وب سایت مای رند - مرکز خرید و فروش سیم کارت
ثبت نام ورود
خرید سیم کارت رند از شهر سیم
بلاگ | خدمات سیم کارت

سیم کارت حافظه دار" Sim-SD " چیست؟

انتشار ۱۴۰۰/۸/۱۹ . بروز رسانی ۱۴۰۳/۱/۹ ۱۱:۱۹ . ۵۰۳۰ بازدید

اپراتور همراه اول در نمایشگاه ایران تلکام در سال 2018 سیم کارتی جذاب برای گوشی های دو سیم کارت هیبریدی معرفی کرده است. آیا می دانستید گوشی های دو سیم کارت بعد از استقبال بی نظیر مشترکدر سراسر دنیا به یک سیم کارت استاندارد تبدیل شده است.جالب است بدانید شرکت اپل در یک رویدادی از گوشی های دو سیم کارت و چهار سیم کارت آیفون که همزمان از  دوسیم کارت و چهار سیم کارت استفاده می شود معرفی کرد. یک نکته مهم توجه داشته باشید که تمام گوشی های دو سیم کارت نمی توانند امکانات و قابلیت های یکسانی داشته باشند.در سال های اخیر بخاطر کاهش هزینه از فضای کافی تولیدکنندگان گوشی های هوشمند از یک درگاه مخصوص در گوشی های هوشمند طراحی کردند. این امکانات را گوشی های دو سیم کارت هیبریدی می گویند. این گوشی های هوشمند در یک قسمت به درگاه سیم کارت و قسمتی به اسلات کارت حافظه سیم کارت متصل می باشد. در این صورت در صورت تمایل به استفاده از  دو سیم کارت بودن دارید نمی توانید حافظه داخلی گوشی را با کارت حافظه میکرو اس دی افزایش دهید.  جالب است بدانید اپراتور همراه اول با استفاده از این اتفاق و استفاده کاربران از دو سیم کارت همزمان و نیاز داشتن کاربران به یککارت حافظه داخلی در نمایشگاه ایران تلکام 2018 سیم کارت هیبریدی جدید را معرفی کرد.

 

سیم کارت حافظه دار

 

این سیم کارت امکانات و قابلیت های بسیاری دارد وظایف سیم کارت معمولی را به درستی انجام می دهد و مانند یک سیم کارت معمولی به شبکه مخابراتی متصل می شود.بخاطر حافظه داخلی استفاده از کارت حافظه جانبی و ذخیره سازی اطلاعات کاربران صورت می پذیرد. جالب است بدانید این سیم کارت Sim-SD نامیده می شود. با تمام گوشی های هوشمند دارای اسلات هیبریدی سیم کارت /میکرو اس دی قابلیت استفاده را دارد. آیا می دانستید سیم اس دی Sim-SD از یک کارت حافظه میکرو اس دی و سیم کارت نانو طراحی شده است. سیم اس دی Sim-SD با شبکه نسل چهارم مخابرات سازگاری دارد. این Sim-SD در 4 نوع وارد مراکز فروش گوشی و لوازم جانبی شده است. ظرفیت های 8 گیگابایت ، 16 گیگابایت ، 32 گیگابایت ، 64 گیگابایت در مراکز عرضه شده است. اپراتور همراه اول تاکنون قیمت سیم کارت ( Sim-SD ) را اعلام نکردهاست. آیا می دانید گوشی دو سیم‌کارته برای چه کسی مناسب است و کاربرد آن چیست؟

 

سیم کارت سیم اس دی چه کاربرد های دارد؟

 

سیم کارت سیم اس دی چه کاربرد های دارد؟

جالب است بدانید به سیم کارت های که امکان استفاده همزمان از سیم کارت و حافظه جانبی را دارا باشند. سیم اس دی یا ( Sim-SD ) می گویند. اگر گوشی هوشمند شما تنها قابلیت سیم کارت یا RAM اس دی را داردباید از آ ها استفاده کند. سیم کارت حافظه دار ( Sim-SD ) برای شما انتخاب هوشمندانه ای است. شما ایت امکان و قابلیت را دارید که همزان از سیم کارت وRAM  میکرو اس دی استفاده کند.

آیا همراه اول اولین عرضه کننده سیم کارتSim-SD است؟ 

اپراتور همراه اول برای اولین بار در ایران از سیم کارت حافظه دار سیم اس دی ( Sim-SD ) طراحی کرد. این کار با استفاده از توان متخصصان ایرانی  در اپراتور همراه اول  سیم کارت ( Sim-SD )را تولید کرده اند. سیم کارت های جدید حافظه دار به نام سیم اس دی Sim-SD نامیده می شوند. این سیم کارت ها دارای چیپ کارت حافظه میکرو اس دی همچنین چیپ نانو سیم طراحی شده اند. جالب است بدانید قابلیت استفاده از سیم کارت دوم و کارت حافظه به صورت کاملا همزمان در گوشی ها ی دو سیم کارت در مراکز فروش گوشی و لوازم جانبی فراهم می کند. آیا می دانستید گوشی های هوشمند دو سیم کارت در مراکز فروش گوشی فقط از دو اسلات برخوردار هستند، اسلات اول برای سیم کارت اول طراحی شده است و اسلات دوم برای سیم کارت دوم  یا کارت حافظه تعبیه شده است. اپراتور همراه اول برای اولین بار در ایران از سیم کارت حافظه دار رونمایی کرد. سیم اس دی ها ( Sim-SD ) در 4 نوع وارد بازار شده اند. ظرفیت 8 گیگابایت ، 16 گیگابایت ، 32 گیگابایت ، 64 گیگابایت تولید و در مراکز فروش گوشی و لوازم جانبی عرضه می شود. قابل توجه کاربران هنوز قیمت سیم کارت ( Sim-SD ) مشخص نشده است اما به زودی اپراتور همراه اول از قیمت این سیم کارت ها رونمایی می کند. جالب است بدانید به صورت رسمی از سیم اس دی  Sim-SD در بازار عرضه نشده ولی به زودی در مراکز عرضه خواهد شد. اپراتور همراه اول در نمایشگاه تلکام 2018 از سیم کارت حافظه دار ( Sim-SD ) سیم کارت که قابلیت استفاده همزمان از سیم کارت و حافظه داخلی را دارد رونمایی کرد. 

 

آیا همراه اول اولین عرضه کننده سیم کارتSim-SD است؟ 

 

گوشی های دو سیم کارت

جالب است بدانید از گوشی های دو سیم کارت سال های بسیاری است که استفاده می شود. کاربران در زمان انتخاب گوشی هوشمند دو سیم کارت و تک سیم کارت یکی از الویت های آن ها می باشد. در سال های اخیر گوشی های دو سیم کارت در مراکز فروش گوشی و لوازم جانبی عرضه می شود. جالب است بدانید جایگاه سیم کارت دوم با اسلات کارت حافظه مشترک می باشد. اگر از این سیم کارت ها استفاده می کنید شما می توانید از سیم کارت دوم یا کارت حافظه یکی را که الویت بیشتر ی دارد را انتخاب کنید. حالا اپراتور همراه اول با تولید سیم کارت حافظه دار ( Sim-SD ) سیم اس دی ان مشکل را برطرف کرده است. به سیم کاتی که به صورت همزمان قابلیت استفاده از سیم کارت و کارت حافظه را داشته باشد" سیم کارت ( Sim-SD )  " می گویند.

آیا می دانستید کارت حافظه میکرو اس دی قابلیت جایگزین سیم کارت دارد؟

جالب است بدانید کارت حافظه میکرو اس دی برای کابرانی که علاقه بسیاری به گوشی های هوشمند دو سیم کارت دارند این کارت حافظه مناسب آن هاست. اگر به شرایطی که در گوشی موبایل گلکسی S10 روبه رو شده اید. برای این که همزمان از دو سیم کارت و یک حافظه میکرو اس دی با کمبود درگاه یا اسلات را دارید. در بسیاری از زمان ها برای این که از دو سیم کارت به صورت همزمان استفاده کنید.شما می توانید یکی از سیم کارت را در اسلات کارت حافظه میکرو اس دی قرار بدهید. در این صورت نمی توانید از کارت حافظه استفاده کنید. 

 

سیم کارت حافظه دار چه امکانات و قابلیت های دارد؟

اپراتور همراه اول در نمایشگاه ایران تلکام 2018 از سیم کارت هیبریدی به نام سیم اس دی"Sim-SD" معرفی کرد. این سیم کارت ها قابلیت های یک سیم کارت معمولی را به درستی انجام می دهند همچنین دارای حافظه داخلی می باشند. این سیم کارت ها از کارت حافظه MicroSD میکرو اس دی همچنین سیم کارت نانو اس دی طراحی شده است. با خرید سیم کارت Sim-SD شما می توانید از سیم کارت و کارت حافظه همزمان استفاده کنیداین سیم کارت تنها از اسلات هیبریدی استفاده می کند. بزرگترین اپراتور در ایران همراه اول برای اولین بار با استفاده از توان متخصصان  داخلی و کارگاه اپراتور همراه اول سیم کارت Sim-SD سیم اس دی را طراحی کرده است. این سیم کارت ها در تمامی گوشی های اسلات هیبریدی قابلیت استفاده را دارد. همچنین حافظه ها در ظرفیت 8 گیگابایت ، 16 گیگابایت ، 32 گیگابایت  ، 64 گیگابایت در مراکز فروش گوشی و لوازم جانبی عرضه می شود. ولی هم اکنون اپراتور همراه اول از قیمت سیم کارت های حافظه دار Sim-SD و زمان عرضه را اعلام نکرده ولی به زودی شاهد اعلام زمان دقیق هستیم. بر اساس اطلاعات به دست آمده برای خرید سیم کارت های جدید حافظه دار Sim-SD به نمایشگاه ایران تلکام 2018 مراجعه کنید. 

 

سیم کارت حافظه دار چه امکانات و قابلیت های دارد؟

 

آیا می دانستید گوشی های اپل دو سیم کارت و چهار سیم کارت شدند؟

اپراتور همراه اول در تلاش بود تا بتواند سیم کارتی عرضه کند که قابلیت استفاده همزمان از سیم کارت و کارت حافظه را داشته باشد. در این روز ها کاربران تمایل استفاده از گوشی های دو سیم کارت را دارند. گوشی های دو سیم کارت مشکلاتی داشتند که همراه اول با تولید سیم کارت Sim-SD این مشکل را حل کرد. این اتفاق باعث شده که شرکت آیفون به دو صورت گوشی ها را عرضه کند ،دو سیم کارت و حتی در گوشی جدید آیفون 13 با قابلیت چهار سیم کارت را طراحی کرده است.  جالب است بدانید شرکت اپل در گوشی نهای خود از سیم کارت یوسیم در گوشی های هوشمند اپل واچ 4 و 3 عرضه کرده که تنها در 10 کشور قابل پشتیبانی می باشد.

نحوه آموزش استفاده همزمان از  دو سیم کارت و کارت حافظه در گوشی های دو سیم کارت 

در این بخش قصد داریم به شما آموزش دهیم که چگونه از دو سیم کارت و یک کارت حافظه به صورت همزمان در گوشی های دو سیم کارت استفاده کنید. این روش مخصوص گوشی های می باشد که اسلات دوم گوشی با درگاه حافظه مشترک است. جالب است بدانید بسیاری از کاربران تمایل بسیاری به خرید گوشی ها دو سیم کارت دارند. آیا می دانستید در سال های اخیر گوشی های هوشمند دارای درگاه های دو منظوره  یا هیبریدی می باشند. اگر تمایل داشته باشید از دو سیم کارت در گوشی استفاده کنید باید بین کارت حافظه و سیمکارت دوم یکی را انتخاب کنید. ولی اگر شما تمایل به استفاده دو سیم کارت و کارت حافظه داشتیدباید چه کاری کنید. در این نوشته نحوه استفاده از دو سیم کارت و یک کارت حافظه را آموزش می دهیم، با ما همراه باشید. توجه داشته باشید اپراتور همراه اول از سیم کارت های Sim-SD سیم اس دی رونمایی کرد که قابلیت استفاده همزمان از سیم کارت و کارت حافظه را فراهم می کند.

 

کارت حافظه میکرو اس دی چیست؟

کارت حافظه میکرو اس دی راحی آسان برای کاربران تمایل به استفاده از سیم کارت در یک گوشی موبایل در گوشی های دو سیم کارت می باشد. مانند چیزی که در گوشی های گلکسی s10با آن مواجعه شده اید. برای استفاده همزمان از دو سیم کارت و یک کارت حافظه میکرو اس دی جالب بدانید با کمبود اسلات رو به رو می شویم. زمانی که تمایل به استفاده از دو سیم کارت به صورت همزمان دارید یکی از سیم کارت هایمان را در کارت حافظه میکرو اس دی قرار می دهیم. در این صورت شما نمی توانید از کارت حافظه استفاده کنید.  کارت حافظه میکرو اس دی فیوژن برند سازنده IDEMIA طراحی کرده است. این حافظه طوری ساخته شده است کهمی تواند یک سیم کارت را در ساختارش قرار بگیرد. زمانی که گوشی هوشمند شما ازحافظه میکرو اس دی پشتیبانی می کند. جایگاه درگاه یا اسلات داشته باشد می توانید از فیوژن بهره بگیرید. یا استفاده از کارت حافظه میکرو اس دی فیوژن شما می توانید از دو سیم کارت و یک کارت حافظه به صورت همزمان در گوشی هوشمند خود استفاده کنید. 

انتخاب بین قرار دادن سیم کارت یا کارت حافظه در اسلات آن، همیشه چالشی بزرگ در راه کاربرانی ست که مایل به استفاده از دو سیم کارت همزمان هستند. با این حساب به نظر می رسد که کمپانی سازنده ی فیوژن توانسته مشکل بزرگی را با طراحی و تولید این محصول رفع نماید.

قیمت کارت حافظه میکرو اس دی فیوژن با قابلیت پشتیبانی از سیم کارت، هنوز اعلام نشده است. اما می توان حدس زد که قیمت آن در هر رده از حافظه ی پشتیبانی شده، گران تر از نمونه معمولی کارت حافظه میکرو اس دی باشد.کارت حافظه میکرو اس دی فیوژن در ظرفیت های ۶۴ گیگابایت، ۱۲۸ گیگابایت و بالاتر از آن ارائه می شود.

جالب است بدانید قرار گرفتن کارت حافظه در درگاه همیشه اتفاقی بزرگ برای مشترکین می باشد، که تمایل بسیاری برای استفاده از دو سیم کارت همزمان است. آیا می دانستید کمپانی سازنده میکرو اس دی فیوژن توانست یک اتفاق بزرگ را با تولید و عرضه این محصولات برطرف کند. تاکنون قیمت میکرو اس دی فیوژن با قابلیت پشتیبانی به اطلاع ما نرسیده است. می شود حدس بزنیم قیمت حدودی میکرو اس دی های که از رده حافظه پشتیبانی می شوند،گران تر از نمونه های معمولی کارت حافظه خواهند بود.

کارت حافظه میکرو ای دی فیوژن در ظرفیت های 64 گیگابایت و 128 گیگاباینت و همچنین بالاتر در مراکز خرید و فروش گوشی و لوازم جانبی به فروش می رسد. بر اساس اطلاعات به دست آمده ابتدا سیم کارت برای اپراتور فرستاده می شود و بعد از قرار گیری در مرحله فروش قرار می گیرد. سپس باید همچنان منتظر خرید این محصول باشیم تا این محصول به مرحله عرضه در مراکز فروش گوشی و لوازم جانبی برسد.   

 

کارت حافظه میکرو اس دی چیست؟

 

نمونه داخلی سیم کارت Sim-SD چیست؟

آیا می دانستید اپراتور همراه اول توانست ابتکار خلاقانه ای انجام بدهد و با تولید و عرضه سیم کارت " سیم ای دی  " توانست کارت حافظه و سیم کارت نانو را تلفیق بدهد. بیشتر کاربران گوشی های هوشمند به ویژه گ.شی های دو سیم کارت و بیشتر ، یعنی گوشی های که بتوان به طورت همزمان از دو سیم کارت استفاده کرد. در سال های اخیر اصطلاح درگاه ها و اسلات های هیبریدی در کلمات لغات تکنولوژی قرار گرفته اند. در ادامه با ماهمراه باشید تا گوشی های هوشمند دو سیم کارت و مزایا و معایب آن بیشتر آشنا شوید. بر اساس اطلاعات به دست آمده مدتی میشود که تکنولوژيی گوشی های دوسیم کارته که به صورت همزمان از دو سیم کارت استفاده میشود.گوشی های هوشمند که درگاه و اسلات کاملا مجزا برای سیم کارت های متفاوت یک قابلیتی برای کاربران ایجاد کرده است که می توان به صورت همزمان از شماره های مختلف روی یک گوشی هوشمند استفاده کنید. این تکنولوژی به سال های نه چندان دور برمیگردد. برای  بیشتر کاربران کاربرد منحصر به لفردی دارد یا به گونه ای با آن سر وککار دارد. جالب است بدانید که به تازگی در گاه یا اسلات سیم کارت دو منظوره در دنیای تکنولوژی پدید آمده است. ولی بیشتر مردم هنوز با آن آشنا نیستند. 

 

نمونه داخلی سیم کارت Sim-SD چیست؟

 

درگاه یا اسلات هیبریدی یا اسلات چند منظوره hybrid SIM card slot

جالب است بدانید زمانی که گوشی های سامسونگ گلکسی S7" Samsung Galaxy S7" اصطلاح اسلات هیبریدی در واژگان لغات تکنولوژی جای گرفت. آیا می دانستید شکاف سیم کارت با استفاده چند منظوره که قابلیت دو سیم کارت کاملا متفاوت و یا اینکه یک سیم کارت و یک کارت حافظه میکرو اس دی " Micro SD card " که در آن قرار می گیرد. این قابلیت برای بیشتر کابران شگفت انگیز می باشد. شما می توانید با کم ترین اشغال در فضا در طراحی گوشی های هوشمند کاربرد چند منظوره داشته باشید. جالب است بدانید یک مشترک علاقه ای ندارد که از دو سیم در گوشی هوشمند استفاده کند. همچنین مشترک می تواند از فضای باقی مانده در گوشی هوشمند جهت استفاده از کارت حافظه Micro SD card برای یک فضای بیشتر بر روی گوشی هوشمند استفاده کند. گوشی هوشمند شما امکان و قابلیت استفاده کردن از دو سیم کارت یا یک سیم کارت و یک کارت حافظه را دارد. این اسلات یا درگاه سیم کارت امکان پشتیبانی از سیم کارت هایی با سایز و اندازه مختلف " نانو و میکرو " برای مشترکین به صورت منحصر به فردی فراهم می کنند. سیم کارت ها در اندازه  Nano SIM + Nano SIM / microSD card و Micro SIM + Nano SIM / microSD card می باشند. جالب است بدانید امروز در بازار موبایل انواع مختلفی سیم کارت وجود دارد. سیم کارت مینی ، میکرو ، نانو این سیم کارت ها جالبه بدانید در سایز و اندازه فقط اختلاف دارند. و هیچ گونه تفاوتی در کارایی وجود ندارد و کاملا شبیه به هم هستند. به عنوان مثال سیم کارت های مینی در سایز 25 میلی متر * 15 میلی متر تعبیه شده اند. با این حال سیم کارت میکرو اندازه و سایز 15 میلی متر * 12 میلی متری طراحی شده است. از دو مدل گفته شده سیم کارت نانو کوچک تر می باشد و در سایر 12.3 میلی متر * 8.3 میلی متر تعبیه شده اند. که امروزه در گوشی های هوشمند بیشتر استفاده می شوند. در مطالب بالا در مورد سیم کارت Sim-SD صحبت کردیم حال به بررسی سیم کارت هیبریدی می پردازیم.

 

درگاه یا اسلات هیبریدی یا اسلات چند منظوره hybrid SIM card slot

 

مزیت های سیم کارت هیبریدی؟

از مزیت های سیم کارت هیبریدی می توان به اسلات یا درگاه استفاده کاملا اقتصادی از فضای طراحی بر روی گوشی های هوشمند می دانند. این سیم کارت ها برای زیبا تر و منحصر به فرد بودن و ظریف تر  بودن گوشی شکل قابل توجه ای دارد. جالب است بدانید در بسیاری از گوشی ها این قابلیت به یکی از جزئی ترین شکل ها موجود است. به عنوان مثال گوشی های هوشمندی که فقط از دو سیم کارت استفاده می کنند. و یک شکافی برای ورود سیم کارت یا کارت حافظه تعبیه شده است. شما این ویژگی را می توانید در توانایی شرکت طراح در استفاده کردن مفید از فضای طراحی روی گوشی های هوشمند دانست. استفاده کردن چند منظوره از یک اسلات یا درگاه ورودی سیم کارت از دیگر ویژگی های اسلات هیبریدی می باشد.

معایب اسلات های هیبریدی ؟

جالب است بدانید در مرحله نخست اسلات های دو منظوره برای کاربران شگفت انگیز تر و منحصر به فرد تر می باشند. ولی با بررسی های بیشتر این موضوع به چشم خواهد خورد. اگر مشترکی تمایل به داشتن دو سیم کارت و کارت حافظه برای ذخیره سازی اطلاعات داشته باشد. پاسخ چه می توان باشد. در این طراحی کاربران تنها می توانند از دو سیم کارت به صورت همزمان یا یک سیم کارت و یگ کارت حافظه برای ذخیره سازی استفاده کنند. این در صورتی می باشد که کاربر دیگر از مشترک گرفته بشود. در این صورت استفاده کردن از گوشی های معمولی دو سیم کارت می توانند انتخاب مناسب تری باشد. و این گوشی ها بتوانند خواسته شما برای دو سیم کارت بودن را برطرف کنند. بر اساس اطلاعات به دست آمده می توان گفت اسلات های هیبریدی مزیت های بیشتری برای مشترکین دارد. و این اسلات ها بیشتر محاسن برای طراحان می باشد تا کاربران است. بخاطر این که حداقل فضای فیزیکی گوشی هوشمند و صرفه جویی در طراحی محصولات مزایای بیشتری برای طراحان و سازندگان خواهد بود تا مشترکینی که این سیم کارت ها را می خرند. آی فکر می کنید در آینده گوشی های هوشمند به رسیدن به منفعت یا مزایای برای کاربران ایجاد می کنند یا خیر. 

 

معایب اسلات های هیبریدی ؟

 

انواع سیم کارت ها

آیا می دانستید در عصر تکنولوژی و ورود سیم کارت ها به عرصه تولید و پیوسته شدن زندگی روزانه انسان ها با تغییرات اساسی در  زندگی هر فرد پدید آمد. فکر میکنم  کم پیش بیاید که کسی از سیم کارت استفاده نکرده باشد. در واقع با پدیدار شدن اپراتور  همراه اول به عنوان بزرگترین و اولین اپراتور در ایران مشترکین را به خرید سیم کارت دائمی و اعتباری همراه اول شتافتند. همچنین علاقه کاربران به این تکنولوژی باعث شده است دومین اپراتور بزرگ ایرانسل به عنوان دومین اپراتور ایران در این زمینه فعالیت کند. اپراتور ایرانسل با ارائه دادن قیمت سیم کارت توانست در کوتاه ترین زمان به یکی از نام های بزرگ در عرصه سیم کارت رو به رو بشود. این گونه می باشد که بیشتر افراد تمایل به خرید سیم کارت ایرانسل با قیمت مناسب و ارزان را دارند. حال که در مورد اهمیت بیش از پیش سیم کارت در دوره زندگی پرداختیم و مزایا و کاربرد در زندگی انسان ها قرار دادیم . در این بخش سیم کارت ها را بررسی می کنیم . پیشنهاد می کنیم تا پایان مقاله همراه ما باشید. 

 

سیم کارت مینی " Mini SIM" چیست؟

جالبه بدانید با توجه به ارتباط نزدیک بین سیم کارت و گوشی های هوشمند بیشتر گوشی های هوشمند که در چهار سال گذشته وارد بازار می شدند. از سیم کارت مینی برخوردار بودند. در واقع گوشی گلکسیsسامسونگ " Galaxy S " که در سال 2009 در مراکز فروش گوشی و لوازم جانبی عرضه شد. یکی از نخستین گوشی هایی بود که از سیم کارت مینی بهره می گیرند. سیم کارت های مینی از چند سالی می باشد که مورد استفاده قرار گرفته است. بعضی از گوشی های خاص و قدیمی از این نوع سیم کارت بهره می گرفتند. حال قصد داریم گوشی های هوشمند که از سیم کارت مینی استفاده می کنند را بررسی کنیم. گوشی های هوشمند آیفون iPhone 3GS و گوشی های  Nexus 4 از سیم کارت مینی بهره می گیرند. این سیم کارت ها اندازه معمولی دارند که امروزه در بعضی سیم کارت ها در این اندازه و سایز مورد استفاده قرار می گیرد.

 

  سیم کارت مینی

 

سیم کارت میکرو" Micro SIM" چیست؟

جالب است بدانید سیم کارت میکرو یک نوع دیگری از سیم کارت ها می باشد. شرکت اپل برای اولین بار توانست گوشی های را تولید کند که از سیم کارت میکرو پشتیبانی می کنند. گوشی هوشمند آیفون4 اولین گوشی هوشمند شرکت اپل می باشد که با استفاده از سیم کارت میکرو وارد مراکز فروش گوشی و لوازم جانبی شد.این گوشی هوشمند در سال 2010 در مراکزخرید و فروش گوشی عرضه شد، بعد از آن دیگر تولید کنندگان گوشی های هوشمند با نوع سیم کارت میکرو طراحی کردند. جالب است بدانید گوشی های هوشمند گلکسی نوت " Galaxy Note" شرکت سامسونگ که همراه قلم وارد مراکز فروش گوشی و لوازم جانبی شد از سیم کارت میکرو پشتیبانی می کنند. جالب است بدانید سیم کارت میکرو از اندازه و سایز استاندارد بهره می گیرند. بسیاری از گوشی های هوشمند یا به عبارتی تمام گوشی های هوشمند امروزه اندازه سیم کارت میکرو را دارند. سیم کارت میکرو از اندازه استاندارد و خوب برای شیار سیم کارت ها می باشند. جالب است بدانید بیشتر گوشی های اندرویدی از سیم کارت های میکرو بهره می گیرند. اندازه سیم کارت میکرو به سازنندگان یک امکان منحصر به فردی می دهد که گوشی هایی در اندازه باریکتر طراحی کنند. حال به بررسی گوشی های هوشمندی که از سیم کارت مایکرو استفاده می کنند می پردازیم : گوشی هوشمند iPhone 4 - گوشی هوشمند iPhone 4S- گوشی سامسونگ گلکسی Samsung Galaxy S5 از سیم کارت میکرو استفاده می کنند. سیم کارت  Sim-SD  را در مطالب بالا بررسی کردیم در ادامه اپراتور های بزرگ ایران را مورد بررسی قرار می دهیم.

سیم کارت نانو " Nano SIM" چیست؟

آیا می دانستید شرکت اپل توانست گوشی های را در مراکز فروش گوشی و لوازم جانبی عرضه کند که از سیم کارت های نانو پشتیبانی می کنند. سیم کارت های نانو یک نوع دیگر از انواع سیم کارت ها می باشند که در سال 2012 با ساخت گوشی های آیفون 5 از کمپانی اپل وارد بازار شدند. ولی جالب است بدانید تعداد گوشی های که از سیم کارت های نانو پشتیبانی می کنند خیلی کم و محدود است. جالب است بدانید سیم کارت های نانو کوچکترین نوع از سیم کارت ها می باشند. در زمان های قبل شرکت های اپل و نوکیا بحث جدی کردند بخاطر این که شرکت اپل قصد داشت سیم کارت های نانو را یک استاندارد جدید از نظر اندازه و سایز معرفی کند. جالبه بدانید سیم کارت های نانو خیلی کوچکتر از سیم کارت میکرو می باشند. همچنین فقط جیپ سیم کارت از تمام سیم کارت باقی خواهد ماند یعنی بخش پلاستیکی با آن اندازه موجود نخواهد بود. شرکت اپل در مدل آیفون 5 " iPhone 5 " سیم کارت نانو را از نظر اندازه استاندارد روی تمام محصولات اپل دانست. و حال نیز تنها اندازه ای از سیم کارت می باشد که می توان در گوشی های آیفون بهره بگیرید. شرکت نوکیا نیز در برخی مدل های خود از سیم کارت نانو پشتیبانی می کند مانندگوشی های Nokia Lumia 1520 و Nokia Lumia Icon از سیم کارت نانو پشتیبانی می کنند. همچنین در گوشی های اندرویدی اچ تی سی مانند مدل HTC One M8 از سیم کارت نانو بهره می گیرد. جالب است بدانید تمام سیم کارت ها مختص این چهار تو نخواهند بود و دو مدل دیگر وجود دارد که در بازار عرضه نمی شود و از آن ها دیگر استفاده نخواهد شد و اسمی از آن ها فقط وجود دارد.

 

سیم کارت نانو

 

سایز سیم کارت ها به چه صورت می باشد؟

آیا می دانستید سیم کارت های که در زمان خرید سیم کارت به صورت مینی سیم کارت یا سیم کارت استاندارد می باشند. کوچک ترین نوع سیم کارت ها به صورت مایکرو یا به نام دیگری میکرو سیم کارت در مراکز فروش گوشی عرضه می شوند. جالب است بدانید کوچک تر از سیم کارت های میکرو سیم کارت نانو می باشند که اندازه کوچکتری نسبت به سیم کارت میکرو دارد. بهتر است بدانید نکات مهمی در مورد سایز سیم کارت ها وجود دارد پیشنهاد ما دقت کردن دقت به اندازه و سایز سیم کارت ها است. در این بخش اندازه و سایز سیم کارت ها را به میلی متر بررسی می کنیم. اگر شما تمایل دارید سیم کارت معمولی را به سیم کارت نانو پانچ کنید. به جای این که دقیق 8.8 و 12.3 میلی متر اندازه بگیرید یک میلی متر بیشتر از اندازه بگیرید اگر به هر دلیل اشتباه صورت گرفت بتوان ز آن استفاده کرد. سیم کارت را اندازه گیری کنید بعد با یک قیچی آن را اندازه کنید. جالب است بدانید بریدن سیم کارت یکی از مهم ترین و حساس ترین کارها می باشد، بسیار تاکیید شده این کار را افراد انجام ندهند. کسی باید این کار را انجام بدهد که در انجام این کار خیلی حرفه ای باشد. پس برای پانچ کردن سیم کارت از افراد حرفه ای در این زمینه کمک و همراهی بگیرید. تا سیم کارتتلن خراب نشود و مجبور به تعویض سیم کارت مجدد نباشید. حال یکی از مهم ترین نکات در مورد پانچ را برررسی می کنیم. بهتر است تا جای که می توانید سعی کنید این کار توسط دستگاه پانچ سیم کارت انجام بشود. دستگاه پانچ سیم کارت سیم کارت را برش می دهد،همچنین باعث می شود قالب پلاستیکی در دست شما بماند که اگر تمایل داشتید در آینده در یک گوشی معمولی قرار بدهید، به آسانی بتوانید از آن استفاده کنید. آیا می دانستید تعداد قابل توجه ای نگه دارنده سیم کارت " Sim Tray " در مراکز فروش گوشی و لوازم جانبی موجود است.  باقیمت ارزان و مناسب عرضه می شوند. این نگهدارنده ها توانایی نگهداری از سیم کارت نانو و سیم کارت مایکرو در دو سایز متفاوت را دارند. به شما پیشنهاد می کنیم در ادامه با ما همراه باشید تا انواع اپراتور سیم کارت را مورد بررسی قرار بدهیم. حال که متوجه شدیم انواع سیم کارت از استاندارد خاص مخصوص به خود را دارند. چهار نوع سیم کارت از نظر اندازه در بازار موجود است که به ترتیب به بررسی آن ها پرداختیم.

سیم کارت جاسازی شده یا Embedded SIM چیست؟

جالب است بدانید سیم کارت جاسازی شده " Embedded SIM " در آن زمان نیز برروی گوشی و تبلت ها مورد استفاده قرار نمی گرفت. و فقط می توانستیذد در برنامه  M2M مورد استفاده قرار بگیرند. ولی شایعاتی وجود دارد که شرکت اپل قصد دارد از سیم کارت جدا سازی " Embedded SIM " در گوشی های آیفون در دیگر محصولات این شرکت استفاده کند. در این صورت مشترکین می توانند اپراتور خود را در اپل استور انتخاب و مورد استفاده قرار بدهند. جالب است بدانید از سیم کارت جداسازی شده در وسایل نقلیه در سال 2015 مانند Audi و بعضی از مدل های Volkswagen مورد استفاده قرار می گیرند. باید اپراتوری را پیدا کنید که از این سیم کارت ها تولید و عرضه می کند. اپراتور انگلیسی Vodafone سیم کارت جداسازی طراحی و عرضه می کنند.

سیم کارت اندازه کامل Full Size SIM چیست؟

جالب است بدانید در زمانی که از سیم کارت های با اندازه کامل " Full Size SIM "بهره می گرفتند، اندازه سیم کارت اصلا مهم نبوده است. سیم کارت Full Size SIM در امروزه استفاده نمی شود، جالبه بدانید این سیم کارت ها اندازه کارت اعتباری بودند. فکر کنید سیم کارت در زمان خرید تحویل می گیرید در داخل پوکه می باشد را در دستگاه وارد می کنیم. کسانی که اولین افرادی بودند که از گوشی استفاده می کردند با سیم کارت های با اندازه کامل یا Full Size SIM بهره گرفته اند. گوشی ها در ابتدای تولید وعرضه از سیم کارت کامل یا Full Size SIM همراه پوکه طرفداران بسیاری داشته است. از این تنواع سیم کارت های که به بررسی آن پرداختیم. بهترین و اصولی تریت اندازه و سایز ، سیم کارت میکرو می باشد. که در بیشتر گوشی های هومشند از این سیم کارت استفاده می کنند.

انواع سیم کارت در ایران برای گوشی های هوشمند 

جالب است بدانید بیشتر مردم تفاوت های بین سیم کارت را نمی دانند حال به بررسی آن می پردازیم. سیم کارت ها به چهار ذسته تقسیم می شوند، در این قسمت به بررسی انواع سیم کارت می پردازیم.

دسته اول تک منظوره : تنها کاربردی که این سیم کارت ها دارد ارسال و دریافت پیامک " sms-mms "جالبه بدانید sms  در تمامی گوشی های هوشمند مورد استفاده قرار می گیرد. ولی mms برای گوشی های هوشمند که امکان ارسال و دریافت دارند استفاده می شود. 

دسته دوم ، دو منظوره : نخستین کاربرد استفاده از اینترنت دو منظوره می باشد که امکان و قابلیت اتصال به اینترنت صورت می گیرد. دومین کاربرد بهره گیری از پیام مانند سیم کارت تک منظوره می باشد.

دسته سوم، سه منظوره : تمامی قابلیت های دسته دوم را دارد با این تفاوت که قابلیت تماس صوتی نیز دارد " اینترنت و پیام مانند دسته دوم دارد. تمامی گوشی های هوشمند امکان تماس صوتی را دارند.

دسته چهارم ، چهار منظوره : تمام ویژگی های دسته سوم را داردبا این تفاوت که مکالمه تصویری در کنار دریگر امکانات صورت می گیرد. گوشی های که امکان مکالکه تصویری دارند می توانند از مکالمه تصویری استفاده کنند. 

 

انواع سیم کارت در ایران برای گوشی های هوشمند

 

تعداد اپراتور های بزرگ ایران به ترتیب راه اندازی

اپراتور همراه اول 

اپراتور همراه اول نخستین مرحله راه اندازی در سال 1373 با ظرفیت 9200 شماره در تهران با استفاده از مسئولیت ارتباطات سیار ایران آغاز شده است. در 19 مرداد سال73 با واگذاری 4 سیم کارت به رئیس جمهور برای نخستین بار به عرضه رسمی سیم کارت پرداخت. اپراتور همراه اول برای رضایت مندی کاربران اینترنت رایگان همراه اول هدیه می دهد.

  1. اپراتور همراه اول در سال 1373
  2. تلفن مرکز اطلاع رسانی همراه اول : توسط سیم کارت همراه اول با شماره گیری 9990 – توسط تلفن ثابت 09129990 می باشد.
  3. مراکز تلفن ارتباطات همراه اول ایران: 021-81711
  4. فکس معاونت بازاریابی فروش خدمات مشتریان : ۰۲۱-۸۸۶۴۰۷۹۲
  5. فکس اداره کل ارتباطات : ۰۲۱-۸۸۶۴۱۰۱۲

 

تعداد اپراتور های بزرگ ایران به ترتیب راه اندازی

 

اپراتور ایرانسل

جالب است بدانید در زمان مزایده اپراتور دوم ایرانسل برنده شد، تا امروز سال های پر تلاشی را گذراند. ایرانسل همواره سعی کرد خدمات و محصولات نوآور مطابق آخرین فناوری روز جهان عرضه کند. خرید سیم کارت ایرانسل بهترین انتخاب می باشد. با تلاش شبانه روزی 6 سال پی در پی به عنوان برترین عرضه کننده خدمات ارتباطی سال کشور شدیم. برای اولین بار ایرانسل توانست سرویس4G با بیشترین سرعت باند پهن در ایران ارائه کرد.اینترنت نسل چهار ثابت TD-LTE را راه اندازی کرد. آیا می دانستید اینترنت پر سرعت بی سیم خانگی همچنین اداری را ایرانسل توانست عرضه کند. آیا می دانستید انتقال صدا نسل چهارم VoLTE و عنوان بزرگترین اپراتور دیتای ایران می باشد.

اپراتور تالیا

آیا می دانستید اپراتور تالیا به عنوان اولین شبکه پیش پرداخت تلفن در سال 1383 استفاده از تجهیزات سخت افزاری و نرم افزاری شرکت های زیمنس ، اریکسون با مشاوره شرکت  TELE2  کار خود را آغاز کرد. طراحی شبکه پوشش دهی اپراتور تالیا در ابتدای طراحی و در حال حاظر در مقایسه با رقبا از کیفیت منحصر به فردی بهره می گیرد.

 

اپراتور تالیا

 

اپراتور رایتل

اپراتور رایتل در پایان دهمین سال آغاز می باشد، این اپراتور برای خدمت به 5 میلیون مشترک فعال در زمینه جذب مشترک و رضایت مندی آن ها گفت: بر اساس اطلاعات به دست آمده اپراتور رایتل در 30 آبان 1400دهمین سالروز رایتل می باشد. برند اولین ارائه دهنده سیم کارت نسل سوم با اسن رایتل در 30 آبان 1390 معرفی شد. نسل سوم شبکه همان 3G در مراکز فروش گوشی و لوازم جانبی قابل خریداری است. شرکت رایتل برای جلب رضایت مشترکین اینترنت رایگان رایتل به مشترکین رایتلی هدیه می دهد.

مطالب مرتبط
سیم کارت حافظه دار چیست؟
بلاگ | خدمات سیم کارت
سیم کارت حافظه دار چیست؟
اگر میخواهید در مورد سیم کارت حافظه دار بیشتر بدانید تا انتهای مقاله همراه ما باشید. در این مقاله پاسخ این سوال را که سیم کارت حافظه دار...
تعداد 0 نظر ثبت شده است
امتیاز کلی
0
0
0
0
0
شما چه امتیازی به "این مطلب" می دهید؟

اولین نفری باشید که نظر میدهید.
x
مای رند
قیمت گذاری سیم کارت
ثبت درخواست