وب سایت مای رند - مرکز خرید و فروش سیم کارت
ثبت نام ورود
خرید سیم کارت رند از شهر سیم
بلاگ | خدمات سیم کارت

سیم کارت حافظه دار چیست؟

انتشار ۱۴۰۰/۸/۲۹ . بروز رسانی ۱۴۰۰/۸/۲۹ ۱۲:۴۰ . ۱۲۱۴ بازدید

سیم کارت حافظه دار یکی از انواع سیم کارت های کاربردی و مشتری پسند است. شاید شما هم تاکنون اسم سیم کارت حافظه دار را شنیده باشید. اگر میخواهید در مورد سیم کارت حافظه دار بیشتر بدانید تا انتهای مقاله همراه ما باشید. در این مقاله پاسخ این سوال را که سیم کارت حافظه دار یا Sim-SDچیست؟ به طور برای شما عزیزان شرح داده ایم. 

 

سیم کارت حافظه دار چیست؟

 

گوشی های دو سیم کارته راهی به سوی تولید سیم کارت های حافظه دار 

گوشی‌های دو سیم‌کارت به عنوان یکی از انواع سیم کارت ها در سراسر جهان با استقبال گسترده‌ی کاربران مواجه شد. استقبال کاربران انواع گوشیهای اندروید از گوشیهای دو سیم کارته به اندازه ای بود که گوشیهای دو سیم کارته در سراسر جهان، به نوعی استاندارد تبدیل شدند. کمپانیهای بزرگ تولید کننده انواع گوشیهای اندروید از جمله اپل نیز نسخه‌ی خاصی از گوشیهای آیفون را با قابلیت استفاده از دو سیم‌کارت به بازار عرضه کرد. نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که تمام گوشی‌های دو سیم‌کارت، قابلیت‌های یکسانی را برای کاربران به ارمغان نمی آورند.

 

گوشی های دو سیم کارته راهی به سوی تولید سیم کارت های حافظه دار

 

سیم کارت حافظه دار چیست؟

به طور کلی دلایل متعددی مانند: کاهش قیمت و نبود فضای کافی، باعث شد که تولیدکنندگان گوشیهای هوشمند از درگاه مخصوصی در محصولات خود استفاده کنند. این قابلیت و ویژگی جذاب در انواع گوشیهای هوشمند با عنوان گوشی هوشمند دو سیم‌کارت هیبریدی نامیده می‌شود. در واقع این گوشی های هوشمند در یکی از بخش‌های خود به یک درگاه سیم‌کارت و در بخش دیگر خود به اسلات کارت‌حافظه / سیم‌کارت مجهز هستند. ببنابراین اگر شما نیاز به استفاده از دو سیم‌کارت دارید، امکان افزایش حافظه‌ی داخلی گوشی خود را با استفاده از کارت‌های حافظه‌ی میکرو اس‌دی ندارید. با توجه به این چالش و استفاده‌ی عموم کاربران از دو سیم‌کارت به‌صورت هم‌زمان و نیاز به کارت حافظه‌ی داخلی، سیم‌کارت هیبریدی تولید شد. در کشور ما ایران همراه اول به منظور حل این چالش برای کاربران عزیز اقدام به تولید این سیم کارت حافظه دار کرد. سیم کارت حافظه دار قابلیت انجام وظایف خود را به‌عنوان سیم‌کارت و اتصال به شبکه‌های مخابراتی دارد، همچنین با داشتن حافظه‌ی داخلی قابلیت استفاده به‌عنوان کارت حافظه‌ی جانبی و ذخیره‌سازی محتوای کاربران را دارد. سیم کارت حافظه دار با عنوان، Sim-SD نیز شناخته شده است. این نوع سیم کارت با انواع گوشی‌های هوشمند مجهز به اسلات هیبریدی سیم‌کارت/میکرو‌ اس‌دی سازگار است. 

 

سیم کارت حافظه دار چیست؟

 

مشخصات سیم کارت حافظه دار

سیم کارت حافظه دار یا سیم‌اس‌دی از یک کارت حافظه‌ی میکرو اس‌دی و سیم‌کارت نانو تشکیل شده است. این نوع سیم کارت با شبکه‌ی نسل چهارم مخابرات کشور سازگار است و در ظرفیت‌های ۸، ۱۶، ۳۲ و ۶۴ گیگابایت به بازار عرضه شده است.

سیم کارت حافظه دار در ایران

در کشور عزیز ما ایران همراه اول برای اولین بار سیم کارتحافظه دار را تولید کرده است. تولید این محصول با بهره‌‌ گیری از توان متخصصان داخلی توسط کارخانه «تولید سیم‌ کارت همراه اول» انجام شده است. این سیم‌ کارت حافظه دار، دارای چیپ کارت حافظه میکرو اس‌ دی و چیپ نانوسیم است. امکان استفاده از سیم‌ کارت دوم و سیم کارت های سوم همچنین کارت حافظه به صورت همزمان در گوشی‌ های دو سیم‌ و چهار سیم کارته آیفون فراهم شده است. نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که بیشتر گوشی ها هوشمند دوسیم کارته در بازار، تنها دو اسلات دارند که اسلات اول برای سیم کارت اول و اسلات دوم برای استفاده از سیم کارت دوم یا کارت حافظه است. کاربران انواع گوشیهای هوشمند با استفاده از سیمکارت حافظه دار امکان استفاده همزمان از سیم کارت دوم و حافظه جانبی در گوشی های دو سیم کارته را به راحتی دارند.

 

مشخصات سیم کارت حافظه دار

 

چرا باید از سیم کارت حافظه دار استفاده کنیم؟

به طور کلی گوشی های هوشمند دو سیمکارت که از سال 2016 در بازار عرضه شده اند تنها دارای دو اسلات برای استفاده هم زمان سیم کارت و رم هستند. با توجه به اینکه در این گوشی ها مانند گوشی های قدیمی تر برای رم اسلات جداگانه ای تعریف نشده است. بنابراین شما به عنوان کاربر مجبور هستید که قید یکی از سیم کارت های خود را برای استفاده از رم در گوشی خود بزنید. همراه اول این مشکل را با ساخت نسل جدیدی از سیم کارت با عنوان سیم کارت حافظه دار حل کرده است. با توجه به اینکه سیم کارتهای حافظه دار از یک چیپ کارت حافظه میکرو اس دی و چیپ نانوسیم ساخته شده اند، امکان استفاده از سیم کارت دوم و کارت حافظه به صورت همزمان را در گوشی های دو سیم کارته برای شما فراهم می‌کنند. 

 

نکات مهم درباره ی خرید سیم کارت حافظه دار

اما اگر بخواهیم نتیجه گیری کنیم، به این نتیجه میرسیم که سیم کارتهای حافظه دار با قابلیت های جذابی که دارند، نیاز کاربران گوشی های هوشمند را در زمینه ی استفاده همزمان از سیم کارت و کارت حافظه حل کرده اند. پس کاملاً معقول و منطقی است که شما به عنوان کاربر گوشی های هوشمند، سیم کارت حافظه دار را برای گوشی خود انتخاب کنید. اگر شما به عنوان کاربر تجربه کار با سیم کارت حافظه دار را دارید میتوانید تجربیات کاربری خود را با ما و سایر عزیزان در میان بگذارید. به نظر شما سیم کارت حافظه دار  چه تفاوت هایی با انواع سیم کارت ها دارد ؟ چرا شما از سیم کارت حافظه دار برای گوشی هوشمند خود استفاده می کنید؟ بی صبرانه منتظر نظرات شما در بخش کامنت هستیم.

 

نکات مهم درباره ی خرید سیم کارت حافظه دار

 

مطالب مرتبط
سیم کارت حافظه دار" Sim-SD " چیست؟
بلاگ | خدمات سیم کارت
سیم کارت حافظه دار" Sim-SD " چیست؟
اپراتور همراه اول در نمایشگاه ایران تلکام در سال 2018 سیم کارتی جذاب برای گوشی های دو سیم کارت هیبریدی معرفی کرده است. آیا می دانستید گوشی...
تعداد 1 نظر ثبت شده است
امتیاز کلی 5
1
0
0
0
0
شما چه امتیازی به "این مطلب" می دهید؟

  1. sam***@gmail.com

    بسیار عالی بود

x
مای رند
قیمت گذاری سیم کارت
ثبت درخواست