وب سایت مای رند - مرکز خرید و فروش سیم کارت
ثبت نام ورود
خرید سیم کارت رند از شهر سیم
بلاگ | بازار موبایل

شیائومی Mi 9T ؛ میان‌رده‌ای با قابلیت‌های مطلوب و قیمت مناسب!

انتشار ۱۴۰۰/۱/۱۳ . ۱۵۲۲ بازدید

شیائومی mi 9t، از گوشی‌های میان‌رده بازار است که با توجه به طراحی و امکاناتش توانسته با اقبال علاقمندان به مدل‌های میان‌رده روبرو شود. خصوصیاتی همچون نمایشگر AMOLED، دوربین سه‌گانه، پردازنده قوی در کنار برچسب قیمتی مناسب که در کمتر گوشی می‌توان یافت. در ادامه به بررسی ویژگی‌ها و مشخصات Mi 9T خواهیم پرداخت. تا ببینیم این گوشی تا چه اندازه توانسته است موفق عمل کند.

جدول مشخصات سخت افزاری و نرم افزاری شیائومی می 9 تی به صورت زیر است:

 نمایشگر:
لمسی خازنی AMOLED نوع
6.39 اینچابعاد
1080 در 2340 پیکسلرزولوشن 
 بدنه:
8.8*74.3*156.7 میلی مترابعاد
191 گرموزن
 پلتفرم:
نسخه 9 اندرویدسیستم عامل در زمان عرضه
Qualcomm SDM730 Snapdragon 730تراشه
8 هسته‌ای، 2 هسته 2.2 گیگاهرتزی و 6 هسته 1.8 گیگاهرتزیپردازنده مرکزی
Adreno 618پردازنده گرافیکی
 حافظه:
256 گیگ با 8 گیگابایت رم * 128/64 گیگ با 6 گیگابایت رمحافظه داخلی
ندارددرگاه حافظه
 دوربین:
48، 13، 8 مگاپیکسلاصلی
20مگاپیکسلسلفی
 باتری:
باتری غیر قابل تعویض لیتیوم پلیمری، ظرفیت 4000 میلی آمپر ساعتمشخصات
شارژ سریع 18 واتیسرعت
 قابلیت‌ها و امکانات:
حسگر اثر انگشت، شتاب سنج، سنسور مجاورت، قطب نماحسگرها

 

شیائومی، برای کاهش حاشیه نمایشگر از دوربین سلفی پاپ‌آپ در طراحی این ساخته خود استفاده کرده است. شیائومی mi 9t، قابلیت‌هایی دارد که به نظر می‌رسد هیچ تلفن هوشمندی در بازه قیمت 300 یورویی توانایی ارائه آن را نداشته باشد.

طراحی

این گوشی، که در برخی بازارها با نام redmi k20 (ردمی k20) هم شناخته می‌شود، طراحی مطلوبی را در مقایسه با مدل‌های مطرح این حوزه دارد. ویژگی اول، نمایشگر 6.39 اینچی آن است که بدون در نظر گرفتن حاشیه 3.8 میلی‌متری، یک نمایشگر بدون حاشیه محسوب می‌شود.

در ردمی k20، اسپیکر القایی و نمایشگر مرتعش وجود ندارد. در نتیجه کاربر، صدای مخاطب را، از طریق بلندگوی قرار گرفته در شکاف بین نمایشگر و فریم فلزی می‌شنود. محل قرارگیری حسگر نور محیطی نیز در زیر صفحه نمایشگر بوده و قابل دیدن نیست. صفحه نمایش می 9 تی، از نوع AMOLED بوده و تماشای ویدئو و تصویر در آن لذت بخش‌ است.

 

قیمت گوشی شیائومی mi 9 دیجیکالا

 

پوشش محافظ قرار گرفته بر روی نمایشگر، گوریلا گلس 5 است. همچنین حسگر اثر انگشت اپتیکال آن کمی بالاتر از پورت شارژ و پایین نمایشگر قرار دارد. این حسگر نسبت به مدل‌های گذشته تغییراتی داشته است؛ از جمله:

  • 2 برابر شدن مساحت سطح.
  • افزایش 25 درصدی زمان لازم برای ثبت اطلاعات اثر انگشت.
  • افزایش 30 درصدی احتمال موفقیت در سناریو‌های ویژه.
  • افزایش 40 درصدی میزان داده دریافتی.

در صورتی‌که رطوبت یا کثیفی روی سطح نمایشگر یا انگشت کاربر وجود نداشته باشد و انگشت خود را با فشار کافی روی صفحه قرار دهید، حسگر به خوبی عمل خواهد کرد. شرکت سازنده به کاربران شیائومی Mi 9T توصیه می‌کند تا همانند گوشی می 9SE از محافظ صفحه نمایش استفاده نکنند. اما در صورت تمایل حتما از نمونه معتبر استفاده کنید.

همانطور که گفتیم تیم طراحی برای ساخت نمایشگری بدون حاشیه، دوربین سلفی redmi k20 را در داخل فریم فلزی قرار داده‌اند. در نتیجه برای فعال کردن دوربین سلفی تنها کافی‌ است آیکون جابجایی بین دو دوربین را لمس کنید. در نهایت مکانیزم پاپ‌آپ دوربین جلو از درون فریم بالا می‌آید.

زمانی که دوربین جلو بالا می‌آید، دو چراغ آبی یا قرمز رنگ با توجه به رنگ گوشی در اطراف آن روشن می‌شود. در کنار این موضوع، هنگام فعال کردن دوربین یک صوت خاص هم شنیده می‌شود. غیرفعال کردن این دو جلوه، از طریق بخش تنظیمات گوشی قابل انجام است.

 

شیائومی mi 9t قیمت

 

حسگر شتاب سنج mi 9t، توانایی تشخیص خطر سقوط را دارد. در این موقعیت، حدود یک ثانیه زمان لازم است تا مکانیزم دوربین بسته شود. البته اگر سقوط گوشی از فاصله خیلی نزدیک باشد، ممکن است که مکانیزم با موفقیت عمل نکند.

نکته مهم دیگر این است که پاپ‌آپ بودن دوربین سلفی، مقاومت آن را در برابر گرد و غبار و به‌ویژه آب کاهش می‌دهد. شیائومی، بدنه ردمی K20 را برخلاف اغلب میان‌رده‌های شیشه‌ای، از ترکیب شیشه و فلز ساخته است. قسمت پشتی Mi 9T، از دو طرف گوشی و با انحنای کمی به فریم فلزی می‌رسد.

مجموعه دوربین‌ها در بخش میانی پنل پشتی قرار گرفته‌اند. این دوربین‌ها از بالا به پایین و با چینش سنسور 8 مگاپیکسلی تله‌فوتو، 48 مگاپیکسلی اصلی و 13 مگاپیکسلی اولترا واید قرار داده شده‌اند. لوگوی شیائومی نیز در بخش پشتی به چشم می‌خورد. محل قرارگیری پورت سیم کارت، درگاه USB Type-C و خروجی اسپیکر در لبه پایینی شیائومی می 9 تی است.

جک هدفون 3.5 میلی‌متری نیز در کنار دوربین سلفی جاگذاری شده است. این فرزند شیائومی دارای نمایشگر 6.39 اینچی است در حالیکه ابعاد بدنه آن 8.8*74.3*156.7 میلی‌متر است. وزن آن هم 191 گرم است، این وزن در کنار طراحی لغزنده بدنه، احتمال سر خوردن mi 9t را افزایش می‌دهد.

نمایشگر شیائومی Mi 9T

نمایشگر AMOLED این گوشی از استاندارد HDR10 پشتیبانی می‌کند. همچنین وضوح آن 2340 در 1080 پیکسل است. از آنجایی‌که روی نمایشگر ردمی k20 هیچ بریدگی و حفره‌ای وجود ندارد، تجربه مشاهده ویدئو و تصویر مطلوبی دارد.

 

شیائومی می 9 تی پرو

 

روشنایی نمایشگر شیائومی می 9 تی نیز مناسب است. این گوشی قادر است تا درصد مناسبی از روشنایی نور سفید را در حالت دستی و خودکار ارائه کند. چون در طراحی این گوشی خبری از اسپیکر استریو نیست، در نتیجه صدای خروجی آن تنها از اسپیکر تک کاناله شنیده می‌شود. 

کیفیت صدا در این گوشی اگرچه اسپیکر استریو ندارد، رضایت بخش بوده اما قابل مقایسه با مدل‌های دیگر نیست. رابط کاربری به کار رفته در Mi 9T ، MIUI 10 است. این رابط کاربری، اکنون و پس از توسعه قادر است تا قابلیت‌های خوبی را در اختیار کاربران قرار دهد.

دوربین شیائومی mi 9t

همانطور که قبلا اشاره شد؛ این میان‌رده شیائومی، میزبان دوربین سه‌گانه بر روی پنل پشتی است. لنز 48 مگاپیکسلی به عنوان دوربین اصلی، دارای فیلتر Quad Bayer بوده و با پیکسل‌های 0.8 میکرو متری در پس یک لنز واید با فاصله کانونی 26 میلی متر و دیافراگم 1.75f قرار گرفته است.

دوربین تله‌فوتو، دارای حسگر 8 مگاپیکسلی با پیکسل‌های 1.12 میکرو متری است . این دوربین در پس لنزی با دیافراگم 2.4f و فاصله کانونی 52 میلی متر قرار دارد. این دوربین قابلیت زوم دو برابری در مقایسه با دوربین اصلی را دارد.

دوربین اولترا‌واید نیز با داشتن حسگر 13 مگاپیکسلی و اندازه 1.3 اینچی دارای پیکسل‌های 1.12 میکرو متری است. این دوربین را لنزی با دیافراگم 2.4f و فاصله کانونی 12 میلی متری همراهی می‌کند. دوربین اولتراواید قادر است زاویه دید 124.8 درجه‌ای را برای کاربر فراهم کند.متاسفانه هیچ کدام از دوربین‌های سه‌گانه، مجهز به لرزشگیر اپتیکال نیستند.

دوربین اصلی mi 9t قادر است به کمک فیلتر Quad Bayer قرار گرفته بر روی حسگر 48 مگاپیکسلی، اطلاعات پیکسل‌های نزدیک را جمع‌آوری و تصاویری با وضوح 12 مگاپیکسل ثبت کند. کیفیت تصاویر در نور روز و شرایطی با نور مناسب بسیار بالا بوده و سطح جزئیات به خوبی نشان داده می‌شوند. اما در نور کم یا تاریکی شب، تصاویر به صورت خودکار با بزرگنمایی 2 برابری و توسط دوربین اصلی ثبت می‌شوند.

 

قیمت روز گوشی شیائومی می 9

 

عملکرد دوربین اولترا واید نیز در شرایط نوری مناسب قابل قبول خواهد بود. با این که سطح نویز تصاویر پایین است اما از نظر جزئیات و رنگ، در سطح دو دوربین دیگر نیست. دوربین اصلی می 9تی، در نبود لرزش گیر اپتیکال و در محیط‌های تاریک، تصاویر را با افزایش سرعت در شاتر ثبت می‌کند تا جذب ناکافی نور را از طریق افزایش سطح ISO جبران کند. این اتفاق باعث افزایش سطح نویز در تصاویر می‌شود. این نویز در فرایند پردازش و به کمک سافت(Soft) کردن و کاهش جزئیات تصاویر، از بین می‌رود.

پیشنهاد شرکت سازنده، در چنین شرایطی، استفاده از Night Mode است. در این حالت، با بالا بردن زمان نوردهی، نور بیشتری به حسگر دوربین منتقل می‌شود. در نتیجه، سطح تشخیص جزئیات تا میزان قابل توجهی بهتر می‌شود.

دوربین سلفی پاپ‌آپ Mi 9T، مجهز به حسگر 20 مگاپیکسلی با پیکسل‌های 0.8 میکرو متری است که در پس لنز با دیافراگم 2.2f قرار دارد. کاربر با این دوربین می‌تواند تصاویری با جزئیات و رنگ‌های مطلوب ثبت کند. زمانی که در حالت عکاسی با جلوه بوکه، عکس می‌گیرید با اینکه جلوه بوکه به صورت نرم افزاری اجرا می‌شود، اما جداسازی سوژه از بک‌گراند به خوبی انجام می‌شود.

عملکرد گوشی mi 9t

شیائومی می 9 تی از تراشه اسنپ‌دراگون 730 میزبانی می‌کند. این تراشه با فناوری 8 نانومتری LLP سامسونگ تولید شده است. این چیپست، قدرتمند ترین تراشه کوالکام در بین پردازنده‌های میان‌رده است.

 

مقایسه گوشی می 9 تی

 

اسنپ‌دراگون 730، شامل دو هسته قدرتمند Kryo 470 Gold با فرکانس 2.2 گیگاهرتزی و 6 هسته کم مصرف Kryo 470 Silver با پردازش 1.8 گیگاهرتزی است. این چیپست به کمک هسته‌های پردازش Cortex A76، باعث ارتقا کارایی CPU تا حد قابل توجهی شده است. ماژول آدرنو 618 به عنوان GPU در این گوشی فعالیت می‌کند. اسنپ‌دراگون 730 قادر است به کمک موتور هوش مصنوعی چندهسته‌ای خود، پردازش‌های هوش مصنوعی را 2 برابر بهتر انجام دهد.

تراشه اسنپ‌دراگون 875

با تراشه پرچم‌دار نسل بعدی کوالکام آشنا شوید.

بر اساس ادعای شرکت سازنده، تراشه اسنپ‌دراگون 730 قادر است پردازش‌های گرافیکی را با 35% توان پردازشی بیشتر و 25% عملکرد بهتر انجام دهد. شیائومی Mi 9T در دو نسخه 64 و 128 گیگابایتی از حافظه داخلی به همراه رم 6 گیگابایتی عرضه شده است. البته این گوشی از کارت microSD پشتیبانی نمی‌کند. در نتیجه بهتر است هنگام خرید، به میزان مناسبی از حافظه داخلی که برای شما کافی است فکر کنید تا پس از خرید دچار مشکل نشوید.

عملکرد این گوشی در واقعیت هم بسیار خوب بوده و سرعت آن در اجرای اپلیکیشن‌ها و انجام بازی‌های سنگین، رضایت بخش است. همچنین سوئیچ بین محیط‌های مختلف رابط کاربری بدون مشکل و در سرعت مناسب انجام می‌شود.

باتری

ظرفیت باتری در Mi 9T، نسبت به برخی رقبای دیگر همچون گلکسیA80، که دارای باتری با ظرفیت 3700 میلی آمپر ساعت، افزایش یافته و انرژی مورد نیاز این گوشی را یک باتری 4000 میلی‌آمپر ساعتی تامین می کند.

 

شیائومی می 9 تی پرو

 

این باتری، لیتیوم-پلیمری بوده و می‌تواند نیاز گوشی را برای یک روز کامل تامین و به نظر می‌رسد نیاز شما به خرید پاوربانک را رفع کند. این میان‌رده قادر است در استفاده‌های روتین و نه سنگین، تقریبا تا دو روز شارژدهی کند. شارژر 18 واتی Redmi K20 می‌تواند این گوشی را در مدت 1 ساعت و 40 دقیقه به صورت کامل شارژ کند. نکته دیگر این که این گوشی متاسفانه قابلیت شارژ بی‌سیم را ندارد.

شارژ سریع

درباره فناوری شارژ سریع و باتری‌های مجهز به این فناوری چه می‌دانید؟

بررسی نهایی mi 9t

ویژگی‌هایی همچون بدنه خوش ساخت، نمایشگر AMOLED در کنار دوربین سلفی پاپ‌آپ، پردازنده قدرتمند و بسیاری دیگر از قابلیت‌های این گوشی در کنار قیمت 300 یورویی، mi 9t را به یک گوشی میان‌رده موفق تبدیل کرده است. در صورتیکه مکانیزم پاپ‌آپ دوربین سلفی و برخی دیگر از ویژگی‌های طراحی را در نظر نگیریم، این محصول شیائومی ضعف بزرگی نخواهد داشت.

از طرفی عملکرد دوربین‌های سه‌گانه و سلفی شیائومی می 9 تی در عکاسی رضایت بخش است. ظرفیت مناسب باتری این گوشی نیز خیال کاربر را در طول روز راحت می‌کند. در بررسی کلی می‌توان مجموعه نقاط مثبت و منفی شیائومی mi 9t را به صورت زیر دانست:

نقاط قوت:

  • دارا بودن نمایشگر AMOLED بدون بریدگی.
  • دوربین‌های سه‌گانه با کارایی مناسب.
  • برخورداری از پردازنده قدرتمند اسنپ دراگون 730.
  • برخورداری از جک هدفون 3.5 میلی متری.

نقاط ضعف:

  • طراحی این گوشی با وزن بالا.
  • نبود پورت کارت حافظه SD.
  • حساسیت دوربین سلفی نسبت به گرد و غبار و سقوط از ارتفاع، به دلیل طراحی پاپ آپ آن.

با این وجود، این میان‌رده چینی با وجود تمام خصوصیات و قابلیت‌هایی که دارد، به دلیل قیمت مناسبی که دارد می‌تواند انتخاب اغلب افراد برای خرید باشد. با اینکه خرید تلفن همراه هوشمند، علاوه بر بررسی‌های تخصصی، به علاقه و طرفداری افراد از یک برند نیز مربوط می‌شود. اما شرکت چینی شیائومی، تاکنون توانسته با عرضه گوشی‌هایی با عملکرد و قیمت مناسب، در رقابت با غول‌های این مارکت موفق عمل کند. نظر شما درباره قابلیت‌ها و کارایی شیائومی Mi 9T چیست؟ آیا شما هم از کاربران این گوشی هستید؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط
معرفی اقدامات لازم پس از سرقت گوشی موبایل
بلاگ | اخبار اپراتورها
معرفی اقدامات لازم پس از سرقت گوشی موبایل
امروزه سرقت تلفن همراه به یکی از از دغدغه های افراد تبدیل شده است. متاسفانه به دلیل شرایط اقتصادی کنونی کشور، برخی افراد برای گذراندن زندگی...
معرفی ۱۵ نکته طلایی برای کاهش مصرف اینترنت گوشی
بلاگ | دنیای فناوری
معرفی ۱۵ نکته طلایی برای کاهش مصرف اینترنت گوشی
امروزه استفاده از شبکه های اجتماعی مختلف مانند واتساپ، اینستاگرام و پلتفرم های ویدیویی مانند یوتیوب، آپارات و ... وجب افزایش مصرف اینترنت...
مزایا و معایب گوشی های دو سیم کارت
بلاگ | سیم کارت
مزایا و معایب گوشی های دو سیم کارت
در این نوشته چیز هایی که باعث به وجود آمدن ذهنیت غلط در مورد این نوع گوشی ها شد و حقیقت در مورد گوشی دو سیم کارت و مزایا و معایب بررسی می...
راهنمایی خرید گوشی در سال 2021
بلاگ | بازار موبایل
راهنمایی خرید گوشی در سال 2021
آیا می دانید در زمان خرید گوشی در سال 2021 چه نکاتی را بیشتر توجه کنیم؟ برای این که با توجه به بودجه خود تصمیم بگیرید کدام گوشی برای شما...
تعداد 0 نظر ثبت شده است
امتیاز کلی
0
0
0
0
0
شما چه امتیازی به "این مطلب" می دهید؟

اولین نفری باشید که نظر میدهید.
x
مای رند
قیمت گذاری سیم کارت
ثبت درخواست