وب سایت مای رند - مرکز خرید و فروش سیم کارت
ثبت نام ورود
خرید سیم کارت رند از شهر سیم
بلاگ | بازار موبایل

بررسی و مقایسه گوشی های میان رده هواوی Y6 و Y6 prime

انتشار ۱۴۰۰/۱/۱۷ . ۲۰۸۳ بازدید

هواوی با عرضه گوشی های میان رده همواره مورد استقبال مردم قرار گرفته، گوشی Y6 هواوی نیز پیرو این قاعده است. هواوی از سال های قبل تصمیم گرفته تا میان رده هایی عالی وارد بازار کند و این روند به طور پیوسته ادامه دارد. Y6 و Y6 prime در سال 2019 عرضه شدند و با ویژگی های برجسته ای که دارند توانستند جای خوبی در بازار پیدا کنند. البته شاید این گوشی برای همه مورد رضایت واقع نشود، اما کاربرانی که می‌خواهند از یک میان رده ارزان استفاده کنند، می‌توانند به سراغ گوشی هواوی Y6 بروند. 

توجه داشته باشید که Y6 نسخه های متعددی دارد. Y6 prime در سال 2018 و 2019 عرضه شده است و بین این دو نسخه تفاوت هایی وجود دارد.البته در حال گوشی های جدیدی نیز در سری Y هواوی عرضه شده اند. هواوی سعی کرده تا تمامی گوشی های این سری را مقرون به صرفه طراحی کند. در ادامه به بررسی Y6 و Y6 prime می‌پردازیم. با ما همراه باشید. 

 

هواوی Y6

 

طراحی هواوی Y6 و Y6 prime

گوشی هواوی Y6 prime 2019 از سبک متفاوتی برخوردار است. سبک طراحی این گوشی کاملا متفاوت با چیزی است که در Y9 2019 و Y7 prime 2019 دیدیم. Y6 2019 در سه رنگ مختلف طراحی شده است و هر کدام از این رنگ ها ویژگی خودشان را دارند. بدنه این گوشی از پلاستیک ساخته شده. رنگ کهربا قهوه ای به گونه طراحی شده است که اثر انگشت روی آن باقی نمی‌ماند.

همانطور که می‌دانید یکی از معضلات اصلی گوشی هایی با بدنه پلاستیکی، باقی ماندن اثر انگشت بر روی آنها است. البته اگر از محافظ یا کاور استفاده کنید این مشکل پیش نخواهد آمد. به هر حال برای اینکه این مشکل را نداشته باشید می‌توانید رنگ کهربا قهوه ای را امتحان کنید. 

هواوی Y6 prime 2019 دارای صفحه نمایش 6.09 اینچی با رزولوشن صفحه  1560 در 720 پیکسل است. البته گوشی به خوبی طراحی شده و اصلا احساس نمی‌کنید که گوشی بیش از اندازه بزرگ است. گوشی به راحتی در دست شما قرار می گیرد و شما کنترل کافی بر روی گوشی دارید.

از آنجا که نسبت صفحه نمایش به بدنه بالا است، این گوشی دارای حاشیه های کمی است. کم بودن حاشیه باعث می‌شود که گوشی در نگاه اول زیبا و خوب به نظر برسد. در پایین و بالای گوشی حاشیه های کوچکی داریم و دوربین سلفی به صورت قطره ای در حاشیه بالا قرار گرفته است. 

طبیعتا با قیمت مقرون به صرفه این گوشی نمی‌توان توقع امکانات بالا از آن داشت. هر دو گوشی Y6 و Y6 prime 2019 ضد آب نیستند. برای داشتن یک گوشی ضد آب تقریبا تا دو برابر این قیمت باید هزینه کنید! 

گوشی هواوی Y6 prime 2019 نیز دارای رنگ های مختلفی است ولی آنچه این گوشی ها را متمایز می‌کند رنگ خاص کهربا قهوه ای است. پشت این نوع از گوشی از چرم مصنوعی ساخته شده است که علاوه بر زیبایی مانع باقی ماندن اثر انگشت بر روی گوشی می‌شود. البته می‌توانید از رنگ های دیگر نیز استفاده کنید ولی باید بدانید که بدنه این گوشی از پلاستیک ساخته شده است.
همان دفعه اول که این گوشی ها را به دست بگیرید، متوجه خوش دست بودن آنها خواهید شد. دکمه های خاموش و روشن و دکمه های تنظیم صدا قرار دارند. در سمت چپ گوشی هم درگاه های مربوط به سیمکارت تعبیه شده اند. در بالای گوشی جک 3.5 میلی متری قرار دارد و در پایین گوشی نیز می‌توان درگاه USB و بلندگو ها قرار گرفته اند.

در پشت گوشی هم می‌توان دوربین ها را در سمت راست مشاهده کرد. حسگر اثر انگشت هم در پشت گوشی قرار گرفته است. در کل می‌توان گفت که طراحی Y6 و Y6 prime به نسبت قیمت آنها، بسیار خوب است. 

بررسی هواوی p40 و هواوی p40 پرو

بررسی هواوی p40 و p40 پرو؛ کدام یک عملکرد بهتری دارد؟

 

هواوی Y6 2018

 

رابط کاربری و عملکرد هواوی Y6 و Y6 prime


گوشی هواوی Y6 از اندروید 9 استفاده می‌کند. هواوی Y6 prime هم از اندروید 9 و رابط کاربری EMUI 9.0.1 بهره می‌برد. البته گمان نکنید که این دو گوشی از بازی به روز رسانی خارج شده اند! می‌توانید نسخه اندروید گوشی را ارتقا دهید. هواوی در نسخه جدید رابط کاربری خود قسمت هایی را بهبود بخشیده است.
مصرف باتری بهینه شده است و ایرادات قبلی برطرف شده اند. رابط کاربری به اندازه کافی رضایت بخش است. در این رابط کاربری ویژگی های خوب و جدیدی مشاهده می‌شوند. برای مثال ویژگی کنترل زمان دسترسی یکی از ویژگی های جذاب و جدید این نسخه از EMUI است. اگر به گوشی خودتان اعتیاد دارید و نمی‌توانید آن را کنار بگذارید، این ویژگی می‌تواند به شما کمک کند. زمان دسترسی خودتان را تعیین می‌کنید و به همان میزان اجازه استفاده از گوشی را خواهید داشت. 

این گوشی های دارای سنسور اثر انگشت و تشخیص چهره هستند. البته شاید عملکرد این موارد به خوبی گوشی های پرچمدار نباشند ولی باز هم بهتر از هیچی هستند! باید توجه داشته باشید که برخی از گوشی های میان رده فاقد سنسور اثر انگشت یا تشخیص چهره هستند. 

سرعت باز شدن قفل با استفاده تشخیص چهره زیاد جالب نیست. سنسور اثر انگشت هم دارای مقداری تاخیر است. اما می‌توان هر دو را به اندازه کافی راضی کننده دانست. بلندگو های هواوی Y6 هم دارای کیفیت خوبی هستند ولی همچنان هم به سطح گوشی های رده بالا نمی‌رسند. 

هواوی Y6 prime از پردازنده Mediatek MT6761 بهره می‌برد که یک پردازنده 4 هسته ای است. این گوشی همچنین دارای 2 گیگابایت رم و 32 گیگابایت حافظه داخلی است. جایگاه microSD وجود دارد و شما می‌توانید از حافظه جانبی استفاده نمایید. 

با توجه به ظرفیت کم رم و رابط کاربری Y6 گاها گوشی با کندی مواجه می‌شود. هنگامی که چندین برنامه را همزمان اجرا کنید، گوشی دچار مشکلاتی می‌شوند. سرعت کم گوشی آزاردهنده است و در طولانی مدت واقعا عذاب آور خواهد بود. تنها راه حل برای جلوگیری از کند شدن گوشی، خالی نگه داشتن حافظه و بستن برنامه ها است.

این دو گوشی توانایی اجرای بازی های سنگین را ندارند. حتی در برخی از بازی های نسبتا سبک هم با کندی و مشکل مواجه می‌شوند. پس اگر اهل بازی هستید، Y6 را به کلی فراموش کنید. بازی کردن با این گوشی تا حدودی عذاب دهنده است!

در کل عملکرد Y6 و Y6 prime، نسبت به قیمت شان خوب است. با توجه به قیمت این گوشی ها نباید انتظار بیشتری هم داشته باشید. اگر برای استفاده های روزمره به این گوشی نیاز دارید، قطعا نیاز شما را برطرف خواهد کرد.

 

هواوی Y6 2019

 

دوربین هواوی Y6 و Y6 prime

هر دو گوشی دارای دوربین تک لنز 13 مگاپیکسلی هستند. هواوی تلاش زیادی کرده تا دوربین های این گوشی مانند دیگر میان رده ها باشد! در شرایط نور کم، عکس های گرفته شده اصلا خوب نیستند. البته کیفیت عکس ها در محیط کم نور تقریبا به اندازه کیفیت گوشی های میان رده دیگر است. در جلوی گوشی یک دوربین 8 مگاپیکسلی به شکل قطره ای وجود دارد. 
دوربین دارای حالت فوکوس خودکار است. این ویژگی به بهتر شدن کیفیت عکس ها کمک می‌کنند. علاوه بر این در طول روز کیفیت عکس ها بهتر است. می‌توان گفت در نور کافی، کیفیت عکس ها همان چیزی است که انتظارش را داشتیم!

هواوی در هوش مصنوعی پیشتاز است ولی متاسفانه در دوربین این گوشی ها خبری از هوش مصنوعی نیست. به همین دلیل گزینه ها و قابلیت های دوربین کم است. رنگ ها نه خیلی خوب و نه خیلی بد هستند! البته در نور کم کیفیت رنگ ها به شدت کاهش پیدا می‌کنند. 
در کل دوربین این گوشی ها را می‌توان متوسط دانست و البته با توجه به مقرون به صرفه بودن آنها، انتظار بیشتری نمی‌توانیم داشته باشیم.

 

هواوی Y6 prime

 

باتری هواوی Y6 و Y6 prime 

هواوی Y6 prime دارای یک باتری 3020 میلی آمپر ساعتی است. باتری Y6 هم مشابه Y6 prime است. اگرچه باتری ظرفیت چندان زیادی ندارد ولی طول عمر آن به اندازه کافی خوب است. در طول یک ساعت کار سبک با این گوشی، فقط 12 درصد از باتری مصرف خواهد شد. در واقع برای یک کاربر معمولی این گوشی تا یک روز ظرفیت باتری خواهد داشت. 

البته برای استفاده های سنگین تر نیز می‌توانید روی ظرفیت باتری حساب کنید! البته باید توجه داشته باشید در کار های سنگ��ن تر گوشی توانایی کمی خواهد داشت. همانطور که گفتم Y6 توانایی اجرای برنامه های سنگین را ندارد و در بیشتر مواقع به مشکلاتی برمی‌خورد.

بررسی گوشی هواوی Y9a
بررسی هواوی Y9a؛ میان رده ای خوب یا بد؟

 

بررسی هواوی Y6

 

نقاط قوت و ضعف هواوی Y6 و Y6 prime 

هواوی Y6 و Y6 prime دارای بدنه ای نازک و خوش دست هستند. هر دو گوشی به اندازه کافی زیبا و چشم نواز هستند. براق بودن بدنه نیز به زیباتر بودن گوشی کمک شایانی کرده است. اما عملکرد هر دو گوشی ما را ناامید کرده اند!  دوربین گوشی به اندازه کافی خوب نیست و اگر دوربین برای شما مهم است، این گوشی را اصلا توصیه نمی‌کنیم. 

هر دو گوشی در اجرای برنامه ها و بازی های سنگین کم می‌آورند. در واقع Y6 اصلا برای بازی کردن مناسب نیست! حافظه داخلی نیز تعریف چندانی ندارد و نسبت به گوشی های امروزی اصلا قابل قبول نیست. البته این مشکل را می‌توانید با استفاده از حافظه های جانبی برطرف کنید. 
عمر باتری نسبتا خوب است ولی توقع زیادی نباید از آن داشته باشید. باید با توجه به نیاز خودتان همه جوانب را بسنجید و نیاز های خودتان را بشناسید. ممکن است این گوشی ها نتوانند برخی از نیازهای شما را برطرف کنند، بنابراین پول خودتان را دور نریزید!
نقاط قوت هواوی Y6 و Y6 prime :

  1. صفحه نمایش خوب
  2. طراحی زیبا و چشم نواز
  3. گوشی سبک و خوش دست است
  4. ماندگاری باتری نسبتا خوب است

نقاط ضعف هواوی Y6 و Y6 prime:

  1. دوربین اصلا خوب نیست
  2. گوشی در اجرای بازی ها و برنامه های سنگین به مشکل بر می‌خورد
  3. سنسور اثر انگشت و تشخیص چهره تاخیر دارند
  4. در اجرای همزمان چند برنامه، شاهد کندی خواهیم بود

 

مزایا و معایب گوشی هواوی Y6

 

در کل باید گفت که Y6 برای بیشتر کاربران امروزی رضایت بخش نخواهد بود و بهتر است به سراغ گوشی های مناسب تری بروند. البته افرادی وجود دارند که نیاز زیادی به گوشی ندارند و به دنبال یک گوشی میان رده و مقرون به صرفه هستند. در این صورت هواوی Y6 می‌تواند یکی از گزینه های شما باشد. 

در آخر نگاهی به مشخصات دو گوشی هواوی Y6 و Y6 prime بیندازیم.

اتصالات

شبکه بی‌سیم Wi-Fi 802.11 b/g/n، Wi-Fi Direct، هات‌اسپات
بلوتوث4.2، A2DP، LE
GPSدارد، با A-GPS، GLONASS، BDS
NFCندارد
USBmicroUSB 2.0

باتری

باتریباتری غیر قابل تعویض لیتیوم یونی با ظرفیت 3020 میلی آمپر ساعت

بدنه

ابعاد 156.3 در 73.5 در 8 میلی‌متر
وزن150 گرم
متریالجلو از جنس شیشه، بدنه‌ی پلاستیکی
سیم کارتدو سیم‌کارته (نانو-سیم، همزمان یکی فعال)

پلتفرم

سیستم‌عاملاندروید 9.0 (پای)/ دارای سرویس‌های گوگل/ EMUI 9
تراشهMediatek MT6761 Helio A22 (دوازده نانومتری)
پردازشگر مرکزی چهار هسته‌ای 2.0 گیگاهرتز Cortex-A53
پردازنده گرافیکیPowerVR GE8320

حافظه

درگاه حافظه microSDXC
حافظه داخلی 32 گیگابایت 
رم2 گیگابایت 

دوربین

اصلی   13 مگاپیکسل (f/1.8، فوکوس خودکار با تشخیص فاز)
ویژگی‌هافلش LED، پانوراما، HDR
فیلم‌برداری1080p@30fps
سلفی8 مگاپیکسل (f/2.0)
فیلم‌برداری سلفی1080p@30fps

شبکه

فناوریGSM / HSPA / LTE

قابلیت ها

حسگرهاحسگر اثرانگشت (پشت گوشی)، شتاب‌سنج، سنسور مجاورت

نمایشگر

نوع IPS LCD لمسی خازنی، 16 میلیون رنگ
ابعاد6.09 اینچ (~79.2% نسبت نمایشگر به بدنه)
وضوح تصویر1560 در 720 پیکسل، 19.5:9 (~282 پیکسل در اینچ تراکم پیکسلی)

صدا

جک ۳.۵ میلی‌متریدارد

به نظر شما بهترین گوشی سری Y هواوی کدام است؟

مطالب مرتبط
معرفی اقدامات لازم پس از سرقت گوشی موبایل
بلاگ | اخبار اپراتورها
معرفی اقدامات لازم پس از سرقت گوشی موبایل
امروزه سرقت تلفن همراه به یکی از از دغدغه های افراد تبدیل شده است. متاسفانه به دلیل شرایط اقتصادی کنونی کشور، برخی افراد برای گذراندن زندگی...
معرفی ۱۵ نکته طلایی برای کاهش مصرف اینترنت گوشی
بلاگ | دنیای فناوری
معرفی ۱۵ نکته طلایی برای کاهش مصرف اینترنت گوشی
امروزه استفاده از شبکه های اجتماعی مختلف مانند واتساپ، اینستاگرام و پلتفرم های ویدیویی مانند یوتیوب، آپارات و ... وجب افزایش مصرف اینترنت...
مزایا و معایب گوشی های دو سیم کارت
بلاگ | سیم کارت
مزایا و معایب گوشی های دو سیم کارت
در این نوشته چیز هایی که باعث به وجود آمدن ذهنیت غلط در مورد این نوع گوشی ها شد و حقیقت در مورد گوشی دو سیم کارت و مزایا و معایب بررسی می...
راهنمایی خرید گوشی در سال 2021
بلاگ | بازار موبایل
راهنمایی خرید گوشی در سال 2021
آیا می دانید در زمان خرید گوشی در سال 2021 چه نکاتی را بیشتر توجه کنیم؟ برای این که با توجه به بودجه خود تصمیم بگیرید کدام گوشی برای شما...
تعداد 0 نظر ثبت شده است
امتیاز کلی
0
0
0
0
0
شما چه امتیازی به "این مطلب" می دهید؟

اولین نفری باشید که نظر میدهید.
x
مای رند
قیمت گذاری سیم کارت
ثبت درخواست