وب سایت مای رند - مرکز خرید و فروش سیم کارت
ثبت نام ورود
خرید سیم کارت رند از شهر سیم
بلاگ | بازار موبایل

بررسی گوشی می 10 لایت 5G شیائومی (Xiaomi Mi 10 Lite 5G)

انتشار ۱۴۰۰/۱/۱۰ . ۷۳۸۰ بازدید

گوشی می 10 لایت 5 جی ( Mi 10 Lite )شیائومی را می‌توان ارزان ترین گوشی ای دانست که از فناوری 5G پشتیبانی می‌کند. این یعنی برای ورود به دنیای 5G نیازی نیست که گوشی های پرچمدار و خیلی گران تهیه کنید. البته این تنها نقطه قوت شیائومی می 10 لایت 5G نیست. این گوشی دارای چیپست قدرتمند Snapdragon 765G است. همچنین صفحه نمایش FullHD+ OLED با کیفیت عالی عمل می‌کند. به جز این مواد باتری و شارژ سریع نیز از دیگر نقاط قوت گوشی می 10 لایت 5G شیائومی است.

هر چه که شما نیاز دارید را این گوشی می‌تواند برطرف کند. به قیمت کم این گوشی نگاه نکنید، شاید این گوشی را بتوان یکی از بهترین گوشی های میان رده موجود در بازار دانست! درون جعبه این گوشی آداپتور و کابل شارژ و قاب قرار داده شده. الته قابی که روی گوشی قرار دارد خیلی حرفه ای و خاص نیست. متاسفانه خبری از هندزفری در جعبه گوشی نیست. باید هندزفری را جداگانه از بازار تهیه نمایید.

در ادامه این مقاله به بررسی دقیق گوشی می 10 لایت 5G شیائومی خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

شیائومی می 10 اولترا 

بررسی جامع گوشی شیائومی می 10 اولترا، آیا این گوشی به اندازه قیمتش ارزش دارد؟

 

شیائومی می 10 لایت

 

طراحی می 10 لایت 5G شیائومی

شاید انتظار می‌رفت که می 10 لایت شبیه به می 10 طراحی شده باشد. اما تقریبا اینگونه نیست. در می 10 لایت خبری از فریم آلومینیومی نیست. گوشی کاملا از پلاستیک ساخته شده است. البته این موضوع خیلی هم بد نیست. می 10 لایت مخصوصا این نوع که مجهز به 5G هم هست، ذاتا گوشی بدی نیست. اما خیلی بهتر بود که این گوشی نیز مانند می 10 شیائومی دارای فریم آلومینیومی می‌بود.

تفاوت دیگر در چینش دوربین هاست. در می 10 دوربین ها به صورت عمودی قرار گرفته اند ولی در می 10 لایت دوربین ها به شکل مربعی و آرایش 2 در 2 دارند. با اینکه شیائومی به وضوح مشخص نمی‌کند که گوشی را از چه چیزهایی ساخته است، اما گویا از شیشه های استفاده شده در جلو و پشت گوشی با خبریم! در پشت و جلوی شیائومی می 10 لایت 5G از شیشه گوریلا گلس 5 استفاده شده است.

گوشی دارای صفحه نمایش 6.57 اینچی از نوع AMOLED است. حاشیه های کناری گوشی نازک است، اما قسمت بالا کمی ضخیم تر و قسمت پایین هم از آن ضخیم تر است. نسبت صفحه نمایش به بدنه در این گوشی به اندازه شیائومی می 10 نیست، اما خیلی هم بد نیست! در کل گوشی زیبا به نظر می‌رسد.

 

بررسی می 10 لایت

 

دوربین سلفی در بالا و دقیقا وسط گوشی قرار گرفته است. دوربین سلفی به طرح قطره آب طراحی شده. دکمه های گوشی در سمت راست بالا قرار گرفته اند. دکمه پاور یا همان خاموش/ روشن کمی بالاتر از نقطه میانی است. دکمه مربوط به ولوم یا همان تنظیمات صدا هم بالاتر از دکمه پاور تعبیه شده است. با اینکه دکمه ها نیز از پلاستیک ساخته شده اند ولی به خوبی عمل می‌کنند. 

درگاه USB در پایین و دقیقا وسط گوشی قرار دارد. در سمت راست آن هم می‌توان میکروفون اصلی و بلندگوها را مشاهده کرد. در سمت چپ گوشی قسمت های مخصوص سیمکارت تعبیه شده است. می‌توانید از دو سیمکارت به طور همزمان استفاده نمایید. اما متاسفانه این گوشی درگاه حافظه ندارد. البته از نظر حافظه خیالتان راحت باشد چرا که گوشی دارای 128 گیگابایت حافظه داخلی است.

در بالا سمت راست گوشی جک 3.5 میلی متری قرار دارد. در سمت چپ نیز میکروفون های اضافی وجود دارند. باید خوشحال بود که این گوشی همچنان دارای جک 3.5 میلی متری است. 

می 10 لایت شیائومی داری ابعاد 7.9 × 74.8 × 163.7 میلی‌متر و وزن 192 گرمی است. این گوشی در بین گوشی های 5G وزنی متوسط دارد. اما باید به ضخامت کم گوشی هم توجه کنیم. در کل می 10 لایت به سبک گوشی های امروزی طراحی شده و چیزی کم ندارد اما شاید شیائومی می‌توانست در این گوشی خود بهتر عمل کند.

 

بررسی شیائومی می 10 لایت

 

صفحه نمایش شیائومی می 10 لایت 5G

شیائومی می 10 لایت 5G از صفحه نمایش 6.57 اینچی AMOLED استفاده می‌کند. ظاهرا این صفحه نمایش همان صفحه نمایش Redmi 10X و Redmi 10X Pro است. صفحه نمایش دارای رزولوشن 1080 در 2400 پیکسل در ابعاد 20:9 است. تراکم پیکسلی این گوشی حدودا 401 پیکسل در اینچ است. 

می‌توانید میزان نور تلفن را به صورت خودکار یا دستی تنظیم کنید. گوشی در شرایط نورانی و زیر نور آفتاب به طور خودکار نور صفحه را افزایش می‌دهد تا کار با آن برای شما راحت تر شود. صفحه نمایش به خوبی عمل می‌کند. اما متاسفانه نرخ نوسازی صفحه فقط 60 هرتز می‌تواند باشد. البته شیائومی باید بیشتر به فکر رقابت باشد! مجددا باید بگوییم که این گوشی ارزان ترین گوشی مجهز به 5G موجود در بازار است. 

 

شیائومی می 10 لایت 5 جی

 

عمر باتری شیائومی می 10 لایت 5G 

 شیائومی می 10 لایت 5G دارای یک باتری لیتیوم پلیمری با ظرفیت 4160 میلی آمپر ساعت است. این ظرفیت برای گوشی های 5G کم محسوب می‌شود. سامسونگ گلکسی A51 5G دارای ظرفیتی کمی بیشتر از 4500 میلی آمپر ساعت است. در حالی که گوشی Moto G 5G Plus دارای باتری 5000 میلی آمپر ساعتی است. گوشی های دیگری نیز که از 5G پشتیبانی می‌کنند دارای ظرفیت باتری بیشتری هستند. 

به هر حال باید گوشی را در عمل تست کنید. درست است که گوشی مجهز به 5G است اما هنوز خیلی از کشور ها از جمله ایران مجهز به فناوری اینترنت نسل پنجم یا همان 5G نیستند.

در تست های انجام شده باتری شیائومی می 10 لایت 5G به خوبی عمل کرده است. تست ها در شرایطی گرفته شده اند که باتری به صورت کامل شارژ شده باشد. در این شرایط تا حدود 15 ساعت می‌توانید به وبگردی بپردازید. حدود 21 ساعت و 35 دقیقه می‌توانید به فیلم دیدن مشغول شوید. تا حدود 26 ساعت و نیم می‌توانید تماس صوتی اینترنتی داشته باشید. 

با اینکه ظرفیت باتری شیائومی می 10 لایت از دیگر گوشی های مجهز به 5G کمتر است. اما در عمل چندان از آنها عقب نیست. 

گوشی از شارژ سریع یا همان فست شارژ نیز پشتیبانی می‌کند. یک شارژر 20 واتی برای شارژ سریع در کنار گوشی قرار دارد. در عرض نیم ساعت گوشی از صفر تا 55 درصد شارژ می‌شود. این سرعت شارژ با اینکه بیشترین نیست، اما خیلی هم بد نیست.

شیائومی می 10 و می 10 پرو قابلیت شارژ بی سیم را دارند. اما متاسفانه می 10 لایت 5G این قابلیت را ندارد. اما در کل باتری شیائومی می 10 لایت 5G می‌تواند نمره قبولی را بگیرد.

گوشی های مجهز به 5G

لیستی از گوشی هایی که از فناوری 5G پشتیبانی می‌کنند را در مقاله مای رند ببینید!

 

شیائومی می 10 لایت 5g

 

رابط کاربری شیائومی می 10 لایت 5G

شیائومی می 10 لایت (Xiaomi Mi 10 Lite 5G) دارای رابط کاربری MIUI 11 است که مبتنی بر اندروید 10.0 ساخته شده. می 10 لایت 5G دارای یک صفحه نمایش دائما روشن است. البته می‌توانید به تنظیمات گوشی مراجعه نمایید و این صفحه نمایش را خاموش یا روشن کنید. رابط کاربری MIUI 11 دارای تعداد زیادی تم است که به دلخواه می‌توانید از بین آنها تمی را انتخاب نمایید. حتی در برخی از تم ها می‌توانید آنها را شخصی سازی کنید.

از لحاظ امنیتی شیائومی می 10 لایت 5G خوب عمل می‌کند. گوشی قابلیت تشخیص چهره و سنسور اثر انگشت دارد. از نظر من استفاده از سنسور اثر انگشت بهترین گزینه است. سنسور اثر انگشت به اندازه کافی امن و سریع است. تشخیص چهره شاید به اندازه اثر انگشت امن نباشد.

در می 10 لایت قابلیت چند پنجره وجود دارد. اما شاید چند پنجره کردن کمی ناخوشایند باشد.  برای این کار باید دکمه تقسیم صفحه را ��زنید و یک برنامه را بالا بکشید و برنامه دیگر را نیز به همین ترتیب در کنار آن قرار دهید.

 

شیائومی می 10 لایت 5 جی

 

شیائومی مشکلات می 10 را در می 10 لایت برطرف کرده است. می 10 لایت دارای دارک مود یا همان حالت تاریک است. علاوه بر تعداد بالای تم ها، قابلیت های دیگری نیز برای شخصی سازی وجود دارد. شما می‌توانید آیکون ها، تصاویر پس زمینه و حتی فونت ها را تغییر دهید. 

خود گوشی برنامه ای امنیتی را به شما ارائه می‌دهد. این برنامه گوشی را اسکن می‌کند و بدافزار ها را شناسایی می‌کند. همچنین با استفاده از این برنامه می‌توانید مصرف باتری و رم گوشی را مدیریت و کنترل کنید. 

مجموعه ای از برنامه های چند رسانه ای روی گوشی نصب هستند مانند گالری، موسیقی و پخش کننده ویدئو. گوشی به رادیو FM هم می‌تواند متصل شود. 

در کل رابط کاربری شیائومی می 10 لایت را می‌توان جذاب و زیبا دانست. کار کردن با آن ساده است و مسئله دشواری وجود ندارد. 

 

بررسی شیائومی می 10 لایت 5 جی

 

دوربین شیائومی می 10 لایت 5G

می 10 لایت 5G دارای 4 دوربین است. اگرچه شاید نوع چینش این 4 دوربین جذاب نباشد اما اصول مربوط به دوربین رعایت شده است. یک دوربین 48 مگاپیکسلی، یک دوربین 8 مگاپیکسلی، یک دوربین 5 مگاپیکسلی و در آخر یک دوربین 2 مگاپیکسلی برای این گوشی در نظر گرفته شده است. یکی از دوربین ها مخصوص سنجش عمق است که نمی‌تواند به تنهایی عکس بگیرد. 

سنجش عمق برای عکس های پرتره بسیار مفید است. دوربین می 10 لایت 5G دارای قابلیت فوکوس خودکار نیز هست. این قابلیت به بهتر شدن عکس ها و فوکوس کمک می‌کند. البته می‌توانید فوکوس را به صورت دستی هم تنظیم نمایید. 

یک دوربین کوچک (ماکرو) نیز در این گوشی قرار دارد. این دوربین مخصوص تصویربرداری از فاصله نزدیک است. 

شیائومی می 10 لایت 5G یک دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی دارد. دوربین ها دارای قابلیت های زیادی هستند. می 10 لایت 5G دارای قابلیت حالت شب نیز هست. البته باید در عمل هم کیفیت تصاویر ثبت شده را چک کنیم. در دوربین های این گوشی یک قابلیت بسیار حرفه ای و جذاب وجود دارد که می‌توانید در آن پارامتر های عکس را خودتان تنظیم نمایید.

عکس های گرفته شده در طول روز کیفیت خوبی دارند. عکس ها زیبا اند و کمی از زندگی واقعی شادتر هستند. البته این موضوع از نظر من خوب هم هست. جزئیات در تصاویر به خوبی نمایش داده شده اند. دوربین می 10 لایت 5G دارای هوش مصنوعی (AI) است. با روشن کردن حالت هوش مصنوعی، گوشی با توجه به محیط به صورت خودکار پارامتر های تصویر را تغییر می‌دهد. به این ترتیب رنگ ها در عکس بهتر دیده می‌شوند. 

 

دوربین شیائومی می 10 لایت 5 جی

 

می 10 لایت 5G می‌تواند با وضوح 48 مگاپیکسل فیلمبرداری کند. در فیلمبرداری هم جزئیات به خوبی دیده می‌شوند. حین فیلمبرداری وضوح تصاویر عالی است و نور ها نیز به خوبی تنظیم می‌شوند. مانند تصویربرداری، در فیلمبرداری هم رنگ ها کمی شادتر و رویایی به نظر می‌رسند که البته نکته منفی ای نیست. 

در حالت زوم 2X هم کیفیت تصاویر قابل قبول است. این عکس ها هم با وضوح 48 مگاپیکسلی گرفته می‌شوند. البته حالت زوم 2X با کیفیت 12 مگاپیکسلی معقول تر است. در این حالت جزئیات بهتر دیده می‌شوند. دوربین می 10 لایت 5G دارای افق دید خوبی است. در تصاویر 8 مگاپیکسلی نیز شیائومی سعی کرده جزئیات را رعایت کند و قابلیت های خوبی برای این دوربین هم در نظر گرفته است. 

عملکرد دوربین ها در شرایط کم نور نیز عالی است. رنگ ها در شب به خوبی حفظ می‌شوند و دوربین آنها را همانگونه که هستند ثبت می‌کند. عکس های شب نیز وضوح کافی را دارند. البته حالت شب در این گوشی نسبت به گوشی های قبلی شیائومی پیشرفت چشمگیری نداشته است. 

در حالت زوم 2X نیز عکس های گرفته شده در شب خوب به نظر می‌رسند و نمی‌توان اشکال مهمی در آنها یافت. در زمینه عکسبرداری در شب و در حالت زوم، شیائومی در حال رقابت به دیگر شرکت هاست. دوربین های این گوشی در حالت کم نور معمولی عمل می‌کند. اما تصاویر ممکن است به کیفیت تصاویر روز نباشد. البته این موضوع کاملا طبیعی است.

می 10 لایت 5G شیائومی (Mi 10 Lite 5G) می‌تواند نمره خوبی در تصاویر پرتره دریافت کند. دوربین به خوبی سوژه را شناسایی می‌کند و قسمت های غیر مربوط به سوژه را تار می‌کند. البته در برخی اوقات این اتفاق نمی‌افتد و دوربین به خوبی مرز بین سوژه و محیط را نمی‌تاوند تشخیص دهد. به همین دلیل قسمت هایی که باید تار شوند را تار نمی‌کند. 

حالت پرتره بر روی سوژه های غیر انسانی هم به خوبی کار می‌کند. اگرچه ممکن است خطوطی که سوژه و محیط را تفکیک می‌کنند، کمی تیز و نیمه تار باشند. البته این موضوع قابل چشم پوشی است. همانطور که گفتم دوربین ماکرو برای عکسبرداری از فواصل نزدیک اختصاص یافته است. اما در این حالت جزئیات کمتری قابل مشاهده است. 

 

شیائومی می 10 لایت

 

مانند دوربین های اصلی، دوربین سلفی نیز خوب به نظر‌ می‌رسد. در دوربین سلفی نیز چنانچه عکس پرتره بگیرید، دوربین به خوبی مرز بین سوژه و عکس را مشخص می‌کند. اگرچه مجددا ممکن است گاها این مرز به خوبی تشخیص داده نشود یا خود خطوط مرزی نیمه تار باشند. 

حالا به سراغ بررسی فیلمبرداری توسط دوربین های این گوشی برویم. با دوربین اصلی این گوشی می‌توان فیلم هایی با کیفیت 4K و 30 فریم در ثانیه گرفت. همچنین می‌توان کیفیت 1080P در 30 فریم نیز ثبت کرد. 

بزرگنمایی 2X یا همان دو برابر نیز در این گوشی وجود دارد. فیلم های 4K گرفته شده با دوربین 48 مگاپیکسلی جزئیات را به خوبی نشان می‌دهند. کیفیت 1080P نیز واقعا خوب عمل می‌کند. فیلمبرداری در حالت زوم دو برابر هم چندان بد نیست. اما نباید توقع کیفیت فیلمبرداری در حالت عادی را داشته باشید!

نقاط قوت و ضعف شیائومی می 10 لایت 5G

می 10 لایت 5G دارای صفحه نمایش خوبی است. کیفیت دوربین عالی است و قطعا می‌تواند نمره قبولی را بگیرد. طول عمر باتری هم با توجه به رقبایش خوب به نظر می‌رسد. علاوه بر این می‌دانیم که مناسب ترین قیمت در بین گوشی های 5G را دارد. علاوه بر این موارد رابط کاربری گوشی و برنامه های نصب شده روی آن خیلی جذاب به نظر می‌رسند.

 

شیائومی می 10 لایت 5 جی قیمت

 

نقاط قوت شیائومی می 10 لایت 5G :

  1. مجهز به 5G و در عین حال ارزان بودن
  2. در این محدوده قیمت یکی از بهترین صفحه نمایش ها را دارد.
  3. عمر باتری خوب و پشتیبانی از فست شارژ یا همان شارژ سریع
  4. کیفیت عالی دوربین در طول روز
  5. رابط کاربری عالی

نقاط ضعف شیائومی می 10 لایت 5G :

  1. کیفیت دوربین در حالت شب خیلی خوب نیست.
  2. عکس های سلفی می‌توانستند بهتر باشند.
  3. فاقد درگاه حافظه جانبی (رم)

در آخر نگاهی به مشخصات گوشی شیائومی می 10 لایت 5G می‌اندازیم.

اتصالات

شبکه بی‌سیمWi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac، دو بانده، Wi-Fi Direct، هات‌اسپات
بلوتوث 5.0، A2DP، LE
GPSدارد، با A-GPS، GLONASS، GALILEO، BDS
NFCدارد
USB 2.0، Type-C 1.0 کانکتور ریورسبل

باتری

باتری باتری غیر قابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت 4160 میلی آمپر ساعت
شارژرشارژ سریع 20 وات

بدنه

ابعاد 7.9 × 74.8 × 163.7 میلی‌متر
وزن192 گرم
متریالپشت و جلو شیشه‌ای (گوریلا گلس 5)، فریم آلومینیومی
سیم کارتدو سیم‌کارته (نانو-سیم، همزمان یکی فعال (dual stand-by))

پلتفرم

سیستم‌عاملاندروید 10.0/ MIUI 11
تراشهQualcomm SDM765 Snapdragon 765G (هفت نانومتر)
پردازشگر مرکزی8 هسته‌ای (یک هسته‌ی 2.4 گیگاهرتز Kryo 475 Prime و یک هسته‌ی 2.2 گیگاهرتز Kryo 475 طلایی و شش هسته‌ی 1.8 گیگاهرتز Kryo 475 نقره‌ای)
پردازنده گرافیکیAdreno 620

حافظه

درگاه حافظهندارد
حافظه داخلی 128 گیگابایت 6 گیگابایت رم، 128 گیگابایت 8 گیگابایت رم
رم6 گیگابایت یا 8 گیگابایت

دوربین

اصلی

 48 مگاپیکسل (0.8 میکرومتر سایز پیکسل، 1/2.0 اینچ سایز سنسور، لنز واید 26 میلی‌متری، f/1.8، فوکوس خودکار با تشخیص فاز)

8 مگاپیکسل (لنز 13 میلی‌متری فوق‌عریض 1/4.0 اینچ سایز سنسور، 1.12 میکرومتر سایز پیکسل، f/2.2)

5 مگاپیکسل (1.12 میکرومتر سایز پیکسل، لنز ماکرو، f/2.4)

2 مگاپیکسل (سنسور تشخیص عمق تصویر، f/2.4)

ویژگی‌هافلش LED، پانوراما، HDR
فیلم‌برداری2160p@30fps، 1080p@30/60/120fps، 720p@960fps، لرزشگیر الکترونیکی تصویر-ژیروسکوپی
سلفی16 مگاپیکسل (1.0 میکرومتر سایز پیکسل، لنز واید، f/2.5)
فیلم‌برداری سلفی1080p@30fps

شبکه

فناوریGSM / HSPA / LTE / 5G

قابلیت ها

حسگرهاحسگر اثرانگشت (زیر نمایشگر، اپتیکال)، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، سنسور مجاورت، قطب‌نما، سنسور مادون قرمز

نمایشگر

نوع AMOLED لمسی خازنی، 16 میلیون رنگ
ابعاد6.57 اینچ
وضوح تصویر1080 در 2400 پیکسل، 20:9 (~401 پیکسل در اینچ تراکم پیکسلی)
رفرش ریت نرخ تازه‌سازی تصویر 60 هرتزی

صدا

جک ۳.۵ میلی‌متریدارد
کیفیتصدای 24 بیت/ 192kHz

با توجه به تمامی نکات گفته شده چنانچه از گوشی شیائومی می 10 لایت 5G استفاده می‌کنید، خوشحال می‌شویم که نظرات و تجربیات شما را بشنویم.

به نظر شما بهترین گوشی موجود در بازار که از فناوری 5G پشتیبانی می‌کند، کدام است؟

مطالب مرتبط
مشخصات جامع گوشی شیائومی ردمی 10 2022
بلاگ | بازار موبایل
مشخصات جامع گوشی شیائومی ردمی 10 2022
گوشی شیائومی ردمی 10 2022 با صفحه نمایش 90 هرتزی و دوربین چهارگانه در سال 2022 معرفی شد. برند شیائومی در سکوت خبری از جدید ترین گوشی های...
بررسی جامع لوازم جانبی شیائومی
بلاگ | دنیای فناوری
بررسی جامع لوازم جانبی شیائومی
خرید لوازم جانبی شیائومی بخاطر تنوع بسیار محصولات ، ممکن است باعث شود در هنگام خرید دچار سردرگمی شوید. هم اکنون در ایران گوشی های شیائومی...
بررسی جدیدترین گوشی شیائومی 2022
بلاگ | بازار موبایل
بررسی جدیدترین گوشی شیائومی 2022
بررسی جدیدترین گوشی شیائومی 2022 یکی از موضوعات کاربردی و مورد توجه برای کاربران این برند محبوب است. در حال حاضر در بازار موبایل، گوشی‌های...
همه چیز درباره کدهای کاربردی گوشی موبایل
بلاگ | راهنماي سرويس ها
همه چیز درباره کدهای کاربردی گوشی موبایل
کدهای کاربردی گوشی موبایل یکی از موضوعات جذاب و کاربردی برای کاربران است. در این مطلب به بررسی هر یک از انواع کدهای کاربردی گوشی موبایل...
تعداد 1 نظر ثبت شده است
امتیاز کلی 5
1
0
0
0
0
شما چه امتیازی به "این مطلب" می دهید؟

  1. خیلی خیلی خوب است

x
مای رند
قیمت گذاری سیم کارت
ثبت درخواست