وب سایت مای رند - مرکز خرید و فروش سیم کارت
ثبت نام ورود
خرید سیم کارت رند از شهر سیم
بلاگ | سیم کارت

مزایا و معایب گوشی های دو سیم کارت

انتشار ۱۴۰۰/۱۲/۲۶ . بروز رسانی ۱۴۰۰/۱۲/۲۶ ۱۷:۴۳ . ۸۱۵۷ بازدید

در این نوشته چیز هایی که باعث به وجود آمدن ذهنیت غلط در مورد این نوع گوشی ها شد و حقیقت در مورد گوشی دو سیم کارت و مزایا و معایب بررسی می کنیم. گوشی های دو سیم کارت همان طور که از اسم آن پیداست یعنی به صورت همزمان در یک گوشی هوشمند مورد استفاده قرار می گیرد. نکته مهم که شاید ندانید این است که تمامی گوشی های دو سیم کارت شبیه هم نیستند و عملکرد های متفاوتی دارند که در ادامه بررسی می کنیم. در این گوشی های دو سیم کارت می توان از سیم کارت دو اپراتور ( همراه اول ، ایرانسل ، رایتل ) استفاده کرد.

 

مزایا و معایب گوشی های دو سیم کارت

 

تصورات غلط در مورد گوشی های دو سیم کارت

جالب است بدانید استفاده کردن از گوشی های دو سیم کارت در نگاه اول برای افرادی که کار آن ها به نحوی است که ارتباطات بسیاری دارند یا برای مدیران شرکت های بزرگ قابلیتی جذاب می باشد. گوشی دو سیم کارت می توانند نیاز به خرید دو گوشی همراه که در میان افراد بسیار دیده می شود، با پرداخت هزینه کمتر از گوشی های دو سیم کارت برای استفاده از دو سیم کارت اعتباری و دائمی به صورت همزمان بهره مند شد. بررسی مزایا و معایب گوشی های دو سیم کارت مدتی می شود که در رسانه ها و شبکه های اجتماعی مطرح شده است، گوشی دو سیم کارت در انواع متفاوتی در مراکز فروش گوشی و لوازم جانبی عرضه می شوند. گوشی های ساده و هوشمند به صورت تک سیم کارت و دو سیم کارت طراحی شده اند. قبل از مطرح شدن ورود گوشی دو سیم کارت مدیران مخابرات از ارائه دادن سیم کارت های با عنوان سیم کارت چند ظرفیتی یا دو قلو یاد شد. مدیران مخابرات خبر دادند بعد از مدتی اعلام شد سیم کارت چند ظرفیتی و دوقلو دیگر الزامی نیست با وجود گوشی های دو سیم کارت طراحی شوند. قابلیت متصل شدن به تلوزیون به وسیله کابل USB برای پخش تصاویر و فیلم های گوشی ، بهره مندی از دو سیم کارت به صورت همزمان ، دریافت کانال تلوزیون ایران مهم ترین ویژگی این نوع گوشی ها می باشد. در ظاهر گوشی های موجود در بازار تنها دو جایگاه برای نصب سیم کارت وجود دارد یکی از مهم ترین امکان بهره مندی از سیم کارت بدون خاموش کردن گوشی امکان می پذیرد. این گوشی ها در ابتدای وجود به مراکز ایران با قیمت ارزان فروخته می شد. یکی از شرکت های وارد کننده گوشی دو سیم کارت در بازار چین قیمت مناسبی دارند.این گوشی ها با امکانات و قابلیت های بسیاری که دارند از کیفیت متناسبی بهره مند نیستند. بیشتر گوشی های دو سیم کارت با مارک TD وNEC با قیمت ارزان وجود داشتند. این نوع گوشی ها به صورت متفاوت در بازار عرضه شدند. همچنین از گارانتی بهره مند نیستند، اگر از نظر سخت افزاری یا هر مسئله دیگر مشکلی به وجود نیاید باز مشکل ساز می باشد یا خیر، قطعات آن در ایران وجود ندارد. این گوشی ها بخاطر وجود دو سیم کارت از نظر کیفی و صدا چندان خوب نیستند، بدین صورت در بین کاربران استقبال نشد. گوشی های موجود در بازار بیشتر یک سیم کارت فعال دارند ولی در مدل های پیشرفته می توان همزمان از دو سیم کارت بهره مند است. بسیاری از کاربران گوشی های دو سیم کارت از آنتن دهی ضعیف و وجود پارازیت سرویس تلوزیون و قفل شدن گوشی ناراضی هستند. بعضی از خریداران گوشی های دو سیم کارت ادعا می کنند گوشی دو سیم کارت همزمان دو سیم کارت فعال نمی شود. باتری این نوع گوشی ها ضعیف است و نمی تواند شارژ باتری در مدت طولانی نگه دارند. آنتن دهی و کیفیت تصاویر توسط لنز های دوربین کیفیت قابل توجه ای ندارد. مدیر فروش و بازرگانی یکی از فروشنده های گوشی درباره ی گوشی دو سیم کارت گفت: گوشی هایی که در این زمینه در مراکز وجود دارند استقبال خوبی از آن ها نشده و با قیمت ارزانی فروخته می شدند. این گوشی های ارزان بیشتر ساخت کشور چین بودند. بهره گیر ی از دو سیم کارت در این گوشی ها تفیک کردن موضوعات مشکل است باید یک سیم کارت در این گوشی ها فعال می شد برای پیامک سپس برای تماس سیم کارت دوم فعال می کردید. در آینده گوشی های وارد بازار شدند که از دو آنتن روی نمایشگر LCD بهره مند بود و به صورت همزمان تماس ها و پیامک های دو سیم کارت به آسانی استفاده قرار می گرفت.  همچنین Inboxe جداگانه دارد ولی دوگانه بودن در تمامی منو وجود ندارد. 

 

تصورات غلط در مورد گوشی های دو سیم کارت


 

انواع گوشی های دو سیم کارت 

جالب است بدانید در صورت کلی ما سه مدل گوشی دو سیم کارت داریم.

1- گوشی دو سیم کارت پسیو یا غیر فعال

این نوع گوشی ها از دو سیم کارت استفاده می کنند ولی فقط از یک سیم کارت به صورت همزمان یعنی برای استفاده از هر سیم کارت باید روی اون سیم کارت سوئیچ کنید، این کار توسط کاربران انجام می شود مانند گوشی های نوکیا C-100

 

2- گوشی های دو سیم کارت آماده به کار StandBy

این نوع گوشی ها از سوئیچ استفاده نمی کنند ولی باز هم در یک لحظه فقط یک سیم کارت می تواند کار کند. به عنوان مثال اگر سیم کارت زنگ بخورد تا تمام شدن مکالمه سیم کارت دوم نمی تواند زنگ بخورد . هر سیم کارت که زود تر زنگ بخورد یا پیامک بیاید اولویت با آن سیم کارت است. مانند سیم کارت گلکسی s و GALAXY S Dous و سونی اکسپریا M2

3- گوشی های دو سیم کارت اکتیو یا فعال

همان گونه که از اسم این گوشی ها پیداست این گوشی ها همه جوره آماده هستند یعنی اولویت بندی براشون معنی نداره هر دو سیم کارت ها به صورت کامل ساپورت می کنند. دو فرستند و گیرنده رادیویی مجزا دارند مانند HTC Desire 600

مزیت های گوشی های دو سیم کارت 

 

1- جدا کردن کار و تفریحات

این مورد شاید نتوان جزء مزیت گوشی های دو سیم کارت باشد چون خریدن دو سیم کارت متفاوت به گوشی های دو سیم کارت ربطی ندارد. اگر دو گوشی جدا داشته باشد می توانید تماس ها ی کاری را با مسائل تفریحات جدا کنید. ولی در هر صورت می توان از یک گوشی هر دو سیم کارت ها را کنترل و مدیریت کنیم شاید برای بسیاری کاربران جذاب باشد. جدا کردن مسائل کاری و تفریحی با گوشی دو سیم کارت می توان یکی از مزایای گوشی دو سیم کارتی می باشد.

 

مزیت های گوشی های دو سیم کارت

 

2- بهره گرفتن از دو سرویس دهنده به صورت همزمان 

یکی از بهترین مزایای گوشی های دو سیم کارت این است که یک سیم کارت به تماس و پیامک اختصاصی و دیگری سیم کارت برای خرید اینترنت می توان بهره گرفت. بدین صورت یک مقدار سازماندهی شده ای است. هر اپراتور مزایا و معایبی دارد مانند نمونه قرعه کشی ، تخفیف ، سرویس های متنوع و... بهره مند شد. برای خرید سیم کارت رند پول کم دارید سیم کارت اقساطی بدون چک و سفته بهترین انتخاب برای شماست.

4- جابه جایی و قابلیت حمل بهتر 

یکی از چیز هایی که باعث اذیت بیشتر کاربران می شود جابه جایی دو گوشی به صورت همزمان یعنی همیشه باید حواسمان به دو گوشی باشد و همراه بردن دو گوشی کار سختی است. با خرید گوشی دو سیم کارت این دغدغه رفع می شود.

معایب گوشی های دو سیم کارت

معایب گوشی های دو سیم کارت به مزایایش ارزش خریدن دارد.

  1- عمر باتری گوشی دو سیم کارت کمتر است.

زمانی که از دو سیم کارت بهره مند هستید ، یعنی گوشی باید با دو اپراتور ارتباط داشته باشد و سطح آنتن هر یک از سیم کارت ها تا حدی نگه دارد که قطعی نداشته باشد. اگر هم هر دوی سیم کارت ها از یک اپراتور باشند باز مسئله آنتن دهی همیشه با مصرف باتری همراه است. همچنین ممکنه پیامک یا زنگی بخورد نمایشگر گوشی روشن می شود و صدای گوشی بلند می شود که این مسائل باتری مصرف می کند ، بنابراین گوشی دو سیم کارت بیشتر باتری مصرف می کند.

2- آشفتگی بصری در گوشی دو سیم کارت

پیامک های بسیار از بانک و فروشگاه ها و...  آنقدر اعلان و پیغام و نوتیفیکیشن دریافت کنید و باعث آشفتگی شما می شود.

3- نگهداری همه ی محتوا در یک گوشی هوشمند

به عنوان مثال اگر گوشی دو سیم کارت را جا بگزارید و تمام اطلاعات در این گوشی باشد باعث نگرانی شما می شود ، اگر گوشی دو سیم کارت در آب بیوفتد احتمال اینکه هر دوی سیم کارت ها بسوزد اتفاقی دور از انتظار نیست .

 

معایب گوشی های دو سیم کارت

 

محدودیت انتخاب گوشی دو سیم کارت

جالب است بدانید تعداد بسیاری گوشی های دو سیم کارت در سال های 2018 تا 2021 در مراکز فروش گوشی و لوازم جانبی وجود دارد. اگر به دنبال گوشی دو سیم کارت هستید باید فکر خرید گوشی آیفون نکنیدیفون از دو سیم کارت پشتیانی می کند یکی فیزیکی و دیگری سیم کارت مجازی که در ایران پشتیبای نمی شود. در برند های دیگر نیز به آسانی می توانید گوشی دو سیم کارت یک برند معتبر خریداری کنید . شرکت سامسونگ قصد داره گوشی دو سیم کارت جدید تولید کند..! اگر تمایل به خرید گوشی دو سیم کارت دارید گزینه های روی میز خرید محدود است. اینگونه نیست اگر گوشی دو سیم کارت خریداری می کنید از نظر فنی مشکل داشته باشد، یکی از مهم ترین مشکلاتی که داره اگر از دو سیم کارت دو اپراتور استفاده کنید ممکن است گوشی در یک لحظه دچار مشکل شود.

نکته : آیا می دانید SAR چیست ؟ SAR مخفف Specific absorption rate و به معنی ثابت نرخ جذب می باشد. اگر دو سیم کارت داشته باشید باعث میشه امواج بیشتری منتشر و توسط بدن جذب می شوند. 

 

محدودیت انتخاب گوشی دو سیم کارت

 

نکات مهم در مورد گوشی های دو سیم کارت

اگر عبارتی مانند Dual Sim و  Duos در گوشی دیدید به معنای دو سیم کارت است. جالب است بدانید اولین گوشی دو سیم کارت در سال 2000 توسط شرکت فنلاندی به نام Benefon تعبیه شده است. همچنین نام  Benefon Twin طراحی این گوشی شبیه گوشی قدیمی نوکیا است. اگر قصد خرید گوشی با قابلیت دو سیم کارت داشتید این پست تا بخوانید ، امید وارم مطالب مفیدی بوده باشد. جالب است بدانید در حال حاظر گوشی های دو سیم کارت در بازار رایج هستند در حالی که قبلا فقط گوشی های چینی دو سیم کارت داشتند ، شرکت بزرگی مانند اپل برای گوشی های خود فقط یک سیم کارت طراحی کرده است. گوشی دو سیم کارت دارای مزیت ها و معایبی هستند در این نوشته به بررسی آن می پردازیم.

مزایا گوشی های دو سیم کارت برند های مختلف

 

بهره مندی از دو شماره متفاوت

یکی از مهم ترین مزایای گوشی های دو سیم کارت استفاده همزمان از دو شماره در یک گوشیتلفن می باشد، و دیگر نیاز نیست دو تلفن داشته باشید تا در هنگام پاسخگویی به شماره متفاوت باشید. می تواید یک سیم کارت برای کسب و کارتون باشد و دیگری برای کار های شخصی باشد. 

خرید دو سیم کارت از دو اپراتور 

در حال حاظر چندین اپراتور تلفن همراه در ایران مشغول به ارائه خدمات به مشترکین سیم کارت دائمی و اعتباری هستند.هر یک از سیم کارت ها دارای معایب و مزایایی هستند. بعضی از سیم کارت های اپراتور ها نوع پوشش دهی بی نقص و کامل و بعضی خدمات هزینه کمتر است. با خرید گوشی های دو سیم کارت می توان از مزایای هر دو اپراتور به صورت همزمان بهره مند شوید. اگر یک کار مهم داشته باشید و یکی از سیم کارت ها آنتن دهی نداشته باشد ، سیم کارت دوم می تواند در این زمان کمکتان کند. 

مناسب سفر های خارجی ( بین المللی )

در زمان سفر های خارجی ( بین المللی ) می توانید از سیم کارت آن کشور یا سیم کارت مسافرتی خریداری کنید و هزینه تماس ها کاهش بدید و سیم کارت خودتون در گوشی داشته باشید.

بیشتر شدن حافظه ذخیره سازی سیم کارت

هر سیم کارت حافظه مشخصی برای ذخیره سازی دارد مانند حافظه مخاطبین و پیامک ها و.... دارد. گوشی دو سیم کارت حجم ذخیره کردن اطلاعات مانند مخاطبین و پیامک دو برابر خواهد شد و می توان حجم بیشتری از مخاطبین و پیامک در گوشی دو سیم کارت ذخیره کنیم.

مهم ترین معایب گوشی های دو سیم کارت

 

افزایش مصرف باتری گوشی دو سیمکارت

یکی از مهم ترین معایب گوشی های دو سیم کارت مصرف بالای باطری می باشد. به دلیل اینکه گوشی برای پردازش و دریافت پیامک و دریافت سیگنال نیازمند مصرف انرژی باطری می باشد. اگر گوشی هوشمند دو سیم کارت خریداری کرده  باشید مصرف بازی دو برابر خواهد شد.

مشکلات شبکه ای در گوشی دو سیمکارت

یکی دیگر از مهم ترین مشکلات گوشی دو سیم کارت مشکلات شبکه ای است که آنتن دهی به نسبت گوشی های تک سیم کارت ضعیف تر است. یا در مواقع متصل شدن به اینترنت همزمان به شبکه 3G یا 4G اتصال نمی پذیرد. 

نمی توان به صورت همزمان تماس ها را پاسخ داد؟

گوشی های دو سیم کارت نمی توان همزمان به تماس و پاسخ دو نفر متفاوت جواب داد اگر دو نفر همزمان تماس بگیرند قادر به پاسخ گویی  یک تماس هستید. این مشکل در زمان تماس همین طور است.  ولی اگر دو گوشی متفاوت داشته باشید ، می توانید به تماس ها پاسخ یا تماس بگیرید.

افزایش امواج الکترومغناطیسی در گوشی های دو سیمکارت

جالب است بدانید گوشی دو سیم کارت امواج الکترومغناطیسی به مراتب بیشتر  از گوشی تک سیم کارت است. این امواج برای کودکان و بانوان باردار زیان آور است. گوشی دو سیم کارت امواج الکترومغناظیسی دو برابر است و برای سلانتی ضرر دارد.

بیشتر بودن تعداد تماس و پیامک

روزانه هر سیم کارت تعدادی قابل توجه ای تبلیغات از شرکت های ارائه دهنده خدمات ارتباطی سیم کارت و پیامک تبلیغاتی دریافت می کند. گوشی های دو سیم کارت تعداد پیامک ها و تماس ها افزایش می یابد. این مشکل یک آشفتگی بصری و برای کاربران زیاد خوشایند نمی باشد. 

مهم ترین مزایا و معایب گوشی های دو سیم کارت

گوشی دو سیم کارت همان گونه که از اسمش پیداست می توان به صورت همزمان از دو سیم کارت اعتباری یا دائمی به صورت همزمان استفاده کرد. نکته قابل توجه اینجاست که گوشی دو سیم کارت شبیه به هم نیستند و قابلیت ها و عملکردشان متفاوت است.

 

آیا خرید گوشی دو سیم کارت کار درستی است؟

از اطرافیان زیاد شنیده اید که گوشی دو سیم کارت معایب قابل توجه ای دارند. همچنین نباید در زمان خرید یکی از مهم ترین اولویت شما باشد، آیا این گفته حقیقت دارد یا خیر؟ بر اساس اطلاعات به دست آمده این باور به چند سال پیش می رسد، که گوشی های همراه در کشور چین برای اینکه از بازار جهانی  عقب نماند اقدام به تولید گوشی های دو سیم کارت کرد تا بتواند از بازار تبلیغات به جایگاهی برسد. بخاطر این که گوشی های چینی کیفیت خوبی نداشتند و انتظارات کاربران را نتوانست برطرف کند و باعث ایجاد این باور در ذهن مردم شد که گوش های دو سیم کارت بی کیفیت می باشند. مردم بی کیفیت گوشی را به دو سیم کارت بودن ارتباط دادند. ولی اکنون قدرت محصولات چینی زیاد شده و توانسته کی از رقیب های جدی برای گوشی های هوشمند اپل و سامسونگ شود. طمانی که از یک سیم کارت در گوشی خود استفاده کنیدمشکلی برای گوشی هوشمند پیش نمی آید. مشکل زمانی پیش خواهد آمد که همزمان از دو سیم کارت استفاده کنید و می تواند به هنگ کرده گوشی ختم شود . بخاطر اینکه در این زمان باید دو اپراتور ارائه دهنده را پردازش کند.  هم اکنون بعضی از محصولات شرکت سامسونگ برای عقب نماندن از شرکت رقیب گوشی های دو سیم کارت را تولید کرد. اگر از گوشی دو سیم کارت از یک سیم کارت استفاده کنید مشکلی پیش نخواهد آمد. 

 

مشکلات گوشی های دو سیم کارت در ایران

در این بخش قصد داریم مشکلاتی که گوشی های دو سیم کارت اپل در ایران دارند بررسی کنیم. در حال حاظر بیشتر گوشی ها از قابلیت دو سیم کارت بهره مند هستند. این موضوع یک سری معایب و مزایا دارد. گوشی 

دو سیم کارت به نسبت گوشی های تک سیم کارت باتری بیشتری هدر می دهند. همچنین بر اساس اطلاعات به دست آمده کاربران از مشکلات شبکه ای و آنتن دهی ضعیف ناراضی هستند. این مشکلات برای کسانی که قصد خرید آیفون دو سیم کارت دارند ، این نوشته اطلاعات مفیدی به شما می دهد. شرکت اپل در سال 2018 از مدل آیفون ایکس S مکس با پشتیبانی از دو سیم کارت در مارکز معتبر رونمایی کند. در سال 1400 از آیفون 13 و آیفون 13 مینی ، آیفون 13 پرو ، آیفون 13 پرو مکس درمراکز خرید معتبر رونمایی کرد. مشکلات گوشی دو سیم کارت آیفون در ایران به صورت کامل حل نشده است. از نیاز به اطلاع از مشکلات آیفون دو سیم کارت در ایران هستید در ادامه همراه ما باشید. 

گوشی دو سیم کارت آیفون چه مشکلاتی  دارد؟

سیم کارت دوم در آیفون ایکس اس و آیفون ایکس اس مکس همانگونه که در بالا اشاره کردیم این دو مدل نخستین گوشی های دو سیم کارت شرکت اپل است .که در سال 2018 تولید شده است ولی آن طور که باید نتوانست طرفداران بسیاری داشته باشند زیرا برای دو مکان فیزیکی برای سیم کارت یک مکان یک سیم کارت فیزیکی و یک سیم کارت eSIM  طراحی کرد. 

شرکت اپل آیفون دو گوشی ایکس اس و آیفون ایکس اس مکس (XS و XS MAX)  برای کشور های مانند چین که از سیم کارت eSIM نم یتواند استفاده کند و طرفداران گوشی دو سیم کارت هستند. با دو جا برای سیم کارت فیزیکی در مراکز معتبر وجود دارد. کشور های مانند ماکائو ، چین و هنگ کنگ هستند و ایران هم از آیفون با پارت نامبر این سه کشور استفاده کرد و امکان استفاده دو سیم کارت فیزیکی دارند.

سیم کارت eSIM چه کشور های پشتیبانی می کنند؟

سیم کارت eSIM یک سیم کارت مجازی است که از طریق بارکد QR در اپلیکیشن ios  فعال خواهد شد. یعنی در داخل حافظه گوشی قرار دارد و خارج نخواهد شد و سیم کارت به صورت فیزیکی وجود ندارد. شرکت اپل برای گوشی سه مدل از گوشی هایش Apple Watch Series  و Watch Series 4 و Apple Watch Series 5 همچنین iPad Pro از سیم کارت مجازی eSIM بهره گرفت. جالب است بدانید هم اکنون 10 کشور از امکان eSIM پشتیبانی می کنند. این کشور ها عبارت از: 

ایالات متحده امریکا 

کرواسی 

جمهوری شک 

کانادا

اتریش

آلمان

انگلیس

اپسانیا

مجارستان 

هند

چرا اینترنت 5G در آیفون 12 قطع است؟

یک مسئل ای که باعث ناراحتی کاربران آیفون 12 شده چیست؟  یعنی چند آپشن در یک پکیج داشته باشید ولی نمی توانید از آن بهره مند شوید در گوشی هوشمند /ایفون 12 می توان از دو سیم کارت به صورت فیزیکی استفاده کرد . نکته مهم این است که اگر همزمان از دو سیم کارت نیاز داشته باشید نخواهید بود از اینترنت 5G بهره مند شوید. بدین صورت از سرعت اینترنت کاهش پیدا می شود و آیفون 12 دو سیم کارت حالت 4G پیدا می کند. برای استفاده از اینترنت5G لازم است یکی از سیم کارت ها را غیر فعال کنید. تا از شبکه اینترنت 5G در آیفون 12 بهره مند شوید. 

کاربرانی که از سیم کارت مجازی eSim استفاده می کنند، مشکلی نخواهند داشت و به آسانی دو سیم کارت را می توانند فعال کنند. همچنین از اینترنت 5G بدون هیچ مشکلی با سرعت قابل توجه ای بهره مند شوند. ولی متاسفانه این امکان وجود ندارد، ولی انتظار می رود یک مشکل نرم افزاری کوچک و شرکت اپل این مشکل با آپدیت کردن  ios این باگ بر طرف کند.

گوشی هوشمند آیفون 13 بدون قطع اینترنت 5G

گوشی های آیفون از سیم کارت esim استفاده می کنند و می توان همزمان از یک سیم کارت فیزیکی و یک سیم کارت مجازی بهره مند شد. نکته ای که وجود دارد آیفون 13 و آیفون 13 پرو ، آیفون 13 پرو مکس از دیگر آیفون ها جدا است با پشتیبانی همزمان از دو سیم کارت و اینترنت 5G بدون هیچ گونه مشکلی می باشد. بدین صورت بعد از بررسی های انجام شده متوجه شدیم گوشی های آیفون با اینکه در بین کاربران طرفداران بسیاری دارد ولی با طراحی آیفون دو سیم کارت به بازار باعث مشکلاتی شد ولی این مشکلات بدین معنا نمی باشد که گوشی های دو سیم کارت آیفون مناسب نمی باشند. چرا که این گوشی ها مزیت های دارند ولی در ایران قادر به استفاده این مزایا نیستیم. شرکت اپل این مشکلات در آینده نه چندان دور حل می کند و شاهد پیشرفت هر سری جدید از گوشی های شرکت اپل می باشیم.

سیم کارت مجازی eSIM چیست؟

گوشی های شرکت اپل که دو سیم کارت دارند سیم کارت دوم به شکل سیم کارت مجازی و eSIM می باشد و متاسفانه امکان بهره مندی از دو سیم کارت در ایران نیست گوشی آیفون 12 شاهد قطع اینترنت 5G در زمان استفاده از دو سیم کارت به صورت همزمان بودیم ولی در گوشی آیفون 13 این مشکل رفع شد. سیم کارت مجازی eSIM وجود فیزیکی ندارد و از طریق اسکن بارکد خاصی می توانید از آن استفاده کنید.  شرکت اپل از سیم کارت مجازی برای گوشی های دو سیم کارت استفاده کرده است. آیا می دانستید شرکت اپل امکان استفاده همزمان از دو سیم کارت و چهار سیم کارت  در گوشی های هوشمند آیفون فراهم کرده است.

 

چیز های جالبی که در مورد گوشی دو سیم کارت نمی دانید؟

بعضی از گوشی ها در بازار دو سیم کارت دارند ، اگر به گوشی های دو سیم کارت علاقه دارید تا یکی از آن ها خریداری کنید . آیا می دانید گوشی دو سیم کارت چگونه کار می کند ؟ آیا گوشی دو سیم کارت گران است ؟ از چه برندی گوشی دو سیم کارت خریداری کنم؟ برای پاسخ به این سوال ها در ادامه همراه ما باشید.

آیا می دانید گوشی دو سیم کارت چگونه کار می کند؟

جالب است بدانید تمامی گوشی های هوشمند با امکان دو سیم کارت قابلیت به نام مدیریت سیم کارت دارند ، این امکان به آن ها اجازه خواهد داد تا گوشی هوشمند از دو سیم کارت به صورت همزمان استفاده کنند. به عنوان مثال یک سیم کارت برای کار های مانند برقرای تماس و پیامک و سیم کارت دیگری اتصال به اینترنت می باشد.

 

آیا می دانید گوشی دو سیم کارت چگونه کار می کند؟

 

آیا یک گوشی دو سیم کارت هزینه بیشتری باید پرداخت کنیم؟

خیر دو سیم کارت از دو اپراتور متفاوت به معنای پرداخت هزینه متفاوت برای هر یک از سیم کارت ها است. یک گوشی ساده یا هوشمند که جایگاه دو اسلات دارد می تواند قیمت های متفاوتی داشته باشد. لیست بهترین گوشی های هوشمند دو سیم کارت عبارت از: 

  1. سامسونگ گلکسی S4 Duos
  2. سامسونگ گلکسی گرند 2 Duos
  3. اچ‌تی‌سیDesire 601 پشتیبانی دو سیم‌کارت
  4. ال‌جی جی‌پرو لایت
  5. سامسونگگلکسی S4 مینی Duos و سونی

امروزه شرکت های بیشتری گوشی های دو سیم کارت طراحی کرده اند.

اگر از دو سیم کارت در یک زمان تماس گرفته شود چه اتفاقی می افتد؟

برای برقراری تماس با یک سیم کارت اگر کاربری با سیم کارت به سیمکارتتان تماس بگیرد به پست صوتی منتقل میابد. گوشی های هوشمند دو سیم کارت قادر است همزمان یک تماس پاسخ بدهد .

آیا می توان از دو سیم کارت دو اپراتور متفاوت بهره گرفت؟

جالب است بدانید بعضی از کشور ها این امکان وجود ندارد ولی در بعضی کشور ها مانند کشور ایران  می شود از دو سیم کارت دو اپراتور متفاوت استفاده کرد . 


آموزش تنظیمات دو سیم کارت در گوشی های شیائومی

همان گونه که اطلاع دارید بیشتر گوشی های هوشمند از دو سیم کارت پشتیبانی می کنند. در این نوشته قصد داریم امکانات و قابلیت های برای سیم کارت ها وجود دارد بررسی کنیم. ابتدا در صفحه تنظیمات گزینه SIM Cards & Mobile networks انتخاب می کنید. سپس در صفحه بعد تنظیمات دیگری را مشاهده می کنیم. بر روی هر سیم کارت وارد تنظیمات مربوطه می شوید گزینه هایی که در این صفحه وجود دارد بررسی می کنیم.

گزینه Mobile data : همان گونه که از اسمش مشخص اینترنت فعال می کند. 

گزینه Dual 4G : این گزینه اجازه می دهد با دو سیم کارت بتوانید به شبکه 4G اتصال پیدا کنید. گزینه در گوشی های Cat 6 و بالاتر وجود دارد. اگر قصد دارید از اینترنت 4G استفاده کنید این گزینه را خاموش کنید.

گزینه Set data plan : این قسمت حجم مصرفی را مشخص می کند که وقتی نزدیک شدید هشدار دهد یا کاملا قطع شود. 

گزینه Peak data limit : این گزینه حجم مصرفی ماهیانه به مگابایت یا گیگابایت انتخاب کنید گزینه دوم زمانی است که به حجم مورد نظر برسید و اینترنت را خاموش کنید. تنظیمات پایین تر روز و هشدار انتخاب کنید . مثلا اگر 100 مگا بایت انتخاب کنید وقتی به حجم 80 درصد یعنی 80 مگا بایت رسید به شما هشدار بدهد .

گزینه Data roaming : این قسمت به شما کمک می کند که در حالت رومینگ ( متصل به سایر اپراتور ها ) اینترنت متصل بشه یا خیر . همانگونه که می دانید در رومینگ در تمامی کشور ها بسیار زیاد می باشند و بهتر گزینه را غیر فعال کنید. 

گزینه Always recive MMS : دریافت پیامک بدون اینترنت پیامک . MMS که می توانید شامل طیف وسیع از فرمت تصویری ، صوتی و فایل بشود. با فعال کردن گزینه MMS بدون اینترنت دریافت کنید. هزینه پیامک MMS گران است بهتره این گزینه خاموش باشد. در ادامه در قسمت پایین تر گزینه DEFAULT SETTINGS وجود دارد. در زمان تماس سیم کارت به صورت پیش فرض استفاده نشود از این قسمت قابلیت تنظیم دارد . بر روی Dial تپ در پنجره بعدی گزینه Not Set انتخاب کنید، حالا با کلیک روی اسم سیم کارت وارد تنظیمات شوید. این گزینه به شما کمک می کند یک سیم کارت را کاملا خاموش کنید. زمانی که قصد خارج سازی دارید بهتر است این کارها انجام بشود. در ادامه می توانید نام دلخواه بگزارید و شماره سیم کارت بنویسید. 

 

آموزش تنظیمات دو سیم کارت در گوشی های شیائومی

 

گزینه Access Point Names : حالا به شما آموزش می دهیم چطور APN مخفف گزینه Access Point Names بسازید. اگر با اینترنت سیم کارت مشکل دارید با ساخت APN مشکلات شما حل می شود. 

گزینه Preferred network type : این گزینه انتخاب نوع شبکه است که در حالت 2G – 3G – 4G قابلیت تنظیم دارد. همانگونه که می دانید با تنظیم به شبکه اینترنت 2G مصرف باتری کاهش خواهد آمد. اگر نیازی به اینترنت 4G ندارید در زمان تماس به 3G تغییر دهید. اگر شبکه 3G در منطقه شما قوی نیست و در زمان برقراری تماس مشکل پیدا می کند. برای حل این مشکلتان به شبکه 2G تغییر دهید و تماس برقرار کنید. 

گزینه Mobile networks : در این قسمت می توانید شبکه را به صورت خودکار یا دستی جست و جو کنید. این گزینه در مواقعی کاربرد دارد که به هر دلیل گوشی هوشمند شما نمی تواند شبکه مورد نظر پیدا کند و قصد دارید به رومینگ متصل شوید. اگر برای متصل شدن به شبکه از اینترنت و وای فای یا هات اسپات مشکل دارید این نوشته را بخوانید. برای ارسال پیامک قبل از تایپ در کنار باکس پیام می توانید انتخاب کنید از کدام سیم کارت می خواهید پیامک ارسال کند.

اولین گوشی دو سیم کارت شیائومی

اولین گوشی دو سیم کارت در سال 1973 توسط شرکت موتورولا طراحی شده است. این گوشی شباهتی به گوشی های امروزی ندارد. داشتن نام همراه چندان قابل حمل نبود. گوشی وزنی حدود 900 گرم داشت ابعاد طوری نبود که قابل حمل باشد. سال ها طول کشید تا فناوری توانست موبایل با ابعاد کوچکتر طراحی کند.  بعد از پیدا شدن گوشی های هوشمند تلفن همراه به سمت اندازه بزرگ و صفحه نمایش بزرگتر از 6 اینچ رسید. حالا بعد از 27 سال اولین گوشی همراه در سال 2000 نخستین گوشی دو سیم کارت ساخته شد.  ابتدا این مفهوم عجیب  می باشد ، دو سیم کارت در یک گوشی هوشمند قرار بگیرد. این فناوری در ابتدا طراحی مورد توجه قرار گرفت بعضی از شرکت های ناشناس چینی تلاش کردند تا با طراحی گوشی های دو سیم کارت بتوانند به جایگاهی در بازار برسند . دلیل توجه زیاد کاربران به گوشی دو سیم کارت افراد با خیال راحت می توانند بدون حمل دو گوشی یک سیم کارت شخصی و دیگری برای کسب و کار در نظر بگیریم. یکی از دلیل های گوشی های دو سیم کارت کاربران می توانستند با خیال آسوده بدون حمل دو گوشی یک سیم کارت برای ارتباطات شخصی و سیم کارت دیگری برای مسائل کار در نظر می گیرند. این اتفاق باعث شد دیگر شرکت ها گوشی های دو سیم کارت تولید کنند . کاربران گوشی هوشمند  به جای خرید گوشی تک سیم کارت به گوشی دو سیم کارت روی آوردند. زمانی که در بازار گوشی های هوشمند بعضی از شرکت های سازنده مانند سونی دو نسخه از گوشی گوشی تک سیم کارت و دو سیم کارت ساخت. 

همانند چیزی که شبیه گوشی های امروزی است در زمینه فایوجی شاهد بودیم ، خیلی از گوشی های هوشمند در دو نسخه فورجی و فایوجی در مراکز معتبر وارد بازار شدند. جالب است یکی از تولید کنندگان جدید گوشی های دو سیم کارت آیفون می باشد. شرکت آمریکایی برای نخستین بار در آیفون XS از دو سیم کارت طراحی کرد. در کشور آمریکا سیم کارت دوم به صورت سیم کارت مجازی Esim است. یعنی نیاز به درگاه فیزیکی ندارد، به همین دلیل پارت نامبر های آمریکا آیفون در بازار از یک سیم کارت قادر به پشتیبانی است. آیا می دانید دلیل پشتیبانی شرکت آیفون از ارت نامبر پین و سنگاپور از دو سیم کارت به صورت فیزیکی در ایران این است که کشورها همانند ایران از سیم کارت الکترونیکی بهره مند نیستند. تمامی سیم کارت ها به صورت فیزیکی می باشد. برند گوشی های شیائومی چگونه است ؟ آیا گوشی شرکت شیائومی از دو سیم کارت استفاده می کند. 

بررسی گوشی های دو سیم کارت شیائومی

گوشی های شیائومی مانند بسیاری از کشور های سازنده در چند سال آینده همه ی گوشی های خود را دو سیم کارت تولید کرده است. یعنی تقریبا تمامی گوشی های شیائومی دو سیم کارت دارد. 

گوشی های شیائومی همزمان فعال کدامند؟ 

آیا می دانید دو سیم کارت فعال با دو سیم کارت استندبای چه تفاوت هایی دارد. جالب است بدانید گوشی هایی که از تکنولوژی دو سیم کارت استندبای بهره هستند بدین معنا می باشد که همزمان دو سیم کارت فعال می باشد. می توانید هر دو سیم کارت یا پیام دریافت کنید یا با هر کدام تماس بگیرید. این فناوری زمانی که با یک سیم کارت در حال صحبت باشید، سیم کارت دوم به حالت استندبای در خواهد آمد و تا پایان تماس پیامک یا تناس از سیم کارت دوم دریافت نمی کنید. دو سیم کارت فعال هماند سیم کارت استندبای می باشد با این تفاوت که در زمان صحبت با یک سیم کارت شما می توانید از سیم کارت دوم پیامک و تماس دریافت کنید. و هیچ کدام از سیم کارت ها حالت استندبای در نخواهد آمد. یعنی به طور کلی متوجه تفاوت های این دو مدل از گوشی از کوشی های دو سیم کارت نمی شوید. و نیاز نیست روی این موضوع تمرکز کنید ، گوشی مورد نظر از دو سیم کارت به صورت فعال پشتیبانی می کند.

قیمت گوشی های دو سیم کارت شیائومی

گوشی های شیائومی در بازه های قیمتی متفاوتی در مراکز معتبر عرضه شده است.  تمامی گوشی های شیائومی از دو سیم کارت پشتیبانی می کنند، پس می توانیم بگوییم قیمت گوشی های دو سیم کارت شیائومی کاملا متفاوت است. یعنی در بازه قیمت ارزان تا گران قیمت پوشش می دهد. 

تنظیمات گوشی دو سیم کارت شیائومی

در قسمت تنظیمات گوشی شیائومی یکی از سیم کارت ها را غیر فعال کنید تا در صورت که به سیم کارت دوم نیازی ندارید در مصرف شارژ صرفه جویی کنید. در این قسمت می توانید به صورت پیش فرض برای برقراری تماس مشخص کنید تا مجبور نباشید در زمان تماس حتما سیم کارت دلخواهتان انتخاب کنید. برای این کار ابتدا در قسمت SIM Cards & Mobile Networks‌ بروید سپس از منو مورد نظر سیم کارت دلخواه انتخاب کنید و سپس تیک Turn ON‌ خاموش کنید. با این کار سیم کارت مورد نظر شما با وجود با وجود اینکه در گوشی قرار دارد از دسترس شما خارج می گردد و گوشی شیائومی شما به حالت تک سیم کارت بر می گردید.

 

مطالب مرتبط
بررسی گوشی های چهار سیم کارت و دو سیم کارت ایفون
بلاگ | بازار موبایل
بررسی گوشی های چهار سیم کارت و دو سیم کارت ایفون
شرکت اپل امکان استفاده همزمان از دو سیم کارت و چهار سیم کارت در گوشی های هوشمند آیفون فراهم کرده است. با این امکان کاربران می توانید از...
تعداد 0 نظر ثبت شده است
امتیاز کلی
0
0
0
0
0
شما چه امتیازی به "این مطلب" می دهید؟

اولین نفری باشید که نظر میدهید.
x
مای رند
قیمت گذاری سیم کارت
ثبت درخواست