وب سایت مای رند - مرکز خرید و فروش سیم کارت
ثبت نام ورود
خرید سیم کارت رند از شهر سیم
بلاگ | راهنماي سرويس ها

برای کاهش هزینه تلفن همراه در سفرهای خارجی چه راه هایی وجود دارد ؟

انتشار ۱۳۹۹/۱۰/۲۶ . بروز رسانی ۱۳۹۹/۱۰/۲۶ ۱۰:۴۰ . ۱۰۶۸۲ بازدید

همواره تماس از خارج کشور با ایران می تواند مستلزم هزینه های گزافی باشد که گاه موجب می شود که یک قبض چند میلیونی روی دست مشترکین بگذارد؛ در سفر خارجی راه های زیادی برای برقراری تماس دارید. اما سوال این است که چگونه هزینه تماس هایمان را کاهش دهیم؟

کاهش هزینه تماس در سفر خارجی یکی از مهم ترین دغدغه های مردم قبل از سفر است. البته بسته به راهکاری که انتخاب می‌کنید، هزینه های تماس شما تغییر خواهد کرد.

اولین راه که شاید اکثرا از آن استفاده می‌کنند استفاده از رومینگ است که البته محدودیت های خاص خود را دارد به علاوه قیمت بسیار زیاد آن گاها به صرفه نخواهد بود. 

اما دومین راه که اخیرا هم با استقبال بیشتری روبه شده خرید سیمکارت از کشور مقصد است که هم هزینه های معقول تری دارد و هم از بابت پوشش دهی خیالتان راحت خواهد بود. مورد سوم که البته در ابتدا گرانتر است اما کار شما را در بیشتر کشورهای جهان راه می‌اندازد خرید سیم کارت بین المللی است. 

با این حال سیم کارت های بین الملل به خاطر شرایط تحریم در ایران آنتن دهی ندارند. در واقع سیم کارت های بین الملل در ایران بی استفاده هستند. 

راه چهارمی هم برای برقراری تماس در کشور های خارجی دارید. امروزه می‌توانید از طریق اینترنت نیز تماس صوتی برقرار کنید. البته این روش هم برای شما هزینه خواهد داشت. اما قطعا استفاده از اینترنت برای برقرای تماس صوتی ارزان تر از استفاده از مکالمه صوتی رومینگ همراه است! 

در ادامه قصد داریم راهکار های کاهش هزینه تماس در سفر های خارجی را مورد بررسی قرار دهیم. با ما همراه باشید!

 

کاهش هزینه تماس در سفر خارجی

 

توصیه هایی درباره رومینگ

 یکی از روش های مرسوم برای برقراری ارتباط در کشور های خارجی استفاده از رومینگ همراه است. البته همانطور که می‌دانید تعرفه های رومینگ همراه بسیار زیاد هستند و رومینگ در همه کشور های قابل استفاده نیست. گاها افرادی رومینگ را فعال می‌کنند و بعد از اینکه به کشور باز می‌گردند، با قبض سنگینی مواجه می‌شوند.

بهتر است قبل از سفر حتما اطلاعات کافی در مورد رومینگ و نحوه فعالسازی آن داشته باشید. توصیه های زیر می توانند راهگشا و حلال چنین مشکلاتی باشد.

قبل از سفر به یک کشور خارجی ، حتما چک کنید که کشور مقصد شما از سرویس و خدمات رومینگ بین الملل سیم کارت شما پشتیبانی کند. یعنی سیم کارت شما در کشور مقصد قراردادهای رومینگ بین الملل را به امضا رسانده و برای مشترکینش فعال کرده باشد.

هنگام ورود به کشور مقصد و حتی در لحظه خروج از مرزها به هیچ عنوان از داده های همراه خود استفاده نکنید. بهتر است تلفن همراه خود را از همان لحظه آغاز پرواز در حالت پرواز قرار دهید تا هم از مصرف شارژ باتری جلوگیری شود و هم هنگام خروج از کشور و فرود آمدن در کشور مقصد مشکلات هزینه ای در پی نداشته باشد.

اگر در کشور مقصد وای فای های عمومی رایگان دیدید، حدالامکان از آنها استفاده نکنید؛ بر اساس نظر تمامی کارشناسان حوزه فناوری، وای فای های رایگان یکی از راه های ساده نفوذ هکرها به تلفن همراه و سرقت اطلاعات شخصی قربانی هستند.

 اگر مدت زیادی در کشور مقصدتان حضور خواهید داشت، بهتر آن است که حتما از یکی از سیم کارت های موجود در کشور مقصد استفاده کنید. چنین موضوعی موجب می شود که هزینه های شما به شدت کاهش یابد و دیگر نیازی به رومینگ برای برقراری تماس در داخل کشور مقصد وجود نداشته باشد. در ادامه به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت.

 

رومینگ همراه در سفر خارجی

 

گاهی ممکن است که سیم کارت های محلی، در برخی خدمات هزینه های بیشتری نسبت به سیم کارت خودتان دریافت کنند به این ترتیب اگر یک گوشی دو سیم کارته تهیه نمایید و از هر دو سیم کارت یعنی سیم کارت خودتان و سیم کارت محلی بصورت همزمان استفاده کنید می توانید مدیریت بهتری بر هزینه ها داشته باشید.

نقشه ها در هر سفری جزو الزامات آن سفر هستند، برای اینکه مصرف اینترنت خود را کاهش دهید بهتر است قبل از رسیدن به مقصد و ترک کشور، نقشه های مورد نیاز را دانلود و در اختیار داشته باشید تا نیاز به هزینه اینترنت نباشد.

برخی از برنامه ها در پس زمینه خود از دیتا بصورت مداوم استفاده می کنند که گاه بدون اطلاع کاربر چنین اتفاقی رخ می دهد. بهتر است برنامه های این چنینی را برای حفظ باتری و دیتای خود غیرفعال یا پاک کنید.

 اگر مشکلی بابت اینترنت نداشتید، از برنامه هایی نظیر تلگرام، واتس اپ، وایبر، لاین و... برای برقراری تماس های صوتی و تصویری استفاده کنید، این کار موجب کاهش هزینه های شما و عدم نیاز به برقراری تماس با سیم کارت می شود.

 برای استفاده از قابلیت های ترجمه گوگل، نیازی نیست آن را به صورت آنلاین استفاده کنید بلکه با نصب اپلیکیشن ترجمه گوگل می توانید در هر لحظه از آن بهره ببرید.

اگر سیم کارت شما در کشور مقصد مورد پشتیبانی اپراتورها نبود قبل از سفر بهتر است یک سیم کارت ایرانی دیگر که در کشور مورد نظر شما خدمات رومینگ دارد را تهیه و استفاده کنید.

خرید بسته های رومینگ

آموزش کامل نحوه فعال سازی رومینگ و خرید بسته های آن را در این مقاله بخوانید.

 

توصیه هایی درباره رومینگ

 

خرید سیمکارت کشور مقصد

دومین راه برای داشتن ارتباطات در کشور های دیگر خریدن سیمکارت کشور مقصد است. با گران بودن رومینگ بیشتر مردم ترجیح می‌دهند تا یک سیم کارت از کشور مقصد سفرشان تهیه کنند. خرید سیم کارت کشور مقصد در کاهش هزینه های تماس به شما کمک خواهد کرد. فقط کافی است یک سیم کارت اعتباری از یکی از اپراتور های کشور مقصد تهیه نمایید.

از مسئول فروش سیم کارت بخواهید که سیم کارت را برای شما فعال کند و کد های دستوری مورد نیاز را یادداشت کنید. در همان ابتدای سفر هم می‌توانید سیم کارت خودتان را شارژ کنید و یا بسته های اینترنتی تهیه نمایید.

اما برای تهیه سیمکارت خارجی نیز توصیه هایی برای شما داریم.

توجه داشته باشید که برای خرید سیم کارت خارجی علاوه بر همراه داشتن پول کافی، حتما باید پاسپورت خود را نیز ارائه دهید.

از آنجا که نحوه فعالسازی و زبان مورد استفاده در سیم کارت خارجی متفاوت است حتما بعد از خرید سیم کارت از دفتر اپراتور، از فروشنده تقاضا کنید تا سیم کارت را برایتان فعال کند و حتما کد های دستوری ضروری را یادداشت نمایید.

حتما از دفاتر معتبر فروش سیم‌ کارت تهیه کنید؛ در برخی کشورها مانند چین که دارای بازار سیاه هستند سیم کارت نیز توسط دستفروشان فروخته می‌شود. اما خرید از این افراد روش مطمئنی نیست و پیشنهاد می‌کنیم که حتما از دفاتر فروش سیم کارت خرید نمایید. 

برای خرید سیم کارت برخی کشور ها در فرودگاه های بین المللی ایران نیز می‌توانید اقدام کنید. اما اگر اپراتور مد نظر غرفه ای در فرودگاه های ایران نداشته باشد، احتمالا در فرودگاه مقصدتان غرفه خواهد داشت. در صورتی که حتی در فرودگاه کشور مقصدتان موفق به خرید سیم کارت نشدید می‌توانید از طریق دفاتر فروش و حتی سوپرمارکت ها اقدام به خرید سیم کارت کنید.

 

خرید سیمکارت خارجی

 

از قوانین مهم کشور مقصد تان مطلع شوید؛ در هر کشوری قوانین ارتباطاتی متفاوت است پس برای اینکه دچار مشکلی نشوید قبل از ورود به آن کشور قوانین مهم را مطالعه نمایید.برای مثال اکنون با توجه به نزاع و درگیری دو کشور ارمنستان و آذربایجان، اگر به کشور آذربایجان سفر کردید هرگز از طریق سیم کارت آذربایجانی با ارمنستان تماس نگیرید چون ممکن است به دردسر بیفتید. 

سیم کارت اعتباری برای شما کافی است؛ چنانچه فقط قصد سفری چند روزه به کشور خارجی دارید، یک سیم کارت اعتباری برای شما کافی است و خرید سیم کارت دائمی درست کردن هزینه اضافی برای خودتان است. 

از پیش شماره ها اطلاع حاصل کنید؛ پیش شماره های مهم را به خاطر بسپارید برای مثال برای تماس گرفتن با ایران باید از کد 0098 استفاده نمایید. اما در برخی کشور ها پیش شماره های دیگری نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند. برای مثال در تایلند برای تماس با ایران می‌توانید از دو پیش شماره 0098 و 00198 استفاده کنید. تفاوت این دو پیش شماره در نوع کیفیت و هزینه آنهاست. 0098 کیفیت بهتری دارد و طبیعتا قیمت آن نیز بیشتر است. اما پیش شماره 00198 کیفیت کمتری دارد و هزینه آن نیز به صرفه تر است. از این قبیل کد ها احتمالا در کشور های دیگر نیز یافت می‌شود پس بهتر است قبل از سفر اطلاعات مربوط به پیش شماره ها را کسب کنید. 

از اپراتور های کشور مقصد مطلع باشید؛ قطعا هر کشوری مانند ایران، دارای چندین اپراتور است که هر کدام تعرفه ها و شرایط و آنت دهی متفاوتی دارند. حتما اپراتوری را انتخاب کنید که بیشترین پوشش دهی در کشور مقصد را دارد. برای یک سفر کوتاه زیاد لازم نیست نگران اپراتور بود همین که اپراتور مد نظر در محدوده محل اقامت شما آنتن دهی مناسب داشته باشد کافی است.

اگر می‌خواهید از اینترنت همراه استفاده کنید حتما از شرایط خرید بسته های اینترنتی اپراتور خود مطلع شوید و از همان فرد فروشنده کمک بگیرید. ممکن است برای داشتن اینترنت همراه نیز به فعال کردن و تنظیمات خاصی نیازمند باشید که فرد فروشنده شما را راهنمایی می‌کند. اما برای استفاده از اینترنت ممکن است از اینترنت آزاد استفاده کنید که احتمالا گران تر است. در نتیجه از بسته های اینترنتی اپراتور سیم کارت خود استفاده نمایید.

خرید سیم کارت خارجی علاوه بر اینکه می تواند کار شما در آن کشور را راه بیندازد، برای استفاده در ایران نیز مناسب است. البته نه برای استفاده عمومی بلکه برای استفاده از برخی سایت هایی که شماره ایران را قبول نمی‌کنند. به دلایل شرایط تحریمی، برخی وب سایت ها شماره تلفن ایران را قبول نمی‌کنند که برای حل این مشکل شما با داشتن یک سیم کارت خارجی به راحتی می‌توانید از خدمات این وب سایت ها استفاده نمایید.

 

خرید سیمکارت خارجی

 

سیم کارت بین المللی

سومین راه برای داشتن ارتباطات در کشور های دیگر خرید سیم کارت بین المللی است. همانطور که از نام این نوع سیم کارت ها معلوم است، شما می‌توانید از این سیم کارت ها در 200 کشور دنیا استفاده نمایید. قیمت این سیم کارت ها به نسبت بالاست و در حال حاضر بیش از 600 هزار تومان است. البته باید توجه داشته باشید که این سیم کارت ها در ایران آنتن نمی‌دهند. در واقع سیم کارت های بین الملل در ایران بدون استفاده هستند. اما به هر حال در سفر های خارجی سیم کارت های بین الملل می‌توانند به کاهش هزینه های تماس شما کمک کنند.

اپراتور های مختلفی در سراسر دنیا این نوع سیم کارت را ارائه می‌دهند که می‌توان به oneSim ،WorldSim ،KeepGo ،GoSim و KnowRoaming اشاره کرد. 

با اینکه قیمت این سیم کارت در ابتدا بالاست اما در 85 کشور دنیا می‌توانید به صورت کاملا رایگان از خدمات این سیم کارت ها استفاده نمایید. علاوه بر این در تمامی کشور های اروپایی و آمریکایی، عربستان، ترکیه، ژاپن و ترکیه و بسیاری از کشور های دیگر، شما امکان استفاده از این سیم کارت ها را دارید.

اگر دائما در حال سفر به کشور های خارجی مختلف هستید پیشنهاد ما خرید سیم کارت بین المللی است. اما اگر سفر های خارجی شما کم هستند یا فقط به کشور خاصی سفر می‌کنید خرید سیم کارت از کشور مقصد گزینه بهتری می‌تواند باشد. 

 

خرید سیمکارت بین الملل

 

تماس صوتی از طریق اینترنت

امروزه با استفاده از اینترنت نیز می‌توانید تماس صوتی برقرار نمایید. اپلیکیشن های زیادی هستند که علاوه بر تماس صوتی، تماس تصویری را هم برای شما فراهم می‌کنند. به احتمال زیاد مصرف اینترنت برای شما ارزان تر تمام شود.

البته امروزه در بیشتر هتل ها وای فای رایگان وجود دارد. البته هم خود شما و هم فردی که می‌خواهید با آن تماس بگیرید، اپلیکیشن مشترکی را نصب نمایید. شاید بتوان گفت بهترین راه برای کاهش هزینه های تماس در سفر خارجی، استفاده از تماس اینترنتی باشد. 

البته اگر به اینترنت رایگان دسترسی نداشته باشید، ممکن است هزینه اینترنت برای شما زیاد باشد. اما باز هم استفاده از اینترنت به صرفه تر از استفاده از رومینگ خواهد بود.

حتی می‌توانید سیم کارت کشور مقصد را بخرید و از اینترنت آن برای برقراری تماس اینترنتی استفاده نمایید. همانطور که گفتم اپلیکیشن های زیادی وجود دارند که امکان تماس صوتی رایگان از طریق اینترنت را برای شما فراهم می کنند. اگر تمایل دارید که این اپلیکیشن ها را بشناسید، می‌توانید مقاله مای رند را بخوانید!

اپلیکیشن هایی برای برقراری تماس صوتی

با این اپلیکیشن ها به صورت رایگان تماس صوتی برقرار نمایید!

 

تماس صوتی از طریق اینترنت

 

توجه داشته باشید که در این روش باید در مصرف اینترنت نیز صرفه جویی کنید. راهکار هایی برای کاهش مصرف اینترنت هم وجود دارد. بهتر است کار های غیر ضروری تان را کنار بگذارید تا اینترنت زیادی مصرف نکنید. تا می‌توانید از وای فای ها عمومی استفاده نکنید مگر اینکه هتل محل اقامت شما مجهز به وای فای باشد. 

در آخر از شما می‌خواهم که چنانچه تجربه ای از شرایط تماس در کشور های خارجی دارید، نظرات خودتان را با ما به اشتراک بگذارید.

به نظر شما بهترین راه برای کاهش هزینه های تماس در سفر خارجی چیست؟

مطالب مرتبط
 بررسی تعرفه مکالمه ، پیامک و بسته های تخفیفی اپراتور ها
بلاگ | اخبار اپراتورها
بررسی تعرفه مکالمه ، پیامک و بسته های تخفیفی اپراتور ها
جالب است بدانید در سال1400 اپراتور های بزرگ کشور تعرفه پایه برای سرویس های پیامکی و مکالمه را تعیین کردند. تعرفه پایه در این راستا انجام...
تعداد 0 نظر ثبت شده است
امتیاز کلی
0
0
0
0
0
شما چه امتیازی به "این مطلب" می دهید؟

اولین نفری باشید که نظر میدهید.
x
مای رند
قیمت گذاری سیم کارت
ثبت درخواست