وب سایت مای رند - مرکز خرید و فروش سیم کارت
ثبت نام ورود
خرید سیم کارت رند از شهر سیم
بلاگ | اخبار اپراتورها

چگونگی وصل سیم کارت هایی که قطع شده اند

انتشار ۱۳۹۸/۷/۲۸ . بروز رسانی ۱۳۹۹/۳/۲۶ ۱۱:۴۰ . ۱۱۸۸۴ بازدید

مدت هاست مشکل سیم کارت های بی هویت بلای جان بسیاری از هم وطنان شده است. سیم کارت هایی که بدون ثبت اسناد هویتی در سامانه های مربوطه صرفا با قرار گرفتن در یک گوشی تلفن همراه فعال شده اند و تا کنون مورد سو استفاده های فراوانی قرار گرفته اند. این سیم کارت ها متاسفانه مایه سو استفاده هایی نظیر مزاحمت، اخاذی، شایعه پراکنی، تبلیغات و... شده اند که هر کدام از این موارد مشکلات زیادی را به وجود اآورده اند. با توجه به بی هویت بودن این سیم کارت ها اساسا امکان طرح شکایت و پیگیری قضایی نیز وجود ندارد.

به همین دلیل چند ماهی است که تذکراتی به صورت پیامکی برای مشرتکین ایرانسلی و همراه اولی که تاکنون کد ملی خود را در سامانه مربوطه به ثبت نرسانده اند به این کار مبادرت ورزند در غیر ان صورت اگر تا پایان مهلت قانونی، سیم کارت آن ها همچنان بی هویت به حساب بیاید، به طور کامل غیرفعال شده و از دسترس خارج خواهد شد.

اقدامات همراه اول و ایرانسل برای هویت بخشی به سیم کارت ها

همراه اول در راستای دریافت کد ملی مشترکین خود اعلام کرد که آن دسته از افرادی که سیم کارت خود را بدون ثبت کد ملی استفاده می نمایند، باید کد ملی خود را به شماره 8980 پیامک کنند همچنین ایرانسلی ها نیز می بایست همین کار را انجام داده و کد ملی خود را به شماره 272 ارسال نمایند.در صورتی که سیم کارتی طی این مدت قطع شده باشد باید حتما به صورت حضوری به دفاتر امور مشترکین مراجعه و نسبت به وصل مجدد سیم کارت با ارائه مدارک شناسایی معتبر اقدام نمود. اگر شما مالک سیم کارت هستید و سیم کارت اعتباری یا دائمی تان قطع شده است با مراجعه به دفاتر امور مشترکین می توانید اطلاعات خود را در سامانه به ثبت رسانده و سیم کارتتان را مجددا فعال نمایید.

اقدامات همراه اول و ایرانسل برای هویت بخشی به سیم کارت ها

وصل سیم کارت هایی که به نام فرد دیگر است

اگر سیم کارت قطع شده شما به نام خودتان نیست و فرد دیگری مالک سیم کارت است می بایست حتما مالک اصلی و خود شما به صورت همزمان به دفاتر امور مشترکین مراجعه نموده و سند سیم کارت را به نام خودتان منتقل کنید. 

هزینه تغییر مالکیت سیم کارت چقدر است؟

برای تغییر مالکیت و سند زدن سیم کارت به نام خودتان، ایرانسل در مورد سیم کارت های اعتباری و دائمی این کار را به صورت رایگان انجام می دهد اما همراه اول مبلغی کمتر از هزار تومان را بابت سند زدن هر دو نوع سیم کارت اخد می کند.اگر امور مشترکین مدعی شد که برای وصل مجدد سیم کارتی که توسط وزارت ارتباطات غیرفعال شده می بایست سیم کارت جدیدی صادر شود، ایرانسلی ها باید حدود 2 هزار تومان و همراه اولی ها نیز برای سیم کارت جدید بدون تغییر شماره باید حدود 6 هزار تومان پرداخت کنند.

هزینه تغییر مالکیت سیم کارت چقدر است؟

چقدر از سیم کارت های بی هویت، تعیین مالکیت شدند؟

بر اساس آخرین گزارش ها و آمار ها، 25 درصد مشترکانی که از سیم کارت های بی هویت اطلاعات خود را در سامانه ثبت کرده اند و هم اکنون در حدود 11 میلیون سیم کارت هنوز هم وضعیت مالکیت مشخصی ندارند.

مطالب مرتبط
نحوه پرداخت بدهی خط 0912
بلاگ | خدمات سیم کارت
نحوه پرداخت بدهی خط 0912
امروزه با پیشرفت تکنولوژی شما می توانید به راحتی توسط امکاناتی مانند سامانه‌ های الکترونیکی، تلفن بانک، کدهای دستوری و یا اپلیکیشن های پرداخت...
مقایسه بهترین ساعت هوشمند سیم کارت خور در بازار
بلاگ | لوازم جانبی
مقایسه بهترین ساعت هوشمند سیم کارت خور در بازار
امروزه ساعت های هوشمند سیم کارت خور یا واچ فون، یکی از محبوب ترین گجت ها و فناوری های جدید و مدرن است. این ساعت به دلیل کاربردهای فراوانی...
مزایا و معایب گوشی های دو سیم کارت
بلاگ | سیم کارت
مزایا و معایب گوشی های دو سیم کارت
در این نوشته چیز هایی که باعث به وجود آمدن ذهنیت غلط در مورد این نوع گوشی ها شد و حقیقت در مورد گوشی دو سیم کارت و مزایا و معایب بررسی می...
بررسی جامع انواع سیم کارت رند با پیش شماره 0912
بلاگ | سیم کارت
بررسی جامع انواع سیم کارت رند با پیش شماره 0912
جالب است بدانید در دوران قدیم سیم کارت های رند جذاب و منحصر به فرد بودند. این موضوع باعث شده سیم کارت های رند از دیگر سیم کارت ها جدا شوند...
تعداد 1 نظر ثبت شده است
امتیاز کلی 5
1
0
0
0
0
شما چه امتیازی به "این مطلب" می دهید؟

  1. من یه سیم‌کارت ۹۱۲دارم ک بنام خودم نیست چطوری صاحبشو پیدا کنم ک تغییر مالکیت بدم بنام خودم

x
مای رند
قیمت گذاری سیم کارت
ثبت درخواست