم دستگاه
*#*#۱۵۷۵#*#*تست کامل GPS
*#*#۰۸۴۲#*#*تست روشنایی و لرزش
*#*#۶۱۳۰#*#*نمایش اطلاعات استفاده ما از دستگاه و همچنین اطلاعات مربوط به IP

10- کدهای مخفی گوشی موبایل HTC

کدتوضیحات
*۳#*#۴۶۳۶#*#*منوی اطلاعات HTC
*#*#۳۴۲۴#*#*برنامه تست HTC
##۷۸۶#(احتیاط!) منوی بازگرداندن به تنظیمات کارخانه
##۳۲۸۲#منو EPST
##۳۴۲۴#منوی عیب یابی
##۳۳۲۸۴#تست Field
##۸۶۲۶۳۳۷#Launch Vocoder

 

 کدهای مخفی گوشی موبایل HTC

 

همه چیز درباره کدهای مخفی گوشی موبایل 

به طور کلی کدهای مخفی در همه پلتفرم‌ها وجود دارند و کارهایی را انجام می‌دهند که شما کاربران عزیز در شرایط عادی امکان انجام آن‌ها را ندارید. در گوشی های اندروید نیز کدهای مخفی متعددی وجود دارد. نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که  بعضی از کدهای مخفی ممکن است روی گوشی همراه‌ شما کار نکنند و شما هیچ‌ واکنشی را مشاهده نکنید. با توجه به اینکه دستگاه‌های اندرویدی کاملا هوشمند هستند. این هوشمندی باعث شده تا کدهای مخفی متعددی به دستگاه‌های اندرویدی شما افزوده شود. این کدها به شکل ارقام و سمبل‌ به شما اجازه می‌دهند تا به تظیمات سیستمی دسترسی پیدا کرده و کارهای مختلف را بر روی آن انجام دهید. همچنین طراحان اندروید در اغلب موارد درب‌های پشتی متعددی را برای ورود شما به سیستم در آن قرار می‌دهند. این درب‌های پشتی از آن جهت در گوشی های اندروید قرار داده شده اند، تا طراحان بتوانند یک سری حالت‌ها را بر روی دستگاه‌ها غیرفعال کنند یا به شما اجازه دهند به سیستم خود وارد شوید و به شکل بهتری با آن تعامل داشته باشید. در یک گوشی هوشمند، این درب‌های پشتی به نام کدهای مخفی شناخته می‌شوند. این کدهای مخفی در قالب توالی اعداد و نمادها به شما این امکان را می دهند که به تنظیمات پیشرفته سیستم‌ عامل خود دسترسی پیدا کنید. نکته مهمی که شما کاربران عزیز باید به آن توجه داشته باشید این است که بعضی از این کدها ممکن است به شکل جدی تغییراتی را در سیستم شما اعمال کنند، در نتیجه توصیه ما به شما کاربران عزیز این است که  اگر تجربه قبلی در این زمینه ندارید این کدها را مورد استفاده قرار ندهید و با آن‌ها بازی نکنید. درصورتیکه شناخت کافی دارید این کدها را آزمایش کنید. همچنین بعضی از این کدها در شرایط خاص بر روی دستگاه‌ها اجرا می‌شوند. آیا می دانید چگونه می توان گوشی خود را ریست فکتوری کرد؟ جالب است بدانید چند روش برای ریست فکتوری وجود دارد.

 

همه چیز درباره کدهای مخفی گوشی موبایل

 

کدهای مخفی گوشی موبایل چیست؟

به طور کلی توسعه دهندگان اندروید انواع مختلفی از درهای پشتی و مخفی را در برنامه ها و سیستم عامل ها ایجاد می کنند. از طریق این درهای پشتی ، شما به عنوان کاربر تنها زمانیکه دانش کافی نسبت به سایر کاربران داشته باشید می توانید وارد لایه های عمیق تر از سیستم شوید. اندروید یک سیستم عامل متن باز مبتنی بر Linux Kernel است و توسط گوگل توسعه یافته و به طور گسترده در جهان رواج دارد. توسعه دهندگان Android درپشتی های بسیاری ایجاد می کنند که شما کاربران عزیز از طریق آنها می توانید وارد سیستم شوید و تنظیمات را تغییر دهید. نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که استفاده از این درهای پشتی برای مقاصد مخرب نیست ، زیرا توسعه دهندگان برخی از حالت ها را مسدود می کنند و این درپشتی ها یا بک دور ها تنها به عنوان راهی برای استفاده غمیق تر شما از سیستم هستند. در تلفن های هوشمند به این درهای پشتی کد های مخفی گفته می شود. این کدهای مخفی گوشی با نام کدهای USSD هم شناخته می شوند. این کدها برای آسانتر انجام دادن یکسری از کارها در سیم کارت یا موبایل یا حتی تبلت شما ساخته شده اند. کافی است شما کد کاری را که می خواهید انجام دهید بدانید، به راحتی می توانید با چند ضربه ساده آن کار را اجرا کنید. با توجه به اینکه سیستم عامل اندروید طرفداران زیادی در جهان دارد، ترفندهای زیادی را برای تجربه کاربری بهتر کاربران در نظر گرفته است و استفاده از کد مخفی اندروید یکی از این ترفندها برای سریعتر انجام دادن کارها در موبایل برای شما کاربران عزیز است. به طور کلی کدهای مخفی گوشی شناخته شده نیستند و هر کسی آنها را نمی شناسد و معمولا این کدها ممکن است تغییر کرده و از اپراتوری به پراتور دیگر متفاوت باشند. 

 

کدهای مخفی گوشی موبایل چیست؟

 

چرا باید از کدهای مخفی گوشی استفاده کنیم؟

گوشی های اندرویدی، ویژگی هایی دارند که احتمالا بسیاری از شما کاربران عزیز از آنها بی خبر هستید.کدهای مخفی شامل توالی یا نمادهای عددی هستند که به شما این امکان را می دهند تا برای اهداف مختلف به تنظیمات سیستم خود دسترسی پیدا کنید و به منظور سرعت بخشیدن به کارها و استفاده حداکثری از امکانات سیستم عامل از آنها استفاده کنید.

7 نکته کاربردی برای استفاده از کدهای مخفی اندروید 

  1. برای وارد کردن این کدها ، فقط برنامه شماره گیر گوشی خود را باز کنید و از انگشتان خود برای فشار دادن دکمه ها به صورت صحیح استفاده کنید.
  2. شما کاربران عزیز باید کدها را از به راست وارد کنید.
  3. بین این کدهای مخفی گوشی هیچ فاصله ای وجود ندارد و شما باید همه ی کدهای موردنظر خود را پشت سر هم و بدون زدن فاصله تایپ کنید.
  4. اگر اطلاعی در مورد عملکرد یک کد خاص ندارید یا متوجه نشدید که فلان کد دقیقا" چه کاری انجام می دهد لازم است در اینترنت یا هر جایی سرچ کنید تا مطمئن شوید آن کد مخفی گوشی دقیقا دارای چه کاربردی است و چه کاری را انجام می دهد. 
  5. یکی از نکات مهمی که شما کاربران عزی در زمان استفاده از این کدها باید به آن توجه داشته باشید این است که بعضی از این کدها جهانی هستند و روی هر دستگاه اندرویدی کار می کنند. ولی بعضی دیگر تنها توسط سازندگان خاص آن دستگاه پشتیبانی می شوند. بنابراین یکسری از این کد ها بسته به مدل گوشی اندرویدی شما و سازنده آن (هواوی، ال جی ، ایسوسف سامسونگ و …) ممکن است، کار نکنند. 
  6. توصیه ما به شما کاربران عزیز این است که برای استفاده از کد های مخفی سیستم عامل اندروید اگر از هیچ کدی مطمئن نیستید بهتر است آن را اجرا نکنید. با توجه به اینکه بیشتر این کدها برای کاربران پیشرفته در نظر گرفته شده اند. بنابراین اگر می خواهید آن را امتحان کنید بهتر است یک نسخه پشتیبان از اطلاعات خود را بر روی گوشی نگه دارید تا از مشکلاتی مانند: از دست دادن داده ها یا آسیب رسیدن به گوشی همراه در امان بمانید.
  7. به طور کلی برای هر گوشی هوشمند و هر برندی یکسری کدهای مخفی وجود دارد که شما با وارد کردن آن‌ها می‌توانید به سرعت یکسری ویژگی‌های گوشی خود را چک ‌کنید. بررسی میزان سلامت قسمت‌های مختلف گوشی یا اطمینان از اصالت گوشی از مهم‌ترین ویژگی‌های این کدهای مخفی است.

همه چیز درباره کدهای مخفی گوشی‌های هوشمند آیفون

اگر شما یک گوشی هوشمند آیفون دارید، با وارد کردن هر یک از این کدهایی که در این قسمت برای شما عزیزان ارائه کرده ایم،  می‌توانید اطلاعات فنی زیادی درباره شبکه گوشی خود به دست آورید. به طور کلی هر پیامکی که شما از طریق گوشی هوشمند خود ارسال می‌کنید، ابتدا به یک سرور مرجع با نام SMS center number ، منتقل می‌شود و سپس از طریق این مرجع به شماره تلفنی که وارد کرده‌اید ارسال می‌شود. 

Field test: *3001#12345#*

کد پنهان بررسی مرکز پیام گوشی‌های هوشمند آیفون: SMS service Centre: *#5005*7672#

کد مخفی انتظار تماس :

فعال ‌کردنCall waiting Activate: *43#

غیر فعال کردنCall waiting Deactivate: #43#

بررسی وضعیت Call waiting status: *#43#

کد مخفی محدودیت تماس:

call barring activate: *33*pin#

غیر فعال کردنcall barring Deactivate: #33*pin# 

بررسی وضعیت call barring Status: *#33#

به طور کلی ویژگی call barring به کاربران گوشی آیفون این اجازه را می‌دهد که تمامی تماس‌های ورودی و خروجی به گوشی هوشمند خود را بلاک کنند. منظور از واژه pin ، پین سیم کارت است که بر روی جلد سیم کارت شما نوشته شده ‌است. 

iphone settings / phone / SIM PI

کد پنهان انتقال مکالمه :

بررسی وضعیت و فعال کردن یا غیر فعال کردن: Call forwarding status: *#21#

دایورت کردن تماس‌ها به یک شماره خاص:Call forwarding: *21 mobile number#

ویژگی call forwarding به شما کاربران عزیز این اجازه را می‌دهد که تماس‌های خود را به یک شماره همراه دیگر و یا به یک صندوق صوتی هدایت کنید.

بررسی جامع کد های مخفی گوشی های اندروید

IMEI Code: *#06#

این کد پنهان یک کد عمومی است و جدا از نوع سیستم عامل و برند گوشی هوشمند شما می‌توانید از این کد مخفی استفاده کنید. با استفاده از این کد شما کاربران عزیز می‌توانید شماره IMEI ( شماره اهراز هویت بین المللی گوشی هوشمند) را که برای هر گوشی هوشمند منحصر به فرد است، به راحتی مشاهده کنید. نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که این شماره کاملا خصوصی است و نباید آن را در اختیار افراد دیگر قرار دهید.

SAR کد پنهان (نرخ جذب گوشی)

Check SAR: *#07#

این کد یک کد عمومی است و با استفاده از آن شما کاربان عزیز می توانید بر روی تمام گوشی‌های هوشمند اطلاعات مفیدی پیرامون نرخ جذب مخصوص گوشی یعنی میزان جذب انرژی رادیویی توسط بدن انسان را زمانی که از تلفن همراه خود استفاده می‌کنید، به دست آورید.

کد مخفی ریست کردن:Factory data reset :#*#7780#*#*

این یک کد عمومی برای تمامی گوشی‌های اندروید است. با استفاده از این کد، گوشی اندرویدی شما به صورت کامل ریست می‌شود، یعنی تمامی اطلاعات و داده‌ها مانند تصاویر، اپلیکیشن‌ها، تنظیمات اعمال ‌شده و غیره پاک می‌شوند.

کد مخفی جامع سامسونگ:

General Test Mode: *#0#

این کد، یک کد مخفی جالب مخصوص گوشی‌های هوشمند سامسونگ است. شما کاربران عزیز گوشیهای سامسونگ با استفاده از این کد می‌توانید اطلاعاتی مفید پیرامون سخت افزار، صفحه نمایش و دیگر قسمت‌های مختلف گوشی سامسونگ خود به دست بیاورید.

کد مخفی نرم افزار:

Software Version:  *#۱۱۱۱#

شما با استفاده از این کد پنهان می‌توانید متوجه شوید که نسخه نرم افزار نصب شده بر روی گوشی هوشمند شما چیست.

کد مخفی سخت افزار:

Hardware Version: *#2222#

شما با استفاده از این کد می‌توانید متوجه شوید که نسخه سخت افزار نصب شده روی گوشی هوشمند شما چیست.

کد مخفی بررسی سنسورهای گوشی سامسونگ:

Quick Test Menu: *#7353#

این کد پنهان نیز به صاحب گوشی سامسونگ اجازه می‌دهد سنسورهای مختلف به کار رفته در گوشی مانند صدا، دوربین، بلوتوث، وایبریشن و بسیاری سنسورهای دیگر را مورد بررسی قرار دهد.

کد مخفی باتری:

Battery status: *#0228#

این کد پنهان گوشیهای سامسونگ به شما این اجازه را می‌دهد که شرایط مختلف باتری گوشی خود مانند میزان شارژ فعلی، ولتاژ، دما و غیره را مورد بررسی قرار دهید.

کد مخفی سخت افزار دوربین گوشی:

Camera Firmware Menu: *#7412365*

شما با استفاده از این کد پنهان می‌توانید اطلاعاتی در مورد سخت افزار به کار رفته در گوشی سامسونگ خود به دست آورید.

کد مخفی پیشرفته سخت افزار دوربین گوشی:

Camera : *#34971539#

این کد پنهان نیز مربوط به سخت افزار دوربین گوشی شماست، که اطلاعات بیشتر و مفیدتری را در اختیار شما قرار داده و اجازه می‌دهد سخت افزار دوربین گوشی خود را بروزرسانی کنید. 

کد پنهان تنظیمات یو اس بی:

USB: *#0808#

با استفاده از این کد مخفی می‌توانید تنظیمات مربوط به USB گوشی سامسونگ خود را تغییر دهید. 

کد پنهان CSC: 

Display/change CSC code: *#272*IMEI#

با استفاده از این کد پنهان می‌توانید کد CSC مربوط به گوشی سامسونگ خود را مشاهده کنید و در صورت نیاز آن را تغییر دهید. 

کدهای پنهان گوشی‌های LG

کد مخفی اطلاعات صفحه نمایش:

Display information: *#*#4636#*#*

با وارد کردن این کد، شما می‌توانید اطلاعاتی مختلف در مورد صفحه نمایش مانند باتری موبایل، داده‌های آماری مصرف شبکه همراه و اطلاعات مفید دیگری را دریافت کنید.

کد مخفی Ram دستگاه:

Ram version: *#*#3264#*#*

با واردکردن این کد شما می‌توانید نسخه Ram به کار رفته در گوشی همراه خود را مشاهده کنید.

کد پنهان دوربین:

camera information : *#*#34971539#*#*

با وارد کردن این کد بر روی گوشی هوشمند LG خود، اطلاعاتی مفید و جامعی را در مورد دوربین گوشی بدست می آورید.

کد مخفی سخت افزار و نرم افزار:

Software & Hardware Info: *#12580*369#

شما کاربران گوشیهای هوشمند LG می‌توانید با وارد کردن این کد، اطلاعات مفید و کاملی را درباره نرم افزار و سخت افزار  به کار رفته در گوشی هوشمند خود داشته باشید.

کد های پنهان گوشی هواوی

کد مخفی آدرس بلوتوث:

Bluetooth address: *#*#232337#*#

در گوشی هوشمند هواوی، با وارد کردن این کد مخفی شما کاربران عزیز می‌توانید آدرس بلوتوث گوشی هوشمند خود را مشاهده کنید.

کد پنهان تست LCD:

LCD Test : *#*#0*#*#*

با وارد کردن این کد شما می‌توانید LCD دستگاه را مورد تست و بررسی قرار دهید و اگر عیب و ایرادی درون آن وجود داشته باشد، به شما نمایش داده می‌شود.

کد مخفی فرمت کردن گوشی هواوی:

Format code: *2767*3855#

یک راه سریع فرمت کردن گوشی هوشمند هواوی وارد کردن این کد پنهان است.

کد مخفی بک آپ گرفتن:

Backup code: *#*#273283*255*663282*#*#*

برای بک آپ گرفتن، کافی است این کد پنهان را درون گوشی هواوی خود وارد کنید.

کد های پنهان گوشی شیائومی

کد مخفی تست کیفیت :

QC test: *#*#64663#*#*

با وارد کردن این کد مخفی شما کاربران عزیز می‌توانید دوربین اصلی، دوربین جلو، تاچ پنل، LCD، میزان روشنایی و بسیاری از قسمت‌های دیگر گوشی خود را تست کنید.

کد پنهان خدمات گوگل پلی:

Google Play services: *#*#426#*#* 

با استفاده از این کد پنهان یر روی یک گوشی شیائومی شما می‌توانید اطلاعات مختلفی در مورد گوگل پلی مانند آیدی دستگاه، آخرین پینگ، محدودیت‌های اتصال، نوع شبکه، ID شبکه و غیره را به دست آورید.

کد مخفی اطلاعات تقویم: 

Calendar code : *#*#225#*#*

این کد اطلاعات مفیدی از تقویم کشور شما را مانند تعطیلی‌های رسمی و سالروز تولدها و اطلاعاتی دیگر را نمایش می دهد.

  چگونگی استفاده از کدهای دستوری در اندروید 

برای وارد کردن این کدها شما کاربران عزیز باید برنامه پیش فرض شماره گیری گوشی خود را باز کنید، انگشتان خود را با دقت روی دکمه های صحیح فشار دهید. 

معنی درخواست با کد دستوری (USSD) 

USSD (خدمات مکمل داده های بدون ساختار) یک فناوری ارتباطی جهانی برای موبایل (GSM) است که برای ارسال متن بین تلفن همراه و یک برنامه کاربردی در شبکه استفاده می شود. برنامه های کاربردی شما ممکن است شامل رومینگ پیش پرداخت یا چت تلفن همراه باشد.

چگونگی ساختن کد USSD 

شما کاربران عزیز برای ساخت یک برنامه مبتنی بر کد دستوری ussd، باید تولید کننده محتوا باشید و در یک دروازه ussd (از هر اپراتور شبکه تلفن همراه) ثبت نام کرده باشید. با فشار دادن *XXX# یک درخواست به دروازه ussd ارسال می کنید و سپس ارائه دهنده این سرویس، برخی خدمات را به مشترکین تلفن همراه ارسال خواهد کرد.

 

  چگونگی استفاده از کدهای دستوری در اندروید

 

چگونگی رفع مشکل اجرای کد دستوری در 5 گام 

  1. از شماره گیر دستگاه خود کد دستوری *#*#4636#*#* را وارد کنید.
  2. به اطلاعات دستگاه / تلفن بروید.
  3. روی «اجرای تست پینگ» کلیک کنید.
  4. پس از انجام تست پینگ، بر روی «خاموش کردن رادیو» کلیک کنید.
  5. سپس، روی «روشن کردن پیامک از طریق IMS ضربه بزنید.

امنیت کدهای دستوری 

تمام سازوکارهای امنیتی در مورد کدهای دستوری اعمال می شود، چرا که GSM برای سرویس هایی است که بسیار ایمن هستند. داده ها بین دستگاه کاربر به BST رمزگذاری می شوند ، اما پس از ایستگاه مبنا، این داده ها به صورت متن ساده به بقیه گره ها منتقل می شوند.

چگونگی پیدا کردن کد USSD 

شما کاربران عزیز تنها کافی است که برنامه تلفن را باز کنید. این برنامه را می توانید در صفحه اصلی پیدا کنید و یا در گوشی های ساده تر قفل صفحه را باز کنید و از روی شماره گیری گوش کد دستوری مورد نظر خود آن را شماره گیری کنید.استفاده از کد دستوری روی اندروید هزینه دارد؟

کدهای دستوری برای اجرا نه به داده ها و اتصال به شبکه اینترنت نیاز دارد و نه روی سیم کارت هزینه اضافی را برای شما کاربران عزیز اعمال می کنند.

 

 

استفاده از کد دستوری روی اندروید هزینه دارد؟

 

نکات  مهم برای استفاده از کدهای کاربردی گوشی موبایل

در این مقاله تمامی نکات مربوط به کدهای کاربردی گوشی موبایل را برای شما عزیزان ارائه کردیم. توصیه ما به شما استفاده از تمامی نکات گفته شده در هنگام استفاده از کدهای کاربردی گوشی موبایل با دقت و حوصله و با توجه به نیاز و اولویت شماست. آیا می دانستید اپراتور های همراه اول ، ایرانسل ، رایتل کد های برای دریافت اینترنت رایگان در نظر گرفته لند. برای استفاده از اینترنت رایگان رایتل اپراتور رایتل کد های دستوری را تعریف کرده است. اگر تجربه استفاده از کدهای کاربردی گوشی موبایل را دارید، با ما و دیگر کاربران عزیز این تجربه را به اشتراک بگذارید. توصیه شما به دیگر کاربران عزیز برای استفاده از کدهای کاربردی گوشی موبایل چیست؟ بی‌صبرانه منتظر نظرات شما در بخش کامنت هستیم.

 

تعداد 0 نظر ثبت شده است
امتیاز کلی
0
0
0
0
0
شما چه امتیازی به "این مطلب" می دهید؟

اولین نفری باشید که نظر میدهید.
x
مای رند
قیمت گذاری سیم کارت
ثبت درخواست