وب سایت مای رند - مرکز خرید و فروش سیم کارت
ثبت نام ورود
خرید سیم کارت رند از شهر سیم
بلاگ | دنیای فناوری

اسپاتیفای؛ هرچه می‌خواهد دل تنگت بشنو!

انتشار ۱۳۹۹/۴/۲۷ . ۲۸۵۳ بازدید

هیچکس حق ندارد که بگوید موفقیت اسپاتیفای در بازار موسیقی تصادفی بوده است. با وجود رقبای قدرتمندی مانند اپل موزیک، آمازون موزیک، یوتیوب موزیک، تایدل شاید محبوب بودن اسپاتیفای دور از چشم به نظر برسد اما با خلاقیت‌ها و نوآوری‌های مدیران اسپاتیفای، این سرویس استریم آهنگ توانسته به عرش دنیای استارت‌آپ‌ها برسد.

باید قبول کنیم که در سال‌های اخیر شیوه گوش دادن به موسیقی و تماشای فیلم در ما تغییر یافته است. کمتر کسی آهنگ یا فیلم مورد علاقه خود را به تنهایی خرید می‌کند و اکثرا به سمت پلتفرم‌های اشتراکی متمایل شده‌اند. یکی از سرویس‌های تایید کننده این نظریه، اسپاتیفای با بیش از 230 میلیون کاربر است که 100 میلیون نفر آنها از حساب کاربری پرمیوم یا پولی استفاده می‌کنند.

همچنین اسپاتیفای انتخاب اول کاربرانی است که به دنبال راهی ساده برای شنیدن آهنگ می‌گردند .مهم نیست از چه دستگاهی برای شنیدن موسیقی استفاده می‌کنید، با وجود رابط کاربری قابل فهم و آسان برای استفاده، spotify لذت موسیقی را برای کاربران 2 برابر می‌کند.

اما Spotify چگونه می‌تواند با رقبای ابرقدرت خود مقابله کند و دوام بیاورد؟

آموزش اسپاتیفای

چطور از اسپاتیفای استفاده کنیم؟

چه بخواهید برای استفاده از اسپاتیفای پول پرداخت کنید چه نه، دریافت آن آسان است. سرویس Spotify برای انواع مختلف سیستم‌عامل‌ها (اندروید، iOS، مک و... ) ساخته شده است و از این بابت نیاز به نگرانی نیست. کافی است از دستگاه خود وارد سایت Spotify شوید و یا از اپ استور یا پلی استور و یا هر میزبان دیگری این برنامه را دانلود کنید. بعد از نصب برنامه تنها کار لازم ساخت یک اکانت است. اگر اکانت فیسبوک یا گوگل دارید می‌توانید با استفاده از آنها ثبت‌نام کنید. البته اگر علاقه‌ای به نصب برنامه ندارید، از طریق سایت اسپاتیفای هم می‌توانید به استریم موسیقی بپردازید.

اسپاتیفای پرمیوم

برای استفاده از اسپاتیفای چه‌قدر باید خرج کنیم؟

کاربران می‌توانند از میان دو شیوه رایگان و پرمیوم از گوش دادن به موسیقی لذت ببرند. با توجه به پلتفرمی که استفاده می‌کنیم ممکن است اصلا نیازی به پرداخت پول نداشته باشیم. کاربران ویندوز و Mac می‌توانند از تمامی سرویس‌ها به رایگان استفاده کرده و تنها مجبور به شنیدن چند تبلیغ -به شدت آزار دهنده- شوند. این دسته از مخاطبان می‌توانند به هر تعداد آهنگ و پادکست که علاقه دارند گوش دهند، پلی‌لیست‌های خود را بسازند و از الگوریتم شگفت انگیز اسپاتیفای برای تشخیص موسیقی مورد علاقه خود بهره‌مند شوند.

هنگامی که نسخه موبایل اسپاتیفای را نصب می‌کنیم، تجربه‌ای مانند سیستم‌عامل‌های ویندوز و مک نخواهیم داشت. در حقیقت تجربه استفاده رایگان از این برنامه برایمان تلخ خواهد شد. چرا که تنها می‌توانیم به‌طور رندوم موزیک‌های مورد‌علاقه خود را بشنویم. دیگر اینکه ما فقط چند بار در روز می‌توانیم آهنگی را skip یا رد کنیم.

در نهایت اگر خسته از تبلیغات و محدودیت‌های نسخه موبایل شده‌اید، نسخه پرمیوم را به شما پیشنهاد می‌کنم، به صورت تکی باید ماهانه 9.99 دلار پرداخت کنید. با استفاده از این پلن کاربران از شر تبلیغات خلاص شده و می‌توانند موسیقی مورد علاقه خود را دانلود کرده تا به‌صورت آفلاین به آن گوش فرا دهند.  البته پلن‌های دیگری نیز وجود دارد که به معرفی آنها می‌پردازیم:

  • 2 اکانت مخصوص زوجین: با قابلیت ساخت پلی لیست بر اساس علاقه آنها، ماهانه 12.99 دلار.
  • 6 اکانت خانوادگی: برای آنهایی که زیر یک سقف زندگی میکنند، با امکان ساخت میکس مورد‌علاقه اعضای خانواده، عدم پخش موسیقی با محتوای نامناسب، بهره‌مند بودن از اسپاتیفای مخصوص کودکان تا 12 سال با پرداخت 14.99 دلار به صورت ماهانه.
  • اکانت اختصاصی محصلان: با پرداخت 4.99 دلار در هر ماه از همه خدمات معمول به‌علاوه SHOWTIME و  یک پلن براساس تبلیغات سرویس hulu برخوردار می‌شوند.
اسپاتیفای در ایران

چه چیزهایی در Spotify پیدا می‌شوند؟

دلیل استفاده از spotify بر هیچکس پوشیده نیست، هنگامی که این استارت‌آپ 14 سال پیش در تاریخ 23 April 2006 بنا نهاده شد، بازار موسیقی را نشانه گرفته بود، اما هم‌اکنون چطور؟

موسیقی؛ برای جاده‌های طولانی

به گفته کمپانی سازنده، پیدا و انتخاب کردن موسیقی در این پلتفرم کاری سرسام‌آور است. با وجود بیش از 50 میلیون قطعه موسیقی که هرروز به تعداد آن افزوده می‌شود. چه در جستجوی موسیقی‌های پاپ معروف باشید و چه به دنبال آلبومی کوتاه از یک بند نه‌چندان معروف در سال های پیش باشید، احتمال پیدا کردن آنها زیاد است. خلاصه که در اسپاتیفای جوینده در بیشتر مواقع یابنده است! حتی گروه بیتلز و پرینس که شدیدا از حقوق مربوط به موسیقی خود محافظت شدید می‌کنند به spotify راه یافته‌اند. البته یافتن آهنگ‌های غیر انگلیسی اندکی سخت‌تر است و باید بیشتر به جستجو بپردازید.

پادکست؛ برای ذهن‌های بزرگ

نه کاملا شبیه به قسمت موسیقی، اما spotify طیف گسترده‌ای از پادکست را برای مخاطبین خود فراهم آورده است. تقریبا هر پادکستی که در آیتونز اپل و گوگل پادکست یافت می‌شود قابلیت پخش در اسپاتیفای را نیز دارد. فرقی نمیکند دنبال پادکست‌های معروف هستید یا پادکست‌های لایو یا هرچیز دیگر،‌spotify به فکر شما هم بوده است.

اسپاتیفای spotify

وظیفه هر بخش اسپاتیفای چیست؟

با‌ توجه به مقدار محتوای ارائه شده،‌ سازندگان توانسته‌اند به شکل قابل قبولی استفاده از اسپاتیفای برای کاربران را لذت‌بخش کنند. اگر از کاربران ویندوز و مک باشید که همه‌چیز در صفحه اول مشخص است: در نوار سمت چپ شاهد بخش خانه، جستجو و رادیو هستیم. در زیر آنها می‌توانیم با اسکرول کردن به بخش‌های دیگری مانند: library و پلی لیست‌ها دسترسی داشته باشیم. حال که با اجزای اصلی آشنا شدیم، بیاید نگاهی دقیق‌تر به دیگر عناصر تشکیل‌دهنده اسپاتیفای بیاندازیم.

بخش خانه در Spotify

این قسمت مانند دیگر برنامه‌های استریم آنلاین، شامل گزینه‌هایی از بخش‌های دیگر و پیشنهاداتی برای گوش دادن به سبک‌های دیگر و امتحان کردن موارد جدید است. صفحه فرود spotify به خوبی طراحی شده است. در بالای آن شاهد آهنگ‌های اخیرا پخش شده هستیم. از دیگر مواردی که در این بخش یافت می‌شود می‌توان به: 

  • پلی لیست‌های رسمی سبک مورد علاقه‌مان که هم‌اکنون محبوب است
  • موسیقی‌های معروف مخصوص به کشور کاربر
  • پلی‌لیست‌های اختصاصی ساخته شده برای ما براساس الگوریتم‌های اسپاتیفای
  • لیست پخش‌های ساخته شده براساس لایک‌ها و موسیقی‌هایی با بیشترین تکرار
  • پیشنهادهای مربوط به لیست‌ پخش و آهنگ‌های مرتبط با سبک مورد علاقه ما
  • و در نهایت پیشنهادهایی بر اساس ژانر موسیقی‌ای که دوستانمان به آن گوش می‌دهند

در قسمت خانه، spotify بدون توجه به نوع پلتفرم مورد استفاده به ما خلاصه‌ای از تجربه استفاده‌مان ارائه می‌دهد. پیشنهاداتی از قبیل موسیقی‌های مورد علاقه، آهنگ‌هایی که ممکن است دوستشان داشته باشیم و موزیک‌هایی که احتمالا به آنها علاقه‌مند شویم در بخش Home به نمایش در آمده‌اند.

اسپاتیفای چیست؟

جستجو و مرور موزیک در اسپاتیفای

دقیقا مانند بخش خانه، استفاده از این قسمت نیز آسان است. گزینه‌هایی در بالای این برگه موجود هستند که با کمک آنها می‌توانیم بر اساس ژانر، تاریخ انتشار، محبوبیت و غیره آهنگی که به دنبال هستیم را بیابیم. صفحه اصلی برگه جستجو طبقه بندی‌های مختلفی را نمایش می‌دهد:

1- براساس سبک مانند:

  •  پاپ
  •  هیپ‌هاپ،
  • راک
  •  پاپ کره‌ای
  • جاز
  • متال

2- بر طبق حال و هوای کاربر مانند:

  •  شادی
  •  بی‌خیالی
  •  تابستانی
  •  و...

عملکرد برگه اکتشاف و صفحه خانه شبیه به هم است و تفاوت تنها در طراحی آنها است. همچنین در این بخش به شکل کاملتری به دیگر موسیقی‌های موجود در اسپاتیفای پرداخته شده است. از دیگر برگه‌های موجود در این بخش می‌توان به پادکست‌ها، لیست برترین آهنگ‌های دنیا و کشور کاربر، انتشاریافته‌گان تازه و کنسرت‌ها اشاره کرد.

اکانت اسپاتیفای

بخش اکتشاف یکی از قابلیت‌های جالب Spotify است که هرچه بیشتر از آن استفاده کنید بهتر می‌شود. این قسمت جایی است که الگوریتم‌های هوشمند اسپاتیفای پا به عرصه وجود می‌گذارند. در این صفحه شاهد لیستی از انواع هنرمندان و آلبوم‌هایی هستیم که تمایل بیشتری به آنها داریم. قسمت Release Radar موظف است آهنگ‌های جدید خوانندگان مورد‌پسند ما -که آنها را دنبال می‌کنیم- را به ما یاد آور شود. این بخش هر هفته یکبار آپدیت می‌شود.

اما بهترین ویژگی در صفحه اکتشاف، پیشنهادهای هفتگی اسپاتیفای است، جایی که هر هفته یک پلی‌لیست جدید به آن اضافه شده تا بتواند به‌شکل تمام و کمال رضایت کاربران را جلب کند.

براساس بررسی‌های انجام شده، بخش پیشنهادات هفتگی spotify ابتدا به‌صورت تصادفی تعدادی موسیقی به کاربران خود پیشنهاد می‌دهد و سپس در طول زمان و با توجه به موسیقی مورد علاقه کاربران و رفتارهای آنان در برابر انواع آهنگ نسخه‌های بهتری برای گوش مخاطبان می‌پیچد. البته اگر علایق خود در موسیقی را می‌شناسید و می‌خواهید تنها به آنها گوش کنید می‌توانید از بیضی سفید رنگ قرار گرفته در بالای صفحه با وارد کردن اسم آهنگ،‌ آلبوم و یا خواننده به مراد دل خود برسید.

راهنمای جامع اسپاتیفای

رادیو اسپاتیفای؛ هرآنچه که به آهنگ‌های موردعلاقه‌ ما شبیه است...

بخش رادیو همانند دیگر بخش‌ها عمل می‌کند. همچنین این بخش مانند دیگر برنامه‌های استریم موسیقی عمل می‌کند و سعی دارد تا شما را با سبک‌های جدید موسیقی آشنا کند تا به گوش دادن به آنها ترغیب شوید. خلاصه که اگر علاقه‌مند به شنیدن آهنگ‌هایی شبیه به موزیک‌های موردپسند خود هستید، بهترین‌ جا برای شما رادیو است.

شما از چه پلتفرمی برای گوش دادن به موسیقی استفاده می‌کنید؟ اسپاتیفای، اپل موزیک یا رادیو جوان؟

مطالب مرتبط
آنتن BTS چیست و نقطه زنی سیم کارت چگونه انجام می‌شود؟
بلاگ | دنیای فناوری
آنتن BTS چیست و نقطه زنی سیم کارت چگونه انجام می‌شود؟
آنتن های BTS مجموعه ای از تجهیزات مخابراتی هستند که در مخابرات بی سیم، ارتباط مشترک با شبکه را فراهم می‌کند. این نوع از آنتن ها در مناطقی...
معرفی انواع باتری تلفن همراه و راهکارهایی برای افزایش عمر باتری
بلاگ | بازار موبایل
معرفی انواع باتری تلفن همراه و راهکارهایی برای افزایش عمر باتری
امروزه با پیشرفت تکنولوژی، انواع و اقسام جدیدی از باتری ها نیز به وجود آمده اند که هر کدام ویژگی های خاص خودشان را دارند. اسمارت فون ها...
بهترین گوشی های سال 2020
بلاگ | بازار موبایل
بهترین گوشی های سال 2020
در حال حاضر، گوشی های هوشمندی وجود دارند که از مابقی تلفن های همراه یک سر و گردن بالاتر هستند. در این مقاله قصد داریم به بررسی 10 مورد از...
سامسونگ گلکسی A42، ارزان قیمت اما 5G !!
بلاگ | بازار موبایل
سامسونگ گلکسی A42، ارزان قیمت اما 5G !!
سامسونگ در 11 نوامبر 2020 (21 آذر 1399) از سامسونگ گلکسی A42 رونمایی کرد. این گوشی با توجه به قیمت پایین خود و بهره مندی از تکنولوژی 5G...
تعداد 2 نظر ثبت شده است
امتیاز کلی 5
2
0
0
0
0
شما چه امتیازی به "این مطلب" می دهید؟

  1. سلام،من توی ساین آپ کردن اسپاتیفای مشکل دارم.از نسخه ی اصلی استفاده کردم و حتی از نسخه ی کرک شده هم استفاده کردم اما نشد،از طریق فیسبوک هم اقدام به ثبت نام کردم اما ارور میداد و میگفت هنگام ثبت نام یه مشکل پیش اومده و میگفت که بنظر میرسه که سرور های ثبت نام شکست خوردن.روش های زیادی رو امتحان کردم اما اصلا نشد و اینکه موقع ساین آپ کردن مینوشت شما افلاین هستید و کانکشنتون رو چک کنین اما نه کانکشن مشکل داشت نه من افلاین بودم،میشه کمک کنید؟کلافم کرده دیگه...

    پاسخ :

    سلام وقت بخیر متاسفانه اسپاتیفای قوانین خود برای ثبت‌نام را بسیار سخت‌گیرانه کرده است و فعلا امکان ثبت‌نام در اسپاتیفای نیست. البته ممکن است با استفاده از تحریم‌شکن‌ها بتوانید در اسپاتیفای ثبت‌نام کنید.

  2. من ایمیل و پسوردم میزنم میگه this email and password combination is incorrect چیکار کنم؟

    پاسخ :

    سلام وقت بخیر لطفا ابتدا ثبت‌نام کرده و سپس اقدام به ورود بفرمایید.

x
مای رند
قیمت گذاری سیم کارت
ثبت درخواست